abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74626543
Vreemd, ik moest vanochtend sterk denken aan de volgende strofen:
quote:
You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
'Cause you're a loudmouth babe

You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up

You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up

'Cause you're a loudmouth babe loudmouth babe
... maar dat zal aan mijn humeur liggen.
  donderdag 12 november 2009 @ 10:12:25 #227
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74626830
Ik versta ze eigenlijk nooit, die Ramones.
pi_74627128
Gelukkig is het een band van weinig woorden, Frollo.
pi_74627186
In de NRC (magazine meen ik) stond een mooi schilderij (stilleven) met een dood roodborstje. Ik moest meteen aan Gellius denken, ik kan er helaas geen plaatje van vinden.
Aldus.
  donderdag 12 november 2009 @ 10:32:45 #230
15967 Frollo
pi_74627277
O ja, bij dat stuk van Marita Matthijsen over de Romantiek.
pi_74627369
Dat geeft niks hoor Z, ik kan mij het dode diertje zò al wel voor de geest halen: de verfomfaaide staart, de doffe oogjes. De modder op de geknakte vleugelpunten. Het in doodsangst opengesperde snaveltje. Het ingedrukte schedeltje. De tractorsporen over het eens rode borstje. Het acheloze gebaar waarmee de boer met de punt van zijn rubberlaars het dier uit het profiel van zijn wiel tikt. Hoe de hond het oppakt van de grond en even later walgend in de sloot laat vallen. Hoe het gekneusde verenpakketje snel zwaarder wordt, en naar bodem zinkt. De slakjes en wormpjes en alle andere nuttige diefjes die zich aan het karkas tegoed doen. En hoe het dan tenslotte allemaal vergeten wordt. Het heeft nooit bestaan, nooit bestaan.

Ik zeg overigens het NRC. .
pi_74627537
Nu ja, die NRC natuurlijk. Idealiter.
pi_74627642
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:36 schreef Gellius het volgende:
Dat geeft niks hoor Z, ik kan mij het dode diertje zò al wel voor de geest halen: de verfomfaaide staart, de doffe oogjes. De modder op de geknakte vleugelpunten. Het in doodsangst opengesperde snaveltje. Het ingedrukte schedeltje. De tractorsporen over het eens rode borstje. Het acheloze gebaar waarmee de boer met de punt van zijn rubberlaars het dier uit het profiel van zijn wiel tikt. Hoe de hond het oppakt van de grond en even later walgend in de sloot laat vallen. Hoe het gekneusde verenpakketje snel zwaarder wordt, en naar bodem zinkt. De slakjes en wormpjes en alle andere nuttige diefjes die zich aan het karkas tegoed doen. En hoe het dan tenslotte allemaal vergeten wordt. Het heeft nooit bestaan, nooit bestaan.
Nee, hij hing aan een touwtje.
quote:
Ik zeg overigens het NRC. .
Dat is ook beter, het. Die is nog beter natuurlijk.
Aldus.
pi_74627710
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:45 schreef Z het volgende:
Nee, hij hing aan een touwtje.
Een vogel met zelfinzicht. Da's mooi, dat zie je niet veel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gellius op 12-11-2009 10:54:52 ]
pi_74632925
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef Gellius het volgende:

[..]

Een vogel met zelfinzicht. Da's mooi, dat zie je niet veel.
Zeep met zelfinzicht daarentegen...

Bij mij waren er overigens vele lieve, kleine kindertjes aan de deur, die allen beeldschoon zongen. Een genot voor oog en oor, ik het zeg het je! Het kost je een godsvermogen aan suikerwaren, maar je krijgt er zoveel moois voor terug.
Vaders en moeders hielden op afstand hun briljante kroost in de gaten, om buitenlandse onverlaten - die het op het OerHollandsche snoepgoed zouden kunnen hebben voorzien - de pas af te snijden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_74633356
Ik herinner mij nog wel mijn eigen lampiontochten. We spreken nu over vele decennia terug, ten tijde van mijn bannelingsjaren in het verre Friesland. IR zal er wellicht van kunnen meepraten.

Met een op de Lagere School in elkaar geplakte lampion van vliegerpapier, satéprikkers en ijzerdraad werd ik onder begeleiding van een mokkende puberbroer of zus de vliegende Novemberstorm ingestuurd. In de lampion natuurlijk een waxinelichtje, dat met een interval van een enkele nanoseconde opnieuw ontstoken moest worden.

Mijn engelengezichtje was zo diep onder bivakmutsen en gekraagde capuchons verborgen, dat ik om de haverklap voor een meisje werd aangezien . De bijeenkweelde snoepwaar werd bij thuiskomst eerst op de eettafel uitgestort, waarbij dan met sociaaldemocratisch aplomb een verdeling werd gemaakt van wat ik direct mocht oppeuzelen en wat ik beter voor later kon bewaren. Mijn ouders gaven uiteraard zelf geen snoepgoed uit aan de deur, maar manderijntjes .
pi_74633586
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:53 schreef Gellius het volgende:
De bijeenkweelde snoepwaar
pi_74634217
En dan op het schoolplein de volgende dag het nonchalante pronken met pas verworven rijkdom, hè? Achteloos een toverbal van adembenemende schoonheid in je mond steken. O, daar heb je thuis nog een hele zak van, hoor. En niet te beroerd zijn om je snoepgoed van bedenkelijke kwaliteit uit te delen aan kindertjes die in de buurten van minder allooi hun ronde hadden moeten doen en die alleen maar van die met industrieel vergif geglazuurde gepofte rijstkorrels hadden gekregen.
pi_74637323
Sterk staaltje schooierij, Gilles
pi_74638380
Dank je beeer. Ik kon prachtig zingen.
pi_74640487
Alweer uren geen Claudia! En ze wilde zelf zo graag op de twaalfde.
  donderdag 12 november 2009 @ 17:37:16 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74640886
Ja, 12 is mooi. Collecteren op 11 november langs de deuren met je lampion, op 12 november trakteren op school.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 november 2009 @ 17:39:04 #243
15967 Frollo
pi_74640938
Ik ken dat helemaal niet, dat van op het schoolplein de volgende dag. We waren allemáál langs de deuren geweest, dus wat zou je gaan lopen patsen met je snoep?
  donderdag 12 november 2009 @ 17:42:09 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74641022
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:39 schreef Frollo het volgende:
Ik ken dat helemaal niet, dat van op het schoolplein de volgende dag. We waren allemáál langs de deuren geweest, dus wat zou je gaan lopen patsen met je snoep?
Trakteren omdat je jarig bent op 12 november, Frollo.
  donderdag 12 november 2009 @ 17:42:25 #245
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_74641032
Blijkbaar ben ik 48 gebanned geweest voor het openen van een reltopic in R&P met een kloontje. Nu is het alleen zo dat ik dat helemaal niet gedaan heb. Hebben jullie daar iets van meegekregen?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 12 november 2009 @ 17:48:36 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74641261
Ja JAM, dat hebben we uitgebreid bediscussieerd. Moet je even bijlezen.
pi_74641689
Ik ben trots op je JAM.

Vorige week had ik op mijn werk post van de universiteit van Leuven. Ik had heel eventjes de hoop dat jij mij spontaan een prachtige brief had geschreven en een envelop had weten te ritselen van de universiteit. Maar nee, het was een brief waarin ze overigens heel netjes vroegen of ik mijn leerlingen wil informeren over de mogelijkheden om in Leuven te studeren.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_74641693
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:39 schreef Frollo het volgende:
Nee, nee: zo denken kinderen niet hoor Frollo. Dit is veel te volwassen. Sommige kindertjes hebben móói snoep en sommige arme kindertjes hebben prutspul. En aangezien het schoolplein toch wel vrij hoog scoort op de lijst van plaatsen waar slechts de allerlaagse lusten en wrede uitsluiting plaatsvindt, wellicht op de straten van Mogadishu en een dameskapsalon in een middelgrote provinciestad na, was dit toch wel dè plek om inherente oneerlijkheid van het bestaan breed uit te venten.
pi_74641724
Oh fuck, ik moet nog steeds mijn aardigheidje voor JAM op de post doen. Sorry JAM!
  donderdag 12 november 2009 @ 18:18:19 #250
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74642118
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:53 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog wel mijn eigen lampiontochten. We spreken nu over vele decennia terug, ten tijde van mijn bannelingsjaren in het verre Friesland. IR zal er wellicht van kunnen meepraten.
Toen ik in Friesland aankwam was ik bijna 16, dus was het daar ongebruikelijk dat ik nog geen nageslacht verwerkt had. Ik was dus te oud om nog te lopen, en te jong om Gnarfje in de gaten te houden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')