abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:51:11 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74582856
Het tweede deel! Het eerste topic had ook niet echt een fatsoenlijke OP, maar de vraag was toch duidelijk:

In welk land / welke landen zou je willen wonen?

En voor het tweede deel van dit topic maken we het iets moeilijker:

Waarom zou je in dat land / die landen willen wonen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:48 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74583092
Legoland!

Zo, hebben we die vast gehad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:54 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74583095
Nieuw Zeeland, Australie, USA, Canada...
Reden: Mooie landen, meer natuur dan hier, een beetje de ruimte, en ik kan de mensen verstaan
censuur :O
pi_74583116
in UK/ierland Altijd al mooi land gevonden (vooral schotland/ierland), zelfs met het weer, en alle mensen uit die regio die ik tot nu toe ontmoet heb waren allemaal tof daarbij ook leuke taal en humor, ik zou dr wel heen willen verhuizen in de toekomst als het even gaat edit: en vrij kortbij huis
pi_74583482
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Nieuw Zeeland, Australie, USA, Canada...
Reden: Mooie landen, meer natuur dan hier, een beetje de ruimte, en ik kan de mensen verstaan
Volledig mee eens en ik voeg de complete UK daaraan toe. De history, de talen, de humor.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:23:48 #6
45833 crew  Fogel
pi_74583919
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:58 schreef popolon het volgende:
Legoland!

Zo, hebben we die vast gehad.
Joh, waarom niet Lalaland?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74584085
Australie -> Sydney.. Gaat waarschijnlijk in Januari gebeuren

Lekker weer en goed voor de ontwikkeling
pi_74584194
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:28 schreef draaijer het volgende:
Australie -> Sydney.. Gaat waarschijnlijk in Januari gebeuren

Lekker weer en goed voor de ontwikkeling
Waarschijnlijk? Het is november zou je nu niet al wat duidelijkheid willen hebben?
pi_74584262
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:32 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Waarschijnlijk? Het is november zou je nu niet al wat duidelijkheid willen hebben?
Het is al een GO, maar de financien moeten positief uitkomen. Je hebt echt buitengewoon veel haken en ogen. Huidig huis in NL, kinderen waarvan er 1 in april naar school moet etc.
pi_74584402
Japan of Noorwegen.

Japan omdat het een nogal apart ( ) land is en ik de Japanners zo grappig vind
En Noorwegen omdat het zo'n enorm mooi land is. En toch lekker dichtbij Nederland.

Ik geloof niet dat ik in een van beide landen de rest van mijn leven zou willen wonen, maar voor een paar jaar lijkt het me wel heel tof
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_74584434
Ik zou misschien wel in Nederland willen wonen, maar het blijft een gok.
Jesus saves but death prevails.
pi_74584775
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:35 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is al een GO, maar de financien moeten positief uitkomen. Je hebt echt buitengewoon veel haken en ogen. Huidig huis in NL, kinderen waarvan er 1 in april naar school moet etc.
Ja ik begrijp het, maar juist daarom lijkt het me zo enorm kort dag. Maar in ieder geval veel succes!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:59:01 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585030
typerend dat (in het 1e deel) de emigranten hun huidige land noemen,
maar van de thuisblijvers niemand Nederland noemt
zonnig Brasil
pi_74585164
Waarom is dat typerend? Ik woon hier al ruim 30 jaar en het lijkt mij interessant om eens een tijdje ergens anders te wonen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet in Nederland zou willen wonen.
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:06:37 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585280
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:03 schreef MissMSX het volgende:
Waarom is dat typerend? Ik woon hier al ruim 30 jaar en het lijkt mij interessant om eens een tijdje ergens anders te wonen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet in Nederland zou willen wonen.
ok, maar dan is het ook typerend dat van de emigranten niemand een ander land dan z'n eigen noemt
zonnig Brasil
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:13:14 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585468
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef qwerty_x het volgende:

Dat is hartstikke logisch hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren, zeker in het begin. Je moet eens weten wat een fun ik heb gehad in Oeganda ( ) en Kenia, dacht toen ik daar was dat ik er ook nooit meer weg zou willen. Maar later besef je pas hoe goed hoe wij het in Nederland hebben. Maar iemand die het land verlaat 'wil zich niet laten kennen', zeker niet op een forum. Maar ik ken persoonlijk meer dan genoeg mensen, waaronder ikzelf, die met alle liefde en plezier terug naar Nederland zijn gekomen. En dan praat ik over terugkomen uit Oeganda, Ierland, UK (+Schotland), US en Denemarken bijvoorbeeld.

En is het voor degenen die graag in Nederland willen blijven natuurlijk ook erg onzinnig om in dit topic te posten he Ik zou overigens wel graag nog eens in Oeganda wonen voor een paar maanden, en voor de ervaring nog een paar maanden ergens in Azië.
pi_74585562
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ok, maar dan is het ook typerend dat van de emigranten niemand een ander land dan z'n eigen noemt
Als je in je droomland woont hoef je toch nergens anders meer heen? En veel mensen die hier posten zullen nog geen 30 jaar in hun droomland wonen
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:16:16 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585584
quote:

[..]

Dan ben je al ergens anders, en dan moet je er nog eens aan gaan denken waar je daarna naar zou willen emigreren? Beetje dubbel. Overigens wil de emigrant natuurlijk niet graag laten merken dat hij/zij een foute/minder goede keuze heeft gemaakt met de keuze van het land. Nederland afkraken en denken dat het ergens anders zoveel beter is is natuurlijk wel erg simpel.
pi_74585619
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is hartstikke logisch hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren, zeker in het begin. Je moet eens weten wat een fun ik heb gehad in Oeganda ( ) en Kenia, dacht toen ik daar was dat ik er ook nooit meer weg zou willen. Maar later besef je pas hoe goed hoe wij het in Nederland hebben. Maar iemand die het land verlaat 'wil zich niet laten kennen', zeker niet op een forum. Maar ik ken persoonlijk meer dan genoeg mensen, waaronder ikzelf, die met alle liefde en plezier terug naar Nederland zijn gekomen. En dan praat ik over terugkomen uit Oeganda, Ierland, UK (+Schotland), US en Denemarken bijvoorbeeld.

En is het voor degenen die graag in Nederland willen blijven natuurlijk ook erg onzinnig om in dit topic te posten he Ik zou overigens wel graag nog eens in Oeganda wonen voor een paar maanden, en voor de ervaring nog een paar maanden ergens in Azië.
Dat is het bij mij ook. Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland, maar het lijkt me echt interessant om een tijdje ergens anders te wonen. Ook handig om een en ander in perspectief te plaatsen en te gaan waarderen hoe goed we het hier in Nederland hebben.
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:17:54 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585638
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:15 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je in je droomland woont hoef je toch nergens anders meer heen? En veel mensen die hier posten zullen nog geen 30 jaar in hun droomland wonen
Mijn droomland bestaat alleen in mijn dromen
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:18:49 #21
45833 crew  Fogel
pi_74585666
quote:

[..]

Ik woon prima in Noorwegen, maar indien ik en mijn gezin het ergens nóg beter zouden kunnen krijgen kan ik best overwegen om ergens anders heen te gaan.
Sommige staten in de VS bijvoorbeeld zou ik het best uit kunnen houden, maar dan moet ik daar wel een goed salaris binnen kunnen halen (bij een aanbod van 200k USD ++ begin ik pas serieus te overwegen).
In Duitsland (en dan met name in/vlakbij Berlijn of München), of Zweden (Stockholm) zou ik ook kunnen wonen. Maargoed, het is erg veel gekloot:
a) zelf een nieuwe baan te vinden met extreem gunstige voorwaarden (of een zeer ruim salaris om voor wat mindere voorwaarden op te wegen)
b) voor mijn vrouw om een nieuwe baan te vinden
c) voor de kinderen (maar ook de ouder, al is het in mindere mate) om zich aan de nieuwe situatie aan te passen (taal, vrienden, school, etc)

Deze, en andere punten zullen ook mensen weerhouden van uit Nederland weg te gaan. Als je weg wil, is het makkelijker om dat te doen voordat je aan een gezin begint.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:19:39 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585687
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat is het bij mij ook. Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland, maar het lijkt me echt interessant om een tijdje ergens anders te wonen. Ook handig om een en ander in perspectief te plaatsen en te gaan waarderen hoe goed we het hier in Nederland hebben.
Exact. Ik heb heel primitief gewoond in Afrika, de beste keuze die ik qua reizen ooit gemaakt heb. Buiten de geweldige ervaring daar, je ziet veel meer als je dichter bij de lokale bevolking staat, leer je je eigen land des te meer waarderen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:21:05 #23
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585731
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan ben je al ergens anders, en dan moet je er nog eens aan gaan denken waar je daarna naar zou willen emigreren? Beetje dubbel.
ik heb in verschillende landen gewoond, en met mij velen, dus zo gek is dat ook weer niet.
quote:
Overigens wil de emigrant natuurlijk niet graag laten merken dat hij/zij een foute/minder goede keuze heeft gemaakt met de keuze van het land.
daar zou je weleens een goed punt kunnen hebben
quote:
Nederland afkraken en denken dat het ergens anders zoveel beter is is natuurlijk wel erg simpel.
in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
zonnig Brasil
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:22:38 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585780
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef Fogel het volgende:
+ 200k USD? Ik denk dat de meeste mensen daar wel voor naar de US zouden vertrekken Ik wel in ieder geval, ondanks dat het zeker niet mijn favoriete land is, integendeel zelfs! Voor zo'n salaris pas ik mijn wooneisen wel wat aan
pi_74585814
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik wist wel dat ik toch aanhalingstekens zou moeten gebruiken
50.000 O+
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:24:26 #26
45833 crew  Fogel
pi_74585841
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

+ 200k USD? Ik denk dat de meeste mensen daar wel voor naar de US zouden vertrekken Ik wel in ieder geval, ondanks dat het zeker niet mijn favoriete land is, integendeel zelfs! Voor zo'n salaris pas ik mijn wooneisen wel wat aan
Vanaf dat bedrag ga ik er over nadenken, maar het is niet zeker dat het oordeel is dat het de moeite waard is.
De levensstandaard in Noorwegen is vrij hoog, ik wil er wel op vooruit gaan.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:27:34 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585953
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik wist wel dat ik toch aanhalingstekens zou moeten gebruiken
Whehe Maar ik vind geen enkel land waar ik nu ben geweest geweest helemaal geweldig eigenlijk. Van de landen waar ik de taal spreek of makkelijk vloeiend kan leren spreken (Spaanstalig, Duitstalig, Franstalig, Engelstalig, Nederlandstalig) zou ik alleen Duitsland op dit moment kunnen overwegen.
pi_74586024
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Whehe Maar ik vind geen enkel land waar ik nu ben geweest geweest helemaal geweldig eigenlijk. Van de landen waar ik de taal spreek of makkelijk vloeiend kan leren spreken (Spaanstalig, Duitstalig, Franstalig, Engelstalig, Nederlandstalig) zou ik alleen Duitsland op dit moment kunnen overwegen.
Maar Nederland is ook niet helemaal geweldig. Mijn droomland is Japan, maar ik ben realistisch genoeg om te zien dat er daar ook een hoop 'mis' is. Maar voor een jaartje of wat lijkt het me geweldig. Ogen en oren open en genieten maar
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:31:44 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586089
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vanaf dat bedrag ga ik er over nadenken, maar het is niet zeker dat het oordeel is dat het de moeite waard is.
De levensstandaard in Noorwegen is vrij hoog, ik wil er wel op vooruit gaan.
Uiteraard. Noorwegen is, naar wat ik heb gehoord, ook erg duur. Zeker in vergelijking met de US. Met een salaris van 200k USD kun je aardig luxe wonen in de US, huizen kosten daar erg weinig. Jij gaat erover denken vanaf dat bedrag, ik verwacht dat veel mensen voor dat bedrag niet na hoeven denken!
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:32:08 #30
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74586104
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ach - en zo lang het geen nachtmerrie wordt ga je niet klagen denk ik he?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:34:05 #31
45833 crew  Fogel
pi_74586188
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:39 schreef MissMSX het volgende:
Japan of Noorwegen.

Japan omdat het een nogal apart ( ) land is en ik de Japanners zo grappig vind
En Noorwegen omdat het zo'n enorm mooi land is. En toch lekker dichtbij Nederland.

Ik geloof niet dat ik in een van beide landen de rest van mijn leven zou willen wonen, maar voor een paar jaar lijkt het me wel heel tof
Waarom denk je eigenlijk dat het slechts voor enkele jaren tof is en daarna niet meer? Wat denk je dat je tegen gaat staan?
En verhuizen omdat het ergens anders mooier is, dan kan je beter enkele keren per jaar op vakantie gaan
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:37:37 #32
45833 crew  Fogel
pi_74586302
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uiteraard. Noorwegen is, naar wat ik heb gehoord, ook erg duur. Zeker in vergelijking met de US. Met een salaris van 200k USD kun je aardig luxe wonen in de US, huizen kosten daar erg weinig. Jij gaat erover denken vanaf dat bedrag, ik verwacht dat veel mensen voor dat bedrag niet na hoeven denken!
Geld is niet alles, maar kan natuurlijk wel voor enkele zaken compenseren.
In vergelijking met Nederland is Noorwegen niet eens zo duur (meer.. .in Nederland lijkt de inflatie harder toe te slaan), maar het grote verschil is dat de lonen hier wel met de uitgaves kloppen, of in ieder geval in betere mate dan in Nederland.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:38:45 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586341
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:29 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Maar Nederland is ook niet helemaal geweldig. Mijn droomland is Japan, maar ik ben realistisch genoeg om te zien dat er daar ook een hoop 'mis' is. Maar voor een jaartje of wat lijkt het me geweldig. Ogen en oren open en genieten maar
Nederland is zeker niet geweldig, en Duitsland ook niet. Als je kijkt naar ons bureaucratisch systeem en de 'Nieuwe Nederlanders' bijvoorbeeld. Maar in andere landen zijn er wel weer andere problemen.

Een jaar kun je nooit een buil aan vallen, behalve als je je werk ervoor op moet geven. Japan lijkt me ook wel tof ja. Ik heb Hongkong, Beijing, Curacao en Bonaire (schoonfamilie) nog op het programma staan.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:39:34 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586380
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:32 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ach - en zo lang het geen nachtmerrie wordt ga je niet klagen denk ik he?
Uiteraard niet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:41:58 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74586461
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geld is niet alles, maar kan natuurlijk wel voor enkele zaken compenseren.
In vergelijking met Nederland is Noorwegen niet eens zo duur (meer.. .in Nederland lijkt de inflatie harder toe te slaan), maar het grote verschil is dat de lonen hier wel met de uitgaves kloppen, of in ieder geval in betere mate dan in Nederland.
Zijn de lonen in Noorwegen hoger dan in Nederland? Of kun je voor je Kronen in Noorwegen meer kopen dan voor je Euro's in Nederland? Relatief gezien dan he
pi_74586467
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waarom denk je eigenlijk dat het slechts voor enkele jaren tof is en daarna niet meer? Wat denk je dat je tegen gaat staan?
En verhuizen omdat het ergens anders mooier is, dan kan je beter enkele keren per jaar op vakantie gaan
Een goede, passende baan is wel een vereiste voor me om het lang uit te houden ergens. Ik verwacht die niet in Japan te gaan vinden. Had ik maar een vrij beroep
50.000 O+
pi_74586608
quote:
Ik denk dat er in KAA ook vooral mensen reageren die niet meer in Nederland wonen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:45:16 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74586609
quote:

[..]

Is toch juist begrijpelijk? Alleen al om de geschiedenis en banden die je hebt. Ik zou het juist véél vreemder vinden als de meeste emigranten dat juist niet zouden denken.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:21 schreef qwerty_x het volgende:

in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
Yep. Dat is zeker zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_74586645
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Is toch juist begrijpelijk? Alleen al om de geschiedenis en banden die je hebt. Ik zou het juist véél vreemder vinden als de meeste emigranten dat juist niet zouden denken.
Offtopic:
50.000 O+
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:48:36 #40
45833 crew  Fogel
pi_74586737
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zijn de lonen in Noorwegen hoger dan in Nederland? Of kun je voor je Kronen in Noorwegen meer kopen dan voor je Euro's in Nederland? Relatief gezien dan he
De lonen voor de "lager betaalde" banen zijn een stuk hoger dan vergelijkbare banen in Nederland. Socialisme...
Dus voor de "gemiddelde mens" blijft er meer over (of ze komen minder te kort ) dan in Nederland.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:51:02 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74586832
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:46 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Offtopic:
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef Fogel het volgende:

200k USD ++
200k USD is je norm Fogel? Daar kan ik hier in Michigan een kasteel, een vliegtuig en een overdekt zwembad voor kopen met zo'n salaris. In NYC of Boston weer niet.
pi_74586859
Myanmar/Birma lijkt mij mooi om eens te proberen ooit
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:58:21 #43
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74587171
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Want in Amerika is het natuurlijk overal hetzelfde klimaat.
Waar ontken ik dat?

Bovendien heeft VS redelijk rotklimaat.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:01:49 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74587346
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:58 schreef klaasdj het volgende:

Bovendien heeft VS redelijk rotklimaat.
Vertel eens, wat voor specifiek klimaat heeft de VS dan?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:02:30 #45
45833 crew  Fogel
pi_74587376
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:51 schreef popolon het volgende:

[..]

[..]

200k USD is je norm Fogel? Daar kan ik hier in Michigan een kasteel, een vliegtuig en een overdekt zwembad voor kopen met zo'n salaris. In NYC of Boston weer niet.
En laat Boston nu net een plek zijn waar ik evt heen zou willen
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:03:13 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74587403
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

En laat Boston nu net een plek zijn waar ik evt heen zou willen
Ga dan maar eerder uit van 400k+.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:04:03 #47
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74587438
quote:
Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.

Voeg aan het bovenstaande wat nuance toe en je hebt mijn mening.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_74587531
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.

Waar moet ik die nuances zien dan? Waarom moet je loslaten?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:10:30 #49
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74587711
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Vertel eens, wat voor specifiek klimaat heeft de VS dan?
Je weet wat ik bedoel....
Voor het weer ga je niet in het midden-westen of zuidoosten wonen. (tenminste, als je de tornado's en tropische stormen niet erg vindt.) En Californië is ook echt niet alles.

Bovendien zijn de winters erg koud in het noorden (vooral alaska ).....zomers daarentegen zijn wel weer warm.
Persoonlijk vind ik het klimaat in het noorden wel relaxed. Ik houd niet zo van warme winters.

Al met al zou ik niet in de VS gaan wonen voor het weer. Daar heb ik wel andere redenen voor.
Washington, DC, Chicago.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:16:41 #50
45833 crew  Fogel
pi_74587945
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft worden alle buitenlandse IP adressen van FOK geweerd?

In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
pi_74587997
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

In Noorwegen is overigens geen vergelijkbaar forum te vinden, zou graag van zeurende Nederlanders zoals jij af willen zijn
forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:21:57 #52
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588117
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Waar moet ik die nuances zien dan? Waarom moet je loslaten?
2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
Washington, DC, Chicago.
pi_74588209
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:21 schreef klaasdj het volgende:

[..]

2. Omdat je anders de buitenlander bent je in immigratie land. Net als: de extreme moslim in Nederland. De nukkige Duitser die geen Nederlands spreekt. De oplichtende rus. Ga maar door.
1. Ik bedoel natuurlijk dat het een beetje ongenuanceerd is. Je kunt namelijk de stelling nogal relativeren tot een goede mening.
Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
50.000 O+
pi_74588229
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

forum.fok.no
Commercieel ideetje voor Danny?
forum.fok.it is ook nog geen groot succes.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:26:52 #55
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588298
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:

Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
Washington, DC, Chicago.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:15 #56
45833 crew  Fogel
pi_74588463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Als je het eerste aanneemt ben ik inderdaad een zeurende Nederlander. Maar jij snapt het natuurlijk niet. Maar dat is niet erg, want dan leg ik het nog een keertje uit:

Ik vind dat je je behoorlijk aan moet passen. Ik ben ook zeker van plan het land te verlaten en nooit meer terug te komen. Tenzij.....lang verhaal. Natuurlijk is het een beetje idioot om te zeggen dat je geen Nederlander meer mag zijn als je in het buitenland. Ik zou ook zeker in het buitenland fokken. Ik zou bijvoorbeeld geen nederlands praten in het openbaar. Wat al die buitenlanders hier wel doen. (en nee, ik stem geen pvv....)
Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.

Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:48 #57
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Meedoen in een land is wat anders dan je land van oorsprong volledig loslaten
Van mij mogen buitenlanders best hun eigen ding hebben/doen, als ze in het openbare leven maar wel normaal mee kunnen draaien (taal spreken, gewoontes respecteren, etc.)
JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!

serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.

Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:33:49 #58
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588563
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik snap je best hoor, maar de manier waarop je schrijft lokt dit soort reacties uit.

Wat betreft dat laatste zijn we het met elkaar eens, ik pas me aan en ik spreek geen Nederlands in het openbaar (en thuis ook niet bijster veel).
zijn we het met elkaar eensch.
Washington, DC, Chicago.
pi_74588615
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:36:03 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74588653
quote:
Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.

Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_74588717
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou ook best in Canada of Ierland willen wonen. Maar ja, ik ben natuurlijk al wel bezig met pensioensopbouw hier, heb een staatsburgerschap van de VS, en er is nog zo ontzettend veel te zien hier..... Ik zie mezelf niet op korte termijn weer uit de VS vertrekken. Voor een korte periode waren we zelfs van plan om naar Toronto te verhuizen aangezien we een zakelijke aanbieding kregen..... maar dat ging niet door.

Ik hoef ook niet perse in California te blijven, maar momenteel geniet het mijn voorkeur. Arizona of New Mexico zou ik ook zo kunnen wonen. Of Oregon, of Colorado. Of, of.....
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:39:49 #62
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74588802
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:35 schreef MissMSX het volgende:
Ach, als ik naar Japan ga ben ik toch voor eeuwig de buitenlander, dus hoe Japans ik me ook probeer te gedragen ik zal nooit geaccepteerd worden als Japanner. So why bother?
true
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:56:18 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74589393
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:
Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal.
Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.

En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.

Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....

Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
-
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:57:46 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74589448
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef MissMSX het volgende:
Is binnen the States verhuizen niet bijna gelijk aan naar het buitenland gaan? Het lijkt me dat ook al is het een land de verschillen behoorlijk zullen zijn?
Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.

De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
-
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:58:46 #65
45833 crew  Fogel
pi_74589503
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]
Je ergert je hier aan iets wat ALLE culturen - westers of niet-westers - gewoon doen: Als men onder elkaar zijn: praten in de eigen taal.
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
pi_74589792
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou ja.... van California naar Texas verhuizen is niet veel anders dan van California naar Canada verhuizen, het is allebei anders maar ook voor een groot deel hetzelfde. Naar Mexico verhuizen, is echter weer een heel ander verhaal.

De overstap naar Vlaanderen is ook niet enorm natuurlijk.
Ik heb een tijdje met en in Belgie gewerkt en dat is echt nog een behoorlijk cultuurverschil
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:13:59 #67
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74590141
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Het "luidkeels" is wellicht niet helemaal van toepassing..... maar ik heb wat Nederlandse vrienden hier. En als ik met een maat van me even naar de supermarkt ga om een paar six-packs bier te halen...... dan praat ik gewoon lekker in het Nederlands hoor.

En zo zit ik ook nog wel eens met Nederlanders in de kroeg een biertje te drinken - uiteraard Nederlands pratend - en als mijn familie op bezoek komt praten we ook gewoon Nederlands op straat.

Mijn Amerikaanse vrouw toen die in Nederland woonde.... en daar best veel Amerikaanse, Canadese, en Britse vriendinnen had..... liepen ook wel eens luid kleppend - zoals vrouwen dat kunnen - door een supermarkt of zo heen om boodschappen te doen etc.....

incidenteel is wat anders dan structureel. Ik spreek op vakantie ook nederlands, maar toe ik een tijdje in de VS was spraken we als nederlanders ook engels tegen elkaar. (vooral omdat enkelen in de groep die taal niet kenden.) Als ik bijv. in Noorwegen zou wonen en die taal zou kennen, zou ik die taal spreken, ook als ik met nederlanders zou spreken. Als je heel af en toe een nederlander tegen komt is het natuurlijk niet erg om die taal te spreken.

Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Washington, DC, Chicago.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:20:16 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590388
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek (meestal) Noors tegen de twee Nederlanders die ik hier ken... met mensen die op bezoek zijn en geen Noors kunnen spreek ik uiteraard Nederlands (of een andere taal indien van toepassing)
Er zijn uitzonderingen.

Op mijn werk heb ik ook met Nederlanders te maken, en dan spreken we gewoon Engels natuurlijk. Maar ik denk dat de meesten in een prive-omgeving gewoon de eigen taal speken.

Overigens hoor ik hier op mijn werk (en op straat) ook regelmatig Spaans en Vietnamees, maar het is hier sowieso meer geaccepteerd dan in Nederland (of Noorwegen?) dat je een andere taal spreekt.
-
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:21:29 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590440
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
Maargoed ontopic: is Ver. Arabische Emiraten al langs gekomen? Vooral Abu Dhabi en Dubai dan...(daar wonen toch de meeste buitenlanders?) Ik zou daar best een jaar of 2/3 kunnen slijten. Maar echt niet forever..Wel lastig, als je net de taal kent moet je weer weg...Maar goed het Engels is toch wel de lingua franca.
Daar zou ik ook zonder problemen een tijdje kunnen wonen inderdaad.
-
pi_74590486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:21 schreef qwerty_x het volgende:

Hoewel er meestal een piekje is als S.P. langs komt.
pi_74590585
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef klaasdj het volgende:

[..]

JAAAA ik zeg RELATIVEREN!!!1!!!!!!1111!

serieus: Ik vind best dat je je kinderen arabisch mag leren. Je mag zelfs een moskee bouwen, een op maat gemaakte school bouwen of een andere gekke religie aanhangen. Maar ga niet in groepen door de supermarkt heensjouwen en luidkeels praten in een andere taal. Of je Al-Jazeera basisschoolleerlingen massaal naar vmbo-min downgraden.

Daarom zou ik als ik in het buitenland niets doen wat mij hier stoort.
Politiek is een paar deuren verder, dit is Kaaskoppen IN het buitenland. Ik zou zeggen: veel plezier totdat je daadwerkelijk verhuist bent. Als Fok voor iedere user die zegt 'ik vertrek over een x aantal maanden ZEKER naar het buitenland' een dubbeltje kreeg had Danny die gast in Thailand al afbetaald.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:29:42 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74590722
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:13 schreef klaasdj het volgende:
incidenteel is wat anders dan structureel.
Qua structureel..... hebben we hier in de VS complete steden die een andere taal spreken. Westminster, CA: Vietnamees. Santa Ana, CA: Spaans. En dat zie je tot aan de reclameborden langs de snelweg aan toe..... AT&T die weer eens een nieuwe telefoon aansmeert in het Vietnamees en zo.

In Los Angeles heb je Koreatown waar alles in het Koreaans is. In Chicago heb je wijken waar alles in het Pools is, en waar zelfs in de kerken nog in het Pools wordt gepreekt.

Maar ik denk dat het hier - juist door de immigratiegeschiedenis van het land - ook veel meer geaccepteerd is dat er hele volksstammen zijn die een andere taal spreken, waar in Europa men eigenlijk pas in de laatste paar decennia echt te maken hebben met een groep "nieuwelingen" en/of "anders-sprekenden".

Maar we dwalen inderdaad af, er zijn genoeg andere topics over dit onderwerp geweest.... en daar komt gewoon uit dat het aan deze kant van de plas gewoon veel meer geaccepteerd is dat er anders-sprekenden zijn, en dat dat in Europa nog een beetje onwennig is, omdat anderhalve generatie terug iedereen nog echt dezelfde taal sprak.
-
  woensdag 11 november 2009 @ 00:02:10 #73
278309 IkkuhNL3
Payback's a motherfucker.
pi_74591820
V.S., Los Angeles.

De verschillende buurten en vaak mooi weer.
De stad spreekt me gewoon heel erg aan.

Zo blij maartena?
Responsiblity, REDEMPTION!
pi_74591954
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Mee eensch

in de zin van.. alles wat je hier zegt doe ik ook

Ik denk echter niet dat iedereen zo die-hard is en dat hoeft ook niet imo.... maar voor diegene die deze doelen wel hebben heeft Klaasdj zeker gelijk imo (integratie is zeker een belangrijk goed... je wil echt nooit "the ignorant foreigner" zijn) Het is ook niet echt voor iedereen denk ik Ik ken mensen in Chiang Mai die er al 20 jaar wonen en zelfs nog niet goedendag in het thais kunnen zeggen (sawad-dee สวัสดี - weten jullie het iig wel )

Verschillende instellingen denk ik

[ Bericht 10% gewijzigd door Flammie op 11-11-2009 00:16:10 ]
pi_74592252
Ik zou in Duitsland met Nederlanders Nederlands praten en in Nederland met Duitsers Duits. Ik geloof dat dat ook in Duitsland veel minder een probleem is. Ik bedoel, daar kunnen ook mobiele telefoonproviders in bepaalde wijken billboards in het Turks ophangen - dat zou je in Nederland eens moeten proberen...

Hoe dan ook had ik het in Duitsland, in het Ruhrgebied best naar mijn zin. Helaas moest ik er door omstandigheden weg, maar dat vond ik wel enorm jammer en als het kan is er best een kans dat ik over een paar jaar terug daarheen ga. Hier in Amsterdam blijf ik me gewoon niet echt thuis voelen.

Wat mij zo beviel aan Duitsland en het Ruhrgebied?
- Het Ruhrgebied is qua landschap en architectuur oneindig groot en afwisselend, dat verveelt nooit. In Nederland echter heb je het na één bloemkoolwijk en na één groen weiland met een kanaal wel gezien.
- Het Ruhrgebied is qua mensen enorm afwisselend en lijken meer dan bijvoorbeeld in Amsterdam door elkaar heen te wonen. Daardoor kun je altijd wel een plek vinden waar je niet uit de toon valt, zonder dat je helemaal hoeft te assimileren of in een Nederlanderwijk hoeft te gaan wonen.
- In Duitsland kent men nog respect. Daar wacht zelfs de hangjeugd braaf bij het rode voetgangersstoplicht, heeft de politie nog autoriteit en kun je als gezinsuitje naar het voetbal gaan.
- In Duitsland kent men nog respect voor de rechtsstaat. Mede door het Bundesverfassungsgericht heerst daar nog steeds een idee dat men in Nederland al lang bij grof vuil heeft gezet: namelijk dat het recht (en dan met name de grondrechten) ook als doel heeft om de burger te beschermen tegen wangedrag van de overheid en van de politiek.
- In Duitsland kun je naar mijn ervaring dingen makkelijker regelen. Organisaties zijn vaak minder groot, minder bureaucratisch (!) en zijn over het algemeen best bereid om kleine overtredingen van de regels door de vingers te zien, als je maar de juiste toon aanslaat.

Natuurlijk heeft ook Nederland zo z'n positieve kanten. Welk land me meer bevalt is moeilijk te zeggen, denk ik. Toen ik in Duitsland woonde zag ik heel veel positiefs aan Nederland, maar nu ik er weer woon vallen veel dingen toch behoorlijk tegen. Maar wie weet geldt nu wel precies het omgekeerde, en valt Duitsland ook weer tegen als ik erheen verhuis...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 00:22:58 ]
pi_74592886
Hehe het gras is altijd groener aan de andere kant zullen we maar zeggen
pi_74592992
Ik zou graag op Namek willen wonen. Omdat het daar groen is en ik de eternal dragon kan oproepen. WOOOOO!

[ Bericht 0% gewijzigd door Koko_Banana op 11-11-2009 01:36:09 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 01:21:27 #78
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74593099
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Politiek is een paar deuren verder, dit is Kaaskoppen IN het buitenland. Ik zou zeggen: veel plezier totdat je daadwerkelijk verhuist bent. Als Fok voor iedere user die zegt 'ik vertrek over een x aantal maanden ZEKER naar het buitenland' een dubbeltje kreeg had Danny die gast in Thailand al afbetaald.
Ik was me er niet van bewust dat dit kaaskoppen in het buitenland was, maar ik vind dat ik hier best mag rondhangen.
Ik durf voor een leuk bedrag te wedden dat ik ga emigreren. Ik roep dat al meer dan de helft van mijn leven, en ik ben nog niet zo oud. Ik heb ooit een verhaal gelezen over iemand die emigreerde op zn 30e en eigenlijk toch al wist dat hij ging emigreren omdat hij al dat op zijn 18e wou. Ik was 10 jaar jonger toen ik dat riep. Noem het ongezond en absurd als je dat wilt, maar dat doet niks aan de zaak af. Ik heb niet voor niets aardig wat tijd in het buitenland gespendeerd. Een poosje in VS geweest, daar naar high school gegaan e.d. Bovendien kom ik regelmatig in polen. minstens 3x p.j. En dan heb ik het nog niet eens over vakanties. Count me in.

De enige, maar dan ook echt enige reden dat ik nog in Nederland ben is: $$$$$$.
Washington, DC, Chicago.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:22:28 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74593109
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:21 schreef Igen het volgende:
Wat mij zo beviel aan Duitsland en het Ruhrgebied?
- Het Ruhrgebied is qua landschap en architectuur oneindig groot en afwisselend, dat verveelt nooit. In Nederland echter heb je het na één bloemkoolwijk en na één groen weiland met een kanaal wel gezien.
- Het Ruhrgebied is qua mensen enorm afwisselend en lijken meer dan bijvoorbeeld in Amsterdam door elkaar heen te wonen. Daardoor kun je altijd wel een plek vinden waar je niet uit de toon valt, zonder dat je helemaal hoeft te assimileren of in een Nederlanderwijk hoeft te gaan wonen.
Vreemd, ik heb dat dus totaal niet met het Ruhrgebiet, maar wel met het gebied ten zuiden van Bonn.... zeg maar tussen Bonn en Mannheim zo'n beetje. Het Saarland, Kaiserslautern, daar ongeveer. Heerlijk afwisselend, ontzettend veel verschillende plaatsen en architectuur.....

Als ik even de driehoek Kleve/Dortmund/Koln neem.... dan vind ik het niet echt afwisselend. En ik kwam toen ik in Nederland woonde altijd enorm graag in Duitsland, het is eigenlijk een van mijn favoriete Europese landen ook.
-
  woensdag 11 november 2009 @ 01:23:28 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74593122
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:02 schreef IkkuhNL3 het volgende:
V.S., Los Angeles.

Zo blij maartena?
Nou ja.... je doet niet echt je best.... Maar voorruit dan maar!
-
  woensdag 11 november 2009 @ 01:29:29 #81
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74593195
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:02 schreef IkkuhNL3 het volgende:
V.S., Los Angeles.

Zo blij maartena?
Ben je er geweest? Ik niet...maar ik heb er wel een beeld bij:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Los+Angeles,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.935848,9.876709&ie=UTF8&cd=1&geocode=FYqYBwIdm77z-A&split=0&hq=&hnear=Los+Angeles,+Californi%C3%AB,+Verenigde+Staten&z=10&layer=c&cbll=33.988348,-118.299423&panoid=curZ70krRMXvuYfyZ_yGBg&cbp=12,8.67,,0,3.47

Ik zou daar niet graag wonen. Zeker als er andere mogelijkheden zijn. San Diego, San Fransisco bijv. Hoewel dat ook niet alles is.

Glamour is wel leuk en aardig, en als je acteur wil worden is het misschien wel handig om dicht bij de core te wonen (hoewel ik me afvraag of je niet beter in de UK of NY kan gaan wonen, aangezien er genoeg onsuccesvolle acteurs in LA zijn). Maargoed, ook de glans daarvan gaat er wel af...Zeker als je door 4 ghettos en 5 files naar je werk moet rijden, zoals eerder genoemd.
Washington, DC, Chicago.
pi_74594348
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb dat dus totaal niet met het Ruhrgebiet, maar wel met het gebied ten zuiden van Bonn.... zeg maar tussen Bonn en Mannheim zo'n beetje. Het Saarland, Kaiserslautern, daar ongeveer. Heerlijk afwisselend, ontzettend veel verschillende plaatsen en architectuur.....

Als ik even de driehoek Kleve/Dortmund/Koln neem.... dan vind ik het niet echt afwisselend. En ik kwam toen ik in Nederland woonde altijd enorm graag in Duitsland, het is eigenlijk een van mijn favoriete Europese landen ook.
Het gebied ten zuiden van Bonn ken ik eigenlijk niet...

Het Ruhrgebied kan op het eerste gezicht best saai lijken, want de stadscentra van de vier grote steden komen allemaal uit de wederopbouwtijd en zijn allemaal niet erg mooi of gezellig.

Maar als je even iets verder kijkt zijn er zo veel mooie plekjes te vinden. Bijvoorbeeld:

Al deze plaatjes komen uit een van de kernsteden van het Ruhrgebied.

P.S. Naast Duitsland lijkt Hongarije me eventueel ook nog wel wat. Prachtig land, met volgens mij ook een beter klimaat dan in Nederland. Alleen is de keuken drie keer niks en er is op mijn vakgebied volgens mij ook niet al te veel werk...

Nou ja, de komende twee jaar is verhuizen toch nog niet aan de orde dus ik heb nog even om erover na te denken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 08:14:51 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 10:21:46 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74596805
Het liefste zou ik in meerdere landen tegelijk wonen met een kasteeltje in Engeland, maar ja daar moet ik nog even voor sparen!
reset
pi_74596877
quote:
In welk land / welke landen zou je willen wonen?
Zweden
Denemarken
Spanje
quote:
Waarom zou je in dat land / die landen willen wonen?
Zweden: daar woont de vriendin en het is een prettig land om te vertoeven
Denenmarken: wederom een prettig land, met net iets leukere mensen dan Zweden en het is de geografische middenweg tussen Nederland en Zweden
Spanje: omdat ik het leven daar het prettigste vindt, in Catalonie/Baskenland

Hm, dat was niet zo lastig. Maar qua uiteindelijke keuze ben ik vrij pragmatisch, ik zou eigenlijk overal wel willen wonen als er leuk werk is en het niet te ver van Nederland is. Een paar jaar in Azie doet me minder, gewoon omdat ik graag nog weekendje naar Amsterdam ga om een biertje te doen met vrienden van vroeger enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74596970
Oe, en in mijn ideale toekomst:

Een huis in Zweden of Nederland (met gezin uiteindelijk, vermoed ik dan) en een mooi appartement in Amsterdam of Stockholm (al naar gelang welk land ik woon, wil ik in ieder geval een pied-a-terre in het andere). En als we centjes hebben (maar dat zal wel niet) een chalet in de Franse Alpen. Dat zou allemaal wel vrij ideaal zijn...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74597116
Japan, Zweden, wellicht New York of San Francisco (geen landen, maar de rest van de VS spreekt me niet zo aan.)
pi_74610830
Ik zit goed
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 november 2009 @ 18:39:02 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74611782
Als ik ooit weer naar Europa zou gaan.... dan zou ik niet in Nederland willen wonen.... maar dan zou ik kiezen voor Dublin, Ierland of Edinburgh, Schotland. Eventueel zou ik ook wel in Zuid-West Engeland willen wonen.

Nee, geen warm klimaat en wellicht meer regen dan in Nederland..... Maar ook niet zo stervens koud. Eventueel zou ik ook nog wel in Zuid-Duitsland willen wonen, maar de Angel-Saksische cultuur spreekt me meer aan.
-
pi_74613147
Wat houdt die Angel-Saksische cultuur volgens jou dan in?
  woensdag 11 november 2009 @ 21:12:26 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74617449
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef Igen het volgende:
Wat houdt die Angel-Saksische cultuur volgens jou dan in?
Als eerste de taal. Ik spreek het vloeiend, en dat is erg helpvol als je naar een land wil verhuizen. Is dat iets wat je onder cultuur kunt indelen? Ja, ik denk van wel.... het taalgebruik zegt ook voor een deel hoe mensen met elkaar omgaan bijvoorbeeld, en wat de culturele gebruiken zijn.

De manier waarop men met elkaar omgaat is net iets anders dan op "het continent", en in de VS en Canada ook wel weer iets anders dan in het VK natuurlijk. Maar dat "botte, harkerige, bekrompen" wat ik nog wel eens in Nederland tegenkom, ben ik in Ierland, Engeland, Schotland, de VS en Canada (en ik ben in alle 5 landen geweest) niet echt tegengekomen.

Men wordt in de Angel-Saksische cultuur niet zo tegengehouden door de maatschappij. In Nederland heerst een "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" cultuur, en is het daardoor ook veel moeilijker om bijvoorbeeld promotie te maken bij een bedrijf (waar je vaak "vastgeroest" zit in salarisschalen etc). Dat merk ik bij Britten, Canadezen, Amerikanen, etc gewoon veel minder. In Nederland hoor ik veel vaker "daar kunnen we niet aan beginnen", terwijl je hier en in het VK veel vaker hoort "we zullen er een oplossing voor vinden", en ik denk dat dat DEELS te maken heeft met de cultuur.

En dan is er de muziek cultuur, de filmcultuur, etc.... en dat spreekt me ook aan. Niet voor niets komen enorm veel muzikale stromingen uit Angel-Saksische landen, zoals voornamelijk de VS en het VK.
-
pi_74621126
Waar ik zou willen wonen?

-VS (Las Vegas/NY)
-Zwitserland (Saas Grund, ( ))
-Italië (Sicilië)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:14:01 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74621484
Hmmm Las Vegas.... mooie stad om naar toe te gaan, maar het is volgens mij niet echt een stad om te wonen. Alhoewel er de afgelopen 10 jaar aardig wat veranderd is omdat de huizenmarkt in California zo prijzig werd.

Las Vegas buiten "The Strip" is ook heel anders.
-
pi_74621640
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:14 schreef maartena het volgende:
Hmmm Las Vegas.... mooie stad om naar toe te gaan, maar het is volgens mij niet echt een stad om te wonen. Alhoewel er de afgelopen 10 jaar aardig wat veranderd is omdat de huizenmarkt in California zo prijzig werd.

Las Vegas buiten "The Strip" is ook heel anders.
Enigsinds hou ik wel van dagelijkse drukte, (ik woon op dit moment in drukke toeristische wijk Londen) dus Las Vegas zal ook wel tof zijn! Uiteraard niet tot mn 65e, maar zou er wel een paar jaar van mn leven willen wonen!

En dan uiteraard uitrusten in de extreem rustige plekken, zoals Saas Grund of plekje in Sicilië.
En ja, ik wil ooit nog in mn leven in NY wonen. En dat gaat (verdorie) ook gebeuren heb het al keer door mn vingers zien glippen, dat gaat niet nog een keer gebeuren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74621945
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]
..
Men wordt in de Angel-Saksische cultuur niet zo tegengehouden door de maatschappij. In Nederland heerst een "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" cultuur, en is het daardoor ook veel moeilijker om bijvoorbeeld promotie te maken bij een bedrijf (waar je vaak "vastgeroest" zit in salarisschalen etc). Dat merk ik bij Britten, Canadezen, Amerikanen, etc gewoon veel minder. In Nederland hoor ik veel vaker "daar kunnen we niet aan beginnen", terwijl je hier en in het VK veel vaker hoort "we zullen er een oplossing voor vinden", en ik denk dat dat DEELS te
maken heeft met de cultuur.
..
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

En dan vooral het stukje wat ik hierboven heb gequote, ik kan me zo voorstellen dat zo'n mentaliteit echt een verademing is.
  donderdag 12 november 2009 @ 02:11:12 #95
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74623939
Iemand ervaring met scandinavische cultuur...ik heb het dan vooral over de grote steden zoals stockholm, oslo, goteborg, kobenhavn e.d. Waarmee is dat te vergelijken?
Washington, DC, Chicago.
pi_74623976
1. Spanje (all-time favorite!)
2. Colombia (zit ik nu voor werk en het bevalt erg goed. superaardige mensen)
3. Argentinie (nog niet geweest, maar lijkt me erg goed)
4. Australie/Nieuw-Zeeland (ben er nog niet geweest, maar wil ze eerst vergelijken. Nieuw-Zeeland kan nogal saai zijn vergeleken met Australie -Melbourne schijnt gaaf te zijn-)
5. Brazilie (redelijke kans om daar terecht te komen. Mooi land denk ik met aardige mensen)

Die hang naar de VS snap ik echt niet. Het landschap is wel mooi en divers enzo, maar de mensen zijn mega-oppervlakkig en alles is megagroot en 10 dagen vakantie per jaar, dat weiger ik. En dan dat zorgstelsel (dat gelukkig eindelijk op de schop gaat)... en van die freedom of speech van de VS is ook niet meer zoveel over.

wordt hem niet (had de kans, maar heb afgezegd).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 10:51:47 #97
45833 crew  Fogel
pi_74627843
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:11 schreef klaasdj het volgende:
Iemand ervaring met scandinavische cultuur...ik heb het dan vooral over de grote steden zoals stockholm, oslo, goteborg, kobenhavn e.d. Waarmee is dat te vergelijken?
Wat is voor jou cultuur? Kroegen en uitgaansleven, musea, bezienswaardigheden? Of meer "de gemiddelde bewoner"? (die bestaan natuurlijk niet)

Ik heb zo'n 6 jaar in Oslo gewoond.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:59:59 #98
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74631742
Een beetje een vergelijkbaar antwoord als dit ben ik naar opzoek.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Men wordt in de Angel-Saksische cultuur niet zo tegengehouden door de maatschappij. In Nederland heerst een "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" cultuur, en is het daardoor ook veel moeilijker om bijvoorbeeld promotie te maken bij een bedrijf (waar je vaak "vastgeroest" zit in salarisschalen etc). Dat merk ik bij Britten, Canadezen, Amerikanen, etc gewoon veel minder. In Nederland hoor ik veel vaker "daar kunnen we niet aan beginnen", terwijl je hier en in het VK veel vaker hoort "we zullen er een oplossing voor vinden", en ik denk dat dat DEELS te maken heeft met de cultuur.

En dan is er de muziek cultuur, de filmcultuur, etc.... en dat spreekt me ook aan. Niet voor niets komen enorm veel muzikale stromingen uit Angel-Saksische landen, zoals voornamelijk de VS en het VK.
Washington, DC, Chicago.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:11:45 #99
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74632131
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:23 schreef El_Matador het volgende:

Die hang naar de VS snap ik echt niet. Het landschap is wel mooi en divers enzo, maar de mensen zijn mega-oppervlakkig en alles is megagroot en 10 dagen vakantie per jaar, dat weiger ik. En dan dat zorgstelsel (dat gelukkig eindelijk op de schop gaat)... en van die freedom of speech van de VS is ook niet meer zoveel over.

wordt hem niet (had de kans, maar heb afgezegd).
Natuurlijk is het wel redelijk waar dat je zegt, maar ik denk dat veel mensen de VS interessant vinden omdat de afgelopen vijftig jaar er grote import van die cultuur geweest is, wat weer te danken is aan een groei van de film en muziek industrieën in de eerste helft van de 20e eeuw en Amerikaanse populariteit na WOII. Hierdoor is men de cultuur gaan kennen en is het langzamerhand populair geworden. Het heeft niet noodzakelijk te maken met het feit dat mensen niet inzagen dat het een fucked up land is.
Washington, DC, Chicago.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:37:37 #100
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_74632893
Ik zit nu wel in Laos, maar mijn recente vakantie in China heeft toch weer wat bij me losgemaakt.

China (Shanghai) lijkt me leuk om voor een tijd te wonen. Het is gewoon ontzettend dynamisch.
Japan (Tokyo) en Thailand (Bangkok) ook om die reden.

In een leuke suburb vlak bij LA lijkt me ook leuk.

Voor alle bestemmingen geld trouwens dat ik daar alleen zou wonen als ik een leuke baan met goed inkomen heb.(droom, droom)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')