abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 15:58:58 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_74388362
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Jawel, die is sowieso gespeeld
Ik zie het, erover heen gelezen .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 4 november 2009 @ 15:59:59 #52
192683 AMDB
Visionair.
pi_74388417
Ik heb het gevoel dat ik aardig dronken aan ga komen bij het concert, terugkomdag van m'n school is natuurlijk ook net die dag geplanned
  woensdag 4 november 2009 @ 16:09:44 #53
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74388763
Vanavond overigens Arctic Monkeys optreden bij Le Grand Journal. Heb helaas geen live stream gevonden maar normaal gezien komt het optreden wel op de site van Canal+
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74389253
Ik neem aan dat ook AM France het wel snel op de site heeft staan.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:26:02 #55
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389371
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:23 schreef MilanILF het volgende:
Ik neem aan dat ook AM France het wel snel op de site heeft staan.
Ohja, dat zal ook wel. Ik gooi het iig ook op youtube als het er nog niet opstaat
  woensdag 4 november 2009 @ 16:27:13 #56
192683 AMDB
Visionair.
pi_74389411
Trouwens, om nog even te reageren op de YouTube account van Aisumasen (vorig topic). Wel heel erg zonde! De Sandtrap/This House is a Circus opname was echt één van m'n favorieten!
pi_74389890
Ja, en dan te bedenken dat ik nooit problemen heb gehad met het lekken van de eerste goede kwaliteit live-opnames van 5 nieuwe AM-songs in 2007, of één van de 150 andere live-opnames die ik in 3 jaar met veel liefde gepost heb. Het geluid was niet het beste, maar het gaf altijd een mooi sfeerbeeld, zoals inderdaad bij "Sandtrap". Trouwens jammer dat er nooit meer dan dat nummer is opgedoken van de HMH-opname die even op YouTube stond. De Last Shadow Puppets-opnames met twee camera-standpunten was ook wel een favoriet van me.

Maar goed, het scheelt me weer opnames maken bij de volgende optredens, that's their loss .
  woensdag 4 november 2009 @ 16:39:27 #58
192683 AMDB
Visionair.
pi_74389934
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, en dan te bedenken dat ik nooit problemen heb gehad met het lekken van de eerste goede kwaliteit live-opnames van 5 nieuwe AM-songs in 2007, of één van de 150 andere live-opnames die ik in 3 jaar met veel liefde gepost heb. Het geluid was niet het beste, maar het gaf altijd een mooi sfeerbeeld, zoals inderdaad bij "Sandtrap". Trouwens jammer dat er nooit meer dan dat nummer is opgedoken van de HMH-opname die even op YouTube stond. De Last Shadow Puppets-opnames met twee camera-standpunten was ook wel een favoriet van me.

Maar goed, het scheelt me weer opnames maken bij de volgende optredens, that's their loss .
Je maakt ze toch vooral voor jezelf?
  woensdag 4 november 2009 @ 16:39:28 #59
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74389937
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind het meer our loss, eigenlijk
  woensdag 4 november 2009 @ 16:41:16 #60
192683 AMDB
Visionair.
pi_74389998
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind het meer our loss, eigenlijk
Idem
  woensdag 4 november 2009 @ 16:42:11 #61
192683 AMDB
Visionair.
pi_74390031
Wat moet ik nu kijken als ik AM live filmpjes wil kijken?

* AMDB haalt Live at the Apollo onder de MJ live dvd van z'n huisgenoten vandaan
pi_74390938
Rond mij stonden wel veel 18 jarige? Stond vrij ver vooraan maar dus niet meer 14 jarige uber hippe mensen.. Maar hoe oud is de gemiddelde leeftijd hier eigenlijk dan vraag ik me af?/ Ik vond het spring gehalte beetje jammer gister. Ik voelde me zelfs beetje bezwaard als ik sprong terwijl ik me meestal aan andere, te overdreven springende, mensen irriteer...
pi_74391366
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:34 schreef AMDB het volgende:
Nick zegt dus in een interview dat ze het er over gehad hebben om een heel snel album te maken zonder tragere tracks.

Lijkt mij wel gaaf
Mij ook! Ik reken er niet op, ze zeggen zoveel .

Tegen een EP die op korte termijn kan verschijnen zeg ik ook geen nee.
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 4 november 2009 @ 17:56:07 #64
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74392308
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:23 schreef tim. het volgende:
Tegen een EP die op korte termijn kan verschijnen zeg ik ook geen nee.
Of nog beter: Een EP met nummers die Humbug net niet haalden en een nieuw album met nieuw materiaal
  woensdag 4 november 2009 @ 18:24:32 #65
192683 AMDB
Visionair.
pi_74393242
Ja of, een dubbel-cd met op de één de harde snelle nummers en op de andere de rustigere liedjes!

Met glitters!
  woensdag 4 november 2009 @ 18:25:32 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74393274
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef AMDB het volgende:
Ja of, een dubbel-cd met op de één de harde snelle nummers en op de andere de rustigere liedjes!

Met glitters!
Ik snap je punt, maar zo onrealistisch is het toch niet?
  woensdag 4 november 2009 @ 18:38:08 #67
192683 AMDB
Visionair.
pi_74393686
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:25 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar zo onrealistisch is het toch niet?
Haha nee hoor, ik liet me gewoon gaan in m'n wensen
pi_74394702
Nog een weekje, ik heb er zin in.
pi_74395365
Tvp, heeft zin in dinsdag.
pi_74402643
Wilde net verwijzen naar ArcticMonkeysFrance . En wederom mooie vrouwen aan tafel. En wéér dat geklap . Maar wat een tergende versie spelen ze live toch altijd...
pi_74403042
Ik zat me dood te ergeren aan dat geklap
En mooie vrouwtjes, ja
pi_74403218
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:05 schreef Aisumasen het volgende:
Maar wat een tergende versie spelen ze live toch altijd...
Vind ik juist prachtig, Cookies partij Maar deze versie is wel heeel sloom, plus dat achterlijke geklap
pi_74403286
Ik doel natuurlijk op dat hele slome... Niet de eerste keer dat ze een song op die manier live weten te verpesten.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:18:24 #75
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74405623
Dat interview is niet te beluisteren met die Franse voice-over .
2000 light years from home
pi_74407644
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:18 schreef Merkie het volgende:
Dat interview is niet te beluisteren met die Franse voice-over .
Inderdaad, stomme Fransen altijd, met dat stomme taaltje
pi_74407997
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:41 schreef Aisumasen het volgende:
Las hier nog een recensie: http://concertbespreking.(...)eys-lotto-arena.html
Ben het er niet helemaal mee eens maar goed.
pi_74420801
Dinsdag en woensdag !
pi_74421584
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:41 schreef Aisumasen het volgende:
Las hier nog een recensie: http://concertbespreking.(...)eys-lotto-arena.html
Nog meer:
quote:
Arctic Monkeys tonen twee gezichten

Arctic Monkeys spelen voor steeds grotere zalen, maar stellen muziek nog boven show. De Britten entertainden een net niet volgelopen Lotto Arena met minimale middelen: geen spectaculair podiumdoek, pyrotechnics of belachelijke outfits, enkel een sobere videowall waarop je elk groepslid ziet opgaan in het spelplezier. Mooi, maar gedurfd, want het publiek moet ook mee. En dat is net iets moeilijker met het nieuwe Humbug, een groovende, bijwijlen sexy plaat waarop de nog altijd maar 23-jarige lads uit Sheffield de onstuimige punkpop van hun twee vorige albums inruilen voor midtempo songs.

Moedig dus om te openen met het slepende 'Dance little liar', in een waas van rook en sixtiesklanken. Meteen viel het belang op van het extra groepslid, de Last Shadow Puppets-toetsenist John Ashton. Zijn orgel geeft een vollere, warmere klank. Terwijl de gitaren vroeger zenuwachtig maar droog tegen elkaar opbotsten, dienen ze nu als afgemeten sfeermaker.

'Brianstorm' klonk furieus, Turner sloeg prompt aan het headbangen. De staccatogitaren uit 'This house is a circus' en 'Still take you home' sneden als een mes door boter, terwijl 'I bet you look good on the dancefloor' uitnodigde tot pogoën. Matt Helders toonde zich de onmisbare motor met zijn sublieme slagwerk.

'My propellor', samen met 'Crying lightning' een van de betere songs van het nieuwe album, bewees dat een sensueel croonende Turner ook prettig kan zijn. Maar bij andere Humbug-tracks als 'Dangerous animals' pakte de mayonaise niet: te veel vertrouwend op effectjes, te weinig song. En kijk, daar diste de groep 'When the sun goes down' op en de zaal ontwaakte uit haar dip. 'Secret door' besloot de set met confetti, maar we hadden niet de indruk dat ze daar zelf waren opgekomen. De song bewees, net als 'Cornerstone', dat Turner als tekstschrijver zijn gelijke niet kent.

In de toegift sloeg 'Fluorescent adolescent' een geslaagde brug tussen het retrogeluid van de Last Shadow Puppets en de nieuwe groove. In de afsluiter '505' liet Turner zijn gitaar aan de kant.

Samen met het 'volwassener' geluid is ook die jeugdige arrogantie verdwenen. Arctic Monkeys overtuigen moeiteloos met hun songs, maar moeten als 'grote groep' nog wat beter doseren met energie voor een show die van start tot slot kan boeien.

De Standaard
quote:
Arctic Monkeys in Lotto Arena: Schriel aapje wordt gespierde gorilla

"They're very loud, and very rock and roll", luidde de povere analyse van de Britse premier Gordon Brown, toen die zich onvermoed outte als fan van Arctic Monkeys. Daarbij bestond hij het helaas om geen enkele song van de Sheffieldse apenkoppen bij naam te kennen. Maar te zijner verdediging: luid klonken Alex Turner en co. wel degelijk in de Lotto Arena.
"What happened to my rock and roll?", dachten we echter toen het concert nauwelijks twee minuten ver was. Securitymensen kwamen driftig gesticulerend het balkon op en maanden dansende toeschouwers kordaat aan om stilletjes hun stoeltjes op te zoeken.

Gelukkig liet de bende van Alex Turner zich voorstaan op onversneden rockesprit. Bij momenten speelde de groep zelfs zo stevig dat de vullingen uit je tanden dreigden te trillen, en niet zelden was dat de verdienste van drummer Matt Helders. De jongen mocht dan wel ogen als een verslagen schaakkampioen, de woorden "agile beast", die op zijn bassdrum werden geschreven, waren minstens even toepasselijk.

In Antwerpen hoorde je overigens duidelijker dan ooit dat de Arctic Monkeys voor hun laatste plaat Humbug de woestijn introkken met Josh Homme: meer dan eens denderden de Queens Of The Stone Age als een op hol geslagen stoomtrein door de set. Het oudere nummer "Still Take You Home" werd bijvoorbeeld lichtjes vertraagd en zwaarder aangezet. Daardoor klonken de Monkeys minder springerig en hoenderfris, maar wel sensueler en krachtiger. Zou het schriele aapje van weleer een gespierde gorilla aan het worden zijn? Een interessante metamorfose, alleszins.

Toch bleef "I Bet You Look Good on the Dancefloor" ook nu weer het absolute hoogtepunt in de set. Een manische pogo werd ingezet op het middenplein en zolang de groep er stevig de pas inhield, bleef de zaal kolken.

Jammer genoeg ging het op dat vlak af en toe mis. Zo speelde Turner een tegendraads spel van aantrekken en afstoten. "Having a good time? Yeah? Alright... I'll change the pace though", waarop het sinistere "My Propeller" werd ingezet. Een knappe versie, maar ze opende ook de deur naar een set die te vaak aan het kabbelen sloeg. Zo had "Dangerous Animals" lang niet dezelfde spankracht als "The View from the Afternoon" of "When the Sun Goes Down".

In Antwerpen kreeg je in extremis een sterke revanche voor hun bijzonder lauw onthaalde Pukkelpoppassage. Maar het grandioze riff-fest dat als een aap in hun mouw zit, wil er vooralsnog niet helemaal uitkomen. Werchter 2010 dan maar?

De Morgen
pi_74421808
Mja, die recensies, ben het er nooit mee eens. Als je wat van AM kent, weet je toch dat je geen spetterende show kunt verwachten? En I Bet You Look Good on the Dancefloor het hoogtepunt, daar ben ik het zeker niet mee eens.
pi_74421877

Jeetje, alwéér een aangepaste versie. Ze verliezen zichzelf echt helemaal hier . Geef mij maar gewoon het origineel, 2 minuut 50 pure rock 'n' roll zonder fratsen.
pi_74421885
Ik begrijp de recensies wel. Niet iedereen is die-hard fan hè
pi_74421982
Man, wat is het toch irritant dat mensen steeds één of andere 'gemaakte' show willen zien. Ik vind het juist z'n charmes hebben dat ze gewoon spelen, normaal blijven en niet nep zijn.
pi_74422167
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef hallo-daar het volgende:
Man, wat is het toch irritant dat mensen steeds één of andere 'gemaakte' show willen zien. Ik vind het juist z'n charmes hebben dat ze gewoon spelen, normaal blijven en niet nep zijn.
pi_74422213
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef hallo-daar het volgende:
Er zijn ook mensen die SBS6 kijken én De Telegraaf lezen. Dat is pas erg!
pi_74422231
nee inderdaad niet iedereen is die hard fan maar als je die nieuwe cd hebt beluisterd kan je toch wel enigsinds een voorstelling maken van hoe een 'nieuw' optreden is.. Ze zijn trouwens toch best positief? Ik vond het kick ass anyway;) En de mensen om me heen zagen er ook blij en gelukkig uit!
pi_74422362
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:34 schreef Aisumasen het volgende:

Jeetje, alwéér een aangepaste versie. Ze verliezen zichzelf echt helemaal hier . Geef mij maar gewoon het origineel, 2 minuut 50 pure rock 'n' roll zonder fratsen.
Ik vind het juist vet als ze zulke dingen doen

Al duurt het wel iets te lang en zit er aan het begin wat weinig orde in de chaos
pi_74428747
tvp zondag
pi_74434021
Jezus, wat is die break vet bij Still Take You Home
pi_74440440
Van de KEXP sessie van een tijd terug is nu een ook filmpje, door Domino op youtube gezet. Het betreft Cornerstone (uiteraard)

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:55:29 #93
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74448568
quote:
Oeh, klinkt goed. Alhoewel ik wel begrijp waarom het niet op Humbug verscheen, maar het zijn wel toffe b-kanten
pi_74451836
quote:
Catapult
Sketchead blijft
Fright Lined Dining Room klinkt ook heel vet
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:48:28 #95
192683 AMDB
Visionair.
pi_74452206
Waarom komen die promo's altijd op dagen uit dat je niet in de buurt bent van goede boxen?
pi_74456115
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:29 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Enorm laag! De gemiddelde leeftijd van het publiek was verrassend hoog En niet alleen bij de zitplaatsen, ook bij de staanplaatsen zag ik toch wel een aantal 30+ers.
Ik ben de Messias van de tienermeisjes

Goed, omdat hier nogal wat pitters en moshers vertegenwoordigd blijken te zijn: WAAROM? Wat is er de meerwaarde van? Dansen is leuk en springen ook en helemaal losgaan ook, maar keihard beuken doe je maar op de Zwarte Cross ofzo

En nog steeds: Fire and Thud
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:42:15 #97
192683 AMDB
Visionair.
pi_74456426
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef Weggeslet het volgende:

Goed, omdat hier nogal wat pitters en moshers vertegenwoordigd blijken te zijn: WAAROM? Wat is er de meerwaarde van? Dansen is leuk en springen ook en helemaal losgaan ook, maar keihard beuken doe je maar op de Zwarte Cross ofzo
Het is een periode dat de jongen zijn overtollige testosteron kwijt moet in het vechten tegen andere mannetjes om zodoende het vrouwtje te veroveren.

Pitten zit in onze genen.
pi_74456508
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef Weggeslet het volgende:

[..]
Dansen is leuk en springen ook en helemaal losgaan ook, maar keihard beuken doe je maar op de Zwarte Cross ofzo
Eens eigenlijk
Ik vind het keiharde beuken ook vooral ruk omdat je dan niks meer van het concert ziet.
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:49:00 #99
192683 AMDB
Visionair.
pi_74456701
Ik pit eigenlijk ook niet (meer).

Liever gewoon springen. En niet mensen naar voren beuken (als iets irritant is, dan is het wel een hele massa mensen in je rug ).

Gelukkig zijn de nieuwe songs niet zo geschikt om op te springen imo.
pi_74456786
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:42 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het is een periode dat de jongen zijn overtollige testosteron kwijt moet in het vechten tegen andere mannetjes om zodoende het vrouwtje te veroveren.

Pitten zit in onze genen.
Ik ben benieuwd

Net kwam When the sun goes down opeens voorbij in m'n shuffle, en oh wat klonk het jong, aanstekelijk en frivool. Gewoon wat knaapjes die wat instrumenten hadden gepakt en de misstanden rondom vieze buurman Steve aan het licht wilden brengen, met fantastisch resultaat. Nu klinkt het allemaal zwaarder, technisch vernuftiger, prestigieuzer. Het lijkt wel alsof het oude imago [of bestond dat alleen maar in mijn hoofd?] per direct afschud moest worden en vervangen door iets volwasseners. Nou vind ik beide albums goed, maar toch denk ik soms nog verlangend terug naar die aanstekelijke tijd waarin Alex nog kort haar had.

Ahhhhhhh

tot zover de psychobabble.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')