abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74587997
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft worden alle buitenlandse IP adressen van FOK geweerd?

In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:21:57 #52
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588117
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Waar moet ik die nuances zien dan? Waarom moet je loslaten?
2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_74588209
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:21 schreef klaasdj het volgende:

[..]

2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
50.000 O+
pi_74588229
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
forum.fok.it is ook nog geen groot succes.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:26:52 #55
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588298
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft worden alle buitenlandse IP adressen van FOK geweerd?

In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:

Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:15 #56
45833 crew  Fogel
pi_74588463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:

Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.

Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:48 #57
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!

serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.

Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:33:49 #58
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588563
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.

Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
zijn we het met elkaar eensch.
Washington, DC, Chicago.
pi_74588615
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:36:03 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74588653
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef qwerty_x het volgende:
typerend dat (in het 1e deel) de emigranten hun huidige land noemen,
maar van de thuisblijvers niemand Nederland noemt
Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.

Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_74588717
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.

Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:39:49 #62
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588802
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:35 schreef MissMSX het volgende:
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?
true
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:56:18 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74589393
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:
Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal.
Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.

En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.

Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....

Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:57:46 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74589448
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef MissMSX het volgende:
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.

De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
-
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:58:46 #65
45833 crew  Fogel
pi_74589503
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]
Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74589792
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.

De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
Ik heb een tijdje met en in Belgie gewerkt en dat is echt nog een behoorlijk cultuurverschil
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:13:59 #67
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74590141
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.

En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.

Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....

incidenteel is wat anders dan structureel. Ik spreek op vakantie ook nederlands, maar toe ik een tijdje in de VS was spraken we als nederlanders ook engels tegen elkaar. (vooral omdat enkelen in de groep die taal niet kenden.) Als ik bijv. in Noorwegen zou wonen en die taal zou kennen, zou ik die taal spreken, ook als ik met nederlanders zou spreken. Als je heel af en toe een nederlander tegen komt is het natuurlijk niet erg om die taal te spreken.

Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:20:16 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590388
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
Er zijn uitzonderingen.

Op mijn werk heb ik ook met Nederlanders te maken, en dan spreken we gewoon Engels natuurlijk. Maar ik denk dat de meesten in een prive-omgeving gewoon de eigen taal speken.

Overigens hoor ik hier op mijn werk (en op straat) ook regelmatig Spaans en Vietnamees, maar het is hier sowieso meer geaccepteerd dan in Nederland (of Noorwegen?) dat je een andere taal spreekt.
-
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:21:29 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590440
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Daar zou ik ook zonder problemen een tijdje kunnen wonen inderdaad.
-
pi_74590486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:21 schreef qwerty_x het volgende:

in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
Hoewel er meestal een piekje is als S.P. langs komt.
Jesus saves but death prevails.
pi_74590585
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:

[..]

JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!

serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.

Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Politiek is een paar deuren verder, dit is Kaaskoppen IN het buitenland. Ik zou zeggen: veel plezier totdat je daadwerkelijk verhuist bent. Als Fok voor iedere user die zegt 'ik vertrek over een x aantal maanden ZEKER naar het buitenland' een dubbeltje kreeg had Danny die gast in Thailand al afbetaald.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:29:42 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590722
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
incidenteel is wat anders dan structureel.
Qua structureel..... hebben we hier in de VS complete steden die een andere taal spreken. Westminster, CA: Vietnamees. Santa Ana, CA: Spaans. En dat zie je tot aan de reclameborden langs de snelweg aan toe..... AT&T die weer eens een nieuwe telefoon aansmeert in het Vietnamees en zo.

In Los Angeles heb je Koreatown waar alles in het Koreaans is. In Chicago heb je wijken waar alles in het Pools is, en waar zelfs in de kerken nog in het Pools wordt gepreekt.

Maar ik denk dat het hier - juist door de immigratiegeschiedenis van het land - ook veel meer geaccepteerd is dat er hele volksstammen zijn die een andere taal spreken, waar in Europa men eigenlijk pas in de laatste paar decennia echt te maken hebben met een groep "nieuwelingen" en/of "anders-sprekenden".

Maar we dwalen inderdaad af, er zijn genoeg andere topics over dit onderwerp geweest.... en daar komt gewoon uit dat het aan deze kant van de plas gewoon veel meer geaccepteerd is dat er anders-sprekenden zijn, en dat dat in Europa nog een beetje onwennig is, omdat anderhalve generatie terug iedereen nog echt dezelfde taal sprak.
-
  woensdag 11 november 2009 @ 00:02:10 #73
278309 IkkuhNL3
Payback's a motherfucker.
pi_74591820
V.S., Los Angeles.

De verschillende buurten en vaak mooi weer.
De stad spreekt me gewoon heel erg aan.

Zo blij maartena?
Responsiblity, REDEMPTION!
pi_74591954
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Mee eensch

in de zin van.. alles wat je hier zegt doe ik ook

Ik denk echter niet dat iedereen zo die-hard is en dat hoeft ook niet imo.... maar voor diegene die deze doelen wel hebben heeft Klaasdj zeker gelijk imo (integratie is zeker een belangrijk goed... je wil echt nooit "the ignorant foreigner" zijn) Het is ook niet echt voor iedereen denk ik Ik ken mensen in Chiang Mai die er al 20 jaar wonen en zelfs nog niet goedendag in het thais kunnen zeggen (sawad-dee สวัสดี - weten jullie het iig wel )

Verschillende instellingen denk ik

[ Bericht 10% gewijzigd door Flammie op 11-11-2009 00:16:10 ]
pi_74592252
Ik zou in Duitsland met Nederlanders Nederlands praten en in Nederland met Duitsers Duits. Ik geloof dat dat ook in Duitsland veel minder een probleem is. Ik bedoel, daar kunnen ook mobiele telefoonproviders in bepaalde wijken billboards in het Turks ophangen - dat zou je in Nederland eens moeten proberen...

Hoe dan ook had ik het in Duitsland, in het Ruhrgebied best naar mijn zin. Helaas moest ik er door omstandigheden weg, maar dat vond ik wel enorm jammer en als het kan is er best een kans dat ik over een paar jaar terug daarheen ga. Hier in Amsterdam blijf ik me gewoon niet echt thuis voelen.

Wat mij zo beviel aan Duitsland en het Ruhrgebied?
- Het Ruhrgebied is qua landschap en architectuur oneindig groot en afwisselend, dat verveelt nooit. In Nederland echter heb je het na één bloemkoolwijk en na één groen weiland met een kanaal wel gezien.
- Het Ruhrgebied is qua mensen enorm afwisselend en lijken meer dan bijvoorbeeld in Amsterdam door elkaar heen te wonen. Daardoor kun je altijd wel een plek vinden waar je niet uit de toon valt, zonder dat je helemaal hoeft te assimileren of in een Nederlanderwijk hoeft te gaan wonen.
- In Duitsland kent men nog respect. Daar wacht zelfs de hangjeugd braaf bij het rode voetgangersstoplicht, heeft de politie nog autoriteit en kun je als gezinsuitje naar het voetbal gaan.
- In Duitsland kent men nog respect voor de rechtsstaat. Mede door het Bundesverfassungsgericht heerst daar nog steeds een idee dat men in Nederland al lang bij grof vuil heeft gezet: namelijk dat het recht (en dan met name de grondrechten) ook als doel heeft om de burger te beschermen tegen wangedrag van de overheid en van de politiek.
- In Duitsland kun je naar mijn ervaring dingen makkelijker regelen. Organisaties zijn vaak minder groot, minder bureaucratisch (!) en zijn over het algemeen best bereid om kleine overtredingen van de regels door de vingers te zien, als je maar de juiste toon aanslaat.

Natuurlijk heeft ook Nederland zo z'n positieve kanten. Welk land me meer bevalt is moeilijk te zeggen, denk ik. Toen ik in Duitsland woonde zag ik heel veel positiefs aan Nederland, maar nu ik er weer woon vallen veel dingen toch behoorlijk tegen. Maar wie weet geldt nu wel precies het omgekeerde, en valt Duitsland ook weer tegen als ik erheen verhuis...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 00:22:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')