volgens mij ben jij nog nooit in Venezuela geweestquote:Op donderdag 16 april 2009 09:58 schreef HugoChavez het volgende:
(..)
Het beste zou zijn als er Russische vrouwen werden geïmporteerd naar Venezuela.![]()
Ik ben in 2006 in Venezuela geweest en daarom helemaal fan van Hugo geworden, omdat ik zag hoe hij het land weer opbouwde en zorg heeft en oog voor de bevolking, i.p.v. louter oog voor de belangen van de gringo's, zoals zijn voorganger.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:37 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
volgens mij ben jij nog nooit in Venezuela geweest
want dan zou je bovenstaande niet zeggen
en verder zou je per direct die gek uit je usernaam bannen
Maar hoe is de engelstaligheid verder doorgevoerd? In bijvoorbeeld Zwitserland spreekt iedereen ook prima engels, maar bewegwijzering, straatnamen, kranten, reisinformatie, ingredientenlabels van voedsel, etc etc... is allemaal in het duits. Als ik zou emigreren naar Zwitserland zou ik het het eerste jaar (of jaren) erg veel moeilijk hebben om fatsoenlijk mee te draaien. Hetzelfde geldt ook voor Japan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:58 schreef Sapstengel het volgende:
Cyprus.
Warm weer, vrijwel iedereen spreekt Engels
Sinds wanneer is dat een land?quote:Op maandag 9 november 2009 18:28 schreef IkkuhNL3 het volgende:
Los Angeles. Period.
Geef eens een inhoudelijke reactie op de post van maartena.quote:Op maandag 9 november 2009 19:21 schreef IkkuhNL3 het volgende:
[..]
Je weet toch wat ik bedoel, of niet soms?
Wellicht. Nu nog antwoord geven op mijn post.quote:Op maandag 9 november 2009 19:21 schreef IkkuhNL3 het volgende:
Je weet toch wat ik bedoel, of niet soms?
Ben het wel met je eens, Maartena; en tegelijkertijd ook blij dit van jouw kant te horen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:53 schreef maartena het volgende:
Los Angeles is inderdaad geen land.... en heel eerlijk gezegd snap ik ook niet zo waarom mensen perse naar Los Angeles willen, en volgens mij is dat meer gebaseerd op de glamour die je op TV ziet en in de media leest..... dan dat het echt een geweldige stad is.
Qua steden in California zou ik bijvoorbeeld liever in San Diego of San Francisco wonen..... of zoals ik een uur van Los Angeles vandaan, en ik kom er ook hoogstens 3 of 4 keer per jaar, en Orange County is gewoon veel rustiger.
Tja, als je helemaal filmgek bent, graag celebrities wil opsporen, de rijkdom van Beverly Hills en Malibu wil bewonderen, en al die plekjes wil opzoeken waar er gefilmd is voor beroemde films - en dat zijn er nogal wat -..... dan is Los Angeles je stad. Maar als daar de nieuwigheid vanaf is, dan wil je toch het liefst wonen in een stad waar je niet om 23:00 nog in de file staat op de 101, en waar je niet anderhalf uur in de auto hoeft te zitten om op je werk te komen..... 25 km verderop. (wat zonder files in een half uurtje zou moeten kunnen).
Ik ben dus altijd wel benieuwd naar de precieze reden van Los Angeles..... en vooral of mensen die dat zeggen er wel eens zijn geweest, en dan bedoel ik niet die 2 dagen van een grote reis waar je op dag 1 in Hollywood, en dag 2 in Universal Studios zit om vervolgens op dag 3 weer verder te rijden.
Ik ben persoonlijk blij dat ik in Orange County woon, want Los Angeles zelf..... zou ik echt niet willen wonen, tenzij ik de grote jackpot win en een huis in Malibu kan betalen of zo, en dan nog zit ik niet in L.A. zelf
Ben dus benieuwd naar de reden van IkkuhNL3.
Het is zo jammer dat die zomer zo kort is....maar ik heb mijn hoop gevestigd op het broeikas-effectquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:16 schreef SeLang het volgende:
Nederland lijkt me wel een tof land. Goed klimaat (niet zo heet, niet bitter koud), lange zomeravonden en seizoenen. Steden zijn ondanks de hoge bevolkingsdichtheid doorgaans goed gepland met veel vrije ruimte waar kinderen kunnen spelen, voetgangersgebieden en fietspaden. Verder is er bijna geen land ter wereld waar alles zo goed en efficient is geregeld als in NL. Nadeel is alleen de hypotheekrenteaftrek en het feit dat de mensen nogal burgerlijk en kneuterig zijn en altijd overal over lopen te klagen.
Volgens de HDI zeker, maar die neemt alleen geld, gezondheid en opleidingsniveau mee, verder niks. En als ik zou emigreren, zou ik toch echt ook naar andere dingen kijken. Bijvoorbeeld of de burgerrechten worden gerespecteerd, of er gelijke kansen in het onderwijs zijn, en of het land nog kan "groeien" of dat het hele land een bekrompen en ingedutte boel is die drijft op gasbellen en bankgeheimen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:18 schreef Ramcolijn het volgende:
Finland is beste land om in te wonen![]()
http://www.helsinkitimes.(...)t-place-to-live.html
Iedereen kan wel willekeurige lijsten neerplempen, maar geef eens minimaal de criteria die je gebruikt hebt en de gewichten die je eraan gegeven hebt om je lijstje geloofwaardiger te maken. En waarom maar 36 landen, wat is er mis met de andere landen, welk excluderingscriterium heb je daarvoor gebruikt?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:17 schreef Igen het volgende:
[..]
tralala ...
Ik heb daarom zelf eens een berekening gemaakt. Erg ingewikkeld cijferwerk dat ik niet allemaal ga uitleggen, maar als uitkomst zijn dit volgens mij de beste landen om naar te emigreren:
dat vroeg ik mij dus ook al afquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iedereen kan wel willekeurige lijsten neerplempen, maar geef eens minimaal de criteria die je gebruikt hebt en de gewichten die je eraan gegeven hebt om je lijstje geloofwaardiger te maken. En waarom maar 36 landen, wat is er mis met de andere landen, welk excluderingscriterium heb je daarvoor gebruikt?
Hieronder de criteria die ik heb gebruikt, gewicht tussen haakjes.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iedereen kan wel willekeurige lijsten neerplempen, maar geef eens minimaal de criteria die je gebruikt hebt en de gewichten die je eraan gegeven hebt om je lijstje geloofwaardiger te maken.
Ik heb me beperkt tot de westerse wereld, gerekend als alle (potentiële) EU-landen plus VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Deze landen leken mij namelijk het meest voor de hand liggen voor de gemiddelde westerling.quote:En waarom maar 36 landen, wat is er mis met de andere landen, welk excluderingscriterium heb je daarvoor gebruikt?
Werk je voor het CBS?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:08 schreef Igen het volgende:
Hieronder de criteria die ik heb gebruikt, gewicht tussen haakjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |