Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:
Twee. En dat op de vierde verdieping. Toen ik naar huis fietste door de Bellamystraat werd daar druk gezongen en ik hoorde dat de optocht in het Vondelpark ook druk bezocht was. Dus er gebeurd wel degelijk wat in A'dam.quote:Op donderdag 12 november 2009 08:36 schreef Gellius het volgende:
En? Wie heeft er gisteren nog lampionkindertjes aan de deur gehad? Ik alvast niet.
... maar dat zal aan mijn humeur liggen.quote:You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
'Cause you're a loudmouth babe
You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
You're a loudmouth baby
You better shut up
I'm gonna beat you up
'Cause you're a loudmouth babe loudmouth babe
Nee, hij hing aan een touwtje.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:36 schreef Gellius het volgende:
Dat geeft niks hoor Z, ik kan mij het dode diertje zò al wel voor de geest halen: de verfomfaaide staart, de doffe oogjes. De modder op de geknakte vleugelpunten. Het in doodsangst opengesperde snaveltje. Het ingedrukte schedeltje. De tractorsporen over het eens rode borstje. Het acheloze gebaar waarmee de boer met de punt van zijn rubberlaars het dier uit het profiel van zijn wiel tikt. Hoe de hond het oppakt van de grond en even later walgend in de sloot laat vallen. Hoe het gekneusde verenpakketje snel zwaarder wordt, en naar bodem zinkt. De slakjes en wormpjes en alle andere nuttige diefjes die zich aan het karkas tegoed doen. En hoe het dan tenslotte allemaal vergeten wordt. Het heeft nooit bestaan, nooit bestaan.
Dat is ook beter, het. Die is nog beter natuurlijk.quote:Ik zeg overigens het NRC..
Een vogel met zelfinzicht. Da's mooi, dat zie je niet veel.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:45 schreef Z het volgende:
Nee, hij hing aan een touwtje.
Zeep met zelfinzicht daarentegen...quote:Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een vogel met zelfinzicht. Da's mooi, dat zie je niet veel.
Trakteren omdat je jarig bent op 12 november, Frollo.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:39 schreef Frollo het volgende:
Ik ken dat helemaal niet, dat van op het schoolplein de volgende dag. We waren allemáál langs de deuren geweest, dus wat zou je gaan lopen patsen met je snoep?
Nee, nee: zo denken kinderen niet hoor Frollo. Dit is veel te volwassen. Sommige kindertjes hebben móói snoep en sommige arme kindertjes hebben prutspul. En aangezien het schoolplein toch wel vrij hoog scoort op de lijst van plaatsen waar slechts de allerlaagse lusten en wrede uitsluiting plaatsvindt, wellicht op de straten van Mogadishu en een dameskapsalon in een middelgrote provinciestad na, was dit toch wel dè plek om inherente oneerlijkheid van het bestaan breed uit te venten.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:39 schreef Frollo het volgende:
Ik ken dat helemaal niet, dat van op het schoolplein de volgende dag. We waren allemáál langs de deuren geweest, dus wat zou je gaan lopen patsen met je snoep?
Toen ik in Friesland aankwam was ik bijna 16, dus was het daar ongebruikelijk dat ik nog geen nageslacht verwerkt had. Ik was dus te oud om nog te lopen, en te jong om Gnarfje in de gaten te houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:53 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog wel mijn eigen lampiontochten. We spreken nu over vele decennia terug, ten tijde van mijn bannelingsjaren in het verre Friesland. IR zal er wellicht van kunnen meepraten.
Oh ja. Wel, hierbij; alsjullieblieftquote:Op donderdag 12 november 2009 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Trakteren omdat je jarig bent op 12 november, Frollo.
Zeker. Van het gemoedelijke bourgondische intellectueel niet eens zo tegenvallende brabant en de bijna randstedelijke bebouwing van den bosch naar de Eeuwige Modderpoel van Suawoude, waar men niet eens mijn taal sprak en men een boek beschouwde als een wat eigenaardig vormgegeven brandstof.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:23 schreef Gellius het volgende:
Pas op je 16e! Wellicht is dat nog wreder.
De wie?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:36 schreef Gellius het volgende:
O, is Frollo jarig vandaag? Ik dacht dat dit over de het trage kroost van de MacGillavrietjes ging.
Van harte!quote:Op donderdag 12 november 2009 18:41 schreef sigme het volgende:
[..]
De wie?
Ik trakteer, ik ben jarig.
Nu, het mijne is anders na 6 (!!) dagen nog altijd niet ontdooid.quote:
Neen.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:43 schreef ShadyLane het volgende:
Nie knieze, nie zeure, dès harstikke fout,
vergit nie te lèève want straks bènde oud.
Nie knieze, nie zeure, dès harstikke fout,
vergit nie te lèève want straks bènde oud.
Ach, leef je maar lekker uit.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:54 schreef ShadyLane het volgende:
In dat geval sorry. Ik had er geen weet van.
Het kwam trouwens van de site van Carnavalsvereniging "Nie Maawe"![]()
Nu houd ik echt op.
Waarom zo koel?quote:Op donderdag 12 november 2009 21:12 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nu, het mijne is anders na 6 (!!) dagen nog altijd niet ontdooid.
Heel goed!quote:Op vrijdag 13 november 2009 03:30 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Vanavond bij een verjaardagsfeestje - de jarige heb ik Houellebecq gegeven -
Da's typisch Nimweegs.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:43 schreef Gellius het volgende:
En "dà ès!" voor: "dat klopt". Dat hoor ik ook wel eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |