Dat was in Japan ook geloof ik, dacht dat dat standaard wasquote:Op woensdag 4 november 2009 14:17 schreef AMDB het volgende:
ConfettikanonHet moet niet gekker worden.
Standaard? Heb je Live at the Apollo wel gezien? AM was toch altijd van de "Geen fratsen, dat scheelt" mentaliteit (al snap je die wss niet als belg zijndequote:Op woensdag 4 november 2009 14:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat was in Japan ook geloof ik, dacht dat dat standaard was![]()
'De catapult' tochquote:Op woensdag 4 november 2009 14:23 schreef conobram het volgende:
De Confetti Catapult? Is het niet Het Confetti Catapult?
Neen, net voor de encore. Volgens mij bij Secret Door, maar ben niet zekerquote:Op woensdag 4 november 2009 14:22 schreef Jacobuspower het volgende:
ben wel benieuwd bij welk nummer ze dat deden, 505?
Volgens mij moet het eigenlijk als 'de confettikatapult' geschreven worden.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:23 schreef conobram het volgende:
De Confetti Catapult? Is het niet Het Confetti Catapult?
Niet gezien neequote:Op woensdag 4 november 2009 14:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Standaard? Heb je Live at the Apollo wel gezien? AM was toch altijd van de "Geen fratsen, dat scheelt" mentaliteit (al snap je die wss niet als belg zijnde).
Ik weet niet of iedereen bekend is met C1000 reclamesquote:Op woensdag 4 november 2009 14:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Niet gezien neeEn ja, ik snap wat je bedoelt
Hm inderdaad, maar het klinkt zo vreemdquote:Op woensdag 4 november 2009 14:23 schreef Xrenity het volgende:
Confetti kanon is wel... anders voor een AM gig
[..]
'De catapult' toch
Ohzo, nee, dan snap ik het nietquote:Op woensdag 4 november 2009 14:25 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik weet niet of iedereen bekend is met C1000 reclames
Het is 'de confetti' en 'de katapult'quote:Op woensdag 4 november 2009 14:26 schreef conobram het volgende:
[..]
Hm inderdaad, maar het klinkt zo vreemd
Wat lopen ze op Dangerous Animals te hatenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ohzo, nee, dan snap ik het niet![]()
Anyway, NME scans zijn er![]()
http://www.imagebam.com/image/da266654736408
http://www.imagebam.com/image/31634954736409
http://www.imagebam.com/image/e407ea54736410
http://www.imagebam.com/image/3e182454736411
http://www.imagebam.com/image/b3424854736413
Inderdaadquote:Op woensdag 4 november 2009 14:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Wat lopen ze op Dangerous Animals te haten
Heeft dan echt niemand de beelden van Japan bekekenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:39 schreef maan. het volgende:
Ik geloofde het gisteren ook niet helemaal vandaar dat ik me echt dood schrok!
Arno wat vond je van de opening?
Heb de beelden wel bekeken, maar voor mij was het gewoon één van de vele "Humbug"-shows, die mij stukken minder kunnen boeien dan vroeger. Hopelijk komt daar in de HMH weer verandering in.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heeft dan echt niemand de beelden van Japan bekekenIk had het wel verwacht.
DLL was wel een goede opener ja
Ze slaan de plank over "Favourite Worst Nightmare" ook wel flink mis, zeg. En ik dacht dat NME het toentertijd geroemd had als beste album ooit, zoals bij elk album waar ze enthousiast over zijn? En "Humbug" kreeg een 7-tje van ze? NMEquote:Op woensdag 4 november 2009 14:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Wat lopen ze op Dangerous Animals te haten
Idd vaag. Debuutalbum kreeg een 10, FWN een 9 en Humbug een 7. En dan zeggen ze bij die Humbug review dit:quote:Op woensdag 4 november 2009 15:13 schreef Aisumasen het volgende:
En "Humbug" kreeg een 7-tje van ze? NME.
Hebben ze het over zichzelf?quote:See yer later, casual fans
Mja, maar met Humbug hebben ze de standaard fan toch ook wel goed afgeschud. Iets wat ik persoonlijk niet slecht vindquote:Op woensdag 4 november 2009 15:19 schreef Aisumasen het volgende:
En die "casual fans" hebben ze al afgeschud sinds ze niet meer alleen in de Paradiso bovenzaal en Tivoli spelen.
Precies. Hopen dat ze door hun volwassener sound de tienermeisjes in de HMH ook een beetje afschrikken.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, maar met Humbug hebben ze de standaard fan toch ook wel goed afgeschud. Iets wat ik persoonlijk niet slecht vind
Enorm laag! De gemiddelde leeftijd van het publiek was verrassend hoogquote:Op woensdag 4 november 2009 15:28 schreef Haunter het volgende:
[..]
Precies. Hopen dat ze door hun volwassener sound de tienermeisjes in de HMH ook een beetje afschrikken.Hoe was het tienermeisjes-gehalte in Antwerpen?
Ja, natuurlijk is dit een andere schrijver. Maar als samenhangend magazine eerst doen alsof je de nieuwe "Revolver" gehoord hebt, en dan 2 jaar later schrijven als waarheid dat er toch maar een paar degelijke songs op staan, komt het over alsof je jezelf niet serieus neemt.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:22 schreef Xrenity het volgende:
Nouja, er werken natuurlijk meerdere schrijvers bij NME én het kan zo zijn dat zij albums echt beoordelen op 'is het wat voor de mainstream'.
Maargoed, dan nog
Mooi zo. Zoiets als op Lowlands, waar je geïrriteerd aangekeken wordt als je enigszins beweegt, wil ik niet veel vaker meemakenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Enorm laag! De gemiddelde leeftijd van het publiek was verrassend hoogEn niet alleen bij de zitplaatsen, ook bij de staanplaatsen zag ik toch wel een aantal 30+ers.
Dat is met 30+ers misschien nog wel erger hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 15:34 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mooi zo. Zoiets als op Lowlands, waar je geïrriteerd aangekeken wordt als je enigszins beweegt, wil ik niet veel vaker meemaken
Ajoh, daar kom je ook met gemak doorheenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat is met 30+ers misschien nog wel erger hoorDie blijven gewoon staan, die meisjes druipen tenminste nog af met betraande oogjes
quote:Op woensdag 4 november 2009 15:43 schreef Aisumasen het volgende:
En dan nog altijd liever tienermeisjes in de voorste rijen, dan indie-kids die een Julian Casablancas-verkleedpartijtje houden.
Was het nu ook niet 18+?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat was vorige keer ook best erg. Hoop TMF publiek toen.
Over 3 jaartjes zijn we met concert-pensioen?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
I'm with AMDB. Mijn eerste woorden na de Lowlands-slachting waren: "Ik ben hier nu écht te oud voor geworden."
op setlist.fm staat hij er gewoon nog bij hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, eigenlijk kunnen we dat al na 9 december...quote:Op woensdag 4 november 2009 15:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
Over 3 jaartjes zijn we met concert-pensioen?
Jawel, die is sowieso gespeeldquote:
Ik zie het, erover heen gelezenquote:
Ohja, dat zal ook wel. Ik gooi het iig ook op youtube als het er nog niet opstaatquote:Op woensdag 4 november 2009 16:23 schreef MilanILF het volgende:
Ik neem aan dat ook AM France het wel snel op de site heeft staan.
Je maakt ze toch vooral voor jezelf?quote:Op woensdag 4 november 2009 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, en dan te bedenken dat ik nooit problemen heb gehad met het lekken van de eerste goede kwaliteit live-opnames van 5 nieuwe AM-songs in 2007, of één van de 150 andere live-opnames die ik in 3 jaar met veel liefde gepost heb. Het geluid was niet het beste, maar het gaf altijd een mooi sfeerbeeld, zoals inderdaad bij "Sandtrap". Trouwens jammer dat er nooit meer dan dat nummer is opgedoken van de HMH-opname die even op YouTube stond. De Last Shadow Puppets-opnames met twee camera-standpunten was ook wel een favoriet van me.
Maar goed, het scheelt me weer opnames maken bij de volgende optredens, that's their loss.
Ik vind het meer our loss, eigenlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
Maar goed, het scheelt me weer opnames maken bij de volgende optredens, that's their loss.
Idemquote:Op woensdag 4 november 2009 16:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind het meer our loss, eigenlijk
Mij ook! Ik reken er niet op, ze zeggen zoveelquote:Op woensdag 4 november 2009 14:34 schreef AMDB het volgende:
Nick zegt dus in een interview dat ze het er over gehad hebben om een heel snel album te maken zonder tragere tracks.
Lijkt mij wel gaaf
Of nog beter: Een EP met nummers die Humbug net niet haalden en een nieuw album met nieuw materiaalquote:Op woensdag 4 november 2009 17:23 schreef tim. het volgende:
Tegen een EP die op korte termijn kan verschijnen zeg ik ook geen nee.
Ik snap je punt, maar zo onrealistisch is het toch niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef AMDB het volgende:
Ja of, een dubbel-cd met op de één de harde snelle nummers en op de andere de rustigere liedjes!
Met glitters!
Haha nee hoor, ik liet me gewoon gaan in m'n wensenquote:Op woensdag 4 november 2009 18:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zo onrealistisch is het toch niet?
Vind ik juist prachtig, Cookies partijquote:Op woensdag 4 november 2009 22:05 schreef Aisumasen het volgende:
Maar wat een tergende versie spelen ze live toch altijd...
Inderdaad, stomme Fransen altijd, met dat stomme taaltjequote:Op woensdag 4 november 2009 23:18 schreef Merkie het volgende:
Dat interview is niet te beluisteren met die Franse voice-over.
Ben het er niet helemaal mee eens maar goed.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:41 schreef Aisumasen het volgende:
Las hier nog een recensie: http://concertbespreking.(...)eys-lotto-arena.html
Nog meer:quote:Op donderdag 5 november 2009 00:41 schreef Aisumasen het volgende:
Las hier nog een recensie: http://concertbespreking.(...)eys-lotto-arena.html
quote:Arctic Monkeys tonen twee gezichten
Arctic Monkeys spelen voor steeds grotere zalen, maar stellen muziek nog boven show. De Britten entertainden een net niet volgelopen Lotto Arena met minimale middelen: geen spectaculair podiumdoek, pyrotechnics of belachelijke outfits, enkel een sobere videowall waarop je elk groepslid ziet opgaan in het spelplezier. Mooi, maar gedurfd, want het publiek moet ook mee. En dat is net iets moeilijker met het nieuwe Humbug, een groovende, bijwijlen sexy plaat waarop de nog altijd maar 23-jarige lads uit Sheffield de onstuimige punkpop van hun twee vorige albums inruilen voor midtempo songs.
Moedig dus om te openen met het slepende 'Dance little liar', in een waas van rook en sixtiesklanken. Meteen viel het belang op van het extra groepslid, de Last Shadow Puppets-toetsenist John Ashton. Zijn orgel geeft een vollere, warmere klank. Terwijl de gitaren vroeger zenuwachtig maar droog tegen elkaar opbotsten, dienen ze nu als afgemeten sfeermaker.
'Brianstorm' klonk furieus, Turner sloeg prompt aan het headbangen. De staccatogitaren uit 'This house is a circus' en 'Still take you home' sneden als een mes door boter, terwijl 'I bet you look good on the dancefloor' uitnodigde tot pogoën. Matt Helders toonde zich de onmisbare motor met zijn sublieme slagwerk.
'My propellor', samen met 'Crying lightning' een van de betere songs van het nieuwe album, bewees dat een sensueel croonende Turner ook prettig kan zijn. Maar bij andere Humbug-tracks als 'Dangerous animals' pakte de mayonaise niet: te veel vertrouwend op effectjes, te weinig song. En kijk, daar diste de groep 'When the sun goes down' op en de zaal ontwaakte uit haar dip. 'Secret door' besloot de set met confetti, maar we hadden niet de indruk dat ze daar zelf waren opgekomen. De song bewees, net als 'Cornerstone', dat Turner als tekstschrijver zijn gelijke niet kent.
In de toegift sloeg 'Fluorescent adolescent' een geslaagde brug tussen het retrogeluid van de Last Shadow Puppets en de nieuwe groove. In de afsluiter '505' liet Turner zijn gitaar aan de kant.
Samen met het 'volwassener' geluid is ook die jeugdige arrogantie verdwenen. Arctic Monkeys overtuigen moeiteloos met hun songs, maar moeten als 'grote groep' nog wat beter doseren met energie voor een show die van start tot slot kan boeien.
De Standaard
quote:Arctic Monkeys in Lotto Arena: Schriel aapje wordt gespierde gorilla
"They're very loud, and very rock and roll", luidde de povere analyse van de Britse premier Gordon Brown, toen die zich onvermoed outte als fan van Arctic Monkeys. Daarbij bestond hij het helaas om geen enkele song van de Sheffieldse apenkoppen bij naam te kennen. Maar te zijner verdediging: luid klonken Alex Turner en co. wel degelijk in de Lotto Arena.
"What happened to my rock and roll?", dachten we echter toen het concert nauwelijks twee minuten ver was. Securitymensen kwamen driftig gesticulerend het balkon op en maanden dansende toeschouwers kordaat aan om stilletjes hun stoeltjes op te zoeken.
Gelukkig liet de bende van Alex Turner zich voorstaan op onversneden rockesprit. Bij momenten speelde de groep zelfs zo stevig dat de vullingen uit je tanden dreigden te trillen, en niet zelden was dat de verdienste van drummer Matt Helders. De jongen mocht dan wel ogen als een verslagen schaakkampioen, de woorden "agile beast", die op zijn bassdrum werden geschreven, waren minstens even toepasselijk.
In Antwerpen hoorde je overigens duidelijker dan ooit dat de Arctic Monkeys voor hun laatste plaat Humbug de woestijn introkken met Josh Homme: meer dan eens denderden de Queens Of The Stone Age als een op hol geslagen stoomtrein door de set. Het oudere nummer "Still Take You Home" werd bijvoorbeeld lichtjes vertraagd en zwaarder aangezet. Daardoor klonken de Monkeys minder springerig en hoenderfris, maar wel sensueler en krachtiger. Zou het schriele aapje van weleer een gespierde gorilla aan het worden zijn? Een interessante metamorfose, alleszins.
Toch bleef "I Bet You Look Good on the Dancefloor" ook nu weer het absolute hoogtepunt in de set. Een manische pogo werd ingezet op het middenplein en zolang de groep er stevig de pas inhield, bleef de zaal kolken.
Jammer genoeg ging het op dat vlak af en toe mis. Zo speelde Turner een tegendraads spel van aantrekken en afstoten. "Having a good time? Yeah? Alright... I'll change the pace though", waarop het sinistere "My Propeller" werd ingezet. Een knappe versie, maar ze opende ook de deur naar een set die te vaak aan het kabbelen sloeg. Zo had "Dangerous Animals" lang niet dezelfde spankracht als "The View from the Afternoon" of "When the Sun Goes Down".
In Antwerpen kreeg je in extremis een sterke revanche voor hun bijzonder lauw onthaalde Pukkelpoppassage. Maar het grandioze riff-fest dat als een aap in hun mouw zit, wil er vooralsnog niet helemaal uitkomen. Werchter 2010 dan maar?
De Morgen
quote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef hallo-daar het volgende:
Man, wat is het toch irritant dat mensen steeds één of andere 'gemaakte' show willen zien. Ik vind het juist z'n charmes hebben dat ze gewoon spelen, normaal blijven en niet nep zijn.
Er zijn ook mensen die SBS6 kijken én De Telegraaf lezen. Dat is pas erg!quote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef hallo-daar het volgende:
Man, wat is het toch irritant dat mensen steeds één of andere 'gemaakte' show willen zien. Ik vind het juist z'n charmes hebben dat ze gewoon spelen, normaal blijven en niet nep zijn.
Ik vind het juist vet als ze zulke dingen doenquote:Op donderdag 5 november 2009 15:34 schreef Aisumasen het volgende:
Jeetje, alwéér een aangepaste versie. Ze verliezen zichzelf echt helemaal hier. Geef mij maar gewoon het origineel, 2 minuut 50 pure rock 'n' roll zonder fratsen.
Oeh, klinkt goed. Alhoewel ik wel begrijp waarom het niet op Humbug verscheen, maar het zijn wel toffe b-kantenquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:40 schreef MilanILF het volgende:
You guys, you guys!
http://www.amazon.com/Cornerstone/dp/B002VIVAAS/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1257452893&sr=8-4
Catapultquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:40 schreef MilanILF het volgende:
You guys, you guys!
http://www.amazon.com/Cornerstone/dp/B002VIVAAS/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1257452893&sr=8-4
Ik ben de Messias van de tienermeisjesquote:Op woensdag 4 november 2009 15:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Enorm laag! De gemiddelde leeftijd van het publiek was verrassend hoogEn niet alleen bij de zitplaatsen, ook bij de staanplaatsen zag ik toch wel een aantal 30+ers.
Het is een periode dat de jongen zijn overtollige testosteron kwijt moet in het vechten tegen andere mannetjes om zodoende het vrouwtje te veroveren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef Weggeslet het volgende:
Goed, omdat hier nogal wat pitters en moshers vertegenwoordigd blijken te zijn: WAAROM? Wat is er de meerwaarde van? Dansen is leuk en springen ook en helemaal losgaan ook, maar keihard beuken doe je maar op de Zwarte Cross ofzo![]()
Eens eigenlijkquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef Weggeslet het volgende:
[..]
Dansen is leuk en springen ook en helemaal losgaan ook, maar keihard beuken doe je maar op de Zwarte Cross ofzo![]()
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:42 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het is een periode dat de jongen zijn overtollige testosteron kwijt moet in het vechten tegen andere mannetjes om zodoende het vrouwtje te veroveren.
Pitten zit in onze genen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |