quote:
quote:
Pizza's van na ¤9,-??quote:
quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:16 schreef Copycat het volgende:
Proscuitto ipv prosciutto zo te zien.
Menukaarten van shoarmazaken zijn altijd prachtigquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
Nou, zal ik dan maar eens de eerste nuttige post van dit topic plaatsen?
De menukaart van de pizzaboer/shoarmatent aan de overkant:
[ afbeelding ]
edit: nu ik er goed naar kijk zie ik nog een fout
Mwa, dat is ook wel logisch. Je hebt zoiets al snel met leenwoorden uit talen met een ander alfabet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Menukaarten van shoarmazaken zijn altijd prachtigBij ons stond Kebab elke keer anders geschreven. Keuze uit: Kebab, Kebap, Kabab of Kabap
Waarschijnlijk wel, dat POS-materiaal wordt landelijk gebruikt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:29 schreef Dastan het volgende:
Bij de Dirk van de Broek stond vandaag trouwens op zo'n reclameflap aan het plafond iets als "Niemand wil teveel betalen". Ik vraag me dan af of zoiets meteen overal fout staat.
Die leenwoorden veranderen soms met de minuut? Nee, niet logisch dus.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mwa, dat is ook wel logisch. Je hebt zoiets al snel met leenwoorden uit talen met een ander alfabet.
Als ik me niet vergis komt dat woord uit het Perzisch/Farsi en wordt dus uitgesproken als kabab/kebeb; iets daar tussenin. Kebabzaken hebben dan al snel de neiging om het woord op hun manier te schrijven, alleen dan getranscribeerd naar het Westerse alfabet. Hetzelfde geldt toch voor Mohammed/Mohammad/Muhammed enzovoorts?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Die leenwoorden veranderen soms met de minuut? Nee, niet logisch dus.
Maar 4 verschillende manier in 1 folder?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Mwa, dat is ook wel logisch. Je hebt zoiets al snel met leenwoorden uit talen met een ander alfabet.
Inderdaad niet consequent. Maar tenenkrommend? Nee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar 4 verschillende manier in 1 folder?
Ik zie een typefout in mijn eigen zin die tenenkrommend isquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Inderdaad niet consequent. Maar tenenkrommend? Nee.
Ja, heel mooi allemaal. Nogmaals: verandert dat leenwoord dan iedere minuut, zodat je op één menukaart het drie regels verderop weer anders moet spellen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:10 schreef Dastan het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis komt dat woord uit het Perzisch/Farsi en wordt dus uitgesproken als kabab/kebeb; iets daar tussenin. Kebabzaken hebben dan al snel de neiging om het woord op hun manier te schrijven, alleen dan getranscribeerd naar het Westerse alfabet. Hetzelfde geldt toch voor Mohammed/Mohammad/Muhammed enzovoorts?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, heel mooi allemaal. Nogmaals: verandert dat leenwoord dan iedere minuut, zodat je op één menukaart het drie regels verderop weer anders moet spellen?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef Dastan het volgende:
[..]
Inderdaad niet consequent. Maar tenenkrommend? Nee.
1. Net vond je het nog logisch dat het op dezelfde kaart meerdere malen anders gespeld wordt.quote:
Altijd hetzelfde met die tentenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Wederom Arnhem zo te zien aan het bordquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:18 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Op die site staat het wel goed
Was geen ruit maar een groot bord in winkelcentrum Kronenburg.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:20 schreef CasB het volgende:
Dus je klikt op die ruit, en dan wordt het thuisbezorgd?Ideaal!
Grillroom Pizzeria Buona Seraquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien hier aan de overkant van de straatquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Wederom Arnhem zo te zien aan het bord
Winkelcentrum Kronenburgquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:32 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Zo te zien hier aan de overkant van de straat
Ja het eten is zeker goed, niets over te klagenquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Flabberguest het volgende:
[..]
Grillroom Pizzeria Buona Sera![]()
Daar bestellen wij regelmatig op het werk, smaakt wel goed dat eten daar![]()
Geen idee waar ze zitten, ze komen het altijd brengen gelukkig(al zijn ze meestal wel erg traagquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja het eten is zeker goed, niets over te klagen![]()
En ik woon in de flat tegenover, dus lekker dichtbij
Ik heb een ninja-edit uitgevoerd. Maar inderdaad: 'Stemt allen!' staat mooier dan 'Stem allemaal!'.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:31 schreef Xaryna het volgende:
Het wordt inderdaad niet veel meer gebruikt, maar het hoort wel zo en staat zoveel mooier dan 'word'
Het is hier ook niet echt een oproep. Het komt meer op mij over of er een mogelijkheid wordt geopperd: kijk mensen, het is nu mogelijk een marsmannetje te worden! Grammaticaal gezien is het misschien gebiedende wijs, of dat ook de bedoeling van de zin is betwijfel ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:33 schreef Xaryna het volgende:
Oh, subtiel!
Was mij nog niet eens opgevallen, ik vond het wel normaal, eigenlijk.
Volgens mij was de gebiedende wijs hier niet bedoeld.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef Xaryna het volgende:
Meervoud gebiedende wijs. Is gewoon goed hoor.
We houden gewoon alle opties open!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:00 schreef Xaryna het volgende:
Door het uitroepteken dacht ik van wel. Nou ja, ik hou mijn mond al
Inderdaad. Volgens mij is het per ongeluk goedquote:Op woensdag 18 november 2009 12:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij was de gebiedende wijs hier niet bedoeld.
quote:Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef Xaryna het volgende:
Meervoud gebiedende wijs. Is gewoon goed hoor.
quote:Hele Grote Groepenkast
Verbouwing? Alle Elekta die U Zoekt. Bezorging Altijd Gratis!
www.ElektroOnline.nl/Verdeelkast
quote:In een bosperceel aan de Vormtweg op Urk is woensdag een lijk gevonden.
In 1942 werd de Noordoostpolder drooggemalen, maar voor de inwoners van Urk leeft het eilandgevoel nog steeds; men woont bijvoorbeeld niet in Urk maar op Urk.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De Televaag weet nog steeds niet dat Urk geen eiland meer is:
[..]
Ja, en? Dat maakt het correct? Dacht het niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef -J-D- het volgende:
[..]
In 1942 werd de Noordoostpolder drooggemalen, maar voor de inwoners van Urk leeft het eilandgevoel nog steeds; men woont bijvoorbeeld niet in Urk maar op Urk.
Zo heet het gewoon al jaren in de volksmond.
Gebiedende wijs met stam+t is al jaren niet meer toegestaan, hoor. Het is dus echt fout. Alleen bij enkele vaste uitroepen zoals Komt dat zien mag de extra t eventueel blijven staan.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:31 schreef Xaryna het volgende:
Het wordt inderdaad niet veel meer gebruikt, maar het hoort wel zo en staat zoveel mooier dan 'word'
Gast, waarom stop je niet gewoon met het lezen van die waardeloze krantquote:Op woensdag 18 november 2009 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Dat maakt het correct? Dacht het niet.
Resultaten 1 - 10 van circa 179 voor bijsettafelquote:Op woensdag 18 november 2009 21:13 schreef junkiexp het volgende:
Toevallig gisterenavond bij de blokker gemaakt met mijn telefoon :
[ afbeelding ]
Que ?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Resultaten 1 - 10 van circa 179 voor bijsettafel
De zoekterm 'bijsettafel' levert nog 179 resultaten op, wat betekent dat er niet alleen bij Blokker debielen rondlopenquote:
Zo zijn er wel meer.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:48 schreef TNA het volgende:
[..]
De zoekterm 'bijsettafel' levert nog 179 resultaten op, wat betekent dat er niet alleen bij Blokker debielen rondlopen
Resultaten 1 - 10 van circa 207.000 voor "ik wordt" (0,34 seconden)quote:Op woensdag 18 november 2009 23:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer.
Resultaten 1 - 10 van circa 21.300 voor "Het betekend" (0,32 seconden)
die hoort bij een setquote:Op woensdag 18 november 2009 21:13 schreef junkiexp het volgende:
Toevallig gisterenavond bij de blokker gemaakt met mijn telefoon :
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Dat maakt het correct? Dacht het niet.
Taalkundig doen ze het fout, ja. Dat ze uit sentimentele overwegingen de oude term blijven gebruiken, maakt het nog geen correct Nederlands. Hoogstens vasthouden an traditie. Overigens: Urk is niet de meest progressieve gemeente van dit land, dus je kunt verwachten, dat ze erg lang vasthouden aan outdated concepts.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:06 schreef GimmeGore het volgende:
http://www.urk.nl/
Gut, zelfs de gemeente Urk doet het dan fout...
ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erger vind, een fout op basis van traditie of verengelsing van de Nederlandse taal...quote:Op donderdag 19 november 2009 06:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Taalkundig doen ze het fout, ja. Dat ze uit sentimentele overwegingen de oude term blijven gebruiken, maakt het nog geen correct Nederlands. Hoogstens vasthouden an traditie. Overigens: Urk is niet de meest progressieve gemeente van dit land, dus je kunt verwachten, dat ze erg lang vasthouden aan outdated concepts.
Dat is ook mijn wens!quote:Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een spelfout, maar het kan wel erg fout gelezen worden
Tenzij je opvoeding hebt gehad en het normaal vindt om onbekenden nog met 'u' aan te spreken, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:15 schreef Intxaurraga het volgende:
Pijnlijk ja.
En ik wil even mededelen dat dt-gebiedende wijs oenig is en niks toevoegt.
Net zoals het opvoeding is om Nederlands met sch te schrijven?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij je opvoeding hebt gehad en het normaal vindt om onbekenden nog met 'u' aan te spreken, natuurlijk.
Wat is er mis mee? Omdat heel Nederland IN hun dorpje of stad woont, mag een Urker toch nog wel OP zijn plaats wonen. Men woont ook OP de Rips terwijl dat nog nooit een eiland is geweest. Dat geeft toch iets bijzonders aan zo'n dorpje.quote:Op donderdag 19 november 2009 06:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Taalkundig doen ze het fout, ja. Dat ze uit sentimentele overwegingen de oude term blijven gebruiken, maakt het nog geen correct Nederlands. Hoogstens vasthouden an traditie. Overigens: Urk is niet de meest progressieve gemeente van dit land, dus je kunt verwachten, dat ze erg lang vasthouden aan outdated concepts.
Aiai, die is wel pijnlijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een spelfout, maar het kan wel erg fout gelezen worden
Gebiedende wijs met u is ook zonder -dt. Zoals: houd uw pincode geheim. Je zegt ook niet: neemt uw tas mee.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij je opvoeding hebt gehad en het normaal vindt om onbekenden nog met 'u' aan te spreken, natuurlijk.
Jawel, officieel zeg je dat wel. Sterker nog: Ik heb gewoon geleerd, dat 'houd uw pincode geheim' fout is. In dit geval kun je de 'vervang door lopen' regel namelijk gebruiken en horen dat het niet klopt. U, in tegenstelling tot jij, is namelijk een derde persoon enkelvoud, geen tweede. Het is immers ook 'Loop jij naar de maan', maar 'looptT u naar de maan'. Het is 'jij hebt' en 'u heeft'.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Gebiedende wijs met u is ook zonder -dt. Zoals: houd uw pincode geheim. Je zegt ook niet: neemt uw tas mee.
Omdat je achter loopt "u" hebt staan, wat in het eerste geval niet zo was. Bij jouw voorbeeld met "naar de maan lopen" is het geen gebod, maar een verzoek.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel, officieel zeg je dat wel. Sterker nog: Ik heb gewoon geleerd, dat 'houd uw pincode geheim' fout is. In dit geval kun je de 'vervang door lopen' regel namelijk gebruiken en horen dat het niet klopt. U, in tegenstelling tot jij, is namelijk een derde persoon enkelvoud, geen tweede. Het is immers ook 'Loop jij naar de maan', maar 'looptT u naar de maan'. Het is 'jij hebt' en 'u heeft'.
Dat zeg ik ook. En 'neemt uw tas mee' is echt wel gebiedende wijs. Zoals je zelf al zei: er zit geen persoonlijk voornaamwoord in. Een verzoek zou zijn: neemt u uw tas mee'.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:42 schreef Intxaurraga het volgende:
Klokken en klepels hier. 'Neemt uw tas mee' is ook een verzoek; geen gebiedende wijs. Gebiedende wijs heeft geen persoonlijk voornaamwoord in het Nederlands (in geen enkele taal volgens mij, al bestaan er wel talen met gebiedende wijs beleefdheidsvorm). En constructies als 'stemt KVP' of ' Blijft kalm' zijn niet beleefd, maar lachwekkend en keihard achterhaald.
Ai, ik heb hem net ge-edit, want ik was ook een beetje abuis. Wat overeind blijft is dat constructies als 'bidt tot God' op geen enkele manier te rechtvaardigen zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook. En 'neemt uw tas mee' is echt wel gebiedende wijs. Zoals je zelf al zei: er zit geen persoonlijk voornaamwoord in. Een verzoek zou zijn: neemt u uw tas mee'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |