abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2009 @ 19:36:53 #201
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74915482
Ja, ik moet het doorberekenen maar mijn autokosten zijn een gigantische kostenpost. Als dat opeens 2x zo duur is zijn mijn klanten niet blij.
Daarbij zeg ik niet dat dit onmogelijk is, want het is zeker mogelijk. Ik zeg alleen dat "Je hebt zo'n auto dus dan kun je dat wel betalen" een kutargument is. Want nu moet ik voor de nieuwe belastingregel een hoop extra gezeik op mijn nek halen van klanten die opeens mijn kilometers dubbel moeten gaan betalen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74926460
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74930967
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jottem. Raken we eindelijk die imbeciele bakken met hun zielige en asociale rijders kwijt.
Ja geweldig, intussen word het voor je als particulier eventjes lekker onmogelijk gemaakt een redelijke auto te kopen als je om welke reden dan ook een grote auto moet hebben.
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.
Dan is het dus niets minder dan een verkapt grote auto's verbod, en derhalve inderdaad ook niet minder slecht.

Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.

Een regering die bepaald wat voor auto jij rijd, nee dankje.
pi_74934443
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.
Dat zijn een stel asociale stakkers met hun imbeciele bakken. In de bak moeten ze!!!11 Hoe durven ze???!!!!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 november 2009 @ 19:59:29 #205
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74946674
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:07 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoe zit het bijvoorbeeld voor de mensen die een busje hebben in verband met een gebondenheid aan een rolstoel of scootmobiel ofzo? Of is daar opeens weer uit uitzondering voor.

Laten we wel even eerlijk blijven tegen elkaar en te concluderen dat het uitstootverschil tussen Land Rover en een Citroen C1 niet dermate groot is dat je contrasten moet creeeren van 3 cent belasting voor de citroen en 40 cent voor de land rover.
Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74946944
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.

Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
  maandag 23 november 2009 @ 20:11:04 #207
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74947177
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

40 cent is het faillissement van alle aannemers en hoveniers.

Feit is wel dat deze afgunstmaatregel de gewone burger keihard gaat raken. Eigen schuld trouwens.
De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 20:19:03 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74947589
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
6 minuten 120 km/hr rijden is dan al 12x40 = 4,80!

Het zal velen toch wel pijn gaan doen hoor! Voor mensen die ver van hun werk wonen en hun kilometerkosten niet of gedeeltelijk vergoed krijgen scheelt het echt heel veel geld. Stel dat je auto een bescheiden 10 cent per kilometer kost en dat je 80 km enkele reis hebt. Dat is dan 16 euro per dag, 320 euro per maand. Netto. Exclusief de overige kosten van het rijden, laten we zeggen ook 10 cent/km. Dus in totaal 640 euro per maand.

Voor een modaalverdiener met 1800 netto is dat 1/3 van zijn inkomen! Als hij dan ook nog zelfstandig woonruimte bewoont ipv bij zijn ouders dan is het gewoon onmogelijk om nog rond te komen!

Ik denk dus zeker wel dat het kan schelen in de files en het autogebruik. Ik denk dat veel mensen werk in de nabijheid zoeken, stoppen met werken (bjivoorbeeld van wie de partner veel verdiend en die dan met km-heffing en kinderopvang geld toe moet leggen op werken), gaan emigreren e.d.

Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
The End Times are wild
pi_74947806
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

De benzine kost inmiddels ook meer dan drie gulden per liter, er staat geen kilometer minder file om.
Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.

Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalen Niemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
  maandag 23 november 2009 @ 20:26:12 #210
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74947913
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal dus zeker effectief zijn! Maar of het economisch gunstig is dat weet ik niet.
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 20:29:27 #211
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74948041
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Alleen deel je die door ergens tussen de 8 en de 16. Maakt een enorm verschil.

Overigens ben ik er wel blij om dat de afgunstigen onder ons diegene zullen zijn die geen auto meer kunnen betalen Niemand lijkt het te durven zeggen, maar gezien de manier van beprijzen lijkt het er sterk op dat de overheid de bezitter van oude auto's niet meer op de weg wil hebben. Het lijkt me overduidelijk dat auto's ouder dan een jaar of 6 uit het straatbeeld zullen verdwijnen.
Ik denk dat er juist meer blik in de straten komt. De vrouw krijgt straks een eigen boodschappenwagentje. De kilometerheffing geldt niet binnen de steden, en als zou dat gebeuren, dan zijn het nog maar enkele honderden kilometers per jaar. Een tweede auto binnen een gezin verzekeren kost ook geen fluit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74948085
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een punt.
Feit blijft dat er veel te veel mannen zijn die met hun veel te grote auto iets te compenseren hebben. En bovendien: wat is nou 40 cent? Daar kan je nog niet eens 5 minuten voor parkeren in een grote stad.
40 cent is niet veel nee 40 x 40 cent is 16 euro. Als ik in een auto die 40 cent per km kost naar mn werk zou gaan hebben we het over 16 euro per dag, 80 euro per week, 320 euro per maand alleen aan belasting alleen aan woon-werk verkeer.
Je kan me een hoop wijsmaken, maar zelfs al rij ik in een 4x4 monstertruck met straalmotoren is die belasting nog niet recht te lullen. Helemaal niet als je kijkt naar wat er ook nog betaald aan accijns aan die afleggers.

En dit met excuus dat mannen wat te corrigeren hebben vind ik helemaal bagger, sterker nog dat komt op mij eerder over als een vorm van jaloezie. Ikzelf zou nog niet dood gevonden willen worden in een SUV maar het zou niet schaden enigszins realistisch te blijven.
pi_74948274
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
Bij de berekening moet wel worden uitgegaan van een gemiddelde en erbij opgeteld dat de heffing alleen geldt voor A- en N-wegen. Iemand die in het Gooi woont en in Amsterdam-West werkt is goedkoper uit als hij bij Watergraafsmeer Amsterdam inrijdt ipv de ring
Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
quote:
.
Automobilisten lopen al twintig jaar te klagen over de files en dat de regering er iets aan moet doen. Er zijn heel veel nieuwe wegen aangelegd en die hebben alleen maar tot meer files geleid. Nu gaat de regering eindelijk eens iets doen dat echt helpt en is het weer niet goed.
Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.

Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fastmatti op 23-11-2009 20:39:33 ]
pi_74949191
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]

Dat is wel idioot slecht.
Heb je een boerenland met een modderpoel waar je lekker met je 4x4 doorheen zit te crossen in kader van hobby betaal je daar gewoon voor.
pi_74949217
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:
Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Da gao nie nou!
  maandag 23 november 2009 @ 21:02:54 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74949322
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:00 schreef vigier het volgende:
Kerel, je snapt het niet he? Stel nu dat ze in plaats van geld geven aan dat volk, ze aan een baan geholpen had. Dan hadden die mensen OOK met de auto naar hun werk gegaan, is er NOG meer verkeer op de weg! Het geld geven aan dat volk en ze lui houden is de manier van de regering om files te voorkomen. En voorkomen is beter dan genezen!
Een werkschuw iemand aan een baan helpen? !
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74949414
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een werkschuw iemand aan een baan helpen? !
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
  maandag 23 november 2009 @ 21:34:44 #218
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74949751
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:
Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken.
Zo is dat, dus waarom moeite steken in dat gepeupel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 21:43:58 #219
45833 crew  Fogel
pi_74950054
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als iemand honger heeft gaat die vanzelf werken schooien/stelen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 23 november 2009 @ 21:52:55 #220
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74950448
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is dan een denkfout. Zelfs kilometers op eigen terrein vallen onder de heffing.
[..]

Er worden al dertig jaar lang geen wegen aangelegd. Als we dit wel hadden gedaan dan was het fileprobleem voor 90% opgelost geweest. Als we naar het vergelijkbare Nordrhein-Westfalen kijken dan zie je dat ze daar amper files hebben in de spits. Daar is wel geinvesteerd in de infrastructuur en dat merk je in alles. Ze hebben minder files, minder verkeersslachtoffers en minder verkeersoverlast terwijl de automobilist daar amper getreiterd wordt. Uitgezonderd een paar echte wereldsteden is er geen gebied in Europa te vinden waar het zo slecht gesteld is met het verkeer als hier.

Daarbij staan we nu inmiddels 20 jaar in de file door een overheid die alleen maar in werkschuw tuig heeft 'geïnvesteerd'. Als bonus krijgen we nu ook nog eens een kilomterheffing eroverheen om diezelfde werkweigerende hufters te financieren.
NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74950645
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:52 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

NRW is dan ook het meest vervuilde gebied ter wereld. Voor mij is een tweebaans N-weg die een vierbaans snelweg wordt een nieuwe weg, maar voor automobilisten telt alleen de A5 als nieuwe weg.
Hier in de regio is zijn er de afgelopen 20 jaar twee nieuwe N-wegen aangelegd. Echt fantastisch als je bedenkt hoeveel bevolking we in die tijd erbij hebben gekregen.
pi_74951571
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.

Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
  maandag 23 november 2009 @ 22:19:12 #223
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74951652
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:17 schreef Refragmental het volgende:
Jaloezie en afgunst... werkt altijd in nederland.

Bewijsstuk 1: dit topic, stelletje paupers
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 23 november 2009 @ 22:23:24 #224
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74951851
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer

Flikker toch op zeg.
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 23 november 2009 @ 22:26:13 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74951982
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Met die auto van een TON betaal je al snel 40K aan heffing per jaar! Dat valt dan toch ook wel weer tegen!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')