abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74883833
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
pi_74883863
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

200km woonwerk verkeer is natuurlijk ook wel debiel veel geloof dat een km of 30-40 gemiddeld is.
Op en neer. Als je 100 kilometer op een normale weg is ongeveer netzoveel als 10 kilometer op de A12 in de ochtendspits.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:31:19 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74883906
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
Je roept wel leuk de VVD maar in de tijden van Paars was de VVD nog voorstander van het rekeningrijden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:32:15 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74883928
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:12 schreef Soohr het volgende:

[..]

die 200km is neem ik aan wel heen en weer,
dan is die 40 weer heel erg weinig,
Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:32:56 #130
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_74883957
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Valt wel mee. Moet je de NCAP cijfers van de Toyota IQ (niet veel groter dan de Smart) eens bekijken.

http://www.euroncap.com/results/toyota/IQ/347.aspx

In 2009 getest en krijgt de volle 5 sterren. De testen zijn voor alle auto's gelijk (dus sterren zijn niet klasse afhankelijk zoals de millieu label). Op papier is de IQ net zo veilig als een Volvo V70. Persoonlijk (mijn mening) zit ik liever in de Volvo V70 wanneer ik de IQ ram maar ik weet ook dat gevoelens in deze niet altijd juist hoeven te zijn.
Leuk, maar wat gebeurt er met een iQ met 5 sterren, als deze tegen een VW Touareg, met 5 sterren, rijdt? Achteraf had je dan als iQ rijder liever in de VW gezeten.

En veiligheid is vooralsnog een belangrijk doorslaggevend punt bij aankoop van een auto.
pi_74884044
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
100 km vind ik een klein beetje ver,
ik rij dagelijks van Alkmaar naar Rijswijk in de ochtend en in de middag weer terug,
dat is ongeveer 85km enkele reis.
Het ligt aan je vertrektijden, maar over het algemeen kost me dat 5 kwartier,
pi_74886527
Ik vind SUV's vooral heel lelijk, maar prijzen van 33 cent per kilometer zijn extreem absurd. Dergelijke heffingen zijn zodanig hoog dat de concurrentiepositie van autofabrikanten ernstig wordt verzwakt. Van gelijke marktomstandigheden is dan geen sprake meer.

Als bedrijven aan kartelvorming doen en prijsafspraken maken, is de Europese Commissie boos, maar als de overheid het doet, mag het wel?
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:58:21 #133
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74886549
Ik vraag me af wat dit met de markt zal doen de komende 3 jaar...?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74886616
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:57 schreef isogram het volgende:
Als bedrijven aan kartelvorming doen en prijsafspraken maken, is de Europese Commissie boos, maar als de overheid het doet, mag het wel?
Waarom is dit kartelvorming?
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74886858
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef IntercityAPT het volgende:
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
Jij moet je bek houden als je niet na kunt denken.
Mensen die een SUV aanschaffen betalen al een fikse meerprijs in de aanschaf.

Dit is hetzelfde domme geleuter dat mensen met een grotere woning meer overdrachtsbelasting zou moeten betalen. Of zelfs meer gemeentelijke heffingen en al.
Daar hoor je niemand over omdat Jan Middelmaat wel bereid is in een VW polo te rijden en zich door deze kilometerheefingsregel buiten schot voelt, maar geen concessies wil doen op hun woning van 400.000 pleuro terwijl er ook woningen van 150.000 voor hun beschikbaar is. En ga niet janken over "grotere autos'- grotere vervuilers". Want voor grotere huizen geldt precies hetzelfde.

Zo kunnen we eeuwig door blijven drammen.

De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.

Hoe jaag je de zakenlui en "kartrekkers" het land uit? Vooral doorgaan zo. Dan zit Nederland straks nog enkel met "arbeiders" die de grote geldpot van Nederland mogen vullen. Zie je het voor je?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:18:13 #136
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74887090
En die kilometerprijzen zijn ook nog excl. de spitsheffingen die op sommige wegen in de spits gaat gelden?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:18:33 #137
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74887103
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Jij moet je bek houden als je niet na kunt denken.
Mensen die een SUV aanschaffen betalen al een fikse meerprijs in de aanschaf.

Dit is hetzelfde domme geleuter dat mensen met een grotere woning meer overdrachtsbelasting zou moeten betalen. Of zelfs meer gemeentelijke heffingen en al.
Daar hoor je niemand over omdat Jan Middelmaat wel bereid is in een VW polo te rijden en zich door deze kilometerheefingsregel buiten schot voelt, maar geen concessies wil doen op hun woning van 400.000 pleuro terwijl er ook woningen van 150.000 voor hun beschikbaar is. En ga niet janken over "grotere autos'- grotere vervuilers". Want voor grotere huizen geldt precies hetzelfde.

Zo kunnen we eeuwig door blijven drammen.

De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.

Hoe jaag je de zakenlui en "kartrekkers" het land uit? Vooral doorgaan zo. Dan zit Nederland straks nog enkel met "arbeiders" die de grote geldpot van Nederland mogen vullen. Zie je het voor je?
Jij vindt 80.000 km per jaar een gemiddeld jaarkilometrage ?

dat is in dit land nog altijd tussen de 12 en 15.000 km per jaar. Daar zit je met 80k dus 6x overheen. En dan heb je OOK nog eens een sterker vervuilende auto.

Aan de andere kant: er is al fors BPM voor betaald, die dingen vreten banden, remmen en kosten een godsvermogen aan onderhoud en ze lopen ook niet bepaald zuinig dus je betaald je al blauw aan accijns.

De SUV rijder betaald al dik voor zijn auto, een extreme kmheffing is daarbij echt een onnodige trap na, maar die trap na geldt voor iedereen die een beetje gemiddelde auto rijdt, niet alleen voor SUV rijders.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_74887154
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74887322
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Wie biedt er op mijn 31 jaar oude Benz?
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:27:06 #140
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74887329
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Daar worden auto's van na 1 januari 1987 ook geen oldtimer meer
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 15:31:33 #141
45833 crew  Fogel
pi_74887468
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Investeer in de toekomst, koop nu al een hele zwik oldtimers.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74887619
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt 80.000 km per jaar een gemiddeld jaarkilometrage ?

dat is in dit land nog altijd tussen de 12 en 15.000 km per jaar. Daar zit je met 80k dus 6x overheen. En dan heb je OOK nog eens een sterker vervuilende auto.
Ik heb het dan over de werkende mensch die stad en land af moet rijden om zijn toko draaiende te houden. Niet over kantoormedewerkers of productiemedewerkers die dagelijks naar werk moeten en om stipt 5 uur weer in de auto stappen om naar huis te tuffen en weekends wat boodschappen doen.

Beetje hardwerker die afhankelijk is van zijn auto zit al snel over die 80.000km heen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:40:26 #143
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74887689
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
Ik werk veel bij diverse klanten en dan is tussen de 50 en 100km enkele reis best normaal. En dat zal ook zo blijven. Ik voel er weinig voor om mijn klantenbestand op te schonen omdat het 'te ver rijden' is. Ik zal de kmheffing dan dus ook gewoon doorberekenen in de tarieven.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:56:59 #144
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74888234
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik werk veel bij diverse klanten en dan is tussen de 50 en 100km enkele reis best normaal. En dat zal ook zo blijven. Ik voel er weinig voor om mijn klantenbestand op te schonen omdat het 'te ver rijden' is. Ik zal de kmheffing dan dus ook gewoon doorberekenen in de tarieven.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik heb het dan over de werkende mensch die stad en land af moet rijden om zijn toko draaiende te houden. Niet over kantoormedewerkers of productiemedewerkers die dagelijks naar werk moeten en om stipt 5 uur weer in de auto stappen om naar huis te tuffen en weekends wat boodschappen doen.

Beetje hardwerker die afhankelijk is van zijn auto zit al snel over die 80.000km heen.
Ah ok, dus gewoon om naar klanten ed te rijden. Ik dacht woon werk verkeer. Ben zelf ook o.a. accountmanager en met de bedrijfswagen wordt ook tussen de 80 en 90.000km per jaar op de teller gezet idd. Daar zit je zo aan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_74888456
Wat is er eigenlijk mis met het spitsvignet? Gewoon een sticker op het raam, voor mensen in de spits.

[ Bericht 0% gewijzigd door tho_Omas op 20-11-2009 16:04:33 (DOM) ]
pi_74888579
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Je roept wel leuk de VVD maar in de tijden van Paars was de VVD nog voorstander van het rekeningrijden.
Ja als daarmee het file probleem opgelost zou worden en alle opbrengsten zouden worden besteed aan het wegen net. Maar dit kabinet (en ambtenaren en bedrijven die er mee bezig zijn) kunnen niet aan die wensen tegemoet komen maar denderen wel door met hun achterlijke plannen dat tegenwoordig "anders betalen voor mobiliteit" heet.
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:18:35 #147
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74888936
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:52 schreef kirsten. het volgende:
gaan ze de benzine dan gratis maken?
Beter zouden ze BPM en wegenbelasting gewoon laten vervallen en die kosten in de benzineprijzen doorberekenen, naar Zwitsers model. Dan wordt benzine fors duurder per liter en dan is het ieders keus om wel of niet veel te rijden in een al dan niet zuinige auto. Ook hoef je dan geen kastjes met GPS in alle auto's te bouwen plus apparatuur om die kastjes uit te lezen plus ambtenaren om daar weer mee bezig te zijn, wat flink op de kosten zal besparen.
De politiek zal dan drammen dat er dan tanktoerisme naar Duitsland en België zal komen maar ik had nu juist begrepen dat we die mooie almachtige EU hadden om dit soort zaakjes internationaal goed te regelen.

Maar waarom iets goed en eenvoudig regelen als je er ook een wanstaltig bureaucratisch gedrocht van kan maken? Juist!
Life is what you make it.
pi_74889124
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef IntercityAPT het volgende:
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
Wat een kulkoek.
Die kuttige SUV is bij aankoop al enorm belast geweest met BPM en BTW. Enorm veel mororrijtuigenbelasting en bij het tanken door zijn grote verbruik ook nog eens flink aftikken aan accijnzen en BTW.

Maar denk nou niet dat ook maar iemand minder duur uit is met zijn mobiliteit. Hoe dan ook, iedereen is de lul als dit doorgaat. Als het niet met nieuwe gemeentelijke belastingen is i.v.m. het vervallen van de provinciale opcenten dan wel met een economische ramp c.q. werkloosheid en enorme prijsstijgingen.

Klein voorbeeldje: Voor die paar euro's aan vliegtaks ging het al fout.
pi_74890397
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:00 schreef kdijkstra het volgende:
Waarom is dit kartelvorming?
Ik bedoelde te zeggen dat er door kunstmatige ingrepen oneerlijke concurrentie ontstaat.
pi_74890667
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:
De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.
Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')