Ik heb in Spanje gewoond, gestudeerd en ik werk er. Op Nederland na toch het land dat ik het beste ken. Duitsland vind ik altijd erg prettig vertoeven.quote:Op maandag 8 september 2008 04:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Lekker contrast wel Spanje <--> Duitsland!!
Qua cultuur, qua mentaliteit, qua levenswijze, qua klimaat, qua...alles eigenlijk!
Vertel?quote:
quote:
Hmm vandaar.quote:Op maandag 8 september 2008 22:09 schreef BOTER.... het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest maar wel eens een documentaire over gezien. Niet een rijk, maar deste mooier land en vergeleken met andere latijns amerikaanse landen niet zoveel (?) last van corruptie, drugscrinimaliteit, dictatuur of natuurrampen (hoewel er volgens mij vorig jaar nog wel een overstroming is geweest...). Het lijkt me een rustig, warm, fijn land. Ik zou me er wel vermaken aan t strand, beetje Spaans babbelen
voor mij is dat het land wat het nèt niet is:quote:
Helemaal mee eens: het zijn gewone erg fijne mensen indd.quote:Op maandag 8 september 2008 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb in Spanje gewoond, gestudeerd en ik werk er. Op Nederland na toch het land dat ik het beste ken. Duitsland vind ik altijd erg prettig vertoeven.
Je hebt helemaal gelijk als het contrast tussen Duitsland en Spanje groot is; Spanje is manana, manana, Duitsland alles strak geregeld.
Maar Duitsers zijn wel supervriendelijk en beleefd. Spanen zijn afwisselender.
Overigens vind ik de mythe van Spaanse mannen en Spaanse karaktertrekken bij veel Spanen erg meevallen, zijn erg rustige lui.
quote:Op maandag 8 september 2008 22:33 schreef qwerty_x het volgende:
voor mij is dat het land wat het nèt niet is:
- de stranden zijn niet braziliaans
- Montevideo is geen Buenos Aires
- het dagelijks leven is niet Chileens
in mijn ogen één van de saaiste landen van dit continent
maar uiteraard, meningen kunnen verschillen
niet zozeer iets wat ik op prijs stelquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:55 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Interessante analyse, Qwerty!
Vertel eens, wat is er zo typerend voor het Chileense dagelijkse leven wat jij op prijs stelt?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:11 schreef qwerty_x het volgende:
ha, jij bent dus ook al besmet met het buurmannetje-haten ?
Argentinië > Chile
Colombia > Venezuela
Peru > Colombia
iedereen > Argentinië
Dus of glitter and glamour (as if) of in het noorden van Nederland?quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou wel willen wonen in
Spanje -> Barcelona .. tof volk, lekker weer, relaxte sfeer.
USA -> west kust, grote steden, gezellige drukte, veel glitter en glamour
Japan -> Tokio, interessante zakenwereld.
Of gewoon weer lekker in nederland wonen, het liefst ergens in het noorden.
Met een beetje mazzel heb ik binnen 5 jaar iig 2 van de 4 voor elkaar
Schiermonnikoog kan zich meten met Beverly Hills. Zonder meer.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Dus of glitter and glamour (as if) of in het noorden van Nederland?Dat zijn tegenpolen.
Glamour heb ik ook niks mee, maar drukte wel.quote:Ik moet niks van drukte en glamour hebben.![]()
het was meer zo'n beetje aan het eind van mijn leven weer in nederland gaan wonen, lekker in het noorden waar ik geboren benquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Dus of glitter and glamour (as if) of in het noorden van Nederland?Dat zijn tegenpolen.
Ik moet niks van drukte en glamour hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |