abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75094789
Curacao! En Usa!

Waarom? Curacao = prachtig weer

Usa lijkt mij gewoon leuk!
pi_75107172
Een en ander opgeruimd.

quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:03 schreef BabyLovable het volgende:
Curacao! En Usa!

Waarom? Curacao = prachtig weer

Usa lijkt mij gewoon leuk!
Toffe keuzes.

Ben je al wel eens op één van beide bestemmingen geweest trouwens?
 FR
  zondag 29 november 2009 @ 18:35:45 #128
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75116279
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Een en ander opgeruimd.

[..]

Toffe keuzes.

Ben je al wel eens op één van beide bestemmingen geweest trouwens?
Wel heel matigjes opgeruimd hoor. Maargoed, jij denkt ook maar dat je een leven hebt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 29 november 2009 @ 19:58:17 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75119392
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef Drive-r het volgende:
De grote uitzondering is voor mij de overheid. Die is hier enorm behulpzaam. Met belasting vragen kun je gewoon bellen, helpt iemand je over de lijn je formulier invullen, denkt met je mee, etc... Als er vuilnis bij mij voor de deur ligt dat door iemand gedumpt is, zorgt 1 telefoontje met de council ervoor dat het binnen 2 uur verwijderd is en de straat wordt geveegd. Nou ja, ga zo maar door...
Dat klopt ja, de overheid is hier erg klantvriendelijk.

En de belastingdienst is top! Ik ging wat geld terugvragen en omdat ik 'non-dom' ben kon ik niet het standaard formulier gebruiken, dus ik belde op of ze het op wilden sturen. Nee, dat deden ze wel even direct via de telefoon, ik hoefde niks op te sturen. En 3 weken later stond het geld gewoon op m'n rekening
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75123908
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Wel heel matigjes opgeruimd hoor. Maargoed, jij denkt ook maar dat je een leven hebt.
Ja toegegeven; alleen de laatste onzin.
 FR
pi_75125941
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.

Voeg aan het bovenstaande wat nuance toe en je hebt mijn mening.
Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?
 FR
pi_75126516
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?
Dat en er is niks mis mee de situaties uit andere landen te vergelijken met Nederland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75127128
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat en er is niks mis mee de situaties uit andere landen te vergelijken met Nederland.
Je blijft zo ook een beetje op de hoogte over wat leeft in NL, dat is ook wel leuk voor als je weer eens naar Nederland op bezoek gaat. En zo nu en dan is het ook wel een heerlijk gevoel als je het zoveelste schandaal (rellen rond Wilders, frauderende woningbouwdirecteuren, slordige openbaar aanklagers etc.) leest en dan opgelucht adem kan halen van, zo van "fijn dat ik daar niet mee te maken heb".

Maar lokaal moet je toch niet te veel met andere Nederlanders omgaan, denk ik. Als je wekelijks in een oranje t-shirt naar de kroeg met andere Nederlanders en bitterballen gaat, dan zou ik me toch wel afvragen of emigreren wel zo'n goed idee was...

En nou maar hopen dat niemand beledigd is.
pi_75127206
En waar zit je?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_75127377
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Je blijft zo ook een beetje op de hoogte over wat leeft in NL, dat is ook wel leuk voor als je weer eens naar Nederland op bezoek gaat. En zo nu en dan is het ook wel een heerlijk gevoel als je het zoveelste schandaal (rellen rond Wilders, frauderende woningbouwdirecteuren, slordige openbaar aanklagers etc.) leest en dan opgelucht adem kan halen van, zo van "fijn dat ik daar niet mee te maken heb".

Maar lokaal moet je toch niet te veel met andere Nederlanders omgaan, denk ik. Als je wekelijks in een oranje t-shirt naar de kroeg met andere Nederlanders en bitterballen gaat, dan zou ik me toch wel afvragen of emigreren wel zo'n goed idee was...

En nou maar hopen dat niemand beledigd is.
Ik ken maar 1 stel Nederlanders hier, en die zie ik eens in de paar maanden. Verder alleen Duitsers en andere nationaliteiten.

In Colombia in 2,5 week geen enkele Nederlander ontmoet. Heerlijk. Dat wordt mijn volgende emigratie als het goed gaat.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75129210
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En waar zit je?
Ik heb een paar jaar in het Ruhrgebied gewoond voor studie. Ik vond toen ook al dat als je emigreert, dat je dan ook echt moet integreren in het land waar je heen gaat. Daarom vond ik het heel belangrijk om de taal goed te leren, en heb ik juist niet meegedaan aan activiteiten speciaal voor buitenlandse studenten. En uiteindelijk bestond bijna mijn hele vriendenkring uit Duitsers.

Ik kende wel een Nederlandse familie, maar daar ging ik toch steeds minder mee om. Immers, een goede vriendschap ontstaat omdat je goed met elkaar overweg kunt. En of je dan Nederlands of een andere taal praat maakt daarvoor uiteindelijk niks uit.
  maandag 30 november 2009 @ 00:46:26 #137
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75131966
quote:

[..]

Neen, het is een non-argument. Waarom zou je als Nederlander, die toevallig of niet in het buitenland woont, niet op een Nederlands forum mogen posten? Klinkklare onzin, ik heb er nog nooit goede argumenten voor gezien.

Nog nooit.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 30 november 2009 @ 00:51:40 #138
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_75132029
VS of australie lijkt mij echt tof. Voornamelijk vanwege het weer en natuur (bij VS sommige staten dan)!
Alleen hoor dat het heel erg moeilijk is de VS binnen te komen, iemand ervaring mee?
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
pi_75132048
Ja, zoek een Amerikaanse vrouw
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 30 november 2009 @ 00:54:16 #140
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_75132060
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, zoek een Amerikaanse vrouw
dat kan ook ja ...
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
  maandag 30 november 2009 @ 01:30:24 #141
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75132547
quote:

[..]

Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd. Maargoed ik vind het prima als je op een Nederlands forum rondhangt, mijn punt is, pas je aan aan het land waar je woont.

Ik ga binnen tien jaar weg uit nederland, voor kortere of langere tijd, en ik ga zeker mijn contacten hier houden, en nederlandse sites [zoals nu.nl e.d.] checken. Als ik dan nog fok stop ik daar echt niet mee, maar ik ga echt wel de cultuur van het land aannemen.

Zoals ik dat nu zie is dat ws de noord-amerikaanse cultuur of de scandinavische.
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef AwesomeFit het volgende:
VS of australie lijkt mij echt tof. Voornamelijk vanwege het weer en natuur (bij VS sommige staten dan)!
Alleen hoor dat het heel erg moeilijk is de VS binnen te komen, iemand ervaring mee?
het is verdomd lastig. Er zijn verschillende soorten visa.

Als je studeert is het misschien handig om te kijken of je instelling een uitwisselingsproject heeft met de VS. In de VS studeren is namelijk erg duur, en het is een vrij eenvoudige manier om de VS voor een halfjaar/jaar binnen te komen

Verder kan je binnenkomen als skilled worker[work visa]. Meestal zijn dit technici die het erg goed doen, en van hoog niveau zijn en van groot belang. Je kunt hiervoor in aanmerking komen door te solliciteren bij een amerikaans bedrijf in de VS. Houdt er rekening mee dat het bedrijf de eenvoudigste oplossing wil, en liever voor een amerikaan kiest dan iemand waarvoor ze veel moeite moeten doen. [volgende niet 100% zeker] ze moeten aantonen dat er binnen bepaalde voorwaarden geen vervangende amerikaan is die het werk kan doen. Dit is wel een tijdelijk visa.

Als je geld hebt kun je proberen de business visa te krijgen, dat betekend dat je een bedrijf gaat starten in de VS. De eisen zijn wel dat je een som geld mee neemt [als ik me niet vergis 400.000$]

De meeste kans om voor langere tijd te blijven is via de family visa, dus door te trouwen of je bij familie te willen voegen. Dit gaat meestal alleen op als je kind of ouders een amerikaans staatsburgerschap hebben. Je krijgt dan een zogenaamde green card. Hiermee heb je recht op permanent in de VS te verblijven/werken e.d. Na tien jaar kan je het amerikaans staatsburgerschap aanvragen en heb je alle rechten die een amerikaan heeft. Alleen je kan geen [vice]president meer worden. Maar wie wil dan.

Maar waarom wil je niet naar Canada. BC is heel modern en rijk hoor. En je hebt the full american experience, but with the advantages of welfare.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 30 november 2009 @ 01:47:52 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75132706
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:

Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:30 schreef klaasdj het volgende:

Ik ga binnen tien jaar weg uit nederland, voor kortere of langere tijd, en ik ga zeker mijn contacten hier houden, en nederlandse sites [zoals nu.nl e.d.] checken. Als ik dan nog fok stop ik daar echt niet mee, maar ik ga echt wel de cultuur van het land aannemen.
Nou schiet mij maar lek.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 30 november 2009 @ 01:49:20 #143
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75132721
Canada
pi_75132762
quote:

[..]

Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd. Maargoed ik vind het prima als je op een Nederlands forum rondhangt, mijn punt is, pas je aan aan het land waar je woont.

Zoals ik dat nu zie is dat ws de noord-amerikaanse cultuur of de scandinavische.
[..]

het is verdomd lastig. Er zijn verschillende soorten visa.

Als je studeert is het misschien handig om te kijken of je instelling een uitwisselingsproject heeft met de VS. In de VS studeren is namelijk erg duur, en het is een vrij eenvoudige manier om de VS voor een halfjaar/jaar binnen te komen

Verder kan je binnenkomen als skilled worker[work visa]. Meestal zijn dit technici die het erg goed doen, en van hoog niveau zijn en van groot belang. Je kunt hiervoor in aanmerking komen door te solliciteren bij een amerikaans bedrijf in de VS. Houdt er rekening mee dat het bedrijf de eenvoudigste oplossing wil, en liever voor een amerikaan kiest dan iemand waarvoor ze veel moeite moeten doen. [volgende niet 100% zeker] ze moeten aantonen dat er binnen bepaalde voorwaarden geen vervangende amerikaan is die het werk kan doen. Dit is wel een tijdelijk visa.

Als je geld hebt kun je proberen de business visa te krijgen, dat betekend dat je een bedrijf gaat starten in de VS. De eisen zijn wel dat je een som geld mee neemt [als ik me niet vergis 400.000$]

De meeste kans om voor langere tijd te blijven is via de family visa, dus door te trouwen of je bij familie te willen voegen. Dit gaat meestal alleen op als je kind of ouders een amerikaans staatsburgerschap hebben. Je krijgt dan een zogenaamde green card. Hiermee heb je recht op permanent in de VS te verblijven/werken e.d. Na tien jaar kan je het amerikaans staatsburgerschap aanvragen en heb je alle rechten die een amerikaan heeft. Alleen je kan geen [vice]president meer worden. Maar wie wil dan.

Maar waarom wil je niet naar Canada. BC is heel modern en rijk hoor. En je hebt the full american experience, but with the advantages of welfare.
Je kan ook voor een internationaal bedrijf een paar jaar naar de VS. Kon ik ook, maar heb ik afgeslagen. Dan krijg je vanzelf een visum, hoe het precies zit, geen idee, maar dan heb je al die rompslomp niet.

pi_75132803
quote:

Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd.
Doe even niet zo gek: er is geen enkele decente post van jou weggehaald!
Pure stemmingmakerij, die opmerking.
 FR
pi_75132810
Decent?
pi_75132822
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Neen, het is een non-argument. Waarom zou je als Nederlander, die toevallig of niet in het buitenland woont, niet op een Nederlands forum mogen posten? Klinkklare onzin, ik heb er nog nooit goede argumenten voor gezien.

Nog nooit.

Tuurlijk heb je gelijk; alleen valt het ophalen van het Nederlands wél onder de argumenten om er rond te hangen.
Ik ben mede daardoor hier terecht gekomen!
 FR
pi_75132826
quote:
Op maandag 30 november 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Decent?
Tja, taalvervorming. Het fokken helpt me niet van alle taalvouten af helaas...
 FR
  maandag 30 november 2009 @ 11:27:43 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_75137484
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:47 schreef popolon het volgende:

[..]

[..]

Nou schiet mij maar lek.
Je gaat Popo niet foppen met je fratsen! Scherp als altijd.
reset
  maandag 30 november 2009 @ 15:48:34 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75145716
quote:
Maar betekend dat automatisch dat je de Nederlandse cultuur moet opgeven? Ik heb zo gistermiddag met een stel Nederlanders heerlijk in de kroeg gezeten, lekker Nederlands pratend in het openbaar, beetje keuvelen over Nederlandse zaken etc, onder het genot van een Leffe, La Chouffe, en diverse andere bieren...... en ik denk dat we met een hoop Nederlanders weer in diezelfe pub zitten straks met het WK, uitgedost in Oranje etc, om de voetbaljongens aan te moedigen.

Ik organiseer via Meetup.com een groepje voor Nederlanders in Orange County, en zodat nieuwe Nederlanders ons direct kunnen vinden als we in de kroeg zitten, gaat er een lege beugelfles Grolsch mee met een Nederlands vlaggetje erin. En dat is allemaal puur voor de gezelligheid, meestal in een kroeg of restaurant, en een ideale manier om in een losse, gezellige sfeer nog wat Nederlands te kunnen kleppen.

Betekend dat dat we niet aangepast zijn aan het land waar we wonen? Nee, niet echt..... we spreken allemaal Engels, maar we kiezen ervoor om op dat moment gewoon lekker in het Nederlands te kleppen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')