Dank je!quote:Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef Muck het volgende:
Zolang mijn huisbaas niet een van jouw ouders is, zal ik ze niet tot hun sokken toe afbranden

haha, nee, ik woon op de Beatrixstraat, bij een hospitaquote:Op woensdag 2 december 2009 13:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dank je!
Woon je boven de AH dan ofzo?

Dat was vroeger wel mooi, ik maakte met de hond altijd een rondje Beatrixstraat-Heeghstraat (woonde in de Rozenstraat).quote:Op woensdag 2 december 2009 13:45 schreef Muck het volgende:
haha, nee, ik woon op de Beatrixstraat, bij een hospita

Het is nog steeds mooi, maar ik kan hier niet wennenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dat was vroeger wel mooi, ik maakte met de hond altijd een rondje Beatrixstraat-Heeghstraat (woonde in de Rozenstraat).

Syntus alleen is al voldoende reden.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:51 schreef Muck het volgende:
[..]
Het is nog steeds mooi, maar ik kan hier niet wennen
Ik woon hier nu ruim twee jaar, en ik ken amper mensen
tel daar een geschifte hospita en Syntus bij op, en tja, dan weet je waarom ik terugkom naar Arnhem

ongelofelijk toch?quote:Op woensdag 2 december 2009 14:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Syntus alleen is al voldoende reden.
Ik heb een dik jaar bij mijn ouders ingewoond voordat ik een huisje kreeg en die trein reed vaker niet dan wel.
Bijna elke vrijdagmiddag was het raak. Of mis eigenlijk.

Nope, ik heb 20 jaar geleden m'n rijbewijs B gehaald bij Luc Spruitenburg, die was destijds wel ok (m'n instructeur was tankcommandantquote:Op woensdag 2 december 2009 14:23 schreef GimmeGore het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met rijschool Brouwer? (bij voorkeur dan ook nog met de motor, maar alleen de rijschool is ook wel ff voldoende)
 ) maar bestaat niet meer geloof ik.
 ) maar bestaat niet meer geloof ik.

Folder van Dam heb ik net weggeknikkerd, die is zo belachelijk duur (voor de motor in ieder geval wel)quote:Op woensdag 2 december 2009 14:39 schreef Adelante het volgende:
Ik had les van J. Dam en had zo'n pakket om in twee weken je rijbewijs te halen, is prima bevallen.

Gefeli en welkom!quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Zoals het er nu uitziet, ben ik vanaf 1 januari inderdaad weer inwoner van ernum

Dus het huis ziet er goed uit?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Zoals het er nu uitziet, ben ik vanaf 1 januari inderdaad weer inwoner van ernum

quote:
Is dit iets waar ze blij mee moet zijn? Of was het meer een waarschuwing?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:41 schreef Adelante het volgende:
Vanaf Elden kun je kruipend naar Vitesse!

Waar woon je nu dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:

Thanks!quote:

ja, nicequote:Op woensdag 2 december 2009 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus het huis ziet er goed uit?
Kan je weer gratis naar Vites!

ja, en naar mijn werkquote:Op woensdag 2 december 2009 19:41 schreef Adelante het volgende:
Vanaf Elden kun je kruipend naar Vitesse!

hehehe, ik heb niets met voetbalquote:

in didamquote:

quote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef Muck het volgende:
Zoals het er nu uitziet, ben ik vanaf 1 januari inderdaad weer inwoner van ernum Ernem

Import.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef GimmeGore het volgende:
Hoeveel mensen zijn hier überhaupt "rasecht" en hoeveel import gevallen zitten hier?
Sallyquote:Op woensdag 2 december 2009 23:33 schreef Sally het volgende:
Moet je het wel goed schrijven Muckie
[..]
Oh, hier ben ik nog nooit geweest, als rasechte Ernemse

quote:

Hm, ik ben er geboren, maar getogen in Driel, met een omweg via Utrecht en Eindhoven toch weer een paar jaar nu in Arnhem wonendquote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef GimmeGore het volgende:
Hoeveel mensen zijn hier überhaupt "rasecht" en hoeveel import gevallen zitten hier?

quote:
 Hoy Boy Roy!
 Hoy Boy Roy!  

Is het wel echte familie dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 23:58 schreef GimmeGore het volgende:
Mijn pa is hier geboren, ben ik dan een halve echte?
Wat wel grappig is, is dat er hier in Arnhem kennelijk allemaal familie woont die ik dus niet ken.
Maar mijn achternaam komt hier in ieder geval vaker voor dan in de regio Amersfoort

quote:Op donderdag 3 december 2009 00:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het wel echte familie dan?
Mijn oma woonde hier in een seniorenwoning, en toen kreeg ze nieuwe buren met exact dezelfde achternaam. Maar in de verste verte geen (bloedverwante) familie, dus. Wellicht ooit ergens in het verre verre verleden.

Dat is me nog nooit gebeurd (nou ja, niet na de basisschool, waar mijn broers ook zaten)
 Dat is me nog nooit gebeurd (nou ja, niet na de basisschool, waar mijn broers ook zaten) 

Goed, goed..quote:Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef Sally het volgende:
[..]Hoy Boy Roy!
How ya doin' down under?

Natquote:Op donderdag 3 december 2009 00:25 schreef donroyco het volgende:
[..]
Goed, goed..
Hoe is Arnhem tegenwoordig?

Helaas moest ook ik een nieuwe pas aanvragen - en betalen.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ook als je daar een jaar later pas achter komt? Ik had namelijk geen idee dat er zo'n pas moest zijn

Net als kleding, oud papier, plastic (tegenwoordig).
 Net als kleding, oud papier, plastic (tegenwoordig). 

Kan me voorstellen dat dat meer is dan ¤ 5,-
 Kan me voorstellen dat dat meer is dan ¤ 5,-

Elk huishouden in Arnhem dat staat ingeschreven bij de gemeente heeft recht op een afvalpas, gekoppeld aan het adres. Als je 'm kwijt bent kan je een nieuwe aanvragen voor ¤5, zie http://www.arnhem.nl/piga_deeplink.jsp?xdl=loket/GgvDrg&xsl=loket/GgvDrg&type=_all&GgvDrgIdt=1503122554&theme=internet&mode=vraag&TrfIn=azquote:Op donderdag 3 december 2009 14:26 schreef GimmeGore het volgende:
Ik weet niet eens of wij hier een afvalpas hebben

Maar ben ik dan mn eigen huishouden of hebben we er hier eentje voor 9 man?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Elk huishouden in Arnhem dat staat ingeschreven bij de gemeente heeft recht op een afvalpas, gekoppeld aan het adres. Als je 'm kwijt bent kan je een nieuwe aanvragen voor ¤5, zie http://www.arnhem.nl/piga_deeplink.jsp?xdl=loket/GgvDrg&xsl=loket/GgvDrg&type=_all&GgvDrgIdt=1503122554&theme=internet&mode=vraag&TrfIn=az

"Ieder huishouden in Arnhem krijgt een pasje met een uniek nummer dat is gekoppeld aan het adres. "quote:Op donderdag 3 december 2009 14:38 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Maar ben ik dan mn eigen huishouden of hebben we er hier eentje voor 9 man?
Want anders heb ik em nooit gehad toen ik hier kwam wonen.

braaf gedaanquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef AMDB het volgende:
Nijmegen #461 - Vinden Arnhem ook tof
Kom allemaal even gedag zeggen

Ik ookquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef AMDB het volgende:
Nijmegen #461 - Vinden Arnhem ook tof
Kom allemaal even gedag zeggen

quote:

Nee, in Leusdenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:24 schreef Dj_unkie het volgende:
ow gossie je bent opgegroeid in Elden

Maar nu gelukkig geen last van
 Maar nu gelukkig geen last van

Nee, inderdaad, nu ben ik gewoon verkoudenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook hooikoortsMaar nu gelukkig geen last van

Ik ga altijd naar MyCom op de Steenstraat. Al jaren goeie ervaringen mee, zaten vroeger op het Gelerijdersplein.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:34 schreef GimmeGore het volgende:
Wat is in Arnhem een goeie, betrouwbare computerzaak? ik zie het nl niet meer zo zitten met die in Leusden waar mijn laptop vandaan komt.
Ze proberen me nu weer zo ver te krijgen dat ik mijn laptop maar even 3 weken zonder vervanging achterlaat, terwijl ik in het afgelopen half jaar als zeker 2 maanden zonder heb gezeten vanwege problemen met dit kreng en ik heb 1x een leen geval gekregen (waar niet eens office op zat en toen gingen ze zeiken dat ik open office erop had gezet)

Heb je dan ook een duitse tastatur? En Windows auf Deutsch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:30 schreef Adelante het volgende:
Ik ga voor al mijn pc spullen naar Gistron, net over de grens bij Elten (DLD). Prima service en goede prijzen.

Er werken gewoon Nederlanders meestalquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je dan ook een duitse tastatur? En Windows auf Deutsch?

quote:Leegstand op Korenmarkt
ARNHEM - Op de Korenmarkt vallen gaten. Sinds Café Plaza de deuren heeft gesloten, staan er zes panden leeg. Arjen de Vries, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland Afdeling Arnhem maakt zich zorgen over de huidige situatie.
"Er gaan te veel lichten uit; dat maakt een desolate indruk. We moeten samen aan de slag, anders zijn de perspectieven somber."
Volgens De Vries is het belangrijk dat er een verbinding komt van het Centraal Station naar de Korenmarkt. "Om passanten van het station direct naar het horecaplein te leiden."
De gemeente Arnhem, Korenmarkt- ondernemers, vastgoedeigenaren en de brouwerijen zijn in overleg over dit plan.

uit nu met die ijsbaan!
 uit nu met die ijsbaan!

Het viel me laatst al op dat Plaza dicht was, another one bites the dust, dacht ik nog. En die Irish Pub gaat het ook niet lang redden met hun nieuwe concept, het lijkt nu op alles, behalve een ierse pubquote:

Die ijsbaan is dit jaar groter dan vorige jaren, of is dat mijn inbeelding?quote:Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef tliciouz het volgende:
Ja maar de korenmarkt ziet er ook niet echt uitnodigend uit. Nu met die ijsbaan wel, maar rest van het jaar is het maar een kale boel.

Ik kom pas sinds januari in Arnhem dus ik zou het niet wetenquote:Op zondag 6 december 2009 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ijsbaan is dit jaar groter dan vorige jaren, of is dat mijn inbeelding?
 En ik wil er zo snel mogelijk weer uit
 En ik wil er zo snel mogelijk weer uit  

quote:Op zondag 6 december 2009 17:19 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik kom pas sinds januari in Arnhem dus ik zou het niet wetenEn ik wil er zo snel mogelijk weer uit

Sorry maar Arnhem is gewoon niet mijn stad. Mijn hart ligt in Nijmegenquote:

Maak het nou niet nóg ergerquote:Op zondag 6 december 2009 17:26 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Sorry maar Arnhem is gewoon niet mijn stad. Mijn hart ligt in Nijmegen

Ach welnee, Nehmege is een uitgestrekte kutstudentenstad met versplinterd nachtleven en een waardeloos voetbalteamquote:Op zondag 6 december 2009 17:31 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Nijmegen ziet er toch veul mooier uit zeg nou eerlijk!

Vitesse is ook zo waardeloos als wat. En ik ben voor feyenoord dus daar gaat het mij niet om. Hier lopen ook genoeg studentenquote:Op zondag 6 december 2009 17:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach welnee, Nehmege is een uitgestrekte kutstudentenstad met versplinterd nachtleven en een waardeloos voetbalteam
 En uitgaan in Nijmegen en Arnhem vind ik allebei niet zo maar dat komt omdat ik niet zo van cafe's of kleine clubs houd. Ik houd meer van de grotere feesten etc. Maar de stad heet zoveel meer karakter. Het ziet er mooier uit de binnen stad is
 En uitgaan in Nijmegen en Arnhem vind ik allebei niet zo maar dat komt omdat ik niet zo van cafe's of kleine clubs houd. Ik houd meer van de grotere feesten etc. Maar de stad heet zoveel meer karakter. Het ziet er mooier uit de binnen stad is  Het kronenburg park is
 Het kronenburg park is  De gezellige mensen. De evenementen. De vierdaagse
 De gezellige mensen. De evenementen. De vierdaagse  

Jawel. Maar dat is geen park meer maar een bosquote:
 Ik vergelijk het kronenburg park even met het verlepte parkje in de stad.
 Ik vergelijk het kronenburg park even met het verlepte parkje in de stad.

Qua evenementen is Nijmegen zeker beterquote:Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat is geen park meer maar een bosIk vergelijk het kronenburg park even met het verlepte parkje in de stad.
 Dat kan niemand ontkennen! Sonsbeek is wel supertof en de binnenstad van Arnhem is zeker mooier.
  Dat kan niemand ontkennen! Sonsbeek is wel supertof en de binnenstad van Arnhem is zeker mooier.

Niet voor niets van 2007 t/m 2009 Beste Binnenstad van Nederlandquote:Op zondag 6 december 2009 20:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
Qua evenementen is Nijmegen zeker beterDat kan niemand ontkennen! Sonsbeek is wel supertof en de binnenstad van Arnhem is zeker mooier.
 (en Nijmegen 'maar' tweede)
 (en Nijmegen 'maar' tweede)  

Ja om te shoppen. Maar ik heb het over de gebouwen. De terrasjes etc. In Arnhem heb je de korenmarkt en aan de rijnkade wat cafe's enzo. In Nijmegen heb je uitgaansgelegenheden door heel de stad zitten zoveel meer gezelligheid. Sorry maar ik moet Nijmegen toch wel een beetje verdedigenquote:Op zondag 6 december 2009 20:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Niet voor niets van 2007 t/m 2009 Beste Binnenstad van Nederland(en Nijmegen 'maar' tweede)
Ik heb ook in Utrecht en Nijmegen gewoond, maar ik vond de binnenstad van Arnhem ook het leukste om te shoppen.

hahaha, stadsmensenquote:Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef tliciouz het volgende:
Jawel. Maar dat is geen park meer maar een bos

Het is wel een bos, ja. Zo groot is het wel. Maar het is toch ook zeker een park, met allerlei evenementen die er gehouden wordenquote:

quote:Op maandag 7 december 2009 13:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is wel een bos, ja. Zo groot is het wel. Maar het is toch ook zeker een park, met allerlei evenementen die er gehouden worden
Het enige park on Nijmegen waar evenementen gehouden worden, is het kale Goffert-park..

Hahahaquote:
 Ik kom uit een dorp dus nee geen stadsmens. En ik weet dat er veel grotere bossen zijn. Maar tegenover het park in Nijmegen en het sonsbeek in Arnhem is dat meer een bos.
 Ik kom uit een dorp dus nee geen stadsmens. En ik weet dat er veel grotere bossen zijn. Maar tegenover het park in Nijmegen en het sonsbeek in Arnhem is dat meer een bos.

Goed dat je weer terug komt.quote:Op maandag 7 december 2009 09:09 schreef Muck het volgende:
Vanmiddag om half 4 kom ik mijn krabbeltje zetten onder het huurcontract.
Mochten jullie dus een ondermaatse pluizenbol zien rondhuppelen, zwaai dan even

ik ben er ook heel erg blij meequote:

sonsbeek
 sonsbeek 

Fijn ook dat ze dat tegenwoordig helemaal niet meer doorgeven op 9292ov ook.quote:Op maandag 7 december 2009 15:05 schreef Muck het volgende:
Vooral als je bedenkt dat ik nu weer eens zit te wachten omdat er weer eens wat syntustreinen uitgevallen zijn

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |