hohoho hahaha!quote:Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
-snip-
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
Die gaan er eigenlijk nog op voorruitquote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Correctie 40cent/km.quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Tijd voor een pilletje?quote:Op maandag 23 november 2009 22:38 schreef Spatzmann het volgende:![]()
[..]
Typisch linkse kut hippie mentaliteit: uit jaloezie mensen die het beter hebben meer laten betalen.
Hier ga je de mist in.quote:Op maandag 23 november 2009 22:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.
En die auto, die overigens minder dan een ton kost, heb ik nodig voor mijn werk. Omdat ik werk doe waarvoor ik een auto en een zware aanhanger nodig heb.
60% van die auto heb ik gekocht omdat hij goed is met aanhangers. 40% omdat ik vind dat ik het verdiend heb met hard werken en omdat ik het heerlijk vind om zo'n luxe en comfortabele auto te rijden.quote:Op maandag 23 november 2009 22:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in.
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegenover anderen, en vooral niet hem.
Jij hebt die auto gekocht omdat je goed verdient, jij hebt die auto gekocht omdat je van luxe en comfort houdt.
Jij hebt die auto gekocht als beloning voor jezelf omdat je dik 52% belasting betaalt en 10 gezinnen in een bijstand onderhoudt. Zonder jou hadden die 10 gezinnen (die overigens kotsen van jaloezie en afgunst op jou, je luxe en je auto) helemaal... maar dan ook echt HELEMAAL NIKS!
Dit land gaat compleet de vernieling in met die klote mentaliteit van dat jaloers tuig.
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden hequote:Op maandag 23 november 2009 22:50 schreef Oksel het volgende:
Ik rij op Duits kenteken.. via de pa van mijn vriendin. Ik gok dat dat nog wel even zo blijft..
Ach, een beetje BPM en 100% naheffing betalen, centenkwestiequote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!quote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ze merken het snel genoeg. Als hun plaatsje aan de lopende band op de tocht komt, omdat het bedrijf duizenden euro's aan kilometerheffing moet afdragen.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer![]()
Flikker toch op zeg.
Je oma betaalt oa ook niet voor zoveel brandstof en accijns op die brandstof.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.
http://www.postbus51.nl/n(...)kenteken-hebben.htmlquote:Op dinsdag 24 november 2009 02:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.quote:Op zondag 22 november 2009 19:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld.
Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.quote:Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?
In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen?
Natuurlijk wordt de middenmoot naar rato weer het hardst geraakt. Niet iedereen die veel kilometers rijdt (woon/werk etc.) heeft het geld voor een Range Rover, maar moet straks toch flink gaan betalen. Het begint een gewoonte te worden in Nederland. Het zijn niet de sterkste schouders die de lasten dragen, maar de werkende schouders.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:26 schreef OldJeller het volgende:
Iedereen is zogezegd "de pineut", en dat is nog zwak uitgedrukt.
Dat de focus nu op mensen met een SUV wordt gelegd, gebeurt expres om de middenmoot te laten denken dat zij weinig tot niet beïnvloed worden door de kilometerheffing. Iemand met een SUV wordt dan wel het hardst geraakt, maar zo'n beetje iedereen die (met regelmaat) de auto gebruikt wordt door kilometerheffing benadeeld. De kosten zullen voor iedereen omhoog gaan, voor een hoop mensen zelfs in veelvoud.
Er wordt gehoopt dat de niet-SUV-rijders zich nu koest houden, omdat ze denken dat het hen niet raakt.
De wegenbelasting zou inderdaad wel wat doeltreffender besteedt mogen worden. Als ik kijk naar Duitsland en Frankrijk, dan is het daar een stuk beter geregeld qua wegennet. Probleem is dat je hier enerzijds de milieubeweging hebt, anderzijds de overheid, en de burger moet gedwee toezien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.
Wel logisch hè? Je hebt totaal niet stil gestaan wat het is om te moeten ondernemen met de km-heffing.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?quote:Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.
De naïviteit spat er weer van af. Denk je nu werkelijk, maar denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer momenteel niet de maximale inzet toont om zo efficiënt mogelijk te werken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer onnodige kilometers wil maken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer de huidige spits niet vermijdt? Denk je nu werkelijk dat ondernemers geen internet kennen om zoveel mogelijk dingen op afstand te doen? Ondernemen bestaat uit de gratie door zo efficiënt mogelijk te werken om de concurrentiepositie te verbeteren. Ondernemers werken efficiënter dan jij ooit had kunnen dromen. Km-heffing gaat niets anders betekenen dan een onnodige lastenverzwaring zonder er ook maar een stuiver aan terugverdiend wordt.quote:Misschien zou je kunnen investeren in een productieproces dat een minder grote aanslag doet op het wegennet en de luchtkwaliteit, het is in ieder geval een investering die dan lonend zal kunnen zijn terwijl die het nu niet is. Maar dat zal wel buiten je belevingswereld vallen.
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:06 schreef ACT-F het volgende:
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |