De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Probeer je een forumtroll uit te hangen?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staatquote:Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef bijdehand het volgende:
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
En hoe zit het eigenlijk met buitenlanders die in Nederland willen rijden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:34 schreef nikk het volgende:
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht. Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
Zo'n auto is niet onbetaalbaar, het wordt onbetaalbaar gemaakt. Zo kan je ook een Smart onbetaalbaar maken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht.
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.quote:Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
We moeten de hele regering maar vormen naar onze mening over één wet?quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald. Dat is vrijheid naar Sovjet begrippen. Nog even en iedereen krijgt een Trabantje op de bon.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
Zolang de overheid minder uitgeeft dan het binnenkrijgt is er geen enkele reden om nóg meer te belasten.quote:Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
Klein voorbeeldje: Voor die paar euro's aan vliegtaks ging het al fout.
Presenteer dan meteen even het alternatief!quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen!Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
De fiets natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Presenteer dan meteen even het alternatief!
Die van mij is bijna 33 jaar oudquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wie biedt er op mijn 31 jaar oude Benz?
Ik heb het over de economische schade die de vliegtaks van een paar euro heeft veroorzaakt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:21 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef nikk het volgende:
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald.
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur. De overheid is er voor de burger niet andersom.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.
Mag ik jou dan huren?quote:
Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Tja, ander werk zoeken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.![]()
Voor de rest is het jouw eigen keuze.
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?quote:
Nogmaals, regel je eigen energie, ruim je eigen uitstoot op, vergoed de infrastructuur (inclusief alles) en de ruimte en het lawaai naar rato en je hebt een punt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:52 schreef Fastmatti het volgende:
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur.
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.quote:De overheid is er voor de burger niet andersom.
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)quote:Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.quote:Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
Belgie of Duitsland net over de grens bedoel je.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
Gelieve de trollen niet te voeren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
[..]
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
Ja, je hebt gelijk. Discussie met dat soort kanslozen is zinloos. Ik zal er maar weer mee stoppen en aan het werk gaan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef waht het volgende:
[..]
Gelieve de trollen niet te voeren.
Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
Om je uit die droom te helpen, bij 30.000 km betaal je met een C1 dus al 900 Euro extra + provinciebelasting.. Ik rij een C1 maar het is geen comfort. Ik zou dus graag die DS3 gaan rijden maar dat wordt me te duur met die kilometerheffing.. de lol is er wel vanaf, jammer voor de autoindustrie maar ik blijf nog wel 10 jaar doorrijden in dezelfde auto.. en mn motor (thank god they did not touch my bike)quote:
Mee eens. maar waarom krijg je in China dan subsidie op een auto? 1 miljard Chinezen tegenover 16 miljoen Nederlanders..quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.
[PVDA Modus on]quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rondquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jij moet solidair zijn met de armen onder ons
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangenquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
wheheh, dat topic uit je sig is echt geniaalquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
Ik klaag er dan ook niet over. Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze. Kunnen ze lekker rijden dan is dat hun fantastische keuze voor hun fantastische auto geweest, staan ze vast met een dalend banksaldo dan is dat de keuze van de overheid. Het zijn beide gevolgen van je eigen keuzes, ook de negatieve, inclusief de keuzes van je werkgever.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
Maar daar zit dus niet in verdisconteerd wanneer je welke weg gebruikt. Dat is dus het voordeel van rekeningrijden, waar ik in deze vorm overigens tegen ben, zodat er een prijsprikkel is ten bate van spreiding en ten bate van alternatieven.quote:De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
Waarom? Bijna alle technologische ontwikkeling van de laatste 20 jaar, die al niet zo groot was, is in meer pk's en nm's gaan zitten. Een groot deel daarvan kan zonder meer in meer zuinigheid gestoken worden terwijl het andere deel de auto's nog steeds lekkerder laat rijden.quote:En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:
[..]
42,8 cent per kilometer
Dit land heeft een coup nodig.
Als het land economisch naar de knoppen gaat, wie betaalt dan jouw uitkering?quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld. Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze.
Ik zie zo direct niet een verband tussen het hebben van een grote auto en veel geld. Want ik neem aan dat dat hem er uiteindelijk toe doet, grootte en gewicht.quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Je moet de kosten gewoon doorberekenen in je werk. Dat zal iedereen moeten doen die zo'n auto echt nodig heeft, dus maakt het niet veel uit.quote:Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.
Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Ja geweldig, intussen word het voor je als particulier eventjes lekker onmogelijk gemaakt een redelijke auto te kopen als je om welke reden dan ook een grote auto moet hebben.quote:Op zondag 22 november 2009 23:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Dat zijn een stel asociale stakkers met hun imbeciele bakken.quote:Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.![]()
Dat is inderdaad een punt.quote:Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.![]()
Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.quote:Op maandag 23 november 2009 20:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.
Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
6 minuten 120 km/hr rijden is dan al 12x40 = 4,80!quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.quote:Op maandag 23 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring.quote:Op maandag 23 november 2009 20:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
Ik denk dat er juist meer blik in de straten komt. De vrouw krijgt straks een eigen boodschappenwagentje. De kilometerheffing geldt niet binnen de steden, en als zou dat gebeuren, dan zijn het nog maar enkele honderden kilometers per jaar. Een tweede auto binnen een gezin verzekeren kost ook geen fluit.quote:Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.
Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalenNiemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
40 cent is niet veel nee 40 x 40 cent is 16 euro. Als ik in een auto die 40 cent per km kost naar mn werk zou gaan hebben we het over 16 euro per dag, 80 euro per week, 320 euro per maand alleen aan belasting alleen aan woon-werk verkeer.quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.quote:Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.quote:.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Dat is wel idioot slecht.quote:Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!quote:Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Een werkschuw iemand aan een baan helpen?quote:Op maandag 23 november 2009 21:00 schreef vigier het volgende:
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.quote:Op maandag 23 november 2009 21:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een werkschuw iemand aan een baan helpen?!
Zo is dat, dus waarom moeite steken in dat gepeupel.quote:Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
quote:Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken schooien/stelen.
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.quote:Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Hier in de regio is zijn er de afgelopen 20 jaar twee nieuwe N-wegen aangelegd. Echt fantastisch als je bedenkt hoeveel bevolking we in die tijd erbij hebben gekregen.quote:Op maandag 23 november 2009 21:52 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometerquote:Op maandag 23 november 2009 22:17 schreef Refragmental het volgende:
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.
Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer![]()
Flikker toch op zeg.
Met die auto van een TON betaal je al snel 40K aan heffing per jaar! Dat valt dan toch ook wel weer tegen!quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |