forum.fok.noquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft worden alle buitenlandse IP adressen van FOK geweerd?
In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Waar moet ik die nuances zien dan? Waarom moet je loslaten?
Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslatenquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:21 schreef klaasdj het volgende:
[..]
2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
forum.fok.it is ook nog geen groot succes.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft worden alle buitenlandse IP adressen van FOK geweerd?
In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:
Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:24 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.
Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef qwerty_x het volgende:
typerend dat (in het 1e deel) de emigranten hun huidige land noemen,
maar van de thuisblijvers niemand Nederland noemt
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.
Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
truequote:Op dinsdag 10 november 2009 22:35 schreef MissMSX het volgende:
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?![]()
Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:
Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal.
Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef MissMSX het volgende:
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
Ik heb een tijdje met en in Belgie gewerkt en dat is echt nog een behoorlijk cultuurverschilquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.
De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
incidenteel is wat anders dan structureel. Ik spreek op vakantie ook nederlands, maar toe ik een tijdje in de VS was spraken we als nederlanders ook engels tegen elkaar. (vooral omdat enkelen in de groep die taal niet kenden.) Als ik bijv. in Noorwegen zou wonen en die taal zou kennen, zou ik die taal spreken, ook als ik met nederlanders zou spreken. Als je heel af en toe een nederlander tegen komt is het natuurlijk niet erg om die taal te spreken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.
En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.
Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....
Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
Er zijn uitzonderingen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
Daar zou ik ook zonder problemen een tijdje kunnen wonen inderdaad.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Hoewel er meestal een piekje is als S.P. langs komt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:21 schreef qwerty_x het volgende:
in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
Politiek is een paar deuren verder, dit is Kaaskoppen IN het buitenland. Ik zou zeggen: veel plezier totdat je daadwerkelijk verhuist bent. Als Fok voor iedere user die zegt 'ik vertrek over een x aantal maanden ZEKER naar het buitenland' een dubbeltje kreeg had Danny die gast in Thailand al afbetaald.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:
[..]
JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!
serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.
Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Qua structureel..... hebben we hier in de VS complete steden die een andere taal spreken. Westminster, CA: Vietnamees. Santa Ana, CA: Spaans. En dat zie je tot aan de reclameborden langs de snelweg aan toe..... AT&T die weer eens een nieuwe telefoon aansmeert in het Vietnamees en zo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
incidenteel is wat anders dan structureel.
Mee eenschquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:
Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |