Op en neer. Als je 100 kilometer op een normale weg is ongeveer netzoveel als 10 kilometer op de A12 in de ochtendspits.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
200km woonwerk verkeer is natuurlijk ook wel debiel veelgeloof dat een km of 30-40 gemiddeld is.
Je roept wel leuk de VVD maar in de tijden van Paars was de VVD nog voorstander van het rekeningrijden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:12 schreef Soohr het volgende:
[..]
die 200km is neem ik aan wel heen en weer,
dan is die 40 weer heel erg weinig,
Leuk, maar wat gebeurt er met een iQ met 5 sterren, als deze tegen een VW Touareg, met 5 sterren, rijdt? Achteraf had je dan als iQ rijder liever in de VW gezeten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee. Moet je de NCAP cijfers van de Toyota IQ (niet veel groter dan de Smart) eens bekijken.
http://www.euroncap.com/results/toyota/IQ/347.aspx
In 2009 getest en krijgt de volle 5 sterren. De testen zijn voor alle auto's gelijk (dus sterren zijn niet klasse afhankelijk zoals de millieu label). Op papier is de IQ net zo veilig als een Volvo V70. Persoonlijk (mijn mening) zit ik liever in de Volvo V70 wanneer ik de IQ ram maar ik weet ook dat gevoelens in deze niet altijd juist hoeven te zijn.
100 km vind ik een klein beetje ver,quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
Waarom is dit kartelvorming?quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:57 schreef isogram het volgende:
Als bedrijven aan kartelvorming doen en prijsafspraken maken, is de Europese Commissie boos, maar als de overheid het doet, mag het wel?
Jij moet je bek houden als je niet na kunt denken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef IntercityAPT het volgende:
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
Jij vindt 80.000 km per jaar een gemiddeld jaarkilometragequote:Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Jij moet je bek houden als je niet na kunt denken.
Mensen die een SUV aanschaffen betalen al een fikse meerprijs in de aanschaf.
Dit is hetzelfde domme geleuter dat mensen met een grotere woning meer overdrachtsbelasting zou moeten betalen. Of zelfs meer gemeentelijke heffingen en al.
Daar hoor je niemand over omdat Jan Middelmaat wel bereid is in een VW polo te rijden en zich door deze kilometerheefingsregel buiten schot voelt, maar geen concessies wil doen op hun woning van 400.000 pleuro terwijl er ook woningen van 150.000 voor hun beschikbaar is. En ga niet janken over "grotere autos'- grotere vervuilers". Want voor grotere huizen geldt precies hetzelfde.
Zo kunnen we eeuwig door blijven drammen.
De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.
Hoe jaag je de zakenlui en "kartrekkers" het land uit? Vooral doorgaan zo. Dan zit Nederland straks nog enkel met "arbeiders" die de grote geldpot van Nederland mogen vullen. Zie je het voor je?
Wie biedt er op mijn 31 jaar oude Benz?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Daar worden auto's van na 1 januari 1987 ook geen oldtimer meerquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Investeer in de toekomst, koop nu al een hele zwik oldtimers.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dit écht doorgaat, zal er tegen die tijd een levendige handel in oldtimers gaan ontstaan.
Ik heb het dan over de werkende mensch die stad en land af moet rijden om zijn toko draaiende te houden. Niet over kantoormedewerkers of productiemedewerkers die dagelijks naar werk moeten en om stipt 5 uur weer in de auto stappen om naar huis te tuffen en weekends wat boodschappen doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij vindt 80.000 km per jaar een gemiddeld jaarkilometrage?
dat is in dit land nog altijd tussen de 12 en 15.000 km per jaar. Daar zit je met 80k dus 6x overheen. En dan heb je OOK nog eens een sterker vervuilende auto.
Ik werk veel bij diverse klanten en dan is tussen de 50 en 100km enkele reis best normaal. En dat zal ook zo blijven. Ik voel er weinig voor om mijn klantenbestand op te schonen omdat het 'te ver rijden' is. Ik zal de kmheffing dan dus ook gewoon doorberekenen in de tarieven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij vindt 100km enkele reis normaal? Dat is echt ver boven gemiddeld hoor. Dan woon je bv in Ede en werk je in Rotterdam. Dat vind ik geen afstand om elke dag 2 keer te doen en ook zéker meer dan gemiddeld. Aangenomen wordt dat een uur als maximum reistijd acceptabel is voor woon-werk verkeer. Dat komt in de spits dus ongeveer neer op 40-50km max. 100km is dus gewoon ruim 2 keer zoveel.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:40 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik werk veel bij diverse klanten en dan is tussen de 50 en 100km enkele reis best normaal. En dat zal ook zo blijven. Ik voel er weinig voor om mijn klantenbestand op te schonen omdat het 'te ver rijden' is. Ik zal de kmheffing dan dus ook gewoon doorberekenen in de tarieven.
Ah ok, dus gewoon om naar klanten ed te rijden. Ik dacht woon werk verkeer. Ben zelf ook o.a. accountmanager en met de bedrijfswagen wordt ook tussen de 80 en 90.000km per jaar op de teller gezet idd. Daar zit je zo aan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de werkende mensch die stad en land af moet rijden om zijn toko draaiende te houden. Niet over kantoormedewerkers of productiemedewerkers die dagelijks naar werk moeten en om stipt 5 uur weer in de auto stappen om naar huis te tuffen en weekends wat boodschappen doen.
Beetje hardwerker die afhankelijk is van zijn auto zit al snel over die 80.000km heen.
Ja als daarmee het file probleem opgelost zou worden en alle opbrengsten zouden worden besteed aan het wegen net. Maar dit kabinet (en ambtenaren en bedrijven die er mee bezig zijn) kunnen niet aan die wensen tegemoet komen maar denderen wel door met hun achterlijke plannen dat tegenwoordig "anders betalen voor mobiliteit" heet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Je roept wel leuk de VVD maar in de tijden van Paars was de VVD nog voorstander van het rekeningrijden.
Beter zouden ze BPM en wegenbelasting gewoon laten vervallen en die kosten in de benzineprijzen doorberekenen, naar Zwitsers model. Dan wordt benzine fors duurder per liter en dan is het ieders keus om wel of niet veel te rijden in een al dan niet zuinige auto. Ook hoef je dan geen kastjes met GPS in alle auto's te bouwen plus apparatuur om die kastjes uit te lezen plus ambtenaren om daar weer mee bezig te zijn, wat flink op de kosten zal besparen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:52 schreef kirsten. het volgende:
gaan ze de benzine dan gratis maken?
Wat een kulkoek.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef IntercityAPT het volgende:
DIe kuttige SUV-rijders moeten niet zeuren over geld maar gewoon hun bek houden. Je koopt een dikke wagen, en dan moet je niet verbaasd opkijken als je meer moet betalen.
Ik bedoelde te zeggen dat er door kunstmatige ingrepen oneerlijke concurrentie ontstaat.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:00 schreef kdijkstra het volgende:
Waarom is dit kartelvorming?
Dan koop je toch een auto die wel geschikt is voor 80.000 km per jaar over de weg?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:
De hele regel loopt de spuitgaten uit. Met een SUV 80.000km per jaar rijden (op basis van 33,6 cent) kost die eigenaar ¤ 27.000 heffing per jaar. Dat is ¤ 2.250 p/m voor een kilometrage van een gemiddelde rijder die zijn werk uitvoert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |