abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2009 @ 19:36:53 #201
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74915482
Ja, ik moet het doorberekenen maar mijn autokosten zijn een gigantische kostenpost. Als dat opeens 2x zo duur is zijn mijn klanten niet blij.
Daarbij zeg ik niet dat dit onmogelijk is, want het is zeker mogelijk. Ik zeg alleen dat "Je hebt zo'n auto dus dan kun je dat wel betalen" een kutargument is. Want nu moet ik voor de nieuwe belastingregel een hoop extra gezeik op mijn nek halen van klanten die opeens mijn kilometers dubbel moeten gaan betalen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74926460
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74930967
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Ja geweldig, intussen word het voor je als particulier eventjes lekker onmogelijk gemaakt een redelijke auto te kopen als je om welke reden dan ook een grote auto moet hebben.
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.
Dan is het dus niets minder dan een verkapt grote auto's verbod, en derhalve inderdaad ook niet minder slecht.

Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.

Een regering die bepaald wat voor auto jij rijd, nee dankje.
pi_74934443
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.
Dat zijn een stel asociale stakkers met hun imbeciele bakken. In de bak moeten ze!!!11 Hoe durven ze???!!!!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 november 2009 @ 19:59:29 #205
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74946674
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.

Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74946944
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.

Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
  maandag 23 november 2009 @ 20:11:04 #207
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74947177
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.

Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 20:19:03 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74947589
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
6 minuten 120 km/hr rijden is dan al 12x40 = 4,80!

Het zal velen toch wel pijn gaan doen hoor! Voor mensen die ver van hun werk wonen en hun kilometerkosten niet of gedeeltelijk vergoed krijgen scheelt het echt heel veel geld. Stel dat je auto een bescheiden 10 cent per kilometer kost en dat je 80 km enkele reis hebt. Dat is dan 16 euro per dag, 320 euro per maand. Netto. Exclusief de overige kosten van het rijden, laten we zeggen ook 10 cent/km. Dus in totaal 640 euro per maand.

Voor een modaalverdiener met 1800 netto is dat 1/3 van zijn inkomen! Als hij dan ook nog zelfstandig woonruimte bewoont ipv bij zijn ouders dan is het gewoon onmogelijk om nog rond te komen!

Ik denk dus zeker wel dat het kan schelen in de files en het autogebruik. Ik denk dat veel mensen werk in de nabijheid zoeken, stoppen met werken (bjivoorbeeld van wie de partner veel verdiend en die dan met km-heffing en kinderopvang geld toe moet leggen op werken), gaan emigreren e.d.

Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
The End Times are wild
pi_74947806
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.

Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalen Niemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
  maandag 23 november 2009 @ 20:26:12 #210
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74947913
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 20:29:27 #211
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74948041
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.

Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalen Niemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
Ik denk dat er juist meer blik in de straten komt. De vrouw krijgt straks een eigen boodschappenwagentje. De kilometerheffing geldt niet binnen de steden, en als zou dat gebeuren, dan zijn het nog maar enkele honderden kilometers per jaar. Een tweede auto binnen een gezin verzekeren kost ook geen fluit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74948085
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
40 cent is niet veel nee 40 x 40 cent is 16 euro. Als ik in een auto die 40 cent per km kost naar mn werk zou gaan hebben we het over 16 euro per dag, 80 euro per week, 320 euro per maand alleen aan belasting alleen aan woon-werk verkeer.
Je kan me een hoop wijsmaken, maar zelfs al rij ik in een 4x4 monstertruck met straalmotoren is die belasting nog niet recht te lullen. Helemaal niet als je kijkt naar wat er ook nog betaald aan accijns aan die afleggers.

En dit met excuus dat mannen wat te corrigeren hebben vind ik helemaal bagger, sterker nog dat komt op mij eerder over als een vorm van jaloezie. Ikzelf zou nog niet dood gevonden willen worden in een SUV maar het zou niet schaden enigszins realistisch te blijven.
pi_74948274
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
quote:
.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.

Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fastmatti op 23-11-2009 20:39:33 ]
pi_74949191
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]

Dat is wel idioot slecht.
Heb je een boerenland met een modderpoel waar je lekker met je 4x4 doorheen zit te crossen in kader van hobby betaal je daar gewoon voor.
pi_74949217
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Da gao nie nou!
  maandag 23 november 2009 @ 21:02:54 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74949322
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:00 schreef vigier het volgende:
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Een werkschuw iemand aan een baan helpen? !
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74949414
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een werkschuw iemand aan een baan helpen? !
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
  maandag 23 november 2009 @ 21:34:44 #218
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74949751
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
Zo is dat, dus waarom moeite steken in dat gepeupel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 21:43:58 #219
45833 crew  Fogel
pi_74950054
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken schooien/stelen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 23 november 2009 @ 21:52:55 #220
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74950448
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]

Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.

Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74950645
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:52 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Hier in de regio is zijn er de afgelopen 20 jaar twee nieuwe N-wegen aangelegd. Echt fantastisch als je bedenkt hoeveel bevolking we in die tijd erbij hebben gekregen.
pi_74951571
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.

Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
  maandag 23 november 2009 @ 22:19:12 #223
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74951652
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:17 schreef Refragmental het volgende:
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.

Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 23 november 2009 @ 22:23:24 #224
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74951851
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 22:26:13 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74951982
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Met die auto van een TON betaal je al snel 40K aan heffing per jaar! Dat valt dan toch ook wel weer tegen!
The End Times are wild
pi_74952243
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
-snip-
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
hohoho hahaha!
Ik lig in een deuk, ware het niet dat je deze onzin waarschijnlijk ook echt meent.
Snel op te sporen, dat kan ook zonder zo'n kastje, heb je speciale spulletjes voor waarbij je de KEUZE hebt om die te gebruiken.
Een alibi verschaffen, heb ik m'n auto niet voor nodig, plus dat het alleen maar zegt waar de auto is geweest, niet wie erin heeft gereden... ik voorzie eigenlijk eerder dat je je vaker moet verantwoorden bij de politie.
Geen onterechte bekeuringen? Laat me niet lachen, waarschijnlijk krijg je er enkel meer en meer, de flinke berg bezwaarschriften hiertegen alleen al zal genoeg laten zijn om het gerechtelijke apparaat tot een stilstand te brengen, joepie

Nouja, ik hoef dat shitkastje niet in m'n wagen te hebben, ik wil de KEUZE hebben, ik wil niet behandeld worden als een potentiele crimineel.

Ik hoop van harte dat dit systeem zo snel mogelijk wordt gekraakt, en hoop ook dat er ontzettend veel sabotage van de infrastructuur zal plaatsvinden. Bij deze flauwekul heb je het recht... nee de plicht als burger om je er vollop tegen te verzetten.

Betalen per kilometer, ok.
Absolute controlle voor de overheid en een grove schending van privacy voor de burger voor een beetje scheinveiligheid met een gruwelijk kostenplaatje die je ook nog eens zelf als werkende burger dubbel zal moeten betalen, never.
pi_74952300
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Die gaan er eigenlijk nog op voorruit De tweedehandskopers wordt gepakt, maar dat zien ze zelf nog niet. Eigen schuld trouwens, moeten ze maar niet voor dat absurde systeem zijn
  maandag 23 november 2009 @ 22:34:22 #228
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74952358
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.
En die auto, die overigens minder dan een ton kost, heb ik nodig voor mijn werk. Omdat ik werk doe waarvoor ik een auto en een zware aanhanger nodig heb.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74952593
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Correctie 40cent/km.
Dat verschil ken je toch wel?

Ergens hoop ik van harte dat deze shit doorgaat, alleen al voor types zoals jij.
Over 10 jaar vraag je je af waarom dit allemaal zo is gelopen... sta je in de supermarkt en vraag je je af waarom het brood opeens 2 keer zo duur is, waarom je uitkering zelfs minder is geworden, waarom de koopkracht van jan modaal gekrompen is als een wollen trui gewassen op 90 graden, waarom je tig boetes krijgt voor te hard rijden, waarvan de meeste 1-4km/u te hard en je niets meer kunt sparen, waarom je enkele keren per jaar je hele hebben en houden moet uitleggen omdat je auto op een bepaald tijdstip was en je mogelijk bij een misdrijf betrokken zou zijn geweest, waarom je een gruwelijk hoge boete hebt gekregen, en 6 maanden voorwaardelijk omdat je ontvanger 1 keer kapot was maar deze niet binnen de gestelde periode kon maken wegen gebrek aan tijd omdat je 2 weken op vakantie zou gaan met het vliegtuig, waarom je autoverzekering verdrievoudigt is omdat je regelmatig over een weg bleek te rijden waar vaak ongelukken gebeuren.
pi_74952767
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:38 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Typisch linkse kut hippie mentaliteit: uit jaloezie mensen die het beter hebben meer laten betalen.
Tijd voor een pilletje?
pi_74952781
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.
En die auto, die overigens minder dan een ton kost, heb ik nodig voor mijn werk. Omdat ik werk doe waarvoor ik een auto en een zware aanhanger nodig heb.
Hier ga je de mist in.
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegenover anderen, en vooral niet hem.
Jij hebt die auto gekocht omdat je goed verdient, jij hebt die auto gekocht omdat je van luxe en comfort houdt.
Jij hebt die auto gekocht als beloning voor jezelf omdat je dik 52% belasting betaalt en 10 gezinnen in een bijstand onderhoudt. Zonder jou hadden die 10 gezinnen (die overigens kotsen van jaloezie en afgunst op jou, je luxe en je auto) helemaal... maar dan ook echt HELEMAAL NIKS!

Dit land gaat compleet de vernieling in met die klote mentaliteit van dat jaloers tuig.
  maandag 23 november 2009 @ 22:49:23 #232
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74952963
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:44 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hier ga je de mist in.
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegenover anderen, en vooral niet hem.
Jij hebt die auto gekocht omdat je goed verdient, jij hebt die auto gekocht omdat je van luxe en comfort houdt.
Jij hebt die auto gekocht als beloning voor jezelf omdat je dik 52% belasting betaalt en 10 gezinnen in een bijstand onderhoudt. Zonder jou hadden die 10 gezinnen (die overigens kotsen van jaloezie en afgunst op jou, je luxe en je auto) helemaal... maar dan ook echt HELEMAAL NIKS!

Dit land gaat compleet de vernieling in met die klote mentaliteit van dat jaloers tuig.
60% van die auto heb ik gekocht omdat hij goed is met aanhangers. 40% omdat ik vind dat ik het verdiend heb met hard werken en omdat ik het heerlijk vind om zo'n luxe en comfortabele auto te rijden.
Mijn prijs heb ik inderdaad met 52% belasting, 40% BPM, 19% BTW en een bult slurptax waar je bang van wordt betaald.
Ik hoef inderdaad aan niemand verantwoording af te leggen maar ik doe het graag om misschien voor 1% zo'n rare jaloerse vent in te laten zien dat de km.heffing misschien wel erg duur is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74953018
Ik rij op Duits kenteken.. via de pa van mijn vriendin. Ik gok dat dat nog wel even zo blijft..
  maandag 23 november 2009 @ 22:53:09 #234
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74953116
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:50 schreef Oksel het volgende:
Ik rij op Duits kenteken.. via de pa van mijn vriendin. Ik gok dat dat nog wel even zo blijft..
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 23 november 2009 @ 22:56:59 #235
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74953283
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ach, een beetje BPM en 100% naheffing betalen, centenkwestie
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74956927
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
pi_74956977
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
Ze merken het snel genoeg. Als hun plaatsje aan de lopende band op de tocht komt, omdat het bedrijf duizenden euro's aan kilometerheffing moet afdragen.
pi_74957017
Iedereen is zogezegd "de pineut", en dat is nog zwak uitgedrukt.
Dat de focus nu op mensen met een SUV wordt gelegd, gebeurt expres om de middenmoot te laten denken dat zij weinig tot niet beïnvloed worden door de kilometerheffing. Iemand met een SUV wordt dan wel het hardst geraakt, maar zo'n beetje iedereen die (met regelmaat) de auto gebruikt wordt door kilometerheffing benadeeld. De kosten zullen voor iedereen omhoog gaan, voor een hoop mensen zelfs in veelvoud.

Er wordt gehoopt dat de niet-SUV-rijders zich nu koest houden, omdat ze denken dat het hen niet raakt.
pi_74957036
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.

Verder denk ik dat het gaat schelen in de drukte. Ik ben best voor het idee, alleen die vieze GPS dingen in je auto? Dat is toch godverdomme niet van deze tijd! Dat zijn communistische praktijken!
pi_74957058
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.
Je oma betaalt oa ook niet voor zoveel brandstof en accijns op die brandstof.
Men betaalt hier in Nederland al veel meer bovenop die daadwerkelijke brandstofprijs, dus er is als het ware allang een kilometerheffing.
Daarnaast zit men niet voor zijn lol in de file, velen hebben gewoon geen keus en moeten wel de auto pakken om naar werk te gaan. Nederland is gewoon klein en heeft veel mensen, daar zit de oorzaak. Die kilometerheffing is gewoon onzin en lost niks op. Het veroorzaakt enkel meer problemen en er worden vele mensen - onder andere financieel - de dupe van.
  dinsdag 24 november 2009 @ 02:39:13 #241
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74957063
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 02:08 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
http://www.postbus51.nl/n(...)kenteken-hebben.html

[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74968314
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld.
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.
quote:
Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?

In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.

Misschien zou je kunnen investeren in een productieproces dat een minder grote aanslag doet op het wegennet en de luchtkwaliteit, het is in ieder geval een investering die dan lonend zal kunnen zijn terwijl die het nu niet is. Maar dat zal wel buiten je belevingswereld vallen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74969363
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen?
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_74986948
De volgende bedrijven helpen trouwens mee om dit soor DDR praktijken mogelijk te maken

ACCESS (consortium van NedMobiel-Brisa-
Westerscheldetunnel)
Alcatel Lucent
ARCADIS Infra BV
ARS T&T
ASFINAG Verkehrsinfrastrukturberatungs und -beteil
Autostrade per l’Italia S.p.A.
Auto-Tracer/Remote
BAM Infra
Van den Berg Infrastructuur
Blaupunkt GmbH
BorghIdentity
BT Nederland N.V.
Capgemini
Check Point Consultancy
Cofroute
CSC Nederland
DaimlerChrysler
DELPHI Grundig
DHV
Dornier Consulting GmbH
Efkon
EGIS Projects
Equens
Ericsson
Eureca International
FELA Management AG
Fleetlogic B.V.
Fujitsu Services
Getronics/PinkRoccade
Heijmans Techniek en Mobiliteit B.V.
IBM
Imtech Infra
Intergo, mens, techniek, organisatie
Interpay Nederland B.V.
Kapsch TraffcCom AG
KPN
LogicaCMG
mm-lab GmbH
Navigon AG
NAVTEQ B.V.
NXP Semiconductors
OMP computer GmbH
Panasonic Automotive Systems Europe GmbH
Peek Traffc B.V.
PPS Automotive/AW Projects
PRINCIP a.s.
Q-Free ASA
Rabobank
Road Group Holding AG
ROBOT Visual Systems GmbH
Sanef
Semel OY
Septentrio
Serco Integrated Transport
Siemens Nederland N.V.
Skymeter Corperation/Mobi Spot
SNP
STOK
Stratix
Technolution
Thales
TIP Systems B.V.
TNO
TomTom
TRL
T-Systems/Satellic
TÜV InterTraffc GmbH
u-Blox
Vitronic
Vodafone
Volker Wessels/Vialis
YPCA
pi_74987098
ik zeg BOYCOTTEN
pi_74987405
ik werk bij Vialis
namaste
pi_74993091
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 02:26 schreef OldJeller het volgende:
Iedereen is zogezegd "de pineut", en dat is nog zwak uitgedrukt.
Dat de focus nu op mensen met een SUV wordt gelegd, gebeurt expres om de middenmoot te laten denken dat zij weinig tot niet beïnvloed worden door de kilometerheffing. Iemand met een SUV wordt dan wel het hardst geraakt, maar zo'n beetje iedereen die (met regelmaat) de auto gebruikt wordt door kilometerheffing benadeeld. De kosten zullen voor iedereen omhoog gaan, voor een hoop mensen zelfs in veelvoud.

Er wordt gehoopt dat de niet-SUV-rijders zich nu koest houden, omdat ze denken dat het hen niet raakt.
Natuurlijk wordt de middenmoot naar rato weer het hardst geraakt. Niet iedereen die veel kilometers rijdt (woon/werk etc.) heeft het geld voor een Range Rover, maar moet straks toch flink gaan betalen. Het begint een gewoonte te worden in Nederland. Het zijn niet de sterkste schouders die de lasten dragen, maar de werkende schouders.
pi_74993252
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.
De wegenbelasting zou inderdaad wel wat doeltreffender besteedt mogen worden. Als ik kijk naar Duitsland en Frankrijk, dan is het daar een stuk beter geregeld qua wegennet. Probleem is dat je hier enerzijds de milieubeweging hebt, anderzijds de overheid, en de burger moet gedwee toezien.

In combinatie met het stasi-idee met GPS kastjes, gaat dit een nog groter fiasco worden dan de OV-chipkaart.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:06:08 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_75006025
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.
Wel logisch hè? Je hebt totaal niet stil gestaan wat het is om te moeten ondernemen met de km-heffing.
quote:
Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?
quote:
Misschien zou je kunnen investeren in een productieproces dat een minder grote aanslag doet op het wegennet en de luchtkwaliteit, het is in ieder geval een investering die dan lonend zal kunnen zijn terwijl die het nu niet is. Maar dat zal wel buiten je belevingswereld vallen.
De naïviteit spat er weer van af. Denk je nu werkelijk, maar denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer momenteel niet de maximale inzet toont om zo efficiënt mogelijk te werken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer onnodige kilometers wil maken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer de huidige spits niet vermijdt? Denk je nu werkelijk dat ondernemers geen internet kennen om zoveel mogelijk dingen op afstand te doen? Ondernemen bestaat uit de gratie door zo efficiënt mogelijk te werken om de concurrentiepositie te verbeteren. Ondernemers werken efficiënter dan jij ooit had kunnen dromen. Km-heffing gaat niets anders betekenen dan een onnodige lastenverzwaring zonder er ook maar een stuiver aan terugverdiend wordt.

Heb jij überhaupt een rijbewijs en heb je wel eens gezien hoe druk de wegen al zijn buiten de spits? Laatst reed ik rond 13:00 à 14:00 op de A2, iets wat vroeger geen spitstijd was, maar tegenwoordig ontstaan er files puur door congestie. 10 jaar geleden kon ik op dat tijdstip stevig doorrijden. Tegenwoordig is het al van 6:00 tot 20:00 één en al spits, waarvan de de drukste tijden nog steeds rond de standaard begin- en eindwerktijden zijn. Er is nu al geen ondernemer die de zware spits opzoekt, en dat zal met km-heffing niet veranderen. Als ik mensen zo gek kan krijgen om 22:00 een afspraak te maken, dan gebeurt dat echt wel. Het nadelige invloed van de spits zorgt er zelf al voor dat men de spits vermijdt waardoor deze afvlakt. Maar als iets al zo plat als een dubbeltje is, dan valt er niets meer af te vlakken. Vol is vol, en km-heffing maakt niet dat er meer wegcapaciteit komt. Toegegeven, km-heffing is economie-ontwrichtend, en dat zal zeker bijdragen tot het verminderen van files. Maar dan kunnen we de wegen het beste aan de grens afsluiten. Geen files meer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_75006681
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:06 schreef ACT-F het volgende:

Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')