Ik denk dat dit probleem vaker voorkomt met wetenschappers, ze gaan voorbij aan de (waarschijnlijk ongefundeerde) sentimenten die er leven en komen alleen maar met feiten.quote:quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Z het volgende:
[..]
Van communicatie heeft het RIVM en het Ministerie niet veel kaas gegeten.
Mijn kids moeten/mogen ingeënt, maar nu heb ik het idee gekregen dat ik daar over moet gaan twijfelen. Dat had ik niet.
Ach, ze komen Darwin vanzelf wel tegen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef ShadyLane het volgende:
Van mij mag iedereen besluiten zich aan welke vaccinatie dan ook te onttrekken, maar doe er niet zo tenenkrommend superieur over.
Ik beken schuld.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:08 schreef k_man het volgende:
Hier is Google Streetview ontdekt en nu is iedereen allerlei huizen aan het opzoeken.
Ja, als ze dáár eens een spuitje tegen zouden verzinnen...quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef ShadyLane het volgende:
Van mij mag iedereen besluiten zich aan welke vaccinatie dan ook te onttrekken, maar doe er niet zo tenenkrommend superieur over.
Want als je zegt: "ja, doe mij die maar", dan ben je kennelijk niet dom genoeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Als ze ooit een vaccinatie tegen domheid ontwikkelen zal de doelgroep haar massaal weigeren.
Wel met een zeer goede beoordeling. Ook goed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:43 schreef Gellius het volgende:
Is die nieuwe werkplek vergezeld gegaan van een promotie?
Maar zo werkt het hier niet echt. De verhuizing heeft vooral met een reorganisatie te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:00 schreef Z het volgende:
[..]
Wel met een zeer goede beoordeling. Ook goed.
Wij hebben ook een reorganisatie op de afdeling. Die mag geen reorganisatie heten, want daar hoort een bepaald traject bij dat erg lang duurt. Daarom heet het een herindeling. Het proces van de herindeling loopt desondanks al enkele jaren zonder dat de herindeling z'n beslag heeft gekregen. De herindeling dreigt daardoor ingehaald te worden door een reorganisatie van de hele organisatie. Die mag wel reorganisatie heten. Deze reorganisatie echter, wordt mogelijk op zijn beurt ingehaald door een landelijke reorganisatie. Desondanks gaat de herindeling door. We weten echter nog niet in welke vorm. Er wordt verzekerd dat er stukken bestaan en dat de herindeling goed doordacht is en ons veel voordeel gaat brengen. De stukken zijn niet geheim en zullen ter beschikking worden gesteld. Er zijn geen geheimen, men wil open zijn tegen de medewerkers. Desalnietemin heeft geen van de medewerkers ooit een stuk gezien waarin het hoe en waarom van de herindeling beschreven staat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:02 schreef Z het volgende:
[..]
Maar zo werkt het hier niet echt. De verhuizing heeft vooral met een reorganisatie te maken.
Heb je een foto van het uitzicht?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:36 schreef Z het volgende:
Ik heb overigens een nieuwe werkplek, dat bevalt me uitstekend. Licht en rust.
Dat is hier ook het geval, hier is sprake van een kanteling. Een reorganisatie is een te officiële term geloof ik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Wij hebben ook een reorganisatie op de afdeling. Die mag geen reorganisatie heten, want daar hoort een bepaald traject bij dat erg lang duurt. Daarom heet het een herindeling. Het proces van de herindeling loopt desondanks al enkele jaren zonder dat de herindeling z'n beslag heeft gekregen. De herindeling dreigt daardoor ingehaald te worden door een reorganisatie van de hele organisatie. Die mag wel reorganisatie heten. Deze reorganisatie echter, wordt mogelijk op zijn beurt ingehaald door een landelijke reorganisatie. Desondanks gaat de herindeling door. We weten echter nog niet in welke vorm. Er wordt verzekerd dat er stukken bestaan en dat de herindeling goed doordacht is en ons veel voordeel gaat brengen. De stukken zijn niet geheim en zullen ter beschikking worden gesteld. Er zijn geen geheimen, men wil open zijn tegen de medewerkers. Desalnietemin heeft geen van de medewerkers ooit een stuk gezien waarin het hoe en waarom van de herindeling beschreven staat.
Kafka eat your heart out...
Ik heb niet echt sprake van een uitzicht, ik zie stukjes van de Marnixstraat en de lucht boven Amsterdam (dakramen).quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heb je een foto van het uitzicht?
Dan zit je echt heel dichtbij (maar dat wist je vast al).quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:42 schreef Z het volgende:
Ik heb niet echt sprake van een uitzicht, ik zie stukjes van de Marnixstraat en de lucht boven Amsterdam (dakramen).
Ik kan jullie ook allebei zienquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dan zit je echt heel dichtbij (maar dat wist je vast al).
Wij hebben in het kader van de herinrichting een 'klankbordgroep'. In de klankbordgroep wordt een vertegenwoordiging van de medewerkers van tijd tot tijd bijgepraat over de herindeling. Ik zit in de klankbordgroep. Tot dusverre hebben de gespreksonderwerpen in de klankbordgroep echter voor het overgrote deel niets te maken met de herindeling. Dat kan ook niet, want behalve de leiding weet niemand precies wat de herindeling inhoudt. Er zijn wel stukken waarin dit beschreven staat, die moeten immers aan de OR worden voorgelegd. Die stukken zijn niet geheim, wordt ons verzekerd. Ze zullen ter beschikking worden gesteld. Dit wordt ons inmiddels al maanden verteld, maar desondanks heeft niemand tot nu toe de stukken kunnen lezen. Het lijkt erop dat de klankbordgroep vooral is opgericht om ervoor te kunnen zorgen dat de leiding van de afdeling aan de OR en de leiding van de organisatie kan vertelllen dat de medewerkers van begin tot eind bij de herindeling betrokken zijn. Ik denk dat ik bij de volgende bijeenkomst van de klankbordgroep ook maar eens demonstratief opstap, tenzij er dan wel iets te bespreken valt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:34 schreef mane het volgende:
Zoals een zeer conservatieve collega van mij vorige week uitriep - toen iemand haar iets probeerde uit te leggen over nieuwigheden in het onderwijs: 'Dat kan me allemaal geen moer schelen!!'. Ze liep ook gewoon weg.
Onze straat ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ook... want zelfs Oss staat erop
Groningen is al tijden geleden in kaart gebracht. Ze hebben mijn huis gemistquote:
Het knaapje is nu al het slachtoffer van de verzorgingsstaat, want Claudia verwent 'm teveel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:16 schreef beeer het volgende:
Is die kankerbaby al geboren?
Dit lijkt me het slechtste wat je kunt doen: het helpt nooit als je de communicatielijnen dichtgooit (ten eerste: je wordt dan niet meer serieus genomen en kan zodoende helemaal geen invloed uitoefenen, ten tweede: het is een wanhoopsdaad). Als ik je bovenstaande stuk lees dan denk ik: waarom deze frustraties op een internetforum uiten? Je hebt nota bene een écht forum in de vorm van een klankbordgroep! Als het je echt dwars zit en je vindt het belangrijk wat er in de organisatie aan de gang is dan helpt het misschien meer als je tijdens zo'n klankbordgroep een keer zegt: 'ik ben boos!' (dan luistert iedereen) en dat je dan zegt dat je die stukken gewoon wilt zien. Dat je ontevreden bent over hoe je geïnformeerd wordt, dat jij je zorgen maakt over hoe de OR straks geïnformeerd wordt, dat je benieuwd bent hoe zij dit voor zich zien, dat je wilt weten welke waarborgen je leidinggevenden bieden bij dit proces, dat het misschien verstandig is als er in de klankbordgroep duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd, etc. In plaats van hier te zeuren over ruis en kafka-eske toestanden kan je ook gewoon zélf actie ondernemen en proberen wat te veranderen. Mocht je dan alsnog weggesaneerd worden dan heb je in ieder geval zélf wat ondernomen en voorkom je dat je wrok en frustraties meeneemt naar een volgende baan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:43 schreef k_man het volgende:
-verhaal-
Ik denk dat ik bij de volgende bijeenkomst van de klankbordgroep ook maar eens demonstratief opstap, tenzij er dan wel iets te bespreken valt.
Hoeveel was jij te laat?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Schiet 's op man! Ik was ook zo vervelend schijnt 't.
Wat maakt dat je denkt dat dat niet al allemaal gebeurd is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:05 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dit lijkt me het slechtste wat je kunt doen: het helpt nooit als je de communicatielijnen dichtgooit (ten eerste: je wordt dan niet meer serieus genomen en kan zodoende helemaal geen invloed uitoefenen, ten tweede: het is een wanhoopsdaad). Als ik je bovenstaande stuk lees dan denk ik: waarom deze frustraties op een internetforum uiten? Je hebt nota bene een écht forum in de vorm van een klankbordgroep! Als het je echt dwars zit en je vindt het belangrijk wat er in de organisatie aan de gang is dan helpt het misschien meer als je tijdens zo'n klankbordgroep een keer zegt: 'ik ben boos!' (dan luistert iedereen) en dat je dan zegt dat je die stukken gewoon wilt zien. Dat je ontevreden bent over hoe je geïnformeerd wordt, dat jij je zorgen maakt over hoe de OR straks geïnformeerd wordt, dat je benieuwd bent hoe zij dit voor zich zien, dat je wilt weten welke waarborgen je leidinggevenden bieden bij dit proces, dat het misschien verstandig is als er in de klankbordgroep duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd, etc. In plaats van hier te zeuren over ruis en kafka-eske toestanden kan je ook gewoon zélf actie ondernemen en proberen wat te veranderen. Mocht je dan alsnog weggesaneerd worden dan heb je in ieder geval zélf wat ondernomen en voorkom je dat je wrok en frustraties meeneemt naar een volgende baan.
Sorry, k.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef k_man het volgende:
Schiet eens op Claudia. Je hebt nog maar 2,5 uur de tijd.
Omdat je dat niet geschreven hebt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
Wat maakt dat je denkt dat dat niet al allemaal gebeurd is?
Waarom zit jij dan in die klankbordgroep?quote:Het is ook geen frustratie. Het is meer verbazing over de uiterst vreemde manier waarop er met de medewerkers wordt omgegaan. Het is wel duidelijk dat deze herindeling mij niet of nauwelijks zal raken, maar voor sommige anderen kan het een stuk ingrijpender uitpakken.
Misschien, maar ik vind boos weglopen de minst effectieve reactie uit een hele waaier van mogelijke reacties.quote:Een keertje functioneel boos worden kan best goed zijn. Of dat nou boos weglopen is, of zeggen dat je boos bent.
Dat kan inderdaad ook zo zijn. Daarom zijn er ook mensen die nooit in een klankbordgroep willen plaatsnemen, omdat ze het idee hebben mee te werken aan een poppenkast. Dat is een wel heel wantrouwende houding, maar het is ook niet geheel onwaar. Veel organisaties doen dit soort dingen omdat het nu eenmaal zo hoort, het is protocol, 'men' zegt dat het zo dient te gaan. Maar eigenlijk weten ze niet goed hoe ze het moeten doen, en rommelen ze dus maar wat aan. Ook als er wel goede bedoelingen zijn, kan het in de praktijk misgaan. Misschien is het ook wel iets te idealistisch? Het is een beetje het poldermodel: zolang je in harmonie overlegt, komen we er samen uit. Denken ze, hopen ze. Maar het is nu eenmaal zo dat grote veranderingen veel weerstand opleveren, en die weerstand valt niet altijd weg te nemen, ook moet een leiding soms gewoon de boodschap helder brengen, namelijk dat wie niet mee wil gaan in de stroom, maar gewoon moet afvallen. Daar mogen organisaties wat mij betreft wat duidelijker en harder in zijn. Sommige mensen, zoals ook die collega van mij, wentelen zich maar al te graag in een slachtofferrol. En dat levert je absoluut géén respect op.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:43 schreef k_man het volgende:
Het lijkt erop dat de klankbordgroep vooral is opgericht om ervoor te kunnen zorgen dat de leiding van de afdeling aan de OR en de leiding van de organisatie kan vertelllen dat de medewerkers van begin tot eind bij de herindeling betrokken zijn.
Het begin meestal 's nachts dus k geef je weinig kans ...quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef k_man het volgende:
Schiet eens op Claudia. Je hebt nog maar 2,5 uur de tijd.
Jij had toch laats eens demonstratief met je vuist op tafel geslagen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat maakt dat je denkt dat dat niet al allemaal gebeurd is?
Het is ook geen frustratie. Het is meer verbazing over de uiterst vreemde manier waarop er met de medewerkers wordt omgegaan. Het is wel duidelijk dat deze herindeling mij niet of nauwelijks zal raken, maar voor sommige anderen kan het een stuk ingrijpender uitpakken.
Een keertje functioneel boos worden kan best goed zijn. Of dat nou boos weglopen is, of zeggen dat je boos bent.
Klopt. Zoals je zelf al aangaf is een forum op internet niet de plek om hier in detail op in te gaan. Het was meer om de bizarheid van de situatie kort te schetsen dan om er nou echt diep inhoudelijk over te gaan discussiëren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:28 schreef zodiakk het volgende:
Omdat je dat niet geschreven hebt.
Omdat er van iedere onderafdeling iemand in zit.quote:Waarom zit jij dan in die klankbordgroep?
Hmm, ik kan het me niet herinneren. Ik heet geen Lakeman.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef Z het volgende:
Jij had toch laats eens demonstratief met je vuist op tafel geslagen?
Ik bedoel zodiakk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, ik kan het me niet herinneren. Ik heet geen Lakeman.
Oh, kom, ze horen gewoon bij mijn jas. Een schrale troost, de palmen zijn van wol.quote:
Mooi, hoelang ga je?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:53 schreef Gellius het volgende:
It's final. Oud en Nieuw in Brooklyn. Ik heb er vre-se-lijk veel zin in.
En als ze niet luisteren dan moet je zodiakk erbij halen!quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:05 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dit lijkt me het slechtste wat je kunt doen: het helpt nooit als je de communicatielijnen dichtgooit (ten eerste: je wordt dan niet meer serieus genomen en kan zodoende helemaal geen invloed uitoefenen, ten tweede: het is een wanhoopsdaad). Als ik je bovenstaande stuk lees dan denk ik: waarom deze frustraties op een internetforum uiten? Je hebt nota bene een écht forum in de vorm van een klankbordgroep! Als het je echt dwars zit en je vindt het belangrijk wat er in de organisatie aan de gang is dan helpt het misschien meer als je tijdens zo'n klankbordgroep een keer zegt: 'ik ben boos!' (dan luistert iedereen) en dat je dan zegt dat je die stukken gewoon wilt zien. Dat je ontevreden bent over hoe je geïnformeerd wordt, dat jij je zorgen maakt over hoe de OR straks geïnformeerd wordt, dat je benieuwd bent hoe zij dit voor zich zien, dat je wilt weten welke waarborgen je leidinggevenden bieden bij dit proces, dat het misschien verstandig is als er in de klankbordgroep duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd, etc. In plaats van hier te zeuren over ruis en kafka-eske toestanden kan je ook gewoon zélf actie ondernemen en proberen wat te veranderen. Mocht je dan alsnog weggesaneerd worden dan heb je in ieder geval zélf wat ondernomen en voorkom je dat je wrok en frustraties meeneemt naar een volgende baan.
Ongetwijfeld vanwege het 'raad het schilderij' topic. De Cosby's woonden immers in Brooklyn. In Brooklyn Heights, waar je uitzicht hebt op Manhattan en je de mooiste foto's van de skyline kunt maken.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:12 schreef MeneerTim het volgende:
Hoezo ga je naar Brooklyn en niet naar Manhattan? (een zeer kritische vraag, al zeg ik het zelf)
Hoewel suède mooi kan zijn is het ongeschikt om buiten te dragen. Het wordt al gauw lelijk bij vochtig weer. Goed voorbehandelen iig!quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:54 schreef Quir het volgende:
[..]
Oh, kom, ze horen gewoon bij mijn jas. Een schrale troost, de palmen zijn van wol.
Midtown Manhattan, vlakbij het Empire State building, in een heel groot hotel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:29 schreef Gellius het volgende:
Jammer, een estafette-meet in plaats van een proximity-meet. Waar zitten jullie?
Da's tegenwoordig weer een compliment, geloof ik.quote:Op woensdag 11 november 2009 02:26 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Ik was zojuist aan swingen met mijn huisgenotes op de dansvloer, vraagt zo'n mongol mij: Jij stemt op D66, hè?
't Mag best zo'n leuke homo als Stephen Fry worden. Daar heb ik wel een keizersnede voor over.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:11 schreef MeneerTim het volgende:
Toen Stephen Fry geboren werd keek hij achterom en dacht hij "Dat noooit meer" en vanaf dat moment was hij uit de kast. Misschien is jouw baby wel zo ongelooflijk homo dat hij niet eens in de buurt van de uitgang wenst te komen, Claudia X.
Omdat we in het huis van vrienden kunnen, en dat staat in Brooklyn, niet in Manhattan. Wat niet wil zeggen dat we daarmee niet in Manhattan zullen zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:12 schreef MeneerTim het volgende:
Hoezo ga je naar Brooklyn en niet naar Manhattan? (een zeer kritische vraag, al zeg ik het zelf)
Als je straks met een verstilde glimlach naar het kleine wondertje naast je kijkt is al het leed vergeten, Claudia!quote:Op woensdag 11 november 2009 07:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben jaloers op de NY-gangers.
Ik was vergeten dat er nog in ieder geval één ding was dat ik wilde doen voor ik een kind nam.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:12 schreef Gellius het volgende:
[..]
Als je straks met een verstilde glimlach naar het kleine wondertje naast je kijkt is al het leed vergeten, Claudia!
Dit was vroeger altijd het moment waarop ReneMioch iets heel schunnigs zou schrijven over kinderen nemen.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:18 schreef Gellius het volgende:
Ik ben allang blij dat je gewoon een kind genomen hebt. Ik word altijd erg jeukerig van mensen die je dan gaan verbeteren en zeggen dat je een kind krijgt, niet neemt.
Toch niet het Penn?quote:Op woensdag 11 november 2009 07:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Midtown Manhattan, vlakbij het Empire State building, in een heel groot hotel.
Comic Sans!quote:Op woensdag 11 november 2009 09:19 schreef Lienekien het volgende:
http://www.verontrustemoeders.nl/index.html
Mijn hart weent, IR.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gellius, we hebben de pubquiz gewonnen. Prijs is een klok waarin we een foto van de leden van het winnende team moeten plakken die dan op onze uitvalsbasis komt te hangen.
"... De zogenaamde Mexicaanse griep ..."quote:Op woensdag 11 november 2009 09:19 schreef Lienekien het volgende:
http://www.verontrustemoeders.nl/index.html
Claudia, misschien krijg je spontaan weeën van bovenstaande site.
Dat zegt meteen genoeg!quote:
Het pdf-document is ook tamelijk hilarisch:quote:Op woensdag 11 november 2009 09:37 schreef Z het volgende:
[..]
"... De zogenaamde Mexicaanse griep ..."
[..]
Dat zegt meteen genoeg!
Ho.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:20 schreef Z het volgende:
Ha.
Is dat de New Yorker Nocigar?
[ afbeelding ]
Hilarisch? Schandalig! Als je googelt op MS en squaleen kom je op talloze zinloze websites dezelfde schandalige informatie tegen.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het pdf-document is ook tamelijk hilarisch:
Geachte landgenoot,
De komende H1N1-griepvaccinaties zijn (nog) vrijwillig. Voordat u kiest om die bij u te laten inspuiten: Kent u de gevaarlijke inhoud van deze experimentele vaccins? Weet u wat voor schade die stoffen in uw lichaam kunnen aanrichten?
• MF59, AS04 (squaleen)
→ autoimmuunziekten, MS, lupus
• aluminiumverbindingen
→ Alzheimer, ADHD
• kwik (Thimerosal)
→ hersenschade, autisme
• formaldehyde
→ kanker
• polysorbaat 80
→ onvruchtbaarheid
• neomycine
→ allergieën
Nu u dit weet, laat u zich vaccineren met deze niet geteste, experimentele vaccins?
Ja / Nee
Alpha Centauri blijft mijn #1 bron van levensbeschouwende wijsheden:quote:Op woensdag 11 november 2009 09:00 schreef Gellius het volgende:
Kom kom, potje SMAC kan nog best.
Tien jaar oud alweer. Tsjongejongejonge.
Da's wel erg aristotelisch (doelmatigheid van de natuur). Maar Aristoteles was een toffe peer.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:08 schreef beeer het volgende:
[..]
Alpha Centauri blijft mijn #1 bron van levensbeschouwende wijsheden:
"Resources exist to be consumed. And consumed they will be, if not by this generation then by some future. By what right does this forgotten future seek to deny us our birthright? None I say! Let us take what is ours, chew and eat our fill."
Ik betwijfel het hoor. Ik heb gisteren zo veel collega's gehoord die eigenlijk allemaal ernstige bezwaren hadden (en waarschijnlijk nog niet eens op die site hadden gekeken maar elkaar nog ongefundeerder bangmaken).quote:Op woensdag 11 november 2009 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, ik heb het idee dat elk weldenkend mens deze informatie met een korreltje zout neemt door de wijze van presenteren. Veel mensen zijn bang voor onbekende bijwerkingen maar niet voor bijvoorbeeld autisme. Die claim is zo sterk dat de alarmbellen wel afgaan.
Het probleem is dat artsen ons ook niet gefundeerd kunnen geruststellen. Er komt een onzekere factor bij kijken, maar men (de overheid en de medische sector) schat de mogelijke gevolgen van de Mexicaanse griep ernstiger in dan mogelijke bijwerkingen van het vaccin.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik betwijfel het hoor. Ik heb gisteren zo veel collega's gehoord die eigenlijk allemaal ernstige bezwaren hadden (en waarschijnlijk nog niet eens op die site hadden gekeken maar elkaar nog ongefundeerder bangmaken).
quote:Op woensdag 11 november 2009 00:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En als ze niet luisteren dan moet je zodiakk erbij halen!
Het Rijk laat zich vaak adviseren door partijen die er belang bij hebben om een middel te slijten. Dat het Rijk weet wat ze doet stelt me dus niet bepaald gerust.quote:
Er is toch geen reden om ervanuit te gaan dat het (ooit) verplicht zou worden?quote:Op woensdag 11 november 2009 10:42 schreef beeer het volgende:
Gelukkig is er daarom (nog) de persoonlijke vrijheid om de keuze te maken om wel of niet gevaccineerd te worden.
Het Rijk werd op Endor anders wel verslagen door een stel slechtbewapende beertjesquote:Op woensdag 11 november 2009 10:42 schreef zodiakk het volgende:
Het Rijk weet wat ze doet.
Volgens mij is het laatst eens onderzocht, en was er een meerderheid (van de bevolking, niet van het parlement *pfiew*) voorstander van verplicht vaccineren (polio, denk ik).quote:Op woensdag 11 november 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is toch geen reden om ervanuit te gaan dat het (ooit) verplicht zou worden?
Het anti-vaccinatiestandpunt wordt waarschijnlijk sterk geassocieerd met religieuze fanatici. Ik vermoed dat zo'n peiling er nu heel anders uit zou zien.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is het laatst eens onderzocht, en was er een meerderheid (van de bevolking, niet van het parlement *pfiew*) voorstander van verplicht vaccineren (polio, denk ik).
Nou, precies! Ik ben blij met de positie waarin wij ons bevinden: gevaren uit de directe omgeving van de baby zo klein mogelijk maken (onszelf in laten enten, weinig mensen op bezoek, geen kinderdagverblijf) zonder de baby zelf bloot te stellen aan mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Als je oudere kinderen hebt zoals Z lijkt de keuze me moeilijker.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Punt vind ik nog dat een mogelijk risico bij vaccineren (bij één op de zoveel kan het wel eens heel fout aflopen) door de overheid/RIVM wordt beoordeeld als een aanvaardbaar risico. Maar als jij ouder van een kind bent, wil je natuurlijk niet die statistiek worden.
Enfin, die statistiek dreigt ook omdat nu een op de zoveel aan de griep overlijdt.
Ik heb de indruk dat massa's weinig verband zien tussen verplicht stellen van vaccineren tegen een vreselijke ziekte als polio en de vrijheid om je niet te laten inenten tegen griep.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het anti-vaccinatiestandpunt wordt waarschijnlijk sterk geassocieerd met religieuze fanatici. Ik vermoed dat zo'n peiling er nu heel anders uit zou zien.
De massa heeft sowieso niet veel op met principes, maar redeneert veeleer op een utilitaristische manier: hoeveel leed kan er voorkomen worden door al dan niet verplicht stellen? Daarom vermoed ik dat elke peiling sterk af zal hangen van de nieuwsberichten op dat moment. Momenteel worden vaccinaties in het algemeen kritisch bekeken (dus niet alleen de griepprik) en daarom denk ik dat de keuzevrijheid van ouders deze maand op meer sympathie kan rekenen.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat massa's weinig verband zien tussen verplicht stellen van vaccineren tegen een vreselijke ziekte als polio en de vrijheid om je niet te laten inenten tegen griep.
quote:Als je mooie lijnen wilt maken in Word moet je er eerst voor zorgen dat in 'Opmaak | Auto-opmaak' de optie 'Automatisch opmaken en elke wijziging verwerken' is geselecteerd. Kies in het schildje 'AutoOpmaak'voor 'alles accepteren'. Kies nu 'Extra | AutoCorrectie-opties'. Klik nu op het tabblad 'AutoOpmaak tijdens typen'. Vink 'Randlijnen' aan en bevestig via 'OK'.
Teneinde een rechte lijn over de pagina te maken (voorbeeld 1) typ je, op een nieuwe regel,
vijf streepjes (-) en druk je op [Enter].
Had je liever een dubbele lijn in je document (voorbeeld 2): typ drie keer het is-teken (=) en druk op [Enter].
Een uiterst fraai driedubbele lijn (dun-dik-dun, voorbeeld 3) creëer je door drie maal (#) te typen en vervolgens op [Enter] te drukken.
Een vette lijn (voorbeeld 4) komt te voorschijn na drie keer onderlijning (_) te toetsen en op [Enter] te drukken.
Een vette stippellijn (voorbeeld 5) verschijnt na drie maal (*) en [Enter].
Drie tildes (~) en [Enter] levert een fraaie gegolfde lijn (voorbeeld 6) op.
Origineel zijn doe je maar bij feestelijkheden.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:51 schreef beeer het volgende:
"Veel sterkte in komende tijd" is een safe bet. Maar ik wil toch marginaal origineler over proberen te komen. Misschien een bijbelpassage uit het boek Prediker of Psalmen of zo (het zijn christenhonden geloof ik)
Vijf kwartier duurde het, verbazend kort inderdaad, maar ik vond het eigenlijk wel prettig om een beetje op tijd in mijn nest te liggen. Hoe dan ook, ik kan nog steeds niet geloven dat ik hem dan eindelijk eens in het echt heb gezien.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:44 schreef ShadyLane het volgende:
Tof dat je naar Moz was trouwens! Mijn zusje was erg positief over het concert (en opgelucht dat ie er uberhaupt was, en niet na twee nummers stopte). Het schijnt wel vrij abrupt opgehouden te zijn na 1 toegift, maar het was in elk geval een volledig concert. En goed, zei ze.
Ik heb weleens een gedicht in een rouwkaart geciteerd, ik dacht van Rutger Kopland (maar niet Jonge sla natuurlijk). Destijds (een jaar of twaalf geleden) dacht ik serieus dat de desbetreffende nabestaande er wel troost in zou vinden, maar ik heb nooit mogen vernemen of dat inderdaad zo was.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Origineel zijn doe je maar bij feestelijkheden.
Ik zou al helemaal geen bijbelverzen gaan citeren omdat zij dan toevallig christelijk zijn.
Da's een goeie!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef ShadyLane het volgende:
Maar da's anders. De Stones willen niet ouder worden, Moz wordt meer en meer een heer.
Toen een tijdje terug het overlijden van mijn oma tersprake kwam was er ook een user die niets anders wist te melden dan dat er een spelfout in mijn post zat. Zo iemand verdient zelf een spoedige uitvaart.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:42 schreef ShadyLane het volgende:
Normale mensen schrijven "veel sterkte in de komende tijd".
Normale mensen op Fok schrijven "RIP voor de nabestaanden".
Dat denk je nu.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:00 schreef beeer het volgende:
Als ik zo'n kaart zou krijgen met een standaardtekst erop zou ik dat niet erg waarderen.
Ja, en ouderdom komt met de jaren.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:19 schreef ShadyLane het volgende:
"doodgaan is een beetje sterven"?
quote:Believe it or not, the recipient may read the good cards over and over. Make yours a good card.
quote:Ik weet uit eigen ervaring dat mij de kaart niet zo heel veel uitmaakt, juist de tekst wat erop staat had ik veel meer steun aan!
Mijn vader haalt (te) vaak "als het mist in september valt de kerst in december" aan.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:
Als het regent op dinsdag, is het de volgende dag woensdag.
Eigenlijk dit, dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:39 schreef ShadyLane het volgende:
Als je het verschil wil maken moet je de nabestaande binnenkort eens aanbieden zijn verhaal te doen met een biertje, of maanden later, als iedereen het allemaal alweer vergeten is, nog eens vragen hoe het er nu mee gaat.
quote:If possible, go visit the person at home or go to the funeral. You'd be surprised how much this will mean to them. Don't forget to check in later, too. People tend to go on with their lives and forget that someone is still grieving.
Ja, goede vraag! Straks is het z’n zoontje die net aan de griep bezweken is. Of de nabestaanden van een Duitse international.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Hoe sta je in verhouding tot de overledene? Of vind je dat te persoonlijk?
Het probleem is dat ik door mijn familie verondersteld wordt als soort-van-familie in verhouding te staan tot de overledene en daarom een kaartje te sturen, maar zoals zodiakk het al zo mooi uitlegde, ben ik een sociaal dysfunctioneel persoon en geef ik er niet om dat de persoon dood is.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Hoe sta je in verhouding tot de overledene? Of vind je dat te persoonlijk?
Iets van Sister Miriam. Of Yang.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef beeer het volgende:
Ik zou ook een Alpha Centauri-quote kunnen doen.
Idd, ze is vermoord door een killer sudoku!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Al uren geen bericht van Claudia, terwijl ze aangaf zich te vervelen. Dat kan maar 1 ding betekenen.
Die staat in de HEMA te wachten op de brekende vliezen.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Al uren geen bericht van Claudia, terwijl ze aangaf zich te vervelen. Dat kan maar 1 ding betekenen.
"What do I care for your suffering? Pain, even agony, is no more than information before the senses, data fed to the computer of the mind. The lesson is simple: you have received the information, now act on it. Take control of the input and you shall become master of the output."quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, hier: http://www.generationterrorists.com/quotes/smac.html
Daar moest ik trouwens hard om lachen.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef beeer het volgende:
Ik zou ook een Alpha Centauri-quote kunnen doen.
Dat vond ik ook toen mijn vader overleed. Ik heb één kaartje gehad waarin de oma van mijn lief uitlegde wat de dood van haar vader voor haar betekende, dat je altijd een dochter blijft en altijd je vader blijft missen. Dat vond ik heel lief, want ik was alle goedbedoelde relativerende opmerkingen ('het slijt') wel zat. Dat kaartje is me dus in het bijzonder bijgebleven, maar ik verwachtte heus niet van iedereen zo'n kaartje. Sterker nog, het heeft me verbaasd hoe goed juist de volkomen clichématige condoleances me deden. Daardoor heb ik achteraf bijvoorbeeld spijt gekregen dat ik nooit iets in het condoleancetopic voor Hagelslag heb geschreven.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:02 schreef Lienekien het volgende:
Mijn ervaring is dat er gekeken wordt naar wie de kaart stuurt, dat de reactie is: fijn dat die wat van zich heeft laten horen. En that's it. Soms denken mensen (m.i.) onterecht dat aan wat ze zeggen of schrijven na een sterfgeval enorm waarde wordt gehecht.
Dat staat morgenavond op het programma. Koopavond.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die staat in de HEMA te wachten op de brekende vliezen.
Ik ben allang blij als hij überhaupt nog eruit komt.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Straks wordt het echt nog vrijdag de 13e met dat kind van je.
Nee. En voor andere vragen moet je achteraan in de (hele lange) rij aansluiten bij alle andere mensen die vinden dat ik een debiel ben en op kamers moet. Gellius staat er ook ergens dus je kan gezellig buurten.quote:
M'n zoontje is (ook) op vrijdag de 13e geboren.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Straks wordt het echt nog vrijdag de 13e met dat kind van je.
Leuk bruggetje.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef ShadyLane het volgende:
De enige persoon die ik ken die op vrijdag de 13e geboren is had een ellendig leven en heeft inmiddels zelfmoord gepleegd.
Je hebt even de intentie van de warme belangstelling gemist.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee. En voor andere vragen moet je achteraan in de (hele lange) rij aansluiten bij alle andere mensen die vinden dat ik een debiel ben en op kamers moet. Gellius staat er ook ergens dus je kan gezellig buurten.
Je bent de eerste die het hoort, oke?quote:Op woensdag 11 november 2009 17:14 schreef ShadyLane het volgende:
On a brighter note: ik ga vanavond maar eens vanonder een dekentje deze film kijken. Had iemand zich nou al gewaagd aan Fitzcarraldo?
Laatste even het beginnetje gezien. Je hoort het gelijk, okay?quote:Op woensdag 11 november 2009 17:14 schreef ShadyLane het volgende:
On a brighter note: ik ga vanavond maar eens vanonder een dekentje deze film kijken. Had iemand zich nou al gewaagd aan Fitzcarraldo?
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef ShadyLane het volgende:
De enige persoon die ik ken die op vrijdag de 13e geboren is had een ellendig leven en heeft inmiddels zelfmoord gepleegd.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:
Twee. En dat op de vierde verdieping. Toen ik naar huis fietste door de Bellamystraat werd daar druk gezongen en ik hoorde dat de optocht in het Vondelpark ook druk bezocht was. Dus er gebeurd wel degelijk wat in A'dam.quote:Op donderdag 12 november 2009 08:36 schreef Gellius het volgende:
En? Wie heeft er gisteren nog lampionkindertjes aan de deur gehad? Ik alvast niet.
... maar dat zal aan mijn humeur liggen.quote:You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
'Cause you're a loudmouth babe
You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
'Cause you're a loudmouth babe loudmouth babe
Nee, hij hing aan een touwtje.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:36 schreef Gellius het volgende:
Dat geeft niks hoor Z, ik kan mij het dode diertje zò al wel voor de geest halen: de verfomfaaide staart, de doffe oogjes. De modder op de geknakte vleugelpunten. Het in doodsangst opengesperde snaveltje. Het ingedrukte schedeltje. De tractorsporen over het eens rode borstje. Het acheloze gebaar waarmee de boer met de punt van zijn rubberlaars het dier uit het profiel van zijn wiel tikt. Hoe de hond het oppakt van de grond en even later walgend in de sloot laat vallen. Hoe het gekneusde verenpakketje snel zwaarder wordt, en naar bodem zinkt. De slakjes en wormpjes en alle andere nuttige diefjes die zich aan het karkas tegoed doen. En hoe het dan tenslotte allemaal vergeten wordt. Het heeft nooit bestaan, nooit bestaan.
Dat is ook beter, het. Die is nog beter natuurlijk.quote:Ik zeg overigens het NRC..
Een vogel met zelfinzicht. Da's mooi, dat zie je niet veel.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:45 schreef Z het volgende:
Nee, hij hing aan een touwtje.
Zeep met zelfinzicht daarentegen...quote:Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een vogel met zelfinzicht. Da's mooi, dat zie je niet veel.
Trakteren omdat je jarig bent op 12 november, Frollo.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:39 schreef Frollo het volgende:
Ik ken dat helemaal niet, dat van op het schoolplein de volgende dag. We waren allemáál langs de deuren geweest, dus wat zou je gaan lopen patsen met je snoep?
Nee, nee: zo denken kinderen niet hoor Frollo. Dit is veel te volwassen. Sommige kindertjes hebben móói snoep en sommige arme kindertjes hebben prutspul. En aangezien het schoolplein toch wel vrij hoog scoort op de lijst van plaatsen waar slechts de allerlaagse lusten en wrede uitsluiting plaatsvindt, wellicht op de straten van Mogadishu en een dameskapsalon in een middelgrote provinciestad na, was dit toch wel dè plek om inherente oneerlijkheid van het bestaan breed uit te venten.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:39 schreef Frollo het volgende:
Ik ken dat helemaal niet, dat van op het schoolplein de volgende dag. We waren allemáál langs de deuren geweest, dus wat zou je gaan lopen patsen met je snoep?
Toen ik in Friesland aankwam was ik bijna 16, dus was het daar ongebruikelijk dat ik nog geen nageslacht verwerkt had. Ik was dus te oud om nog te lopen, en te jong om Gnarfje in de gaten te houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:53 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog wel mijn eigen lampiontochten. We spreken nu over vele decennia terug, ten tijde van mijn bannelingsjaren in het verre Friesland. IR zal er wellicht van kunnen meepraten.
Oh ja. Wel, hierbij; alsjullieblieftquote:Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Trakteren omdat je jarig bent op 12 november, Frollo.
Zeker. Van het gemoedelijke bourgondische intellectueel niet eens zo tegenvallende brabant en de bijna randstedelijke bebouwing van den bosch naar de Eeuwige Modderpoel van Suawoude, waar men niet eens mijn taal sprak en men een boek beschouwde als een wat eigenaardig vormgegeven brandstof.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:23 schreef Gellius het volgende:
Pas op je 16e! Wellicht is dat nog wreder.
De wie?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:36 schreef Gellius het volgende:
O, is Frollo jarig vandaag? Ik dacht dat dit over de het trage kroost van de MacGillavrietjes ging.
Van harte!quote:Op donderdag 12 november 2009 18:41 schreef sigme het volgende:
[..]
De wie?
Ik trakteer, ik ben jarig.
Nu, het mijne is anders na 6 (!!) dagen nog altijd niet ontdooid.quote:
Neen.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:43 schreef ShadyLane het volgende:
Nie knieze, nie zeure, dès harstikke fout,
vergit nie te lèève want straks bènde oud.
Nie knieze, nie zeure, dès harstikke fout,
vergit nie te lèève want straks bènde oud.
Ach, leef je maar lekker uit.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:54 schreef ShadyLane het volgende:
In dat geval sorry. Ik had er geen weet van.
Het kwam trouwens van de site van Carnavalsvereniging "Nie Maawe"![]()
Nu houd ik echt op.
Waarom zo koel?quote:Op donderdag 12 november 2009 21:12 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nu, het mijne is anders na 6 (!!) dagen nog altijd niet ontdooid.
Heel goed!quote:Op vrijdag 13 november 2009 03:30 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Vanavond bij een verjaardagsfeestje - de jarige heb ik Houellebecq gegeven -
Da's typisch Nimweegs.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:43 schreef Gellius het volgende:
En "dà ès!" voor: "dat klopt". Dat hoor ik ook wel eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |