Tja, men zoekt naar een oplossing tegen deze dodelijke maatregel. Mensen zijn zo wanhopig dat ze zelfs meer accijns accepteren.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.
Ik weet wel een oplossing, laten zoals het is en zorg dat de accijnzen/ MRB in het wegennet vloeien ipv in de pot algemene middelen. Het is toch niet normaal dat men nu loopt te roepen om een accijnsverhoging??? Jarenlang hebben we niets anders gehoord over de torenhoge brandstofprijs en het kwartje van Kok en nu wil men vrijwillig de prijs nog hoger maken??? Er wonen echt simpele zielen in dit land.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:28 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, men zoekt naar een oplossing tegen deze dodelijke maatregel. Mensen zijn zo wanhopig dat ze zelfs meer accijns accepteren.
Je kunt brullen dat er dan wat aan die mensen schort... of je zegt zoals het is, dat die heffing ons gaat nekken.
Klopt, maar de lasten worden dan wel gelijkmatig verdeeld over iedereen. Met de kilometerheffing is het maar gissen hoeveel meer je gaat betalen. Het kan 10% extra zijn, maar ook 500% extra. Daarbij lopen je met een accijnsverhoging niet het risico dat er ineens brieven in de bus vallen met de vraag wat je op een bepaalde weg deed? Of dat er een vervoersvergunning wordt ingesteld.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom brult half Nederland nu dat het ook met een accijnsverhoging kan??? Daar kan ik met mijn pet niet bij, we hebben hier gvd zo'n beetje de hoogste brandstofprijs ter wereld en nu gaan we mekkeren dat er nog wel wat accijns bij kan... Goed zo door gaan, dan betalen we dadelijk 3 euro aan de pomp en het rekeningrijden gaat niet door, dan zijn we weer gered zeker. Kortzichtigheid troef in dit land.
Nee, je ziet het verkeerd. Het is de wanhoop omdat men de regel als dodelijk ziet.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet wel een oplossing, laten zoals het is en zorg dat de accijnzen/ MRB in het wegennet vloeien ipv in de pot algemene middelen. Het is toch niet normaal dat men nu loopt te roepen om een accijnsverhoging??? Jarenlang hebben we niets anders gehoord over de torenhoge brandstofprijs en het kwartje van Kok en nu wil men vrijwillig de prijs nog hoger maken??? Er wonen echt simpele zielen in dit land.
Ik noem het tactiek, stel een draconische maatregel voor en het gepeupel neemt genoegen met wat minder. Stel dat Eurlings gezegd had dat we een euro meer accijns gingen betalen aan de pomp, dan was Nederland te klein geweest. Nu met het rekeningrijden lijkt het wel of men met plezier een euro extra per liter wil betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Klopt, maar de lasten worden dan wel gelijkmatig verdeeld over iedereen. Met de kilometerheffing is het maar gissen hoeveel meer je gaat betalen. Het kan 10% extra zijn, maar ook 500% extra. Daarbij lopen je met een accijnsverhoging niet het risico dat er ineens brieven in de bus vallen met de vraag wat je op een bepaalde weg deed? Of dat er een vervoersvergunning wordt ingesteld.
De bevolking is trouwens niet achterlijk hoor. Die heeft zich er allang bij neergelegd dat ze meer moeten gaan betalen.
Jawel, zie boven.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Het is de wanhoop omdat men de regel als dodelijk ziet.
Beetje rekenen en je komt bedrogen uit. Vandaar dat men roept... ik val in herhaling merk ik. Had je mijn vorige post niet door of snapte je die niet?
Het is maar een voorbeeld hè, er zijn andere mogelijkheden, zoals beprijzen via de km gegevens uit de NAP (Nationale Auto Pas). Er staat wel tegenover dat de vaste laste verdwijnen. Met dat laatste ben ik ook niet gelukkig trouwens, want dat zorgt voor een enorme parkeerdruk omdat autobezit toch niets kost.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:26 schreef AchJa het volgende:
Deze vrouw 'leende' de auto ook evenquote:Op dinsdag 24 november 2009 02:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik 'leen' de auto.. niets aan de hand dus..!
Waar een wil is, is een weg. Je zou ook kunnen verbieden om met minder dan een 3/4 volle tank het land te verlaten. Grenscontroles zouden sowieso weer ingesteld moeten worden dus het is geen enkel probleem om dat mee te nemen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:26 schreef LXIV het volgende:
Nu is de benzine maar een beetje duurder dan in Vlaanderen (of Duitsland). Het loont zich niet echt om daar te gaan tanken, als je ook de tijd en de rijdkosten naar de grens meerekent. Hooguit voor 5% van de bevolking is het interessant om in het buitenland te gaan tanken.
Gaat de benzine echter vier of vijf euro per liter kosten (komt overeen met 20 of 30 ct km) dan wordt het voor héél veel mensen interessant om daar te tanken, zo'n beetje heel Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel en Groningen. Daarom werkt het dan niet.
Mag niet van de EU. De hele kilometerheffing danken we ook aan de EU (want BPM is verboden)quote:Op donderdag 26 november 2009 20:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Je zou ook kunnen verbieden om met minder dan een 3/4 volle tank het land te verlaten. Grenscontroles zouden sowieso weer ingesteld moeten worden dus het is geen enkel probleem om dat mee te nemen.
De Nederlandse overheid trekt zich bar weinig aan van illegale belastingen.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mag niet van de EU. De hele kilometerheffing danken we ook aan de EU (want BPM is verboden)
Ik zou het brandstofverschil tussen 2000km per jaar of 80.000km per jaar toch niet bepaald hetzelfde betalen willen noemen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 02:31 schreef Oksel het volgende:
Maar het is toch eigenlijk eerlijk.. dat de mensen die het meest op de weg zijn, het meest betalen? Mijn oma rijdt 2000km per jaar. Een maat van me 80.000 per jaar. Bijna dezelfde auto (Golf), betalen hetzelfde aan belasting en verzekering. Dat is best krom natuurlijk.
Verder denk ik dat het gaat schelen in de drukte. Ik ben best voor het idee, alleen die vieze GPS dingen in je auto? Dat is toch godverdomme niet van deze tijd! Dat zijn communistische praktijken!
Mensen die dat zeggen moeten lekker verhuizen naar Noord Korea.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik zou het brandstofverschil tussen 2000km per jaar of 80.000km per jaar toch niet bepaald hetzelfde betalen willen noemen.
De accijns daarop gaan ook helemaal nergens over.
En verder is die GPS unit uiteraard een probleem, maar dat word een beetje goedgelult met a-relevante zaken als 'je bent ook met je gsm te volgen'.
Dat een GSM geen verplichting is vanuit de regering, in tegenstelling tot dit ding lijkt niet relevant in die discussie. Sommigen gaan zelfs zo ver te roepen dat je ook kan kiezen niet met de auto te gaan.
Kijk als dat ons land bezet hebben we met een jaar of 10 een barcode op het voorhoofd, een chip in de nek, en de kleinzoon van Stalin aan het roer.
Lees de topics die hierover gaan maar door hoor.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen moeten lekker verhuizen naar Noord Korea.
Walgelijk
Ik snap niet wat je daar walgelijk aan vindt.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen moeten lekker verhuizen naar Noord Korea.
Walgelijk
Dus waarom zou je het dan wel moeten tolereren???quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daar walgelijk aan vindt.
De hele trend is strakkere controle op allerlei terreinen, met steeds meer registraties en verantwoordingen. En niet alleen de overheid, maar allerlei instanties en bedrijven doen daaraan mee. Op mijn werk moet ik op 4 verschillende manieren de agenda bijhouden. Volstrekt nutteloos.
Anderzijds is het niet zinvol om daar angstig voor te zijn. Als de overheid wil gaan bijhouden hoeveel ik elke dag zit te schijten, moet ze dat vooral doen. Ik ga me daar niks van aantrekken. Als ze me willen pakken op onzin, pakken ze me toch. Ten tijde van Kafka bestonden er nog geen bewakingscamera's en toch was hij de lul.
Dat ze je 'toch wel' pakken is leuk maar dit gaat, al dan niet in de toekomst, voor heel erg eng dingen gebruikt worden dan alleen dat ze de 'mogelijkheid' hebben je na te lopen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daar walgelijk aan vindt.
De hele trend is strakkere controle op allerlei terreinen, met steeds meer registraties en verantwoordingen. En niet alleen de overheid, maar allerlei instanties en bedrijven doen daaraan mee. Op mijn werk moet ik op 4 verschillende manieren de agenda bijhouden. Volstrekt nutteloos.
Anderzijds is het niet zinvol om daar angstig voor te zijn. Als de overheid wil gaan bijhouden hoeveel ik elke dag zit te schijten, moet ze dat vooral doen. Ik ga me daar niks van aantrekken. Als ze me willen pakken op onzin, pakken ze me toch. Ten tijde van Kafka bestonden er nog geen bewakingscamera's en toch was hij de lul.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:11 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ze je 'toch wel' pakken is leuk maar dit gaat, al dan niet in de toekomst, voor heel erg eng dingen gebruikt worden dan alleen dat ze de 'mogelijkheid' hebben je na te lopen.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een brief van je zorgvezekering dat je 3x in 1 maand gesignaleerd bent bij de mac, of je dat even wil verantwoorden onder dwang van een premiestijging? Zomaar even een afslag hoor.
Noem me paranoïde maar ik zie geen enkele reden dat dit niet gaat gebeuren als de infrastructuur voor dergelijke dingen toch klaarligt. En ik vind dat dat niet echt een onredelijk vergezochte gedachtegang is.
Werken bij het rijk als je verder denkt.![]()
Ik vind de "big sausage pizza" toch leuker.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:18 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Dan gebeuren er dingen zoals dit:
Heel leuk keesje, maar totaal OT.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind de "big sausage pizza" toch leuker.
Je weet blijkbaar wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:31 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Heel leuk keesje, maar totaal OT.
Maar hiermee laat je precies zien hoe je in elkaar steekt...
Dat weet ik donders goed, alleen dat is hier in Nederland strafbaar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je weet blijkbaar wel wat ik bedoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |