Ik denk dat dit probleem vaker voorkomt met wetenschappers, ze gaan voorbij aan de (waarschijnlijk ongefundeerde) sentimenten die er leven en komen alleen maar met feiten.quote:quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Z het volgende:
[..]
Van communicatie heeft het RIVM en het Ministerie niet veel kaas gegeten.
Mijn kids moeten/mogen ingeënt, maar nu heb ik het idee gekregen dat ik daar over moet gaan twijfelen. Dat had ik niet.
Ach, ze komen Darwin vanzelf wel tegen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef ShadyLane het volgende:
Van mij mag iedereen besluiten zich aan welke vaccinatie dan ook te onttrekken, maar doe er niet zo tenenkrommend superieur over.
Ik beken schuld.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:08 schreef k_man het volgende:
Hier is Google Streetview ontdekt en nu is iedereen allerlei huizen aan het opzoeken.
Ja, als ze dáár eens een spuitje tegen zouden verzinnen...quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef ShadyLane het volgende:
Van mij mag iedereen besluiten zich aan welke vaccinatie dan ook te onttrekken, maar doe er niet zo tenenkrommend superieur over.
Want als je zegt: "ja, doe mij die maar", dan ben je kennelijk niet dom genoeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Als ze ooit een vaccinatie tegen domheid ontwikkelen zal de doelgroep haar massaal weigeren.
Wel met een zeer goede beoordeling. Ook goed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:43 schreef Gellius het volgende:
Is die nieuwe werkplek vergezeld gegaan van een promotie?
Maar zo werkt het hier niet echt. De verhuizing heeft vooral met een reorganisatie te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:00 schreef Z het volgende:
[..]
Wel met een zeer goede beoordeling. Ook goed.
Wij hebben ook een reorganisatie op de afdeling. Die mag geen reorganisatie heten, want daar hoort een bepaald traject bij dat erg lang duurt. Daarom heet het een herindeling. Het proces van de herindeling loopt desondanks al enkele jaren zonder dat de herindeling z'n beslag heeft gekregen. De herindeling dreigt daardoor ingehaald te worden door een reorganisatie van de hele organisatie. Die mag wel reorganisatie heten. Deze reorganisatie echter, wordt mogelijk op zijn beurt ingehaald door een landelijke reorganisatie. Desondanks gaat de herindeling door. We weten echter nog niet in welke vorm. Er wordt verzekerd dat er stukken bestaan en dat de herindeling goed doordacht is en ons veel voordeel gaat brengen. De stukken zijn niet geheim en zullen ter beschikking worden gesteld. Er zijn geen geheimen, men wil open zijn tegen de medewerkers. Desalnietemin heeft geen van de medewerkers ooit een stuk gezien waarin het hoe en waarom van de herindeling beschreven staat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:02 schreef Z het volgende:
[..]
Maar zo werkt het hier niet echt. De verhuizing heeft vooral met een reorganisatie te maken.
Heb je een foto van het uitzicht?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:36 schreef Z het volgende:
Ik heb overigens een nieuwe werkplek, dat bevalt me uitstekend. Licht en rust.
Dat is hier ook het geval, hier is sprake van een kanteling. Een reorganisatie is een te officiële term geloof ik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Wij hebben ook een reorganisatie op de afdeling. Die mag geen reorganisatie heten, want daar hoort een bepaald traject bij dat erg lang duurt. Daarom heet het een herindeling. Het proces van de herindeling loopt desondanks al enkele jaren zonder dat de herindeling z'n beslag heeft gekregen. De herindeling dreigt daardoor ingehaald te worden door een reorganisatie van de hele organisatie. Die mag wel reorganisatie heten. Deze reorganisatie echter, wordt mogelijk op zijn beurt ingehaald door een landelijke reorganisatie. Desondanks gaat de herindeling door. We weten echter nog niet in welke vorm. Er wordt verzekerd dat er stukken bestaan en dat de herindeling goed doordacht is en ons veel voordeel gaat brengen. De stukken zijn niet geheim en zullen ter beschikking worden gesteld. Er zijn geen geheimen, men wil open zijn tegen de medewerkers. Desalnietemin heeft geen van de medewerkers ooit een stuk gezien waarin het hoe en waarom van de herindeling beschreven staat.
Kafka eat your heart out...
Ik heb niet echt sprake van een uitzicht, ik zie stukjes van de Marnixstraat en de lucht boven Amsterdam (dakramen).quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heb je een foto van het uitzicht?
Dan zit je echt heel dichtbij (maar dat wist je vast al).quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:42 schreef Z het volgende:
Ik heb niet echt sprake van een uitzicht, ik zie stukjes van de Marnixstraat en de lucht boven Amsterdam (dakramen).
Ik kan jullie ook allebei zienquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dan zit je echt heel dichtbij (maar dat wist je vast al).
Wij hebben in het kader van de herinrichting een 'klankbordgroep'. In de klankbordgroep wordt een vertegenwoordiging van de medewerkers van tijd tot tijd bijgepraat over de herindeling. Ik zit in de klankbordgroep. Tot dusverre hebben de gespreksonderwerpen in de klankbordgroep echter voor het overgrote deel niets te maken met de herindeling. Dat kan ook niet, want behalve de leiding weet niemand precies wat de herindeling inhoudt. Er zijn wel stukken waarin dit beschreven staat, die moeten immers aan de OR worden voorgelegd. Die stukken zijn niet geheim, wordt ons verzekerd. Ze zullen ter beschikking worden gesteld. Dit wordt ons inmiddels al maanden verteld, maar desondanks heeft niemand tot nu toe de stukken kunnen lezen. Het lijkt erop dat de klankbordgroep vooral is opgericht om ervoor te kunnen zorgen dat de leiding van de afdeling aan de OR en de leiding van de organisatie kan vertelllen dat de medewerkers van begin tot eind bij de herindeling betrokken zijn. Ik denk dat ik bij de volgende bijeenkomst van de klankbordgroep ook maar eens demonstratief opstap, tenzij er dan wel iets te bespreken valt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:34 schreef mane het volgende:
Zoals een zeer conservatieve collega van mij vorige week uitriep - toen iemand haar iets probeerde uit te leggen over nieuwigheden in het onderwijs: 'Dat kan me allemaal geen moer schelen!!'. Ze liep ook gewoon weg.
Onze straat ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ook... want zelfs Oss staat erop
Groningen is al tijden geleden in kaart gebracht. Ze hebben mijn huis gemistquote:
Het knaapje is nu al het slachtoffer van de verzorgingsstaat, want Claudia verwent 'm teveel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:16 schreef beeer het volgende:
Is die kankerbaby al geboren?
Dit lijkt me het slechtste wat je kunt doen: het helpt nooit als je de communicatielijnen dichtgooit (ten eerste: je wordt dan niet meer serieus genomen en kan zodoende helemaal geen invloed uitoefenen, ten tweede: het is een wanhoopsdaad). Als ik je bovenstaande stuk lees dan denk ik: waarom deze frustraties op een internetforum uiten? Je hebt nota bene een écht forum in de vorm van een klankbordgroep! Als het je echt dwars zit en je vindt het belangrijk wat er in de organisatie aan de gang is dan helpt het misschien meer als je tijdens zo'n klankbordgroep een keer zegt: 'ik ben boos!' (dan luistert iedereen) en dat je dan zegt dat je die stukken gewoon wilt zien. Dat je ontevreden bent over hoe je geïnformeerd wordt, dat jij je zorgen maakt over hoe de OR straks geïnformeerd wordt, dat je benieuwd bent hoe zij dit voor zich zien, dat je wilt weten welke waarborgen je leidinggevenden bieden bij dit proces, dat het misschien verstandig is als er in de klankbordgroep duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd, etc. In plaats van hier te zeuren over ruis en kafka-eske toestanden kan je ook gewoon zélf actie ondernemen en proberen wat te veranderen. Mocht je dan alsnog weggesaneerd worden dan heb je in ieder geval zélf wat ondernomen en voorkom je dat je wrok en frustraties meeneemt naar een volgende baan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:43 schreef k_man het volgende:
-verhaal-
Ik denk dat ik bij de volgende bijeenkomst van de klankbordgroep ook maar eens demonstratief opstap, tenzij er dan wel iets te bespreken valt.
Hoeveel was jij te laat?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Schiet 's op man! Ik was ook zo vervelend schijnt 't.
Wat maakt dat je denkt dat dat niet al allemaal gebeurd is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:05 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dit lijkt me het slechtste wat je kunt doen: het helpt nooit als je de communicatielijnen dichtgooit (ten eerste: je wordt dan niet meer serieus genomen en kan zodoende helemaal geen invloed uitoefenen, ten tweede: het is een wanhoopsdaad). Als ik je bovenstaande stuk lees dan denk ik: waarom deze frustraties op een internetforum uiten? Je hebt nota bene een écht forum in de vorm van een klankbordgroep! Als het je echt dwars zit en je vindt het belangrijk wat er in de organisatie aan de gang is dan helpt het misschien meer als je tijdens zo'n klankbordgroep een keer zegt: 'ik ben boos!' (dan luistert iedereen) en dat je dan zegt dat je die stukken gewoon wilt zien. Dat je ontevreden bent over hoe je geïnformeerd wordt, dat jij je zorgen maakt over hoe de OR straks geïnformeerd wordt, dat je benieuwd bent hoe zij dit voor zich zien, dat je wilt weten welke waarborgen je leidinggevenden bieden bij dit proces, dat het misschien verstandig is als er in de klankbordgroep duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd, etc. In plaats van hier te zeuren over ruis en kafka-eske toestanden kan je ook gewoon zélf actie ondernemen en proberen wat te veranderen. Mocht je dan alsnog weggesaneerd worden dan heb je in ieder geval zélf wat ondernomen en voorkom je dat je wrok en frustraties meeneemt naar een volgende baan.
Sorry, k.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef k_man het volgende:
Schiet eens op Claudia. Je hebt nog maar 2,5 uur de tijd.
Omdat je dat niet geschreven hebt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
Wat maakt dat je denkt dat dat niet al allemaal gebeurd is?
Waarom zit jij dan in die klankbordgroep?quote:Het is ook geen frustratie. Het is meer verbazing over de uiterst vreemde manier waarop er met de medewerkers wordt omgegaan. Het is wel duidelijk dat deze herindeling mij niet of nauwelijks zal raken, maar voor sommige anderen kan het een stuk ingrijpender uitpakken.
Misschien, maar ik vind boos weglopen de minst effectieve reactie uit een hele waaier van mogelijke reacties.quote:Een keertje functioneel boos worden kan best goed zijn. Of dat nou boos weglopen is, of zeggen dat je boos bent.
Dat kan inderdaad ook zo zijn. Daarom zijn er ook mensen die nooit in een klankbordgroep willen plaatsnemen, omdat ze het idee hebben mee te werken aan een poppenkast. Dat is een wel heel wantrouwende houding, maar het is ook niet geheel onwaar. Veel organisaties doen dit soort dingen omdat het nu eenmaal zo hoort, het is protocol, 'men' zegt dat het zo dient te gaan. Maar eigenlijk weten ze niet goed hoe ze het moeten doen, en rommelen ze dus maar wat aan. Ook als er wel goede bedoelingen zijn, kan het in de praktijk misgaan. Misschien is het ook wel iets te idealistisch? Het is een beetje het poldermodel: zolang je in harmonie overlegt, komen we er samen uit. Denken ze, hopen ze. Maar het is nu eenmaal zo dat grote veranderingen veel weerstand opleveren, en die weerstand valt niet altijd weg te nemen, ook moet een leiding soms gewoon de boodschap helder brengen, namelijk dat wie niet mee wil gaan in de stroom, maar gewoon moet afvallen. Daar mogen organisaties wat mij betreft wat duidelijker en harder in zijn. Sommige mensen, zoals ook die collega van mij, wentelen zich maar al te graag in een slachtofferrol. En dat levert je absoluut géén respect op.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:43 schreef k_man het volgende:
Het lijkt erop dat de klankbordgroep vooral is opgericht om ervoor te kunnen zorgen dat de leiding van de afdeling aan de OR en de leiding van de organisatie kan vertelllen dat de medewerkers van begin tot eind bij de herindeling betrokken zijn.
Het begin meestal 's nachts dus k geef je weinig kans ...quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:18 schreef k_man het volgende:
Schiet eens op Claudia. Je hebt nog maar 2,5 uur de tijd.
Jij had toch laats eens demonstratief met je vuist op tafel geslagen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat maakt dat je denkt dat dat niet al allemaal gebeurd is?
Het is ook geen frustratie. Het is meer verbazing over de uiterst vreemde manier waarop er met de medewerkers wordt omgegaan. Het is wel duidelijk dat deze herindeling mij niet of nauwelijks zal raken, maar voor sommige anderen kan het een stuk ingrijpender uitpakken.
Een keertje functioneel boos worden kan best goed zijn. Of dat nou boos weglopen is, of zeggen dat je boos bent.
Klopt. Zoals je zelf al aangaf is een forum op internet niet de plek om hier in detail op in te gaan. Het was meer om de bizarheid van de situatie kort te schetsen dan om er nou echt diep inhoudelijk over te gaan discussiëren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:28 schreef zodiakk het volgende:
Omdat je dat niet geschreven hebt.
Omdat er van iedere onderafdeling iemand in zit.quote:Waarom zit jij dan in die klankbordgroep?
Hmm, ik kan het me niet herinneren. Ik heet geen Lakeman.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:04 schreef Z het volgende:
Jij had toch laats eens demonstratief met je vuist op tafel geslagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |