abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74595621
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gellius, we hebben de pubquiz gewonnen. Prijs is een klok waarin we een foto van de leden van het winnende team moeten plakken die dan op onze uitvalsbasis komt te hangen.
Mijn hart weent, IR.
pi_74595722
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:19 schreef Lienekien het volgende:
http://www.verontrustemoeders.nl/index.html

Claudia, misschien krijg je spontaan weeën van bovenstaande site.
"... De zogenaamde Mexicaanse griep ..."
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:23 schreef Gellius het volgende:

[..]

Comic Sans! .
Dat zegt meteen genoeg!
Aldus.
pi_74595926
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:37 schreef Z het volgende:

[..]

"... De zogenaamde Mexicaanse griep ..."
[..]

Dat zegt meteen genoeg!
Het pdf-document is ook tamelijk hilarisch:

Geachte landgenoot,

De komende H1N1-griepvaccinaties zijn (nog) vrijwillig. Voordat u kiest om die bij u te laten inspuiten: Kent u de gevaarlijke inhoud van deze experimentele vaccins? Weet u wat voor schade die stoffen in uw lichaam kunnen aanrichten?

• MF59, AS04 (squaleen)
→ autoimmuunziekten, MS, lupus

• aluminiumverbindingen
→ Alzheimer, ADHD

• kwik (Thimerosal)
→ hersenschade, autisme

• formaldehyde
→ kanker

• polysorbaat 80
→ onvruchtbaarheid

• neomycine
→ allergieën

Nu u dit weet, laat u zich vaccineren met deze niet geteste, experimentele vaccins?
Ja / Nee
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74595936
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:20 schreef Z het volgende:
Ha.

Is dat de New Yorker Nocigar?
[ afbeelding ]
Ho.
Toch wel ben ik bang.
anonieme razernist
  woensdag 11 november 2009 @ 09:47:59 #106
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_74595993
Hatsikidee.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 11 november 2009 @ 09:49:44 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74596034
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het pdf-document is ook tamelijk hilarisch:

Geachte landgenoot,

De komende H1N1-griepvaccinaties zijn (nog) vrijwillig. Voordat u kiest om die bij u te laten inspuiten: Kent u de gevaarlijke inhoud van deze experimentele vaccins? Weet u wat voor schade die stoffen in uw lichaam kunnen aanrichten?

• MF59, AS04 (squaleen)
→ autoimmuunziekten, MS, lupus

• aluminiumverbindingen
→ Alzheimer, ADHD

• kwik (Thimerosal)
→ hersenschade, autisme

• formaldehyde
→ kanker

• polysorbaat 80
→ onvruchtbaarheid

• neomycine
→ allergieën

Nu u dit weet, laat u zich vaccineren met deze niet geteste, experimentele vaccins?
Ja / Nee
Hilarisch? Schandalig! Als je googelt op MS en squaleen kom je op talloze zinloze websites dezelfde schandalige informatie tegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_74596152
Ach, ik heb het idee dat elk weldenkend mens deze informatie met een korreltje zout neemt door de wijze van presenteren. Veel mensen zijn bang voor onbekende bijwerkingen maar niet voor bijvoorbeeld autisme. Die claim is zo sterk dat de alarmbellen wel afgaan.
pi_74596155
Let wel:
Anneke Bleeker is een gewone moeder die ongerust raakte over de vaccinatie voor Baarmoederhalskanker, en wilde meer informatie als er door de overheid, RIVM en GGD's werd gegeven.
Inmiddels is zij door haar uitgebreide onderzoeken een expert geworden op het gebied van vaccineren, en wat dat voor gevolgen heeft voor het menselijk lichaam.
anonieme razernist
pi_74596471
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:00 schreef Gellius het volgende:
Kom kom, potje SMAC kan nog best.

Tien jaar oud alweer. Tsjongejongejonge.
Alpha Centauri blijft mijn #1 bron van levensbeschouwende wijsheden:

"Resources exist to be consumed. And consumed they will be, if not by this generation then by some future. By what right does this forgotten future seek to deny us our birthright? None I say! Let us take what is ours, chew and eat our fill."
pi_74596525
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:08 schreef beeer het volgende:

[..]

Alpha Centauri blijft mijn #1 bron van levensbeschouwende wijsheden:

"Resources exist to be consumed. And consumed they will be, if not by this generation then by some future. By what right does this forgotten future seek to deny us our birthright? None I say! Let us take what is ours, chew and eat our fill."
Da's wel erg aristotelisch (doelmatigheid van de natuur). Maar Aristoteles was een toffe peer.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:12:07 #112
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74596553
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, ik heb het idee dat elk weldenkend mens deze informatie met een korreltje zout neemt door de wijze van presenteren. Veel mensen zijn bang voor onbekende bijwerkingen maar niet voor bijvoorbeeld autisme. Die claim is zo sterk dat de alarmbellen wel afgaan.
Ik betwijfel het hoor. Ik heb gisteren zo veel collega's gehoord die eigenlijk allemaal ernstige bezwaren hadden (en waarschijnlijk nog niet eens op die site hadden gekeken maar elkaar nog ongefundeerder bangmaken).

Dan kan je natuurlijk zeggen 'ja, maar dat waren moslims, dat is een achtelijke cultuur' en dan zeg ik 'dat kan wel zo wezen, maar er zijn ook een hele hoop achtelijke nederlanders'.

In mijn andere hoedanigheid ga ik misschien helpen bij een vaccinatiedag, dat is wel weer leuk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_74596659
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik betwijfel het hoor. Ik heb gisteren zo veel collega's gehoord die eigenlijk allemaal ernstige bezwaren hadden (en waarschijnlijk nog niet eens op die site hadden gekeken maar elkaar nog ongefundeerder bangmaken).
Het probleem is dat artsen ons ook niet gefundeerd kunnen geruststellen. Er komt een onzekere factor bij kijken, maar men (de overheid en de medische sector) schat de mogelijke gevolgen van de Mexicaanse griep ernstiger in dan mogelijke bijwerkingen van het vaccin.

Ik vind het dus niet zo raar dat mensen bang zijn. Wat me alleen verbaast is dat ze ineens doen alsof ze volwaardig aan een discussie deel kunnen nemen. Wat weet een leek nou van vaccins? Ik ga liever af op de mening van mijn arts.

Maar goed, de bangmakerij dwingt de overheid wel om meer (wetenschappelijke) informatie te geven, en dat vind ik wel een positieve ontwikkeling.
pi_74597238
In 1976 stierven meer mensen en werden meer mensen ernstig ziek van het vaccin dan van de varkensgriep zelf. Ik heb dus zo mijn bedenkingen (naast het feit dat het vaccinatieprogramma politiek gemotiveerd is met een onderliggend corporatistisch complot natuurlijk)
  woensdag 11 november 2009 @ 10:38:19 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74597295
Punt vind ik nog dat een mogelijk risico bij vaccineren (bij één op de zoveel kan het wel eens heel fout aflopen) door de overheid/RIVM wordt beoordeeld als een aanvaardbaar risico. Maar als jij ouder van een kind bent, wil je natuurlijk niet die statistiek worden.

Enfin, die statistiek dreigt ook omdat nu een op de zoveel aan de griep overlijdt.
pi_74597339
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

En als ze niet luisteren dan moet je zodiakk erbij halen!
pi_74597419
De perverse relatie tussen de overheid en de farmaceutische industrie maakt het niet eenvoudiger om informatie te interpreteren.

Ach, voor mezelf zou ik het sowieso niet doen. Ik vind het idee dat een baby'tje doodziek kan worden en aan de beademing kan belanden gewoon eng.
pi_74597445
Het Rijk weet wat ze doet.
pi_74597455
Gelukkig is er daarom (nog) de persoonlijke vrijheid om de keuze te maken om wel of niet gevaccineerd te worden. Ik voel momenteel trouwens iets van een griep bij me opkomen dus misschien weet ik over een aantal dagen wel of ik een goede of slechte keuze heb gemaakt. Ik houd jullie op de hoogte. (Tenzij ik dood ben gegaan natuurlijk)
pi_74597496
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:42 schreef zodiakk het volgende:
Het Rijk laat zich vaak adviseren door partijen die er belang bij hebben om een middel te slijten. Dat het Rijk weet wat ze doet stelt me dus niet bepaald gerust.
pi_74597555
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:42 schreef beeer het volgende:
Gelukkig is er daarom (nog) de persoonlijke vrijheid om de keuze te maken om wel of niet gevaccineerd te worden.
Er is toch geen reden om ervanuit te gaan dat het (ooit) verplicht zou worden?
pi_74597620
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:42 schreef zodiakk het volgende:
Het Rijk werd op Endor anders wel verslagen door een stel slechtbewapende beertjes
pi_74597913
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is toch geen reden om ervanuit te gaan dat het (ooit) verplicht zou worden?
Volgens mij is het laatst eens onderzocht, en was er een meerderheid (van de bevolking, niet van het parlement *pfiew*) voorstander van verplicht vaccineren (polio, denk ik).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74598062
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij is het laatst eens onderzocht, en was er een meerderheid (van de bevolking, niet van het parlement *pfiew*) voorstander van verplicht vaccineren (polio, denk ik).
Het anti-vaccinatiestandpunt wordt waarschijnlijk sterk geassocieerd met religieuze fanatici. Ik vermoed dat zo'n peiling er nu heel anders uit zou zien.

Vooralsnog mogen werkgevers hun personeel niet eens verplichten om zich te laten vaccineren. Ik maak me dus geen zorgen.
pi_74598143
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Punt vind ik nog dat een mogelijk risico bij vaccineren (bij één op de zoveel kan het wel eens heel fout aflopen) door de overheid/RIVM wordt beoordeeld als een aanvaardbaar risico. Maar als jij ouder van een kind bent, wil je natuurlijk niet die statistiek worden.

Enfin, die statistiek dreigt ook omdat nu een op de zoveel aan de griep overlijdt.
Nou, precies! Ik ben blij met de positie waarin wij ons bevinden: gevaren uit de directe omgeving van de baby zo klein mogelijk maken (onszelf in laten enten, weinig mensen op bezoek, geen kinderdagverblijf) zonder de baby zelf bloot te stellen aan mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Als je oudere kinderen hebt zoals Z lijkt de keuze me moeilijker.
pi_74598181
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het anti-vaccinatiestandpunt wordt waarschijnlijk sterk geassocieerd met religieuze fanatici. Ik vermoed dat zo'n peiling er nu heel anders uit zou zien.
Ik heb de indruk dat massa's weinig verband zien tussen verplicht stellen van vaccineren tegen een vreselijke ziekte als polio en de vrijheid om je niet te laten inenten tegen griep.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74598382
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat massa's weinig verband zien tussen verplicht stellen van vaccineren tegen een vreselijke ziekte als polio en de vrijheid om je niet te laten inenten tegen griep.
De massa heeft sowieso niet veel op met principes, maar redeneert veeleer op een utilitaristische manier: hoeveel leed kan er voorkomen worden door al dan niet verplicht stellen? Daarom vermoed ik dat elke peiling sterk af zal hangen van de nieuwsberichten op dat moment. Momenteel worden vaccinaties in het algemeen kritisch bekeken (dus niet alleen de griepprik) en daarom denk ik dat de keuzevrijheid van ouders deze maand op meer sympathie kan rekenen.
pi_74598876
Against such abominations, we organize our defenses on the principle that one strong and able mind can shield the many.
pi_74599027
Zeg! Nou lag ik vannacht te ijlen en m'n bed te doordrenken met zweet, maar had nog de helderheid om te denken: "het is de elfde, dus Claudia is nu ook wakker en aan het bevallen". Wat is dit nu?
  woensdag 11 november 2009 @ 11:35:52 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74599096
Ik heb vandaag ook al gedacht: Vanavond zijn we naar een concert. Misschien ligt Claudia dan wel weeën weg te puffen.
pi_74599298
En ik had al zo'n last van Mexicaansegriepteleurstelling. Wel beroerd, géén keelpijn, géén droge hoest. Ervan uitgaand dat aan die Mexicaanse toch niemand ontkomt voelt elke andere vorm van griepjes en verkoudheden zo zinloos.
  woensdag 11 november 2009 @ 11:59:32 #132
11923 I.R.Baboon
pi_74600004
Ga je zaterdag wel weer functioneren, SL?
  woensdag 11 november 2009 @ 12:09:25 #133
11923 I.R.Baboon
pi_74600312
quote:
Als je mooie lijnen wilt maken in Word moet je er eerst voor zorgen dat in 'Opmaak | Auto-opmaak' de optie 'Automatisch opmaken en elke wijziging verwerken' is geselecteerd. Kies in het schildje 'AutoOpmaak'voor 'alles accepteren'. Kies nu 'Extra | AutoCorrectie-opties'. Klik nu op het tabblad 'AutoOpmaak tijdens typen'. Vink 'Randlijnen' aan en bevestig via 'OK'.

Teneinde een rechte lijn over de pagina te maken (voorbeeld 1) typ je, op een nieuwe regel,
vijf streepjes (-) en druk je op [Enter].
Had je liever een dubbele lijn in je document (voorbeeld 2): typ drie keer het is-teken (=) en druk op [Enter].
Een uiterst fraai driedubbele lijn (dun-dik-dun, voorbeeld 3) creëer je door drie maal (#) te typen en vervolgens op [Enter] te drukken.
Een vette lijn (voorbeeld 4) komt te voorschijn na drie keer onderlijning (_) te toetsen en op [Enter] te drukken.
Een vette stippellijn (voorbeeld 5) verschijnt na drie maal (*) en [Enter].
Drie tildes (~) en [Enter] levert een fraaie gegolfde lijn (voorbeeld 6) op.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:21:07 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74602484
Goede middag.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:23:42 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74602565
Haai.
pi_74602750
Ha, Erik .
Ik hoop het IR. Ik moet en zal in elk geval vrijdagavond naar mijn favoriete liveband

maar of dan de dag erna de SP (ja, verkettert u mij maar)-bijeenkomst en jullie geweldige verjaardagsfestijn ook nog gaan lukken valt te bezien.

Aangezien ik vannacht, toen ik onder drie dekbedden lag te klappertanden, ervan overtuigd was onmogelijk naar de supermarkt te kunnen vandaag, en zometeen precies dat ga doen, heb ik goede hoop.
pi_74603058
Wat zetten normale mensen op een condoleancekaart. Zonder al te bot over te komen bedoel ik.

Ik kom niet verder dan wat ik gewoonlijk zeg wanneer iemand de pijp is uitgegaan: "zo gaat dat" (uit Slachthuis-Vijf)
  woensdag 11 november 2009 @ 13:42:15 #138
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74603116
Ik zag laatst dat er nu ook voorgedrukte condoleancekaarten bestaan, met hele verhalen erop over bloemen die te vroeg in de knop worden gebroken en zo. Hoef je alleen maar je naam eronder te zetten.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:42:27 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74603126
Veel sterkte in deze moeilijke tijd.
pi_74603141
Normale mensen schrijven "veel sterkte in de komende tijd".
Normale mensen op Fok schrijven "RIP voor de nabestaanden".
  woensdag 11 november 2009 @ 13:43:23 #141
15967 Frollo
pi_74603157
En zo is het, SL.
pi_74603212
Tof dat je naar Moz was trouwens! Mijn zusje was erg positief over het concert (en opgelucht dat ie er uberhaupt was, en niet na twee nummers stopte). Het schijnt wel vrij abrupt opgehouden te zijn na 1 toegift, maar het was in elk geval een volledig concert. En goed, zei ze.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:45:52 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74603456
"Veel sterkte in komende tijd" is een safe bet. Maar ik wil toch marginaal origineler over proberen te komen. Misschien een bijbelpassage uit het boek Prediker of Psalmen of zo (het zijn christenhonden geloof ik)
pi_74603464
Ik kan die takkeherrie van bovenstaand filmpje momenteel in het geheel niet verdragen trouwens, dus indien nog niet helemaal beter dan maar geen "gesterkt door een boel paracetamollen toch gaan"-acties.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:53:15 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74603521
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:51 schreef beeer het volgende:
"Veel sterkte in komende tijd" is een safe bet. Maar ik wil toch marginaal origineler over proberen te komen. Misschien een bijbelpassage uit het boek Prediker of Psalmen of zo (het zijn christenhonden geloof ik)
Origineel zijn doe je maar bij feestelijkheden.

Ik zou al helemaal geen bijbelverzen gaan citeren omdat zij dan toevallig christelijk zijn.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:54:59 #147
15967 Frollo
pi_74603579
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:44 schreef ShadyLane het volgende:
Tof dat je naar Moz was trouwens! Mijn zusje was erg positief over het concert (en opgelucht dat ie er uberhaupt was, en niet na twee nummers stopte). Het schijnt wel vrij abrupt opgehouden te zijn na 1 toegift, maar het was in elk geval een volledig concert. En goed, zei ze.
Vijf kwartier duurde het, verbazend kort inderdaad, maar ik vond het eigenlijk wel prettig om een beetje op tijd in mijn nest te liggen. Hoe dan ook, ik kan nog steeds niet geloven dat ik hem dan eindelijk eens in het echt heb gezien.

Ach ja, en dan sta je daar, en dan herinner je je ineens dat je het in de jaren 80, de hoogtijdagen van de Smiths, zo ontzettend belachelijk vond dat die oude lullen van de Stones nog steeds toerden.
pi_74603674
Maar da's anders. De Stones willen niet ouder worden, Moz wordt meer en meer een heer.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:57:38 #149
15967 Frollo
pi_74603676
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Origineel zijn doe je maar bij feestelijkheden.

Ik zou al helemaal geen bijbelverzen gaan citeren omdat zij dan toevallig christelijk zijn.
Ik heb weleens een gedicht in een rouwkaart geciteerd, ik dacht van Rutger Kopland (maar niet Jonge sla natuurlijk). Destijds (een jaar of twaalf geleden) dacht ik serieus dat de desbetreffende nabestaande er wel troost in zou vinden, maar ik heb nooit mogen vernemen of dat inderdaad zo was.

Nu zou ik het toch wat neutraler en onpersoonlijker houden. Je stuurt geen rouwkaart om je belezenheid te demonstreren.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:58:12 #150
15967 Frollo
pi_74603697
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef ShadyLane het volgende:
Maar da's anders. De Stones willen niet ouder worden, Moz wordt meer en meer een heer.
Da's een goeie!
pi_74603756
Als ik zo'n kaart zou krijgen met een standaardtekst erop zou ik dat niet erg waarderen.
pi_74603796
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:42 schreef ShadyLane het volgende:
Normale mensen schrijven "veel sterkte in de komende tijd".
Normale mensen op Fok schrijven "RIP voor de nabestaanden".
Toen een tijdje terug het overlijden van mijn oma tersprake kwam was er ook een user die niets anders wist te melden dan dat er een spelfout in mijn post zat. Zo iemand verdient zelf een spoedige uitvaart.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:01:33 #153
15967 Frollo
pi_74603809
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:00 schreef beeer het volgende:
Als ik zo'n kaart zou krijgen met een standaardtekst erop zou ik dat niet erg waarderen.
Dat denk je nu.
Denk ik.

Ja nou ja, ik kan niet in jouw hoofd kijken of in dat van je vrienden, maar ik geloof werkelijk dat je in zulke situaties met wat terughoudendheid sowieso nooit fout zit.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:02:02 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74603828
Mijn ervaring is dat er gekeken wordt naar wie de kaart stuurt, dat de reactie is: fijn dat die wat van zich heeft laten horen. En that's it. Soms denken mensen (m.i.) onterecht dat aan wat ze zeggen of schrijven na een sterfgeval enorm waarde wordt gehecht.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:12:43 #155
11923 I.R.Baboon
pi_74604154
Zolang je maar NIET Nel Benschop of Ida Gerhardt doet, en ook geen 'doodgaan is een beetje sterven'.

Maar qua bijbeltekst kan 'stof zijn gij, en tot stof zult gij wederkeren' of iets dergelijks natuurlijk nooit kwaad. Relativeert meteen een beetje. Zo van 'ja, wat had je dan verwacht, dat iedereen maar blijft rondhuppelen? Moet je je eens indenken, dan was het pas echt fokkin druk geweest ouwe'.
pi_74604350
"doodgaan is een beetje sterven"?
  woensdag 11 november 2009 @ 14:23:05 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74604453
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:19 schreef ShadyLane het volgende:
"doodgaan is een beetje sterven"?
Ja, en ouderdom komt met de jaren.
pi_74604484
Als het regent op dinsdag, is het de volgende dag woensdag.
pi_74604652
quote:
Believe it or not, the recipient may read the good cards over and over. Make yours a good card.
pi_74604774
quote:
Ik weet uit eigen ervaring dat mij de kaart niet zo heel veel uitmaakt, juist de tekst wat erop staat had ik veel meer steun aan!
  woensdag 11 november 2009 @ 14:35:35 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74604803
Heel terecht dat je geen bronnen vermeldt.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:37:11 #162
11923 I.R.Baboon
pi_74604859
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:
Als het regent op dinsdag, is het de volgende dag woensdag.
Mijn vader haalt (te) vaak "als het mist in september valt de kerst in december" aan.
pi_74604928
Als je het verschil wil maken moet je de nabestaande binnenkort eens aanbieden zijn verhaal te doen met een biertje, of maanden later, als iedereen het allemaal alweer vergeten is, nog eens vragen hoe het er nu mee gaat.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:40:24 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74604953
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:39 schreef ShadyLane het volgende:
Als je het verschil wil maken moet je de nabestaande binnenkort eens aanbieden zijn verhaal te doen met een biertje, of maanden later, als iedereen het allemaal alweer vergeten is, nog eens vragen hoe het er nu mee gaat.
Eigenlijk dit, dus.
quote:
If possible, go visit the person at home or go to the funeral. You'd be surprised how much this will mean to them. Don't forget to check in later, too. People tend to go on with their lives and forget that someone is still grieving.
pi_74604991
Laten we in ieder geval vaststellen dat, gezien zijn sociaal dysfunctionele profiel, het prijzenswaardig is dat beeer ons nu vraagt hoe hij een sociaal acceptabele reactie op een sterfgeval moet formuleren.

!
pi_74605088
Kijk zodiakk begrijpt het. Overigens besef ik me nu dat ik geen originele teksten van jullie kan aannemen, want stel je voor dat ze de tekst zo mooi vinden en erop gaan googlen en in deze topic komen
  woensdag 11 november 2009 @ 14:47:28 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74605130
Hoe sta je in verhouding tot de overledene? Of vind je dat te persoonlijk?
  woensdag 11 november 2009 @ 14:51:13 #168
11923 I.R.Baboon
pi_74605233
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Ja, goede vraag! Straks is het z’n zoontje die net aan de griep bezweken is. Of de nabestaanden van een Duitse international.
pi_74605700
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Het probleem is dat ik door mijn familie verondersteld wordt als soort-van-familie in verhouding te staan tot de overledene en daarom een kaartje te sturen, maar zoals zodiakk het al zo mooi uitlegde, ben ik een sociaal dysfunctioneel persoon en geef ik er niet om dat de persoon dood is.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:08:59 #170
15967 Frollo
pi_74605738
Een reden te meer om geen drukte te maken en gewoon 'sterkte in deze moeilijke tijd' te schrijven. Opgelost, slotje.
pi_74605822
Ik zou ook een Alpha Centauri-quote kunnen doen.
pi_74605887
Liefst zonder spelfouten.
anonieme razernist
  woensdag 11 november 2009 @ 15:15:12 #173
15967 Frollo
pi_74605921
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef beeer het volgende:
Iets van Sister Miriam. Of Yang.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:15:50 #174
15967 Frollo
pi_74605938
Staan die quotes ergens online?
pi_74605952
Al uren geen bericht van Claudia, terwijl ze aangaf zich te vervelen. Dat kan maar 1 ding betekenen.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:16:27 #176
15967 Frollo
pi_74605958
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:15 schreef Frollo het volgende:
Staan die quotes ergens online?
Ja, hier: http://www.generationterrorists.com/quotes/smac.html
  woensdag 11 november 2009 @ 15:16:49 #177
15967 Frollo
pi_74605979
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Al uren geen bericht van Claudia, terwijl ze aangaf zich te vervelen. Dat kan maar 1 ding betekenen.
Idd, ze is vermoord door een killer sudoku!
  woensdag 11 november 2009 @ 15:17:26 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74606003
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Die staat in de HEMA te wachten op de brekende vliezen.
pi_74606216
Je beseft je, beder?
pi_74606272
O wacht nee, dat was k_man.
pi_74606341
Verwar je mij nu met beeer? Het moet niet gekker worden.
pi_74607062
quote:
"What do I care for your suffering? Pain, even agony, is no more than information before the senses, data fed to the computer of the mind. The lesson is simple: you have received the information, now act on it. Take control of the input and you shall become master of the output."
  woensdag 11 november 2009 @ 16:11:41 #183
11923 I.R.Baboon
pi_74607566
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef beeer het volgende:
Daar moest ik trouwens hard om lachen.
pi_74608919
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:02 schreef Lienekien het volgende:
Mijn ervaring is dat er gekeken wordt naar wie de kaart stuurt, dat de reactie is: fijn dat die wat van zich heeft laten horen. En that's it. Soms denken mensen (m.i.) onterecht dat aan wat ze zeggen of schrijven na een sterfgeval enorm waarde wordt gehecht.
Dat vond ik ook toen mijn vader overleed. Ik heb één kaartje gehad waarin de oma van mijn lief uitlegde wat de dood van haar vader voor haar betekende, dat je altijd een dochter blijft en altijd je vader blijft missen. Dat vond ik heel lief, want ik was alle goedbedoelde relativerende opmerkingen ('het slijt') wel zat. Dat kaartje is me dus in het bijzonder bijgebleven, maar ik verwachtte heus niet van iedereen zo'n kaartje. Sterker nog, het heeft me verbaasd hoe goed juist de volkomen clichématige condoleances me deden. Daardoor heb ik achteraf bijvoorbeeld spijt gekregen dat ik nooit iets in het condoleancetopic voor Hagelslag heb geschreven.

Overigens vond ik het inderdaad ook heel fijn dat er zoveel mensen kwamen condoleren op de daarvoor bestemde gelegenheden. Om eerlijk te zijn vond ik het ook wel jammer dat ik twee dagen lang bezig ben geweest met handjes schudden en met niemand een echt gesprek heb kunnen voeren.
pi_74609004
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die staat in de HEMA te wachten op de brekende vliezen.
Dat staat morgenavond op het programma. Koopavond.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:58:07 #186
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74609117
Straks wordt het echt nog vrijdag de 13e met dat kind van je.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:59:46 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74609162
Heb je nou al een kamer, Erik?
pi_74609228
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben allang blij als hij überhaupt nog eruit komt.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:04:47 #189
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74609317
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Heb je nou al een kamer, Erik?
Nee. En voor andere vragen moet je achteraan in de (hele lange) rij aansluiten bij alle andere mensen die vinden dat ik een debiel ben en op kamers moet. Gellius staat er ook ergens dus je kan gezellig buurten.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74609528
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:58 schreef Tha_Erik het volgende:
M'n zoontje is (ook) op vrijdag de 13e geboren.
Aldus.
pi_74609581
De enige persoon die ik ken die op vrijdag de 13e geboren is had een ellendig leven en heeft inmiddels zelfmoord gepleegd.
pi_74609595
On a brighter note: ik ga vanavond maar eens vanonder een dekentje deze film kijken. Had iemand zich nou al gewaagd aan Fitzcarraldo?
  woensdag 11 november 2009 @ 17:20:13 #193
11923 I.R.Baboon
pi_74609740
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef ShadyLane het volgende:
De enige persoon die ik ken die op vrijdag de 13e geboren is had een ellendig leven en heeft inmiddels zelfmoord gepleegd.
Leuk bruggetje.

Over leuke bruggetjes gesproken: Gellius, één van de rondes van de quiz was wel wat voor jou geweest, want we moesten tien amsterdamse bruggen benoemen. Dat viel nog niet mee.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:25:29 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74609875
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Nee. En voor andere vragen moet je achteraan in de (hele lange) rij aansluiten bij alle andere mensen die vinden dat ik een debiel ben en op kamers moet. Gellius staat er ook ergens dus je kan gezellig buurten.
Je hebt even de intentie van de warme belangstelling gemist.
pi_74611088
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:14 schreef ShadyLane het volgende:
On a brighter note: ik ga vanavond maar eens vanonder een dekentje deze film kijken. Had iemand zich nou al gewaagd aan Fitzcarraldo?
Je bent de eerste die het hoort, oke?
anonieme razernist
pi_74611121
Tha_erikmodus.
pi_74611181
Mooi, daarnet Ard Schenk en Kees Verkerk bij het journaal.
pi_74611287
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:14 schreef ShadyLane het volgende:
Laatste even het beginnetje gezien. Je hoort het gelijk, okay?
pi_74611329
Ik zeg al niets meer en gooi een pizza in de oven.
pi_74611593
Vervelend dat je weer ziek bent, SL! Bij mij op school zijn ook veel collega's maar vooral veel leerlingen ziek. Het is een soort afvalrace.

The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 11 november 2009 @ 19:29:47 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74613631
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef ShadyLane het volgende:
. Ik ken er eentje die op zijn zevenentwintigste de loterij won en nu getrouwd is met de allermooiste prostituée van Brazilië. Het kan verkeren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74613716
Du hast den schönsten Arsch der Welt.

(Mijn hotel in Madrid had de Duitse MTV op de tv)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 19:34:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')