Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.
Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Ja geweldig, intussen word het voor je als particulier eventjes lekker onmogelijk gemaakt een redelijke auto te kopen als je om welke reden dan ook een grote auto moet hebben.quote:Op zondag 22 november 2009 23:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Dat zijn een stel asociale stakkers met hun imbeciele bakken.quote:Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.![]()
Dat is inderdaad een punt.quote:Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.![]()
Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.quote:Op maandag 23 november 2009 20:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.
Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
6 minuten 120 km/hr rijden is dan al 12x40 = 4,80!quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.quote:Op maandag 23 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring.quote:Op maandag 23 november 2009 20:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
Ik denk dat er juist meer blik in de straten komt. De vrouw krijgt straks een eigen boodschappenwagentje. De kilometerheffing geldt niet binnen de steden, en als zou dat gebeuren, dan zijn het nog maar enkele honderden kilometers per jaar. Een tweede auto binnen een gezin verzekeren kost ook geen fluit.quote:Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.
Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalenNiemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
40 cent is niet veel nee 40 x 40 cent is 16 euro. Als ik in een auto die 40 cent per km kost naar mn werk zou gaan hebben we het over 16 euro per dag, 80 euro per week, 320 euro per maand alleen aan belasting alleen aan woon-werk verkeer.quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.quote:Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.quote:.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Dat is wel idioot slecht.quote:Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!quote:Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Een werkschuw iemand aan een baan helpen?quote:Op maandag 23 november 2009 21:00 schreef vigier het volgende:
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.quote:Op maandag 23 november 2009 21:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een werkschuw iemand aan een baan helpen?!
Zo is dat, dus waarom moeite steken in dat gepeupel.quote:Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
quote:Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken schooien/stelen.
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.quote:Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Hier in de regio is zijn er de afgelopen 20 jaar twee nieuwe N-wegen aangelegd. Echt fantastisch als je bedenkt hoeveel bevolking we in die tijd erbij hebben gekregen.quote:Op maandag 23 november 2009 21:52 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometerquote:Op maandag 23 november 2009 22:17 schreef Refragmental het volgende:
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.
Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer![]()
Flikker toch op zeg.
Met die auto van een TON betaal je al snel 40K aan heffing per jaar! Dat valt dan toch ook wel weer tegen!quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
hohoho hahaha!quote:Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
-snip-
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
Die gaan er eigenlijk nog op voorruitquote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Correctie 40cent/km.quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Tijd voor een pilletje?quote:Op maandag 23 november 2009 22:38 schreef Spatzmann het volgende:![]()
[..]
Typisch linkse kut hippie mentaliteit: uit jaloezie mensen die het beter hebben meer laten betalen.
Hier ga je de mist in.quote:Op maandag 23 november 2009 22:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.
En die auto, die overigens minder dan een ton kost, heb ik nodig voor mijn werk. Omdat ik werk doe waarvoor ik een auto en een zware aanhanger nodig heb.
60% van die auto heb ik gekocht omdat hij goed is met aanhangers. 40% omdat ik vind dat ik het verdiend heb met hard werken en omdat ik het heerlijk vind om zo'n luxe en comfortabele auto te rijden.quote:Op maandag 23 november 2009 22:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in.
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegenover anderen, en vooral niet hem.
Jij hebt die auto gekocht omdat je goed verdient, jij hebt die auto gekocht omdat je van luxe en comfort houdt.
Jij hebt die auto gekocht als beloning voor jezelf omdat je dik 52% belasting betaalt en 10 gezinnen in een bijstand onderhoudt. Zonder jou hadden die 10 gezinnen (die overigens kotsen van jaloezie en afgunst op jou, je luxe en je auto) helemaal... maar dan ook echt HELEMAAL NIKS!
Dit land gaat compleet de vernieling in met die klote mentaliteit van dat jaloers tuig.
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden hequote:Op maandag 23 november 2009 22:50 schreef Oksel het volgende:
Ik rij op Duits kenteken.. via de pa van mijn vriendin. Ik gok dat dat nog wel even zo blijft..
Ach, een beetje BPM en 100% naheffing betalen, centenkwestiequote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!quote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ze merken het snel genoeg. Als hun plaatsje aan de lopende band op de tocht komt, omdat het bedrijf duizenden euro's aan kilometerheffing moet afdragen.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer![]()
Flikker toch op zeg.
Je oma betaalt oa ook niet voor zoveel brandstof en accijns op die brandstof.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.
http://www.postbus51.nl/n(...)kenteken-hebben.htmlquote:Op dinsdag 24 november 2009 02:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.quote:Op zondag 22 november 2009 19:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld.
Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.quote:Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?
In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen?
Natuurlijk wordt de middenmoot naar rato weer het hardst geraakt. Niet iedereen die veel kilometers rijdt (woon/werk etc.) heeft het geld voor een Range Rover, maar moet straks toch flink gaan betalen. Het begint een gewoonte te worden in Nederland. Het zijn niet de sterkste schouders die de lasten dragen, maar de werkende schouders.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:26 schreef OldJeller het volgende:
Iedereen is zogezegd "de pineut", en dat is nog zwak uitgedrukt.
Dat de focus nu op mensen met een SUV wordt gelegd, gebeurt expres om de middenmoot te laten denken dat zij weinig tot niet beïnvloed worden door de kilometerheffing. Iemand met een SUV wordt dan wel het hardst geraakt, maar zo'n beetje iedereen die (met regelmaat) de auto gebruikt wordt door kilometerheffing benadeeld. De kosten zullen voor iedereen omhoog gaan, voor een hoop mensen zelfs in veelvoud.
Er wordt gehoopt dat de niet-SUV-rijders zich nu koest houden, omdat ze denken dat het hen niet raakt.
De wegenbelasting zou inderdaad wel wat doeltreffender besteedt mogen worden. Als ik kijk naar Duitsland en Frankrijk, dan is het daar een stuk beter geregeld qua wegennet. Probleem is dat je hier enerzijds de milieubeweging hebt, anderzijds de overheid, en de burger moet gedwee toezien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.
Wel logisch hè? Je hebt totaal niet stil gestaan wat het is om te moeten ondernemen met de km-heffing.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?quote:Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.
De naïviteit spat er weer van af. Denk je nu werkelijk, maar denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer momenteel niet de maximale inzet toont om zo efficiënt mogelijk te werken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer onnodige kilometers wil maken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer de huidige spits niet vermijdt? Denk je nu werkelijk dat ondernemers geen internet kennen om zoveel mogelijk dingen op afstand te doen? Ondernemen bestaat uit de gratie door zo efficiënt mogelijk te werken om de concurrentiepositie te verbeteren. Ondernemers werken efficiënter dan jij ooit had kunnen dromen. Km-heffing gaat niets anders betekenen dan een onnodige lastenverzwaring zonder er ook maar een stuiver aan terugverdiend wordt.quote:Misschien zou je kunnen investeren in een productieproces dat een minder grote aanslag doet op het wegennet en de luchtkwaliteit, het is in ieder geval een investering die dan lonend zal kunnen zijn terwijl die het nu niet is. Maar dat zal wel buiten je belevingswereld vallen.
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:06 schreef ACT-F het volgende:
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |