abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74882318
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:36 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Daar zijn nogal wat twijfels over zoals je zelf ook wel weet.
Om nog maar niet te spreken over de hyrbide auto's........
Helemaal geen twijfels hoor.

Je moet het totaal plaatje bekijken en niet alleen verbruik.

Fijnstof:
Moderne diesels met een fabrieksaf roetfilter stoot niet meer fijnstof uit dan een benzine motor.

CO2 uitstoot:
Zal niet zo heel veel van elkaar schelen.

NOx uitstoot:
Hier verliest diesel het altijd van een benzine motor.

Voor de rest is de productie van Diesel en Benzine belangrijk. Bij de productie vindt een distilatieproces waarbij diesel veel meer nabewerkingen kent dan benzine. Nou mag een liter diesel wel iets meer millieuvervuiling opleveren dan benzine aangezien een diesel ruwweg 20% meer energie heeft. Maar dan nog is de productie van diesel millieu vervuilender dan benzine. Helemaal wanneer je onthoudt dat benzine in de maasvlakte wordt gemaakt en de Diesel die wij gebruiken vooral uit Rusland moet komen.

Hieronder een onderzoek van TNO in opdracht van kassa. Dezelfde auto met verschillende motoren (diesel en benzine).
http://www.aandrijvenenbe(...)esel-of-aardgas.html
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74882383
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tja, waarom betalen als je ook aan ruilhandel kan doen? Hoeveel kilo schapenvlees is 1 rit in een bus voor zeg 5km?
Wat mij betreft worden de belastingen verhoogd als je er een algehele verbetering door kan zien, zowel op het gebied van onder andere scholing als infrastructuur.

Denk inderdaad dat je redelijk snel al een parasiet gezien wordt. En een autopool met de buren in een land met zeurende gierigaarden gaat vast ook leuk worden, kan je lekker met je buren uitvechten dat iemand 12 cent meer moet betalen omdat er een kilometer verkeerd geschreven is en daar meerdere weken over bakkeleien.
Als parasiet worden gezien als je met zulk soort ideeën komt?
Als ik zo zie wat ik per jaar aan belasting/heffingen en al die shit betaal heb ik bij de woorden parasieten van de samenleving toch een iets ander beeld voor ogen.....

En belastingen voor algele verbeteringen zijn prima inderdaad.
En dan mag je best een egoïstische klootzak noemen, maar op een gegeven moment krijg ik wel het idee dat ik net iets te veel voor andere mensen aan het betalen ben.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74882404
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:43 schreef AchJa het volgende:
En daarom gaat LPG net zo duur worden als diesel met de km heffing...
LPG heeft andere problemen. Met name opslag. Ook dat is een onderdeel in de prijsstelling.

In Italie dit jaar wat mooi vuurwerk van LPG wagons die tot ontploffing zijn gekomen. Wanneer het goedkoop tanken is staan de Nederlanders vooraan. Wanneer de LPG wagons door hun stad rijden dan zijn we erg tegen.

Waterstof is eigenlijk de meest ideale brandstof. Alleen maar water als afvalproduct. Nadeel is alleen het veilig gebruiken. Extreem explosief en mocht er wat van de gas ontsnappen dan kun je het waarschijnlijk niet meer navertellen als je in de buurt stond.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74882458
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:45 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Helemaal geen twijfels hoor.

Je moet het totaal plaatje bekijken en niet alleen verbruik.

Fijnstof:
Moderne diesels met een fabrieksaf roetfilter stoot niet meer fijnstof uit dan een benzine motor.

CO2 uitstoot:
Zal niet zo heel veel van elkaar schelen.

NOx uitstoot:
Hier verliest diesel het altijd van een benzine motor.

Voor de rest is de productie van Diesel en Benzine belangrijk. Bij de productie vindt een distilatieproces waarbij diesel veel meer nabewerkingen kent dan benzine. Nou mag een liter diesel wel iets meer millieuvervuiling opleveren dan benzine aangezien een diesel ruwweg 20% meer energie heeft. Maar dan nog is de productie van diesel millieu vervuilender dan benzine. Helemaal wanneer je onthoudt dat benzine in de maasvlakte wordt gemaakt en de Diesel die wij gebruiken vooral uit Rusland moet komen.

Hieronder een onderzoek van TNO in opdracht van kassa. Dezelfde auto met verschillende motoren (diesel en benzine).
http://www.aandrijvenenbe(...)esel-of-aardgas.html
Point taken
En over hybrides zijn we het eens merk ik in je sig
pi_74882485
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:47 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

LPG heeft andere problemen. Met name opslag. Ook dat is een onderdeel in de prijsstelling.

In Italie dit jaar wat mooi vuurwerk van LPG wagons die tot ontploffing zijn gekomen. Wanneer het goedkoop tanken is staan de Nederlanders vooraan. Wanneer de LPG wagons door hun stad rijden dan zijn we erg tegen.
Dat zal bij waterstof niet anders zijn dan. De overheid wil niets liever dan ontmoedigen, maar tegelijkertijd is een andere brandstof ook weer slecht. Alternatief is het OV, maar dat is te laat en rijdt door rood. Blijft over de fiets, maar met 200km woon/werkverkeer per dag is dat ook wat minder.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 12:50:25 #106
45833 crew  Fogel
pi_74882507
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:47 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Als parasiet worden gezien als je met zulk soort ideeën komt?
Als ik zo zie wat ik per jaar aan belasting/heffingen en al die shit betaal heb ik bij de woorden parasieten van de samenleving toch een iets ander beeld voor ogen.....

En zoals belastingen voor algele verbeteringen zijn prima inderdaad.
En dan mag je best een egoïstische klootzak noemen, maar op een gegeven moment krijg ik wel het idee dat ik net iets te veel voor andere mensen aan het betalen ben.
Volgens mij heb je het idee niet gelezen... omdat je zelf te vrek bent om een auto te hebben daar vrienden en familie mee lastig vallen en steeds om diensten moeten vragen, ja dan ben je snel een parasiet.

Een parasiet van de samenleving in het algeheel is hij dan inderdaad niet. En ik ben het er volledig mee eens dat veel mensen het te goed (lijken te) hebben van hun staatssteun die ze krijgen van ons (de werkenden) zuurverdiende en afgedragen geld.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74882595
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:43 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Aaah ok, dat wist ik niet.
Dus je hebt ook bij SUV's een Aklasse SUV?
Das wel raar idd......Ze zouden gewoon een eenheid moeten nemen als gemiddeld erboven is duurder BPM en eronder lager. Lijkt me een iets fairder systeem eigenlijk.
Er zullen misschien voor een A-label bepaalde minimumeisen zijn, maar als ik hier in het lijstje kijk, zie ik bijvoorbeeld een Mercedes S 400 Hybrid (verbruik 8,2 liter per 100km, 191 gr. CO2) met een B-label, terwijl een Volkswagen FOX (1.2) (verbruik 5,8 liter per 100 km, 144 gr. CO2) een C-label heeft.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74882652
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:49 schreef tho_Omas het volgende:
Dat zal bij waterstof niet anders zijn dan. De overheid wil niets liever dan ontmoedigen, maar tegelijkertijd is een andere brandstof ook weer slecht. Alternatief is het OV, maar dat is te laat en rijdt door rood. Blijft over de fiets, maar met 200km woon/werkverkeer per dag is dat ook wat minder.
OV is helemaal niet zo millieuvriendelijk. Laatst nog een rapport gelezen dat enkel het rijden van de trein (toegegeven volle zitplaatsen) uit komt op ongeveer 68 gram CO2 per reiziger. Wagons zijn niet zo licht.

Niet mee berekent in de berekeningen zijn de onderhoud van het spoor, spanningsverlies door spanning te houden op de hoogspanningsleidingen, etc.

Conclusie was eigenlijk dat treinen niet zo heel veel millieuvoordelen meer kon halen. Elektromotoren zijn buitengewoon efficient en wagons kun/mag je niet zomaar lichter maken. Dit ivm veiligheid.

Kleine auto's (richting smart, IQ, etc) met liefst een alternatieve energiebron dan benzine of diesel zijn in de toekomst millieuvriendelijker dan de OV.
pi_74882753
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er zullen misschien voor een A-label bepaalde minimumeisen zijn, maar als ik hier in het lijstje kijk, zie ik bijvoorbeeld een Mercedes S 400 Hybrid (verbruik 8,2 liter per 100km, 191 gr. CO2) met een B-label, terwijl een Volkswagen FOX (1.2) (verbruik 5,8 liter per 100 km, 144 gr. CO2) een C-label heeft.
De Lexus RX450h heeft een uitstoot van 148 gram co2, een verbruik van 6,3 op 100 kilometer en toch een A label. Logica is ver te zoeken.
pi_74882786
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het idee niet gelezen... omdat je zelf te vrek bent om een auto te hebben daar vrienden en familie mee lastig vallen en steeds om diensten moeten vragen, ja dan ben je snel een parasiet.

Een parasiet van de samenleving in het algeheel is hij dan inderdaad niet. En ik ben het er volledig mee eens dat veel mensen het te goed (lijken te) hebben van hun staatssteun die ze krijgen van ons (de werkenden) zuurverdiende en afgedragen geld.
Dan begreep ik je idd verkeerd, dacht dat je doelde op die autopool met de buurt

@ F-H: Dat lijkt idd uitermate krom. Want in beginsel is die Fox natuurlijk een stuk minder milieu belastender dan die Mercedes.....
pi_74882835
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:54 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

OV is helemaal niet zo millieuvriendelijk. Laatst nog een rapport gelezen dat enkel het rijden van de trein (toegegeven volle zitplaatsen) uit komt op ongeveer 68 gram CO2 per reiziger. Wagons zijn niet zo licht.

Niet mee berekent in de berekeningen zijn de onderhoud van het spoor, spanningsverlies door spanning te houden op de hoogspanningsleidingen, etc.

Conclusie was eigenlijk dat treinen niet zo heel veel millieuvoordelen meer kon halen. Elektromotoren zijn buitengewoon efficient en wagons kun/mag je niet zomaar lichter maken. Dit ivm veiligheid.

Kleine auto's (richting smart, IQ, etc) met liefst een alternatieve energiebron dan benzine of diesel zijn in de toekomst millieuvriendelijker dan de OV.
Een smart zal best milieuvriendelijk zijn, en zeker met elektromotor. Het aantal verkeersdoden zal dan ook wel behoorlijk oplopen, aangezien je al een dwarslaesie oploopt als je een paaltje ramt. En ik zie de bestuursvoorzitter van een willekeurig bedrijf niet achterin een smart zitten met zijn krantje. Al zal dat wel de toekomst zijn.
pi_74882874
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:48 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Point taken
En over hybrides zijn we het eens merk ik in je sig
Je hebt hybrides en hybrides.

Momenteel vind ik (mijn mening) de Prius de enige millieuvriendelijke hybride:
- Op basis van NiMH accu's (NiMH is 100% te recyclen en van de oplaadbare batterijen de enige die echt groen zijn);
- In staat om tot 50km/u op de electromotor te rijden. Oftewel in de file niet langer meer de benzinemotor nodig. De Honda hybrides moeten wel gebruik maken van de benzinemotor om te kunnen rijden.

Eigenlijk zou de accu moeten worden opgenomen in het bepalen van de A/B/C/..Z label. Dan komen de accu's op basis van LiON echt minder goed uit. Naast de wat moeilijker recycling proces is er ook nog altijd sprake van een temperatuur schommeling. Diegenen die veel bellen zullen direct herkennen dan LiON warm wordt tijdens het bellen. Een negatieve eigenschap van die type accu. Bij het laden en ontladen wordt het warm en dat is tot op heden nog altijd niet opgelast.

Wachten straks op de eerste LiON accu auto die een beetje te warm wordt. Voor de rest nog maar de vraag of er voldoende Lithium is om straks al die accu's te kunnen maken. Persoonlijk denk ik dat Toyota een verstandige keuze heeft gemaakt door enkel te concentreren op de NiMH cellen (hebben eigen fabrieken om de cellen te maken). Daarnaast biedt Toyota ook 200 dollar voor elke ingeleverde NiMH accu's dus voldoende motivatie om de accu's in te leveren. Die vervolgens weer gerecycled worden en gebruikt voor productie van nieuwe accu's.

Afijn mijn 2 cents.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:04:05 #113
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74882969
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:01 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Je hebt hybrides en hybrides.

Momenteel vind ik (mijn mening) de Prius de enige millieuvriendelijke hybride:
- Op basis van NiMH accu's (NiMH is 100% te recyclen en van de oplaadbare batterijen de enige die echt groen zijn);
- In staat om tot 50km/u op de electromotor te rijden. Oftewel in de file niet langer meer de benzinemotor nodig. De Honda hybrides moeten wel gebruik maken van de benzinemotor om te kunnen rijden.

Eigenlijk zou de accu moeten worden opgenomen in het bepalen van de A/B/C/..Z label. Dan komen de accu's op basis van LiON echt minder goed uit. Naast de wat moeilijker recycling proces is er ook nog altijd sprake van een temperatuur schommeling. Diegenen die veel bellen zullen direct herkennen dan LiON warm wordt tijdens het bellen. Een negatieve eigenschap van die type accu. Bij het laden en ontladen wordt het warm en dat is tot op heden nog altijd niet opgelast.

Wachten straks op de eerste LiON accu auto die een beetje te warm wordt. Voor de rest nog maar de vraag of er voldoende Lithium is om straks al die accu's te kunnen maken. Persoonlijk denk ik dat Toyota een verstandige keuze heeft gemaakt door enkel te concentreren op de NiMH cellen (hebben eigen fabrieken om de cellen te maken). Daarnaast biedt Toyota ook 200 dollar voor elke ingeleverde NiMH accu's dus voldoende motivatie om de accu's in te leveren. Die vervolgens weer gerecycled worden en gebruikt voor productie van nieuwe accu's.

Afijn mijn 2 cents.

Je sig is trouwens hilarische te noemen. Bij een hybride word de stroom trouwens gewonnen door de rem energie op te slaan. Rem energie die bij een conventionele auto verloren gaat

Mijn hybride rijd trouwens 1:19 iets wat een vergelijkbare benzine auto van 1300kg bij lange na niet zal halen.
pi_74883014
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:00 schreef tho_Omas het volgende:

Een smart zal best milieuvriendelijk zijn, en zeker met elektromotor. Het aantal verkeersdoden zal dan ook wel behoorlijk oplopen, aangezien je al een dwarslaesie oploopt als je een paaltje ramt. En ik zie de bestuursvoorzitter van een willekeurig bedrijf niet achterin een smart zitten met zijn krantje. Al zal dat wel de toekomst zijn.
Valt wel mee. Moet je de NCAP cijfers van de Toyota IQ (niet veel groter dan de Smart) eens bekijken.

http://www.euroncap.com/results/toyota/IQ/347.aspx

In 2009 getest en krijgt de volle 5 sterren. De testen zijn voor alle auto's gelijk (dus sterren zijn niet klasse afhankelijk zoals de millieu label). Op papier is de IQ net zo veilig als een Volvo V70. Persoonlijk (mijn mening) zit ik liever in de Volvo V70 wanneer ik de IQ ram maar ik weet ook dat gevoelens in deze niet altijd juist hoeven te zijn.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:05:36 #115
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74883022
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:57 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De Lexus RX450h heeft een uitstoot van 148 gram co2, een verbruik van 6,3 op 100 kilometer en toch een A label. Logica is ver te zoeken.

De logica is er zeker wel! bijv. de geproduceerde co2 per kilo een fox zal verhoudingsgewijs dus veel vervuilender zijn.
pi_74883027
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:43 schreef LXIV het volgende:
Wat je straks ook gaat krijgen is een enorm gebrek aan flexibiliteit op de arbeidsmarkt. Ik kan zomaar ergens geplaatst worden 80 km of meer van mijn woonplaats. Daar ga ik nu al liever niet naar toe, maar als ik straks ca. 16 euro per dag mag gaan lappen aan kilometerheffing wordt het helemaal onaantrekkelijk.
Het gevolg is dus dat ik (en vele anderen) dat dan zullen weigeren, zelfs wanneer je er meer gaat verdienen. Want om die heffing te compenseren moet je dus al zo'n 650 euro per maand bruto meer gaan verdienen. Dan houdt het dus snel op!
Volgens mij is dat vooral je eigen gebrek aan flexibiliteit. Je zou namelijk nu al voor een zuiniger auto kunnen kiezen, je hebt nog even de tijd. Als je geen dikke auto kunt betalen moet je geen dikke auto nemen, het is eigen aan dikke auto's dat niet iedereen ze kan betalen.

En een vrijstaand huis in een boerengat is misschien het paradijs voor velen, maar nabijheid van een station lijkt mij ook altijd een sterk punt van een locatie. Daar kun je om denken bij het kiezen van een huis, of van een kantoor.

Je kunt ook bedenken hoe je je productieproces inricht. Daarin kun je best het vervoersaspect meenemen. Dat hebben veel bedrijven ook gedaan de afgelopen jaren. Alleen dan andersom: Just in Time, bespaar op voorraadkosten door het wegennet extra te belasten. Leuk, de winst gaat naar het bedrijf en de kosten zijn voor de weggebruiker. Distributiecentra worden ook gecentraliseerd, het is goedkoper om verder te rijden dan om kleinere centra te hebben. Dat gaat dus veranderen. Prijsprikkels werken, ook de goeie kant op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74883041
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mijn hybride rijd trouwens 1:19 iets wat een vergelijkbare benzine auto van 1300kg bij lange na niet zal halen.
1 op 19 gemiddeld of op de snelweg?
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:06:35 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74883051
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:49 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

200km woonwerk verkeer is natuurlijk ook wel debiel veel geloof dat een km of 30-40 gemiddeld is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_74883105
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De logica is er zeker wel! bijv. de geproduceerde co2 per kilo een fox zal verhoudingsgewijs dus veel vervuilender zijn.
Of het dan logisch is, blijft natuurlijk de vraag.

Als iedereen in die Lexus rijdt of iedereen in die Fox; wat denk je dat minder vervuilend is?
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:08:42 #120
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74883115
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:06 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

1 op 19 gemiddeld of op de snelweg?

1 op 19 gecombineerd, nu het wat kouder wordt 1:17 - 1:18
pi_74883207
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
De Mercedes Hybrid is ook niet zo millieuvriendelijk. Voornamelijk gemaakt om aan de hybrid hype mee te doen.

Mercedes heeft een LiON pakket in de auto geduwd. Om het temperatuur probleem (laden/ontladen) op te lossen hebben ze een airco in de accupakket geduwd. Mercedes heeft bij de aankondiging dit vooral als een nieuwe vinding willen verkopen. Ik zie het meer als een noodoplossing voor een techniek wat niet volwassen is.

Op youtube prachtige filmpjes van brandende laptops. Even geduld en dan hebben we ook mooie filmpjes van brandende......

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 20-11-2009 13:20:03 ]
pi_74883235
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

200km woonwerk verkeer is natuurlijk ook wel debiel veel geloof dat een km of 30-40 gemiddeld is.
die 200km is neem ik aan wel heen en weer,
dan is die 40 weer heel erg weinig,
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:18:15 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74883443
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is dat vooral je eigen gebrek aan flexibiliteit. Je zou namelijk nu al voor een zuiniger auto kunnen kiezen, je hebt nog even de tijd. Als je geen dikke auto kunt betalen moet je geen dikke auto nemen, het is eigen aan dikke auto's dat niet iedereen ze kan betalen.

En een vrijstaand huis in een boerengat is misschien het paradijs voor velen, maar nabijheid van een station lijkt mij ook altijd een sterk punt van een locatie. Daar kun je om denken bij het kiezen van een huis, of van een kantoor.

Je kunt ook bedenken hoe je je productieproces inricht. Daarin kun je best het vervoersaspect meenemen. Dat hebben veel bedrijven ook gedaan de afgelopen jaren. Alleen dan andersom: Just in Time, bespaar op voorraadkosten door het wegennet extra te belasten. Leuk, de winst gaat naar het bedrijf en de kosten zijn voor de weggebruiker. Distributiecentra worden ook gecentraliseerd, het is goedkoper om verder te rijden dan om kleinere centra te hebben. Dat gaat dus veranderen. Prijsprikkels werken, ook de goeie kant op.
Waar ik woon is wel een station, maar waar ik geplaatst wordt vaak niet! Dus die keuze is niet aan mij. Verder is door de overdrachtsbelasting verhuizen geen optie, want net zo onbetaalbaar als rijden.
Wat ik dus zal doen is werk zoeken in de nabijheid of vertrekken uit Nederland.

Nu wordt daarmee wel het doel van de heffing bereikt, namelijk minder kilometers op de weg, maar als mensen niet meer willen rijden dan gaat dus ook veel flexibiliteit op de arbeidsmarkt verloren. En dat kost heel veel geld!
The End Times are wild
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:26:58 #124
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_74883764
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:54 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

En daarbij rijden treinen nog voor een groot deel op steenkool (centrales)

Nieuwe centrales waar de overheid recent nog goedkeuring voor heeft gegeven...
pi_74883801
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:18 schreef LXIV het volgende:
Waar ik woon is wel een station, maar waar ik geplaatst wordt vaak niet! Dus die keuze is niet aan mij.
Het is ook niet alleen aan jou. Maar je draait het om. Wie heeft eigenlijk bedacht dat je werknemers her en der moet plaatsen zodat ze aldoor op de weg zitten? Dat gebeurt zoveel, omdat de kosten ervan niet werden doorgerekend.
quote:
Verder is door de overdrachtsbelasting verhuizen geen optie, want net zo onbetaalbaar als rijden.
De huizenmarkt is sowieso een mobiliteitsprobleem. Iedereen moet kopen, ook al wil je flexibel blijven, en als je gekocht hebt, moet je blijven zitten waar je zit. Dat moet zeker ook op de schop. Meer huur (HRA afschaffen) en overdrachtsbelasting reserveren voor niet-bewoners (speculanten dus).
quote:
Wat ik dus zal doen is werk zoeken in de nabijheid of vertrekken uit Nederland.

Nu wordt daarmee wel het doel van de heffing bereikt, namelijk minder kilometers op de weg, maar als mensen niet meer willen rijden dan gaat dus ook veel flexibiliteit op de arbeidsmarkt verloren. En dat kost heel veel geld!
Het is natuurlijk de bedoeling dat productieprocessen anders worden ingericht. Dat vraagt enige flexibiliteit van het bedrijfsleven. Als ze konden besparen door het wegennet zwaar te belasten waren ze daar ook heel flexibel in, dus als ze kunnen besparen door het wegennet niet overmatig te belasten dan moet dat ook kunnen.
pi_74883833
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
pi_74883863
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op en neer. Als je 100 kilometer op een normale weg is ongeveer netzoveel als 10 kilometer op de A12 in de ochtendspits.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:31:19 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74883906
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
Je roept wel leuk de VVD maar in de tijden van Paars was de VVD nog voorstander van het rekeningrijden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:32:15 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74883928
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:12 schreef Soohr het volgende:

[..]

die 200km is neem ik aan wel heen en weer,
dan is die 40 weer heel erg weinig,
Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:32:56 #130
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_74883957
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Valt wel mee. Moet je de NCAP cijfers van de Toyota IQ (niet veel groter dan de Smart) eens bekijken.

http://www.euroncap.com/results/toyota/IQ/347.aspx

In 2009 getest en krijgt de volle 5 sterren. De testen zijn voor alle auto's gelijk (dus sterren zijn niet klasse afhankelijk zoals de millieu label). Op papier is de IQ net zo veilig als een Volvo V70. Persoonlijk (mijn mening) zit ik liever in de Volvo V70 wanneer ik de IQ ram maar ik weet ook dat gevoelens in deze niet altijd juist hoeven te zijn.
Leuk, maar wat gebeurt er met een iQ met 5 sterren, als deze tegen een VW Touareg, met 5 sterren, rijdt? Achteraf had je dan als iQ rijder liever in de VW gezeten.

En veiligheid is vooralsnog een belangrijk doorslaggevend punt bij aankoop van een auto.
pi_74884044
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
100 km vind ik een klein beetje ver,
ik rij dagelijks van Alkmaar naar Rijswijk in de ochtend en in de middag weer terug,
dat is ongeveer 85km enkele reis.
Het ligt aan je vertrektijden, maar over het algemeen kost me dat 5 kwartier,
pi_74886527
Ik vind SUV's vooral heel lelijk, maar prijzen van 33 cent per kilometer zijn extreem absurd. Dergelijke heffingen zijn zodanig hoog dat de concurrentiepositie van autofabrikanten ernstig wordt verzwakt. Van gelijke marktomstandigheden is dan geen sprake meer.

Als bedrijven aan kartelvorming doen en prijsafspraken maken, is de Europese Commissie boos, maar als de overheid het doet, mag het wel?
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:58:21 #133
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74886549
Ik vraag me af wat dit met de markt zal doen de komende 3 jaar...?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74886616
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:57 schreef isogram het volgende:
Als bedrijven aan kartelvorming doen en prijsafspraken maken, is de Europese Commissie boos, maar als de overheid het doet, mag het wel?
Waarom is dit kartelvorming?
pi_74886858
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef IntercityAPT het volgende:
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
Jij moet je bek houden als je niet na kunt denken.
Mensen die een SUV aanschaffen betalen al een fikse meerprijs in de aanschaf.

Dit is hetzelfde domme geleuter dat mensen met een grotere woning meer overdrachtsbelasting zou moeten betalen. Of zelfs meer gemeentelijke heffingen en al.
Daar hoor je niemand over omdat Jan Middelmaat wel bereid is in een VW polo te rijden en zich door deze kilometerheefingsregel buiten schot voelt, maar geen concessies wil doen op hun woning van 400.000 pleuro terwijl er ook woningen van 150.000 voor hun beschikbaar is. En ga niet janken over "grotere autos'- grotere vervuilers". Want voor grotere huizen geldt precies hetzelfde.

Zo kunnen we eeuwig door blijven drammen.

De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.

Hoe jaag je de zakenlui en "kartrekkers" het land uit? Vooral doorgaan zo. Dan zit Nederland straks nog enkel met "arbeiders" die de grote geldpot van Nederland mogen vullen. Zie je het voor je?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:18:13 #136
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74887090
En die kilometerprijzen zijn ook nog excl. de spitsheffingen die op sommige wegen in de spits gaat gelden?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:18:33 #137
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74887103
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Jij moet je bek houden als je niet na kunt denken.
Mensen die een SUV aanschaffen betalen al een fikse meerprijs in de aanschaf.

Dit is hetzelfde domme geleuter dat mensen met een grotere woning meer overdrachtsbelasting zou moeten betalen. Of zelfs meer gemeentelijke heffingen en al.
Daar hoor je niemand over omdat Jan Middelmaat wel bereid is in een VW polo te rijden en zich door deze kilometerheefingsregel buiten schot voelt, maar geen concessies wil doen op hun woning van 400.000 pleuro terwijl er ook woningen van 150.000 voor hun beschikbaar is. En ga niet janken over "grotere autos'- grotere vervuilers". Want voor grotere huizen geldt precies hetzelfde.

Zo kunnen we eeuwig door blijven drammen.

De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.

Hoe jaag je de zakenlui en "kartrekkers" het land uit? Vooral doorgaan zo. Dan zit Nederland straks nog enkel met "arbeiders" die de grote geldpot van Nederland mogen vullen. Zie je het voor je?
Jij vindt 80.000 km per jaar een gemiddeld jaarkilometrage ?

dat is in dit land nog altijd tussen de 12 en 15.000 km per jaar. Daar zit je met 80k dus 6x overheen. En dan heb je OOK nog eens een sterker vervuilende auto.

Aan de andere kant: er is al fors BPM voor betaald, die dingen vreten banden, remmen en kosten een godsvermogen aan onderhoud en ze lopen ook niet bepaald zuinig dus je betaald je al blauw aan accijns.

De SUV rijder betaald al dik voor zijn auto, een extreme kmheffing is daarbij echt een onnodige trap na, maar die trap na geldt voor iedereen die een beetje gemiddelde auto rijdt, niet alleen voor SUV rijders.
pi_74887154
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
pi_74887322
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Wie biedt er op mijn 31 jaar oude Benz?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:27:06 #140
47047 Herkauwer
pi_74887329
quote:
Daar worden auto's van na 1 januari 1987 ook geen oldtimer meer
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 15:31:33 #141
45833 crew  Fogel
pi_74887468
quote:
Investeer in de toekomst, koop nu al een hele zwik oldtimers.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74887619
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt 80.000 km per jaar een gemiddeld jaarkilometrage ?

dat is in dit land nog altijd tussen de 12 en 15.000 km per jaar. Daar zit je met 80k dus 6x overheen. En dan heb je OOK nog eens een sterker vervuilende auto.
Ik heb het dan over de werkende mensch die stad en land af moet rijden om zijn toko draaiende te houden. Niet over kantoormedewerkers of productiemedewerkers die dagelijks naar werk moeten en om stipt 5 uur weer in de auto stappen om naar huis te tuffen en weekends wat boodschappen doen.

Beetje hardwerker die afhankelijk is van zijn auto zit al snel over die 80.000km heen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:40:26 #143
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74887689
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik werk veel bij diverse klanten en dan is tussen de 50 en 100km enkele reis best normaal. En dat zal ook zo blijven. Ik voel er weinig voor om mijn klantenbestand op te schonen omdat het 'te ver rijden' is. Ik zal de kmheffing dan dus ook gewoon doorberekenen in de tarieven.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:56:59 #144
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74888234
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik werk veel bij diverse klanten en dan is tussen de 50 en 100km enkele reis best normaal. En dat zal ook zo blijven. Ik voel er weinig voor om mijn klantenbestand op te schonen omdat het 'te ver rijden' is. Ik zal de kmheffing dan dus ook gewoon doorberekenen in de tarieven.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik heb het dan over de werkende mensch die stad en land af moet rijden om zijn toko draaiende te houden. Niet over kantoormedewerkers of productiemedewerkers die dagelijks naar werk moeten en om stipt 5 uur weer in de auto stappen om naar huis te tuffen en weekends wat boodschappen doen.

Beetje hardwerker die afhankelijk is van zijn auto zit al snel over die 80.000km heen.
Ah ok, dus gewoon om naar klanten ed te rijden. Ik dacht woon werk verkeer. Ben zelf ook o.a. accountmanager en met de bedrijfswagen wordt ook tussen de 80 en 90.000km per jaar op de teller gezet idd. Daar zit je zo aan.
pi_74888456
Wat is er eigenlijk mis met het spitsvignet? Gewoon een sticker op het raam, voor mensen in de spits.

[ Bericht 0% gewijzigd door tho_Omas op 20-11-2009 16:04:33 (DOM) ]
pi_74888579
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Je roept wel leuk de VVD maar in de tijden van Paars was de VVD nog voorstander van het rekeningrijden.
Ja als daarmee het file probleem opgelost zou worden en alle opbrengsten zouden worden besteed aan het wegen net. Maar dit kabinet (en ambtenaren en bedrijven die er mee bezig zijn) kunnen niet aan die wensen tegemoet komen maar denderen wel door met hun achterlijke plannen dat tegenwoordig "anders betalen voor mobiliteit" heet.
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:18:35 #147
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74888936
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:52 schreef kirsten. het volgende:
gaan ze de benzine dan gratis maken?
Beter zouden ze BPM en wegenbelasting gewoon laten vervallen en die kosten in de benzineprijzen doorberekenen, naar Zwitsers model. Dan wordt benzine fors duurder per liter en dan is het ieders keus om wel of niet veel te rijden in een al dan niet zuinige auto. Ook hoef je dan geen kastjes met GPS in alle auto's te bouwen plus apparatuur om die kastjes uit te lezen plus ambtenaren om daar weer mee bezig te zijn, wat flink op de kosten zal besparen.
De politiek zal dan drammen dat er dan tanktoerisme naar Duitsland en België zal komen maar ik had nu juist begrepen dat we die mooie almachtige EU hadden om dit soort zaakjes internationaal goed te regelen.

Maar waarom iets goed en eenvoudig regelen als je er ook een wanstaltig bureaucratisch gedrocht van kan maken? Juist!
Life is what you make it.
pi_74889124
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een kulkoek.
Die kuttige SUV is bij aankoop al enorm belast geweest met BPM en BTW. Enorm veel mororrijtuigenbelasting en bij het tanken door zijn grote verbruik ook nog eens flink aftikken aan accijnzen en BTW.

Maar denk nou niet dat ook maar iemand minder duur uit is met zijn mobiliteit. Hoe dan ook, iedereen is de lul als dit doorgaat. Als het niet met nieuwe gemeentelijke belastingen is i.v.m. het vervallen van de provinciale opcenten dan wel met een economische ramp c.q. werkloosheid en enorme prijsstijgingen.

Klein voorbeeldje: Voor die paar euro's aan vliegtaks ging het al fout.
pi_74890397
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:00 schreef kdijkstra het volgende:
Waarom is dit kartelvorming?
Ik bedoelde te zeggen dat er door kunstmatige ingrepen oneerlijke concurrentie ontstaat.
pi_74890667
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:
Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
pi_74890792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
pi_74891235
quote:

[..]

Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
pi_74891246
quote:

[..]

Probeer je een forumtroll uit te hangen?
pi_74891470
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:45:09 #155
47047 Herkauwer
pi_74891476
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef bijdehand het volgende:
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
pi_74891507
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
En hoe zit het eigenlijk met buitenlanders die in Nederland willen rijden?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74891549
Vignet
pi_74891803
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:34 schreef nikk het volgende:
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
pi_74891902
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
pi_74891950
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht. Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
pi_74892041
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
pi_74892135
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
Zo'n auto is niet onbetaalbaar, het wordt onbetaalbaar gemaakt. Zo kan je ook een Smart onbetaalbaar maken.
pi_74892163
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht.
Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
quote:
Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:15:49 #164
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74892324
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
We moeten de hele regering maar vormen naar onze mening over één wet?

POLETIEK IS VET MAN!
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:19:18 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74892411
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen! Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74892419
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald. Dat is vrijheid naar Sovjet begrippen. Nog even en iedereen krijgt een Trabantje op de bon.
quote:
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
Zolang de overheid minder uitgeeft dan het binnenkrijgt is er geen enkele reden om nóg meer te belasten.
pi_74892462
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

Klein voorbeeldje: Voor die paar euro's aan vliegtaks ging het al fout.
Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:27 #168
47047 Herkauwer
pi_74892972
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen! Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
Presenteer dan meteen even het alternatief!
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:45:21 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74893045
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:42 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Presenteer dan meteen even het alternatief!
De fiets natuurlijk.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:46:02 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74893063
En anders ga je lopen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:11:43 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74893992
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:21 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
Ik heb het over de economische schade die de vliegtaks van een paar euro heeft veroorzaakt.

Maargoed, ander recent voorbeeld:

Amsterdam heeft de parkeertarieven buitenproportioneel opgeschroefd. Gevolg: miljoenen tekorten in de gemeentekas die toch ergens vandaan gehaald moeten worden want de huid van de beer was al verkocht voordat het geschoten was.

De voorstanders van kilometerheffing staan niet stil bij de enorme economische gevolgen daarvan.
pi_74894958
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef nikk het volgende:
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald.
Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.

De overheid zou ook kunnen stellen dat de natuurlijke hulpbronnen er net zo goed zijn voor toekomstige generaties als voor deze, ipv alles maar zo snel mogelijk op te maken. Niet eens een onredelijk standpunt, maar dan kunnen krentenkakkers sowieso geen SUV rijden.
pi_74895264
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur. De overheid is er voor de burger niet andersom.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:10:13 #175
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74895850
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

De fiets natuurlijk.
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74895943
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.

Voor de rest is het jouw eigen keuze.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:13:07 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74895960
quote:

[..]

Mag ik jou dan huren?

Tja, ander werk zoeken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:15:49 #178
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74896059
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.

Voor de rest is het jouw eigen keuze.
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, ander werk zoeken.
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
pi_74896088
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:52 schreef Fastmatti het volgende:
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur.
Nogmaals, regel je eigen energie, ruim je eigen uitstoot op, vergoed de infrastructuur (inclusief alles) en de ruimte en het lawaai naar rato en je hebt een punt.

quote:
De overheid is er voor de burger niet andersom.
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.

Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.

Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:24 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74896474
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
quote:
Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
quote:
Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:54 #181
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_74896495
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
Belgie of Duitsland net over de grens bedoel je.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_74896546
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
[..]

Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
Gelieve de trollen niet te voeren.

Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:33:37 #183
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74896625
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef waht het volgende:

[..]

Gelieve de trollen niet te voeren.

Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
Ja, je hebt gelijk. Discussie met dat soort kanslozen is zinloos. Ik zal er maar weer mee stoppen en aan het werk gaan.
pi_74896865
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen in een C1!
Om je uit die droom te helpen, bij 30.000 km betaal je met een C1 dus al 900 Euro extra + provinciebelasting.. Ik rij een C1 maar het is geen comfort. Ik zou dus graag die DS3 gaan rijden maar dat wordt me te duur met die kilometerheffing.. de lol is er wel vanaf, jammer voor de autoindustrie maar ik blijf nog wel 10 jaar doorrijden in dezelfde auto.. en mn motor (thank god they did not touch my bike)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_74896999
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.
Mee eens. maar waarom krijg je in China dan subsidie op een auto? 1 miljard Chinezen tegenover 16 miljoen Nederlanders..

Ergo. de vervuiler betaalt dus niet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:43:57 #186
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74897696
quote:

[..]

Mag ik jou dan huren?

[PVDA Modus on]
jij bent een profiteur!! Je melkt mensen uit. Door jou gaat deze aarde kapot.. Jij hebt geld zat! Jij moet solidair zijn met de armen onder ons

BLOEDEN ZAL JE MET JE STINK SUV!!!!!! en ook al heb je geen SUV DAN NOG ZAL JE BLOEDEN VOOR JE SUCCES!!!!
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:44:52 #187
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74897734
quote:

[..]

Mag ik jou dan huren?

Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:45:26 #188
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74897757
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij moet solidair zijn met de armen onder ons
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:46:26 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74897792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
pi_74898209
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:46 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
wheheh, dat topic uit je sig is echt geniaal
pi_74906670
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
Ik klaag er dan ook niet over. Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze. Kunnen ze lekker rijden dan is dat hun fantastische keuze voor hun fantastische auto geweest, staan ze vast met een dalend banksaldo dan is dat de keuze van de overheid. Het zijn beide gevolgen van je eigen keuzes, ook de negatieve, inclusief de keuzes van je werkgever.
quote:
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
Maar daar zit dus niet in verdisconteerd wanneer je welke weg gebruikt. Dat is dus het voordeel van rekeningrijden, waar ik in deze vorm overigens tegen ben, zodat er een prijsprikkel is ten bate van spreiding en ten bate van alternatieven.

Dat heeft natuurlijk invloed op het verdienmodel van veel bedrijven maar in wezen ook particulieren. Zoals ik al aangaf, hoe je detacheert, hoe je werktijden spreidt, of je aan voorraadbeheer gaat doen ipv just in time, dat gedrag krijgt een positieve of negatieve prijsprikkel. Op zich terecht, want de kosten daarvan zijn er wel alleen werden die buiten het verdienmodel gelaten.
quote:
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
Waarom? Bijna alle technologische ontwikkeling van de laatste 20 jaar, die al niet zo groot was, is in meer pk's en nm's gaan zitten. Een groot deel daarvan kan zonder meer in meer zuinigheid gestoken worden terwijl het andere deel de auto's nog steeds lekkerder laat rijden.
pi_74909749
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:20:31 #193
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74910363
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74911520
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Als het land economisch naar de knoppen gaat, wie betaalt dan jouw uitkering?
pi_74911994
Mooi, gaan die asobakken dan eindelijk verdwijnen (Y).
  zondag 22 november 2009 @ 19:16:57 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74914783
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze.
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld. Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?

In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74914843
Leek me nogal wiedes dat ze onderscheid in auto's gingen maken, anders is er helemaal geen argument meer op een kleine auto te kopen. Ja je hebt wat meer fuel economy.

Maar deze bedragen, kom op zeg. Laten we wel even realistisch blijven.
pi_74915178
quote:

[..]

Ik zie zo direct niet een verband tussen het hebben van een grote auto en veel geld. Want ik neem aan dat dat hem er uiteindelijk toe doet, grootte en gewicht.

42,8 cent is veel, idioot veel. Als je dat betaald voor een SUV is dat voor een forse personenauto niet veel minder. En als je een of andere volvo estate hebt uit het jaar 0 die zo veel weegt als een afgeladen intercity ben je mooie de sjaak met je lage inkomen.

Ik vind het gewoon makkelijk scoren van die prutsers hier in den haag. Lekker inspelen op de onderbuik van de maatschappij. SUV rijders zijn immers stuk voor stuk arrogante klootzakken die het verdienen om financieel uitgekleed te worden.
  zondag 22 november 2009 @ 19:29:25 #199
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74915243
quote:

[..]

Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
  zondag 22 november 2009 @ 19:30:53 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74915285
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
Je moet de kosten gewoon doorberekenen in je werk. Dat zal iedereen moeten doen die zo'n auto echt nodig heeft, dus maakt het niet veel uit.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')