Toffe keuzes.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:03 schreef BabyLovable het volgende:
Curacao! En Usa!
Waarom? Curacao = prachtig weer
Usa lijkt mij gewoon leuk!
Wel heel matigjes opgeruimd hoor. Maargoed, jij denkt ook maar dat je een leven hebt.quote:Op zondag 29 november 2009 13:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Een en ander opgeruimd.
[..]
Toffe keuzes.![]()
Ben je al wel eens op één van beide bestemmingen geweest trouwens?
Dat klopt ja, de overheid is hier erg klantvriendelijk.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:02 schreef Drive-r het volgende:
De grote uitzondering is voor mij de overheid. Die is hier enorm behulpzaam. Met belasting vragen kun je gewoon bellen, helpt iemand je over de lijn je formulier invullen, denkt met je mee, etc... Als er vuilnis bij mij voor de deur ligt dat door iemand gedumpt is, zorgt 1 telefoontje met de council ervoor dat het binnen 2 uur verwijderd is en de straat wordt geveegd. Nou ja, ga zo maar door...
quote:Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Wel heel matigjes opgeruimd hoor. Maargoed, jij denkt ook maar dat je een leven hebt.
Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.
Voeg aan het bovenstaande wat nuance toe en je hebt mijn mening.
Dat en er is niks mis mee de situaties uit andere landen te vergelijken met Nederland.quote:Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?
Je blijft zo ook een beetje op de hoogte over wat leeft in NL, dat is ook wel leuk voor als je weer eens naar Nederland op bezoek gaat. En zo nu en dan is het ook wel een heerlijk gevoel als je het zoveelste schandaal (rellen rond Wilders, frauderende woningbouwdirecteuren, slordige openbaar aanklagers etc.) leest en dan opgelucht adem kan halen van, zo van "fijn dat ik daar niet mee te maken heb".quote:Op zondag 29 november 2009 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat en er is niks mis mee de situaties uit andere landen te vergelijken met Nederland.
Ik ken maar 1 stel Nederlanders hier, en die zie ik eens in de paar maanden. Verder alleen Duitsers en andere nationaliteiten.quote:Op zondag 29 november 2009 22:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Je blijft zo ook een beetje op de hoogte over wat leeft in NL, dat is ook wel leuk voor als je weer eens naar Nederland op bezoek gaat. En zo nu en dan is het ook wel een heerlijk gevoel als je het zoveelste schandaal (rellen rond Wilders, frauderende woningbouwdirecteuren, slordige openbaar aanklagers etc.) leest en dan opgelucht adem kan halen van, zo van "fijn dat ik daar niet mee te maken heb".
Maar lokaal moet je toch niet te veel met andere Nederlanders omgaan, denk ik. Als je wekelijks in een oranje t-shirt naar de kroeg met andere Nederlanders en bitterballen gaat, dan zou ik me toch wel afvragen of emigreren wel zo'n goed idee was...
En nou maar hopen dat niemand beledigd is.
Ik heb een paar jaar in het Ruhrgebied gewoond voor studie. Ik vond toen ook al dat als je emigreert, dat je dan ook echt moet integreren in het land waar je heen gaat. Daarom vond ik het heel belangrijk om de taal goed te leren, en heb ik juist niet meegedaan aan activiteiten speciaal voor buitenlandse studenten. En uiteindelijk bestond bijna mijn hele vriendenkring uit Duitsers.quote:Op zondag 29 november 2009 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En waar zit je?
Neen, het is een non-argument. Waarom zou je als Nederlander, die toevallig of niet in het buitenland woont, niet op een Nederlands forum mogen posten? Klinkklare onzin, ik heb er nog nooit goede argumenten voor gezien.quote:Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het is trouwens best een praktische manier om je Nederlands een beetje bij te houden; had je daar nog niet aan gedacht?
dat kan ook ja ...quote:Op maandag 30 november 2009 00:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, zoek een Amerikaanse vrouw
Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd. Maargoed ik vind het prima als je op een Nederlands forum rondhangt, mijn punt is, pas je aan aan het land waar je woont.quote:Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
het is verdomd lastig. Er zijn verschillende soorten visa.quote:Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef AwesomeFit het volgende:
VS of australie lijkt mij echt tof. Voornamelijk vanwege het weer en natuur (bij VS sommige staten dan)!
Alleen hoor dat het heel erg moeilijk is de VS binnen te komen, iemand ervaring mee?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef klaasdj het volgende:
Wat typerend is dat emigranten op een nederlands forum rondhangen. Als je niet kan loslaten moet je mijns inziens niet emigreren.
Nou schiet mij maar lek.quote:Op maandag 30 november 2009 01:30 schreef klaasdj het volgende:
Ik ga binnen tien jaar weg uit nederland, voor kortere of langere tijd, en ik ga zeker mijn contacten hier houden, en nederlandse sites [zoals nu.nl e.d.] checken. Als ik dan nog fok stop ik daar echt niet mee, maar ik ga echt wel de cultuur van het land aannemen.
Je kan ook voor een internationaal bedrijf een paar jaar naar de VS. Kon ik ook, maar heb ik afgeslagen. Dan krijg je vanzelf een visum, hoe het precies zit, geen idee, maar dan heb je al die rompslomp niet.quote:Op maandag 30 november 2009 01:30 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd. Maargoed ik vind het prima als je op een Nederlands forum rondhangt, mijn punt is, pas je aan aan het land waar je woont.
Ik ga binnen tien jaar weg uit nederland, voor kortere of langere tijd, en ik ga zeker mijn contacten hier houden, en nederlandse sites [zoals nu.nl e.d.] checken. Als ik dan nog fok stop ik daar echt niet mee, maar ik ga echt wel de cultuur van het land aannemen.
Zoals ik dat nu zie is dat ws de noord-amerikaanse cultuur of de scandinavische.
[..]
het is verdomd lastig. Er zijn verschillende soorten visa.
Als je studeert is het misschien handig om te kijken of je instelling een uitwisselingsproject heeft met de VS. In de VS studeren is namelijk erg duur, en het is een vrij eenvoudige manier om de VS voor een halfjaar/jaar binnen te komen
Verder kan je binnenkomen als skilled worker[work visa]. Meestal zijn dit technici die het erg goed doen, en van hoog niveau zijn en van groot belang. Je kunt hiervoor in aanmerking komen door te solliciteren bij een amerikaans bedrijf in de VS. Houdt er rekening mee dat het bedrijf de eenvoudigste oplossing wil, en liever voor een amerikaan kiest dan iemand waarvoor ze veel moeite moeten doen. [volgende niet 100% zeker] ze moeten aantonen dat er binnen bepaalde voorwaarden geen vervangende amerikaan is die het werk kan doen. Dit is wel een tijdelijk visa.
Als je geld hebt kun je proberen de business visa te krijgen, dat betekend dat je een bedrijf gaat starten in de VS. De eisen zijn wel dat je een som geld mee neemt [als ik me niet vergis 400.000$]
De meeste kans om voor langere tijd te blijven is via de family visa, dus door te trouwen of je bij familie te willen voegen. Dit gaat meestal alleen op als je kind of ouders een amerikaans staatsburgerschap hebben. Je krijgt dan een zogenaamde green card. Hiermee heb je recht op permanent in de VS te verblijven/werken e.d. Na tien jaar kan je het amerikaans staatsburgerschap aanvragen en heb je alle rechten die een amerikaan heeft. Alleen je kan geen [vice]president meer worden. Maar wie wil dan.![]()
Maar waarom wil je niet naar Canada. BC is heel modern en rijk hoor. En je hebt the full american experience, but with the advantages of welfare.
Doe even niet zo gek: er is geen enkele decente post van jou weggehaald!quote:Op maandag 30 november 2009 01:30 schreef klaasdj het volgende:
Ik ben er niet volkomen tegen, maar je hebt de helft van mijn posts weg gehaald. Nu is het beeld van mijn meening niet meer gebalanceerd.
Tuurlijk heb je gelijk; alleen valt het ophalen van het Nederlands wél onder de argumenten om er rond te hangen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Neen, het is een non-argument. Waarom zou je als Nederlander, die toevallig of niet in het buitenland woont, niet op een Nederlands forum mogen posten? Klinkklare onzin, ik heb er nog nooit goede argumenten voor gezien.
Nog nooit.
Tja, taalvervorming.quote:Op maandag 30 november 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Decent?
Maar betekend dat automatisch dat je de Nederlandse cultuur moet opgeven? Ik heb zo gistermiddag met een stel Nederlanders heerlijk in de kroeg gezeten, lekker Nederlands pratend in het openbaar, beetje keuvelen over Nederlandse zaken etc, onder het genot van een Leffe, La Chouffe, en diverse andere bieren...... en ik denk dat we met een hoop Nederlanders weer in diezelfe pub zitten straks met het WK, uitgedost in Oranje etc, om de voetbaljongens aan te moedigen.quote:Op maandag 30 november 2009 01:30 schreef klaasdj het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |