abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74890792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
pi_74891235
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
pi_74891246
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Probeer je een forumtroll uit te hangen?
pi_74891470
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:45:09 #155
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74891476
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef bijdehand het volgende:
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74891507
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
En hoe zit het eigenlijk met buitenlanders die in Nederland willen rijden?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74891549
Vignet
pi_74891803
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:34 schreef nikk het volgende:
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74891902
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
pi_74891950
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht. Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
pi_74892041
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74892135
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
Zo'n auto is niet onbetaalbaar, het wordt onbetaalbaar gemaakt. Zo kan je ook een Smart onbetaalbaar maken.
pi_74892163
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht.
Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
quote:
Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:15:49 #164
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74892324
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
We moeten de hele regering maar vormen naar onze mening over één wet?

POLETIEK IS VET MAN!
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:19:18 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74892411
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen! Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74892419
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald. Dat is vrijheid naar Sovjet begrippen. Nog even en iedereen krijgt een Trabantje op de bon.
quote:
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
Zolang de overheid minder uitgeeft dan het binnenkrijgt is er geen enkele reden om nóg meer te belasten.
pi_74892462
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

Klein voorbeeldje: Voor die paar euro's aan vliegtaks ging het al fout.
Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:27 #168
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74892972
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen! Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
Presenteer dan meteen even het alternatief!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:45:21 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74893045
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:42 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Presenteer dan meteen even het alternatief!
De fiets natuurlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:46:02 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74893063
En anders ga je lopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:11:43 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74893992
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:21 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
Ik heb het over de economische schade die de vliegtaks van een paar euro heeft veroorzaakt.

Maargoed, ander recent voorbeeld:

Amsterdam heeft de parkeertarieven buitenproportioneel opgeschroefd. Gevolg: miljoenen tekorten in de gemeentekas die toch ergens vandaan gehaald moeten worden want de huid van de beer was al verkocht voordat het geschoten was.

De voorstanders van kilometerheffing staan niet stil bij de enorme economische gevolgen daarvan.
pi_74894958
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef nikk het volgende:
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald.
Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.

De overheid zou ook kunnen stellen dat de natuurlijke hulpbronnen er net zo goed zijn voor toekomstige generaties als voor deze, ipv alles maar zo snel mogelijk op te maken. Niet eens een onredelijk standpunt, maar dan kunnen krentenkakkers sowieso geen SUV rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74895264
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur. De overheid is er voor de burger niet andersom.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:10:13 #175
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74895850
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

De fiets natuurlijk.
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74895943
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.

Voor de rest is het jouw eigen keuze.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:13:07 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74895960
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Tja, ander werk zoeken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:15:49 #178
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74896059
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.

Voor de rest is het jouw eigen keuze.
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, ander werk zoeken.
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74896088
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:52 schreef Fastmatti het volgende:
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur.
Nogmaals, regel je eigen energie, ruim je eigen uitstoot op, vergoed de infrastructuur (inclusief alles) en de ruimte en het lawaai naar rato en je hebt een punt.

quote:
De overheid is er voor de burger niet andersom.
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.

Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.

Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:24 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74896474
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
quote:
Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
quote:
Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:54 #181
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_74896495
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
Belgie of Duitsland net over de grens bedoel je.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_74896546
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
[..]

Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
Gelieve de trollen niet te voeren.

Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:33:37 #183
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74896625
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef waht het volgende:

[..]

Gelieve de trollen niet te voeren.

Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
Ja, je hebt gelijk. Discussie met dat soort kanslozen is zinloos. Ik zal er maar weer mee stoppen en aan het werk gaan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74896865
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen in een C1!
Om je uit die droom te helpen, bij 30.000 km betaal je met een C1 dus al 900 Euro extra + provinciebelasting.. Ik rij een C1 maar het is geen comfort. Ik zou dus graag die DS3 gaan rijden maar dat wordt me te duur met die kilometerheffing.. de lol is er wel vanaf, jammer voor de autoindustrie maar ik blijf nog wel 10 jaar doorrijden in dezelfde auto.. en mn motor (thank god they did not touch my bike)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_74896999
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.
Mee eens. maar waarom krijg je in China dan subsidie op een auto? 1 miljard Chinezen tegenover 16 miljoen Nederlanders..

Ergo. de vervuiler betaalt dus niet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:43:57 #186
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74897696
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
[PVDA Modus on]
jij bent een profiteur!! Je melkt mensen uit. Door jou gaat deze aarde kapot.. Jij hebt geld zat! Jij moet solidair zijn met de armen onder ons

BLOEDEN ZAL JE MET JE STINK SUV!!!!!! en ook al heb je geen SUV DAN NOG ZAL JE BLOEDEN VOOR JE SUCCES!!!!
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:44:52 #187
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74897734
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?

Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:45:26 #188
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74897757
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij moet solidair zijn met de armen onder ons
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:46:26 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74897792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74898209
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:46 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
wheheh, dat topic uit je sig is echt geniaal
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74906670
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
Ik klaag er dan ook niet over. Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze. Kunnen ze lekker rijden dan is dat hun fantastische keuze voor hun fantastische auto geweest, staan ze vast met een dalend banksaldo dan is dat de keuze van de overheid. Het zijn beide gevolgen van je eigen keuzes, ook de negatieve, inclusief de keuzes van je werkgever.
quote:
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
Maar daar zit dus niet in verdisconteerd wanneer je welke weg gebruikt. Dat is dus het voordeel van rekeningrijden, waar ik in deze vorm overigens tegen ben, zodat er een prijsprikkel is ten bate van spreiding en ten bate van alternatieven.

Dat heeft natuurlijk invloed op het verdienmodel van veel bedrijven maar in wezen ook particulieren. Zoals ik al aangaf, hoe je detacheert, hoe je werktijden spreidt, of je aan voorraadbeheer gaat doen ipv just in time, dat gedrag krijgt een positieve of negatieve prijsprikkel. Op zich terecht, want de kosten daarvan zijn er wel alleen werden die buiten het verdienmodel gelaten.
quote:
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
Waarom? Bijna alle technologische ontwikkeling van de laatste 20 jaar, die al niet zo groot was, is in meer pk's en nm's gaan zitten. Een groot deel daarvan kan zonder meer in meer zuinigheid gestoken worden terwijl het andere deel de auto's nog steeds lekkerder laat rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74909749
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:20:31 #193
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74910363
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74911520
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Als het land economisch naar de knoppen gaat, wie betaalt dan jouw uitkering?
pi_74911994
Mooi, gaan die asobakken dan eindelijk verdwijnen (Y).
  zondag 22 november 2009 @ 19:16:57 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74914783
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze.
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld. Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?

In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74914843
Leek me nogal wiedes dat ze onderscheid in auto's gingen maken, anders is er helemaal geen argument meer op een kleine auto te kopen. Ja je hebt wat meer fuel economy.

Maar deze bedragen, kom op zeg. Laten we wel even realistisch blijven.
pi_74915178
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Ik zie zo direct niet een verband tussen het hebben van een grote auto en veel geld. Want ik neem aan dat dat hem er uiteindelijk toe doet, grootte en gewicht.

42,8 cent is veel, idioot veel. Als je dat betaald voor een SUV is dat voor een forse personenauto niet veel minder. En als je een of andere volvo estate hebt uit het jaar 0 die zo veel weegt als een afgeladen intercity ben je mooie de sjaak met je lage inkomen.

Ik vind het gewoon makkelijk scoren van die prutsers hier in den haag. Lekker inspelen op de onderbuik van de maatschappij. SUV rijders zijn immers stuk voor stuk arrogante klootzakken die het verdienen om financieel uitgekleed te worden.
  zondag 22 november 2009 @ 19:29:25 #199
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74915243
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 november 2009 @ 19:30:53 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74915285
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
Je moet de kosten gewoon doorberekenen in je werk. Dat zal iedereen moeten doen die zo'n auto echt nodig heeft, dus maakt het niet veel uit.
The End Times are wild
  zondag 22 november 2009 @ 19:36:53 #201
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74915482
Ja, ik moet het doorberekenen maar mijn autokosten zijn een gigantische kostenpost. Als dat opeens 2x zo duur is zijn mijn klanten niet blij.
Daarbij zeg ik niet dat dit onmogelijk is, want het is zeker mogelijk. Ik zeg alleen dat "Je hebt zo'n auto dus dan kun je dat wel betalen" een kutargument is. Want nu moet ik voor de nieuwe belastingregel een hoop extra gezeik op mijn nek halen van klanten die opeens mijn kilometers dubbel moeten gaan betalen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74926460
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74930967
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Ja geweldig, intussen word het voor je als particulier eventjes lekker onmogelijk gemaakt een redelijke auto te kopen als je om welke reden dan ook een grote auto moet hebben.
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.
Dan is het dus niets minder dan een verkapt grote auto's verbod, en derhalve inderdaad ook niet minder slecht.

Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.

Een regering die bepaald wat voor auto jij rijd, nee dankje.
pi_74934443
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.
Dat zijn een stel asociale stakkers met hun imbeciele bakken. In de bak moeten ze!!!11 Hoe durven ze???!!!!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 november 2009 @ 19:59:29 #205
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74946674
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.

Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74946944
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.

Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
  maandag 23 november 2009 @ 20:11:04 #207
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74947177
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.

Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 20:19:03 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74947589
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
6 minuten 120 km/hr rijden is dan al 12x40 = 4,80!

Het zal velen toch wel pijn gaan doen hoor! Voor mensen die ver van hun werk wonen en hun kilometerkosten niet of gedeeltelijk vergoed krijgen scheelt het echt heel veel geld. Stel dat je auto een bescheiden 10 cent per kilometer kost en dat je 80 km enkele reis hebt. Dat is dan 16 euro per dag, 320 euro per maand. Netto. Exclusief de overige kosten van het rijden, laten we zeggen ook 10 cent/km. Dus in totaal 640 euro per maand.

Voor een modaalverdiener met 1800 netto is dat 1/3 van zijn inkomen! Als hij dan ook nog zelfstandig woonruimte bewoont ipv bij zijn ouders dan is het gewoon onmogelijk om nog rond te komen!

Ik denk dus zeker wel dat het kan schelen in de files en het autogebruik. Ik denk dat veel mensen werk in de nabijheid zoeken, stoppen met werken (bjivoorbeeld van wie de partner veel verdiend en die dan met km-heffing en kinderopvang geld toe moet leggen op werken), gaan emigreren e.d.

Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
The End Times are wild
pi_74947806
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.

Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalen Niemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
  maandag 23 november 2009 @ 20:26:12 #210
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74947913
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 20:29:27 #211
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74948041
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.

Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalen Niemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
Ik denk dat er juist meer blik in de straten komt. De vrouw krijgt straks een eigen boodschappenwagentje. De kilometerheffing geldt niet binnen de steden, en als zou dat gebeuren, dan zijn het nog maar enkele honderden kilometers per jaar. Een tweede auto binnen een gezin verzekeren kost ook geen fluit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74948085
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
40 cent is niet veel nee 40 x 40 cent is 16 euro. Als ik in een auto die 40 cent per km kost naar mn werk zou gaan hebben we het over 16 euro per dag, 80 euro per week, 320 euro per maand alleen aan belasting alleen aan woon-werk verkeer.
Je kan me een hoop wijsmaken, maar zelfs al rij ik in een 4x4 monstertruck met straalmotoren is die belasting nog niet recht te lullen. Helemaal niet als je kijkt naar wat er ook nog betaald aan accijns aan die afleggers.

En dit met excuus dat mannen wat te corrigeren hebben vind ik helemaal bagger, sterker nog dat komt op mij eerder over als een vorm van jaloezie. Ikzelf zou nog niet dood gevonden willen worden in een SUV maar het zou niet schaden enigszins realistisch te blijven.
pi_74948274
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
quote:
.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.

Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fastmatti op 23-11-2009 20:39:33 ]
pi_74949191
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]

Dat is wel idioot slecht.
Heb je een boerenland met een modderpoel waar je lekker met je 4x4 doorheen zit te crossen in kader van hobby betaal je daar gewoon voor.
pi_74949217
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Da gao nie nou!
  maandag 23 november 2009 @ 21:02:54 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74949322
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:00 schreef vigier het volgende:
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Een werkschuw iemand aan een baan helpen? !
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74949414
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een werkschuw iemand aan een baan helpen? !
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
  maandag 23 november 2009 @ 21:34:44 #218
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74949751
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
Zo is dat, dus waarom moeite steken in dat gepeupel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 21:43:58 #219
45833 crew  Fogel
pi_74950054
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken schooien/stelen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 23 november 2009 @ 21:52:55 #220
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74950448
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]

Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.

Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74950645
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:52 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Hier in de regio is zijn er de afgelopen 20 jaar twee nieuwe N-wegen aangelegd. Echt fantastisch als je bedenkt hoeveel bevolking we in die tijd erbij hebben gekregen.
pi_74951571
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.

Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
  maandag 23 november 2009 @ 22:19:12 #223
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74951652
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:17 schreef Refragmental het volgende:
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.

Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 23 november 2009 @ 22:23:24 #224
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74951851
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 22:26:13 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74951982
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Met die auto van een TON betaal je al snel 40K aan heffing per jaar! Dat valt dan toch ook wel weer tegen!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')