abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:09:28 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74879553
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Iedereen in een C1!
Ga ik zeker doen met mijn 2 meter 5, vriendin, dochter en tegen die tijd waarschijnlijk een tweede kleine.

Die kilometerheffing is echt bagger, je kan niet eens een fatsoenlijke auto meer rijden.... En dan proberen ze een golf al een middenklasser te noemen!

Ze maken het er in ieder geval niet leuker op!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74879603
Ik wou in de toekomst een Touareg kopen, laat maar zitten dan

Of de markt voor die bakken moet flink in storten zodat je voor een prikkie die dingen kunt kopen dat zie ik ook nog wel gebeuren.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:13:42 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74879670
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef Herkauwer het volgende:
Ga ik zeker doen met mijn 2 meter 5, vriendin, dochter en tegen die tijd waarschijnlijk een tweede kleine.

Die kilometerheffing is echt bagger, je kan niet eens een fatsoenlijke auto meer rijden.... En dan proberen ze een golf al een middenklasser te noemen!

Ze maken het er in ieder geval niet leuker op!
Wel makkelijker!

Ik zag laatst 4 niet al te slanke dames in 1 Aigo! Dus dat kan best met kindertjes en vriendin.

Bovendien rijd je 90% van je km in je eentje (in een C1)! Kun je ook nog een auto huren voor die andere 10%

Beetje creatief!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:17:09 #29
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74879743
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wel makkelijker!

Ik zag laatst 4 niet al te slanke dames in 1 Aigo! Dus dat kan best met kindertjes en vriendin.

Bovendien rijd je 90% van je km in je eentje (in een C1)! Kun je ook nog een auto huren voor die andere 10%

Beetje creatief!
Het gaat niet omdat ik er al niet in kan zitten en als ik mezelf er in prop dan is het spontaan een 3 zits auto omdat er op de achterbank niemand meer past. Achter mij past dan geen maxi cosi, dat is al zo in een Vectra/a4/3 serie, dus waarom zou het in een zeer kleine auto wel passen? Daarnaast welke ruimte is er om een weekendtas plus kinderwagen en buggy mee te nemen? Daarnaast rij ik meerendeel van de kilometers niet alleen maar met zijn allen.

En buiten dat zou ik gewoon een fatsoenlijke auto willen en geen kleine stuiterbal.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74879753
33 cent!
pi_74879797
Voor iemand die 50.000 km per jaar rijdt komt dat dus neer op 16.500 euro.
Dit is toch gvd niet normaal.
pi_74879801
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

Het effect zal natuurlijk niet zijn dat mensen dit werkelijk gaan betalen (op een hele enkele uitzondering na). Het effect zal zijn dat niemand meer in een SUV zal willen rijden. Indirect dus een verbod op SUV's, te ontwijken met het betalen van een extreem hoge boete per jaar. Is het niet minder hypocriet om dan de SUV gewoon te verbieden?
Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.

Als je de vervuiling niet kunt betalen dan moet je ook niet proberen te showen met je centen. Ik vind het altijd zo zielig, die mensen kopen dan een overdadig grote auto met overdadig veel kg's die overdadig veel cilinders heeft met een overdadig slagvolume, overdadig veel pk's, overdadig veel newtonmeters. Pure luxe allemaal, en dan maar zeiken dat luxe geld kost. Je bent een krentenkakker of je bent het niet. Je moet niet koketteren met de uiterlijke schijn van de big spender, en dan ineenschrompelen als er daadwerkelijk gespendeerd moet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:19:45 #33
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_74879819
Bedankt PvdA, CDA en andere traditionele stemmers .

Werkende mensen worden gestraft, allemaal de bijstand in of emigreren!
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:22:30 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74879892
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:17 schreef Revolution-NL het volgende:
33 cent!
Om mee te beginnen ja. De prijzen worden gestaag opgevoerd per jaar. En exclusief spitsheffing en brandstofaccijnzen. Plus dan nog je normale, niet belastinggebonden kosten van je auto.
Dan kun je zo rond de euro per kilometer uitkomen. Dan is de taxi een aantrekkelijk alternatief. Die hoeft ook geen km-heffing te betalen, dus dat ook niet door te berekenen.

Ik heb nu 2 auto's (en een OV-abbonement). Ééntje ga ik sowieso verkopen, maar denk er serieus over na om de tweede er dan ook uit te doen. De meeste familie woont in de buurt van een treinstation, met de fiets kunnen wij ook veel bereiken en desnoods kun je een keer een taxi pakken. Dan ben je al snel veel voordeliger uit op die manier.
The End Times are wild
pi_74879909
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Moet je eens voorstellen wat je voor zo'n monster-humvee gaat betalen! Meer dan 70 cent pkm ofzo?
Welke totale randmongool rijdt er dan ook in een Humvee in Nederland ?

Maar nog steeds is het absurd dat we zo erg worden uitgemolken.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:25:15 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74879972
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Als het principe is dat de vervuiler betaalt, dan moet je de betaler ook laten vervuilen.

Als je de vervuiling niet kunt betalen dan moet je ook niet proberen te showen met je centen. Ik vind het altijd zo zielig, die mensen kopen dan een overdadig grote auto met overdadig veel kg's die overdadig veel cilinders heeft met een overdadig slagvolume, overdadig veel pk's, overdadig veel newtonmeters. Pure luxe allemaal, en dan maar zeiken dat luxe geld kost. Je bent een krentenkakker of je bent het niet. Je moet niet koketteren met de uiterlijke schijn van de big spender, en dan ineenschrompelen als er daadwerkelijk gespendeerd moet worden.
Ik heb ook een hekel aan SUV's hoor! Ik zag van de zomer zo'n gepimpte humvee-SUV en dacht bij mezelf: wat een onvoorstelbaar lompe en lelijke bak! Zo e-norm! groot, zo waanzinnig lomp en zwaar uitgevoerd! Niet normaal meer.
Maar 33 ct/km vind ik ook wel heel veel geld om te heffen. En je zult zien dat als niemand meer een SUV rijdt, ze die hoge tarieven voor de auto's van net een klasse lichter laten gelden. Totdat straks iedereen noodgedwongen in een picasso rijdt.
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 11:26:09 #37
45833 crew  Fogel
pi_74879991
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om mee te beginnen ja. De prijzen worden gestaag opgevoerd per jaar. En exclusief spitsheffing en brandstofaccijnzen. Plus dan nog je normale, niet belastinggebonden kosten van je auto.
Dan kun je zo rond de euro per kilometer uitkomen. Dan is de taxi een aantrekkelijk alternatief. Die hoeft ook geen km-heffing te betalen, dus dat ook niet door te berekenen.

Ik heb nu 2 auto's (en een OV-abbonement). Ééntje ga ik sowieso verkopen, maar denk er serieus over na om de tweede er dan ook uit te doen. De meeste familie woont in de buurt van een treinstation, met de fiets kunnen wij ook veel bereiken en desnoods kun je een keer een taxi pakken. Dan ben je al snel veel voordeliger uit op die manier.
Comfort opofferen om geld te besparen... kan je het financieel compleet niet trekken om 1 of 2 autos te hebben, dan is het te begrijpen, maar een of twee autos opofferen omdat je er niet voor wil betalen is voor mij vreemd. Wat wil je met het gespaarde geld gaan doen? Een extra vakantie?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74880079
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan SUV's hoor! Ik zag van de zomer zo'n gepimpte humvee-SUV en dacht bij mezelf: wat een onvoorstelbaar lompe en lelijke bak! Zo e-norm! groot, zo waanzinnig lomp en zwaar uitgevoerd! Niet normaal meer.
Maar 33 ct/km vind ik ook wel heel veel geld om te heffen. En je zult zien dat als niemand meer een SUV rijdt, ze die hoge tarieven voor de auto's van net een klasse lichter laten gelden. Totdat straks iedereen noodgedwongen in een picasso rijdt.
En jij denkt dat de vermogende Nederlander in een picasso gaat rijden

De vermogende Nederlander emigireerd met de kilomterheffing en zometeen de afschaffing de HRA zo snel mogelijk naar het buitenland. Geef ze eens ongelijk.

Goed voor de (kennis)economie
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:31:42 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74880124
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Comfort opofferen om geld te besparen... kan je het financieel compleet niet trekken om 1 of 2 autos te hebben, dan is het te begrijpen, maar een of twee autos opofferen omdat je er niet voor wil betalen is voor mij vreemd. Wat wil je met het gespaarde geld gaan doen? Een extra vakantie?
Ergens voor betalen is al erg genoeg, maar belasting betalen is een gruwel! Iedere burger heeft de morele plicht om zo min mogelijk geld richting de staatskas te laten vloeien!
Ik denk dat ik prima uit de voeten kan zonder auto. Mijn enige twijfel is dat achteraf toch blijkt dat je er wel eentje nodig hebt en dan steeds een beroep op anderen moet doen. Dat je dan als een soort van parasiet gezien wordt...
Een auto poolen met een aantal buren lijkt me dan ook wel een optie.
The End Times are wild
pi_74880138
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:49 schreef Jumparound het volgende:
oh trouwens.. het gaat voor 33 cent om deze bakken he...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waar ook al minimaal 30.000 euro belasting voor is betaald bij de aanschaf
Sociaal beleid noemt men dat.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:39:08 #42
116015 SicSicSics
pi_74880325
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:17 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat niet omdat ik er al niet in kan zitten en als ik mezelf er in prop dan is het spontaan een 3 zits auto omdat er op de achterbank niemand meer past. Achter mij past dan geen maxi cosi, dat is al zo in een Vectra/a4/3 serie, dus waarom zou het in een zeer kleine auto wel passen? Daarnaast welke ruimte is er om een weekendtas plus kinderwagen en buggy mee te nemen? Daarnaast rij ik meerendeel van de kilometers niet alleen maar met zijn allen.

En buiten dat zou ik gewoon een fatsoenlijke auto willen en geen kleine stuiterbal.
Dan neem je toch een mini-cosi! Iedereen moet inleveren! In de aanhangwagen is genoeg ruimte om je buggy mee te slepen en als je het merendeel van de kilometers met z'n allen rijdt dan rijd je nooit veel! (In de spits.)

Wat kost het dan? 3 cent p/km? laten we 6 cent nemen...

Wegenbelasting voor een Vectra Diesel is 1200 per jaar? 100 euro per maand? Daar kun je dus 100 / 0,06 = 1.666 km per maand mee rijden! Meer dan genoeg toch?

Ik zit je maar te *cken jongen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74880333
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nou mocht het allemaal zo ver kopen verpats ik mijn auto ook, niet omdat het financieel niet uit kan maar dit plan slaat echt alles.
Koop er wel een leuke motor voor terug met alles erop en eraan (er vanuit gaande dat ze deze idd buiten dit krankzinnige plan laten).

Heb een eigen bedrijf met een totaal aantal kilometers van 180k per jaar. Zeg keer 15/20 cent incl spitsheffing. Dit is dus ¤ 36000,- bij 20 cent.
En ze denken echt dat wij dit zelf gaan betalen???
Dit wordt gewoon allemaal doorberekend, is het niet met toeslagen, dan wel in de goederen prijs. Dus
wie betaald -> de consument.
Nee strak plan dit hoor
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74880429
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:39 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Nou mocht het allemaal zo ver kopen verpats ik mijn auto ook, niet omdat het financieel niet uit kan maar dit plan slaat echt alles.
Koop er wel een leuke motor voor terug met alles erop en eraan (er vanuit gaande dat ze deze idd buiten dit krankzinnige plan laten).

Heb een eigen bedrijf met een totaal aantal kilometers van 180k per jaar. Zeg keer 15/20 cent incl spitsheffing. Dit is dus ¤ 36000,- bij 20 cent.
En ze denken echt dat wij dit zelf gaan betalen???
Dit wordt gewoon allemaal doorberekend, is het niet met toeslagen, dan wel in de goederen prijs. Dus
wie betaald -> de consument.
Nee strak plan dit hoor

Als de kilometerheffing door gaat dan word onze 2de auto (Suzuki Swift 1.3) vervangen door een 25 jaar oude Amerikaan met V8 en LPG.
pi_74880558
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:31 schreef AchJa het volgende:
Dit was al een tijdje bekend... Kilomterprijs checken.

Overigens is de duurste uit die lijst de Toyota Landcruiser waarmee je maar liefst 42.8 ct/km mag aftikken...
42,8 cent per kilometer

Dit land heeft een coup nodig.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:48:45 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880593
Mooi zo, dat is nota bene de bedoeling. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:49:39 #47
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_74880619
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Het volk moet in opstand komen. NIEMAND meewerken aan dit criminele systeem. Laat deze kutregering maar in de stront zakken. Bij de volgende verkiezingen moeten de PVV en VVD winnen en dan gaat het hele kilometerheffing plannetje de prullenbak in.
. Ja , helaas gaat het hele land dan tevens de prullenbak in.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_74880637
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. Ja , helaas gaat het hele land dan tevens de prullenbak in.
Want het gaat nu zoveel beter natuurlijk.
pi_74880642
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

42,8 cent per kilometer

Binnenkort hebben we files in de lucht omdat het goedkoper is met een helikopter te gaan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:51:47 #50
116015 SicSicSics
pi_74880674
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:47 schreef nikk het volgende:
42,8 cent per kilometer

Nee, dit land heeft meer Toyota Landcruisers nodig! Dan kan de accijns op drank omlaag, het kwartje van Kok van de benzine af en de zorgtoeslag omhoog!
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')