abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:51:11 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74582856
Het tweede deel! Het eerste topic had ook niet echt een fatsoenlijke OP, maar de vraag was toch duidelijk:

In welk land / welke landen zou je willen wonen?

En voor het tweede deel van dit topic maken we het iets moeilijker:

Waarom zou je in dat land / die landen willen wonen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:48 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74583092
Legoland!

Zo, hebben we die vast gehad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:54 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74583095
Nieuw Zeeland, Australie, USA, Canada...
Reden: Mooie landen, meer natuur dan hier, een beetje de ruimte, en ik kan de mensen verstaan
censuur :O
pi_74583116
in UK/ierland Altijd al mooi land gevonden (vooral schotland/ierland), zelfs met het weer, en alle mensen uit die regio die ik tot nu toe ontmoet heb waren allemaal tof daarbij ook leuke taal en humor, ik zou dr wel heen willen verhuizen in de toekomst als het even gaat edit: en vrij kortbij huis
pi_74583482
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Nieuw Zeeland, Australie, USA, Canada...
Reden: Mooie landen, meer natuur dan hier, een beetje de ruimte, en ik kan de mensen verstaan
Volledig mee eens en ik voeg de complete UK daaraan toe. De history, de talen, de humor.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:23:48 #6
45833 crew  Fogel
pi_74583919
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:58 schreef popolon het volgende:
Legoland!

Zo, hebben we die vast gehad.
Joh, waarom niet Lalaland?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74584085
Australie -> Sydney.. Gaat waarschijnlijk in Januari gebeuren

Lekker weer en goed voor de ontwikkeling
pi_74584194
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:28 schreef draaijer het volgende:
Australie -> Sydney.. Gaat waarschijnlijk in Januari gebeuren

Lekker weer en goed voor de ontwikkeling
Waarschijnlijk? Het is november zou je nu niet al wat duidelijkheid willen hebben?
pi_74584262
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:32 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Waarschijnlijk? Het is november zou je nu niet al wat duidelijkheid willen hebben?
Het is al een GO, maar de financien moeten positief uitkomen. Je hebt echt buitengewoon veel haken en ogen. Huidig huis in NL, kinderen waarvan er 1 in april naar school moet etc.
pi_74584402
Japan of Noorwegen.

Japan omdat het een nogal apart ( ) land is en ik de Japanners zo grappig vind
En Noorwegen omdat het zo'n enorm mooi land is. En toch lekker dichtbij Nederland.

Ik geloof niet dat ik in een van beide landen de rest van mijn leven zou willen wonen, maar voor een paar jaar lijkt het me wel heel tof
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_74584434
Ik zou misschien wel in Nederland willen wonen, maar het blijft een gok.
Jesus saves but death prevails.
pi_74584775
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:35 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is al een GO, maar de financien moeten positief uitkomen. Je hebt echt buitengewoon veel haken en ogen. Huidig huis in NL, kinderen waarvan er 1 in april naar school moet etc.
Ja ik begrijp het, maar juist daarom lijkt het me zo enorm kort dag. Maar in ieder geval veel succes!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:59:01 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585030
typerend dat (in het 1e deel) de emigranten hun huidige land noemen,
maar van de thuisblijvers niemand Nederland noemt
zonnig Brasil
pi_74585164
Waarom is dat typerend? Ik woon hier al ruim 30 jaar en het lijkt mij interessant om eens een tijdje ergens anders te wonen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet in Nederland zou willen wonen.
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:06:37 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585280
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:03 schreef MissMSX het volgende:
Waarom is dat typerend? Ik woon hier al ruim 30 jaar en het lijkt mij interessant om eens een tijdje ergens anders te wonen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet in Nederland zou willen wonen.
ok, maar dan is het ook typerend dat van de emigranten niemand een ander land dan z'n eigen noemt
zonnig Brasil
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:13:14 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585468
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef qwerty_x het volgende:
typerend dat (in het 1e deel) de emigranten hun huidige land noemen,
maar van de thuisblijvers niemand Nederland noemt

Dat is hartstikke logisch hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren, zeker in het begin. Je moet eens weten wat een fun ik heb gehad in Oeganda ( ) en Kenia, dacht toen ik daar was dat ik er ook nooit meer weg zou willen. Maar later besef je pas hoe goed hoe wij het in Nederland hebben. Maar iemand die het land verlaat 'wil zich niet laten kennen', zeker niet op een forum. Maar ik ken persoonlijk meer dan genoeg mensen, waaronder ikzelf, die met alle liefde en plezier terug naar Nederland zijn gekomen. En dan praat ik over terugkomen uit Oeganda, Ierland, UK (+Schotland), US en Denemarken bijvoorbeeld.

En is het voor degenen die graag in Nederland willen blijven natuurlijk ook erg onzinnig om in dit topic te posten he Ik zou overigens wel graag nog eens in Oeganda wonen voor een paar maanden, en voor de ervaring nog een paar maanden ergens in Azië.
pi_74585562
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ok, maar dan is het ook typerend dat van de emigranten niemand een ander land dan z'n eigen noemt
Als je in je droomland woont hoef je toch nergens anders meer heen? En veel mensen die hier posten zullen nog geen 30 jaar in hun droomland wonen
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:16:16 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585584
quote:

[..]

Dan ben je al ergens anders, en dan moet je er nog eens aan gaan denken waar je daarna naar zou willen emigreren? Beetje dubbel. Overigens wil de emigrant natuurlijk niet graag laten merken dat hij/zij een foute/minder goede keuze heeft gemaakt met de keuze van het land. Nederland afkraken en denken dat het ergens anders zoveel beter is is natuurlijk wel erg simpel.
pi_74585619
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is hartstikke logisch hoor. Het gras lijkt altijd groener bij de buren, zeker in het begin. Je moet eens weten wat een fun ik heb gehad in Oeganda ( ) en Kenia, dacht toen ik daar was dat ik er ook nooit meer weg zou willen. Maar later besef je pas hoe goed hoe wij het in Nederland hebben. Maar iemand die het land verlaat 'wil zich niet laten kennen', zeker niet op een forum. Maar ik ken persoonlijk meer dan genoeg mensen, waaronder ikzelf, die met alle liefde en plezier terug naar Nederland zijn gekomen. En dan praat ik over terugkomen uit Oeganda, Ierland, UK (+Schotland), US en Denemarken bijvoorbeeld.

En is het voor degenen die graag in Nederland willen blijven natuurlijk ook erg onzinnig om in dit topic te posten he Ik zou overigens wel graag nog eens in Oeganda wonen voor een paar maanden, en voor de ervaring nog een paar maanden ergens in Azië.
Dat is het bij mij ook. Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland, maar het lijkt me echt interessant om een tijdje ergens anders te wonen. Ook handig om een en ander in perspectief te plaatsen en te gaan waarderen hoe goed we het hier in Nederland hebben.
50.000 O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:17:54 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585638
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:15 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je in je droomland woont hoef je toch nergens anders meer heen? En veel mensen die hier posten zullen nog geen 30 jaar in hun droomland wonen
Mijn droomland bestaat alleen in mijn dromen
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:18:49 #21
45833 crew  Fogel
pi_74585666
quote:

[..]

Ik woon prima in Noorwegen, maar indien ik en mijn gezin het ergens nóg beter zouden kunnen krijgen kan ik best overwegen om ergens anders heen te gaan.
Sommige staten in de VS bijvoorbeeld zou ik het best uit kunnen houden, maar dan moet ik daar wel een goed salaris binnen kunnen halen (bij een aanbod van 200k USD ++ begin ik pas serieus te overwegen).
In Duitsland (en dan met name in/vlakbij Berlijn of München), of Zweden (Stockholm) zou ik ook kunnen wonen. Maargoed, het is erg veel gekloot:
a) zelf een nieuwe baan te vinden met extreem gunstige voorwaarden (of een zeer ruim salaris om voor wat mindere voorwaarden op te wegen)
b) voor mijn vrouw om een nieuwe baan te vinden
c) voor de kinderen (maar ook de ouder, al is het in mindere mate) om zich aan de nieuwe situatie aan te passen (taal, vrienden, school, etc)

Deze, en andere punten zullen ook mensen weerhouden van uit Nederland weg te gaan. Als je weg wil, is het makkelijker om dat te doen voordat je aan een gezin begint.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:19:39 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585687
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat is het bij mij ook. Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland, maar het lijkt me echt interessant om een tijdje ergens anders te wonen. Ook handig om een en ander in perspectief te plaatsen en te gaan waarderen hoe goed we het hier in Nederland hebben.
Exact. Ik heb heel primitief gewoond in Afrika, de beste keuze die ik qua reizen ooit gemaakt heb. Buiten de geweldige ervaring daar, je ziet veel meer als je dichter bij de lokale bevolking staat, leer je je eigen land des te meer waarderen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:21:05 #23
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74585731
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan ben je al ergens anders, en dan moet je er nog eens aan gaan denken waar je daarna naar zou willen emigreren? Beetje dubbel.
ik heb in verschillende landen gewoond, en met mij velen, dus zo gek is dat ook weer niet.
quote:
Overigens wil de emigrant natuurlijk niet graag laten merken dat hij/zij een foute/minder goede keuze heeft gemaakt met de keuze van het land.
daar zou je weleens een goed punt kunnen hebben
quote:
Nederland afkraken en denken dat het ergens anders zoveel beter is is natuurlijk wel erg simpel.
in dit subforum wordt nederland hoogst zelden tot nooit afgekraakt; in ieder geval door de emigranten
zonnig Brasil
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:22:38 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74585780
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef Fogel het volgende:
+ 200k USD? Ik denk dat de meeste mensen daar wel voor naar de US zouden vertrekken Ik wel in ieder geval, ondanks dat het zeker niet mijn favoriete land is, integendeel zelfs! Voor zo'n salaris pas ik mijn wooneisen wel wat aan
pi_74585814
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn droomland bestaat alleen in mijn dromen
Ik wist wel dat ik toch aanhalingstekens zou moeten gebruiken
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')