abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:17:08 #76
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881412
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Herkauwer het volgende:
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?

Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Natuurlijk, op deze manier worden autofabrikanten ook gewoon gedwongen met alternatieven te komen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881430
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Herkauwer het volgende:
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?

Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.

Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881489
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

hahaha, je denkt echt dat 'rijke mensen' weg gaan als ze hier niet in een duur autootje mogen zitten? .

Ken je er uberhaupt wel eentje, volgens mij niet.

'linkse hobbies' , 'parasieten'


heerlijk al die eencelligen die alleen maar Geertje kunnen citeren. Hilarische verkiezingen gaan dat worden.
[..]

Uiteraard. Net zoals fatsoenlijk leren spellen ook een voorwaarde voor succes is. .
Gefeliciteerd je hebt een spelfout gevonden!

Als je inhoudelijk niks te melden hebt is het natuurlijk weer makkelijk om een aanval te doen op iemands intellect. Lijkt op een links trekje.

Een teken van zwakte als je het mij vraagt.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:20:23 #79
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74881509
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.

Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
Helemaal gelijk, maar jij hebt het over de overheid en ik over de mensen die hier posten. Het lijkt wel om mensen een hekel aan grote auto's hebben omdat ze groot zijn, niet omdat ze meer vervuilen dan kleinere auto's.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:20:47 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881522
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.

Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
Ja, je kun beter op de VVD bouwen als lekker belastingloze visie op ons land .

zoals in 2006:
quote:
De partij belooft de kiezers een belastingverlaging van maar liefst 3 procent voor alle schijven van de inkomstenbelasting. Door deze koopkrachtstijging kan de nominale loonstijging beperkt blijven. Voor de financiering van deze lastenverlichting rekent de VVD op extra belastinginkomsten door economische groei. Ook wordt een heffing voorgesteld op het vermogen van woningbouwverenigingen.
Wehehe, moet je nagaan wat voor een zooitje je nu dan gehad zou hebben, het hele land lag dan in puin.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:22:11 #81
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881571
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:19 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd je hebt een spelfout gevonden!

Als je inhoudelijk niks te melden hebt is het natuurlijk weer makkelijk om een aanval te doen op iemands intellect. Lijkt op een links trekje.

Een teken van zwakte als je het mij vraagt.
Ja, want jouw sterkste kant is inhoudelijk reageren. .

Je komt alleen maar met rechtse domme en lege kretologie als 'linkse hobbies'

Vind je het raar dat je dan niet serieus wordt genomen. ' .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881614
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, maar jij hebt het over de overheid en ik over de mensen die hier posten. Het lijkt wel om mensen een hekel aan grote auto's hebben omdat ze groot zijn, niet omdat ze meer vervuilen dan kleinere auto's.
Aah ok
Vind dan wel dat mensen die zo'n auto kopen er een inparkeer cursus bij moeten krijgen.
Soms is het echt te slecht voor woorden wat je ziet
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881642
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.
A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74881798
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, je kun beter op de VVD bouwen als lekker belastingloze visie op ons land .

zoals in 2006:
[..]

Wehehe, moet je nagaan wat voor een zooitje je nu dan gehad zou hebben, het hele land lag dan in puin.
Ik snap niet helemaal wat dit plan van de VVD er mee te maken heeft ( wat inderdaad weinig onderbouwd is). Maar het is toch te krom voor woorden dat de km prijs omhoog gaat als het werkt?
Het wekt op mij een beetje de indruk dat er een bedrag bepaalt is wat via rekeningrijden binnen moet komen en dat hierop de kmprijs bepaald is......
En dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881824
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Het gaat er niet om dat een SUV rijder meer moet betalen, maar om de proportionaliteit. De SUV rijder heeft al enorm veel belasting moeten betalen in de vorm van BPM en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden door de hogere slurptax. En nu per kilometer nog eens 40 cent afrekenen? Dat gaat aan alle redelijkheid voorbij.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:31:10 #86
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74881865
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:21 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Auto uit 1997 gaat ook meer betalen. Old timers zijn denk ik de grootste slachtoffers van de km-registratie systeem. Terecht: vervuiler betaald.
Zal ik je eens wat vertellen. Er is geen CO2-probleem dat is de grofste leugen die er ooit verkondigd is.

Een gemiddeld dikzak (of koe) produceert al meer uitstoot dan een auto. Volslagen bullshit is het gehele verhaal van vervuiler betaald? Als we het dan toch over de onzin-vervuiling hebben waarom hoeft een Shell daar niets voor af te dragen. Het is niets anders dan mens en Flora & Fauna te treineren.

CO2 is het echt ongekende bullshit!!!! Het gaat straks onze zuurstof kosten! Bomen hebben al te kort.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:31:19 #87
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881870
Welke partijen hebben trouwens de extra BPM op dieselauto's en ook nog de extra belasting voor dieselrijders verzonnen?

Dat is namelijk al een decennia minimaal aan de gang en dat is pas echt een zwaar corrupt stelsel.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881872
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Ik dacht dat die klasses gebaseerd waren op CO2 uitstoot?(ook voor de bijtelling?)
En dat de accijns op brandstof en de wegenbelasting juist de onzuinige en zwaardere auto's belasten
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881874
Ik snap niet wat een verkiezingsprogram van 2006 nog wordt gequote. Na de crisis is alles toch anders geworden en mogelijk dat VVD nu ook van gedachten is verandert.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:33:15 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881922
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef kdijkstra het volgende:
Ik snap niet wat een verkiezingsprogram van 2006 nog wordt gequote.
Om te laten zien dat je nu eenmaal geld moet verkrijgen om bepaalde targets te behalen. Daar wordt hier nogal aan getwijfeld namelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881954
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef Posdnous het volgende:
Welke partijen hebben trouwens de extra BPM op dieselauto's en ook nog de extra belasting voor dieselrijders verzonnen?

Dat is namelijk al een decennia minimaal aan de gang en dat is pas echt een zwaar corrupt stelsel.
Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:35:15 #92
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74881990
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
ALLE JEZUS wat is dit een schandalige misdaad wat hier gebeurd. Dit gaat heel veel ECHTE milieubelasting opleveren. Als je dus zuinig bent en 10 jaar oude auto hebt dan betaal je er vors voor ondanks dat je dus nog in de hoge BPM zat.

Dit is dus echt een doodtrap voor autos die ouder zijn dan 3 a 4 jaar.

En voor diegene die het nog niet weet. ER IS GEEN CO2 probleem. Het is echt en grof schandaal.
Dit is echt ongekend misdadig wat onze overheid doet.

Dit kan echt niet getolereerd worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_74882029
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
Daar zijn nogal wat twijfels over zoals je zelf ook wel weet.
Om nog maar niet te spreken over de hyrbide auto's........
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:37:57 #94
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_74882067
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ALLE JEZUS wat is dit een schandalige misdaad wat hier gebeurd. Dit gaat heel veel ECHTE milieubelasting opleveren. Als je dus zuinig bent en 10 jaar oude auto hebt dan betaal je er vors voor ondanks dat je dus nog in de hoge BPM zat.

Dit is dus echt een doodtrap voor autos die ouder zijn dan 3 a 4 jaar.

En voor diegene die het nog niet weet. ER IS GEEN CO2 probleem. Het is echt en grof schandaal.
Dit is echt ongekend misdadig wat onze overheid doet.

Dit kan echt niet getolereerd worden.
Wat dacht je, als ik het maar vaak genoeg herhaal wordt het vanzelf waar? Ik begin te vermoeden hoe jij je wereldbeeld bij elkaar geschrapen hebt.
pi_74882108
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ik dacht dat die klasses gebaseerd waren op CO2 uitstoot?(ook voor de bijtelling?)
En dat de accijns op brandstof en de wegenbelasting juist de onzuinige en zwaardere auto's belasten
Nee, die labels zijn relatief: het gaat om de klasse waar de auto in zit. Daar wordt mee vergeleken m.b.t. verbruik en uitstoot. (dat geldt ook voor labels voor bijvoorbeeld witgoed. Daarom is een A-klasse wasmachine van 5 jaar geleden, nu geen A-klasse meer, maar hooguit B, omdat de modernere machines weer zuiniger zijn)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:40:24 #96
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74882147
Heel goed. Weg met die proletenbakken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 12:42:53 #97
45833 crew  Fogel
pi_74882222
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ergens voor betalen is al erg genoeg, maar belasting betalen is een gruwel! Iedere burger heeft de morele plicht om zo min mogelijk geld richting de staatskas te laten vloeien!
Ik denk dat ik prima uit de voeten kan zonder auto. Mijn enige twijfel is dat achteraf toch blijkt dat je er wel eentje nodig hebt en dan steeds een beroep op anderen moet doen. Dat je dan als een soort van parasiet gezien wordt...
Een auto poolen met een aantal buren lijkt me dan ook wel een optie.
Tja, waarom betalen als je ook aan ruilhandel kan doen? Hoeveel kilo schapenvlees is 1 rit in een bus voor zeg 5km?
Wat mij betreft worden de belastingen verhoogd als je er een algehele verbetering door kan zien, zowel op het gebied van onder andere scholing als infrastructuur.

Denk inderdaad dat je redelijk snel al een parasiet gezien wordt. En een autopool met de buren in een land met zeurende gierigaarden gaat vast ook leuk worden, kan je lekker met je buren uitvechten dat iemand 12 cent meer moet betalen omdat er een kilometer verkeerd geschreven is en daar meerdere weken over bakkeleien.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:43:00 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74882232
Wat je straks ook gaat krijgen is een enorm gebrek aan flexibiliteit op de arbeidsmarkt. Ik kan zomaar ergens geplaatst worden 80 km of meer van mijn woonplaats. Daar ga ik nu al liever niet naar toe, maar als ik straks ca. 16 euro per dag mag gaan lappen aan kilometerheffing wordt het helemaal onaantrekkelijk.
Het gevolg is dus dat ik (en vele anderen) dat dan zullen weigeren, zelfs wanneer je er meer gaat verdienen. Want om die heffing te compenseren moet je dus al zo'n 650 euro per maand bruto meer gaan verdienen. Dan houdt het dus snel op!
The End Times are wild
pi_74882247
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
En daarom gaat LPG net zo duur worden als diesel met de km heffing...
pi_74882250
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, die labels zijn relatief: het gaat om de klasse waar de auto in zit. Daar wordt mee vergeleken m.b.t. verbruik en uitstoot. (dat geldt ook voor labels voor bijvoorbeeld witgoed. Daarom is een A-klasse wasmachine van 5 jaar geleden, nu geen A-klasse meer, maar hooguit B, omdat de modernere machines weer zuiniger zijn)
Aaah ok, dat wist ik niet.
Dus je hebt ook bij SUV's een Aklasse SUV?
Das wel raar idd......Ze zouden gewoon een eenheid moeten nemen als gemiddeld erboven is duurder BPM en eronder lager. Lijkt me een iets fairder systeem eigenlijk.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')