quote:
quote:
Pizza's van na ¤9,-??quote:
quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:16 schreef Copycat het volgende:
Proscuitto ipv prosciutto zo te zien.
Menukaarten van shoarmazaken zijn altijd prachtigquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
Nou, zal ik dan maar eens de eerste nuttige post van dit topic plaatsen?
De menukaart van de pizzaboer/shoarmatent aan de overkant:
[ afbeelding ]
edit: nu ik er goed naar kijk zie ik nog een fout
Mwa, dat is ook wel logisch. Je hebt zoiets al snel met leenwoorden uit talen met een ander alfabet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Menukaarten van shoarmazaken zijn altijd prachtigBij ons stond Kebab elke keer anders geschreven. Keuze uit: Kebab, Kebap, Kabab of Kabap
Waarschijnlijk wel, dat POS-materiaal wordt landelijk gebruikt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:29 schreef Dastan het volgende:
Bij de Dirk van de Broek stond vandaag trouwens op zo'n reclameflap aan het plafond iets als "Niemand wil teveel betalen". Ik vraag me dan af of zoiets meteen overal fout staat.
Die leenwoorden veranderen soms met de minuut? Nee, niet logisch dus.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mwa, dat is ook wel logisch. Je hebt zoiets al snel met leenwoorden uit talen met een ander alfabet.
Als ik me niet vergis komt dat woord uit het Perzisch/Farsi en wordt dus uitgesproken als kabab/kebeb; iets daar tussenin. Kebabzaken hebben dan al snel de neiging om het woord op hun manier te schrijven, alleen dan getranscribeerd naar het Westerse alfabet. Hetzelfde geldt toch voor Mohammed/Mohammad/Muhammed enzovoorts?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Die leenwoorden veranderen soms met de minuut? Nee, niet logisch dus.
Maar 4 verschillende manier in 1 folder?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mwa, dat is ook wel logisch. Je hebt zoiets al snel met leenwoorden uit talen met een ander alfabet.
Inderdaad niet consequent. Maar tenenkrommend? Nee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar 4 verschillende manier in 1 folder?
Ik zie een typefout in mijn eigen zin die tenenkrommend isquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Inderdaad niet consequent. Maar tenenkrommend? Nee.
Ja, heel mooi allemaal. Nogmaals: verandert dat leenwoord dan iedere minuut, zodat je op één menukaart het drie regels verderop weer anders moet spellen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:10 schreef Dastan het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis komt dat woord uit het Perzisch/Farsi en wordt dus uitgesproken als kabab/kebeb; iets daar tussenin. Kebabzaken hebben dan al snel de neiging om het woord op hun manier te schrijven, alleen dan getranscribeerd naar het Westerse alfabet. Hetzelfde geldt toch voor Mohammed/Mohammad/Muhammed enzovoorts?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, heel mooi allemaal. Nogmaals: verandert dat leenwoord dan iedere minuut, zodat je op één menukaart het drie regels verderop weer anders moet spellen?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Inderdaad niet consequent. Maar tenenkrommend? Nee.
1. Net vond je het nog logisch dat het op dezelfde kaart meerdere malen anders gespeld wordt.quote:
Altijd hetzelfde met die tentenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Wederom Arnhem zo te zien aan het bordquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:18 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Op die site staat het wel goed
Was geen ruit maar een groot bord in winkelcentrum Kronenburg.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:20 schreef CasB het volgende:
Dus je klikt op die ruit, en dan wordt het thuisbezorgd?Ideaal!
Grillroom Pizzeria Buona Seraquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien hier aan de overkant van de straatquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Wederom Arnhem zo te zien aan het bord
Winkelcentrum Kronenburgquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:32 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Zo te zien hier aan de overkant van de straat
Ja het eten is zeker goed, niets over te klagenquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Flabberguest het volgende:
[..]
Grillroom Pizzeria Buona Sera![]()
Daar bestellen wij regelmatig op het werk, smaakt wel goed dat eten daar![]()
Geen idee waar ze zitten, ze komen het altijd brengen gelukkig(al zijn ze meestal wel erg traagquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja het eten is zeker goed, niets over te klagen![]()
En ik woon in de flat tegenover, dus lekker dichtbij
Ik heb een ninja-edit uitgevoerd. Maar inderdaad: 'Stemt allen!' staat mooier dan 'Stem allemaal!'.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:31 schreef Xaryna het volgende:
Het wordt inderdaad niet veel meer gebruikt, maar het hoort wel zo en staat zoveel mooier dan 'word'
Het is hier ook niet echt een oproep. Het komt meer op mij over of er een mogelijkheid wordt geopperd: kijk mensen, het is nu mogelijk een marsmannetje te worden! Grammaticaal gezien is het misschien gebiedende wijs, of dat ook de bedoeling van de zin is betwijfel ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:33 schreef Xaryna het volgende:
Oh, subtiel!
Was mij nog niet eens opgevallen, ik vond het wel normaal, eigenlijk.
Volgens mij was de gebiedende wijs hier niet bedoeld.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef Xaryna het volgende:
Meervoud gebiedende wijs. Is gewoon goed hoor.
We houden gewoon alle opties open!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:00 schreef Xaryna het volgende:
Door het uitroepteken dacht ik van wel. Nou ja, ik hou mijn mond al
Inderdaad. Volgens mij is het per ongeluk goedquote:Op woensdag 18 november 2009 12:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij was de gebiedende wijs hier niet bedoeld.
quote:Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef Xaryna het volgende:
Meervoud gebiedende wijs. Is gewoon goed hoor.
quote:Hele Grote Groepenkast
Verbouwing? Alle Elekta die U Zoekt. Bezorging Altijd Gratis!
www.ElektroOnline.nl/Verdeelkast
quote:In een bosperceel aan de Vormtweg op Urk is woensdag een lijk gevonden.
In 1942 werd de Noordoostpolder drooggemalen, maar voor de inwoners van Urk leeft het eilandgevoel nog steeds; men woont bijvoorbeeld niet in Urk maar op Urk.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Televaag weet nog steeds niet dat Urk geen eiland meer is:
[..]
Ja, en? Dat maakt het correct? Dacht het niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef -J-D- het volgende:
[..]
In 1942 werd de Noordoostpolder drooggemalen, maar voor de inwoners van Urk leeft het eilandgevoel nog steeds; men woont bijvoorbeeld niet in Urk maar op Urk.
Zo heet het gewoon al jaren in de volksmond.
Gebiedende wijs met stam+t is al jaren niet meer toegestaan, hoor. Het is dus echt fout. Alleen bij enkele vaste uitroepen zoals Komt dat zien mag de extra t eventueel blijven staan.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:31 schreef Xaryna het volgende:
Het wordt inderdaad niet veel meer gebruikt, maar het hoort wel zo en staat zoveel mooier dan 'word'
Gast, waarom stop je niet gewoon met het lezen van die waardeloze krantquote:Op woensdag 18 november 2009 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Dat maakt het correct? Dacht het niet.
Resultaten 1 - 10 van circa 179 voor bijsettafelquote:Op woensdag 18 november 2009 21:13 schreef junkiexp het volgende:
Toevallig gisterenavond bij de blokker gemaakt met mijn telefoon :
[ afbeelding ]
Que ?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Resultaten 1 - 10 van circa 179 voor bijsettafel
De zoekterm 'bijsettafel' levert nog 179 resultaten op, wat betekent dat er niet alleen bij Blokker debielen rondlopenquote:
Zo zijn er wel meer.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:48 schreef TNA het volgende:
[..]
De zoekterm 'bijsettafel' levert nog 179 resultaten op, wat betekent dat er niet alleen bij Blokker debielen rondlopen
Resultaten 1 - 10 van circa 207.000 voor "ik wordt" (0,34 seconden)quote:Op woensdag 18 november 2009 23:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer.
Resultaten 1 - 10 van circa 21.300 voor "Het betekend" (0,32 seconden)
die hoort bij een setquote:Op woensdag 18 november 2009 21:13 schreef junkiexp het volgende:
Toevallig gisterenavond bij de blokker gemaakt met mijn telefoon :
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Dat maakt het correct? Dacht het niet.
Taalkundig doen ze het fout, ja. Dat ze uit sentimentele overwegingen de oude term blijven gebruiken, maakt het nog geen correct Nederlands. Hoogstens vasthouden an traditie. Overigens: Urk is niet de meest progressieve gemeente van dit land, dus je kunt verwachten, dat ze erg lang vasthouden aan outdated concepts.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:06 schreef GimmeGore het volgende:
http://www.urk.nl/
Gut, zelfs de gemeente Urk doet het dan fout...
ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erger vind, een fout op basis van traditie of verengelsing van de Nederlandse taal...quote:Op donderdag 19 november 2009 06:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Taalkundig doen ze het fout, ja. Dat ze uit sentimentele overwegingen de oude term blijven gebruiken, maakt het nog geen correct Nederlands. Hoogstens vasthouden an traditie. Overigens: Urk is niet de meest progressieve gemeente van dit land, dus je kunt verwachten, dat ze erg lang vasthouden aan outdated concepts.
Dat is ook mijn wens!quote:Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een spelfout, maar het kan wel erg fout gelezen worden
Tenzij je opvoeding hebt gehad en het normaal vindt om onbekenden nog met 'u' aan te spreken, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:15 schreef Intxaurraga het volgende:
Pijnlijk ja.
En ik wil even mededelen dat dt-gebiedende wijs oenig is en niks toevoegt.
Net zoals het opvoeding is om Nederlands met sch te schrijven?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij je opvoeding hebt gehad en het normaal vindt om onbekenden nog met 'u' aan te spreken, natuurlijk.
Wat is er mis mee? Omdat heel Nederland IN hun dorpje of stad woont, mag een Urker toch nog wel OP zijn plaats wonen. Men woont ook OP de Rips terwijl dat nog nooit een eiland is geweest. Dat geeft toch iets bijzonders aan zo'n dorpje.quote:Op donderdag 19 november 2009 06:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Taalkundig doen ze het fout, ja. Dat ze uit sentimentele overwegingen de oude term blijven gebruiken, maakt het nog geen correct Nederlands. Hoogstens vasthouden an traditie. Overigens: Urk is niet de meest progressieve gemeente van dit land, dus je kunt verwachten, dat ze erg lang vasthouden aan outdated concepts.
Aiai, die is wel pijnlijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
Gebiedende wijs met u is ook zonder -dt. Zoals: houd uw pincode geheim. Je zegt ook niet: neemt uw tas mee.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij je opvoeding hebt gehad en het normaal vindt om onbekenden nog met 'u' aan te spreken, natuurlijk.
Jawel, officieel zeg je dat wel. Sterker nog: Ik heb gewoon geleerd, dat 'houd uw pincode geheim' fout is. In dit geval kun je de 'vervang door lopen' regel namelijk gebruiken en horen dat het niet klopt. U, in tegenstelling tot jij, is namelijk een derde persoon enkelvoud, geen tweede. Het is immers ook 'Loop jij naar de maan', maar 'looptT u naar de maan'. Het is 'jij hebt' en 'u heeft'.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Gebiedende wijs met u is ook zonder -dt. Zoals: houd uw pincode geheim. Je zegt ook niet: neemt uw tas mee.
Omdat je achter loopt "u" hebt staan, wat in het eerste geval niet zo was. Bij jouw voorbeeld met "naar de maan lopen" is het geen gebod, maar een verzoek.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel, officieel zeg je dat wel. Sterker nog: Ik heb gewoon geleerd, dat 'houd uw pincode geheim' fout is. In dit geval kun je de 'vervang door lopen' regel namelijk gebruiken en horen dat het niet klopt. U, in tegenstelling tot jij, is namelijk een derde persoon enkelvoud, geen tweede. Het is immers ook 'Loop jij naar de maan', maar 'looptT u naar de maan'. Het is 'jij hebt' en 'u heeft'.
Dat zeg ik ook. En 'neemt uw tas mee' is echt wel gebiedende wijs. Zoals je zelf al zei: er zit geen persoonlijk voornaamwoord in. Een verzoek zou zijn: neemt u uw tas mee'.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:42 schreef Intxaurraga het volgende:
Klokken en klepels hier. 'Neemt uw tas mee' is ook een verzoek; geen gebiedende wijs. Gebiedende wijs heeft geen persoonlijk voornaamwoord in het Nederlands (in geen enkele taal volgens mij, al bestaan er wel talen met gebiedende wijs beleefdheidsvorm). En constructies als 'stemt KVP' of ' Blijft kalm' zijn niet beleefd, maar lachwekkend en keihard achterhaald.
Ai, ik heb hem net ge-edit, want ik was ook een beetje abuis. Wat overeind blijft is dat constructies als 'bidt tot God' op geen enkele manier te rechtvaardigen zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook. En 'neemt uw tas mee' is echt wel gebiedende wijs. Zoals je zelf al zei: er zit geen persoonlijk voornaamwoord in. Een verzoek zou zijn: neemt u uw tas mee'.
Archaïsch taalgebruik. Voor de één een gruwel, de ander vindt het mooiquote:Op donderdag 19 november 2009 23:56 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ai, ik heb hem net ge-edit, want ik was ook een beetje abuis. Wat overeind blijft is dat constructies als 'bidt tot God' op geen enkele manier te rechtvaardigen zijn.
misschien was het een ijshockeyknuppel of een honkbalstick..quote:Honkbalknuppel
"Hij bleef maar proberen om weg te komen”, zo verklaarde Tim. "Mijn vriend is toen bij hem blijven staan en ik heb een honkbalknuppel van mijn broertje (speelgoedexemplaar van Bart Smit) gepakt. Mijn doel was om de inbreker af te schrikken zodat hij mij niet meer kon slaan of weg kon komen. Ik was bang dat hij een mes bij zich zou hebben en ik hoopte dat de hockeystick genoeg indruk op hem maakte.
Het duurde even voordat ik de fout gesigneerd had, maar uiteindelijk toch gevonden!quote:
quote:Op zondag 22 november 2009 23:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het duurde even voordat ik de fout gesigneerd had, maar uiteindelijk toch gevonden!
Ach, shoarmatenten zijn altijd goed voor foutjes.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Offensief tegen Mexicaanse griep van start
Nieuws
In heel Nederland worden vanaf vandaag kinderen in geënt tegen de Mexicaanse griep. Vele mensen meldden zich al ver voor de start.
Ingeënt is een woordquote:Op maandag 23 november 2009 12:53 schreef GimmeGore het volgende:
Enten.
Dat is een heel normaal werkwoord hoor. Beetje sneu dat ze dat met kinderen doen tegenwoordig
een plant kan geënt zijnquote:
Hahahaha, goed dat je het zegt, want ik zie dus dat ik het in een recensie die ik aan het schrijven ben precies omgekeerd verkeerd had gedaanquote:Op maandag 23 november 2009 13:35 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nog een tenenkrommende fout gevonden!
'Het gebeurd' moet zijn 'Het gebeurt'
Sinds wanneer heeft kleurenblindheid met intelligentie te makenquote:
Je schrijft recensies maar gebruikt gebeurt en gebeurd door elkaar?quote:Op maandag 23 november 2009 13:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Hahahaha, goed dat je het zegt, want ik zie dus dat ik het in een recensie die ik aan het schrijven ben precies omgekeerd verkeerd had gedaan
Waarschijnlijk werkt ze bij de Telegraaf. Daar kijken ze niet zo nauw...quote:Op maandag 23 november 2009 16:59 schreef Dastan het volgende:
[..]
Je schrijft recensies maar gebruikt gebeurt en gebeurd door elkaar?
quote:Op maandag 23 november 2009 13:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Hahahaha, goed dat je het zegt, want ik zie dus dat ik het in een recensie die ik aan het schrijven ben precies omgekeerd verkeerd had gedaan
Ah, niet aan gedacht.quote:Op maandag 23 november 2009 15:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft kleurenblindheid met intelligentie te maken
quote:Op maandag 23 november 2009 17:11 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ah, niet aan gedacht.
Ben blijkbaar kleurenblind dan
Inderdaad.quote:Op maandag 23 november 2009 17:50 schreef TNA het volgende:
Op een verpakking: "tenminste houdbaar tot 2 december".
Zo van: het is smerig, maar je kunt het in ieder geval nog de hele maand eten
quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:35 schreef Zelva het volgende:
Banner op de Frontpage:
[ afbeelding ]
Het zijn ook zulke lappen tekst, daar kan best wel eens een foutje insluipen.
quote:
..Ik snap hem nietquote:Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef J0ttem het volgende:
[ ... ]
Iddquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:46 schreef TNA het volgende:
'Toest' is bijna net zo'n tof woord als 'donutsen'
Is de hartenwens van dat kind een levensbedreigende ziekte die jij hem kan geven?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:46 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
..Ik snap hem niet....hoe kun je hem fout lezen...?
Geniaalquote:Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
D'oh, ja nu zie ik hem; het is gewoon een ambigue zin - maar de meest 'economische' lezing is toch echt die die ze bedoeld hebben. Dus ik vind 'm niet zo ergquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is de hartenwens van dat kind een levensbedreigende ziekte die jij hem kan geven?
Deze snap ik ook niet. Dat staat toch altijd, verplicht, op verpakkingen? Deze formulering is toch ook niet zo anders, behalve dat het meestal 't/m' ipv 'tot' is - maar dat maakt toch niet zoveel verschil? Waar wordt gesuggereerd dat het smerig isquote:Op maandag 23 november 2009 17:50 schreef TNA het volgende:
Op een verpakking: "tenminste houdbaar tot 2 december".
Zo van: het is smerig, maar je kunt het in ieder geval nog de hele maand eten
In een van de eerste topics was er ook zo een:quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:55 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
D'oh, ja nu zie ik hem; het is gewoon een ambigue zin - maar de meest 'economische' lezing is toch echt die die ze bedoeld hebben. Dus ik vind 'm niet zo erg.
Ten minste houdbaar. Niet "Tenminste"quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:57 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Deze snap ik ook niet. Dat staat toch altijd, verplicht, op verpakkingen? Deze formulering is toch ook niet zo anders, behalve dat het meestal 't/m' ipv 'tot' is - maar dat maakt toch niet zoveel verschil? Waar wordt gesuggereerd dat het smerig is
http://www.onzetaal.nl/advies/tenminste.phpquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:57 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Deze snap ik ook niet. Dat staat toch altijd, verplicht, op verpakkingen? Deze formulering is toch ook niet zo anders, behalve dat het meestal 't/m' ipv 'tot' is - maar dat maakt toch niet zoveel verschil? Waar wordt gesuggereerd dat het smerig is
Bij dát voorbeeld is de verkeerde lezing ook idd de meest economische, dus die is dan imho idd wel 'fout' omdat die vaker (in 1e instantie) verkeerd geinterpreteerd wordt. Als je ambigue zinnen uit wil bannen, heb je een zware klus voor de boeg.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
In een van de eerste topics was er ook zo een:
"Houden uw kinderen niet van groente? Gooi ze dan eens door de soep!"
Ik vind het wel echt fout hoor. In een reclame moet je zoiets gewoon zien en veranderen.
Ja, natuurlijk...quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:04 schreef Biancavia het volgende:
[..]
http://www.onzetaal.nl/advies/tenminste.php
Gebiedende wijs met Tquote:Op donderdag 19 november 2009 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel, officieel zeg je dat wel. Sterker nog: Ik heb gewoon geleerd, dat 'houd uw pincode geheim' fout is. In dit geval kun je de 'vervang door lopen' regel namelijk gebruiken en horen dat het niet klopt. U, in tegenstelling tot jij, is namelijk een derde persoon enkelvoud, geen tweede. Het is immers ook 'Loop jij naar de maan', maar 'looptT u naar de maan'. Het is 'jij hebt' en 'u heeft'.
Ik vind het ook veel mooierquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:18 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Gebiedende wijs met TVan mij mag ie nog wel even blijven
Ben jij dan ook consequent en zeg je 'u is'?quote:Op donderdag 19 november 2009 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is 'jij hebt' en 'u heeft'.
U hebt en u heeft mogen beide, zolang je maar consistent de tweede of derde persoonsvorm aanhoudt. U is klinkt best leukquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ben jij dan ook consequent en zeg je 'u is'?
U hebt is beleefder.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:36 schreef TNA het volgende:
[..]
U hebt en u heeft mogen beide, zolang je maar consistent de tweede of derde persoonsvorm aanhoudt. U is klinkt best leuk
Nee hoor: http://taal.vrt.be/taaldatabanken_master/juist/981010.shtmlquote:
t Is natuurlijk maar wat je veel vindt. Ik vind het ook heel raar dat er idd niemand in dat proces dat ziet in die gevallen, maar dat vind ik in elk individueel voorbeeld. Maar het gebeurt blijkbaar nou eenmaal, en dan is de hoeveelheid in dit topic imho niet in absolute zin 'veel': de vermeldingen hadden er ook veel meer dan dit kunnen zijn, en dan was de hoeveelheid die je nu ziet 'af en toe' geweest. Over de (hypothetische) statistieken kun je denk ik weinig zeggen...quote:Op donderdag 26 november 2009 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je waar ik nou nog het meest van sta te kijken? Dat er geen enkel reclamebureau of marketeer in het proces is die zoiets heeft van, ziet nou niemand die 2 "L"-en?
Dat er af en toe in zo'n poster of reclamebord een foutje zit, kan gebeuren. Maar zo veel fouten als in dit topic staan? Dat is gewoon echt stom
Ja, ik zie hier regelmatig een A4tje op een lokale broodjeszaak of zoiets voorbij komen. Daar kan je nog om lachen en verder kijken. Maar professionele reclamecampagnes, verkeersborden etc. Dan vind ik de hoeveelheid in dit topic veel. Daar mag eigenlijk gewoon geen fout in voorkomen.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:08 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
t Is natuurlijk maar wat je veel vindt. Ik vind het ook heel raar dat er idd niemand in dat proces dat ziet in die gevallen, maar dat vind ik in elk individueel voorbeeld. Maar het gebeurt blijkbaar nou eenmaal, en dan is de hoeveelheid in dit topic imho niet in absolute zin 'veel': de vermeldingen hadden er ook veel meer dan dit kunnen zijn, en dan was de hoeveelheid die je nu ziet 'af en toe' geweest. Over de (hypothetische) statistieken kun je denk ik weinig zeggen...
quote:rijplaten gladt bij natweer
Ik gladquote:Op donderdag 26 november 2009 18:24 schreef Pien85 het volgende:
Op een bord bij de wegwerkzaamheden hier in de buurt:
[..]
Ach, ik vroeg me ook af wat een natweer in vredesnaam is. Maar goed, zo heb ik er nog wel meer gezien, bij mijn moeder in de straat zijn ze ook met de weg bezig. handgeschreven bord: doorgaand rijverkeer gestrempt.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik glad
Hij gladt?Dat bedoel ik nou, dat moet toch absoluut niet kunnen?!
Ik had niet eens verder gelezenquote:Op donderdag 26 november 2009 18:27 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ach, ik vroeg me ook af wat een natweer in vredesnaam is. Maar goed, zo heb ik er nog wel meer gezien, bij mijn moeder in de straat zijn ze ook met de weg bezig. handgeschreven bord: doorgaand rijverkeer gestrempt.
Ik heb ze gevraagd t bord weg te halen, en dat hebben ze gedaan
Of de zorgverzekeringsfolder die ik binnenkreeg. Ze boden ook tandheelkundige verzekeringen aan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:29 schreef Sloggi het volgende:
Oké, het is een bewuste verbastering, maar ik houd niet zo van die populaire termen:
https://www.zekur.nl/zorg
Ksnapumnie?quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:13 schreef joepie91 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, want Goverwelle is een intercitystation
Kijk eens goed naar wat voor soort trein er zou rijden tussen Gouda Goverwelle en Gouda?quote:
Bovendien zijn die dingen voor 2,50 te koop bij de Wibra ofzo.quote:Op maandag 23 november 2009 12:08 schreef Zapper het volgende:
Het is weer goed raak bij Onedayfly
[ afbeelding ]
Sorry, het ziet er vast heeeeel stupide uit als je alles, maar dan ook echt alles weet van treinen en de dienstregeling in Nederland, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen dit totaal niet als een tenenkrommende foutziet, puur omdat niemand weet, dat het niet klopt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:31 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar wat voor soort trein er zou rijden tussen Gouda Goverwelle en Gouda?
EDIT: En ja, dat is een fout bij een tekst in het openbaar.
of het nou 3 sterren heet of t@nd 250quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:18 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Of de zorgverzekeringsfolder die ik binnenkreeg. Ze boden ook tandheelkundige verzekeringen aan.
T@ND 60
T@ND 256
etc.
Kom op zeg, het zijn geen fucking mobiele abonnementen
Idd, de 'Intercity' is tegenwoordig in de helft van de tijd gewoon een veredelde stoptrein. Het heeft allang niets meer te maken met 'tussen steden'. Vooral die berichten dat de Intercity "verder gaat als stoptrein", terwijl je in een half uur al vijf keer bent gestoptquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:04 schreef Sloggi het volgende:
Tegenwoordig is vrijwel elke trein een intercity, op die term zijn ze niet meer zo zuinig als vroeger.
Dat kan, maar hier gaat het om een trein waar dus op het bord op het perron (geen idee hoe dat heet, die waar de eerstvolgende trein opstaat die op het perron aankomt) wél stoptrein staat. Vandaar foutquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Idd, de 'Intercity' is tegenwoordig in de helft van de tijd gewoon een veredelde stoptrein. Het heeft allang niets meer te maken met 'tussen steden'. Vooral die berichten dat de Intercity "verder gaat als stoptrein", terwijl je in een half uur al vijf keer bent gestopt
Sorry, maar dan is het alleen fout als je op dat perron staat. Wij zitten achter een PC, gelukkig vele kilometers bij Gouda vandaan, dus wij zien niet dat het fout is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:50 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat kan, maar hier gaat het om een trein waar dus op het bord op het perron (geen idee hoe dat heet, die waar de eerstvolgende trein opstaat die op het perron aankomt) wél stoptrein staat. Vandaar fout
Dat neemt niet weg dat het een openbare fout is. Overigens had je vorige reactie ook wel iets vriendelijker (en vooral intelligenter) gekund, wantquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar dan is het alleen fout als je op dat perron staat. Wij zitten achter een PC, gelukkig vele kilometers bij Gouda vandaan, dus wij zien niet dat het fout is.
slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
als je alles, maar dan ook echt alles weet van treinen en de dienstregeling in Nederland
Dit topic gaat over teksten (zie TT). De tekst in jouw post is gewoon correct.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:26 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het een openbare fout is. Overigens had je vorige reactie ook wel iets vriendelijker (en vooral intelligenter) gekund, want
[..]
slaat natuurlijk helemaal nergens op.
quote:Ed Meyer, de advocaat van Ojani Noa, heeft laten weten dat hij de tape maandag tijdens de zitting openbaar gaat maken, mits de advocaten van Lopez voor die tijd met een goed voorstel komen.
De waarschuwing over de "conflicterende beleining" vond ik ook nogal bijzonder.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 november 2009 14:08 schreef GimmeGore het volgende:
http://www.mooiboy.com/
Zoek de fout (en dan bedoel ik niet hoe fout de site zelf is)
Verrek, overheen gelezenquote:Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef GimmeGore het volgende:
Ik vond zelf de fout bij puntje 8 erg mooi
Je kan je sowieso op Marktplaats echt suf lachen om wat sommige mensen in die advertenties zetten.quote:Op zondag 29 november 2009 14:32 schreef jetse het volgende:
op marktplaats bij watersport en boten spelt de helft van de mensen motor als moter ook erg dom
Da's nou weer typisch Nederland he, het slachtoffer aanhouden. Maar gelukkig waren ze wel illegaal, dat maakt het een stuk minder erg wat mij betreftquote:Illegale slachters offerfeest aangehouden
Uitgegeven: 29 november 2009 18:34
Laatst gewijzigd: 29 november 2009 18:58
DEN HAAG - De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw heeft vrijdag op twee plaatsen in Gelderland mensen aangehouden die illegaal schapen hadden geslacht voor het offerfeest.
Bron: NU.nl
quote:Op zondag 29 november 2009 19:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Da's nou weer typisch Nederland he, het slachtoffer aanhouden. Maar gelukkig waren ze wel illegaal, dat maakt het een stuk minder erg wat mij betreft
quote:Op zondag 29 november 2009 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zie geen aangehouden slachtoffers, alleen aangehouden slachters.
Kop: Illegale slachters offerfeest aangehouden.quote:
Ik heb mijn post al aangepastquote:Op zondag 29 november 2009 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kop: Illegale slachters offerfeest aangehouden.
Ja, dus?
Als ze geen slagers zijn zijn het illegale slagers. Ze slachten namelijk illegaal.quote:Op zondag 29 november 2009 19:13 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zit ik het nou helemaal verkeerd te lezen of is het ondertussen aangepast.
Ik geloof dat ik gek word![]()
Maar dan nog zijn het geen illegale slachters. Tenzij ze echt illegaal hier zijn natuurlijk.
Het zijn de slachtingen die illegaal zijn.
wij reden van de week langs ' asvaltwerkzaamheden'quote:Op donderdag 26 november 2009 18:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En daarnaast is het idee zelf ook al van de zottenquote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind de titel ook nogal krom gekozen. Ik kan de rest van het artikel niet lezen maar als je in de titel neerzet dat rampnieuws op je Xbox komt, en vervolgens gaat melden dat Microfost, Sony en Nintendo naar hun online netwerken gaan kijken ben je selectief bezig.
Streepje vergeten. Als elk puntje toch telt...quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:24 schreef DeTolk het volgende:
X-Box, Microfost.
Wat een analfa-/digibeet
Goedbeschouwd is iemand die er de ballen verstand van heeft, analoog aan alfabeet / analfabeet, natuurlijk een adigibeet.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:37 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Streepje vergeten. Als elk puntje toch telt...
Da's weer eens wat anders dan een krans.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:10 schreef Smart-E het volgende:
Intratuin nu ook voor uw uitvaart!![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door -J-D- op 02-12-2009 19:00:08 ]I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
quote:Op woensdag 2 december 2009 16:48 schreef -J-D- het volgende:
Zijn die WC-bordjes zo door?grappig, een spelfout in een topic over spelfouten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
quote:Op woensdag 2 december 2009 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'In hele Bijbel geen pepernoot te vinden'
Het watte?quote:Deze essentialia van het sinterklaarsfeest zijn kennelijk niet aan het christendom ontsproten”
quote:Op woensdag 2 december 2009 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
grappig, een spelfout in een topic over spelfouten..
Um, waar zeg ik dat dan?quote:
Dat zeg jij niet, dat staat in het artikel dat jij linkt. Ok, dat had wel even wat duidelijker naar voren mogen komen uit de post van Zelva, maar ach, het is laat enzo.quote:
quote:Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef TjilpTjilp het volgende:
[ afbeelding ]
AUW!
Heb je net voor 500 euro zo'n bord laten maken...
Ohquote:Op donderdag 3 december 2009 10:12 schreef Gwywen het volgende:
Het gaat om cappuccino, wat verkeerd is gespeld, wakkere chica![]()
(...)
De onderstreepte -dt- had een -d- moeten zijn. Daar zit 't 'm juist het verschil. Vermoorden kan ook actief zijn, dus het gaat om enkel de -d- die het duidelijk maakt. (titel is dus juist gespeld).quote:Op donderdag 3 december 2009 10:37 schreef ReMcOrE het volgende:
leuke titel: heeft dit jongetje nou iemand verkracht en vermoordt of is hij zelf verkracht en vermoordt?
Jongetje (4) verkracht en vermoord in moskee
(of had er in het 1e geval dan moordt i.p.v. vermoordt gestaan?)
Wat ben jij stom zeg.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:37 schreef ReMcOrE het volgende:
leuke titel: heeft dit jongetje nou iemand verkracht en vermoordt of is hij zelf verkracht en vermoordt?
quote:Op donderdag 3 december 2009 10:37 schreef ReMcOrE het volgende:
nu je het zo zegt zie ik het verschilquote:Op donderdag 3 december 2009 11:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
De onderstreepte -dt- had een -d- moeten zijn. Daar zit 't 'm juist het verschil. Vermoorden kan ook actief zijn, dus het gaat om enkel de -d- die het duidelijk maakt. (titel is dus juist gespeld).
Wat maakt zo'n -t- nog veel verschil hè![]()
Eh....quote:Op donderdag 3 december 2009 10:37 schreef ReMcOrE het volgende:
"De bordje"..? ;-)quote:Op donderdag 3 december 2009 10:08 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Die van de WC-bordje snap ik niet.![]()
(ik voel me echt heel dom in dit topic, ik snap de helft niet, of kijk steeds op momenten dat 'k niet helder ben..![]()
)
Ik wilde hem net postenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Voetbal International, wat doe je toch steeds.
Ik moest hardop lachenquote:Op vrijdag 4 december 2009 01:45 schreef heiden6 het volgende:
Deze vond ik echt priceless...
[ afbeelding ]
Genomen op metrostation Beurs in Rotterdam. Het gaat niet om een trainingskamp voor seriemoordenaars, maar om een schoenmaker.
Ik doe het voor minderquote:Op vrijdag 4 december 2009 01:45 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
Genomen op metrostation Beurs in Rotterdam. Het gaat niet om een trainingskamp voor seriemoordenaars, maar om een schoenmaker.
Jammer dat ik niet in buurt woon anders was ik daar in de winkel even gaan hakken, dat is makkelijk verdienen die ¤5,-quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:45 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:45 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw land erbij?quote:Na het eerste treffen speelt de ploeg van bondscoach Bert van Marwijk in Durban tegen Japan (19 juni, 16:00 uur) en Kaapstad (24 juni, 20.30 uur).
Gast, waarom lees je een krant waar je iedere dag wat op te zeiken hebtquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Telegraaf heeft ook werkelijk nergens verstand van <zucht>:
[..]
Nieuw land erbij?
Waar bemoei je je mee? 1) Het vult dit topic en 2) Ik lees er wel meer, maar alleen de Televaag krijgt het voor elkaar dit soort fouten te maken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Gast, waarom lees je een krant waar je iedere dag wat op te zeiken hebt
zou je zelf een bijl mee moeten nemen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:44 schreef maok het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet in buurt woon anders was ik daar in de winkel even gaan hakken, dat is makkelijk verdienen die ¤5,-
Ik bemoei me ermee omdat die fouten me nogal beginnen te vervelen en je keer op keer duidelijk moet maken wat een slechte krant het wel niet is, met opmerkingen als "Zucht... De Televaag weer".quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee? 1) Het vult dit topic en 2) Ik lees er wel meer, maar alleen de Televaag krijgt het voor elkaar dit soort fouten te maken.
Well, boo-fucking-hoo. Dit topic gaat over tenenkrommende fouten in het openbaar. Er staat nergens dat er geen commentaar bij gegeven mag worden, er staat nergens dat het merendeel niet uit één bron mag komen en er staat zeker nergens dat de Televaag ontzien moet worden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik bemoei me ermee omdat die fouten me nogal beginnen te vervelen en je keer op keer duidelijk moet maken wat een slechte krant het wel niet is, met opmerkingen als "Zucht... De Televaag weer".
Knap opgemerkt hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 23:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Well, boo-fucking-hoo. Dit topic gaat over tenenkrommende fouten in het openbaar. Er staat nergens dat er geen commentaar bij gegeven mag worden, er staat nergens dat het merendeel niet uit één bron mag komen en er staat zeker nergens dat de Televaag ontzien moet worden.
Nee, dat is goed geschreven.quote:
Je leuke en originele 'grapje' om de Telegraaf Televaag te noemen begint anders wel een beetje vermoeiend te worden. Net zo triest als mensen die Windows continu Windhoos noemen. Verzin eens wat nieuws.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee? 1) Het vult dit topic en 2) Ik lees er wel meer, maar alleen de Televaag krijgt het voor elkaar dit soort fouten te maken.
boo-fucking-hooquote:Op zondag 6 december 2009 12:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Je leuke en originele 'grapje' om de Telegraaf Televaag te noemen begint anders wel een beetje vermoeiend te worden. Net zo triest als mensen die Windows continu Windhoos noemen. Verzin eens wat nieuws.
Ramen?quote:Op zondag 6 december 2009 12:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Net zo triest als mensen die Windows continu Windhoos noemen. Verzin eens wat nieuws.
Ah, nog zo'n josti die de originaliteitsprijs verdient. Gefeliciteerd!quote:
Wat te denken van kompleks?quote:Op zondag 6 december 2009 12:28 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nee, dat is goed geschreven.
Volgens mij is het prullebak.
En wat dan van: jou, personnages en bedevaard..! Oh wacht...quote:
Als je het met dt schrijft welquote:Op maandag 23 november 2009 10:53 schreef DeTolk het volgende:
Gent ligt helemaal niet in Nederland
Valt nog wel meer voor een Amerikaan, hij spreekt aardig Nederlands zo te lezen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef Arcee het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)opman_te_zijn__.html
[ afbeelding ]
Ik zal er wel eens een screenshot van maken voor jequote:Op woensdag 9 december 2009 16:29 schreef Copycat het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar die gevederde directeur.
Is het niet 'bij nood' overigens?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:12 schreef MaxMark het volgende:
In de nieuwe QBuzz-en:
De strijd is gelopen, de driehoek is gevaren.
[ afbeelding ]
In geval van nood, volgens mijquote:
http://www.nu.nl/achterkl(...)-verlies-ramses.htmlquote:De grote koning mocht geen onmenselijke pijn meer leiden.
Ik zie zelfs 2 typo's.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:40 schreef PiRANiA het volgende:
Typo maar wel grappig:
[ afbeelding ]
likeur ook denk ikquote:Op zondag 13 december 2009 12:22 schreef djkoelkast het volgende:
Bij de Mitra:
[ afbeelding ]
En niet alleen online, zo staat het ook in het krantje.
Cappuccino is blijkbaar ook erg lastig:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |