Natuurlijk, op deze manier worden autofabrikanten ook gewoon gedwongen met alternatieven te komen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Herkauwer het volgende:
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?
Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Herkauwer het volgende:
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?
Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Gefeliciteerd je hebt een spelfout gevonden!quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
hahaha, je denkt echt dat 'rijke mensen' weg gaan als ze hier niet in een duur autootje mogen zitten?.
Ken je er uberhaupt wel eentje, volgens mij niet.
'linkse hobbies' , 'parasieten'
heerlijk al die eencelligen die alleen maar Geertje kunnen citeren. Hilarische verkiezingen gaan dat worden.
[..]
Uiteraard. Net zoals fatsoenlijk leren spellen ook een voorwaarde voor succes is. .
Helemaal gelijk, maar jij hebt het over de overheid en ik over de mensen die hier posten. Het lijkt wel om mensen een hekel aan grote auto's hebben omdat ze groot zijn, niet omdat ze meer vervuilen dan kleinere auto's.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.
Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
Ja, je kun beter op de VVD bouwen als lekker belastingloze visie op ons landquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.
Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
Wehehe, moet je nagaan wat voor een zooitje je nu dan gehad zou hebben, het hele land lag dan in puin.quote:De partij belooft de kiezers een belastingverlaging van maar liefst 3 procent voor alle schijven van de inkomstenbelasting. Door deze koopkrachtstijging kan de nominale loonstijging beperkt blijven. Voor de financiering van deze lastenverlichting rekent de VVD op extra belastinginkomsten door economische groei. Ook wordt een heffing voorgesteld op het vermogen van woningbouwverenigingen.
Ja, want jouw sterkste kant is inhoudelijk reageren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd je hebt een spelfout gevonden!
Als je inhoudelijk niks te melden hebt is het natuurlijk weer makkelijk om een aanval te doen op iemands intellect. Lijkt op een links trekje.
Een teken van zwakte als je het mij vraagt.
Aah okquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar jij hebt het over de overheid en ik over de mensen die hier posten. Het lijkt wel om mensen een hekel aan grote auto's hebben omdat ze groot zijn, niet omdat ze meer vervuilen dan kleinere auto's.
A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.
Ik snap niet helemaal wat dit plan van de VVD er mee te maken heeft ( wat inderdaad weinig onderbouwd is). Maar het is toch te krom voor woorden dat de km prijs omhoog gaat als het werkt?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, je kun beter op de VVD bouwen als lekker belastingloze visie op ons land.
zoals in 2006:
[..]
Wehehe, moet je nagaan wat voor een zooitje je nu dan gehad zou hebben, het hele land lag dan in puin.
Het gaat er niet om dat een SUV rijder meer moet betalen, maar om de proportionaliteit. De SUV rijder heeft al enorm veel belasting moeten betalen in de vorm van BPM en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden door de hogere slurptax. En nu per kilometer nog eens 40 cent afrekenen? Dat gaat aan alle redelijkheid voorbij.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Zal ik je eens wat vertellen. Er is geen CO2-probleem dat is de grofste leugen die er ooit verkondigd is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Auto uit 1997 gaat ook meer betalen. Old timers zijn denk ik de grootste slachtoffers van de km-registratie systeem. Terecht: vervuiler betaald.
Ik dacht dat die klasses gebaseerd waren op CO2 uitstoot?(ook voor de bijtelling?)quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Om te laten zien dat je nu eenmaal geld moet verkrijgen om bepaalde targets te behalen. Daar wordt hier nogal aan getwijfeld namelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef kdijkstra het volgende:
Ik snap niet wat een verkiezingsprogram van 2006 nog wordt gequote.
Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef Posdnous het volgende:
Welke partijen hebben trouwens de extra BPM op dieselauto's en ook nog de extra belasting voor dieselrijders verzonnen?
Dat is namelijk al een decennia minimaal aan de gang en dat is pas echt een zwaar corrupt stelsel.
ALLE JEZUS wat is dit een schandalige misdaad wat hier gebeurd. Dit gaat heel veel ECHTE milieubelasting opleveren. Als je dus zuinig bent en 10 jaar oude auto hebt dan betaal je er vors voor ondanks dat je dus nog in de hoge BPM zat.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.
Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Daar zijn nogal wat twijfels over zoals je zelf ook wel weet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
Wat dacht je, als ik het maar vaak genoeg herhaal wordt het vanzelf waar? Ik begin te vermoeden hoe jij je wereldbeeld bij elkaar geschrapen hebt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ALLE JEZUS wat is dit een schandalige misdaad wat hier gebeurd. Dit gaat heel veel ECHTE milieubelasting opleveren. Als je dus zuinig bent en 10 jaar oude auto hebt dan betaal je er vors voor ondanks dat je dus nog in de hoge BPM zat.
Dit is dus echt een doodtrap voor autos die ouder zijn dan 3 a 4 jaar.
En voor diegene die het nog niet weet. ER IS GEEN CO2 probleem. Het is echt en grof schandaal.
Dit is echt ongekend misdadig wat onze overheid doet.
Dit kan echt niet getolereerd worden.
Nee, die labels zijn relatief: het gaat om de klasse waar de auto in zit. Daar wordt mee vergeleken m.b.t. verbruik en uitstoot. (dat geldt ook voor labels voor bijvoorbeeld witgoed. Daarom is een A-klasse wasmachine van 5 jaar geleden, nu geen A-klasse meer, maar hooguit B, omdat de modernere machines weer zuiniger zijn)quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Ik dacht dat die klasses gebaseerd waren op CO2 uitstoot?(ook voor de bijtelling?)
En dat de accijns op brandstof en de wegenbelasting juist de onzuinige en zwaardere auto's belasten
Tja, waarom betalen als je ook aan ruilhandel kan doen? Hoeveel kilo schapenvlees is 1 rit in een bus voor zeg 5km?quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ergens voor betalen is al erg genoeg, maar belasting betalen is een gruwel! Iedere burger heeft de morele plicht om zo min mogelijk geld richting de staatskas te laten vloeien!
Ik denk dat ik prima uit de voeten kan zonder auto. Mijn enige twijfel is dat achteraf toch blijkt dat je er wel eentje nodig hebt en dan steeds een beroep op anderen moet doen. Dat je dan als een soort van parasiet gezien wordt...
Een auto poolen met een aantal buren lijkt me dan ook wel een optie.
En daarom gaat LPG net zo duur worden als diesel met de km heffing...quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
Aaah ok, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, die labels zijn relatief: het gaat om de klasse waar de auto in zit. Daar wordt mee vergeleken m.b.t. verbruik en uitstoot. (dat geldt ook voor labels voor bijvoorbeeld witgoed. Daarom is een A-klasse wasmachine van 5 jaar geleden, nu geen A-klasse meer, maar hooguit B, omdat de modernere machines weer zuiniger zijn)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |