hohoho hahaha!quote:Op maandag 23 november 2009 20:26 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
-snip-
Het kilometerkastje heeft ook nog andere voordelen. Bij diefstal is je auto snel op te sporen. Het kan je een alibi verschaffen en je krijgt een onterechte bekeuringen meer.
Die gaan er eigenlijk nog op voorruitquote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Correctie 40cent/km.quote:Op maandag 23 november 2009 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Typisch VVD-mentaliteit: een auto van een ton kopen en klagen over 40 cent belasting.
Tijd voor een pilletje?quote:Op maandag 23 november 2009 22:38 schreef Spatzmann het volgende:![]()
[..]
Typisch linkse kut hippie mentaliteit: uit jaloezie mensen die het beter hebben meer laten betalen.
Hier ga je de mist in.quote:Op maandag 23 november 2009 22:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Leer nou eens lezen, ik heb hier voor al mijn voorbeeld gegeven. En trouwens, als de belasting 40ct is hoor je mij niet klagen, maar ik rijd meer dan 1km per jaar als je het niet erg vind.
En die auto, die overigens minder dan een ton kost, heb ik nodig voor mijn werk. Omdat ik werk doe waarvoor ik een auto en een zware aanhanger nodig heb.
60% van die auto heb ik gekocht omdat hij goed is met aanhangers. 40% omdat ik vind dat ik het verdiend heb met hard werken en omdat ik het heerlijk vind om zo'n luxe en comfortabele auto te rijden.quote:Op maandag 23 november 2009 22:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in.
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegenover anderen, en vooral niet hem.
Jij hebt die auto gekocht omdat je goed verdient, jij hebt die auto gekocht omdat je van luxe en comfort houdt.
Jij hebt die auto gekocht als beloning voor jezelf omdat je dik 52% belasting betaalt en 10 gezinnen in een bijstand onderhoudt. Zonder jou hadden die 10 gezinnen (die overigens kotsen van jaloezie en afgunst op jou, je luxe en je auto) helemaal... maar dan ook echt HELEMAAL NIKS!
Dit land gaat compleet de vernieling in met die klote mentaliteit van dat jaloers tuig.
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden hequote:Op maandag 23 november 2009 22:50 schreef Oksel het volgende:
Ik rij op Duits kenteken.. via de pa van mijn vriendin. Ik gok dat dat nog wel even zo blijft..
Ach, een beetje BPM en 100% naheffing betalen, centenkwestiequote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!quote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je Nederlander bent die in Nederland woont is dat verboden he
Ze merken het snel genoeg. Als hun plaatsje aan de lopende band op de tocht komt, omdat het bedrijf duizenden euro's aan kilometerheffing moet afdragen.quote:Op maandag 23 november 2009 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, hij rijdt een dikkere auto dan ik, dan zal hij wel rijk zijn en moet hij ook niet zeiken over 40ct per kilometer![]()
Flikker toch op zeg.
Je oma betaalt oa ook niet voor zoveel brandstof en accijns op die brandstof.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.
http://www.postbus51.nl/n(...)kenteken-hebben.htmlquote:Op dinsdag 24 november 2009 02:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.quote:Op zondag 22 november 2009 19:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld.
Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.quote:Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?
In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen?
Natuurlijk wordt de middenmoot naar rato weer het hardst geraakt. Niet iedereen die veel kilometers rijdt (woon/werk etc.) heeft het geld voor een Range Rover, maar moet straks toch flink gaan betalen. Het begint een gewoonte te worden in Nederland. Het zijn niet de sterkste schouders die de lasten dragen, maar de werkende schouders.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:26 schreef OldJeller het volgende:
Iedereen is zogezegd "de pineut", en dat is nog zwak uitgedrukt.
Dat de focus nu op mensen met een SUV wordt gelegd, gebeurt expres om de middenmoot te laten denken dat zij weinig tot niet beïnvloed worden door de kilometerheffing. Iemand met een SUV wordt dan wel het hardst geraakt, maar zo'n beetje iedereen die (met regelmaat) de auto gebruikt wordt door kilometerheffing benadeeld. De kosten zullen voor iedereen omhoog gaan, voor een hoop mensen zelfs in veelvoud.
Er wordt gehoopt dat de niet-SUV-rijders zich nu koest houden, omdat ze denken dat het hen niet raakt.
De wegenbelasting zou inderdaad wel wat doeltreffender besteedt mogen worden. Als ik kijk naar Duitsland en Frankrijk, dan is het daar een stuk beter geregeld qua wegennet. Probleem is dat je hier enerzijds de milieubeweging hebt, anderzijds de overheid, en de burger moet gedwee toezien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze betalen al het meeste en dat is al 100 keer uitgelegd. Eerlijk zou zijn, dezelfde brandstofprijzen als Amerika, China of Oman.. hooguit BTW op de Auto en wegenbelasting zoveel als de wegen daadwerkelijk kosten.
Wel logisch hè? Je hebt totaal niet stil gestaan wat het is om te moeten ondernemen met de km-heffing.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is me nogal een statement, vooral als je daarna met een verhaal komt dat alleen maar over jezelf in je huidige situatie gaat.
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?quote:Misschien wel dat je nauwelijks files meer hebt en dus efficienter bent en beter kunt plannen? Verder neem ik het alleen op voor het principe dat de gebruiker betaalt en de vervuiler betaalt, over de gehele fiscale positie van ondernemers met een auto heb ik me niet uitgelaten.
De naïviteit spat er weer van af. Denk je nu werkelijk, maar denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer momenteel niet de maximale inzet toont om zo efficiënt mogelijk te werken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer onnodige kilometers wil maken? Denk je nu echt werkelijk dat een ondernemer de huidige spits niet vermijdt? Denk je nu werkelijk dat ondernemers geen internet kennen om zoveel mogelijk dingen op afstand te doen? Ondernemen bestaat uit de gratie door zo efficiënt mogelijk te werken om de concurrentiepositie te verbeteren. Ondernemers werken efficiënter dan jij ooit had kunnen dromen. Km-heffing gaat niets anders betekenen dan een onnodige lastenverzwaring zonder er ook maar een stuiver aan terugverdiend wordt.quote:Misschien zou je kunnen investeren in een productieproces dat een minder grote aanslag doet op het wegennet en de luchtkwaliteit, het is in ieder geval een investering die dan lonend zal kunnen zijn terwijl die het nu niet is. Maar dat zal wel buiten je belevingswereld vallen.
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:06 schreef ACT-F het volgende:
Misschien? Gok je werkelijk op een stukje ijdele hoop? Dat degene die het meest rijdt het meest betaalt ben ik mee eens, maar dat kan veel simpeler door de accijns te verhogen. Km-heffing heeft een enorme administratieve rompslomp. Waarom zoveel geld betalen voor een belastingincassomethodiek, terwijl het veel goedkoper kan?
Tja, men zoekt naar een oplossing tegen deze dodelijke maatregel. Mensen zijn zo wanhopig dat ze zelfs meer accijns accepteren.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.
Ik weet wel een oplossing, laten zoals het is en zorg dat de accijnzen/ MRB in het wegennet vloeien ipv in de pot algemene middelen. Het is toch niet normaal dat men nu loopt te roepen om een accijnsverhoging??? Jarenlang hebben we niets anders gehoord over de torenhoge brandstofprijs en het kwartje van Kok en nu wil men vrijwillig de prijs nog hoger maken??? Er wonen echt simpele zielen in dit land.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:28 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, men zoekt naar een oplossing tegen deze dodelijke maatregel. Mensen zijn zo wanhopig dat ze zelfs meer accijns accepteren.
Je kunt brullen dat er dan wat aan die mensen schort... of je zegt zoals het is, dat die heffing ons gaat nekken.
Klopt, maar de lasten worden dan wel gelijkmatig verdeeld over iedereen. Met de kilometerheffing is het maar gissen hoeveel meer je gaat betalen. Het kan 10% extra zijn, maar ook 500% extra. Daarbij lopen je met een accijnsverhoging niet het risico dat er ineens brieven in de bus vallen met de vraag wat je op een bepaalde weg deed? Of dat er een vervoersvergunning wordt ingesteld.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.
Nee, je ziet het verkeerd. Het is de wanhoop omdat men de regel als dodelijk ziet.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet wel een oplossing, laten zoals het is en zorg dat de accijnzen/ MRB in het wegennet vloeien ipv in de pot algemene middelen. Het is toch niet normaal dat men nu loopt te roepen om een accijnsverhoging??? Jarenlang hebben we niets anders gehoord over de torenhoge brandstofprijs en het kwartje van Kok en nu wil men vrijwillig de prijs nog hoger maken??? Er wonen echt simpele zielen in dit land.
Ik noem het tactiek, stel een draconische maatregel voor en het gepeupel neemt genoegen met wat minder. Stel dat Eurlings gezegd had dat we een euro meer accijns gingen betalen aan de pomp, dan was Nederland te klein geweest. Nu met het rekeningrijden lijkt het wel of men met plezier een euro extra per liter wil betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Klopt, maar de lasten worden dan wel gelijkmatig verdeeld over iedereen. Met de kilometerheffing is het maar gissen hoeveel meer je gaat betalen. Het kan 10% extra zijn, maar ook 500% extra. Daarbij lopen je met een accijnsverhoging niet het risico dat er ineens brieven in de bus vallen met de vraag wat je op een bepaalde weg deed? Of dat er een vervoersvergunning wordt ingesteld.
De bevolking is trouwens niet achterlijk hoor. Die heeft zich er allang bij neergelegd dat ze meer moeten gaan betalen.
Jawel, zie boven.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Het is de wanhoop omdat men de regel als dodelijk ziet.
Beetje rekenen en je komt bedrogen uit. Vandaar dat men roept... ik val in herhaling merk ik. Had je mijn vorige post niet door of snapte je die niet?
Het is maar een voorbeeld hè, er zijn andere mogelijkheden, zoals beprijzen via de km gegevens uit de NAP (Nationale Auto Pas). Er staat wel tegenover dat de vaste laste verdwijnen. Met dat laatste ben ik ook niet gelukkig trouwens, want dat zorgt voor een enorme parkeerdruk omdat autobezit toch niets kost.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:26 schreef AchJa het volgende:
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.
Deze vrouw 'leende' de auto ook evenquote:Op dinsdag 24 november 2009 02:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
Waar een wil is, is een weg. Je zou ook kunnen verbieden om met minder dan een 3/4 volle tank het land te verlaten. Grenscontroles zouden sowieso weer ingesteld moeten worden dus het is geen enkel probleem om dat mee te nemen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:26 schreef LXIV het volgende:
Nu is de benzine maar een beetje duurder dan in Vlaanderen (of Duitsland). Het loont zich niet echt om daar te gaan tanken, als je ook de tijd en de rijdkosten naar de grens meerekent. Hooguit voor 5% van de bevolking is het interessant om in het buitenland te gaan tanken.
Gaat de benzine echter vier of vijf euro per liter kosten (komt overeen met 20 of 30 ct km) dan wordt het voor héél veel mensen interessant om daar te tanken, zo'n beetje heel Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel en Groningen. Daarom werkt het dan niet.
Mag niet van de EU. De hele kilometerheffing danken we ook aan de EU (want BPM is verboden)quote:Op donderdag 26 november 2009 20:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Je zou ook kunnen verbieden om met minder dan een 3/4 volle tank het land te verlaten. Grenscontroles zouden sowieso weer ingesteld moeten worden dus het is geen enkel probleem om dat mee te nemen.
De Nederlandse overheid trekt zich bar weinig aan van illegale belastingen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mag niet van de EU. De hele kilometerheffing danken we ook aan de EU (want BPM is verboden)
Ik zou het brandstofverschil tussen 2000km per jaar of 80.000km per jaar toch niet bepaald hetzelfde betalen willen noemen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.
Verder denk ik dat het gaat schelen in de drukte. Ik ben best voor het idee, alleen die vieze GPS dingen in je auto? Dat is toch godverdomme niet van deze tijd! Dat zijn communistische praktijken!
Mensen die dat zeggen moeten lekker verhuizen naar Noord Korea.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik zou het brandstofverschil tussen 2000km per jaar of 80.000km per jaar toch niet bepaald hetzelfde betalen willen noemen.
De accijns daarop gaan ook helemaal nergens over.
En verder is die GPS unit uiteraard een probleem, maar dat word een beetje goedgelult met a-relevante zaken als 'je bent ook met je gsm te volgen'.
Dat een GSM geen verplichting is vanuit de regering, in tegenstelling tot dit ding lijkt niet relevant in die discussie. Sommigen gaan zelfs zo ver te roepen dat je ook kan kiezen niet met de auto te gaan.
Kijk als dat ons land bezet hebben we met een jaar of 10 een barcode op het voorhoofd, een chip in de nek, en de kleinzoon van Stalin aan het roer.
Lees de topics die hierover gaan maar door hoor.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen moeten lekker verhuizen naar Noord Korea.
Walgelijk
Ik snap niet wat je daar walgelijk aan vindt.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen moeten lekker verhuizen naar Noord Korea.
Walgelijk
Dus waarom zou je het dan wel moeten tolereren???quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daar walgelijk aan vindt.
De hele trend is strakkere controle op allerlei terreinen, met steeds meer registraties en verantwoordingen. En niet alleen de overheid, maar allerlei instanties en bedrijven doen daaraan mee. Op mijn werk moet ik op 4 verschillende manieren de agenda bijhouden. Volstrekt nutteloos.
Anderzijds is het niet zinvol om daar angstig voor te zijn. Als de overheid wil gaan bijhouden hoeveel ik elke dag zit te schijten, moet ze dat vooral doen. Ik ga me daar niks van aantrekken. Als ze me willen pakken op onzin, pakken ze me toch. Ten tijde van Kafka bestonden er nog geen bewakingscamera's en toch was hij de lul.
Dat ze je 'toch wel' pakken is leuk maar dit gaat, al dan niet in de toekomst, voor heel erg eng dingen gebruikt worden dan alleen dat ze de 'mogelijkheid' hebben je na te lopen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daar walgelijk aan vindt.
De hele trend is strakkere controle op allerlei terreinen, met steeds meer registraties en verantwoordingen. En niet alleen de overheid, maar allerlei instanties en bedrijven doen daaraan mee. Op mijn werk moet ik op 4 verschillende manieren de agenda bijhouden. Volstrekt nutteloos.
Anderzijds is het niet zinvol om daar angstig voor te zijn. Als de overheid wil gaan bijhouden hoeveel ik elke dag zit te schijten, moet ze dat vooral doen. Ik ga me daar niks van aantrekken. Als ze me willen pakken op onzin, pakken ze me toch. Ten tijde van Kafka bestonden er nog geen bewakingscamera's en toch was hij de lul.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ze je 'toch wel' pakken is leuk maar dit gaat, al dan niet in de toekomst, voor heel erg eng dingen gebruikt worden dan alleen dat ze de 'mogelijkheid' hebben je na te lopen.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een brief van je zorgvezekering dat je 3x in 1 maand gesignaleerd bent bij de mac, of je dat even wil verantwoorden onder dwang van een premiestijging? Zomaar even een afslag hoor.
Noem me paranoïde maar ik zie geen enkele reden dat dit niet gaat gebeuren als de infrastructuur voor dergelijke dingen toch klaarligt. En ik vind dat dat niet echt een onredelijk vergezochte gedachtegang is.
Werken bij het rijk als je verder denkt.![]()
Ik vind de "big sausage pizza" toch leuker.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:18 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Dan gebeuren er dingen zoals dit:
Heel leuk keesje, maar totaal OT.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind de "big sausage pizza" toch leuker.
Je weet blijkbaar wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:31 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Heel leuk keesje, maar totaal OT.
Maar hiermee laat je precies zien hoe je in elkaar steekt...
Dat weet ik donders goed, alleen dat is hier in Nederland strafbaar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je weet blijkbaar wel wat ik bedoel.
Ik vermoed, als ik zo om mij heen kijk, dat maar weinig mensen dit door hebben, eerlijk gezegd.quote:
Strafbaar?? In Nederland? Helemaal niet!quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat weet ik donders goed, alleen dat is hier in Nederland strafbaar.
Meestal zijn de mensen die 'dat' zeggen zelf jaloerse zielenpieten. Gelukkig dat die zelf ook zeer hard geraakt gaan worden door de km-heffing.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Strafbaar?? In Nederland? Helemaal niet!
En off topic? Dat vraag ik mij af. Men zegt algemeen dat mannen een stoere sportwagen kopen om hun kleine *** te compenseren. In een net topic als dit kun je natuurlijk geen 3-letterwoorden gebruiken!
In elke geval vind ik mensen in een SUV echte losers, die hun problemen ook nog eens op anderen proberen af te wentelen. Dus hoe meer de pineut, hoe beter.
Ik ga -met mijn Peugeotje 106- ook hard geraakt worden, maar ik word daar niet echt gelukkig van.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Meestal zijn de mensen die 'dat' zeggen zelf jaloerse zielenpieten. Gelukkig dat die zelf ook zeer hard geraakt gaan worden door de km-heffing.
Ik troost mijzelf altijd met de gedachte dat de voorstanders van dit soort maatregelen altijd onderschatten hoeveel last ze zelf van de maatregel hebben.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:44 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik ga -met mijn Peugeotje 106- ook hard geraakt worden, maar ik word daar niet echt gelukkig van.
Jawel, maar dat is een schrale troost.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik troost mijzelf altijd met de gedachte dat de voorstanders van dit soort maatregelen altijd onderschatten hoeveel last ze zelf van de maatregel hebben.
Hihi, helemaal niet. Ik heb geeneens een auto.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Meestal zijn de mensen die 'dat' zeggen zelf jaloerse zielenpieten. Gelukkig dat die zelf ook zeer hard geraakt gaan worden door de km-heffing.
dudequote:Op vrijdag 27 november 2009 23:58 schreef Kees22 het volgende:
Je laat zien dat je niet kunt handelen (verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding), je laat zien dat je een schijterd bent (die niet in een gewone auto durft te rijden), je laat zien dat je een miezerig ego hebt (je hebt een auto van 2.000 kg nodig om je gelijkwaardig te voelen aan mij op mijn fiets), je laat zien dat je asociaal bent (je probeert jouw problemen af te wentelen op de mensen om je heen), je laat zien dat je je nodeloos geld afhandig laat maken (hoeveel kost dat nou: een volle tank? En hoe ver kom je daar nou mee?).
Maar hij is zijn dorpje ook nog niet uitgeweest op zijn afsluitbare fietsje met zijwieltjes.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
dude
je argumenten zijn zooo groenlinks 2006
quote:Op zaterdag 28 november 2009 07:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar hij is zijn dorpje ook nog niet uitgeweest op zijn afsluitbare fietsje met zijwieltjes.
Nee, dit is een sterk argument!quote:Op zaterdag 28 november 2009 07:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar hij is zijn dorpje ook nog niet uitgeweest op zijn afsluitbare fietsje met zijwieltjes.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Jij, want jij bemoeit je met de vrije keuze van iemand anders. In een SUV rijden is prachtig. Als ik het kon betalen deed ik het ook. Maar misschien zou ik ook een andere luxe bak kopen. Maar dat is MIJN keuze. Daar hoeft zo'n linkse kut hippie zich niet mee te bemoeien. En de overheid ook niet! Ik word strontziek van dat CO2 uitstoot geneuzel.
En die argumenten van jou slaan echt helemaal nergens op. Als iemand graag in een grote auto wil rijden LAAT HEM DAN! Ten eerste is de prijs/kwaliteit van die auto's meestal prima op orde. je betaalt voor luxe en dat is wat je krijgt. Een schijterd?! waar slaat dat op. Dat zou betekenen dat iederene die niet in een SMART op de snelweg rijdt een schijterd is. En een miezerig ego?! WAAR SLAAT DAT OP?????????? Je bent gewoon zo jaloers als maar kan. Je bent een zielig groenlinks hippie menneke die zelf niets kan betalen en maar boos naar andere mensen wijst MAAR ZIJ HEBBEN HEB WEL GOED. Doe de wereld een plezier en maak jezelf van kant aub.
Ik ga deze post nomineren voor grootst bij elkaar geraapte zooitje vooroordelen ooit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi, helemaal niet. Ik heb geeneens een auto.
Wat moet ik met zo 'n ding: ik woon 10 minuten fietsen van mijn werk en de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan.
Als mijn buurvrouw en ik tegelijk weggaan, zet ik gratis mijn fiets op slot terwijl zij nog een parkeerplaats moet zoeken. Waar ze voor moet betalen!
Dat iemand een auto koopt, kan ik nog begrijpen. Maar een SUF?
Je laat zien dat je niet kunt handelen (verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding), je laat zien dat je een schijterd bent (die niet in een gewone auto durft te rijden), je laat zien dat je een miezerig ego hebt (je hebt een auto van 2.000 kg nodig om je gelijkwaardig te voelen aan mij op mijn fiets), je laat zien dat je asociaal bent (je probeert jouw problemen af te wentelen op de mensen om je heen), je laat zien dat je je nodeloos geld afhandig laat maken (hoeveel kost dat nou: een volle tank? En hoe ver kom je daar nou mee?).
Wie is dan de zielepiet?
Dat slechte Nederlands zij je vergeven, want het NOS-journaal doet er ook al aan mee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:59 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik ga deze post nomineren voor grootst bij elkaar geraapte zooitje vooroordelen ooit aller tijden.
Waar koop je die logica dat je gelijk hebt omdat mensen zich er boos over maken?quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat slechte Nederlands zij je vergeven, want het NOS-journaal doet er ook al aan mee.
Grappig hoe mijn stellingen de een na de ander aangetoond worden door de mensen die zich er zo boos over maken.
Dan bemoeit de overheid zich er toch niet mee. Dan heb je die vierwielaandrijving nog nodig ook, want dan moet je door de weilanden rijden. Wel even toestemming vragen aan de eigenaar natuurlijk, en eventueel tol betalen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:24 schreef Spatzmann het volgende:
Jij, want jij bemoeit je met de vrije keuze van iemand anders. In een SUV rijden is prachtig. Als ik het kon betalen deed ik het ook. Maar misschien zou ik ook een andere luxe bak kopen. Maar dat is MIJN keuze. Daar hoeft zo'n linkse kut hippie zich niet mee te bemoeien. En de overheid ook niet! Ik word strontziek van dat CO2 uitstoot geneuzel.
Tot zover klopt het. Alhoewel er met private afspraken een hoop te bereiken is (voor je het weet heb je zelf een overheid gecreëerd).quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan bemoeit de overheid zich er toch niet mee. Dan heb je die vierwielaandrijving nog nodig ook, want dan moet je door de weilanden rijden. Wel even toestemming vragen aan de eigenaar natuurlijk, en eventueel tol betalen.
Dat waag ik te betwijfelen, eerder oneerlijk verdeeld misschien.quote:Waar je dan op rijdt moet je wel even zelf regelen, benzine zal er niet veel zijn zonder overheid.
In een anarchie heb je alle recht en moet je niks.quote:Bovendien, waarom heb jij het recht die fossiele brandstoffen te verspillen, ten koste van mijn kleinkinderen? Hebben die er geen recht op? Verder moet je je natuurlijk wel al je uitstoot zelf opvangen in je eigen auto en dan later in de grond opslaan of zo. Je bent immers zo zelfstandig en je kunt je eigen keuzes maken: Veel rijplezier zonder de overheid.
Hmmm, ik ga er uit eigen portemonnee volgens de globale berekening al 50 euro per maand op achteruit. En íets zegt me dat die berekening zo rooskleurig mogelijk isquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:31 schreef AchJa het volgende:
Dit was al een tijdje bekend... Kilomterprijs checken.
Overigens is de duurste uit die lijst de Toyota Landcruiser waarmee je maar liefst 42.8 ct/km mag aftikken...
Hoe kan een niet bestaand persoon ergens recht op hebbenquote:Op zaterdag 28 november 2009 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan bemoeit de overheid zich er toch niet mee. Dan heb je die vierwielaandrijving nog nodig ook, want dan moet je door de weilanden rijden. Wel even toestemming vragen aan de eigenaar natuurlijk, en eventueel tol betalen.
. Bovendien, waarom heb jij het recht die fossiele brandstoffen te verspillen, ten koste van mijn kleinkinderen? Hebben die er geen recht op?
Niet het feit dat ze boos zijn bevestigt mijn gelijk, maar de argumenten die gehanteerd worden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Waar koop je die logica dat je gelijk hebt omdat mensen zich er boos over maken?
Er is in ieder geval één iemand die je gelijk geeft. Jijzelf. Nu de rest nogquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:14 schreef Kees22 het volgende:
Niet het feit dat ze boos zijn bevestigt mijn gelijk, maar de argumenten die gehanteerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |