quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Liiszle is alles behalve een slowchatnewbie.quote:Op zondag 1 november 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
Hey een newbie die wel een gelijk de OP goed doet. Respect.![]()
Niet haten op Sivas, Yozgat etc.
Yozgat? uit welke streek kom jequote:Op zondag 1 november 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
idd, echt lowchat newbie ben ik niet te noemenquote:Op zondag 1 november 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
Thanksquote:
Nee, er is geen echte reden geweest, het was toen leuk, ik hoef ook geen herhaling. Zit veel liever in Kirsehir (of ergens anders)quote:Op zondag 1 november 2009 14:52 schreef liiszle het volgende:
[..]
en wat maakt het verschil dan?
[..]
Hmm.. met reden niet?
hoade. ik kom ook uit bogazliyan, m'n vaders kant en m'n moeders kan uit kayseriquote:Op zondag 1 november 2009 15:01 schreef IHVK het volgende:
laten we zeggen in de buurt van bogazliyan en çayiralan.
Maar goed de enige reden dat ik daar ben is omdat oma en opa daar ook zijn in de zomer. En omdat er frisse lucht is en groene bossen. Dus 1 weekje vind ik genoeg.
Kayseri-stad vind ik wel ok om te verblijven.
dat is wat stedelijker of niet?quote:Op zondag 1 november 2009 15:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, er is geen echte reden geweest, het was toen leuk, ik hoef ook geen herhaling. Zit veel liever in Kirsehir (of ergens anders)
quote:Op zondag 1 november 2009 15:05 schreef liiszle het volgende:
[..]
dat is wat stedelijker of niet?
en je gaat nog wel geregeld naar turkije toe?
Mooie wolkenquote:
eh, ben toevallig bezig met een cursusje.. maar vind het toch wel lastig.quote:
Wat vind je zoal lastig? Mijns inziens zit het allemaal net ies logischer in elkaar dan Nederlands.quote:Op zondag 1 november 2009 15:11 schreef liiszle het volgende:
[..]
eh, ben toevallig bezig met een cursusje.. maar vind het toch wel lastig.
Harde schijf is kaputquote:Op zondag 1 november 2009 15:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Laptop is net uitgevallen en nu maakt die de hele tijd tikgeluiden, wat nu?
Ventilator niet verstopt?quote:Op zondag 1 november 2009 15:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Misschien maakt juist dat verschil het lastig om Turks te leren. Ik probeer ook iemand Turks te leren, maar de uitspraak lijkt echt nergens op, dacht dat mijn uitspraak erg was.quote:Op zondag 1 november 2009 15:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat vind je zoal lastig? Mijns inziens zit het allemaal net ies logischer in elkaar dan Nederlands.
Waarom is je laptop uitgevallen? Als die tikjes komen van je harde schijf, is dat een slechte teken. Misschien ligt het aan je fan. Kan van alles zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 15:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik zou het echt niet weten, m'n zusje is nu naar boven om het te vragen.quote:
Jammer, laptop is net gemaakt. Mijn pc is altijd de enige waar niets mee gebeurt in huis, echt raar.quote:Op zondag 1 november 2009 15:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is je laptop uitgevallen? Als die tikjes komen van je harde schijf, is dat een slechte teken. Misschien ligt het aan je fan. Kan van alles zijn.
Dat komt doordat Turks geen/zwakke klemtoon heeft. Wij lezen wat er staat, letterlijk.quote:Op zondag 1 november 2009 15:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Misschien maakt juist dat verschil het lastig om Turks te leren. Ik probeer ook iemand Turks te leren, maar de uitspraak lijkt echt nergens op, dacht dat mijn uitspraak erg was.
Zij probeert ook letterlijk te lezen wat er staat, maar het klinkt echt anders (hiermee bedoel ik niet dat mijn uitspraak geweldig is, want die is ook vaak fout). Ook iedereen die mijn naam probeert uit te spreken, het klinkt gewoon nep.quote:Op zondag 1 november 2009 15:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat komt doordat Turks geen/zwakke klemtoon heeft. Wij lezen wat er staat, letterlijk.
dat is t voornamelijk idd.. al die gekke tekens, ik heb géén idee hoe dat moetquote:Op zondag 1 november 2009 15:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Misschien maakt juist dat verschil het lastig om Turks te leren. Ik probeer ook iemand Turks te leren, maar de uitspraak lijkt echt nergens op, dacht dat mijn uitspraak erg was.
ik ga automatisch toch letters anders lezen, toch klanken veranderen enzo.quote:Op zondag 1 november 2009 15:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat komt doordat Turks geen/zwakke klemtoon heeft. Wij lezen wat er staat, letterlijk.
Zoveel tekens zijn er toch niet? Leer een paar voorbeelden, dan ken je het.quote:Op zondag 1 november 2009 15:20 schreef liiszle het volgende:
[..]
dat is t voornamelijk idd.. al die gekke tekens, ik heb géén idee hoe dat moet
En als je weet hoe je die tekens allemaal uit moet spreken?quote:Op zondag 1 november 2009 15:20 schreef liiszle het volgende:
[..]
dat is t voornamelijk idd.. al die gekke tekens, ik heb géén idee hoe dat moet
Ik weet wat je bedoelt! Het is vooral blijven oefenen.quote:Op zondag 1 november 2009 15:21 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik ga automatisch toch letters anders lezen, toch klanken veranderen enzo.
en dat afleren is zo lastig
spreek wat zinnetjes voor me inquote:Op zondag 1 november 2009 15:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
Stuur haar allemaal jullie uitspraak, misschien leert ze er wat van.
Ik kan beginnen met döner en lahmacun.quote:Op zondag 1 november 2009 15:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
Stuur haar allemaal jullie uitspraak, misschien leert ze er wat van.
ik doe nu heel basic een cursus viaquote:Op zondag 1 november 2009 15:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
En als je weet hoe je die tekens allemaal uit moet spreken?
Wat voor een cursus is het, eigenlijk?
precies, zal t enige zijn wat helpt. en och, vind het leuk om te leren. dus zal wel goed komenquote:Op zondag 1 november 2009 15:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt! Het is vooral blijven oefenen.
Als ik het eerder had geweten, ik stond op internet hahaha. Misschien binnenkort weerquote:
Had het gehoord, klonk echt apartquote:Op zondag 1 november 2009 15:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik kan beginnen met döner en lahmacun.
Apart?quote:Op zondag 1 november 2009 15:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Had het gehoord, klonk echt apart
Ja, anders dan ik die uitspraak normaal hoor, maar misschien komt dat doordat ik het opgenomen hoor, klinkt vaak "anders", omdat je je niet bewust bent van je eigen uitspraak. Ik in ieder geval niet.quote:
Het klonk inderdaad ook anders in mijn oren (jezelf horen praten is raar), maar ik vond het niet verkeerd klinken. Eigenlijk zou ik jouw uitspraak wel willen horen (zonder bijbedoelingen). Ik bedoel, op hoeveel manieren kun je döner en lahmacun uitspreken?quote:Op zondag 1 november 2009 15:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, anders dan ik die uitspraak normaal hoor, maar misschien komt dat doordat ik het opgenomen hoor, klinkt vaak "anders", omdat je je niet bewust bent van je eigen uitspraak. Ik in ieder geval niet.
waar is dat terug te vinden ?quote:Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het klonk inderdaad ook anders in mijn oren (jezelf horen praten is raar), maar ik vond het niet verkeerd klinken. Eigenlijk zou ik jouw uitspraak wel willen horen (zonder bijbedoelingen). Ik bedoel, op hoeveel manier kun je döner en lahmacun uitspreken?
Geinig cursusje!quote:Op zondag 1 november 2009 15:25 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik doe nu heel basic een cursus via
http://www.teleac.nl/turks/?nr=2327861&site=site_turks&gclid=CNGNwoG8yZ0CFVtB3god2GaqrQ
Ik vind je stoer.quote:[..]
precies, zal t enige zijn wat helpt. en och, vind het leuk om te leren. dus zal wel goed komen
Je hebt het nog echt onthouden ook, maar op deze manier vind ik het niet erg. M'n stem staat nog wel ergens op internet, maar ik zou uitspraken sowieso niet met mij vergelijken, de mijne is echt "scheef". Even kijken of ik het nog kan vinden, post anders later nog wel wat.quote:Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het klonk inderdaad ook anders in mijn oren (jezelf horen praten is raar), maar ik vond het niet verkeerd klinken. Eigenlijk zou ik jouw uitspraak wel willen horen (zonder bijbedoelingen). Ik bedoel, op hoeveel manieren kun je döner en lahmacun uitspreken?
Ik ben trouwens benieuwd naar de uitspraak van jullie allemaal, niet alleen van Bilmiyorem. Zou ik leuk vinden.quote:Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik jouw uitspraak wel willen horen (zonder bijbedoelingen).
succes! blijft lastig dat turksquote:Op zondag 1 november 2009 15:25 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik doe nu heel basic een cursus via
http://www.teleac.nl/turks/?nr=2327861&site=site_turks&gclid=CNGNwoG8yZ0CFVtB3god2GaqrQ
Je kunt dan beter een bepaalde zin/woord geven toch? Anders is het lastig om te vergelijken. Zin lijkt me beter, kun je het zelf ook opnieuw doen.quote:Op zondag 1 november 2009 15:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar de uitspraak van jullie allemaal, niet alleen van Bilmiyorem. Zou ik leuk vinden.
hoe wil je dat doen dan?quote:Op zondag 1 november 2009 15:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar de uitspraak van jullie allemaal, niet alleen van Bilmiyorem. Zou ik leuk vinden.
quote:Op zondag 1 november 2009 15:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je hebt het nog echt onthouden ook, maar op deze manier vind ik het niet erg. M'n stem staat nog wel ergens op internet, maar ik zou uitspraken sowieso niet met mij vergelijken, de mijne is echt "scheef". Even kijken of ik het nog kan vinden, post anders later nog wel wat.
Ik zou het sowieso niet verkeerd noemen, ik kan daar niet over oordelen.quote:Op zondag 1 november 2009 15:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
.
Toen je 'apart' zei, dacht ik dat ik een 'verkeerde' uitspraak had ofzo. Maar ja, er zijn veel accenten in Turkije, er is een groot verschil tussen het oosten en het westen.
dat was wel entertaining iddquote:Op zondag 1 november 2009 15:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Slayage jij weet toch hoe verschrikkelijk mijn uitspraak is? Youtube
Gewoon openemen en dan uploaden op TinyPic (wel even video selecteren).quote:
Die van m'n zusje was toch beter? Om even een beeld te geven van hoe slecht m'n uitspraak is, maar ik wil het wel posten als iedereen het doet.quote:
Wat vind je van deze simpele zin: "Benim adım <insert naam>, tanıştığımıza memnun oldum"?quote:Op zondag 1 november 2009 15:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kunt dan beter een bepaalde zin/woord geven toch? Anders is het lastig om te vergelijken. Zin lijkt me beter, kun je het zelf ook opnieuw doen.
Dat is ook wel leuk, ja! Hehe.quote:Op zondag 1 november 2009 15:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
Willen degene die meedoen ook een Nederlandse uitspraak posten?
Ik zeg dan wel Benim adim Ayse ofzo hahaquote:Op zondag 1 november 2009 15:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat vind je van deze simpele zin: "Benim adım <insert naam>, tanıştığımıza memnun oldum"?
Leuk je ontmoet te hebben ofzo?quote:Op zondag 1 november 2009 15:44 schreef zarGon het volgende:
Hoe vertaal je "tanıştığımıza memnun oldum" naar het Nederlands? In het Engels is het "pleased to meet you"...
At Ali at, topu bana at. Al Ayşe al, bak bu top. Tut topu tut, Ayşe topu tut.quote:Op zondag 1 november 2009 15:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zeg dan wel Benim adim Ayse ofzo haha![]()
En daarna nog "ik heet Ayse"
Dat mogen jullie ook voorlezenquote:Op zondag 1 november 2009 15:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
At Ali at, topu bana at. Al Ayşe al, bak bu top. Tut topu tut, Ayşe topu tut.
Daarom gebruikt denk ik ook niemand die zin in het Nederlands, zover ik weet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind dat stom klinken, helemaal niet gemeend enzo..
"Ik heet Ayse. Nou, dit is dan mijn uitspraak der Nederlandse taal. Doei."quote:Op zondag 1 november 2009 15:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat mogen jullie ook voorlezen![]()
Nederlandse zin mag trouwens wel wat langer met alleen "ik heet" kun je niet horen hoe vreemd iemands uitspraak kan zijn
Ik vind mijn Nederlandse uitspraak nog vreemder klinken op video dan m'n Turksequote:Op zondag 1 november 2009 15:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
"Ik heet Ayse. Nou, dit is dan mijn uitspraak der Nederlandse taal. Doei."
Whehe,quote:Op zondag 1 november 2009 15:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind mijn Nederlandse uitspraak nog vreemder klinken op video dan m'n Turkse
Nee, ik vind m'n uitspraak niet mislukt, maar wel anders.quote:Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Whehe,. Nog even en we gaan niet meer praten, omdat we vinden dat een mislukte uitspraak hebben!
quote:Op zondag 1 november 2009 15:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geinig cursusje!
[..]
Ik vind je stoer..
Thanks²quote:Op zondag 1 november 2009 15:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Turken op Fok! 154# - Waar mensen geen nieuw topic aanmaken.,
Turken op Fok! 154# - Waar mensen geen nieuw topic aanmaken..
Iedereen zal dit wel herkennen. Aan de telefoon klink je ook anders.quote:Op zondag 1 november 2009 15:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, ik vind m'n uitspraak niet mislukt, maar wel anders.
Thanks, ik doe mn bestquote:
Ik heb een video op youtube staan, maar ik ben er nog steeds niet uit met een vriendin of het nou haar of mijn stem is.quote:Op zondag 1 november 2009 15:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Iedereen zal dit wel herkennen. Aan de telefoon klink je ook anders.
Zal niet beter zijn dan die van jouquote:Op zondag 1 november 2009 15:59 schreef liiszle het volgende:
ik ben benieuwd naar jullie uitsprakenleuk!
Die zin klopt niet toch?quote:Op zondag 1 november 2009 15:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Türkçe veya daha doğru kullanımla Türkiye Türkçesi, Ural-Altay dil ailesine bağlı Türk dillerinden ve Oğuz Grubu'na mensup bir dildir. Dit in het Turks.
Voor degene die mee willen doen.
quote:Op zondag 1 november 2009 16:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
Opnemen wordt wel lastig, ik krijg dan altijd een lach die ik niet kan inhouden, waardoor m'n uitspraak nog vreemder gaat klinken, even oefenen.
Kan kloppen wat je zegt, heb het van wikipedia. Heb je iets anders om voor te lezen in het Turks?quote:Op zondag 1 november 2009 16:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die zin klopt niet toch?
"Ural-Altay dil ailesine bağlı Türk dillerinden ve Oğuz Grubu'na".
Heb jij daar geen last van? Vooral in het Turks heb ik er last van (met opnemen)quote:
hahahah zo kut.quote:Op zondag 1 november 2009 15:59 schreef zarGon het volgende:
Wat we ook kunne doen is het Turkse alfabet opnemen.
"a b c ç d e f g ğ h i ı j k l m n o ö p r s ş t u ü v y z".
Hoezo? geen turk? of gewoon nooit turks gesproken ?quote:Op zondag 1 november 2009 16:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zal niet beter zijn dan die van jou
Ik heb het al opgenomen: *klik*,quote:Op zondag 1 november 2009 16:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kan kloppen wat je zegt, heb het van wikipedia. Heb je iets anders om voor te lezen in het Turks?
Ben wel een Turk en spreek veel Turks thuis, maar m'n uitspraak is gewoon slecht.quote:Op zondag 1 november 2009 16:06 schreef liiszle het volgende:
[..]
Hoezo? geen turk? of gewoon nooit turks gesproken ?
Het eerste wat ik in een internetcafé doe, is het wijzigen van de toetsenbordinstellingen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:06 schreef liiszle het volgende:
[..]
hahahah zo kut.
zat ik in het internet café.. ik op al mn accounts niet kunnen inloggen.. ik shit!
bleek dat er een andere letter op de plek van de I zat, die behoorlijk er op leek
Hoezo?quote:Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik krijg een minderwaardigheidscomplex
ik heb tegenwoordig een hindoestaanse collega, die 3,5 jaar in turkije heeft gewerkt, hij kan goede gesprekken voeren, maar grammaticaal klopt er vrij weinig van, denk dat dat het lastigste isquote:Op zondag 1 november 2009 15:57 schreef liiszle het volgende:
[..]
Thanks, ik doe mn best
over 2 weekjes moet ik toch wel de basis kunnen verstaan
Laat eens horen. Anders kan ik nooit weten of het goed of slecht klinkt. Misschien klinkt het wel beter dan die van mij.quote:
vraag Slayagequote:Op zondag 1 november 2009 16:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Laat eens horen. Anders kan ik nooit weten of het goed of slecht klinkt. Misschien klinkt het wel beter dan die van mij.
goed turksequote:
maak jij ook zon filmpje dan ga ik ook doenquote:
Dit is trouwens geen leuke zin om op te nemen. Te lang (geen punten) en zulks.quote:Op zondag 1 november 2009 15:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het Turks maakt deel uit van de familie van Turkse talen, die ook gesproken worden in een groot deel van Centraal-Azië, en die een zo grote onderlinge verwantschap hebben, dat ze grotendeels onderling verstaanbaar zijn. Lees dit in het Nederlands voor.
We gaan niet eerst jij dan ikke doen, eh. Gewoon opnemen en de rest komt vanzelf.quote:Op zondag 1 november 2009 16:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
maak jij ook zon filmpje dan ga ik ook doen
hele hoop dingen opzoeken man, ben bezigquote:Op zondag 1 november 2009 16:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
We gaan niet eerst jij dan ikke doen, eh. Gewoon opnemen en de rest komt vanzelf..
Al gedaanquote:Op zondag 1 november 2009 16:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is trouwens geen leuke zin om op te nemen. Te lang (geen punten) en zulks.
SSsSSsssSlsSssssquote:Op zondag 1 november 2009 16:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://tinypic.com/player.php?v=s5v2mp&s=4
Mijn Hollands
En dan lachen mensen om mijn uitspraakquote:Op zondag 1 november 2009 16:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wajow, je klinkt wel Nederlands(er), als ik het vergelijk met mijn Nederlands.
Post je Nederlands eens, dan kunnen we het beoordelen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:32 schreef IHVK het volgende:
Klinkt wel behoorlijk hollands, maar ik hoor het Turkse accent gelukkig nog wel net.![]()
Mijn Turkse vrienden/familie zeggen dat ik bekakt Nederlands praat. Geen idee of het echt zo is,
Mijnes.quote:Op zondag 1 november 2009 16:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
En dan lachen mensen om mijn uitspraakKlink in het echt vaak wel anders haha, heb hier m'n best op gedaan.
Klinkt behoorlijk Hollands, behalve dat "Azie". Je hoort wel goed dat je geen Hollander bent.quote:
hahah, dit klinkt echt super schattig. amsterdammer?quote:
wow. dat klinkt voor mij gewoon alsof er allemaal losse letters achter elkaar staanquote:
Ik vind jouw uitspraak veel vloeiender klinken.quote:Op zondag 1 november 2009 16:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk Hollands, behalve dat "Azie". Je hoort wel goed dat je geen Hollander bent.
Delftenaar.quote:Op zondag 1 november 2009 16:40 schreef liiszle het volgende:
[..]
hahah, dit klinkt echt super schattig. amsterdammer?
goed nederlandsquote:Op zondag 1 november 2009 16:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
http://tinypic.com/player.php?v=s5v2mp&s=4
Mijn Hollands
Even voor de goede orde: ik moest lachen om de inhoud van de tekst.quote:
Echt apart, dankjewelquote:Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind jouw uitspraak veel vloeiender klinken.. En inderdaad, bij mij weet je meteen dat ik geen Hollander ben.
[..]
Delftenaar.
http://www.antu.com/AntuHaberOku.aspx?ID=12822&KID=quote:Op zondag 1 november 2009 16:41 schreef liiszle het volgende:
[..]
wow. dat klinkt voor mij gewoon alsof er allemaal losse letters achter elkaar staan
wat zei je?
Ik vind je stem tof klinken. Rustige stem.quote:Op zondag 1 november 2009 16:40 schreef IHVK het volgende:
http://nl.tinypic.com/r/2eplp4n/4
.
Ik las ook de laatste zin.
Maliye Milli Piyangoquote:
Wat zarGon zegt, echt rustig, klinkt anders dan de meeste Turkse stemmen van jongens/mannen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef IHVK het volgende:
Maar wat vonden jullie van mijn uitspraak dan?
duidelijk nederlandsquote:Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef IHVK het volgende:
Kun je ook iets in het Turks opnemen?quote:Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef IHVK het volgende:
Als je een simpele Turkse tekst geeft, echt simpel, maar ook niet te kort, dan hoor je ook meteen m'n uitspraak.quote:Op zondag 1 november 2009 16:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je ook iets in het Turks opnemen?
En jij, Bilmiyorem?
Post gewoon, kan niet erger dan de mijne, geloof me.quote:Op zondag 1 november 2009 16:49 schreef IHVK het volgende:
Mijn Turkse uitspraak is een drama volgens mij.
Niet echt, ik had alleen zarGons stem Hollanders verwacht, voor de rest klopt het wel.quote:Op zondag 1 november 2009 16:52 schreef IHVK het volgende:
Iedereen klinkt toch wel heel anders dan je denkt.
Mensen mogen terecht lachen om mijn Engelse uitspraakquote:Op zondag 1 november 2009 16:53 schreef zarGon het volgende:
Zullen we er ook nog eens Engels bijgooien?
Ja gewoon een 6 halen voor je mondeling een 9 voor het examen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mensen mogen terecht lachen om mijn Engelse uitspraak![]()
Stel dat mijn Engels goed is, maar m'n uitspraak slecht, kan ik dan slagen voor m'n examen?
Ik hoop het, mijn uitspraak is echt erg, maar voor de rest gaat het wel goed.quote:Op zondag 1 november 2009 16:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja gewoon een 6 halen voor je mondeling een 9 voor het examen.
Als je veel Engels leest moet dat lukken.
Hmm... Wat is een simpel tekstje?quote:Op zondag 1 november 2009 16:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Als je een simpele Turkse tekst geeft, echt simpel, maar ook niet te kort, dan hoor je ook meteen m'n uitspraak.
Ligt aan de examens zelf.quote:Op zondag 1 november 2009 16:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mensen mogen terecht lachen om mijn Engelse uitspraak![]()
Stel dat mijn Engels goed is, maar m'n uitspraak slecht, kan ik dan slagen voor m'n examen?
Hij mag wedstrijduitslagen hier komen verkondigen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:54 schreef IHVK het volgende:
Ik had Slayage's stem heel anders verwacht.
Ik kan slagen met een 5 voor Engels, hoop natuurlijk dat het niet gebeurt, anders Engels opnieuw.quote:Op zondag 1 november 2009 16:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt aan de examens zelf.. Zorg ervoor dat je schriftelijk zo goed bent, dat het compenseert voor je orale examen.
anglicismequote:Op zondag 1 november 2009 16:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt aan de examens zelf.. Zorg ervoor dat je schriftelijk zo goed bent, dat het compenseert voor je orale examen.
Een 5 moet wel te halen zijn! Succes alvast.quote:Op zondag 1 november 2009 17:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan slagen met een 5 voor Engels, hoop natuurlijk dat het niet gebeurt, anders Engels opnieuw.
dankjewelquote:Op zondag 1 november 2009 17:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een 5 moet wel te halen zijn! Succes alvast.
Best normale uitspraak hoorquote:Op zondag 1 november 2009 17:09 schreef IHVK het volgende:
Okey en nu nog eentje Turks.
En ik ga eten.![]()
http://nl.tinypic.com/r/32zp3le/4
Niets mis mee toch?quote:Op zondag 1 november 2009 17:09 schreef IHVK het volgende:
Okey en nu nog eentje Turks.
En ik ga eten.![]()
http://nl.tinypic.com/r/32zp3le/4
aant zoekenquote:Op zondag 1 november 2009 17:05 schreef zarGon het volgende:
Kan iemand leuke Engelse tekst vinden?.
quote:
hahahhahahah HAhahaha wat heerlijkquote:
het is zo een belachelijk artikel kon echt met moeite mijn lach inhoudenquote:Op zondag 1 november 2009 17:16 schreef zarGon het volgende:
Medewerkershadden
de buik
opgesneden.
De prinswordt ook wel
prins Woef
genoemd.
.
echt super tekstquote:Op zondag 1 november 2009 17:16 schreef zarGon het volgende:
Medewerkershadden
de buik
opgesneden.
De prinswordt ook wel
prins Woef
genoemd.
.
Je bent de eerste waarvan ik me niets kan voorstellen..quote:Op zondag 1 november 2009 17:56 schreef Ayca het volgende:
En hoe klinkt mijn stem denk je..
ben even opzoek naar een leuke tekst
Met je mobiel?quote:Op zondag 1 november 2009 17:24 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Ik heb geen mic![]()
Toch maar aanschaffen binnenkort speciaal voor FOKlol.
Ja ik heb weleens bloed gegeven. Dikke naald hoor, dus niet voor watjes.quote:Op zondag 1 november 2009 18:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
Bloed geven, #10!
Iemand hier die bloed geeft?
quote:Op zondag 1 november 2009 18:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
Bloed geven, #10!
alleen deze dame mag mijn bloed hebbenquote:Op zondag 1 november 2009 18:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
Bloed geven, #10!
hoeveel weeg je ?quote:Op zondag 1 november 2009 18:27 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Ik zit zo dicht tegen die gewichtsgrens aan..![]()
(ik durf gewoon niet haha)
Ja maar je word elke keer gewogen,en ijzergehalte gemeten etc. Ik zit ook dicht bij de 50, en als ze het niet verantwoord vinden, kan het ook niet.quote:Op zondag 1 november 2009 18:27 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Ik zit zo dicht tegen die gewichtsgrens aan..![]()
(ik durf gewoon niet haha)
toch ben ik een meisjequote:Op zondag 1 november 2009 18:28 schreef Min-e het volgende:
Later vanavond wel even uitvogelen hoe ik mijn stem moet opnemen.![]()
Maar geinig die stemmen, Bilmiyorem klinkt best wel nonchalant, stoer jongensachtig.![]()
En Slayage, die overslaande k en g op het einde van de zinnen, geinig.![]()
Zargon heeft een behoorlijke Turkse tongval idd in het ned. Sen evde hic hollandaca konusmiyormusun?![]()
En IHVK klinkt precies zoals ie is volgens mij, bedeesd, rustig.
Smoesje heeft gefaaldquote:Op zondag 1 november 2009 18:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja maar je word elke keer gewogen,en ijzergehalte gemeten etc. Ik zit ook dicht bij de 50, en als ze het niet verantwoord vinden, kan het ook niet.
ow? was mij niet opgevallenquote:Op zondag 1 november 2009 18:28 schreef Min-e het volgende:
Later vanavond wel even uitvogelen hoe ik mijn stem moet opnemen.![]()
En Slayage, die overslaande k en g op het einde van de zinnen, geinig.![]()
Now I feel fat. loooolquote:Op zondag 1 november 2009 18:32 schreef Min-e het volgende:
[..]
Oh dan is het geen probleem, ik schommel om en nabij de 50.![]()
Weet je je bloedgroep?
Heb last van hetzelfde, maar weeg meestal net geen 50.quote:Op zondag 1 november 2009 18:32 schreef Min-e het volgende:
[..]
Oh dan is het geen probleem, ik schommel om en nabij de 50.![]()
Weet je je bloedgroep?
Je hebt wel een leuke, interessante intonatie, houd wel de aandacht vast.quote:Op zondag 1 november 2009 18:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
ow? was mij niet opgevallen![]()
je moet met je cam gewoon een filmpje maken, met het klepje naar benden en dan uppen
S'ochtends maar liefst 1.64-1.63, s' avonds een schamele 1.62. Af en toe zelfs 1.61 (Volgens de dokter heb ik een zeer flexibele wervelkolomquote:
Die kennis moet dus apart van jou, hotelovernachting boeken en alleen een enkele reis terug?quote:Op zondag 1 november 2009 18:44 schreef liiszle het volgende:
misschien weten jullie dit.
het is de bedoeling dat ik over 2 weken naar turkije ga.. vlucht/hotel is allemaal betaalbaar.
nu kwam een kennis van mij die al in turkije is, dat die ook nog wel een poosje wilde blijven.
dus samen hotel ed. alleen hoeft er dus maar een vliegplek te zijn..
enig idee hoe dit te regelen is?
We zijn allemaal even dik hier.quote:Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik haal het gemiddelde hier omlaag: 1.60, verklaart ook waarom mijn gewicht niet zo raar is, vergeleken met die van jullie
Hou maar op.quote:
ja, de vlucht is idd geen probleem.. het hotel wel geloof ik.quote:Op zondag 1 november 2009 18:47 schreef Min-e het volgende:
[..]
Die kennis moet dus apart van jou, hotelovernachting boeken en alleen een enkele reis terug?
Even hotel benaderen en bijboeken, en een enkele vlucht is bij alle maatschappijen toch ook gewoon te boeken?
Bij ons is iedereen klein.. voor de rest van de familie ben ik wel erg klein, m'n nichten zijn +1.65, langste is zelfs langer dan 1.75quote:Op zondag 1 november 2009 18:50 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hou maar op.Bij mij thuis is iedereen formaatje reus. Zelfs mijn moeder is een paar centimeter langer.
Als wij bij een Turkse bruiloft ofzo komen, zijn mijn zussen altijd de langsten. Maar mijn hele familie is allemaal groot, waar mijn genen vandaan zijn gekomen is een raadsel.quote:Op zondag 1 november 2009 18:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bij ons is iedereen klein.. voor de rest van de familie ben ik wel erg klein, m'n nichten zijn +1.65, langste is zelfs langer dan 1.75
Ik vind jouw lengte juist mooiquote:Op zondag 1 november 2009 18:55 schreef Min-e het volgende:
[..]
Als wij bij een Turkse bruiloft ofzo komen, zijn mijn zussen altijd de langsten. Maar mijn hele familie is allemaal groot, waar mijn genen vandaan zijn gekomen is een raadsel.
Ben jij mijn vermiste tweelingzusje?? Ik kan mijn dig camera niet vinden, mijn zusje zegt neem je telefoon, maar meer legt ze me niet uit.quote:Op zondag 1 november 2009 18:55 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Heb een microfoon weten te regelen maar weet nu niet hoe ik moet opnemen![]()
Waarom ben ik zo een debiel?![]()
Kan het aan mn zusje vragen maar dan gaat ze weer zeuren dat ik een computercursus moet nemen
Telefoon is juist makkelijker, vind ikquote:Op zondag 1 november 2009 18:57 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ben jij mijn vermiste tweelingzusje?? Ik kan mijn dig camera niet vinden, mijn zusje zegt neem je telefoon, maar meer legt ze me niet uit.
Je bent zeker vaak de kleinste tussen de jongens? In onze familie zouden ze grappen maken over je lengte, doen ze iig bij ons, omdat ons gezin echt klein is.quote:
Precies mijn zusje..en als ze het me dan uitlegt is het met een hele arrogante houdingquote:Op zondag 1 november 2009 18:57 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ben jij mijn vermiste tweelingzusje?? Ik kan mijn dig camera niet vinden, mijn zusje zegt neem je telefoon, maar meer legt ze me niet uit.
Gebruik je telefoon, is makkelijker voor jou denk ik. Meestal moet je naar media gaan en dan "video" of "opnemen".quote:Op zondag 1 november 2009 19:01 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Windows Vista. Telefoon maakt niet uit want ik heb de mic van mn zusje mogen lenen
quote:Op zondag 1 november 2009 19:01 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Windows Vista. Telefoon maakt niet uit want ik heb de mic van mn zusje mogen lenen
Mwah, Turkse mannen zijn ook niet echt lang. Ik zit gewoon rond het gemiddelde.quote:Op zondag 1 november 2009 19:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je bent zeker vaak de kleinste tussen de jongens? In onze familie zouden ze grappen maken over je lengte, doen ze iig bij ons, omdat ons gezin echt klein is.
Ja, maar ik bedoel je bent zeker vaak de kleinste tussen de Nederlanders. Je lengte lijkt juist net gemiddeld of iets onder het gemiddelde, als ik naar m'n omgeving kijk. De meeste hier zijn 1.75/1.85.quote:Op zondag 1 november 2009 19:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah, Turkse mannen zijn ook niet echt lang. Ik zit gewoon rond het gemiddelde.
Ja, tussen de Nederlanders wel.quote:Op zondag 1 november 2009 19:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel je bent zeker vaak de kleinste tussen de Nederlands. Je lengte lijkt juist net gemiddeld of iets onder het gemiddelde, als ik naar m'n omgeving kijk. De meeste hier zijn 1.75/1.85.
Ik had het te laat verbeterd. Ik val op onder de allochtonen en onder de Nederlanders.quote:Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, tussen de Nederlanders wel.. Tussen de (andere) allochtonen valt dat minder op.
Als ik niet wist waar het gesprek over ging had ik dit best wel een foute zin gevonden kunnen hebben.quote:
quote:Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Mensen hahahaha. Je eigen stem terughoren is echt NIET leuk
POST!quote:Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Ja, als man is 1,65 echt te klein.quote:Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
Lijkt me wel erg om als jongen kleiner dan 1.65 te zijn, omdat de meeste mensen een kortere vrouw willen hebben.
Inderdaad, je herkent jezelf er helemaal niet in hè?quote:Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Iemand is ermee bezig, maar die persoon is ook druk. Wordt aan gewerkt dus. (Wanneer het klaar is kan ik niet zeggen...)quote:Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Trouwens, zarGon, wanneer komt de nieuwe OP?
Nee, ik wil het nu niet, maar stel dat het m'n enige keus is, dat ik niemand anders wil, dan ..quote:Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, als man is 1,65 echt te klein.
Wil jij naast een jongen lopen die kleiner is dan jij?.
Het is toch best raar om te zien, denk ik. Dat de man korter en de vrouw langer is.quote:Op zondag 1 november 2009 19:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, ik wil het nu niet, maar stel dat het m'n enige keus is, dat ik niemand anders wil, dan ..![]()
Al is die kans best klein, ben bijna geen Turkse jongen tegengekomen die kleiner is dan ik.
Ja, maar ik bedoel, stel dat ik echt met zo iemand wil, wordt dat niet tegengehouden door de lengte. De kans blijft wel klein, dat ik me aangetrokken ga voelen tot iemand die kleiner is. Was wel een vrouw in TR dit jaar, haar man was ongeveer 10 centimer kleiner + smaller. Zag er echt niet uit, maar ze waren gelukkig.quote:Op zondag 1 november 2009 19:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is toch best raar om te zien, denk ik. Dat de man korter en de vrouw langer is.
quote:Op zondag 1 november 2009 19:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Geen kleine meisjesstem, wel meisjesachtig en daar is niets mis mee
Natuurlijk, dat zou echt lomp zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 19:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, stel dat ik echt met zo iemand wil, wordt dat niet tegengehouden door de lengte.
Geluk hangt gelukkig niet af van lengte. Het is dan even wennen om het te zien, maar verder is zou het weinig uit moeten maken als je van elkaar houdt.quote:De kans blijft wel klein, dat ik me aangetrokken ga voelen tot iemand die kleiner is. Was wel een vrouw in TR dit jaar, haar man was ongeveer 10 centimer kleiner + smaller. Zag er echt niet uit, maar ze waren gelukkig.
Geluk hangt inderdaad niet af van lengte, maar lengte speelt wel deels een rol om te beslissen of er een relatie komt of niet. Niet dat er in de relatie nog twijfel komt, maar vooraf is het wel beslissend. Ik denk niet dat veel vrouwen zich aangetrokken voelen tot een man die kleiner is.quote:Op zondag 1 november 2009 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat zou echt lomp zijn.
[..]
Geluk hangt gelukkig niet af van lengte. Het is dan even wennen om het te zien, maar verder is zou het weinig uit moeten maken als je van elkaar houdt.
quote:Op zondag 1 november 2009 19:34 schreef IHVK het volgende:
Oja Marokkanen konden wel Nederlands zonder accent.
Kop op, je zit nog in de groeispurt!quote:Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Geluk hangt inderdaad niet af van lengte, maar lengte speelt wel deels een rol om te beslissen of er een relatie komt of niet. Niet dat er in de relatie nog twijfel komt, maar vooraf is het wel beslissend. Ik denk niet dat veel vrouwen zich aangetrokken voelen tot een man die kleiner is.
Over geluk en lengte: onze docente had een stuk voorgelezen over dat korte mensen vaker ongelukkig zijn dan lange mensen.
Ik groei al jaren niet meer.quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kop op, je zit nog in de groeispurt!
Klopt, maar dat komt omdat Marokkanen onderling ook Nederlands spreken vaak. Vanwege het berbers/arabisch gebeuren. Als ik het niet fout heb.quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
![]()
Maar ik spreek dan ook bagger Arabisch..
Turkije is een republiek.quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef MrChill007 het volgende:
Hallo onderdanen,
kniel voor de koning!
Geen idee. Ik woon heel mn leven in een niet te grote stad en ben nog nooit met Marokkanen omgegaan.quote:Op zondag 1 november 2009 19:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt, maar dat komt omdat Marokkanen onderling ook Nederlands spreken vaak. Vanwege het berbers/arabisch gebeuren. Als ik het niet fout heb.
quote:Op zondag 1 november 2009 19:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vader is zo'n 1,85, moeder tussen de 1,55-1,60.
Ik kan mijn vader moeilijk bijbenen als hij zin heeft in lopen. Ik moet zowat rennen om hem bij te houden.quote:Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vroeg naar de lengte om het te vergelijken met jullie eigen lengtes. Je bent dan best klein vergeleken met je vader. Ik ben zelfs kleiner dan m'n oma's.
Mooi nu kan het weer.quote:Op zondag 1 november 2009 19:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
IHVK, al 11 pagina's geen discussie.
O ja. Dat is sowieso een ander verhaal dan.quote:Op zondag 1 november 2009 19:41 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik woon heel mn leven in een niet te grote stad en ben nog nooit met Marokkanen omgegaan.
Thuis is het een beetje van alles wat door elkaar
Oi,quote:
quote:Op zondag 1 november 2009 19:45 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Turken op Fok'' is veel gezelliger..
quote:Op zondag 1 november 2009 19:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik kan mijn vader moeilijk bijbenen als hij zin heeft in lopen. Ik moet zowat rennen om hem bij te houden.
Klopt..quote:Op zondag 1 november 2009 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
O ja. Dat is sowieso een ander verhaal dan.
En ik maar denken dat mijn Nederlandse vriendinnen van 1.70 lang zijn..quote:Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef Julis het volgende:
Lengte. Ik ben één van de kleinste tussen mijn Nederlandse vriendinnen, maar zij zijn dan ook f*cking lang. 3 ervan zijn dan ook 1.87, 1.82 en 1.77 meter lang (laatste valt mee). Whaha, dan kom ik met mijn 1.68 meter.:P
Je mag best blijven hoor. Ik blijf toch ook in jouw land.quote:Op zondag 1 november 2009 19:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij klinkt als Filip Freriks.
En nu ga ik weer weg.
Ik heb wat gemist geloof ik.quote:Op zondag 1 november 2009 19:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie gister allemaal wilden discussiëren.
filip freriks klinkt coolquote:Op zondag 1 november 2009 19:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij klinkt als Filip Freriks.
En nu ga ik weer weg.
Valt wel mee.quote:Op zondag 1 november 2009 19:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist geloof ik.
ik krijg de neiging om je meteen aaien, zo lief!quote:
Het was ook niet negatief bedoeld. Een aparte stem, maar niet vervelend om naar te luisteren. Helaas kan ik dat over die van mij niet zeggenquote:
quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef MrChill007 het volgende:
Hallo onderdanen,
kniel voor de koning!
Aaien? Ik ben toch geen hond!quote:Op zondag 1 november 2009 19:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik krijg de neiging om je meteen aaien, zo lief!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |