Geld voor mij ook. Ik was in 2001 al lid en heb in Nederland ook wat gepost..... maar pas toen ik in de VS terecht kwam ben ik een stuk meer gaan posten, en het is inderdaad een goede manier om je Nederlands een beetje op pijl te houden.quote:Op maandag 30 november 2009 02:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Tuurlijk heb je gelijk; alleen valt het ophalen van het Nederlands wél onder de argumenten om er rond te hangen.![]()
Ik ben mede daardoor hier terecht gekomen!
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat de meeste kritiek komt van mensen die nog in NL wonen en zich teveel laten beinvloeden door de PVV.quote:Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef maartena het volgende:
Betekend dat dat we niet aangepast zijn aan het land waar we wonen? Nee, niet echt..... we spreken allemaal Engels, maar we kiezen ervoor om op dat moment gewoon lekker in het Nederlands te kleppen.
Dat blijkt nodig... het is "peil"...quote:Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Geld voor mij ook. Ik was in 2001 al lid en heb in Nederland ook wat gepost..... maar pas toen ik in de VS terecht kwam ben ik een stuk meer gaan posten, en het is inderdaad een goede manier om je Nederlands een beetje op pijl te houden.
Zie ik ook niet in. Ik woon nu pas een jaartje in Duitsland en dan nog net bij de grens, maar ik merk gewoon het verschil en hoe ik tegen Nederland aankijk enzo. En FOK! is voor mij een van de manieren om me met Nederland bezig te houden. Niets mis mee. Duitse TV kijk ik niet, Duitse kranten lees ik niet, maar dat doe ik beide ook niet met Nederlandse TV of kranten.quote:Daarnaast kun je me ook zo 1 keer per maand - zie hierboven - in de kroeg vinden met wat Nederlanders/Nederlandses, en dat is ook bevorderlijk voor het aanhouden van de taal.
Wat KlaasDJ denk ik niet helemaal begrijpt is dat de moderne emigrant niet meer van het type is dat in de jaren 50 naar Australië vertrok, en waar je behalve een paar brieven niets meer van hoorde. En als die emigrant na 25 jaar weer eens naar Nederland ging, dan was hij zijn Nederlands ook bijna kwijt bij wijze van spreken. Nu hebben we dit soort forums, we pakken de telefoon makkelijker op, en middels internet kun je ook veel makkelijker mede-migranten vinden. Een forum zoals deze helpt bij het behouden van de taal, en ook het regelmatig spreken met Nederlanders helpt daarbij.
Ik zie ook niet in waarom ik mijn Nederlandse identiteit zou moeten opgeven omdat ik niet meer in Nederland woon.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 30 november 2009 16:11 schreef Individual het volgende:
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat de meeste kritiek komt van mensen die nog in NL wonen en zich teveel laten beinvloeden door de PVV.
Ik denk dat dezelfde mensen veel meer problemen hebben met het horen van Turks of Arabisch dan Engels in NL.
quote:Op maandag 30 november 2009 16:14 schreef El_Matador het volgende:
Dat blijkt nodig... het is "peil"...![]()
Er is verschil.quote:Op maandag 30 november 2009 18:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Als straks het WK om de hoek komt kijken..... en een groep Marokkanen is supporter van het Marokkaanse nationale elftal (Ze zijn niet gekwalificeerd, maar het voorbeeld mag duidelijk zijn) dan zal daar door een bepaalde groep Nederlanders negatief naar worden gekeken.
Maar als een groep Nederlanders uitgedost in Oranje in het land waar ze wonen naar een lokale kroeg gaan om het Nederlandse elftal aan te moedigen, zelfs al is het tegen het thuisland waar ze wonen, dan word dat zeg maar door de vingers gezien.
Als Nederland tegen de VS zou spelen straks, dan gaat bij mij gewoon het Oranje shirt aan hoor.
Ja, luister er heeft hier een mod ronghehuisd en heeft de boel rond zitten deleten mijn hele statement is uit verband.quote:
Een groot deel van je getrol is inderdaad weg, maar je overgebleven posts zijn niet aangepast. Je spreekt jezelf tegen in die twee posts, ongeacht of er posts weg zijn of niet.quote:Op maandag 30 november 2009 18:50 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ja, luister er heeft hier een mod ronghehuisd en heeft de boel rond zitten deleten mijn hele statement is uit verband.
Dan ben jij slechter ingeburgerd dan de meeste Turken.quote:Op maandag 30 november 2009 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik woon tijdelijk in Duitsland en zou een moord doen voor een finale Nederland-Duitsland. Dan gaat ook zeker het oranje shirt aan (altijd trouwens).
Nee hoor, het feit dat ik de opmerking over fokken in het buitenland heb gemaakt was omdat ik aan wilde geven dat ik het belangrijk vindt dat je je aanpast in het land waar je woont. Ga je naar China, dan eet je meer rijst dan aardappels. Als je dan aardappels uit Nederland gaat importeren kan je beter terug komen. Dat bedoelde ik. Dus het was alleen maar om mijn punt kracht bij te zetten, maar het is zijn doel nogal voorbijgeschoten in dit topic. Ik kan mijn andere posts met betrekking tot dit onderwerp niet meer vinden, dus ik neem aan dat je die weg gehaald hebt.quote:Op maandag 30 november 2009 02:00 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Doe even niet zo gek: er is geen enkele decente post van jou weggehaald!![]()
Pure stemmingmakerij, die opmerking.
1. het was geen getrollquote:Op maandag 30 november 2009 18:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een groot deel van je getrol is inderdaad weg, maar je overgebleven posts zijn niet aangepast. Je spreekt jezelf tegen in die twee posts, ongeacht of er posts weg zijn of niet.
Dat zal ik niet ontkennen. Ik geloof dan ook niet in integratie.quote:Op maandag 30 november 2009 19:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan ben jij slechter ingeburgerd dan de meeste Turken.![]()
Ik heb genoeg Marokkanen op Koninginnedag in het oranje bier zien drinken. Het kan dus prima. Neemt niet weg dat een hardnekkige kern problemen veroorzaakt en niet aangepakt wordt.quote:Bij het WK van 2006 waren zij namelijk supporter van het Turkse én van het Duitse elftal, en hingen massaal de Turkse én de Duitse vlag uit. Eigenlijk iedereen was hierdoor ontzettend blij verrast, het WK werd zo ook een Sommermärchen op het gebied van de integratie.![]()
Ik moest ooit in Denver een hamburger in het Spaans bestellen omdat de meid achter de toonbank geen Engels sprak.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef SeLang het volgende:
De naar Californie geemigreerden, spreken die de lokale taal al een beetje? (Spaans)
Ik ben zowel Amerikaan als Nederlander, en draag de dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 30 november 2009 18:39 schreef El_Matador het volgende:
- jij bent -naar ik aanneem- geen Amerikaans staatsburger, Nederlandse Marokkanen zijn dat wel
Dit vind ik dan wel weer een zwak stereotype..... want dat is volgens mij ook maar een zeer kleine groep die de reputatie van de hele groep "Marokkanen" zet. Hoeveel zijn dat er nu echt op de 450.000 Marokkanen die Nederland rijk is?quote:- jij struint geen straten af op zoek naar Amerikaanse vrouwen en schreeuwt HOER als ze niet reageren op je gesis, het Marokkaanse straattuig doet dat wel
Uiteraard, en ook voldoende Europeanen-met-Amerikaanse nationaliteit die supporter zijn van het Amerikaanse team. Maar eerlijkheid gebied wel weer te zeggen dat toen het EK aan de gang was, in mijn favoriete sportkroeg ook Amerikanen van Italiaanse afkomst in een Italiaans voetbalshirt zaten te kijken. De Amerikanen deden niet mee met het EK natuurlijk.quote:- er zijn genoeg Marokkanen die gebroederlijk naast Nederlanders in hun oranje shirt staan mee te bleren
En dat was ook eigenlijk mijn standpunt. Maar blijkbaar wordt er in Nederland toch neergekeken op een immigrant die in plaats van voor Nederland te zijn, supporter is voor het land waar zij, of hun ouders vandaan komen.quote:Ik woon tijdelijk in Duitsland en zou een moord doen voor een finale Nederland-Duitsland. Dan gaat ook zeker het oranje shirt aan (altijd trouwens).
Nee. Ik spreek erg weinig Spaans. Hier en daar een woordje, en dat is wel eens lastig inderdaad.... want zo'n 35% van de staat is Latino, en ik ben er vrij zeker van dat zo'n 25% van de bevolking in California geen Engels spreekt, en Latino's maken daar een groot deel van.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef SeLang het volgende:
De naar Californie geemigreerden, spreken die de lokale taal al een beetje? (Spaans)
Natuurlijk eet je meer lokaal eten.quote:Op maandag 30 november 2009 19:39 schreef klaasdj het volgende:
Nee hoor, het feit dat ik de opmerking over fokken in het buitenland heb gemaakt was omdat ik aan wilde geven dat ik het belangrijk vindt dat je je aanpast in het land waar je woont. Ga je naar China, dan eet je meer rijst dan aardappels. Als je dan aardappels uit Nederland gaat importeren kan je beter terug komen.
Kom kom, niet meteen zo serieus. Weet je wat, kijk eens een keertje Alle lieben Jimmy. Een leuke en luchtige kennismaking met de Turkse cultuur.quote:Op maandag 30 november 2009 19:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen. Ik geloof dan ook niet in integratie.![]()
Maar ik sloop mijn vriendin niet als ze het uitmaakt en besnijdt mijn virtuele dochter niet.
Fokking hell, straks gaan mensen me vertellen dat ik als de Britten moet gaan eten? Kan ik vast nieuwe broeken aanschaffen...quote:Op maandag 30 november 2009 20:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Natuurlijk eet je meer lokaal eten.
Maar jij gaat me vertellen dat ik geen hagelslag, beschuit, drop, verkade chocolade, speculaaskoeken, pepernoten, pannenkoekenmeel, schenkstroop en conimex producten mag gaan halen bij een Nederlandse winkel die hier zo'n half uur vandaan zit?
Ik bak gewoon heerlijk spek/kaas-pannekoeken hier, met Nederlands pannenkoekenmeel en Goudse kaas!.
Ik ben verder prima geïntegreerd enzo.... maar leg eens uit waarom ik in hemelsnaam mijn kookgewoonten, mijn taalgewoonten, en mijn cultuurgewoonten zou moeten opgeven als ik verhuis naar een ander land? Waarom zou ik niet mogen laten zien dat ik een Nederlander ben, en dat ik trots ben op mijn afkomst?
Niet geintegreerd dusquote:Op maandag 30 november 2009 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Ik spreek erg weinig Spaans.
Ook jij mist mijn punt volledig. Het is maar bij wijze van spreken. Dat roep ik al de hele fokking tijd. Ik zeg alleen dat men niet zo'n clan moet gaan vormen zoals sommige bevolkinsgroepen hier en daar doen. Ik kan me echt storen aan iemand die de taal niet spreekt als hij hier al 20 jaar woont bijvoorbeeld, omdat ze simpelweg niet onder de autochtone bevolking komen. And again, jullie trekken mijn statements heel erg door, terwijl je ze beter kan flushen.quote:Op maandag 30 november 2009 20:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Natuurlijk eet je meer lokaal eten.
Maar jij gaat me vertellen dat ik geen hagelslag, beschuit, drop, verkade chocolade, speculaaskoeken, pepernoten, pannenkoekenmeel, schenkstroop en conimex producten mag gaan halen bij een Nederlandse winkel die hier zo'n half uur vandaan zit?
Ik bak gewoon heerlijk spek/kaas-pannekoeken hier, met Nederlands pannenkoekenmeel en Goudse kaas!.
Ik ben verder prima geïntegreerd enzo.... maar leg eens uit waarom ik in hemelsnaam mijn kookgewoonten, mijn taalgewoonten, en mijn cultuurgewoonten zou moeten opgeven als ik verhuis naar een ander land? Waarom zou ik niet mogen laten zien dat ik een Nederlander ben, en dat ik trots ben op mijn afkomst?
Mijn Duits is ook niet geweldig. Maar men begrijpt me en ik hen.quote:
Oh ik stoor me er ook wel aan als Mexicanen hier geen enkele moeite doen om de taal te leren.quote:Op maandag 30 november 2009 20:40 schreef klaasdj het volgende:
Ik kan me echt storen aan iemand die de taal niet spreekt als hij hier al 20 jaar woont bijvoorbeeld, omdat ze simpelweg niet onder de autochtone bevolking komen.
quote:Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef Drive-r het volgende:
Fokking hell, straks gaan mensen me vertellen dat ik als de Britten moet gaan eten? Kan ik vast nieuwe broeken aanschaffen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |