abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:51:11 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74582856
Het tweede deel! Het eerste topic had ook niet echt een fatsoenlijke OP, maar de vraag was toch duidelijk:

In welk land / welke landen zou je willen wonen?

En voor het tweede deel van dit topic maken we het iets moeilijker:

Waarom zou je in dat land / die landen willen wonen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:48 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74583092
Legoland!

Zo, hebben we die vast gehad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:54 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74583095
Nieuw Zeeland, Australie, USA, Canada...
Reden: Mooie landen, meer natuur dan hier, een beetje de ruimte, en ik kan de mensen verstaan
censuur :O
pi_74583116
in UK/ierland Altijd al mooi land gevonden (vooral schotland/ierland), zelfs met het weer, en alle mensen uit die regio die ik tot nu toe ontmoet heb waren allemaal tof daarbij ook leuke taal en humor, ik zou dr wel heen willen verhuizen in de toekomst als het even gaat edit: en vrij kortbij huis
pi_74583482
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Nieuw Zeeland, Australie, USA, Canada...
Reden: Mooie landen, meer natuur dan hier, een beetje de ruimte, en ik kan de mensen verstaan
Volledig mee eens en ik voeg de complete UK daaraan toe. De history, de talen, de humor.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:23:48 #6
45833 crew  Fogel
pi_74583919
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:58 schreef popolon het volgende:
Legoland!

Zo, hebben we die vast gehad.
Joh, waarom niet Lalaland?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74584085
Australie -> Sydney.. Gaat waarschijnlijk in Januari gebeuren

Lekker weer en goed voor de ontwikkeling
pi_74584194
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:28 schreef draaijer het volgende:
Australie -> Sydney.. Gaat waarschijnlijk in Januari gebeuren

Lekker weer en goed voor de ontwikkeling
Waarschijnlijk? Het is november zou je nu niet al wat duidelijkheid willen hebben?
pi_74584262
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:32 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Waarschijnlijk? Het is november zou je nu niet al wat duidelijkheid willen hebben?
Het is al een GO, maar de financien moeten positief uitkomen. Je hebt echt buitengewoon veel haken en ogen. Huidig huis in NL, kinderen waarvan er 1 in april naar school moet etc.
pi_74584402
Japan of Noorwegen.

Japan omdat het een nogal apart ( ) land is en ik de Japanners zo grappig vind
En Noorwegen omdat het zo'n enorm mooi land is. En toch lekker dichtbij Nederland.

Ik geloof niet dat ik in een van beide landen de rest van mijn leven zou willen wonen, maar voor een paar jaar lijkt het me wel heel tof
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_74584434
Ik zou misschien wel in Nederland willen wonen, maar het blijft een gok.
Jesus saves but death prevails.
pi_74584775
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:35 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is al een GO, maar de financien moeten positief uitkomen. Je hebt echt buitengewoon veel haken en ogen. Huidig huis in NL, kinderen waarvan er 1 in april naar school moet etc.
Ja ik begrijp het, maar juist daarom lijkt het me zo enorm kort dag. Maar in ieder geval veel succes!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:59:01 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585030
typerend dat (in het 1e deel) de emigranten hun huidige land noemen,
maar van de thuisblijvers niemand Nederland noemt
zonnig Brasil
pi_74585164
Waarom is dat typerend? Ik woon hier al ruim 30 jaar en het lijkt mij interessant om eens een tijdje ergens anders te wonen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet in Nederland zou willen wonen.
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:06:37 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585280
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:03 schreef MissMSX het volgende:
Waarom is dat typerend? Ik woon hier al ruim 30 jaar en het lijkt mij interessant om eens een tijdje ergens anders te wonen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet in Nederland zou willen wonen.
ok, maar dan is het ook typerend dat van de emigranten niemand een ander land dan z'n eigen noemt
zonnig Brasil
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:13:14 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585468
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef qwerty_x het volgende:

Dat is hartstikke logisch hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren, zeker in het begin. Je moet eens weten wat een fun ik heb gehad in Oeganda ( ) en Kenia, dacht toen ik daar was dat ik er ook nooit meer weg zou willen. Maar later besef je pas hoe goed hoe wij het in Nederland hebben. Maar iemand die het land verlaat 'wil zich niet laten kennen', zeker niet op een forum. Maar ik ken persoonlijk meer dan genoeg mensen, waaronder ikzelf, die met alle liefde en plezier terug naar Nederland zijn gekomen. En dan praat ik over terugkomen uit Oeganda, Ierland, UK (+Schotland), US en Denemarken bijvoorbeeld.

En is het voor degenen die graag in Nederland willen blijven natuurlijk ook erg onzinnig om in dit topic te posten he Ik zou overigens wel graag nog eens in Oeganda wonen voor een paar maanden, en voor de ervaring nog een paar maanden ergens in Azië.
pi_74585562
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ok, maar dan is het ook typerend dat van de emigranten niemand een ander land dan z'n eigen noemt
Als je in je droomland woont hoef je toch nergens anders meer heen? En veel mensen die hier posten zullen nog geen 30 jaar in hun droomland wonen
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:16:16 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585584
quote:

[..]

Dan ben je al ergens anders, en dan moet je er nog eens aan gaan denken waar je daarna naar zou willen emigreren? Beetje dubbel. Overigens wil de emigrant natuurlijk niet graag laten merken dat hij/zij een foute/minder goede keuze heeft gemaakt met de keuze van het land. Nederland afkraken en denken dat het ergens anders zoveel beter is is natuurlijk wel erg simpel.
pi_74585619
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is hartstikke logisch hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren, zeker in het begin. Je moet eens weten wat een fun ik heb gehad in Oeganda ( ) en Kenia, dacht toen ik daar was dat ik er ook nooit meer weg zou willen. Maar later besef je pas hoe goed hoe wij het in Nederland hebben. Maar iemand die het land verlaat 'wil zich niet laten kennen', zeker niet op een forum. Maar ik ken persoonlijk meer dan genoeg mensen, waaronder ikzelf, die met alle liefde en plezier terug naar Nederland zijn gekomen. En dan praat ik over terugkomen uit Oeganda, Ierland, UK (+Schotland), US en Denemarken bijvoorbeeld.

En is het voor degenen die graag in Nederland willen blijven natuurlijk ook erg onzinnig om in dit topic te posten he Ik zou overigens wel graag nog eens in Oeganda wonen voor een paar maanden, en voor de ervaring nog een paar maanden ergens in Azië.
Dat is het bij mij ook. Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland, maar het lijkt me echt interessant om een tijdje ergens anders te wonen. Ook handig om een en ander in perspectief te plaatsen en te gaan waarderen hoe goed we het hier in Nederland hebben.
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:17:54 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585638
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:15 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je in je droomland woont hoef je toch nergens anders meer heen? En veel mensen die hier posten zullen nog geen 30 jaar in hun droomland wonen
Mijn droomland bestaat alleen in mijn dromen
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:18:49 #21
45833 crew  Fogel
pi_74585666
quote:

[..]

Ik woon prima in Noorwegen, maar indien ik en mijn gezin het ergens nóg beter zouden kunnen krijgen kan ik best overwegen om ergens anders heen te gaan.
Sommige staten in de VS bijvoorbeeld zou ik het best uit kunnen houden, maar dan moet ik daar wel een goed salaris binnen kunnen halen (bij een aanbod van 200k USD ++ begin ik pas serieus te overwegen).
In Duitsland (en dan met name in/vlakbij Berlijn of München), of Zweden (Stockholm) zou ik ook kunnen wonen. Maargoed, het is erg veel gekloot:
a) zelf een nieuwe baan te vinden met extreem gunstige voorwaarden (of een zeer ruim salaris om voor wat mindere voorwaarden op te wegen)
b) voor mijn vrouw om een nieuwe baan te vinden
c) voor de kinderen (maar ook de ouder, al is het in mindere mate) om zich aan de nieuwe situatie aan te passen (taal, vrienden, school, etc)

Deze, en andere punten zullen ook mensen weerhouden van uit Nederland weg te gaan. Als je weg wil, is het makkelijker om dat te doen voordat je aan een gezin begint.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:19:39 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585687
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat is het bij mij ook. Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland, maar het lijkt me echt interessant om een tijdje ergens anders te wonen. Ook handig om een en ander in perspectief te plaatsen en te gaan waarderen hoe goed we het hier in Nederland hebben.
Exact. Ik heb heel primitief gewoond in Afrika, de beste keuze die ik qua reizen ooit gemaakt heb. Buiten de geweldige ervaring daar, je ziet veel meer als je dichter bij de lokale bevolking staat, leer je je eigen land des te meer waarderen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:21:05 #23
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585731
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan ben je al ergens anders, en dan moet je er nog eens aan gaan denken waar je daarna naar zou willen emigreren? Beetje dubbel.
ik heb in verschillende landen gewoond, en met mij velen, dus zo gek is dat ook weer niet.
quote:
Overigens wil de emigrant natuurlijk niet graag laten merken dat hij/zij een foute/minder goede keuze heeft gemaakt met de keuze van het land.
daar zou je weleens een goed punt kunnen hebben
quote:
Nederland afkraken en denken dat het ergens anders zoveel beter is is natuurlijk wel erg simpel.
in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
zonnig Brasil
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:22:38 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585780
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef Fogel het volgende:
+ 200k USD? Ik denk dat de meeste mensen daar wel voor naar de US zouden vertrekken Ik wel in ieder geval, ondanks dat het zeker niet mijn favoriete land is, integendeel zelfs! Voor zo'n salaris pas ik mijn wooneisen wel wat aan
pi_74585814
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik wist wel dat ik toch aanhalingstekens zou moeten gebruiken
50.000 O+
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:24:26 #26
45833 crew  Fogel
pi_74585841
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

+ 200k USD? Ik denk dat de meeste mensen daar wel voor naar de US zouden vertrekken Ik wel in ieder geval, ondanks dat het zeker niet mijn favoriete land is, integendeel zelfs! Voor zo'n salaris pas ik mijn wooneisen wel wat aan
Vanaf dat bedrag ga ik er over nadenken, maar het is niet zeker dat het oordeel is dat het de moeite waard is.
De levensstandaard in Noorwegen is vrij hoog, ik wil er wel op vooruit gaan.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:27:34 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585953
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik wist wel dat ik toch aanhalingstekens zou moeten gebruiken
Whehe Maar ik vind geen enkel land waar ik nu ben geweest geweest helemaal geweldig eigenlijk. Van de landen waar ik de taal spreek of makkelijk vloeiend kan leren spreken (Spaanstalig, Duitstalig, Franstalig, Engelstalig, Nederlandstalig) zou ik alleen Duitsland op dit moment kunnen overwegen.
pi_74586024
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Whehe Maar ik vind geen enkel land waar ik nu ben geweest geweest helemaal geweldig eigenlijk. Van de landen waar ik de taal spreek of makkelijk vloeiend kan leren spreken (Spaanstalig, Duitstalig, Franstalig, Engelstalig, Nederlandstalig) zou ik alleen Duitsland op dit moment kunnen overwegen.
Maar Nederland is ook niet helemaal geweldig. Mijn droomland is Japan, maar ik ben realistisch genoeg om te zien dat er daar ook een hoop 'mis' is. Maar voor een jaartje of wat lijkt het me geweldig. Ogen en oren open en genieten maar
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:31:44 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586089
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vanaf dat bedrag ga ik er over nadenken, maar het is niet zeker dat het oordeel is dat het de moeite waard is.
De levensstandaard in Noorwegen is vrij hoog, ik wil er wel op vooruit gaan.
Uiteraard. Noorwegen is, naar wat ik heb gehoord, ook erg duur. Zeker in vergelijking met de US. Met een salaris van 200k USD kun je aardig luxe wonen in de US, huizen kosten daar erg weinig. Jij gaat erover denken vanaf dat bedrag, ik verwacht dat veel mensen voor dat bedrag niet na hoeven denken!
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:32:08 #30
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74586104
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ach - en zo lang het geen nachtmerrie wordt ga je niet klagen denk ik he?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:34:05 #31
45833 crew  Fogel
pi_74586188
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:39 schreef MissMSX het volgende:
Japan of Noorwegen.

Japan omdat het een nogal apart ( ) land is en ik de Japanners zo grappig vind
En Noorwegen omdat het zo'n enorm mooi land is. En toch lekker dichtbij Nederland.

Ik geloof niet dat ik in een van beide landen de rest van mijn leven zou willen wonen, maar voor een paar jaar lijkt het me wel heel tof
Waarom denk je eigenlijk dat het slechts voor enkele jaren tof is en daarna niet meer? Wat denk je dat je tegen gaat staan?
En verhuizen omdat het ergens anders mooier is, dan kan je beter enkele keren per jaar op vakantie gaan
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:37:37 #32
45833 crew  Fogel
pi_74586302
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uiteraard. Noorwegen is, naar wat ik heb gehoord, ook erg duur. Zeker in vergelijking met de US. Met een salaris van 200k USD kun je aardig luxe wonen in de US, huizen kosten daar erg weinig. Jij gaat erover denken vanaf dat bedrag, ik verwacht dat veel mensen voor dat bedrag niet na hoeven denken!
Geld is niet alles, maar kan natuurlijk wel voor enkele zaken compenseren.
In vergelijking met Nederland is Noorwegen niet eens zo duur (meer.. .in Nederland lijkt de inflatie harder toe te slaan), maar het grote verschil is dat de lonen hier wel met de uitgaves kloppen, of in ieder geval in betere mate dan in Nederland.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:38:45 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586341
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:29 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Maar Nederland is ook niet helemaal geweldig. Mijn droomland is Japan, maar ik ben realistisch genoeg om te zien dat er daar ook een hoop 'mis' is. Maar voor een jaartje of wat lijkt het me geweldig. Ogen en oren open en genieten maar
Nederland is zeker niet geweldig, en Duitsland ook niet. Als je kijkt naar ons bureaucratisch systeem en de 'Nieuwe Nederlanders' bijvoorbeeld. Maar in andere landen zijn er wel weer andere problemen.

Een jaar kun je nooit een buil aan vallen, behalve als je je werk ervoor op moet geven. Japan lijkt me ook wel tof ja. Ik heb Hongkong, Beijing, Curacao en Bonaire (schoonfamilie) nog op het programma staan.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:39:34 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586380
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:32 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ach - en zo lang het geen nachtmerrie wordt ga je niet klagen denk ik he?
Uiteraard niet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:41:58 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586461
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geld is niet alles, maar kan natuurlijk wel voor enkele zaken compenseren.
In vergelijking met Nederland is Noorwegen niet eens zo duur (meer.. .in Nederland lijkt de inflatie harder toe te slaan), maar het grote verschil is dat de lonen hier wel met de uitgaves kloppen, of in ieder geval in betere mate dan in Nederland.
Zijn de lonen in Noorwegen hoger dan in Nederland? Of kun je voor je Kronen in Noorwegen meer kopen dan voor je Euro's in Nederland? Relatief gezien dan he
pi_74586467
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waarom denk je eigenlijk dat het slechts voor enkele jaren tof is en daarna niet meer? Wat denk je dat je tegen gaat staan?
En verhuizen omdat het ergens anders mooier is, dan kan je beter enkele keren per jaar op vakantie gaan
Een goede, passende baan is wel een vereiste voor me om het lang uit te houden ergens. Ik verwacht die niet in Japan te gaan vinden. Had ik maar een vrij beroep
50.000 O+
pi_74586608
quote:
Ik denk dat er in KAA ook vooral mensen reageren die niet meer in Nederland wonen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:45:16 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74586609
quote:

[..]

Is toch juist begrijpelijk? Alleen al om de geschiedenis en banden die je hebt. Ik zou het juist véél vreemder vinden als de meeste emigranten dat juist niet zouden denken.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:21 schreef qwerty_x het volgende:

in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
Yep. Dat is zeker zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_74586645
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Is toch juist begrijpelijk? Alleen al om de geschiedenis en banden die je hebt. Ik zou het juist véél vreemder vinden als de meeste emigranten dat juist niet zouden denken.
Offtopic:
50.000 O+
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:48:36 #40
45833 crew  Fogel
pi_74586737
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zijn de lonen in Noorwegen hoger dan in Nederland? Of kun je voor je Kronen in Noorwegen meer kopen dan voor je Euro's in Nederland? Relatief gezien dan he
De lonen voor de "lager betaalde" banen zijn een stuk hoger dan vergelijkbare banen in Nederland. Socialisme...
Dus voor de "gemiddelde mens" blijft er meer over (of ze komen minder te kort ) dan in Nederland.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:51:02 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74586832
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:46 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Offtopic:
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef Fogel het volgende:

200k USD ++
200k USD is je norm Fogel? Daar kan ik hier in Michigan een kasteel, een vliegtuig en een overdekt zwembad voor kopen met zo'n salaris. In NYC of Boston weer niet.
pi_74586859
Myanmar/Birma lijkt mij mooi om eens te proberen ooit
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:58:21 #43
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74587171
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Want in Amerika is het natuurlijk overal hetzelfde klimaat.
Waar ontken ik dat?

Bovendien heeft VS redelijk rotklimaat.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:01:49 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74587346
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:58 schreef klaasdj het volgende:

Bovendien heeft VS redelijk rotklimaat.
Vertel eens, wat voor specifiek klimaat heeft de VS dan?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:02:30 #45
45833 crew  Fogel
pi_74587376
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:51 schreef popolon het volgende:

[..]

[..]

200k USD is je norm Fogel? Daar kan ik hier in Michigan een kasteel, een vliegtuig en een overdekt zwembad voor kopen met zo'n salaris. In NYC of Boston weer niet.
En laat Boston nu net een plek zijn waar ik evt heen zou willen
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:03:13 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74587403
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

En laat Boston nu net een plek zijn waar ik evt heen zou willen
Ga dan maar eerder uit van 400k+.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:04:03 #47
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74587438
quote:
Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.

Voeg aan het bovenstaande wat nuance toe en je hebt mijn mening.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_74587531
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.

Waar moet ik die nuances zien dan? Waarom moet je loslaten?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:10:30 #49
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74587711
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Vertel eens, wat voor specifiek klimaat heeft de VS dan?
Je weet wat ik bedoel....
Voor het weer ga je niet in het midden-westen of zuidoosten wonen. (tenminste, als je de tornado's en tropische stormen niet erg vindt.) En Californië is ook echt niet alles.

Bovendien zijn de winters erg koud in het noorden (vooral alaska ).....zomers daarentegen zijn wel weer warm.
Persoonlijk vind ik het klimaat in het noorden wel relaxed. Ik houd niet zo van warme winters.

Al met al zou ik niet in de VS gaan wonen voor het weer. Daar heb ik wel andere redenen voor.
Washington, DC, Chicago.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:16:41 #50
45833 crew  Fogel
pi_74587945
quote:

[..]

Dus wat jou betreft worden alle buitenlandse IP adressen van FOK geweerd?

In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
pi_74587997
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:21:57 #52
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588117
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Waar moet ik die nuances zien dan? Waarom moet je loslaten?
2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
Washington, DC, Chicago.
pi_74588209
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:21 schreef klaasdj het volgende:

[..]

2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
50.000 O+
pi_74588229
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
forum.fok.it is ook nog geen groot succes.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:26:52 #55
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588298
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:

Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
Washington, DC, Chicago.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:15 #56
45833 crew  Fogel
pi_74588463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:

Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.

Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:48 #57
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!

serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.

Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:33:49 #58
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588563
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.

Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
zijn we het met elkaar eensch.
Washington, DC, Chicago.
pi_74588615
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:36:03 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74588653
quote:
Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.

Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_74588717
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.

Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:39:49 #62
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588802
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:35 schreef MissMSX het volgende:
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?
true
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:56:18 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74589393
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:
Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal.
Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.

En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.

Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....

Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
-
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:57:46 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74589448
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef MissMSX het volgende:
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.

De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
-
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:58:46 #65
45833 crew  Fogel
pi_74589503
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]
Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
pi_74589792
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.

De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
Ik heb een tijdje met en in Belgie gewerkt en dat is echt nog een behoorlijk cultuurverschil
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:13:59 #67
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74590141
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.

En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.

Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....

incidenteel is wat anders dan structureel. Ik spreek op vakantie ook nederlands, maar toe ik een tijdje in de VS was spraken we als nederlanders ook engels tegen elkaar. (vooral omdat enkelen in de groep die taal niet kenden.) Als ik bijv. in Noorwegen zou wonen en die taal zou kennen, zou ik die taal spreken, ook als ik met nederlanders zou spreken. Als je heel af en toe een nederlander tegen komt is het natuurlijk niet erg om die taal te spreken.

Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:20:16 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590388
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
Er zijn uitzonderingen.

Op mijn werk heb ik ook met Nederlanders te maken, en dan spreken we gewoon Engels natuurlijk. Maar ik denk dat de meesten in een prive-omgeving gewoon de eigen taal speken.

Overigens hoor ik hier op mijn werk (en op straat) ook regelmatig Spaans en Vietnamees, maar het is hier sowieso meer geaccepteerd dan in Nederland (of Noorwegen?) dat je een andere taal spreekt.
-
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:21:29 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590440
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Daar zou ik ook zonder problemen een tijdje kunnen wonen inderdaad.
-
pi_74590486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:21 schreef qwerty_x het volgende:

Hoewel er meestal een piekje is als S.P. langs komt.
pi_74590585
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:

[..]

JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!

serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.

Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Politiek is een paar deuren verder, dit is Kaaskoppen IN het buitenland. Ik zou zeggen: veel plezier totdat je daadwerkelijk verhuist bent. Als Fok voor iedere user die zegt 'ik vertrek over een x aantal maanden ZEKER naar het buitenland' een dubbeltje kreeg had Danny die gast in Thailand al afbetaald.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:29:42 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590722
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
incidenteel is wat anders dan structureel.
Qua structureel..... hebben we hier in de VS complete steden die een andere taal spreken. Westminster, CA: Vietnamees. Santa Ana, CA: Spaans. En dat zie je tot aan de reclameborden langs de snelweg aan toe..... AT&T die weer eens een nieuwe telefoon aansmeert in het Vietnamees en zo.

In Los Angeles heb je Koreatown waar alles in het Koreaans is. In Chicago heb je wijken waar alles in het Pools is, en waar zelfs in de kerken nog in het Pools wordt gepreekt.

Maar ik denk dat het hier - juist door de immigratiegeschiedenis van het land - ook veel meer geaccepteerd is dat er hele volksstammen zijn die een andere taal spreken, waar in Europa men eigenlijk pas in de laatste paar decennia echt te maken hebben met een groep "nieuwelingen" en/of "anders-sprekenden".

Maar we dwalen inderdaad af, er zijn genoeg andere topics over dit onderwerp geweest.... en daar komt gewoon uit dat het aan deze kant van de plas gewoon veel meer geaccepteerd is dat er anders-sprekenden zijn, en dat dat in Europa nog een beetje onwennig is, omdat anderhalve generatie terug iedereen nog echt dezelfde taal sprak.
-
  woensdag 11 november 2009 @ 00:02:10 #73
278309 IkkuhNL3
Payback's a motherfucker.
pi_74591820
V.S., Los Angeles.

De verschillende buurten en vaak mooi weer.
De stad spreekt me gewoon heel erg aan.

Zo blij maartena?
Responsiblity, REDEMPTION!
pi_74591954
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Mee eensch

in de zin van.. alles wat je hier zegt doe ik ook

Ik denk echter niet dat iedereen zo die-hard is en dat hoeft ook niet imo.... maar voor diegene die deze doelen wel hebben heeft Klaasdj zeker gelijk imo (integratie is zeker een belangrijk goed... je wil echt nooit "the ignorant foreigner" zijn) Het is ook niet echt voor iedereen denk ik Ik ken mensen in Chiang Mai die er al 20 jaar wonen en zelfs nog niet goedendag in het thais kunnen zeggen (sawad-dee สวัสดี - weten jullie het iig wel )

Verschillende instellingen denk ik

[ Bericht 10% gewijzigd door Flammie op 11-11-2009 00:16:10 ]
pi_74592252
Ik zou in Duitsland met Nederlanders Nederlands praten en in Nederland met Duitsers Duits. Ik geloof dat dat ook in Duitsland veel minder een probleem is. Ik bedoel, daar kunnen ook mobiele telefoonproviders in bepaalde wijken billboards in het Turks ophangen - dat zou je in Nederland eens moeten proberen...

Hoe dan ook had ik het in Duitsland, in het Ruhrgebied best naar mijn zin. Helaas moest ik er door omstandigheden weg, maar dat vond ik wel enorm jammer en als het kan is er best een kans dat ik over een paar jaar terug daarheen ga. Hier in Amsterdam blijf ik me gewoon niet echt thuis voelen.

Wat mij zo beviel aan Duitsland en het Ruhrgebied?
- Het Ruhrgebied is qua landschap en architectuur oneindig groot en afwisselend, dat verveelt nooit. In Nederland echter heb je het na één bloemkoolwijk en na één groen weiland met een kanaal wel gezien.
- Het Ruhrgebied is qua mensen enorm afwisselend en lijken meer dan bijvoorbeeld in Amsterdam door elkaar heen te wonen. Daardoor kun je altijd wel een plek vinden waar je niet uit de toon valt, zonder dat je helemaal hoeft te assimileren of in een Nederlanderwijk hoeft te gaan wonen.
- In Duitsland kent men nog respect. Daar wacht zelfs de hangjeugd braaf bij het rode voetgangersstoplicht, heeft de politie nog autoriteit en kun je als gezinsuitje naar het voetbal gaan.
- In Duitsland kent men nog respect voor de rechtsstaat. Mede door het Bundesverfassungsgericht heerst daar nog steeds een idee dat men in Nederland al lang bij grof vuil heeft gezet: namelijk dat het recht (en dan met name de grondrechten) ook als doel heeft om de burger te beschermen tegen wangedrag van de overheid en van de politiek.
- In Duitsland kun je naar mijn ervaring dingen makkelijker regelen. Organisaties zijn vaak minder groot, minder bureaucratisch (!) en zijn over het algemeen best bereid om kleine overtredingen van de regels door de vingers te zien, als je maar de juiste toon aanslaat.

Natuurlijk heeft ook Nederland zo z'n positieve kanten. Welk land me meer bevalt is moeilijk te zeggen, denk ik. Toen ik in Duitsland woonde zag ik heel veel positiefs aan Nederland, maar nu ik er weer woon vallen veel dingen toch behoorlijk tegen. Maar wie weet geldt nu wel precies het omgekeerde, en valt Duitsland ook weer tegen als ik erheen verhuis...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 00:22:58 ]
pi_74592886
Hehe het gras is altijd groener aan de andere kant zullen we maar zeggen
pi_74592992
Ik zou graag op Namek willen wonen. Omdat het daar groen is en ik de eternal dragon kan oproepen. WOOOOO!

[ Bericht 0% gewijzigd door Koko_Banana op 11-11-2009 01:36:09 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 01:21:27 #78
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74593099
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Politiek is een paar deuren verder, dit is Kaaskoppen IN het buitenland. Ik zou zeggen: veel plezier totdat je daadwerkelijk verhuist bent. Als Fok voor iedere user die zegt 'ik vertrek over een x aantal maanden ZEKER naar het buitenland' een dubbeltje kreeg had Danny die gast in Thailand al afbetaald.
Ik was me er niet van bewust dat dit kaaskoppen in het buitenland was, maar ik vind dat ik hier best mag rondhangen.
Ik durf voor een leuk bedrag te wedden dat ik ga emigreren. Ik roep dat al meer dan de helft van mijn leven, en ik ben nog niet zo oud. Ik heb ooit een verhaal gelezen over iemand die emigreerde op zn 30e en eigenlijk toch al wist dat hij ging emigreren omdat hij al dat op zijn 18e wou. Ik was 10 jaar jonger toen ik dat riep. Noem het ongezond en absurd als je dat wilt, maar dat doet niks aan de zaak af. Ik heb niet voor niets aardig wat tijd in het buitenland gespendeerd. Een poosje in VS geweest, daar naar high school gegaan e.d. Bovendien kom ik regelmatig in polen. minstens 3x p.j. En dan heb ik het nog niet eens over vakanties. Count me in.

De enige, maar dan ook echt enige reden dat ik nog in Nederland ben is: $$$$$$.
Washington, DC, Chicago.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:22:28 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74593109
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:21 schreef Igen het volgende:
Wat mij zo beviel aan Duitsland en het Ruhrgebied?
- Het Ruhrgebied is qua landschap en architectuur oneindig groot en afwisselend, dat verveelt nooit. In Nederland echter heb je het na één bloemkoolwijk en na één groen weiland met een kanaal wel gezien.
- Het Ruhrgebied is qua mensen enorm afwisselend en lijken meer dan bijvoorbeeld in Amsterdam door elkaar heen te wonen. Daardoor kun je altijd wel een plek vinden waar je niet uit de toon valt, zonder dat je helemaal hoeft te assimileren of in een Nederlanderwijk hoeft te gaan wonen.
Vreemd, ik heb dat dus totaal niet met het Ruhrgebiet, maar wel met het gebied ten zuiden van Bonn.... zeg maar tussen Bonn en Mannheim zo'n beetje. Het Saarland, Kaiserslautern, daar ongeveer. Heerlijk afwisselend, ontzettend veel verschillende plaatsen en architectuur.....

Als ik even de driehoek Kleve/Dortmund/Koln neem.... dan vind ik het niet echt afwisselend. En ik kwam toen ik in Nederland woonde altijd enorm graag in Duitsland, het is eigenlijk een van mijn favoriete Europese landen ook.
-
  woensdag 11 november 2009 @ 01:23:28 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74593122
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:02 schreef IkkuhNL3 het volgende:
V.S., Los Angeles.

Zo blij maartena?
Nou ja.... je doet niet echt je best.... Maar voorruit dan maar!
-
  woensdag 11 november 2009 @ 01:29:29 #81
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74593195
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:02 schreef IkkuhNL3 het volgende:
V.S., Los Angeles.

Zo blij maartena?
Ben je er geweest? Ik niet...maar ik heb er wel een beeld bij:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Los+Angeles,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.935848,9.876709&ie=UTF8&cd=1&geocode=FYqYBwIdm77z-A&split=0&hq=&hnear=Los+Angeles,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten&z=10&layer=c&cbll=33.988348,-118.299423&panoid=curZ70krRMXvuYfyZ_yGBg&cbp=12,8.67,,0,3.47

Ik zou daar niet graag wonen. Zeker als er andere mogelijkheden zijn. San Diego, San Fransisco bijv. Hoewel dat ook niet alles is.

Glamour is wel leuk en aardig, en als je acteur wil worden is het misschien wel handig om dicht bij de core te wonen (hoewel ik me afvraag of je niet beter in de UK of NY kan gaan wonen, aangezien er genoeg onsuccesvolle acteurs in LA zijn). Maargoed, ook de glans daarvan gaat er wel af...Zeker als je door 4 ghettos en 5 files naar je werk moet rijden, zoals eerder genoemd.
Washington, DC, Chicago.
pi_74594348
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb dat dus totaal niet met het Ruhrgebiet, maar wel met het gebied ten zuiden van Bonn.... zeg maar tussen Bonn en Mannheim zo'n beetje. Het Saarland, Kaiserslautern, daar ongeveer. Heerlijk afwisselend, ontzettend veel verschillende plaatsen en architectuur.....

Als ik even de driehoek Kleve/Dortmund/Koln neem.... dan vind ik het niet echt afwisselend. En ik kwam toen ik in Nederland woonde altijd enorm graag in Duitsland, het is eigenlijk een van mijn favoriete Europese landen ook.
Het gebied ten zuiden van Bonn ken ik eigenlijk niet...

Het Ruhrgebied kan op het eerste gezicht best saai lijken, want de stadscentra van de vier grote steden komen allemaal uit de wederopbouwtijd en zijn allemaal niet erg mooi of gezellig.

Maar als je even iets verder kijkt zijn er zo veel mooie plekjes te vinden. Bijvoorbeeld:

Al deze plaatjes komen uit een van de kernsteden van het Ruhrgebied.

P.S. Naast Duitsland lijkt Hongarije me eventueel ook nog wel wat. Prachtig land, met volgens mij ook een beter klimaat dan in Nederland. Alleen is de keuken drie keer niks en er is op mijn vakgebied volgens mij ook niet al te veel werk...

Nou ja, de komende twee jaar is verhuizen toch nog niet aan de orde dus ik heb nog even om erover na te denken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 08:14:51 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 10:21:46 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74596805
Het liefste zou ik in meerdere landen tegelijk wonen met een kasteeltje in Engeland, maar ja daar moet ik nog even voor sparen!
reset
pi_74596877
quote:
In welk land / welke landen zou je willen wonen?
Zweden
Denemarken
Spanje
quote:
Waarom zou je in dat land / die landen willen wonen?
Zweden: daar woont de vriendin en het is een prettig land om te vertoeven
Denenmarken: wederom een prettig land, met net iets leukere mensen dan Zweden en het is de geografische middenweg tussen Nederland en Zweden
Spanje: omdat ik het leven daar het prettigste vindt, in Catalonie/Baskenland

Hm, dat was niet zo lastig. Maar qua uiteindelijke keuze ben ik vrij pragmatisch, ik zou eigenlijk overal wel willen wonen als er leuk werk is en het niet te ver van Nederland is. Een paar jaar in Azie doet me minder, gewoon omdat ik graag nog weekendje naar Amsterdam ga om een biertje te doen met vrienden van vroeger enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74596970
Oe, en in mijn ideale toekomst:

Een huis in Zweden of Nederland (met gezin uiteindelijk, vermoed ik dan) en een mooi appartement in Amsterdam of Stockholm (al naar gelang welk land ik woon, wil ik in ieder geval een pied-a-terre in het andere). En als we centjes hebben (maar dat zal wel niet) een chalet in de Franse Alpen. Dat zou allemaal wel vrij ideaal zijn...
pi_74597116
Japan, Zweden, wellicht New York of San Francisco (geen landen, maar de rest van de VS spreekt me niet zo aan.)
pi_74610830
Ik zit goed
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 november 2009 @ 18:39:02 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74611782
Als ik ooit weer naar Europa zou gaan.... dan zou ik niet in Nederland willen wonen.... maar dan zou ik kiezen voor Dublin, Ierland of Edinburgh, Schotland. Eventueel zou ik ook wel in Zuid-West Engeland willen wonen.

Nee, geen warm klimaat en wellicht meer regen dan in Nederland..... Maar ook niet zo stervens koud. Eventueel zou ik ook nog wel in Zuid-Duitsland willen wonen, maar de Angel-Saksische cultuur spreekt me meer aan.
-
pi_74613147
Wat houdt die Angel-Saksische cultuur volgens jou dan in?
  woensdag 11 november 2009 @ 21:12:26 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74617449
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef Igen het volgende:
Wat houdt die Angel-Saksische cultuur volgens jou dan in?
Als eerste de taal. Ik spreek het vloeiend, en dat is erg helpvol als je naar een land wil verhuizen. Is dat iets wat je onder cultuur kunt indelen? Ja, ik denk van wel.... het taalgebruik zegt ook voor een deel hoe mensen met elkaar omgaan bijvoorbeeld, en wat de culturele gebruiken zijn.

De manier waarop men met elkaar omgaat is net iets anders dan op "het continent", en in de VS en Canada ook wel weer iets anders dan in het VK natuurlijk. Maar dat "botte, harkerige, bekrompen" wat ik nog wel eens in Nederland tegenkom, ben ik in Ierland, Engeland, Schotland, de VS en Canada (en ik ben in alle 5 landen geweest) niet echt tegengekomen.

Men wordt in de Angel-Saksische cultuur niet zo tegengehouden door de maatschappij. In Nederland heerst een "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" cultuur, en is het daardoor ook veel moeilijker om bijvoorbeeld promotie te maken bij een bedrijf (waar je vaak "vastgeroest" zit in salarisschalen etc). Dat merk ik bij Britten, Canadezen, Amerikanen, etc gewoon veel minder. In Nederland hoor ik veel vaker "daar kunnen we niet aan beginnen", terwijl je hier en in het VK veel vaker hoort "we zullen er een oplossing voor vinden", en ik denk dat dat DEELS te maken heeft met de cultuur.

En dan is er de muziek cultuur, de filmcultuur, etc.... en dat spreekt me ook aan. Niet voor niets komen enorm veel muzikale stromingen uit Angel-Saksische landen, zoals voornamelijk de VS en het VK.
-
pi_74621126
Waar ik zou willen wonen?

-VS (Las Vegas/NY)
-Zwitserland (Saas Grund, ( ))
-Italië (Sicilië)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:14:01 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74621484
Hmmm Las Vegas.... mooie stad om naar toe te gaan, maar het is volgens mij niet echt een stad om te wonen. Alhoewel er de afgelopen 10 jaar aardig wat veranderd is omdat de huizenmarkt in California zo prijzig werd.

Las Vegas buiten "The Strip" is ook heel anders.
-
pi_74621640
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:14 schreef maartena het volgende:
Hmmm Las Vegas.... mooie stad om naar toe te gaan, maar het is volgens mij niet echt een stad om te wonen. Alhoewel er de afgelopen 10 jaar aardig wat veranderd is omdat de huizenmarkt in California zo prijzig werd.

Las Vegas buiten "The Strip" is ook heel anders.
Enigsinds hou ik wel van dagelijkse drukte, (ik woon op dit moment in drukke toeristische wijk Londen) dus Las Vegas zal ook wel tof zijn! Uiteraard niet tot mn 65e, maar zou er wel een paar jaar van mn leven willen wonen!

En dan uiteraard uitrusten in de extreem rustige plekken, zoals Saas Grund of plekje in Sicilië.
En ja, ik wil ooit nog in mn leven in NY wonen. En dat gaat (verdorie) ook gebeuren heb het al keer door mn vingers zien glippen, dat gaat niet nog een keer gebeuren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74621945
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]
..
Men wordt in de Angel-Saksische cultuur niet zo tegengehouden door de maatschappij. In Nederland heerst een "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" cultuur, en is het daardoor ook veel moeilijker om bijvoorbeeld promotie te maken bij een bedrijf (waar je vaak "vastgeroest" zit in salarisschalen etc). Dat merk ik bij Britten, Canadezen, Amerikanen, etc gewoon veel minder. In Nederland hoor ik veel vaker "daar kunnen we niet aan beginnen", terwijl je hier en in het VK veel vaker hoort "we zullen er een oplossing voor vinden", en ik denk dat dat DEELS te
maken heeft met de cultuur.
..
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

En dan vooral het stukje wat ik hierboven heb gequote, ik kan me zo voorstellen dat zo'n mentaliteit echt een verademing is.
  donderdag 12 november 2009 @ 02:11:12 #95
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74623939
Iemand ervaring met scandinavische cultuur...ik heb het dan vooral over de grote steden zoals stockholm, oslo, goteborg, kobenhavn e.d. Waarmee is dat te vergelijken?
Washington, DC, Chicago.
pi_74623976
1. Spanje (all-time favorite!)
2. Colombia (zit ik nu voor werk en het bevalt erg goed. superaardige mensen)
3. Argentinie (nog niet geweest, maar lijkt me erg goed)
4. Australie/Nieuw-Zeeland (ben er nog niet geweest, maar wil ze eerst vergelijken. Nieuw-Zeeland kan nogal saai zijn vergeleken met Australie -Melbourne schijnt gaaf te zijn-)
5. Brazilie (redelijke kans om daar terecht te komen. Mooi land denk ik met aardige mensen)

Die hang naar de VS snap ik echt niet. Het landschap is wel mooi en divers enzo, maar de mensen zijn mega-oppervlakkig en alles is megagroot en 10 dagen vakantie per jaar, dat weiger ik. En dan dat zorgstelsel (dat gelukkig eindelijk op de schop gaat)... en van die freedom of speech van de VS is ook niet meer zoveel over.

wordt hem niet (had de kans, maar heb afgezegd).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 10:51:47 #97
45833 crew  Fogel
pi_74627843
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:11 schreef klaasdj het volgende:
Iemand ervaring met scandinavische cultuur...ik heb het dan vooral over de grote steden zoals stockholm, oslo, goteborg, kobenhavn e.d. Waarmee is dat te vergelijken?
Wat is voor jou cultuur? Kroegen en uitgaansleven, musea, bezienswaardigheden? Of meer "de gemiddelde bewoner"? (die bestaan natuurlijk niet)

Ik heb zo'n 6 jaar in Oslo gewoond.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:59:59 #98
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74631742
Een beetje een vergelijkbaar antwoord als dit ben ik naar opzoek.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Men wordt in de Angel-Saksische cultuur niet zo tegengehouden door de maatschappij. In Nederland heerst een "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" cultuur, en is het daardoor ook veel moeilijker om bijvoorbeeld promotie te maken bij een bedrijf (waar je vaak "vastgeroest" zit in salarisschalen etc). Dat merk ik bij Britten, Canadezen, Amerikanen, etc gewoon veel minder. In Nederland hoor ik veel vaker "daar kunnen we niet aan beginnen", terwijl je hier en in het VK veel vaker hoort "we zullen er een oplossing voor vinden", en ik denk dat dat DEELS te maken heeft met de cultuur.

En dan is er de muziek cultuur, de filmcultuur, etc.... en dat spreekt me ook aan. Niet voor niets komen enorm veel muzikale stromingen uit Angel-Saksische landen, zoals voornamelijk de VS en het VK.
Washington, DC, Chicago.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:11:45 #99
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74632131
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:23 schreef El_Matador het volgende:

Die hang naar de VS snap ik echt niet. Het landschap is wel mooi en divers enzo, maar de mensen zijn mega-oppervlakkig en alles is megagroot en 10 dagen vakantie per jaar, dat weiger ik. En dan dat zorgstelsel (dat gelukkig eindelijk op de schop gaat)... en van die freedom of speech van de VS is ook niet meer zoveel over.

wordt hem niet (had de kans, maar heb afgezegd).
Natuurlijk is het wel redelijk waar dat je zegt, maar ik denk dat veel mensen de VS interessant vinden omdat de afgelopen vijftig jaar er grote import van die cultuur geweest is, wat weer te danken is aan een groei van de film en muziek industrieën in de eerste helft van de 20e eeuw en Amerikaanse populariteit na WOII. Hierdoor is men de cultuur gaan kennen en is het langzamerhand populair geworden. Het heeft niet noodzakelijk te maken met het feit dat mensen niet inzagen dat het een fucked up land is.
Washington, DC, Chicago.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:37:37 #100
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_74632893
Ik zit nu wel in Laos, maar mijn recente vakantie in China heeft toch weer wat bij me losgemaakt.

China (Shanghai) lijkt me leuk om voor een tijd te wonen. Het is gewoon ontzettend dynamisch.
Japan (Tokyo) en Thailand (Bangkok) ook om die reden.

In een leuke suburb vlak bij LA lijkt me ook leuk.

Voor alle bestemmingen geld trouwens dat ik daar alleen zou wonen als ik een leuke baan met goed inkomen heb.(droom, droom)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  donderdag 12 november 2009 @ 18:52:17 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74643138
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:29 schreef Igen het volgende:
En dan vooral het stukje wat ik hierboven heb gequote, ik kan me zo voorstellen dat zo'n mentaliteit echt een verademing is.
Nou ja, Nederland heeft natuurlijk ook haar voordelen wat dat betreft.... maar als ik dan verhalen hoor van iemand met een MBO opleiding die al 10 jaar op een bepaalde functie zit, en niet in aanmerking komt voor de leidinggevende functie van die afdeling omdat "HBO verplicht" is, en iemand die er net 2 jaar zit dan de promotie krijgt tot afdelingshoofd..... en dat het haar ook zo VERTELD werd dat het was omdat ze geen HBO had..... dan zakt mijn broek daar toch wel van af.

In Nederland moet alles toch vaak "volgens de regeltjes", en is er nooit ruimte om een regel hier en daar wat te buigen, en ik krijg toch het idee dat in Angel-Saksische landen (en dus niet alleen in de VS/Canada maar ook zeker in het VK) men iets meer bereid is om te onderhandelen.

Bij kleinere bedrijven is het in Nederland ook anders natuurlijk, maar we hebben hier in de VS bijvoorbeeld geen "salarisschalen" waar je niet echt vanaf kunt wijken zoals bij veel grotere bedrijven in Nederland. Je wordt hier beloond naar prestatie, en als je GOED presteert, krijg je niet te horen dat "Sorry, maar je zit aan het maximum van je schaal en er is niets wat we kunnen doen".

Nu is het hier momenteel niet echt goed toeven, maar als je dat probeert met je werknemers in de VS, dan vertrekken ze gewoon..... zeker als de economie goed is.

Een ander voorbeeld blijft voor mij klantenservice, welke in Nederland stukken slechter is dan in de VS of Canada. (met het VK heb ik hier slechts beperkte ervaring maar wel van Britten in Nederland die zeggen dat het ook daar beter is).

Er wordt meer vanuit het oogpunt van de klant gewerkt.... toen ik hier bijvoorbeeld ergens een complete set handdoeken in een bepaalde kleur wilde kopen waren de badhanddoeken van die kleur niet voorhanden. De winkel stelde zelf voor even te bellen naar een andere winkel. Maar omdat deze anderhalf uur verderop was, stelde de winkel voor de handdoeken rechtstreeks naar ons huis te sturen zonder extra verzendkosten. En zo geschiede, alles afgerekend en de missende handdoeken werden netjes 3 dagen later thuisbezorgt.

In Nederland ging ik ooit een keer bij de V&D een keukenrek kopen wat in de aanbieding was. In Utrecht niet meer voorhanden, dus ik vroeg ze of ze misschien naar Zeist of Amersfoort konden bellen. Ik kreeg dus letterlijk de woorden te horen "daar kunnen we niet aan beginnen ". Zelfs op de vraag of ze me dan het telefoonnummer konden geven zodat ik zelf kon bellen..... kreeg ik als antwoord, "Nee, dat moet je zelf maar opzoeken in het telefoonboek! " - Nu kon ik dus een iemand met een slecht humeur krijgen..... maar het wordt leuker: Ik ZELF op straat bellen naar 002 voor het telefoonnummer van Zeist en Amersfoort, en na afgesnauwt te worden door iemand in Zeist die zonder te kijken direct zei "Nee hebben we niet" en vervolgens "Nee ook niet meer op voorraad" - waarvan ik het idee kreeg dat ze gewoon geen zin had om te kijken..... kreeg ik van Amersfoort te horen dat ze ze wel hadden, maar dat ze niets apart konden zetten, ik moest zelf maar komen en hopen dat er nog wat waren. Er stonden er nog 4 zei meneer. Uiteindelijk naar Amersfoor gereden, waar er nog 2 stonden bij aankomst.

Het mooie van dat verhaal is eigenlijk dat een vriendin van mijn vrouw..... toevallig naar de V&D in Zeist ging omdat ze daar in de buurt woonde, en twee uur nadat wij belden.... precies datzelfde rek kocht, omdat het een mooie aanbieding was. En dat ze een hele stapel dozen hadden van een stuk of 20. Kan toeval zijn natuurlijk dat ze NET - op zaterdagmiddag - een nieuwe lading kregen natuurlijk, maar volgens mij hadden ze zoiets van ":{w vervelende klant aan de telefoon die vragen stelt! " en gewoon geen zin hadden iets te doen.

En ja.... ik heb een aantal vergelijkbare ervaringen bij Blokker, BCC (TV reparatie 2 weken na aankoop) en een aantal andere winkels. Echte klantenservice..... is blijkbaar een erg moeilijk begrip in Nederland.

En als je daar aan gewend bent, is het misschien helemaal niet erg dat je TV binnen 2 weken na de aankoop meteen "6 weken terug naar de fabriek" moet, maar als je eenmaal gewend bent dat je zo kort na de aankoop meteen een nieuwe mee krijgt dan ga je toch met wat andere ogen kijken.

Nu weet ik niet of dat mentaliteit, cultuur, of iets anders is..... maar ik ben van mening dat als goede klantenservice in andere landen WEL kan, dan zou het toch ook in Nederland moeten kunnen?

Kleine winkels in Nederland..... niet onderdeel van een keten, daar kun je wel vaak goede service krijgen.
-
pi_74643441
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Nu weet ik niet of dat mentaliteit, cultuur, of iets anders is..... maar ik ben van mening dat als goede klantenservice in andere landen WEL kan, dan zou het toch ook in Nederland moeten kunnen?

Kleine winkels in Nederland..... niet onderdeel van een keten, daar kun je wel vaak goede service krijgen.
Maar dan heb je het over winkels, daar ben ik het vanuit de UK wel mee eens. In Nederland mag je zelfs in "de betere" winkels (zeker als het om kleding gaat) al blij zijn dat je binnen mag komen, bij wijze van spreken. Hier wordt je gewoon altijd netjes geholpen.

De keerzijde zit echter in callcenters en dergelijke. Die zijn natuurlijk overal knudde, maar in de UK maken ze het bij veel instanties wel echt bont, dat heb ik in Nederland niet zo meegemaakt. De grote uitzondering is voor mij de overheid. Die is hier enorm behulpzaam. Met belasting vragen kun je gewoon bellen, helpt iemand je over de lijn je formulier invullen, denkt met je mee, etc... Als er vuilnis bij mij voor de deur ligt dat door iemand gedumpt is, zorgt 1 telefoontje met de council ervoor dat het binnen 2 uur verwijderd is en de straat wordt geveegd. Nou ja, ga zo maar door...
pi_74644462
Naar mijn ervaring zijn het vaak juist kleine winkels die geen service bieden.
Zoals kleine kledingwinkels - "Nee, ruilen doen wij niet aan!"
Of kleine computerwinkels - "Nee, wij weten niet of 'ie het onder Linux doet. Nee, als het niet werkt kunt u niet ruilen!"
Of kleine CD-winkels - "Achterhouden? Nee, als wij de door u bestelde CD binnenkrijgen zetten we hem gewoon in het schap"

Juist bij ketenwinkels zoals IKEA, Saturn, Score, London, Plato en dergelijke heb je wel goede service. Die doen niet moeilijk als je wilt ruilen, die maken geen probleem van garantie en die bellen graag naar een ander filiaal om te vragen of het daar wel aanwezig is en zo ja, om het dan achter te houden.

Mijn ervaring beperkt zich tot Nederland en Duitsland, maar volgens mij zit er op dit punt weinig verschil tussen beide landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 19:40:18 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 20:23:20 #104
228568 Ramcolijn
Finland is Top
pi_74645817
quote:
Hoezo typerend, heb je in deel 1 wel goed opgelet?
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:27 schreef Ramcolijn het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 08:30 schreef Ramcolijn het volgende:
1. Finland ( daar ga ik naar toe vanaf begin volgend jaar, vriendin woont daar)
2. Australië ( ben er geweest, er woont daar familie)
3. Nieuw- Zeeland ( ben er ook geweest)
4. Nepal (ben er ook geweest)
5. Canada ( nog nooit geweest, lijkt mij wel wat)
6. Portugal ( ben er geweest, er woont daar familie)
[/quote

]Ik ben ondertussen nu bijna 4 maanden woonachtig in Helsinki, Finland
TRY BEFORE YOU DIE
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 21:01:21 #105
45833 crew  Fogel
pi_74647129
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:59 schreef klaasdj het volgende:
Een beetje een vergelijkbaar antwoord als dit ben ik naar opzoek.
[..]
OK, ik zal mijn best doen

Erg oppervlakkig gesteld zijn de Noren erg socialistisch en de norm lijkt "iedereen is gelijk" te zijn.
Echter, er zijn grote verschillen, in Oslo bijvoorbeeld heb je heel grof gezien Oost en West, waar "de rijken" in het westelijke deel van de stad wonen en er zijn prive-scholen en prive-ziekenhuizen voor degenen die het kunnen en willen betalen. Niet dat de statelijke ziekenhuizen zo slecht zijn, maar in een priveziekenhuis heb je geen wachtrijen.
Als je voor de staat werkt zijn er loonstredes, en zelfs al werk ik (onder andere) voor de staat heb ik geen flauw idee hoe dat in elkaar steekt. Voor een functie wordt gewoon bepaald hoe geschikt je bent qua opleiding en/of ervaring en dan wordt je loonstrede daar op gebaseerd. Er is dus genoeg ruimte voor onderhandeling, maar ik weet dus niet wat daarna gebeurd (en het heeft voor mij geen nut om het uit te zoeken, omdat ik ook nog bij een ander bedrijf werk wat mijn loon ruimschoots aanvult, dus al zou ik bij de staat aankloppen voor extra geld, dan krijg ik er in totaal niet meer door).
Bij mijn vorige baan was er een jaarlijkse salarisonderhandeling waar je op je inzet "afgerekend" werd, geen schalen of ietse dergelijks.
Flexibiliteit in een werksituatie: het meeste is mogelijk is mijn ervaring, gewoon vragen en dan samen een oplossing vinden als het gevraagde niet al meteen gehonoreerd wordt. Maar dit zou voor anderen natuurlijk compleet anders kunnen liggen (want de ingetogen Noor vraagt het misschien niet ).
  donderdag 12 november 2009 @ 21:24:19 #106
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74648017
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK, ik zal mijn best doen

Erg oppervlakkig gesteld zijn de Noren erg socialistisch en de norm lijkt "iedereen is gelijk" te zijn.
Echter, er zijn grote verschillen, in Oslo bijvoorbeeld heb je heel grof gezien Oost en West, waar "de rijken" in het westelijke deel van de stad wonen en er zijn prive-scholen en prive-ziekenhuizen voor degenen die het kunnen en willen betalen. Niet dat de statelijke ziekenhuizen zo slecht zijn, maar in een priveziekenhuis heb je geen wachtrijen.
Als je voor de staat werkt zijn er loonstredes, en zelfs al werk ik (onder andere) voor de staat heb ik geen flauw idee hoe dat in elkaar steekt. Voor een functie wordt gewoon bepaald hoe geschikt je bent qua opleiding en/of ervaring en dan wordt je loonstrede daar op gebaseerd. Er is dus genoeg ruimte voor onderhandeling, maar ik weet dus niet wat daarna gebeurd (en het heeft voor mij geen nut om het uit te zoeken, omdat ik ook nog bij een ander bedrijf werk wat mijn loon ruimschoots aanvult, dus al zou ik bij de staat aankloppen voor extra geld, dan krijg ik er in totaal niet meer door).
Bij mijn vorige baan was er een jaarlijkse salarisonderhandeling waar je op je inzet "afgerekend" werd, geen schalen of ietse dergelijks.
Flexibiliteit in een werksituatie: het meeste is mogelijk is mijn ervaring, gewoon vragen en dan samen een oplossing vinden als het gevraagde niet al meteen gehonoreerd wordt. Maar dit zou voor anderen natuurlijk compleet anders kunnen liggen (want de ingetogen Noor vraagt het misschien niet ).
Bedankt
Lijkt me wel een gaaf land. Zijn de salarisverschillen niet een beetje groot? aangezien het gemiddelde nogal hoog ligt.

En het klinkt allemaal wel leuk dat je salarisonderhandelingen hebt, maar is het niet dat je dan snel naar beneden gaat als je slecht presteert door ziekte oid?
Washington, DC, Chicago.
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 21:31:36 #107
45833 crew  Fogel
pi_74648378
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:24 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Bedankt
Lijkt me wel een gaaf land. Zijn de salarisverschillen niet een beetje groot? aangezien het gemiddelde nogal hoog ligt.

En het klinkt allemaal wel leuk dat je salarisonderhandelingen hebt, maar is het niet dat je dan snel naar beneden gaat als je slecht presteert door ziekte oid?
Salarisverschillen voor "de gemiddelde baan" zijn niet groot, maar gespecialiseerde banen waar je een hoge opleiding voor nodig hebt wel.
Voor ziekte mag je niet afgerekend worden, thuisblijven omdat je zieke kinderen hebt is ook geen probleem. En als je slecht presteert een jaar, ga je daardoor niet omlaag met je salaris, maar minder omhoog dan iemand die heel goed gepresteerd heeft. Bij mijn huidige baan krijg ik overigens gewoon een nieuw salaris per post met het bericht dat ik er over kan praten als ik het niet met de verhoging eens ben (maar ik ben ruimschoots tevreden met mijn salaris, dus ik heb nooit zo'n gesprek aangevraagd), een functioneringsgesprek staat er verder los van. Maar ook dit zal per bedrijf anders zijn.
  vrijdag 13 november 2009 @ 02:14:20 #108
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74655381
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Salarisverschillen voor "de gemiddelde baan" zijn niet groot, maar gespecialiseerde banen waar je een hoge opleiding voor nodig hebt wel.
Voor ziekte mag je niet afgerekend worden, thuisblijven omdat je zieke kinderen hebt is ook geen probleem. En als je slecht presteert een jaar, ga je daardoor niet omlaag met je salaris, maar minder omhoog dan iemand die heel goed gepresteerd heeft. Bij mijn huidige baan krijg ik overigens gewoon een nieuw salaris per post met het bericht dat ik er over kan praten als ik het niet met de verhoging eens ben (maar ik ben ruimschoots tevreden met mijn salaris, dus ik heb nooit zo'n gesprek aangevraagd), een functioneringsgesprek staat er verder los van. Maar ook dit zal per bedrijf anders zijn.
wordt steeds leuker. Niet dat ik er mijn hele leven zou willen wonen ofzo...maar een jaar of wat lijkt me wel leuk.
Washington, DC, Chicago.
pi_74840372
Colombia.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_74853008
Tijdelijk zou ik wel in Rusland willen wonen, maar dan niet langer dan één of twee jaar.
Ik kan me wel voorstellen dat ik ooit naar Australië emigreer.
pi_74854196
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Verhaal over klantenservice en klantvriendelijkheid
Ben het erg met je verhaal eens. Wat ik vooral opvallend vind is het verschil in vriendelijkheid en hulpvaardigheid. In het VK zijn ze alles bereid voor je uit te zoeken. Laatst bij de supermarkt was ik op zoek naar ongezoete chocolade. Een werknemer van de Sainsburys vroeg me toen ik hem een vertwijfelde blik toewierp of hij me kon helpen. Hij zei dat het ze het niet hadden. Ik zei: hebben jullie geen andere chocolade ergens anders? Ja misschien wel. Kom maar even mee. Onderweg zag hij nog een mevrouw die al erg lang stond te zoeken en die hielp hij meteen ook even. Hij bracht me naar de rest van de chocola, 2 gangpaden verderop. Daar was ook geen ongezoete chocolade. Hij hielp me zelfs nog door te zeggen dat ik dan ook gewoon minder suiker in mijn taart kon doen.

Bij de Albert Heijn lijken alleen maar arrogante dozen en tuig te werken dat je geen blik waardig acht. Geen idee waar die verschillen vandaan komen. In het VK vind ik het interessant dat het vaak de buitenlanders zijn die in supermarkten en bij loketten werken, maar dan wel de Engelse buitenlanders (Indiërs, Pakistani, etc.). In Nederland zijn het ook veelal mensen van een lagere sociale klasse.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74854991
Ik begrijp je frustratie in Nederland. Laatst had ik het volgende:

Ik: "Weet je ook waar ik deze aanbieding vind?"
Medewerkster: "Nee."
Ik: ...
Ik: "Is er ook iemand die het wel weet?"
Medewerkster: "Ja."
Ik: ...

Maar bedenk dan ook even de oorzaak erbij: gierige supermarktmanagers die liever 10 goedkope maar luie 15-jarige pubers aannemen dan 1 medewerker die ook daadwerkelijk iets doet.

En dat is niet in elke supermarkt zo, er zijn heus ook wel supermarkten die wel fatsoenlijk personeel hebben die wel de klant willen helpen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2009 16:39:11 ]
pi_74855868
Mijn droom is nog altijd op een grote ranch ergens afgelegen in Zuid-Afrika, Botswana of in Namibië met me eigen natuur reservaat
Lebensraum!
pi_74872241
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:02 schreef Anschluss het volgende:
Mijn droom is nog altijd op een grote ranch ergens afgelegen in Zuid-Afrika, Botswana of in Namibië met me eigen natuur reservaat
Dat kan je ook goedkoop kopen in pak hem beet Argentinie of Oost Duitsland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 20 november 2009 @ 03:27:27 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74874868
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:37 schreef Igen het volgende:
Maar bedenk dan ook even de oorzaak erbij: gierige supermarktmanagers die liever 10 goedkope maar luie 15-jarige pubers aannemen dan 1 medewerker die ook daadwerkelijk iets doet.
Blokker dozen. Nee niet blokken dozen, Blokker dozen.

Iedere keer als ik in IJsselstein bij de blokker het waagde om om 17:55 binnen te stappen.... nadat ik om 17:00 uit werk vertrok om vervolgens met pijn/moeite/file dan 5-voor-6 de blokker binnen kwam om iets te kopen.... waren ze al druk bezig met het stofzuigen en zag de winkel m.u.v. de klanten die er nog waren eruit alsof ie al dicht was. En dan moet je vooral geen moeilijke vragen gaan stellen die er wel eens voor zouden kunnen zorgen dat iemand tot 5-over-6 moet doorwerken ipv 6 uur, want dan krijg je chagerijnige blikken.

Ik heb een keer de manager erbij gehaald omdat een vrouwke van een jaar of 20 glashard volhield dat ze een bepaalde stofzuigerzak van een bepaald type nummer ZEKER niet "achter" hadden liggen, alsof ze precies wist dat dat typenummer van de 30+ modellen er niet was. Manager achter kijken terwijl die doos me echt met duivelsogen aankeek...... en die vent kwam gewoon terug met de juiste stofzuigerzakken.

Maar misschien verwachtte ik inderdaad ook te veel van zo'n blokker doos.
-
pi_74875924
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat kan je ook goedkoop kopen in pak hem beet Argentinie of Oost Duitsland
dat klopt, maar dat zijn nou net 2 landen die mij niet aanspreken

ik vind zuidelijk Afrika heel mooi
Lebensraum!
pi_74898669
In Spanje een paar jaar wonen lijkt me wel wat...
AFC Ajax
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:27:00 #118
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74899336
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:08 schreef Joel-Smeets het volgende:
In Spanje een paar jaar wonen lijkt me wel wat...
eerder is gezegd dat men de fascinatie voor de vs niet zo snapt. dat zelfde verhaal heb ik dus met spanje.
Washington, DC, Chicago.
pi_74903620
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:27 schreef klaasdj het volgende:

[..]

eerder is gezegd dat men de fascinatie voor de vs niet zo snapt. dat zelfde verhaal heb ik dus met spanje.
Het klimaat,de mensen,het is meer een soort band wat je met een bepaald land hebt
AFC Ajax
pi_74903713
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:27 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Dan zijn wij het 180 graden oneens.

Spanje.

zaterdag 28 november 2009 @ 17:22:01 #121
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75088128
Mn man en ik kijken nu naar emigreren, we hebben een aantal landen die onze voorkeur hebben (op willekeurige volgorde):
Canada, vanwege de ruimte, de gezondheidszorg is beter geregeld en we vinden het een goede versie van Amerika zeg maar
Belgie, vanwege gunstigere huizenprijzen, voordeliger belastingssysteem + gezondheidszorg
Zweden, beter politiek klimaat, betere gezondheidszorg, betere voorwaarden voor jonge ouders

Italie zou ik zelf wel willen wonen vanwege de cultuur en het eten, maar niet vanwege de politiek en andere regelingen, en dat laatste vind ik toch belangrijker.

Verder overwegen we eventueel ook nog Denemarken, Duitsland en Frankrijk. Maargoed, het is allemaal nog speculatie, we gaan er nu wat meer informatie over opzoeken, beurzen bezoeken enzo
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75091026
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:22 schreef Enfermera het volgende:
Italie zou ik zelf wel willen wonen vanwege de cultuur en het eten, maar niet vanwege de politiek en andere regelingen, en dat laatste vind ik toch belangrijker.
Noord-Italië is volgens mij best uit te houden. In het Noorden (zegmaar tussen Perugia en Milaan) zijn veel kleine stadjes die in de binnenstad gesloten zijn voor verkeer, een redelijk goede gezondheidszorg hebben, en politiek gezien vaak wel aan de goede kant zitten. (Hoewel je dan Milaan zelf weer niet moet hebben denk ik).

Aan de andere kant is het natuurlijk zeker zo dat het daar politiek en sociaal gezien veel slechter gesteld is dan hier, of in de andere landen die je opnoemt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:27:26 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75091465
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Noord-Italië is volgens mij best uit te houden. In het Noorden (zegmaar tussen Perugia en Milaan) zijn veel kleine stadjes die in de binnenstad gesloten zijn voor verkeer, een redelijk goede gezondheidszorg hebben, en politiek gezien vaak wel aan de goede kant zitten. (Hoewel je dan Milaan zelf weer niet moet hebben denk ik).

Aan de andere kant is het natuurlijk zeker zo dat het daar politiek en sociaal gezien veel slechter gesteld is dan hier, of in de andere landen die je opnoemt.
Ja, het verschild idd wel per regio natuurlijk
Klopt.. Daarom zal ik denk ik nooit emigreren daar naar toe, en daarbij vindt mijn man het niks. Hij is dyslextisch en germaanse talen en lukt 'm nog wel, maar de romaanse, ...nee. Daar begrijpt hij helaas vrij weinig van En Italie is wat dat betreft nog wel oke, want veel mensen spreken daar ook Engels, maar toch.
pi_75091537
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:27 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, het verschild idd wel per regio natuurlijk
Klopt.. Daarom zal ik denk ik nooit emigreren daar naar toe, en daarbij vindt mijn man het niks. Hij is dyslextisch en germaanse talen en lukt 'm nog wel, maar de romaanse, ...nee. Daar begrijpt hij helaas vrij weinig van En Italie is wat dat betreft nog wel oke, want veel mensen spreken daar ook Engels, maar toch.
Haha grappig. Ik heb het omgekeerde. Romaanse talen vind ik veel makkelijker en leuker dan Germaanse (met name Duits nu).

Wat dacht je van Zwitserland?

zaterdag 28 november 2009 @ 19:35:58 #125
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75091671
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha grappig. Ik heb het omgekeerde. Romaanse talen vind ik veel makkelijker en leuker dan Germaanse (met name Duits nu).

Wat dacht je van Zwitserland?
Ja, dat heb ik juist ook.. Frans, Spaans en Italiaans gaan me super makkelijk af. Afgelopen zomer 3 weken in Italie vertoefd, en aan het einde verstond ik het erg goed en kon ik me aardig redden in winkeltjes enzo Was wel grappig, ik sprak dan Italiaans tegen de man achter de kassa en hij sprak dan Engels naar mij terug

Nee, Zwitserland trekt ons niet zo. Qua politiek systeem wel goed, maar iets te streng naar onze liking. Dan eerder Zweden.
pi_75094789
Curacao! En Usa!

Waarom? Curacao = prachtig weer

Usa lijkt mij gewoon leuk!
pi_75107172
Een en ander opgeruimd.

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:03 schreef BabyLovable het volgende:
Curacao! En Usa!

Waarom? Curacao = prachtig weer

Usa lijkt mij gewoon leuk!
Toffe keuzes.

Ben je al wel eens op één van beide bestemmingen geweest trouwens?
 FR
  zondag 29 november 2009 @ 18:35:45 #128
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75116279
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Een en ander opgeruimd.

[..]

Toffe keuzes.

Ben je al wel eens op één van beide bestemmingen geweest trouwens?
Wel heel matigjes opgeruimd hoor. Maargoed, jij denkt ook maar dat je een leven hebt.
Washington, DC, Chicago.
  zondag 29 november 2009 @ 19:58:17 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75119392
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef Drive-r het volgende:
De grote uitzondering is voor mij de overheid. Die is hier enorm behulpzaam. Met belasting vragen kun je gewoon bellen, helpt iemand je over de lijn je formulier invullen, denkt met je mee, etc... Als er vuilnis bij mij voor de deur ligt dat door iemand gedumpt is, zorgt 1 telefoontje met de council ervoor dat het binnen 2 uur verwijderd is en de straat wordt geveegd. Nou ja, ga zo maar door...
Dat klopt ja, de overheid is hier erg klantvriendelijk.

En de belastingdienst is top! Ik ging wat geld terugvragen en omdat ik 'non-dom' ben kon ik niet het standaard formulier gebruiken, dus ik belde op of ze het op wilden sturen. Nee, dat deden ze wel even direct via de telefoon, ik hoefde niks op te sturen. En 3 weken later stond het geld gewoon op m'n rekening
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75123908
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Wel heel matigjes opgeruimd hoor. Maargoed, jij denkt ook maar dat je een leven hebt.
Ja toegegeven; alleen de laatste onzin.
 FR
pi_75125941
quote:

[..]

Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?
 FR
pi_75126516
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?
Dat en er is niks mis mee de situaties uit andere landen te vergelijken met Nederland.

pi_75127128
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat en er is niks mis mee de situaties uit andere landen te vergelijken met Nederland.
Je blijft zo ook een beetje op de hoogte over wat leeft in NL, dat is ook wel leuk voor als je weer eens naar Nederland op bezoek gaat. En zo nu en dan is het ook wel een heerlijk gevoel als je het zoveelste schandaal (rellen rond Wilders, frauderende woningbouwdirecteuren, slordige openbaar aanklagers etc.) leest en dan opgelucht adem kan halen van, zo van "fijn dat ik daar niet mee te maken heb".

Maar lokaal moet je toch niet te veel met andere Nederlanders omgaan, denk ik. Als je wekelijks in een oranje t-shirt naar de kroeg met andere Nederlanders en bitterballen gaat, dan zou ik me toch wel afvragen of emigreren wel zo'n goed idee was...

En nou maar hopen dat niemand beledigd is.
pi_75127206
En waar zit je?
pi_75127377
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Je blijft zo ook een beetje op de hoogte over wat leeft in NL, dat is ook wel leuk voor als je weer eens naar Nederland op bezoek gaat. En zo nu en dan is het ook wel een heerlijk gevoel als je het zoveelste schandaal (rellen rond Wilders, frauderende woningbouwdirecteuren, slordige openbaar aanklagers etc.) leest en dan opgelucht adem kan halen van, zo van "fijn dat ik daar niet mee te maken heb".

Maar lokaal moet je toch niet te veel met andere Nederlanders omgaan, denk ik. Als je wekelijks in een oranje t-shirt naar de kroeg met andere Nederlanders en bitterballen gaat, dan zou ik me toch wel afvragen of emigreren wel zo'n goed idee was...

En nou maar hopen dat niemand beledigd is.
Ik ken maar 1 stel Nederlanders hier, en die zie ik eens in de paar maanden. Verder alleen Duitsers en andere nationaliteiten.

In Colombia in 2,5 week geen enkele Nederlander ontmoet. Heerlijk. Dat wordt mijn volgende emigratie als het goed gaat.

pi_75129210
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En waar zit je?
Ik heb een paar jaar in het Ruhrgebied gewoond voor studie. Ik vond toen ook al dat als je emigreert, dat je dan ook echt moet integreren in het land waar je heen gaat. Daarom vond ik het heel belangrijk om de taal goed te leren, en heb ik juist niet meegedaan aan activiteiten speciaal voor buitenlandse studenten. En uiteindelijk bestond bijna mijn hele vriendenkring uit Duitsers.

Ik kende wel een Nederlandse familie, maar daar ging ik toch steeds minder mee om. Immers, een goede vriendschap ontstaat omdat je goed met elkaar overweg kunt. En of je dan Nederlands of een andere taal praat maakt daarvoor uiteindelijk niks uit.
  maandag 30 november 2009 @ 00:46:26 #137
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75131966
quote:

[..]

Neen, het is een non-argument. Waarom zou je als Nederlander, die toevallig of niet in het buitenland woont, niet op een Nederlands forum mogen posten? Klinkklare onzin, ik heb er nog nooit goede argumenten voor gezien.

Nog nooit.

maandag 30 november 2009 @ 00:51:40 #138
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_75132029
VS of australie lijkt mij echt tof. Voornamelijk vanwege het weer en natuur (bij VS sommige staten dan)!
Alleen hoor dat het heel erg moeilijk is de VS binnen te komen, iemand ervaring mee?
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
pi_75132048
Ja, zoek een Amerikaanse vrouw
  maandag 30 november 2009 @ 00:54:16 #140
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_75132060
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, zoek een Amerikaanse vrouw
dat kan ook ja ...
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
  maandag 30 november 2009 @ 01:30:24 #141
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75132547
quote:

[..]

Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd. Maargoed ik vind het prima als je op een Nederlands forum rondhangt, mijn punt is, pas je aan aan het land waar je woont.

Ik ga binnen tien jaar weg uit nederland, voor kortere of langere tijd, en ik ga zeker mijn contacten hier houden, en nederlandse sites [zoals nu.nl e.d.] checken. Als ik dan nog fok stop ik daar echt niet mee, maar ik ga echt wel de cultuur van het land aannemen.

Zoals ik dat nu zie is dat ws de noord-amerikaanse cultuur of de scandinavische.
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef AwesomeFit het volgende:
VS of australie lijkt mij echt tof. Voornamelijk vanwege het weer en natuur (bij VS sommige staten dan)!
Alleen hoor dat het heel erg moeilijk is de VS binnen te komen, iemand ervaring mee?
het is verdomd lastig. Er zijn verschillende soorten visa.

Als je studeert is het misschien handig om te kijken of je instelling een uitwisselingsproject heeft met de VS. In de VS studeren is namelijk erg duur, en het is een vrij eenvoudige manier om de VS voor een halfjaar/jaar binnen te komen

Verder kan je binnenkomen als skilled worker[work visa]. Meestal zijn dit technici die het erg goed doen, en van hoog niveau zijn en van groot belang. Je kunt hiervoor in aanmerking komen door te solliciteren bij een amerikaans bedrijf in de VS. Houdt er rekening mee dat het bedrijf de eenvoudigste oplossing wil, en liever voor een amerikaan kiest dan iemand waarvoor ze veel moeite moeten doen. [volgende niet 100% zeker] ze moeten aantonen dat er binnen bepaalde voorwaarden geen vervangende amerikaan is die het werk kan doen. Dit is wel een tijdelijk visa.

Als je geld hebt kun je proberen de business visa te krijgen, dat betekend dat je een bedrijf gaat starten in de VS. De eisen zijn wel dat je een som geld mee neemt [als ik me niet vergis 400.000$]

De meeste kans om voor langere tijd te blijven is via de family visa, dus door te trouwen of je bij familie te willen voegen. Dit gaat meestal alleen op als je kind of ouders een amerikaans staatsburgerschap hebben. Je krijgt dan een zogenaamde green card. Hiermee heb je recht op permanent in de VS te verblijven/werken e.d. Na tien jaar kan je het amerikaans staatsburgerschap aanvragen en heb je alle rechten die een amerikaan heeft. Alleen je kan geen [vice]president meer worden. Maar wie wil dan.

Maar waarom wil je niet naar Canada. BC is heel modern en rijk hoor. En je hebt the full american experience, but with the advantages of welfare.
Washington, DC, Chicago.
  maandag 30 november 2009 @ 01:47:52 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75132706
quote:

quote:
Op maandag 30 november 2009 01:30 schreef klaasdj het volgende:

Ik ga binnen tien jaar weg uit nederland, voor kortere of langere tijd, en ik ga zeker mijn contacten hier houden, en nederlandse sites [zoals nu.nl e.d.] checken. Als ik dan nog fok stop ik daar echt niet mee, maar ik ga echt wel de cultuur van het land aannemen.
Nou schiet mij maar lek.
  maandag 30 november 2009 @ 01:49:20 #143
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75132721
Canada
pi_75132762
quote:

[..]

Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd. Maargoed ik vind het prima als je op een Nederlands forum rondhangt, mijn punt is, pas je aan aan het land waar je woont.

Zoals ik dat nu zie is dat ws de noord-amerikaanse cultuur of de scandinavische.
[..]

het is verdomd lastig. Er zijn verschillende soorten visa.

Als je studeert is het misschien handig om te kijken of je instelling een uitwisselingsproject heeft met de VS. In de VS studeren is namelijk erg duur, en het is een vrij eenvoudige manier om de VS voor een halfjaar/jaar binnen te komen

Verder kan je binnenkomen als skilled worker[work visa]. Meestal zijn dit technici die het erg goed doen, en van hoog niveau zijn en van groot belang. Je kunt hiervoor in aanmerking komen door te solliciteren bij een amerikaans bedrijf in de VS. Houdt er rekening mee dat het bedrijf de eenvoudigste oplossing wil, en liever voor een amerikaan kiest dan iemand waarvoor ze veel moeite moeten doen. [volgende niet 100% zeker] ze moeten aantonen dat er binnen bepaalde voorwaarden geen vervangende amerikaan is die het werk kan doen. Dit is wel een tijdelijk visa.

Als je geld hebt kun je proberen de business visa te krijgen, dat betekend dat je een bedrijf gaat starten in de VS. De eisen zijn wel dat je een som geld mee neemt [als ik me niet vergis 400.000$]

De meeste kans om voor langere tijd te blijven is via de family visa, dus door te trouwen of je bij familie te willen voegen. Dit gaat meestal alleen op als je kind of ouders een amerikaans staatsburgerschap hebben. Je krijgt dan een zogenaamde green card. Hiermee heb je recht op permanent in de VS te verblijven/werken e.d. Na tien jaar kan je het amerikaans staatsburgerschap aanvragen en heb je alle rechten die een amerikaan heeft. Alleen je kan geen [vice]president meer worden. Maar wie wil dan.

Maar waarom wil je niet naar Canada. BC is heel modern en rijk hoor. En je hebt the full american experience, but with the advantages of welfare.
Je kan ook voor een internationaal bedrijf een paar jaar naar de VS. Kon ik ook, maar heb ik afgeslagen. Dan krijg je vanzelf een visum, hoe het precies zit, geen idee, maar dan heb je al die rompslomp niet.

pi_75132803
quote:

Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd.
Doe even niet zo gek: er is geen enkele decente post van jou weggehaald!
Pure stemmingmakerij, die opmerking.
 FR
pi_75132810
Decent?
pi_75132822
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Neen, het is een non-argument. Waarom zou je als Nederlander, die toevallig of niet in het buitenland woont, niet op een Nederlands forum mogen posten? Klinkklare onzin, ik heb er nog nooit goede argumenten voor gezien.

Nog nooit.

Tuurlijk heb je gelijk; alleen valt het ophalen van het Nederlands wél onder de argumenten om er rond te hangen.
Ik ben mede daardoor hier terecht gekomen!
 FR
pi_75132826
quote:
Op maandag 30 november 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Decent?
Tja, taalvervorming. Het fokken helpt me niet van alle taalvouten af helaas...
 FR
  maandag 30 november 2009 @ 11:27:43 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_75137484
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:47 schreef popolon het volgende:

[..]

[..]

Nou schiet mij maar lek.
Je gaat Popo niet foppen met je fratsen! Scherp als altijd.
reset
  maandag 30 november 2009 @ 15:48:34 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75145716
quote:
Maar betekend dat automatisch dat je de Nederlandse cultuur moet opgeven? Ik heb zo gistermiddag met een stel Nederlanders heerlijk in de kroeg gezeten, lekker Nederlands pratend in het openbaar, beetje keuvelen over Nederlandse zaken etc, onder het genot van een Leffe, La Chouffe, en diverse andere bieren...... en ik denk dat we met een hoop Nederlanders weer in diezelfe pub zitten straks met het WK, uitgedost in Oranje etc, om de voetbaljongens aan te moedigen.

Ik organiseer via Meetup.com een groepje voor Nederlanders in Orange County, en zodat nieuwe Nederlanders ons direct kunnen vinden als we in de kroeg zitten, gaat er een lege beugelfles Grolsch mee met een Nederlands vlaggetje erin. En dat is allemaal puur voor de gezelligheid, meestal in een kroeg of restaurant, en een ideale manier om in een losse, gezellige sfeer nog wat Nederlands te kunnen kleppen.

Betekend dat dat we niet aangepast zijn aan het land waar we wonen? Nee, niet echt..... we spreken allemaal Engels, maar we kiezen ervoor om op dat moment gewoon lekker in het Nederlands te kleppen.
-
  maandag 30 november 2009 @ 15:57:58 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75146054
quote:
Op maandag 30 november 2009 02:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Tuurlijk heb je gelijk; alleen valt het ophalen van het Nederlands wél onder de argumenten om er rond te hangen.
Ik ben mede daardoor hier terecht gekomen!
Geld voor mij ook. Ik was in 2001 al lid en heb in Nederland ook wat gepost..... maar pas toen ik in de VS terecht kwam ben ik een stuk meer gaan posten, en het is inderdaad een goede manier om je Nederlands een beetje op pijl te houden.

Daarnaast kun je me ook zo 1 keer per maand - zie hierboven - in de kroeg vinden met wat Nederlanders/Nederlandses, en dat is ook bevorderlijk voor het aanhouden van de taal.

Wat KlaasDJ denk ik niet helemaal begrijpt is dat de moderne emigrant niet meer van het type is dat in de jaren 50 naar Australië vertrok, en waar je behalve een paar brieven niets meer van hoorde. En als die emigrant na 25 jaar weer eens naar Nederland ging, dan was hij zijn Nederlands ook bijna kwijt bij wijze van spreken. Nu hebben we dit soort forums, we pakken de telefoon makkelijker op, en middels internet kun je ook veel makkelijker mede-migranten vinden. Een forum zoals deze helpt bij het behouden van de taal, en ook het regelmatig spreken met Nederlanders helpt daarbij.

Ik zie ook niet in waarom ik mijn Nederlandse identiteit zou moeten opgeven omdat ik niet meer in Nederland woon.
-
  maandag 30 november 2009 @ 16:11:40 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_75146582
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef maartena het volgende:

Betekend dat dat we niet aangepast zijn aan het land waar we wonen? Nee, niet echt..... we spreken allemaal Engels, maar we kiezen ervoor om op dat moment gewoon lekker in het Nederlands te kleppen.
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat de meeste kritiek komt van mensen die nog in NL wonen en zich teveel laten beinvloeden door de PVV.

Ik denk dat dezelfde mensen veel meer problemen hebben met het horen van Turks of Arabisch dan Engels in NL.
reset
pi_75146740
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Geld voor mij ook. Ik was in 2001 al lid en heb in Nederland ook wat gepost..... maar pas toen ik in de VS terecht kwam ben ik een stuk meer gaan posten, en het is inderdaad een goede manier om je Nederlands een beetje op pijl te houden.
Dat blijkt nodig... het is "peil"...
quote:
Daarnaast kun je me ook zo 1 keer per maand - zie hierboven - in de kroeg vinden met wat Nederlanders/Nederlandses, en dat is ook bevorderlijk voor het aanhouden van de taal.

Wat KlaasDJ denk ik niet helemaal begrijpt is dat de moderne emigrant niet meer van het type is dat in de jaren 50 naar Australië vertrok, en waar je behalve een paar brieven niets meer van hoorde. En als die emigrant na 25 jaar weer eens naar Nederland ging, dan was hij zijn Nederlands ook bijna kwijt bij wijze van spreken. Nu hebben we dit soort forums, we pakken de telefoon makkelijker op, en middels internet kun je ook veel makkelijker mede-migranten vinden. Een forum zoals deze helpt bij het behouden van de taal, en ook het regelmatig spreken met Nederlanders helpt daarbij.

Ik zie ook niet in waarom ik mijn Nederlandse identiteit zou moeten opgeven omdat ik niet meer in Nederland woon.
Zie ik ook niet in. Ik woon nu pas een jaartje in Duitsland en dan nog net bij de grens, maar ik merk gewoon het verschil en hoe ik tegen Nederland aankijk enzo. En FOK! is voor mij een van de manieren om me met Nederland bezig te houden. Niets mis mee. Duitse TV kijk ik niet, Duitse kranten lees ik niet, maar dat doe ik beide ook niet met Nederlandse TV of kranten.

Internet!

maandag 30 november 2009 @ 18:13:17 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75151898
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:11 schreef Individual het volgende:
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat de meeste kritiek komt van mensen die nog in NL wonen en zich teveel laten beinvloeden door de PVV.

Ik denk dat dezelfde mensen veel meer problemen hebben met het horen van Turks of Arabisch dan Engels in NL.
Dat denk ik ook.

Als straks het WK om de hoek komt kijken..... en een groep Marokkanen is supporter van het Marokkaanse nationale elftal (Ze zijn niet gekwalificeerd, maar het voorbeeld mag duidelijk zijn) dan zal daar door een bepaalde groep Nederlanders negatief naar worden gekeken.

Maar als een groep Nederlanders uitgedost in Oranje in het land waar ze wonen naar een lokale kroeg gaan om het Nederlandse elftal aan te moedigen, zelfs al is het tegen het thuisland waar ze wonen, dan word dat zeg maar door de vingers gezien.

Als Nederland tegen de VS zou spelen straks, dan gaat bij mij gewoon het Oranje shirt aan hoor.
-
  maandag 30 november 2009 @ 18:37:58 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75152918
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:14 schreef El_Matador het volgende:
Dat blijkt nodig... het is "peil"...
-
pi_75152994
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Als straks het WK om de hoek komt kijken..... en een groep Marokkanen is supporter van het Marokkaanse nationale elftal (Ze zijn niet gekwalificeerd, maar het voorbeeld mag duidelijk zijn) dan zal daar door een bepaalde groep Nederlanders negatief naar worden gekeken.

Maar als een groep Nederlanders uitgedost in Oranje in het land waar ze wonen naar een lokale kroeg gaan om het Nederlandse elftal aan te moedigen, zelfs al is het tegen het thuisland waar ze wonen, dan word dat zeg maar door de vingers gezien.

Als Nederland tegen de VS zou spelen straks, dan gaat bij mij gewoon het Oranje shirt aan hoor.
Er is verschil.

- jij bent -naar ik aanneem- geen Amerikaans staatsburger, Nederlandse Marokkanen zijn dat wel
- jij struint geen straten af op zoek naar Amerikaanse vrouwen en schreeuwt HOER als ze niet reageren op je gesis, het Marokkaanse straattuig doet dat wel
- er zijn genoeg Marokkanen die gebroederlijk naast Nederlanders in hun oranje shirt staan mee te bleren

Ik woon tijdelijk in Duitsland en zou een moord doen voor een finale Nederland-Duitsland. Dan gaat ook zeker het oranje shirt aan (altijd trouwens).
Bij Spanje-Duitsland 1,5 jaar geleden had ik in Nederland trouwens mijn Spaanse shirt aan.

maandag 30 november 2009 @ 18:50:40 #157
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75153482
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:47 schreef popolon het volgende:

[..]

[..]

Nou schiet mij maar lek.
Ja, luister er heeft hier een mod ronghehuisd en heeft de boel rond zitten deleten mijn hele statement is uit verband.
Washington, DC, Chicago.
  Moderator maandag 30 november 2009 @ 18:53:08 #158
45833 crew  Fogel
pi_75153603
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:50 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Ja, luister er heeft hier een mod ronghehuisd en heeft de boel rond zitten deleten mijn hele statement is uit verband.
Een groot deel van je getrol is inderdaad weg, maar je overgebleven posts zijn niet aangepast. Je spreekt jezelf tegen in die twee posts, ongeacht of er posts weg zijn of niet.
pi_75155897
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik woon tijdelijk in Duitsland en zou een moord doen voor een finale Nederland-Duitsland. Dan gaat ook zeker het oranje shirt aan (altijd trouwens).
Dan ben jij slechter ingeburgerd dan de meeste Turken.

Bij het WK van 2006 waren zij namelijk supporter van het Turkse én van het Duitse elftal, en hingen massaal de Turkse én de Duitse vlag uit. Eigenlijk iedereen was hierdoor ontzettend blij verrast, het WK werd zo ook een Sommermärchen op het gebied van de integratie.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2009 19:36:50 ]
  maandag 30 november 2009 @ 19:38:11 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75156042
De naar Californie geemigreerden, spreken die de lokale taal al een beetje? (Spaans)
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 19:39:20 #161
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75156107
quote:
Op maandag 30 november 2009 02:00 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Doe even niet zo gek: er is geen enkele decente post van jou weggehaald!
Pure stemmingmakerij, die opmerking.
Nee hoor, het feit dat ik de opmerking over fokken in het buitenland heb gemaakt was omdat ik aan wilde geven dat ik het belangrijk vindt dat je je aanpast in het land waar je woont. Ga je naar China, dan eet je meer rijst dan aardappels. Als je dan aardappels uit Nederland gaat importeren kan je beter terug komen. Dat bedoelde ik. Dus het was alleen maar om mijn punt kracht bij te zetten, maar het is zijn doel nogal voorbijgeschoten in dit topic. Ik kan mijn andere posts met betrekking tot dit onderwerp niet meer vinden, dus ik neem aan dat je die weg gehaald hebt.

Een overdreven reactie, waarin ik aangeef dat het inderdaad met een korrel zout genomen moet worden, maar er degelijk een kern van waarheid is, wordt nu uit zijn verband getrokken en tegen mij gebruikt. Ik vind het niet erg, want ik had wellicht iets duidelijker moeten zeggen dat het niet letterlijk genomen moet worden, maar erg genuanceerd moet worden.
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een groot deel van je getrol is inderdaad weg, maar je overgebleven posts zijn niet aangepast. Je spreekt jezelf tegen in die twee posts, ongeacht of er posts weg zijn of niet.
1. het was geen getroll en ik heb wel degelijk goede posts in dit topic geplaats.
2. Ik spreek me niet tegen als je weet wat ik bedoel. Lees wat hier boven staat, en probeer te begrijpen wat ik bedoel.
Washington, DC, Chicago.
pi_75156144
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan ben jij slechter ingeburgerd dan de meeste Turken.
Dat zal ik niet ontkennen. Ik geloof dan ook niet in integratie.

Maar ik sloop mijn vriendin niet als ze het uitmaakt en besnijdt mijn virtuele dochter niet.
quote:
Bij het WK van 2006 waren zij namelijk supporter van het Turkse én van het Duitse elftal, en hingen massaal de Turkse én de Duitse vlag uit. Eigenlijk iedereen was hierdoor ontzettend blij verrast, het WK werd zo ook een Sommermärchen op het gebied van de integratie.
Ik heb genoeg Marokkanen op Koninginnedag in het oranje bier zien drinken. Het kan dus prima. Neemt niet weg dat een hardnekkige kern problemen veroorzaakt en niet aangepakt wordt.

pi_75156173
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef SeLang het volgende:
De naar Californie geemigreerden, spreken die de lokale taal al een beetje? (Spaans)
Ik moest ooit in Denver een hamburger in het Spaans bestellen omdat de meid achter de toonbank geen Engels sprak.

maandag 30 november 2009 @ 20:06:44 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75157409
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:39 schreef El_Matador het volgende:
- jij bent -naar ik aanneem- geen Amerikaans staatsburger, Nederlandse Marokkanen zijn dat wel
Ik ben zowel Amerikaan als Nederlander, en draag de dubbele nationaliteit.
Overigens ben ik van mening dat het wel of niet hebben van twee nationaliteiten weinig te maken heeft met integratie. Ik zou me bijvoorbeeld niet MINDER Nederlander voelen en MEER Amerikaan als ik het Nederlanderschap had moeten opgeven.
quote:
- jij struint geen straten af op zoek naar Amerikaanse vrouwen en schreeuwt HOER als ze niet reageren op je gesis, het Marokkaanse straattuig doet dat wel
Dit vind ik dan wel weer een zwak stereotype..... want dat is volgens mij ook maar een zeer kleine groep die de reputatie van de hele groep "Marokkanen" zet. Hoeveel zijn dat er nu echt op de 450.000 Marokkanen die Nederland rijk is?

Aan de andere kant hebben we best een groep Latino's hier die een vergelijkbaar gedrag vertoond. Een groep jongeren die zich afzet tegen de Amerikaanse cultuur, alleen Spaans spreekt, en niet-Latinos die in hun wijk komen uitscheld met wat minder vriendelijke namen voor blanken zeg maar. Maar het gaat hier tevens om een kleine groep straat tuig, niet om de gemiddelde Latino.

En uiteraard zijn JUIST Latino's ENORME voetbal fans hier in California..... die zijn altijd voor Mexico natuurlijk, en dat zijn ook van het type - persoonlijk meegemaakt in 2006 bij het WK - die net zoals de Turken - uitgebreid toeterend door de stad gaan met een grote Mexicaanse vlag achterop de auto, etc..... Ze wonnen toen van Iran geloof ik.

In 2002 was het nog erger..... toen speelde Mexico GELIJK tegen Italië, en dat was de laatste wedstrijd toen er gelijk gespeeld MOEST worden om door te gaan..... hop, meteen feest op straat in een stad verderop waar 80% latino's wonen. In Amerikaanse stijl gaat dat dan op TV met helikopters die de binnenstad volgen etc....

En vervolgens was het dus Mexico vs. VS, wat de Mexicanen verloren met 0-2. Maar in de dagen voorafgaand aan de wedstrijd, wat zag je toch VEEL Mexicanen met Mexicaanse shirts, Mexicaanse vlaggen op de auto, etc.....

Sidenote: Mexico erkent de dubbele nationaliteit, en de VS negeert de dubbele nationaliteit, dus er zijn MILJOENEN Mexicanen met twee paspoorten.
quote:
- er zijn genoeg Marokkanen die gebroederlijk naast Nederlanders in hun oranje shirt staan mee te bleren
Uiteraard, en ook voldoende Europeanen-met-Amerikaanse nationaliteit die supporter zijn van het Amerikaanse team. Maar eerlijkheid gebied wel weer te zeggen dat toen het EK aan de gang was, in mijn favoriete sportkroeg ook Amerikanen van Italiaanse afkomst in een Italiaans voetbalshirt zaten te kijken. De Amerikanen deden niet mee met het EK natuurlijk.

En als Nederland uitgeschakeld zou zijn, en/of niet gekwalificeerd zou zijn, dan zou ik het Amerikaanse team steunen natuurlijk.
quote:
En dat was ook eigenlijk mijn standpunt. Maar blijkbaar wordt er in Nederland toch neergekeken op een immigrant die in plaats van voor Nederland te zijn, supporter is voor het land waar zij, of hun ouders vandaan komen.

Nu is de VS ook een echt immigratieland natuurlijk, en worden dat soort dingen toch sowieso met andere ogen bekenen. En voetbal als sport is natuurlijk veel minder populair in de VS, waar het ENORM populair is onder de Latino bevolking (Zuidelijk California heeft ook twee MLS teams met veel supporters).
-
  maandag 30 november 2009 @ 20:09:18 #165
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75157569
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef SeLang het volgende:
Nee. Ik spreek erg weinig Spaans. Hier en daar een woordje, en dat is wel eens lastig inderdaad.... want zo'n 35% van de staat is Latino, en ik ben er vrij zeker van dat zo'n 25% van de bevolking in California geen Engels spreekt, en Latino's maken daar een groot deel van.

En met "geen Engels" bedoel ik dan ook hen die erg gebrekkig Engels spreken, niet meer dan een paar zinnen, woorden, etc om zich te redden.
-
  maandag 30 november 2009 @ 20:18:33 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75158051
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:39 schreef klaasdj het volgende:
Nee hoor, het feit dat ik de opmerking over fokken in het buitenland heb gemaakt was omdat ik aan wilde geven dat ik het belangrijk vindt dat je je aanpast in het land waar je woont. Ga je naar China, dan eet je meer rijst dan aardappels. Als je dan aardappels uit Nederland gaat importeren kan je beter terug komen.
Natuurlijk eet je meer lokaal eten.

Maar jij gaat me vertellen dat ik geen hagelslag, beschuit, drop, verkade chocolade, speculaaskoeken, pepernoten, pannenkoekenmeel, schenkstroop en conimex producten mag gaan halen bij een Nederlandse winkel die hier zo'n half uur vandaan zit?

Ik bak gewoon heerlijk spek/kaas-pannekoeken hier, met Nederlands pannenkoekenmeel en Goudse kaas!.

Ik ben verder prima geïntegreerd enzo.... maar leg eens uit waarom ik in hemelsnaam mijn kookgewoonten, mijn taalgewoonten, en mijn cultuurgewoonten zou moeten opgeven als ik verhuis naar een ander land? Waarom zou ik niet mogen laten zien dat ik een Nederlander ben, en dat ik trots ben op mijn afkomst?
-
pi_75158484
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zal ik niet ontkennen. Ik geloof dan ook niet in integratie.

Maar ik sloop mijn vriendin niet als ze het uitmaakt en besnijdt mijn virtuele dochter niet.
Kom kom, niet meteen zo serieus. Weet je wat, kijk eens een keertje Alle lieben Jimmy. Een leuke en luchtige kennismaking met de Turkse cultuur.

(Mijn was ook wat misplaatst, sorry!)
pi_75158549
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar jij gaat me vertellen dat ik geen hagelslag, beschuit, drop, verkade chocolade, speculaaskoeken, pepernoten, pannenkoekenmeel, schenkstroop en conimex producten mag gaan halen bij een Nederlandse winkel die hier zo'n half uur vandaan zit?

Ik bak gewoon heerlijk spek/kaas-pannekoeken hier, met Nederlands pannenkoekenmeel en Goudse kaas!.

Ik ben verder prima geïntegreerd enzo.... maar leg eens uit waarom ik in hemelsnaam mijn kookgewoonten, mijn taalgewoonten, en mijn cultuurgewoonten zou moeten opgeven als ik verhuis naar een ander land? Waarom zou ik niet mogen laten zien dat ik een Nederlander ben, en dat ik trots ben op mijn afkomst?
Fokking hell, straks gaan mensen me vertellen dat ik als de Britten moet gaan eten? Kan ik vast nieuwe broeken aanschaffen...
  maandag 30 november 2009 @ 20:40:21 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75159084
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee. Ik spreek erg weinig Spaans.
Niet geintegreerd dus
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 20:40:55 #170
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75159108
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Ook jij mist mijn punt volledig. Het is maar bij wijze van spreken. Dat roep ik al de hele fokking tijd. Ik zeg alleen dat men niet zo'n clan moet gaan vormen zoals sommige bevolkinsgroepen hier en daar doen. Ik kan me echt storen aan iemand die de taal niet spreekt als hij hier al 20 jaar woont bijvoorbeeld, omdat ze simpelweg niet onder de autochtone bevolking komen. And again, jullie trekken mijn statements heel erg door, terwijl je ze beter kan flushen.
Washington, DC, Chicago.
pi_75159226
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet geintegreerd dus
Mijn Duits is ook niet geweldig. Maar men begrijpt me en ik hen.

Colombia gaat me beter af.

maandag 30 november 2009 @ 21:02:27 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75160069
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:40 schreef klaasdj het volgende:
Ik kan me echt storen aan iemand die de taal niet spreekt als hij hier al 20 jaar woont bijvoorbeeld, omdat ze simpelweg niet onder de autochtone bevolking komen.
Oh ik stoor me er ook wel aan als Mexicanen hier geen enkele moeite doen om de taal te leren.

Maar je kunt er gewoon niets tegen doen, en ik geloof dat ze dat in de VS al een stuk langer door hebben dan in Nederland. Partijen als de PVV denken dat er met "harde hand" iets aan te doen valt, en het is eigenlijk om je voor te schamen dat er zoveel mensen in Nederland zijn die denken dat de oplossingen die Wilders aandraagt ook daadwerkelijk zullen werken, of zelfs mogelijk zijn onder de Nederlandse grondwet.

En er is niets mis met een wetgeving die 1 taal bevorderd, de VS heeft zoiets bijvoorbeeld niet omdat de VS geen nationale taal hebben. Maar dat betekend natuurlijk nog niet dat het gebruik van een andere taal op straat of in een cafe, of ze nu de nationaal geaccepteerde taal spreken of niet, niet zou moeten kunnen.

We veroordelen vaak dat Marokkanen of Turken in Nederland op straat in de eigen taal keuvelen, en ik vroeg dat ooit aan een Marokkaanse collega toen ik nog in Nederland woonde.... en die zei dus dat het best vaak voorkomt dat ze bijvoorbeeld familie op bezoek hebben die zich in plaats van in Nederland gevestigd hebben in Duitsland of Frankrijk.... en alhoewel ze de taal van het nieuwe thuisland redelijk beheersen, hebben ze allen slechts 1 taal gemeen: Het Arabisch.

En je hebt gelijk dat een groep oudere migranten in Nederland het Nederlands niet of nauwelijks machtig zijn, en dat is voor een groot deel onze eigen schuld, omdat we tot eind jaren 70 nog stellig geloofden dat deze "gastarbeiders" weer naar huis zouden gaan, maar nadat de VVD in het Kabinet de Jong kwam met de nieuwe immigratiewet in 1969, met daarin die mooie familiegherenigingsclausule, werd toch langzaamaan duidelijk dat ze hier zouden blijven. En die gastarbeiders werkten tot dan toe toch vaak in grote groepen van dezelfde nationaliteit, en woonden in dezelfde wijken. En hoe je het ook went of keert, de jongere generatie heeft ook slechts 1 taal echt in gemeen met deze oudere generatie, en dat is de geboorte taal van deze oudere generatie.

En tja.... we kunnen ons als Nederlanders er aan blijven ergeren, maar dat zegt eigenlijk meer over de Nederlander die zich er aan ergert, dan dat het iets zegt over de immigrant in kwestie, die wellicht best een aardig woordje Nederlands spreekt, maar net niet als jij toevallig net langskwam.

Maar uiteindelijk komt het er op neer dat alle migranten vergelijkbaar gedrag vertonen. Men geeft de eigen taal, cultuur, en gewoonten niet op, en soms is dat van de buitenkant duidelijker zichtbaar/hoorbaar dan bij anderen, soms is het wat minder opvallend.
-
  maandag 30 november 2009 @ 21:03:15 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75160099
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef Drive-r het volgende:
Fokking hell, straks gaan mensen me vertellen dat ik als de Britten moet gaan eten? Kan ik vast nieuwe broeken aanschaffen...
-
pi_75928596
Dan zou ik echt in Saint Lucia willen wonen. Ik heb er ook mijn honeymoon doorgebracht, supereiland in het Caraibisch gebied, laid-back en gewoon Engels kunnen praten!
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:29:54 #175
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_75929739
Totdat je je gaat vervelen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_75950007
Er moet wel internet zijn natuurlijk. [/nerdmode]
 FR
  woensdag 23 december 2009 @ 20:02:06 #177
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75983432
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh ik stoor me er ook wel aan als Mexicanen hier geen enkele moeite doen om de taal te leren.

...enz. -quote inkorten-
Het slaat nergens op dat je er niets aan kunt doen. Ik ben ook absoluut geen PVV-stemmer, maar natuurlijk zijn er manieren: degelijk onderwijs. Natuurlijk werkt het niet in de VS. Over twintig jaar spreken marokkanen gemiddeld beter nederlands en turken zijn nooit echt een probleem geweest.

Ik heb het ook vooral over de oude allochtoon die de taal echt niet spreekt. Laatst kwam er een oude man naar me toe: "Deze. Avaka(onverstaanbaar). ies smaak, je weet smaak?". Na vijf minuten begreep ik dat hij wilde weten hoe avakado's smaken. Dat schiet toch niet op
?
Washington, DC, Chicago.
pi_76001705
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:02 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Het slaat nergens op dat je er niets aan kunt doen. Ik ben ook absoluut geen PVV-stemmer, maar natuurlijk zijn er manieren: degelijk onderwijs. Natuurlijk werkt het niet in de VS. Over twintig jaar spreken marokkanen gemiddeld beter nederlands en turken zijn nooit echt een probleem geweest.

Ik heb het ook vooral over de oude allochtoon die de taal echt niet spreekt. Laatst kwam er een oude man naar me toe: "Deze. Avaka(onverstaanbaar). ies smaak, je weet smaak?". Na vijf minuten begreep ik dat hij wilde weten hoe avakado's smaken. Dat schiet toch niet op
?
Ja. Bovendien werkt een taal zéker verenigend, voor de verschillende bevolkingsgroepen in een land!
Net zoals scholing dat doet.

Naar mijn mening is dat toch wel essentieel om met elkaar door dezelfde deur te blijven kunnen gaan:
scholing en dus het spreken van dezelfde hoofdtaal. Beide dingen maken dat mensen elkaar veel beter gaan begrijpen en dus respecteren.
 FR
pi_76759101
Japan
Engeland (londen)

waarom weet ik niet deze landen trekken me gewoon heel erg aan (cultuur,taal enz)
pi_76891552
75 topics = FIN
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:54:10 #181
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_76896082
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:20 schreef shamijla het volgende:
Japan
Engeland (londen)

waarom weet ik niet deze landen trekken me gewoon heel erg aan (cultuur,taal enz)
Japanners zijn gekke mensen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:35:55 #182
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_77891968
- Amerika (Los Angeles e.o. - nou geen commentaar leveren, ik ben er al meerdere malen voor langere tijd verbleven dus ik weet waar ik over praat)

maar eerst ga ik naar Duitsland om bij mijn vriend te wonen. Hij woont in het grensgebied bij Aachen. Ik vind deze omgeving (Nordrhein-Westfalen) erg aantrekkelijk en gezellig.
Geek is the new Chique
pi_77894000
Wat dacht je van Oostenrijk, Karinthië?
Geniet van het leven in Karinthië, Oostenrijk!
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:11:43 #184
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77895503
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:19 schreef FP128 het volgende:
Hier
Die url van dat plaatje
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:26:18 #185
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_77901721
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is mijn punt dus niet.

Maargoed ik heb het al eerder duidelijk gemaakt.
Washington, DC, Chicago.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')