abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:38:27 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74877267
quote:
SUV-rijder dupe kilometerheffing door Jeroen Jongeneel

AMSTERDAM - Vooral SUV-rijders zullen zwaar de dupe zijn bij de invoering van de kilometerbeprijzing. De procentuele tariefverschillen tussen nieuwe en wat oudere auto's zijn in die categorie veel groter dan in de lagere klassen.

Bovendien is er sprake van een enorme willekeur bij de invoering van de daadwerkelijke beprijzing. Daardoor zullen bezitters van eenzelfde type auto, die precies evenveel kilometers rijden, een aantal jaren totaal verschillend belast worden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft voor personenauto's een aantal rekenvoorbeelden gemaakt, waarbij van tarieven wordt uitgegaan van nieuwe en (bij de invoering van de heffing) oudere auto's.

Voor een nieuwe middenklasser als een VW Golf zou 3,3 cent per kilometer betaald moeten gaan worden en voor een vier jaar oude Peugeot 307 wordt 4,6 cent voorgerekend. In de SUV-klasse liggen die heffingen voor een nieuwe BMW X5 en een vier jaar oude Range Rover op respectievelijk 12,2 cent en liefst 33,6 cent per kilometer, vanwege de veel hogere CO2-uitstoot.

Wachten

Wie nu derhalve een SUV koopt (die bij invoering vier jaar oud is), gaat waarschijnlijk veel méér kilometerheffing betalen dan iemand die gewoon wacht. Alle bedragen zijn exclusief de 'spitsheffing', waarvan de hoogte nog moet worden vastgesteld.

Verder kan er tussen de eigenaars van twee identieke SUV's een enorme ongelijkheid qua belasting gaan bestaan, omdat de heffing volgens het ministerie "aselect op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken zal worden ingevoerd". Op basis daarvan zal een eerste groep autobezitters het kastje dat de kilometers registreert naar verwachting omstreeks 2013 moeten laten inbouwen.

Uitgangspunt is dat iemand die véél rijdt, meer zal gaan betalen dan zijn huidige tarief voor de motorrijtuigenbelasting. Iemand die weinig rijdt, zal minder gaan betalen. Wanneer twee bezitters van eenzelfde type auto allebei 100.000 kilometer per jaar rijden, zal eentje gewoon zijn mrb-tarief blijven betalen, terwijl de gelukkige die een kastje krijgt uitkomt op de veel hogere heffing qua kilometerbeprijzing.

Ook de RAI, de gezamenlijke organisatie van auto-importeurs, vindt dat er met twee maten wordt gemeten, maar "volgens het ministerie is dit de eerlijkste oplossing", zo zegt woordvoerder Harald Bresser. "Wij zijn bezig om de gevolgen voor de verschillende segmenten in kaart te brengen. Onze leden zullen heel binnenkort precies kunnen doorrekenen hoe iedere auto zal worden belast qua kilometerbeprijzing. Kopers zullen enorm goed moeten opletten wat de gevolgen op termijn van de aanschaf van een bepaalde auto zijn", zo zegt hij.
Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
The End Times are wild
pi_74877593
gaan ze de benzine dan gratis maken?
Ik vind het maar zwaar kut; je word belast voor het rijden zelf, dat is dan bij een SUV 1/3 ton per jaar, en dan moet je ook nog eens benzine kopen á weet ik veel, zeg een tank van 50 liter is 110 euro oid (rij zelf nog geen auto). Dat is dubbelop betalen. Geldt overigens voor alle auto's natuurlijk. Maar nee, benzine zal wel weer niet gratis worden en we mogen dubbel betalen (+de verhoging van accijns in de komende jaren, want dat zal natuurlijk ook wel gebeuren). Leuk als ik m'n rijbewijs heb, kan ik geeneens rijden omdat de auto's te duur zijn .
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:56:45 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74877686
De bedragen zijn inderdaad ontzagwekkend.
The End Times are wild
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:00:49 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74877768
Iedereen in een C1!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74877785
Gaan ze onderaan beginnen? MIjn kenteken begint met 87
Overigens: 100.000km op jaarbasis? Er zijn maar ERG weinig mensen die zoveel per jaar rijden hoor...
Wordt dat dan trouwens 1:1 gekoppeld aan de CO2 uitstoot? Dat zou mooi zijn, want dan gaan ook die oude goedkope zwaar vervuilende barrels eens flink betalen!!!! Dan zie ik er tenminste iets van terug dat het bij mij 128g/km is... En als ze dan ook de bijtelling voor leaserijders eens koppelen aan het aantal gereden km's om zo het daadwerkelijke "inkomens"-voordeel voor de berijder te berekeken... wow, dat zou een vooruitgang zijn.

Maar goed: ik heb nu veel moeite gedaan om bovenstaande voordelen eruit te persen. De petitie kilometerheffing-nee heb ik al lang getekend, ik vind het belachelijk namelijk...
Da gao nie nou!
pi_74877827
Criminele regering...
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:06:04 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_74877866
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen in een C1!
Zón C1 is inderdaad wel zo relax, zeker als je een aanhanger mee moet nemen ofzo
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_74877882
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:01 schreef vigier het volgende:
Gaan ze onderaan beginnen? MIjn kenteken begint met 87
Overigens: 100.000km op jaarbasis? Er zijn maar ERG weinig mensen die zoveel per jaar rijden hoor...
Wordt dat dan trouwens 1:1 gekoppeld aan de CO2 uitstoot? Dat zou mooi zijn, want dan gaan ook die oude goedkope zwaar vervuilende barrels eens flink betalen!!!! Dan zie ik er tenminste iets van terug dat het bij mij 128g/km is... En als ze dan ook de bijtelling voor leaserijders eens koppelen aan het aantal gereden km's om zo het daadwerkelijke "inkomens"-voordeel voor de berijder te berekeken... wow, dat zou een vooruitgang zijn.

Maar goed: ik heb nu veel moeite gedaan om bovenstaande voordelen eruit te persen. De petitie kilometerheffing-nee heb ik al lang getekend, ik vind het belachelijk namelijk...
dan zou je de bijtelling moeten koppelen aan het aantal prive kilometers,
die werk km doe je niet voor je plezier.

En gelukkig blijven bepaalde oude barrels buiten schot,
kan je toch nog in een fijne auto op vakantie.
pi_74877893
wtf die bedragen
pi_74877975
Leuk voor de mensen die een SUV/jeep gekocht hebben vanwege de hobby zoals paardrijden, zeilen of regelmatig iets anders achter een wagen moeten hangen...
pi_74877991
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:13:38 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74878018
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:06 schreef BlaZ het volgende:
Zón C1 is inderdaad wel zo relax, zeker als je een aanhanger mee moet nemen ofzo
Daar kan ook gewoon een trekhaak op hoor!



Het was sarcasme!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:14:12 #13
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74878039
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:
maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen.


Dacht je dat echt
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 10:17:40 #14
45833 crew  Fogel
pi_74878124
Mooi, kan ik over een paar jaar een zeer goedkope SUV kopen in Nederland en exporteren naar een land waar ze niet aan dat soort ongein doen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Redactie Frontpage vrijdag 20 november 2009 @ 10:18:00 #15
145738 superworm
is erbij
pi_74878130
"CO2" is de nieuwe overheidsterm voor "extra belastingen".
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:25:55 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74878328
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:52 schreef kirsten. het volgende:
gaan ze de benzine dan gratis maken?
Ironisch genoeg is de kostprijs hiervan (excl. gemiste accijns dus) aanzienlijk lager dan "gratis" OV...
censuur :O
pi_74878392
Iedereen is straks de pineut.
De provincies mogen ook weer een extra belasting heffen.
Iedereen gaat dus uiteindelijk meer betalen.

enige oplossing is een oldtimer kopen, die zijn vrijgesteld van km heffing.
(volgens mij moet je dan nog wel een jongere auto ernaast hebben, maar daar hoef je natuurlijk niet in te rijden)
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:33:56 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74878552
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:18 schreef superworm het volgende:
"CO2" is de nieuwe overheidsterm voor "extra belastingen".
idd
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:11 schreef -_Tommy_- het volgende:
Leuk voor de mensen die een SUV/jeep gekocht hebben vanwege de hobby zoals paardrijden, zeilen of regelmatig iets anders achter een wagen moeten hangen...
Of marktkooplieden, die hebben een zware auto nodig voor hun werk bijvoorbeeld. Die kunnen wel opdoeken zo!
pi_74878650
Wanneer zijn er weer verkiezingen?
Die spits toeslag was een paar jaar geleden nog 11 cent per km.
Maar als ik nu al 33 cent hoor dan zal dat wel wat duurder gaan worden.

Als mijn werkgever het niet gaat vergoeden en die staan daar niet om te springen dan is het netto goedkoper om ook maar een uitkering aan te vragen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:39:31 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74878703
Prima toch! Iedereen in de steun, iedereen een uitkering, iedereen PVDA stemmen.

A plan that cannot fail.
The End Times are wild
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:45:55 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_74878905
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:39 schreef LXIV het volgende:
Prima toch! Iedereen in de steun, iedereen een uitkering, iedereen PVDA stemmen.

A plan that cannot fail.
Allemaal SP stemmen krijgen we allemaal een hogere uitkering
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:47:01 #22
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_74878933
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:39 schreef LXIV het volgende:
Prima toch! Iedereen in de steun, iedereen een uitkering, iedereen PVDA stemmen.

A plan that cannot fail.
En het CDA en CU hebben er niets mee te maken zeker?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_74878997
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zón C1 is inderdaad wel zo relax, zeker als je een aanhanger mee moet nemen ofzo
De aanhanger neemt in een dergelijk geval de C1 mee.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:49:39 #24
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_74879025
oh trouwens.. het gaat voor 33 cent om deze bakken he...



Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:58:09 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74879254
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:49 schreef Jumparound het volgende:
oh trouwens.. het gaat voor 33 cent om deze bakken he...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet je eens voorstellen wat je voor zo'n monster-humvee gaat betalen! Meer dan 70 cent pkm ofzo?
The End Times are wild
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:09:28 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74879553
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen in een C1!
Ga ik zeker doen met mijn 2 meter 5, vriendin, dochter en tegen die tijd waarschijnlijk een tweede kleine.

Die kilometerheffing is echt bagger, je kan niet eens een fatsoenlijke auto meer rijden.... En dan proberen ze een golf al een middenklasser te noemen!

Ze maken het er in ieder geval niet leuker op!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74879603
Ik wou in de toekomst een Touareg kopen, laat maar zitten dan

Of de markt voor die bakken moet flink in storten zodat je voor een prikkie die dingen kunt kopen dat zie ik ook nog wel gebeuren.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:13:42 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74879670
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef Herkauwer het volgende:
Ga ik zeker doen met mijn 2 meter 5, vriendin, dochter en tegen die tijd waarschijnlijk een tweede kleine.

Die kilometerheffing is echt bagger, je kan niet eens een fatsoenlijke auto meer rijden.... En dan proberen ze een golf al een middenklasser te noemen!

Ze maken het er in ieder geval niet leuker op!
Wel makkelijker!

Ik zag laatst 4 niet al te slanke dames in 1 Aigo! Dus dat kan best met kindertjes en vriendin.

Bovendien rijd je 90% van je km in je eentje (in een C1)! Kun je ook nog een auto huren voor die andere 10%

Beetje creatief!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:17:09 #29
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74879743
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wel makkelijker!

Ik zag laatst 4 niet al te slanke dames in 1 Aigo! Dus dat kan best met kindertjes en vriendin.

Bovendien rijd je 90% van je km in je eentje (in een C1)! Kun je ook nog een auto huren voor die andere 10%

Beetje creatief!
Het gaat niet omdat ik er al niet in kan zitten en als ik mezelf er in prop dan is het spontaan een 3 zits auto omdat er op de achterbank niemand meer past. Achter mij past dan geen maxi cosi, dat is al zo in een Vectra/a4/3 serie, dus waarom zou het in een zeer kleine auto wel passen? Daarnaast welke ruimte is er om een weekendtas plus kinderwagen en buggy mee te nemen? Daarnaast rij ik meerendeel van de kilometers niet alleen maar met zijn allen.

En buiten dat zou ik gewoon een fatsoenlijke auto willen en geen kleine stuiterbal.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74879753
33 cent!
pi_74879797
Voor iemand die 50.000 km per jaar rijdt komt dat dus neer op 16.500 euro.
Dit is toch gvd niet normaal.
pi_74879801
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:


Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.

Als je de vervuiling niet kunt betalen dan moet je ook niet proberen te showen met je centen. Ik vind het altijd zo zielig, die mensen kopen dan een overdadig grote auto met overdadig veel kg's die overdadig veel cilinders heeft met een overdadig slagvolume, overdadig veel pk's, overdadig veel newtonmeters. Pure luxe allemaal, en dan maar zeiken dat luxe geld kost. Je bent een krentenkakker of je bent het niet. Je moet niet koketteren met de uiterlijke schijn van de big spender, en dan ineenschrompelen als er daadwerkelijk gespendeerd moet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:19:45 #33
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_74879819
Bedankt PvdA, CDA en andere traditionele stemmers .

Werkende mensen worden gestraft, allemaal de bijstand in of emigreren!
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:22:30 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74879892
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:17 schreef Revolution-NL het volgende:
33 cent!
Om mee te beginnen ja. De prijzen worden gestaag opgevoerd per jaar. En exclusief spitsheffing en brandstofaccijnzen. Plus dan nog je normale, niet belastinggebonden kosten van je auto.
Dan kun je zo rond de euro per kilometer uitkomen. Dan is de taxi een aantrekkelijk alternatief. Die hoeft ook geen km-heffing te betalen, dus dat ook niet door te berekenen.

Ik heb nu 2 auto's (en een OV-abbonement). Ééntje ga ik sowieso verkopen, maar denk er serieus over na om de tweede er dan ook uit te doen. De meeste familie woont in de buurt van een treinstation, met de fiets kunnen wij ook veel bereiken en desnoods kun je een keer een taxi pakken. Dan ben je al snel veel voordeliger uit op die manier.
The End Times are wild
pi_74879909
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Moet je eens voorstellen wat je voor zo'n monster-humvee gaat betalen! Meer dan 70 cent pkm ofzo?
Welke totale randmongool rijdt er dan ook in een Humvee in Nederland ?

Maar nog steeds is het absurd dat we zo erg worden uitgemolken.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:25:15 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74879972
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.

Als je de vervuiling niet kunt betalen dan moet je ook niet proberen te showen met je centen. Ik vind het altijd zo zielig, die mensen kopen dan een overdadig grote auto met overdadig veel kg's die overdadig veel cilinders heeft met een overdadig slagvolume, overdadig veel pk's, overdadig veel newtonmeters. Pure luxe allemaal, en dan maar zeiken dat luxe geld kost. Je bent een krentenkakker of je bent het niet. Je moet niet koketteren met de uiterlijke schijn van de big spender, en dan ineenschrompelen als er daadwerkelijk gespendeerd moet worden.
Ik heb ook een hekel aan SUV's hoor! Ik zag van de zomer zo'n gepimpte humvee-SUV en dacht bij mezelf: wat een onvoorstelbaar lompe en lelijke bak! Zo e-norm! groot, zo waanzinnig lomp en zwaar uitgevoerd! Niet normaal meer.
Maar 33 ct/km vind ik ook wel heel veel geld om te heffen. En je zult zien dat als niemand meer een SUV rijdt, ze die hoge tarieven voor de auto's van net een klasse lichter laten gelden. Totdat straks iedereen noodgedwongen in een picasso rijdt.
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 11:26:09 #37
45833 crew  Fogel
pi_74879991
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om mee te beginnen ja. De prijzen worden gestaag opgevoerd per jaar. En exclusief spitsheffing en brandstofaccijnzen. Plus dan nog je normale, niet belastinggebonden kosten van je auto.
Dan kun je zo rond de euro per kilometer uitkomen. Dan is de taxi een aantrekkelijk alternatief. Die hoeft ook geen km-heffing te betalen, dus dat ook niet door te berekenen.

Ik heb nu 2 auto's (en een OV-abbonement). Ééntje ga ik sowieso verkopen, maar denk er serieus over na om de tweede er dan ook uit te doen. De meeste familie woont in de buurt van een treinstation, met de fiets kunnen wij ook veel bereiken en desnoods kun je een keer een taxi pakken. Dan ben je al snel veel voordeliger uit op die manier.
Comfort opofferen om geld te besparen... kan je het financieel compleet niet trekken om 1 of 2 autos te hebben, dan is het te begrijpen, maar een of twee autos opofferen omdat je er niet voor wil betalen is voor mij vreemd. Wat wil je met het gespaarde geld gaan doen? Een extra vakantie?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74880079
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan SUV's hoor! Ik zag van de zomer zo'n gepimpte humvee-SUV en dacht bij mezelf: wat een onvoorstelbaar lompe en lelijke bak! Zo e-norm! groot, zo waanzinnig lomp en zwaar uitgevoerd! Niet normaal meer.
Maar 33 ct/km vind ik ook wel heel veel geld om te heffen. En je zult zien dat als niemand meer een SUV rijdt, ze die hoge tarieven voor de auto's van net een klasse lichter laten gelden. Totdat straks iedereen noodgedwongen in een picasso rijdt.
En jij denkt dat de vermogende Nederlander in een picasso gaat rijden

De vermogende Nederlander emigireerd met de kilomterheffing en zometeen de afschaffing de HRA zo snel mogelijk naar het buitenland. Geef ze eens ongelijk.

Goed voor de (kennis)economie
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:31:42 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74880124
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Comfort opofferen om geld te besparen... kan je het financieel compleet niet trekken om 1 of 2 autos te hebben, dan is het te begrijpen, maar een of twee autos opofferen omdat je er niet voor wil betalen is voor mij vreemd. Wat wil je met het gespaarde geld gaan doen? Een extra vakantie?
Ergens voor betalen is al erg genoeg, maar belasting betalen is een gruwel! Iedere burger heeft de morele plicht om zo min mogelijk geld richting de staatskas te laten vloeien!
Ik denk dat ik prima uit de voeten kan zonder auto. Mijn enige twijfel is dat achteraf toch blijkt dat je er wel eentje nodig hebt en dan steeds een beroep op anderen moet doen. Dat je dan als een soort van parasiet gezien wordt...
Een auto poolen met een aantal buren lijkt me dan ook wel een optie.
The End Times are wild
pi_74880138
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:49 schreef Jumparound het volgende:
oh trouwens.. het gaat voor 33 cent om deze bakken he...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waar ook al minimaal 30.000 euro belasting voor is betaald bij de aanschaf
Sociaal beleid noemt men dat.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:39:08 #42
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74880325
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:17 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat niet omdat ik er al niet in kan zitten en als ik mezelf er in prop dan is het spontaan een 3 zits auto omdat er op de achterbank niemand meer past. Achter mij past dan geen maxi cosi, dat is al zo in een Vectra/a4/3 serie, dus waarom zou het in een zeer kleine auto wel passen? Daarnaast welke ruimte is er om een weekendtas plus kinderwagen en buggy mee te nemen? Daarnaast rij ik meerendeel van de kilometers niet alleen maar met zijn allen.

En buiten dat zou ik gewoon een fatsoenlijke auto willen en geen kleine stuiterbal.
Dan neem je toch een mini-cosi! Iedereen moet inleveren! In de aanhangwagen is genoeg ruimte om je buggy mee te slepen en als je het merendeel van de kilometers met z'n allen rijdt dan rijd je nooit veel! (In de spits.)

Wat kost het dan? 3 cent p/km? laten we 6 cent nemen...

Wegenbelasting voor een Vectra Diesel is 1200 per jaar? 100 euro per maand? Daar kun je dus 100 / 0,06 = 1.666 km per maand mee rijden! Meer dan genoeg toch?

Ik zit je maar te *cken jongen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74880333
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Comfort opofferen om geld te besparen... kan je het financieel compleet niet trekken om 1 of 2 autos te hebben, dan is het te begrijpen, maar een of twee autos opofferen omdat je er niet voor wil betalen is voor mij vreemd. Wat wil je met het gespaarde geld gaan doen? Een extra vakantie?
Nou mocht het allemaal zo ver kopen verpats ik mijn auto ook, niet omdat het financieel niet uit kan maar dit plan slaat echt alles.
Koop er wel een leuke motor voor terug met alles erop en eraan (er vanuit gaande dat ze deze idd buiten dit krankzinnige plan laten).

Heb een eigen bedrijf met een totaal aantal kilometers van 180k per jaar. Zeg keer 15/20 cent incl spitsheffing. Dit is dus ¤ 36000,- bij 20 cent.
En ze denken echt dat wij dit zelf gaan betalen???
Dit wordt gewoon allemaal doorberekend, is het niet met toeslagen, dan wel in de goederen prijs. Dus
wie betaald -> de consument.
Nee strak plan dit hoor
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74880429
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:39 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Nou mocht het allemaal zo ver kopen verpats ik mijn auto ook, niet omdat het financieel niet uit kan maar dit plan slaat echt alles.
Koop er wel een leuke motor voor terug met alles erop en eraan (er vanuit gaande dat ze deze idd buiten dit krankzinnige plan laten).

Heb een eigen bedrijf met een totaal aantal kilometers van 180k per jaar. Zeg keer 15/20 cent incl spitsheffing. Dit is dus ¤ 36000,- bij 20 cent.
En ze denken echt dat wij dit zelf gaan betalen???
Dit wordt gewoon allemaal doorberekend, is het niet met toeslagen, dan wel in de goederen prijs. Dus
wie betaald -> de consument.
Nee strak plan dit hoor

Als de kilometerheffing door gaat dan word onze 2de auto (Suzuki Swift 1.3) vervangen door een 25 jaar oude Amerikaan met V8 en LPG.
pi_74880558
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:31 schreef AchJa het volgende:
Dit was al een tijdje bekend... Kilomterprijs checken.

Overigens is de duurste uit die lijst de Toyota Landcruiser waarmee je maar liefst 42.8 ct/km mag aftikken...
42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:48:45 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880593
Mooi zo, dat is nota bene de bedoeling. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:49:39 #47
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880619
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
. Ja , helaas gaat het hele land dan tevens de prullenbak in.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74880637
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. Ja , helaas gaat het hele land dan tevens de prullenbak in.
Want het gaat nu zoveel beter natuurlijk.
pi_74880642
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
Binnenkort hebben we files in de lucht omdat het goedkoper is met een helikopter te gaan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:51:47 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74880674
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:
42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
Nee, dit land heeft meer Toyota Landcruisers nodig! Dan kan de accijns op drank omlaag, het kwartje van Kok van de benzine af en de zorgtoeslag omhoog!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:51:59 #51
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74880680
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan neem je toch een mini-cosi! Iedereen moet inleveren! In de aanhangwagen is genoeg ruimte om je buggy mee te slepen en als je het merendeel van de kilometers met z'n allen rijdt dan rijd je nooit veel! (In de spits.)

Wat kost het dan? 3 cent p/km? laten we 6 cent nemen...

Wegenbelasting voor een Vectra Diesel is 1200 per jaar? 100 euro per maand? Daar kun je dus 100 / 0,06 = 1.666 km per maand mee rijden! Meer dan genoeg toch?

Ik zit je maar te *cken jongen!
Het probleem is niet dat jij zit te fucken, maar de overheid. Als je niet gemiddeld bent, in mijn geval dus mijn lengte, dan moet je altijd veel meer betalen.

Ik rij met 2 auto's bijna 30000 per jaar. Beide rijden we naar werk toe (ongeveer 20 en 30 km heen en terug) en daarnaast heb ik familie aan de ander kant van NL wonen.

Ik geloof nooit dat ik er niet op achteruit ga, maar ik zie het allemaal wel in 2012 Vraag me af hoe de lease regeling tegen die tijd is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74880681
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:50 schreef Pritt het volgende:

[..]

Binnenkort hebben we files in de lucht omdat het goedkoper is met een helikopter te gaan.
Gewoon een (vervuilende) oldtimer aanschaffen dus. Voor het verbruik hoef je het netto gezien niet meer te laten.
pi_74880701
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, dit land heeft meer Toyota Landcruisers nodig! Dan kan de accijns op drank omlaag, het kwartje van Kok van de benzine af en de zorgtoeslag omhoog!
Belastingen die verlaagd worden? Net wakker zeker?
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:53:08 #54
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880703
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Want het gaat nu zoveel beter natuurlijk.
Ja dat lijkt me duidelijk. Wat gaat er niet goed dan?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74880713
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Want het gaat nu zoveel beter natuurlijk.
Idd, beter uit protest tegenstemmen met resultaat 0 als meegaan met deze boevenbende met resultaat 0

Ik wou eigenlijk niet op Wilders stemmen maar ik ben nu gewoon genoodzaakt om mijn stem aan de PVV te geven.
pi_74880741
Bovendien jaag je met dit soort regelingen rijk Nederland weg, waardoor de meest opbrengende categorie qua belasting zijn centjes gaat afdragen in België.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_74880769
Schandalige bedragen .

De geldzucht van de overheid kent geen grenzen net zoals een heroïnejunk alles doet om aan zijn heroïne te komen.

Rijdt straks iedereen in die suffe Japanse hybrides of verkapte invalidenwagentjes .
pi_74880782
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als de kilometerheffing door gaat dan word onze 2de auto (Suzuki Swift 1.3) vervangen door een 25 jaar oude Amerikaan met V8 en LPG.
Dat plan had ik ook al opgevat ja, mijn relatief zuinige carisma met C label vervangen door een toffe amerikaan + ik ga voor mijn motorrijbewijs.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_74880804
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:54 schreef Pritt het volgende:
Bovendien jaag je met dit soort regelingen rijk Nederland weg, waardoor de meest opbrengende categorie qua belasting zijn centjes gaat afdragen in België.
Dat is nog wel het belangrijkste. De vermogende Nederlander gaat echt niet in een middeklasse auto rijden. Dan laat ik de afschaffing van de HRA nog even buitenwegen.

Vermogende Nederlanders gaan de komende jaren een gigantische toename in belastingdruk zien. Ik weet zeker dat velen dit niet pikken en hun koffers pakken. Geef ze eens ongelijk.

Maargoed, daar is waar men goed in is in Den Haag. Succesvolle mensen wegjagen en kansloze paracieten binnenhalen.

pi_74880809
Ik begin steeds meer van Nederland te houden.

Grapje
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74880815
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ook een hekel aan SUV's hoor! Ik zag van de zomer zo'n gepimpte humvee-SUV en dacht bij mezelf: wat een onvoorstelbaar lompe en lelijke bak! Zo e-norm! groot, zo waanzinnig lomp en zwaar uitgevoerd! Niet normaal meer.
Ik vind dat niet zo relevant, vrijheid is er ook voor patjepeeërs en parvenu's. Jammer dat die er zijn, maar goed dat er vrijheid is. Ik ben tegen rekeningrijden vanwegen het Stasi-karakter, niet vanwege het principe dat de vervuiler betaalt en de gebruiker betaalt.
quote:
Maar 33 ct/km vind ik ook wel heel veel geld om te heffen. En je zult zien dat als niemand meer een SUV rijdt, ze die hoge tarieven voor de auto's van net een klasse lichter laten gelden. Totdat straks iedereen noodgedwongen in een picasso rijdt.
Ik zie het een beetje anders. De olieprijs is de laatste 20 jaar vrij kunstmatig laag geweest omdat de OPEC duurzame energie in de kiem wilde smoren. Zowel lage prijzen als wisselingen in de prijzen hebben die sector ernstig gehinderd, en zeker niet per ongeluk. Daardoor hebben we in de auto-industrie een ontwikkeling gezien naar dubbel zoveel vermogen, toen driedubbel zoveel koppel, twee keer zo zware auto's en een relatieve technologisch luiheid waarbij achterhaalde zaken als de roots-kompressor en slagvolumevergroting schering en inslag waren.

Geen enkel stukje van de technologische vooruitgang is in brandstofbesparing gaan zitten. De Golf VI of in ieder geval de laatste, ik ben de tel kwijt, is 2 keer zo zwaar en de motor is 2 keer zo groot dan bij de Golf I. En hij verbruikt minstens zo veel. En dan hebben ze nu de nieuwe technologie die TSI heet. Ik opzoeken wat dat is, blijkt het gewoon een turbo samen met een compressor te zijn. Dat is jaren 80 technologie, de turbo is jaren 70, de compressor is jaren 20 en de combi is jaren 80. Een turbo is namelijk efficient (oliecrisis), een compressor is goed voor de trekkracht. En wat hebben we de laatste twintig jaar gezien? Ze vergrootten gewoon de motor voor meer kracht (niet efficient), en op de kleine autootjes die enigzins licht en compact moesten blijven werd een compressor geschroefd ( kun je zelf in principe thuis ook doen), want je kunt een viercilinder niet boven de 2.5 liter vergroten.

En dan heb ik het nog niet eens over de Amerikanen die motoren die in de jaren 60 al achterhaald waren plaatsten op vrachwagenchassis' uit de jaren 30, en tada, we hebben weer een nieuwe SUV.

Van gebrek aan prijsprikkels krijg je dus technologische lethargie en verspilling van wat gewoon een heel erg uitputtelijke voorraad natuurlijk hulpbronnen is. Ten koste van de luchtkwaliteit, terwijl er ook nog iets met CO2 schijnt te zijn waarvan de vraag is of we dat kunnen negeren. Dat had probleemloos anders gekund. Een 6 liter motor in een chicque Mercedes is echt niet nodig, met 5 liter heb je ook meer dan 400 pk en dat rijdt ook comfortabel. Als dat de norm is, is de eigenaar daar ook hartstikke blij mee. Alleen omdat de de vervuiler niet hoefde te betalen, is 6 liter de norm geworden in die klasse. Dat is meer dan ooit in de geschiedenis van de autoindustrie. 100 jaar technologische ontwikkeling en we rijden massaal in vrachtwagens met een enorme motor...

Daarom ben ik voor prijsprikkels. En het is beter voor iedereen, ook bij ongelukken, als auto's over de gehele linie weer lichter worden en kleinere motoren krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:58:04 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880831
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Idd, beter uit protest tegenstemmen met resultaat 0 als meegaan met deze boevenbende met resultaat 0

Ik wou eigenlijk niet op Wilders stemmen maar ik ben nu gewoon genoodzaakt om mijn stem aan de PVV te geven.
Omdat ze net als de hele wereld SUV-rijden gaan ontmoedigen?

Volgens afspraken die men al jaren geleden gemaakt heeft?

LOL
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74880860
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als de kilometerheffing door gaat dan word onze 2de auto (Suzuki Swift 1.3) vervangen door een 25 jaar oude Amerikaan met V8 en LPG.
Ik ben ook van plan om de volgende leaseauto een klein fijn autootje te laten zijn,
niet te duur en hopenlijk 14% bijtelling,

en dan ernaast een Toyota Landcruiser HJ60 uit 1984 a 1985 voor de vakanties en grote boodschappen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:59:19 #64
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880864
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is nog wel het belangrijkste. De vermogende Nederlander gaat echt niet in een middeklasse auto rijden.
Waarom niet?

Dus omdat je vermogend bent mag je lekker doorvervuilen en anderen niet?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:00:26 #65
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880901
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:59 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ik ben ook van plan om de volgende leaseauto een klein fijn autootje te laten zijn,
niet te duur en hopenlijk 14% bijtelling,

en dan ernaast een Toyota Landcruiser HJ60 uit 1984 a 1985 voor de vakanties en grote boodschappen.
Stoer man. . weheheh
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:00:56 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74880920
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:01 schreef vigier het volgende:
Gaan ze onderaan beginnen? MIjn kenteken begint met 87
Dat zou mooi zijn, want dan gaan ook die oude goedkope zwaar vervuilende barrels eens flink betalen!!!!
Wel eens gedacht aan oldtimers?

Momenteel zijn er heel veel mensen die voor de hobby 1 of meer oldtimers hebben en zo een stukje recente industriele geschiedenis bewaren. Het zou eeuwig zonde zijn als deze voorgoed de berging in gingen ipv. ze regelmatig op de weg te kunnen bewonderen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_74881007
Nog even en we kunnen ons inschrijven voor een Trabi, je buurman geeft je aan als je niet 80 in de 5 rijdt en owee als je een scheet laat.
pi_74881054
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Waarom niet?

Dus omdat je vermogend bent mag je lekker doorvervuilen en anderen niet?
Het is naief om te denken dat vermogende Nederlanders in een zelfde auto gaan rijden als Jan Modaal.
Mensen willen van nature een financiele gezondheid aan de buitenwereld laten zien. De auto is het status symbool in onze huidige samenleving en daar gaan mensen geen concessies aan doen.

Zoals al eerder gezegt. Vermogende Nederlanders gaan zoals het er nu naar uit ziet een forse toename aan belastingdruk tegemoet zien en dat gaan ze echt niet pikken.

Waarom zouden ze in dit land blijven? Waarom!?
pi_74881115
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
Waarom zouden ze in dit land blijven? Waarom!?
Omdat er binnenkort een muur opgetrokken wordt en alleen de vogels nog van Oost naar West Brabant kunnen.
pi_74881137
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Stoer man. . weheheh
Je kan zeggen, stoer man weheheh,
wat op zichzelf al een sneu reactie is, maargoed.

Ook voor de milieu frusties is dit een beste oplossing,
voor mijn werk moet ik toch een hoop kilometers maken, nu gebeurd dat in een grote station,
met een aardig verbruik.
Terwijl ik die eigenlijk alleen bij vakanties nodig heb.

Straks rij ik vrij zuinig 11 van de 12 maanden,
en kan ik toch fijn op vakantie.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:07:30 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881138
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is naief om te denken dat vermogende Nederlanders in een zelfde auto gaan rijden als Jan Modaal.
Mensen willen van nature een financiele gezondheid aan de buitenwereld laten zien. De auto is het status symbool in onze huidige samenleving en daar gaan mensen geen concessies aan doen.


als je in de jaren 90 leeft ja.

Anno nu hebben de welgestelden vast wel wat beters te verzinnen om hun welgesteldheid te tonen.

En als je per se in een grote auto wil rijden of anders niet in NL wil wonen rot je lekker op.

Maar iedereen weet natuurlijk allang dat dit een Europese aanpak wordt. Elk Europees land is nu bezig met dergelijke wetgeving. Als het niet via kilometerheffing is dan wel op een andere manier grote auto's duur maken.

Als je daar nu pas achterkomt loop je wel een paar jaar achter...
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881198
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is naief om te denken dat vermogende Nederlanders in een zelfde auto gaan rijden als Jan Modaal.
Mensen willen van nature een financiele gezondheid aan de buitenwereld laten zien. De auto is het status symbool in onze huidige samenleving en daar gaan mensen geen concessies aan doen.

Zoals al eerder gezegt. Vermogende Nederlanders gaan zoals het er nu naar uit ziet een forse toename aan belastingdruk tegemoet zien en dat gaan ze echt niet pikken.

Waarom zouden ze in dit land blijven? Waarom!?
Rijke mensen kunnen beter emigregen ja. En hoe doen ze dat met buitenlanders die hier rijden?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74881287
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

als je in de jaren 90 leeft ja.

Anno nu hebben de welgestelden vast wel wat beters te verzinnen om hun welgesteldheid te tonen.

En als je per se in een grote auto wil rijden of anders niet in NL wil wonen rot je lekker op.

Maar iedereen weet natuurlijk allang dat dit een Europese aanpak wordt. Elk Europees land is nu bezig met dergelijke wetgeving. Als het niet via kilometerheffing is dan wel op een andere manier grote auto's duur maken.

Als je daar nu pas achterkomt loop je wel een paar jaar achter...
Met deze post bewijs je wederom dat je totaal niet weet wat er leeft in de maatschappij.

Je roept nu wel heel hard dat vermogende mensen lekker op moeten rotten, maar wie gaat de linkse hobbies dan betalen? Wie gaat al de mondjes van alle paracieten vullen die hier massaal zijn binnengehaald. Wie gaat Jan Modaal voorzien van werk.

Hou toch op man.

Succes moet beloont worden, niet bestraft.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:13:59 #74
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74881325
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?

Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:16:22 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881394
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Met deze post bewijs je wederom dat je totaal niet weet wat er leeft in de maatschappij.

Je roept nu wel heel hard dat vermogende mensen lekker op moeten rotten, maar wie gaat de linkse hobbies dan betalen? Wie gaat al de mondjes van alle paracieten vullen die hier massaal zijn binnengehaald. Wie gaat Jan Modaal voorzien van werk.
hahaha, je denkt echt dat 'rijke mensen' weg gaan als ze hier niet in een duur autootje mogen zitten? .

Ken je er uberhaupt wel eentje, volgens mij niet.

'linkse hobbies' , 'parasieten'


heerlijk al die eencelligen die alleen maar Geertje kunnen citeren. Hilarische verkiezingen gaan dat worden.
quote:
Hou toch op man.

Succes moet beloont worden, niet bestraft.
Uiteraard. Net zoals fatsoenlijk leren spellen ook een voorwaarde voor succes is. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:17:08 #76
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881412
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Herkauwer het volgende:
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?

Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Natuurlijk, op deze manier worden autofabrikanten ook gewoon gedwongen met alternatieven te komen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881430
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:13 schreef Herkauwer het volgende:
Ik snap het gezeik op SUV's en grote auto's eigenlijk niet. Het gaat toch niet om wat voor een auto het is, maar hoe vervuilend deze is?

Autofabrikanten zullen grote auto's steeds zuiniger maken zodat je tenminste, naar mijn mening, een fatsoenlijke auto kan rijden voor minder. Het gaat al steeds meer de goede kant op, hopelijk wordt het ook nog een beetje betaalbaar in de toekomst.
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.

Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881489
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

hahaha, je denkt echt dat 'rijke mensen' weg gaan als ze hier niet in een duur autootje mogen zitten? .

Ken je er uberhaupt wel eentje, volgens mij niet.

'linkse hobbies' , 'parasieten'


heerlijk al die eencelligen die alleen maar Geertje kunnen citeren. Hilarische verkiezingen gaan dat worden.
[..]

Uiteraard. Net zoals fatsoenlijk leren spellen ook een voorwaarde voor succes is. .
Gefeliciteerd je hebt een spelfout gevonden!

Als je inhoudelijk niks te melden hebt is het natuurlijk weer makkelijk om een aanval te doen op iemands intellect. Lijkt op een links trekje.

Een teken van zwakte als je het mij vraagt.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:20:23 #79
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74881509
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.

Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
Helemaal gelijk, maar jij hebt het over de overheid en ik over de mensen die hier posten. Het lijkt wel om mensen een hekel aan grote auto's hebben omdat ze groot zijn, niet omdat ze meer vervuilen dan kleinere auto's.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:20:47 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881522
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.

Idem als het rekening rijden goed lukt en er minder gereden wordt, ja dan moet de km prijs omhoog want anders zijn er niet genoeg inkomsten
Ja, je kun beter op de VVD bouwen als lekker belastingloze visie op ons land .

zoals in 2006:
quote:
De partij belooft de kiezers een belastingverlaging van maar liefst 3 procent voor alle schijven van de inkomstenbelasting. Door deze koopkrachtstijging kan de nominale loonstijging beperkt blijven. Voor de financiering van deze lastenverlichting rekent de VVD op extra belastinginkomsten door economische groei. Ook wordt een heffing voorgesteld op het vermogen van woningbouwverenigingen.
Wehehe, moet je nagaan wat voor een zooitje je nu dan gehad zou hebben, het hele land lag dan in puin.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:22:11 #81
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881571
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:19 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd je hebt een spelfout gevonden!

Als je inhoudelijk niks te melden hebt is het natuurlijk weer makkelijk om een aanval te doen op iemands intellect. Lijkt op een links trekje.

Een teken van zwakte als je het mij vraagt.
Ja, want jouw sterkste kant is inhoudelijk reageren. .

Je komt alleen maar met rechtse domme en lege kretologie als 'linkse hobbies'

Vind je het raar dat je dan niet serieus wordt genomen. ' .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881614
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, maar jij hebt het over de overheid en ik over de mensen die hier posten. Het lijkt wel om mensen een hekel aan grote auto's hebben omdat ze groot zijn, niet omdat ze meer vervuilen dan kleinere auto's.
Aah ok
Vind dan wel dat mensen die zo'n auto kopen er een inparkeer cursus bij moeten krijgen.
Soms is het echt te slecht voor woorden wat je ziet
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881642
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Ja, totdat de eisen weer verscherpt worden omdat het dan te weinig opbrengt.
Een auto die nu A klasse is is dan weer een D om toch maar genoeg centjes binnen te krijgen.
A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74881798
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, je kun beter op de VVD bouwen als lekker belastingloze visie op ons land .

zoals in 2006:
[..]

Wehehe, moet je nagaan wat voor een zooitje je nu dan gehad zou hebben, het hele land lag dan in puin.
Ik snap niet helemaal wat dit plan van de VVD er mee te maken heeft ( wat inderdaad weinig onderbouwd is). Maar het is toch te krom voor woorden dat de km prijs omhoog gaat als het werkt?
Het wekt op mij een beetje de indruk dat er een bedrag bepaalt is wat via rekeningrijden binnen moet komen en dat hierop de kmprijs bepaald is......
En dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881824
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Het gaat er niet om dat een SUV rijder meer moet betalen, maar om de proportionaliteit. De SUV rijder heeft al enorm veel belasting moeten betalen in de vorm van BPM en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden door de hogere slurptax. En nu per kilometer nog eens 40 cent afrekenen? Dat gaat aan alle redelijkheid voorbij.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:31:10 #86
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74881865
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:21 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Auto uit 1997 gaat ook meer betalen. Old timers zijn denk ik de grootste slachtoffers van de km-registratie systeem. Terecht: vervuiler betaald.
Zal ik je eens wat vertellen. Er is geen CO2-probleem dat is de grofste leugen die er ooit verkondigd is.

Een gemiddeld dikzak (of koe) produceert al meer uitstoot dan een auto. Volslagen bullshit is het gehele verhaal van vervuiler betaald? Als we het dan toch over de onzin-vervuiling hebben waarom hoeft een Shell daar niets voor af te dragen. Het is niets anders dan mens en Flora & Fauna te treineren.

CO2 is het echt ongekende bullshit!!!! Het gaat straks onze zuurstof kosten! Bomen hebben al te kort.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:31:19 #87
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881870
Welke partijen hebben trouwens de extra BPM op dieselauto's en ook nog de extra belasting voor dieselrijders verzonnen?

Dat is namelijk al een decennia minimaal aan de gang en dat is pas echt een zwaar corrupt stelsel.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881872
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

A klasse SUV gebruikt toch echt meer brandstof dan een A klasse in de mini auto catagorie. Lijkt me dan ook niet onlogisch om grotere auto's (ondanks een A klasse) meer te laten betalen. Die variabele zit momenteel ook al in de motorrijtuigenbelasting.
Ik dacht dat die klasses gebaseerd waren op CO2 uitstoot?(ook voor de bijtelling?)
En dat de accijns op brandstof en de wegenbelasting juist de onzuinige en zwaardere auto's belasten
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74881874
Ik snap niet wat een verkiezingsprogram van 2006 nog wordt gequote. Na de crisis is alles toch anders geworden en mogelijk dat VVD nu ook van gedachten is verandert.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:33:15 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74881922
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef kdijkstra het volgende:
Ik snap niet wat een verkiezingsprogram van 2006 nog wordt gequote.
Om te laten zien dat je nu eenmaal geld moet verkrijgen om bepaalde targets te behalen. Daar wordt hier nogal aan getwijfeld namelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74881954
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef Posdnous het volgende:
Welke partijen hebben trouwens de extra BPM op dieselauto's en ook nog de extra belasting voor dieselrijders verzonnen?

Dat is namelijk al een decennia minimaal aan de gang en dat is pas echt een zwaar corrupt stelsel.
Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:35:15 #92
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74881990
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu vind ik SUV-rijders ook suf, maar ik had nog niet uit de berichten opgemaakt dat er al gedifferentieerd ging worden in kilometerprijs per autotype. Ik dacht dat we allemaal begonnen op 3,3 cent en dat dit bedrag vanaf dat moment per jaar ging oplopen. Maar hier lees ik dus dat SUF-rijders al een starttarief hebben van 33,6 cent per kilometer! (exclusief spitstoeslagen etc.). Voor de rijder in het in het artikel genoemde voorbeeld zou dat dan al 100.000 x 33,6 cent = 33.600 euro per jaar aan kilometerheffing alleen betekenen! (Plus alle andere belastingen en accijnzen dan). Dat zijn toch wel vrij forse bedragen, zeker als we de plannen om de heffing in een paar jaar tijd te verdrievoudigen. Dan kom je dus al snel op een ton per jaar, als je alle kosten optelt. Om naar je werk te mogen rijden.

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
ALLE JEZUS wat is dit een schandalige misdaad wat hier gebeurd. Dit gaat heel veel ECHTE milieubelasting opleveren. Als je dus zuinig bent en 10 jaar oude auto hebt dan betaal je er vors voor ondanks dat je dus nog in de hoge BPM zat.

Dit is dus echt een doodtrap voor autos die ouder zijn dan 3 a 4 jaar.

En voor diegene die het nog niet weet. ER IS GEEN CO2 probleem. Het is echt en grof schandaal.
Dit is echt ongekend misdadig wat onze overheid doet.

Dit kan echt niet getolereerd worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_74882029
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
Daar zijn nogal wat twijfels over zoals je zelf ook wel weet.
Om nog maar niet te spreken over de hyrbide auto's........
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:37:57 #94
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_74882067
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ALLE JEZUS wat is dit een schandalige misdaad wat hier gebeurd. Dit gaat heel veel ECHTE milieubelasting opleveren. Als je dus zuinig bent en 10 jaar oude auto hebt dan betaal je er vors voor ondanks dat je dus nog in de hoge BPM zat.

Dit is dus echt een doodtrap voor autos die ouder zijn dan 3 a 4 jaar.

En voor diegene die het nog niet weet. ER IS GEEN CO2 probleem. Het is echt en grof schandaal.
Dit is echt ongekend misdadig wat onze overheid doet.

Dit kan echt niet getolereerd worden.
Wat dacht je, als ik het maar vaak genoeg herhaal wordt het vanzelf waar? Ik begin te vermoeden hoe jij je wereldbeeld bij elkaar geschrapen hebt.
pi_74882108
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ik dacht dat die klasses gebaseerd waren op CO2 uitstoot?(ook voor de bijtelling?)
En dat de accijns op brandstof en de wegenbelasting juist de onzuinige en zwaardere auto's belasten
Nee, die labels zijn relatief: het gaat om de klasse waar de auto in zit. Daar wordt mee vergeleken m.b.t. verbruik en uitstoot. (dat geldt ook voor labels voor bijvoorbeeld witgoed. Daarom is een A-klasse wasmachine van 5 jaar geleden, nu geen A-klasse meer, maar hooguit B, omdat de modernere machines weer zuiniger zijn)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:40:24 #96
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74882147
Heel goed. Weg met die proletenbakken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 12:42:53 #97
45833 crew  Fogel
pi_74882222
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ergens voor betalen is al erg genoeg, maar belasting betalen is een gruwel! Iedere burger heeft de morele plicht om zo min mogelijk geld richting de staatskas te laten vloeien!
Ik denk dat ik prima uit de voeten kan zonder auto. Mijn enige twijfel is dat achteraf toch blijkt dat je er wel eentje nodig hebt en dan steeds een beroep op anderen moet doen. Dat je dan als een soort van parasiet gezien wordt...
Een auto poolen met een aantal buren lijkt me dan ook wel een optie.
Tja, waarom betalen als je ook aan ruilhandel kan doen? Hoeveel kilo schapenvlees is 1 rit in een bus voor zeg 5km?
Wat mij betreft worden de belastingen verhoogd als je er een algehele verbetering door kan zien, zowel op het gebied van onder andere scholing als infrastructuur.

Denk inderdaad dat je redelijk snel al een parasiet gezien wordt. En een autopool met de buren in een land met zeurende gierigaarden gaat vast ook leuk worden, kan je lekker met je buren uitvechten dat iemand 12 cent meer moet betalen omdat er een kilometer verkeerd geschreven is en daar meerdere weken over bakkeleien.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:43:00 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74882232
Wat je straks ook gaat krijgen is een enorm gebrek aan flexibiliteit op de arbeidsmarkt. Ik kan zomaar ergens geplaatst worden 80 km of meer van mijn woonplaats. Daar ga ik nu al liever niet naar toe, maar als ik straks ca. 16 euro per dag mag gaan lappen aan kilometerheffing wordt het helemaal onaantrekkelijk.
Het gevolg is dus dat ik (en vele anderen) dat dan zullen weigeren, zelfs wanneer je er meer gaat verdienen. Want om die heffing te compenseren moet je dus al zo'n 650 euro per maand bruto meer gaan verdienen. Dan houdt het dus snel op!
The End Times are wild
pi_74882247
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Heel terecht dat diesels meer betalen. Diesel (ook de nieuwe generatie) is altijd millieu vervuilender dan op benzine.
En daarom gaat LPG net zo duur worden als diesel met de km heffing...
pi_74882250
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, die labels zijn relatief: het gaat om de klasse waar de auto in zit. Daar wordt mee vergeleken m.b.t. verbruik en uitstoot. (dat geldt ook voor labels voor bijvoorbeeld witgoed. Daarom is een A-klasse wasmachine van 5 jaar geleden, nu geen A-klasse meer, maar hooguit B, omdat de modernere machines weer zuiniger zijn)
Aaah ok, dat wist ik niet.
Dus je hebt ook bij SUV's een Aklasse SUV?
Das wel raar idd......Ze zouden gewoon een eenheid moeten nemen als gemiddeld erboven is duurder BPM en eronder lager. Lijkt me een iets fairder systeem eigenlijk.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')