Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Tja, ander werk zoeken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je kan ook een bakfiets nemen met een paar aanhangers erachter.![]()
Voor de rest is het jouw eigen keuze.
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?quote:
Nogmaals, regel je eigen energie, ruim je eigen uitstoot op, vergoed de infrastructuur (inclusief alles) en de ruimte en het lawaai naar rato en je hebt een punt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:52 schreef Fastmatti het volgende:
Het is de burger die tientallen miljarden per jaar betaald aan autorijden. Daar gaat maar een miniem deel van naar de infrastructuur.
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.quote:De overheid is er voor de burger niet andersom.
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
De overheid is er ook voor de burger die geen 80.000 km per jaar rijdt. Als ik af en toe eens de weg op ga zit ik ook weer vast tussen al die lui wiens baas het goedkoper achtte om ze flink veel kilometers te laten maken. Het kost ook mijn luchtkwaliteit, mijn wereldenergievoorraad, mijn ruimte, mijn tijd en misschien zelfs wel mijn klimaat.
De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)quote:Ik neem het niet op voor welke concrete maatregel dan ook, maar ik neem het wel op voor het principe dat de vervuiler en de (op)gebruiker betaalt. En het is de overheid die autorijden überhaupt mogelijk maakt, en dan kun je zelf beslissen of je daaraan meedoet of niet.
En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.quote:Dat marginale geleuter hier, je kunt je prima veilig en comfortabel per auto verplaatsen en dat zal in de toekomst ook nog kunnen. En iedereen wil een zo dik mogelijke auto, ook prima, maar dan moet je maar zorgen dat je een overeenkomstig dikke portemonnee hebt. Als je een middelmatige carriere hebt moet je niet zeiken dat je in een middelmatige auto moet rijden.
Belgie of Duitsland net over de grens bedoel je.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:19 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De gemiddelde CEO zal zijn G-label niet inruilen voor een prius lijkt me. Die verkast gewoon naar Engeland met zijn bedrijf.
Gelieve de trollen niet te voeren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die keuze heb ik al lang gemaakt. Het word me dadelijk onmogelijk gemaakt. Het is dus niet meer mijn eigen keuze.
[..]
Vanwege een rare wet moet ik ander werk zoeken? En wie gaat mijn baan dan overnemen? En waarom is dit eerlijk van de overheid?
Ja, je hebt gelijk. Discussie met dat soort kanslozen is zinloos. Ik zal er maar weer mee stoppen en aan het werk gaan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef waht het volgende:
[..]
Gelieve de trollen niet te voeren.
Sommige mensen begrijpen niet dat hun luizenleventje enkel en alleen mogelijk is door grote vervuilende machines die zwaar werk verrichten, bijvoorbeeld in de transport.
Om je uit die droom te helpen, bij 30.000 km betaal je met een C1 dus al 900 Euro extra + provinciebelasting.. Ik rij een C1 maar het is geen comfort. Ik zou dus graag die DS3 gaan rijden maar dat wordt me te duur met die kilometerheffing.. de lol is er wel vanaf, jammer voor de autoindustrie maar ik blijf nog wel 10 jaar doorrijden in dezelfde auto.. en mn motor (thank god they did not touch my bike)quote:
Mee eens. maar waarom krijg je in China dan subsidie op een auto? 1 miljard Chinezen tegenover 16 miljoen Nederlanders..quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.
[PVDA Modus on]quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mag ik jou dan huren?
Even de situatie schetsen: Ik rijd zo'n beetje 75.000km in een SUV voor mijn werk. Ik gok dat 1/3e van de tijd een aanhanger met 2-3 pallets van zo'n beetje 2.000 kilo totaal achter mijn auto hangt. Als er geen aanhanger achter hangt staat er vaak een pallet met spullen achterin de auto.
Ik rijd door Nederland en Duitsland op elk mogelijk tijdstip.
Met de kilometerheffing, volgens huidige berekeningen, zou ik dus zo'n beetje 2.000 euro per maand betalen om de weg te mogen gebruiken. Dat is dus exclusief brandstof en onderhoud.
Dus mijn vraag nog een keer: Mag ik bij jou achterop de fiets, 75.000km lang met een aanhanger van 2.000 kilo er achteraan?
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rondquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Jij moet solidair zijn met de armen onder ons
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangenquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gewoon die aanhanger van 2000kg achter een prius hangen
wheheh, dat topic uit je sig is echt geniaalquote:Op vrijdag 20 november 2009 21:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zo'n Prius begint al te janken en te stinken als ik hem 10 minuutjes mee heb met "normaal" rijgedrag, laat staan dat ik er nog een aanhanger achter moet hangen
Ik klaag er dan ook niet over. Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze. Kunnen ze lekker rijden dan is dat hun fantastische keuze voor hun fantastische auto geweest, staan ze vast met een dalend banksaldo dan is dat de keuze van de overheid. Het zijn beide gevolgen van je eigen keuzes, ook de negatieve, inclusief de keuzes van je werkgever.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:
Jouw keus, wat doe je op dat tijdstip dan ook op de weg.
Maar daar zit dus niet in verdisconteerd wanneer je welke weg gebruikt. Dat is dus het voordeel van rekeningrijden, waar ik in deze vorm overigens tegen ben, zodat er een prijsprikkel is ten bate van spreiding en ten bate van alternatieven.quote:De "vervuiler/ grootverbruiker" betaalt al. (zegt accijns je iets?)
Waarom? Bijna alle technologische ontwikkeling van de laatste 20 jaar, die al niet zo groot was, is in meer pk's en nm's gaan zitten. Een groot deel daarvan kan zonder meer in meer zuinigheid gestoken worden terwijl het andere deel de auto's nog steeds lekkerder laat rijden.quote:En die middelmatige auto gaat in de toekomst ook fors meer kosten.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben al solidair met de daklozen, ik rijd in het weekend met een cabrio rond
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:
[..]
42,8 cent per kilometer
Dit land heeft een coup nodig.
Als het land economisch naar de knoppen gaat, wie betaalt dan jouw uitkering?quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Spreek voor jezelf. En getuige de inhoud van je reacties redeneer jij vanuit je beperkte belevingswereld. Waarom moet ik als kleine ondernemer die een bestelbus heeft en die sinds enkele jaren ook nog eens het particulier tarief moet betalen voor de MRB i.p.v. grijskenteken nu nog harder aangepakt worden?quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Mensen zijn vaak nogal selectief in het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze.
Ik zie zo direct niet een verband tussen het hebben van een grote auto en veel geld. Want ik neem aan dat dat hem er uiteindelijk toe doet, grootte en gewicht.quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 23:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wie zo'n belachelijk grote auto kan betalen kan ook wel 42,8 cent missen. De kilometerheffing is een prima idee. Complimenten aan Eurlings en de regering - voor deze ene keer.
Je moet de kosten gewoon doorberekenen in je werk. Dat zal iedereen moeten doen die zo'n auto echt nodig heeft, dus maakt het niet veel uit.quote:Op zondag 22 november 2009 19:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb je net mijn voorbeeld gegeven. Ik heb een grote auto nodig en die auto heb ik uitgezocht omdat het een relatief goedkope auto is in aanschaf. Die wordt dadelijk onevenredig duur belast waardoor ik amper mijn werk meer kan blijven doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |