abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74895943
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.

Voor de rest is het jouw eigen keuze.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:13:07 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74895960
quote:

[..]

Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.

Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.

Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Tja, ander werk zoeken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:15:49 #178
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74896059
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.

Voor de rest is het jouw eigen keuze.
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, ander werk zoeken.
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74896088
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:52 schreef Fastmatti het volgende:
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur.
Nogmaals, regel je eigen energie, ruim je eigen uitstoot op, vergoed de infrastructuur (inclusief alles) en de ruimte en het lawaai naar rato en je hebt een punt.

quote:
De overheid is er voor de burger niet andersom.
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.

Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.

Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:24 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74896474
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
quote:
Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
quote:
Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:29:54 #181
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_74896495
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
Belgie of Duitsland net over de grens bedoel je.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_74896546
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
[..]

Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
Gelieve de trollen niet te voeren.

Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:33:37 #183
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74896625
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef waht het volgende:

[..]

Gelieve de trollen niet te voeren.

Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
Ja, je hebt gelijk. Discussie met dat soort kanslozen is zinloos. Ik zal er maar weer mee stoppen en aan het werk gaan.
pi_74896865
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen in een C1!
Om je uit die droom te helpen, bij 30.000 km betaal je met een C1 dus al 900 Euro extra + provinciebelasting.. Ik rij een C1 maar het is geen comfort. Ik zou dus graag die DS3 gaan rijden maar dat wordt me te duur met die kilometerheffing.. de lol is er wel vanaf, jammer voor de autoindustrie maar ik blijf nog wel 10 jaar doorrijden in dezelfde auto.. en mn motor (thank god they did not touch my bike)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_74896999
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.
Mee eens. maar waarom krijg je in China dan subsidie op een auto? 1 miljard Chinezen tegenover 16 miljoen Nederlanders..

Ergo. de vervuiler betaalt dus niet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:43:57 #186
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74897696
quote:

[..]

Mag ik jou dan huren?

[PVDA Modus on]
jij bent een profiteur!! Je melkt mensen uit. Door jou gaat deze aarde kapot.. Jij hebt geld zat! Jij moet solidair zijn met de armen onder ons

BLOEDEN ZAL JE MET JE STINK SUV!!!!!! en ook al heb je geen SUV DAN NOG ZAL JE BLOEDEN VOOR JE SUCCES!!!!
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:44:52 #187
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74897734
quote:

[..]

Mag ik jou dan huren?

Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:45:26 #188
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74897757
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij moet solidair zijn met de armen onder ons
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:46:26 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74897792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
pi_74898209
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:46 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
wheheh, dat topic uit je sig is echt geniaal
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74906670
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
Ik klaag er dan ook niet over. Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze. Kunnen ze lekker rijden dan is dat hun fantastische keuze voor hun fantastische auto geweest, staan ze vast met een dalend banksaldo dan is dat de keuze van de overheid. Het zijn beide gevolgen van je eigen keuzes, ook de negatieve, inclusief de keuzes van je werkgever.
quote:
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
Maar daar zit dus niet in verdisconteerd wanneer je welke weg gebruikt. Dat is dus het voordeel van rekeningrijden, waar ik in deze vorm overigens tegen ben, zodat er een prijsprikkel is ten bate van spreiding en ten bate van alternatieven.

Dat heeft natuurlijk invloed op het verdienmodel van veel bedrijven maar in wezen ook particulieren. Zoals ik al aangaf, hoe je detacheert, hoe je werktijden spreidt, of je aan voorraadbeheer gaat doen ipv just in time, dat gedrag krijgt een positieve of negatieve prijsprikkel. Op zich terecht, want de kosten daarvan zijn er wel alleen werden die buiten het verdienmodel gelaten.
quote:
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
Waarom? Bijna alle technologische ontwikkeling van de laatste 20 jaar, die al niet zo groot was, is in meer pk's en nm's gaan zitten. Een groot deel daarvan kan zonder meer in meer zuinigheid gestoken worden terwijl het andere deel de auto's nog steeds lekkerder laat rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74909749
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:20:31 #193
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74910363
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74911520
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Als het land economisch naar de knoppen gaat, wie betaalt dan jouw uitkering?
pi_74911994
Mooi, gaan die asobakken dan eindelijk verdwijnen (Y).
  zondag 22 november 2009 @ 19:16:57 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74914783
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze.
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld. Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?

In het grijskentekentijdperk betaalde ik slechts ¤ 364,00 p.j. Nu is dat ¤ 1284,00 en straks met de kilometerheffing is dat ¤ 4500 (30.000 km x ¤ 0,15). Moet ondernemerschap de kiem in gesmoord worden? En ik kan best een 2e kleine auto aanschaffen, maar daar blijft het niet bij. Denk aan kosten van extra parkeerruimte, onderhoudskosten, APK, etc... Maar goed, ik ben een ondernemer en ik ben graag bereid ergens in te investeren, zolang het zich maar terugverdient. Wat gaat km-heffing ons brengen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74914843
Leek me nogal wiedes dat ze onderscheid in auto's gingen maken, anders is er helemaal geen argument meer op een kleine auto te kopen. Ja je hebt wat meer fuel economy.

Maar deze bedragen, kom op zeg. Laten we wel even realistisch blijven.
pi_74915178
quote:

[..]

Ik zie zo direct niet een verband tussen het hebben van een grote auto en veel geld. Want ik neem aan dat dat hem er uiteindelijk toe doet, grootte en gewicht.

42,8 cent is veel, idioot veel. Als je dat betaald voor een SUV is dat voor een forse personenauto niet veel minder. En als je een of andere volvo estate hebt uit het jaar 0 die zo veel weegt als een afgeladen intercity ben je mooie de sjaak met je lage inkomen.

Ik vind het gewoon makkelijk scoren van die prutsers hier in den haag. Lekker inspelen op de onderbuik van de maatschappij. SUV rijders zijn immers stuk voor stuk arrogante klootzakken die het verdienen om financieel uitgekleed te worden.
  zondag 22 november 2009 @ 19:29:25 #199
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74915243
quote:

[..]

Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
  zondag 22 november 2009 @ 19:30:53 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74915285
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
Je moet de kosten gewoon doorberekenen in je werk. Dat zal iedereen moeten doen die zo'n auto echt nodig heeft, dus maakt het niet veel uit.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')