Volgens mij is het laatst eens onderzocht, en was er een meerderheid (van de bevolking, niet van het parlement *pfiew*) voorstander van verplicht vaccineren (polio, denk ik).quote:Op woensdag 11 november 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is toch geen reden om ervanuit te gaan dat het (ooit) verplicht zou worden?
Het anti-vaccinatiestandpunt wordt waarschijnlijk sterk geassocieerd met religieuze fanatici. Ik vermoed dat zo'n peiling er nu heel anders uit zou zien.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is het laatst eens onderzocht, en was er een meerderheid (van de bevolking, niet van het parlement *pfiew*) voorstander van verplicht vaccineren (polio, denk ik).
Nou, precies! Ik ben blij met de positie waarin wij ons bevinden: gevaren uit de directe omgeving van de baby zo klein mogelijk maken (onszelf in laten enten, weinig mensen op bezoek, geen kinderdagverblijf) zonder de baby zelf bloot te stellen aan mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Als je oudere kinderen hebt zoals Z lijkt de keuze me moeilijker.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Punt vind ik nog dat een mogelijk risico bij vaccineren (bij één op de zoveel kan het wel eens heel fout aflopen) door de overheid/RIVM wordt beoordeeld als een aanvaardbaar risico. Maar als jij ouder van een kind bent, wil je natuurlijk niet die statistiek worden.
Enfin, die statistiek dreigt ook omdat nu een op de zoveel aan de griep overlijdt.
Ik heb de indruk dat massa's weinig verband zien tussen verplicht stellen van vaccineren tegen een vreselijke ziekte als polio en de vrijheid om je niet te laten inenten tegen griep.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het anti-vaccinatiestandpunt wordt waarschijnlijk sterk geassocieerd met religieuze fanatici. Ik vermoed dat zo'n peiling er nu heel anders uit zou zien.
De massa heeft sowieso niet veel op met principes, maar redeneert veeleer op een utilitaristische manier: hoeveel leed kan er voorkomen worden door al dan niet verplicht stellen? Daarom vermoed ik dat elke peiling sterk af zal hangen van de nieuwsberichten op dat moment. Momenteel worden vaccinaties in het algemeen kritisch bekeken (dus niet alleen de griepprik) en daarom denk ik dat de keuzevrijheid van ouders deze maand op meer sympathie kan rekenen.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat massa's weinig verband zien tussen verplicht stellen van vaccineren tegen een vreselijke ziekte als polio en de vrijheid om je niet te laten inenten tegen griep.
quote:Als je mooie lijnen wilt maken in Word moet je er eerst voor zorgen dat in 'Opmaak | Auto-opmaak' de optie 'Automatisch opmaken en elke wijziging verwerken' is geselecteerd. Kies in het schildje 'AutoOpmaak'voor 'alles accepteren'. Kies nu 'Extra | AutoCorrectie-opties'. Klik nu op het tabblad 'AutoOpmaak tijdens typen'. Vink 'Randlijnen' aan en bevestig via 'OK'.
Teneinde een rechte lijn over de pagina te maken (voorbeeld 1) typ je, op een nieuwe regel,
vijf streepjes (-) en druk je op [Enter].
Had je liever een dubbele lijn in je document (voorbeeld 2): typ drie keer het is-teken (=) en druk op [Enter].
Een uiterst fraai driedubbele lijn (dun-dik-dun, voorbeeld 3) creëer je door drie maal (#) te typen en vervolgens op [Enter] te drukken.
Een vette lijn (voorbeeld 4) komt te voorschijn na drie keer onderlijning (_) te toetsen en op [Enter] te drukken.
Een vette stippellijn (voorbeeld 5) verschijnt na drie maal (*) en [Enter].
Drie tildes (~) en [Enter] levert een fraaie gegolfde lijn (voorbeeld 6) op.
Origineel zijn doe je maar bij feestelijkheden.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:51 schreef beeer het volgende:
"Veel sterkte in komende tijd" is een safe bet. Maar ik wil toch marginaal origineler over proberen te komen. Misschien een bijbelpassage uit het boek Prediker of Psalmen of zo (het zijn christenhonden geloof ik)
Vijf kwartier duurde het, verbazend kort inderdaad, maar ik vond het eigenlijk wel prettig om een beetje op tijd in mijn nest te liggen. Hoe dan ook, ik kan nog steeds niet geloven dat ik hem dan eindelijk eens in het echt heb gezien.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:44 schreef ShadyLane het volgende:
Tof dat je naar Moz was trouwens! Mijn zusje was erg positief over het concert (en opgelucht dat ie er uberhaupt was, en niet na twee nummers stopte). Het schijnt wel vrij abrupt opgehouden te zijn na 1 toegift, maar het was in elk geval een volledig concert. En goed, zei ze.
Ik heb weleens een gedicht in een rouwkaart geciteerd, ik dacht van Rutger Kopland (maar niet Jonge sla natuurlijk). Destijds (een jaar of twaalf geleden) dacht ik serieus dat de desbetreffende nabestaande er wel troost in zou vinden, maar ik heb nooit mogen vernemen of dat inderdaad zo was.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Origineel zijn doe je maar bij feestelijkheden.
Ik zou al helemaal geen bijbelverzen gaan citeren omdat zij dan toevallig christelijk zijn.
Da's een goeie!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef ShadyLane het volgende:
Maar da's anders. De Stones willen niet ouder worden, Moz wordt meer en meer een heer.
Toen een tijdje terug het overlijden van mijn oma tersprake kwam was er ook een user die niets anders wist te melden dan dat er een spelfout in mijn post zat. Zo iemand verdient zelf een spoedige uitvaart.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:42 schreef ShadyLane het volgende:
Normale mensen schrijven "veel sterkte in de komende tijd".
Normale mensen op Fok schrijven "RIP voor de nabestaanden".
Dat denk je nu.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:00 schreef beeer het volgende:
Als ik zo'n kaart zou krijgen met een standaardtekst erop zou ik dat niet erg waarderen.
Ja, en ouderdom komt met de jaren.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:19 schreef ShadyLane het volgende:
"doodgaan is een beetje sterven"?
quote:Believe it or not, the recipient may read the good cards over and over. Make yours a good card.
quote:Ik weet uit eigen ervaring dat mij de kaart niet zo heel veel uitmaakt, juist de tekst wat erop staat had ik veel meer steun aan!
Mijn vader haalt (te) vaak "als het mist in september valt de kerst in december" aan.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:
Als het regent op dinsdag, is het de volgende dag woensdag.
Eigenlijk dit, dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:39 schreef ShadyLane het volgende:
Als je het verschil wil maken moet je de nabestaande binnenkort eens aanbieden zijn verhaal te doen met een biertje, of maanden later, als iedereen het allemaal alweer vergeten is, nog eens vragen hoe het er nu mee gaat.
quote:If possible, go visit the person at home or go to the funeral. You'd be surprised how much this will mean to them. Don't forget to check in later, too. People tend to go on with their lives and forget that someone is still grieving.
Ja, goede vraag! Straks is het z’n zoontje die net aan de griep bezweken is. Of de nabestaanden van een Duitse international.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Hoe sta je in verhouding tot de overledene? Of vind je dat te persoonlijk?
Het probleem is dat ik door mijn familie verondersteld wordt als soort-van-familie in verhouding te staan tot de overledene en daarom een kaartje te sturen, maar zoals zodiakk het al zo mooi uitlegde, ben ik een sociaal dysfunctioneel persoon en geef ik er niet om dat de persoon dood is.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Hoe sta je in verhouding tot de overledene? Of vind je dat te persoonlijk?
Iets van Sister Miriam. Of Yang.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef beeer het volgende:
Ik zou ook een Alpha Centauri-quote kunnen doen.
Idd, ze is vermoord door een killer sudoku!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Al uren geen bericht van Claudia, terwijl ze aangaf zich te vervelen. Dat kan maar 1 ding betekenen.
Die staat in de HEMA te wachten op de brekende vliezen.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Al uren geen bericht van Claudia, terwijl ze aangaf zich te vervelen. Dat kan maar 1 ding betekenen.
"What do I care for your suffering? Pain, even agony, is no more than information before the senses, data fed to the computer of the mind. The lesson is simple: you have received the information, now act on it. Take control of the input and you shall become master of the output."quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, hier: http://www.generationterrorists.com/quotes/smac.html
Daar moest ik trouwens hard om lachen.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef beeer het volgende:
Ik zou ook een Alpha Centauri-quote kunnen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |