abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74890792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
pi_74891235
quote:

[..]

Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
pi_74891246
quote:

[..]

Probeer je een forumtroll uit te hangen?
pi_74891470
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 20 november 2009 @ 17:45:09 #155
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74891476
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:44 schreef bijdehand het volgende:
En hoe werkt het in het buitenland? Moet je betalen om in Duitsland te rijden of niet?
Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74891507
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Nee, in ieder geval niet aan de Nederlandse staat
En hoe zit het eigenlijk met buitenlanders die in Nederland willen rijden?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74891549
Vignet
pi_74891803
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:34 schreef nikk het volgende:
Die auto is prima geschikt. Het is alleen onze achterlijke overheid die het de normale burger onmogelijk maakt.
Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74891902
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom de normale burgerman abnormaal veel kilometers zou moeten maken in een abnormaal dikke auto. Ga dan ook abnormaal veel geld verdienen, dan kun je het wel betalen en hoef je niet te gaan mekkeren dat het zo duur is om te laten zien dat je geld hebt.
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
pi_74891950
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht. Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
pi_74892041
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wouw, jij wilt bepalen hoe anderen hun tijd besteden?
Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
pi_74892135
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daarbij? Ik vind het alleen nogal zielig om te zeuren dat je 80.000 per jaar in de grootste auto wilt rijden die je kan vinden terwijl je dat niet kunt betalen. Als je niet succesvol bent of een krentenkakker bent, dan kies je daarop maar lekker je auto uit. De vervuiler betaalt.
Zo'n auto is niet onbetaalbaar, het wordt onbetaalbaar gemaakt. Zo kan je ook een Smart onbetaalbaar maken.
pi_74892163
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem. Ik zie niet in waarom de overheid de vrijheid van burgers moet beknotten in dit opzicht.
Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
quote:
Zeker wanneer je je bedenkt dat er al veel meer wordt opgehaald bij de automobilist dan er wordt uitgegeven aan wegen, spoor en milieu.
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:15:49 #164
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74892324
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
We moeten de hele regering maar vormen naar onze mening over één wet?

POLETIEK IS VET MAN!
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:19:18 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74892411
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen! Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74892419
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt de vrijheid, als je er niet goed genoeg voor verdient heb je de vrijheid om te proberen meer te verdienen.
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald. Dat is vrijheid naar Sovjet begrippen. Nog even en iedereen krijgt een Trabantje op de bon.
quote:
Je zou een punt hebben als de SUV-rijder zijn eigen rommel achter zich opruimt en zijn eigen energie regelt. Dat is echter niet het geval. Wat je uitstoot krijg je nooit meer weg en wat je opbrandt krijg je nooit meer terug.
Zolang de overheid minder uitgeeft dan het binnenkrijgt is er geen enkele reden om nóg meer te belasten.
pi_74892462
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

Klein voorbeeldje: Voor die paar euro's aan vliegtaks ging het al fout.
Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:27 #168
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74892972
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ha, je kan automobilisten niet hard genoeg uitknijpen! Altijd wat te zeiken dat volk. Dan is het te duur, dan is er te weinig parkeerplek, dan gaat het niet snel genoeg. En ondertussen maar vrolijk doorgaan met hun smerige praktijken. Opgetyft met die stinkbakken.
Presenteer dan meteen even het alternatief!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:45:21 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74893045
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:42 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Presenteer dan meteen even het alternatief!
De fiets natuurlijk.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:46:02 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74893063
En anders ga je lopen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:11:43 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74893992
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:21 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja, maar je kan heel makkelijk naar Weeze of Zaventem uitwijken. Ik zie het zo niet gebeuren dat mensen over duitsland of belgie gaan rijden als ze van Eindhoven naar Utrecht moeten.
Ik heb het over de economische schade die de vliegtaks van een paar euro heeft veroorzaakt.

Maargoed, ander recent voorbeeld:

Amsterdam heeft de parkeertarieven buitenproportioneel opgeschroefd. Gevolg: miljoenen tekorten in de gemeentekas die toch ergens vandaan gehaald moeten worden want de huid van de beer was al verkocht voordat het geschoten was.

De voorstanders van kilometerheffing staan niet stil bij de enorme economische gevolgen daarvan.
pi_74894958
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:19 schreef nikk het volgende:
Niet omdat de auto duur is of het verbruik te hoog, maar omdat de overheid dat heeft bepaald.
Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.

De overheid zou ook kunnen stellen dat de natuurlijke hulpbronnen er net zo goed zijn voor toekomstige generaties als voor deze, ipv alles maar zo snel mogelijk op te maken. Niet eens een onredelijk standpunt, maar dan kunnen krentenkakkers sowieso geen SUV rijden.
pi_74895264
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alsof je zou kunnen rijden zonder de overheid. Je kunt wel heel selectief alleen de kosten van de productie van een auto en het oppompen van olie meerekenen (oppompen he, maken is wat anders), maar dat zijn natuurlijk niet alle kosten. Je moet niet doen alsof autorijden er is en dat dan de overheid dat komt belasten. Het is de overheid die autorijden mogelijk maakt.
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur. De overheid is er voor de burger niet andersom.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:10:13 #175
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74895850
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

De fiets natuurlijk.
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')