Ook in ons land doen zich regelmatig zeer vervelende incidenten voor, die gecreerd worden door de onverdraagzame islam en hun volgelingen. Een paar voorbeelden die wel de media hebben gehaald,quote:VS, oktober 2009
Een aantal bezoekers van de Masjid Ar-Rahman moskee in New York heeft er bezwaar tegen dat de gasten van het Breslin-restaurent vlakbij alcohol drinken.
Onlangs vond in het restaurant de z.g. FergusStock plaats, waarbij beroemde Britse koks hele varkens bereidden. Direct daarop drongen bestuursleden van de moskee er op aan dat restaurant en bar zouden verhuizen. De eigenaars voelden daar niets voor. Een van de moskeeleiders zei toen dat ze ‘een paar slechte elementen wellicht niet in de hand zouden kunnen houden. Wellicht krijgt u wel stenen door uw ruiten’. De restauranteigenaar deed daarop bij de politie aangifte van bedreiging.
Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.
De moskee heeft afgelopen weekend haar ramen dichtgeplakt om de moskee bezoekers het uitzicht op een gay-bruiloft te besparen.
Orginele bron:
http://www.observer.com/2(...)slin-clashes-mosque#
Ned bron:
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3122
Al die geloven zijn het zelfde; je mag niks en als het wel mag, is het verplicht: Geloven duidt op een verkeerd gebruik van de hersenfunctie.quote:Op zondag 1 november 2009 07:06 schreef Vampier het volgende:moslims
![]()
alle gelovigen zouden prof. hulp moeten zoeken voor hun denkbeeldige vriendjes.
Iddquote:Op zondag 1 november 2009 07:24 schreef oooYEAH het volgende:
Ongelovelijk wer.
Zullen die gasten vd moskee zeker uitmaken hoe de wet gehandhaaft word in een land wat niet eens hun eigen is.
Lijkt holland wel.
Hier krijgen ze ook altijd hun zin.
En nog steeds worden er met goedkeuring van Judas P. Balkenende en zijn politiek correcte volksverlakkers visa uitgereikt aan de veroorzakers van de ellende namelijk de niet nederlands sprekende en predikende haatdemagogen die totaal geen affiniteit hebben met de samenleving waar andersdenken ronlopen.quote:Op zondag 1 november 2009 07:24 schreef oooYEAH het volgende:
Ongelovelijk wer.
Zullen die gasten vd moskee zeker uitmaken hoe de wet gehandhaaft word in een land wat niet eens hun eigen is.
Lijkt holland wel.
quote:Op zondag 1 november 2009 07:06 schreef Vampier het volgende:
alle gelovigen zouden prof. hulp moeten zoeken voor hun denkbeeldige vriendjes.
Ben jk met je eens,. Alleen de overheid niet, omdat er vast wel een advocaat is die dankzij de mazen in de wet een schadeclaim weet los te peuteren. En de bestuurders zijn erg bang voor bedreigingen die ook hun gezin kunnen treffen. Want nogal wat moskeebezoekers zien ons als gast in hun land .quote:Op zondag 1 november 2009 09:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan verplaats je de Moskee toch, ipv dreigementen te uiten? Waarom is er nog geen aangifte gedaan?
De Moskee zou gesommeerd moeten worden te verhuizen als diens aanwezigheid elementen aantrekt die leiden tot ongeregeldheden.
Goedemorgen Disana ik had er twee: en dan nog wat welke bron is 100% objectief ?quote:Op zondag 1 november 2009 10:26 schreef Disana het volgende:
Je haalt wel een op het oog dubieuze bron aan met die http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3122. Onder het mom van publieke vrijheid in Nederland worden er voornamelijk negatieve berichten over moslims over heel de wereld geplaatst.
]http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3122[/quote][/url]quote:Orginele bron:
http://www.observer.com/2(...)slin-clashes-mosque#
Ned bron:
[url=http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3122
Dat is ook wel erg eenvoudig.quote:Op zondag 1 november 2009 10:26 schreef Disana het volgende:
Je haalt wel een op het oog dubieuze bron aan met die http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3122. Onder het mom van publieke vrijheid in Nederland worden er voornamelijk negatieve berichten over moslims over heel de wereld geplaatst.
Een site met positieve berichten over moslims had geen bestaansrecht denk ik.quote:Op zondag 1 november 2009 10:26 schreef Disana het volgende:
Goedemorgen Dik. Ik heb het alleen over die Nederlandse bron. Dat lijkt een dekmantel te zijn voor het afgeven op moslims onder de vlag van 'wij houden religie in de gaten'.quote:Op zondag 1 november 2009 10:30 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Goedemorgen Disana ik had er twee: en dan nog wat welke bron is 100% objectief ?
[..]
Waarmee je zegt dat je je (voor)oordeel alleen maar bevestigd wilt zien.quote:Op zondag 1 november 2009 10:32 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Een site met positieve berichten over moslims had geen bestaansrecht denk ik.
Waarmee ik aangeef dat je niet zo moet janken aangezien moslims dit toch echt zelf veroorzaken. De negatieve berichten liggen voor het oprapen terwijl je positieve berichten met een loep moet zoeken. Rara hoe kan dat.quote:Op zondag 1 november 2009 10:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarmee je zegt dat je je (voor)oordeel alleen maar bevestigd wilt zien.
Je bent onbekend met het Nederlandse spreekwoord: Goed nieuws is geen nieuws?quote:Op zondag 1 november 2009 10:39 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Waarmee ik aangeef dat je niet zo moet janken aangezien moslims dit toch echt zelf veroorzaken. De negatieve berichten liggen voor het oprapen terwijl je positieve berichten met een loep moet zoeken. Rara hoe kan dat.
Dat lijkt me dan weer niet zo'n heel vreemde regel.quote:Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.
Das een religieuze wet, niet de wet van het land.quote:Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.
De reactie van de andere partij:quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo'n heel vreemde regel.
quote:To which Andrew Zobler, the hotel’s developer, responded: “The law is clear that in order for that to apply it has to be an exclusively dedicated house of worship, and at their space they have both residences and a restaurant, so basically, because of those uses the law allowed there to be a bar within 200 feet. Everyone was aware of that when the liquor license was granted.” He added: “Out of neighborliness and respect we’ve voluntarily acquiesced to covering the window with a curtain.”
Afgezien van het feit dat iedereen wel van die regeltjes kan bedenken. Zo wil ik in dat binnen een straal van 100 km rond mijn huis ieder religieus gebouw wordt afgebroken.quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 november 2009 10:30 schreef Ringo het volgende:
Help! New York gaat worden overgenomen door de moslims! O noes ook daar al!
Maar gelukkig hebben we Wilders! Die zal de wereld redden!
Dus burgers van NY, bid alvast maar om Zijn hulp. Eerst de Randstad en de rest van NL van 't gespuis bevrijden en dan komt Hij ook bij jullie langs!
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat Sinterklaas bestaat.quote:Op zondag 1 november 2009 10:15 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou? Islam was toch vrede hebben ze mij altijd verteld?
Het lijkt me dat de moslims te laat zijn met hun bezwaar, zie mijn quote boven.quote:Op zondag 1 november 2009 11:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik acht de Amerikanen wel in staat hier een stokje voor te steken i.t.t. het zwakke Nederland. Ik hoop dat de stenen waar diechaatbaarden het over hebben door hun eigen ramen vliegen, Islamfascistische randdebielen.
Een conflictje en een interpretatiekwestie in de ruimtelijke ordeningssfeer dus, met horeca als onderwerp. Er was laatst ook iets de plaatselijke katholieke kerk en de dorpsdisco in St. Michelsgestel meen ik. Zou dat nieuws over de tsunami van kerstening New York ook bereikt hebben?quote:
Whatever it takes to say noquote:Op zondag 1 november 2009 11:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de moslims te laat zijn met hun bezwaar, zie mijn quote boven.
Juridisch gaat het niet lukken denk ik
Als iemand daar op een forumpje een topicje over heeft geopend wel dus.quote:Op zondag 1 november 2009 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een conflictje en een interpretatiekwestie in de ruimtelijke ordeningssfeer dus, met horeca als onderwerp. Er was laatst ook iets de plaatselijke katholieke kerk en de dorpsdisco in St. Michelsgestel meen ik. Zou dat nieuws over de tsunami van kerstening New York ook bereikt hebben?
Wanneer het Westen aanstoot geeft aan iets wat niet in je buurt gebeurt dreigen ze of plegen ze een invasie.quote:Op zondag 1 november 2009 11:56 schreef Re het volgende:
wat is er trouwens mis om ergens aanstoot aan te geven van iets dat in je buurt gebeurd?
Dit natuurlijk apart van eventuele bedreigingen die daaruit voort zouden vloeien.
Het gaat helemaal nergens over. Hoe achterlijk religies ook zijn, religieuzen willen nou eenmaal zo min mogelijk gestoord worden in hun geloofsbelijdenis op daartoe speciaal ingerichte plekken. Anderen willen weer heel andere dingen doen, en waar die twee elkaar in de weg zitten heb je regels nodig. En waar regels nodig zijn heb je wel eens een conflict over die regels.quote:Op zondag 1 november 2009 11:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Als iemand daar op een forumpje een topicje over heeft geopend wel dus.
Laten we wel zijn meer dan een topicje op Fok is dit ook niet ..
eens ...overigens komt ook de hotelier voor zijn recht op.quote:Op zondag 1 november 2009 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat helemaal nergens over. Hoe achterlijk religies ook zijn, religieuzen willen nou eenmaal zo min mogelijk gestoord worden in hun geloofsbelijdenis op daartoe speciaal ingerichte plekken. Anderen willen weer heel andere dingen doen, en waar die twee elkaar in de weg zitten heb je regels nodig. En waar regels nodig zijn heb je wel eens een conflict over die regels.
Dat gaat nergens over, en heeft al heel weinig met religie van doen, en niks specifiek met de islam. Dat religies hun normen willen opdringen aan anderen is een gegeven, een ernstig gegeven, en iets waar genoeg voorbeelden van zijn en waar alarmerende ontwikkelingen in zijn aan te wijzen. Maar dit is juist iets heel anders, dit gaat om religieuzen die opkomen voor hun recht, of ze dat nou concreet hebben of niet, om hun geloof ongestoord te belijden.
Sja. Dan gaan ze hun geloofje maar met de gordijntjes dicht belijden.quote:Op zondag 1 november 2009 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dit is juist iets heel anders, dit gaat om religieuzen die opkomen voor hun recht, of ze dat nou concreet hebben of niet, om hun geloof ongestoord te belijden.
Het is toch 'geen bericht, goed bericht?'quote:Op zondag 1 november 2009 10:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je bent onbekend met het Nederlandse spreekwoord: Goed nieuws is geen nieuws?
Past hier beter dan geen nieuws is goed nieuws
Dat hangt een beetje van de situatie af, mi.quote:Op zondag 1 november 2009 11:56 schreef Re het volgende:
wat is er trouwens mis om ergens aanstoot aan te geven van iets dat in je buurt gebeurd?
Dit natuurlijk apart van eventuele bedreigingen die daaruit voort zouden vloeien.
Waar slaat dat nu weer op.quote:
Eerder: wie zwijgt stemt toe.quote:Op zondag 1 november 2009 14:24 schreef thingamajig het volgende:
Als je er niet op ingaat houden ze vanzelf wel een keer op met zeiken....
Nee natuurlijk niet! 99,99% van de nazi's waren christenen, gekkie!quote:Op zondag 1 november 2009 14:39 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waar slaat dat nu weer op.
[ afbeelding ]
Zeker ook nazi?
Ik wist niet dat nazi's tegen moslims waren?quote:Op zondag 1 november 2009 14:50 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! 99,99% van de nazi's waren christenen, gekkie!
quote:Op zondag 1 november 2009 14:47 schreef Bowlingbal het volgende:
JA OH MIJN GOD HOE DURVEN ZE DAT TE VRAGEN DAAR IS SCHIPOHOL ALS SE HET NIET LEUK VINDEN EN SE FRAGEN WAT HOE DURREVEN ZE PAS LIEP IK OOK OVER STRAAT VROEG IE OF IK DE WECH WIS IK DONDER OP JE GAAT ALS MOSLIM TOCH NIET FRAGEN OF WEL DAN OPEN JE OGGGEEEEE
Ik vatte de inhoud van de zogenaamde 'Islamcritici' hier even samen. Schreeuwen dat er iets over Moslims in het nieuws komt, maar dat het alleen maar weergeeft dat ze wat gevraagd hebben maakt dan niet uit. Zelfs vragen is blijkbaar al teveel voor velen hier.quote:
Ja ja, dat had ik wel door. Ik moest lachenquote:Op zondag 1 november 2009 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik vatte de inhoud van de zogenaamde 'Islamcritici' hier even samen. Schreeuwen dat er iets over Moslims in het nieuws komt, maar dat het alleen maar weergeeft dat ze wat gevraagd hebben maakt dan niet uit. Zelfs vragen is blijkbaar al teveel voor velen hier.
Individueel verschillen blijkbaar de normen flink, want ik vat dit, in tegenstelling tot jij, niet samen als 'vragen'.quote:Op zondag 1 november 2009 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik vatte de inhoud van de zogenaamde 'Islamcritici' hier even samen. Schreeuwen dat er iets over Moslims in het nieuws komt, maar dat het alleen maar weergeeft dat ze wat gevraagd hebben maakt dan niet uit. Zelfs vragen is blijkbaar al teveel voor velen hier.
quote:Direct daarop drongen bestuursleden van de moskee er op aan dat restaurant en bar zouden verhuizen.
quote:Een van de moskeeleiders zei toen dat ze ‘een paar slechte elementen wellicht niet in de hand zouden kunnen houden. Wellicht krijgt u wel stenen door uw ruiten’.
Altijd dat dreigen als ze hun zin niet krijgen..quote:Op zondag 1 november 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Individueel verschillen blijkbaar de normen flink, want ik vat dit, in tegenstelling tot jij, niet samen als 'vragen'.
[..]
[..]
Ja, en als de politie zegt dat winkels moeten sluiten omdat er hooligans aankomen is dat ook een bedreiging van de politie.quote:Op zondag 1 november 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Individueel verschillen blijkbaar de normen flink, want ik vat dit, in tegenstelling tot jij, niet samen als 'vragen'.
[..]
[..]
lees even het hele topic, daar staat het precies vermeld allemaalquote:Op zondag 1 november 2009 15:23 schreef StateOfMind het volgende:
Wat was daar eigenlijk eerder gevestigd, het restaurant of de moskee?
Ik vind dit een vreemde reactie. Dit heeft ook totaal niets te maken met het onderwerp.quote:Op zondag 1 november 2009 15:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en als de politie zegt dat winkels moeten sluiten omdat er hooligans aankomen is dat ook een bedreiging van de politie.
Nergens zeiden de bestuursleden dat ze zelf wel even een steen door dat raam zouden smijten, toch?quote:Op zondag 1 november 2009 15:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dit een vreemde reactie. Dit heeft ook totaal niets te maken met het onderwerp.
Nee lullo, van de hooligans om je zwakke voorbeeld onderuit te halen.quote:Op zondag 1 november 2009 15:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en als de politie zegt dat winkels moeten sluiten omdat er hooligans aankomen is dat ook een bedreiging van de politie.
Nee, dan nog steeds niet. Je hebt wel extreem veel moeite met termen als logica, is het niet?quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee lullo, van de hooligans om je zwakke voorbeeld onderuit te halen.
Dat is nou juist de tactiek. Op deze manier kunnen ze een dreigement uiten zonder dat het ze zelf aangerekend kan wordenquote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nergens zeiden de bestuursleden dat ze zelf wel even een steen door dat raam zouden smijten, toch?
eerder met jouw hersenspinsels.quote:Op zondag 1 november 2009 15:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, dan nog steeds niet. Je hebt wel extreem veel moeite met termen als logica, is het niet?
Klopt. Het is daarmee dan ook geen bedreiging. Eerder een vriendelijke waarschuwing voor de daden van anderen. Zoals de politie vriendelijk restaurants zouden waarschuwen dat er hooligans aan zouden kunnen komen. Dat is dan ook nog steeds geen bedreiging van die hooligans gericht naar dat restaurant.quote:Op zondag 1 november 2009 15:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is nou juist de tactiek. Op deze manier kunnen ze een dreigement uiten zonder dat het ze zelf aangerekend kan worden
Ik zeg enkel dat, in tegenstelling tot jij, ik de hele gang van zaken niets met vragen te maken vind hebben.quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nergens zeiden de bestuursleden dat ze zelf wel even een steen door dat raam zouden smijten, toch?
Op een laffe manier verkapte indirecte bedreiging. De boodschap erachter is maar al te duidelijk.quote:Klopt. Het is daarmee dan ook geen bedreiging. Eerder een vriendelijke waarschuwing voor de daden van anderen. Zoals de politie vriendelijk restaurants zouden waarschuwen dat er hooligans aan zouden kunnen komen. Dat is dan ook nog steeds geen bedreiging van die hooligans gericht naar dat restaurant.
Bee je nou echt zo dom of doe je het om wat te trollen op de zondagmiddag ?quote:Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Klopt. Het is daarmee dan ook geen bedreiging. Eerder een vriendelijke waarschuwing voor de daden van anderen. Zoals de politie vriendelijk restaurants zouden waarschuwen dat er hooligans aan zouden kunnen komen. Dat is dan ook nog steeds geen bedreiging van die hooligans gericht naar dat restaurant.
Ik vind het niets met vriendelijkheid te maken hebben. Ik vind het wel te maken hebben met onverdraagzaamheid en manipulatie.quote:Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Klopt. Het is daarmee dan ook geen bedreiging. Eerder een vriendelijke waarschuwing voor de daden van anderen.
Of de brassers hun bachanalen zodat niemand er last van heeft. Ik heb ook mijn persoonlijke voorkeur, maar de regel dat geloofsbeleving altijd moet wijken voor zuipfestijnen lijkt me een vreemde.quote:Op zondag 1 november 2009 13:00 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Dan gaan ze hun geloofje maar met de gordijntjes dicht belijden.
Dit is dan ook gewoon een burenruzie.quote:Prima als mensen zichzelf allemaal beperkingen opleggen omdat ze denken dat dat moet van hun denkbeeldige vriendje met toverkracht, maar val mensen die niet meer in sprookjes geloven daar niet mee lastig.
Nee, jij leest er overduidelijk een bedreiging in. Dat is iets anders.quote:Op zondag 1 november 2009 15:53 schreef __Saviour__ het volgende:
De bedreiging is overduidelijk. Het wordt alleen op een laffe manier verkapt.
Zoals users hier op Moslims zeiken?quote:
Het is gewoon deel van de hypocrisie die moslims overal ter wereld niet vreemd is.quote:
Welke alom bekende regel is dat precies? En is dit toevallig dezelfde regel als blijkbaar jouw opvatting dat een café synoniem staat voor een zuipfestijn?quote:Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of de brassers hun bachanalen zodat niemand er last van heeft. Ik heb ook mijn persoonlijke voorkeur, maar de regel dat geloofsbeleving altijd moet wijken voor zuipfestijnen lijkt me een vreemde.
Kennelijk een regel die velen toegepast willen zien wanneer het om moslims gaat.quote:Op zondag 1 november 2009 16:21 schreef damian5700 het volgende:
Welke alom bekende regel is dat precies?
Het lijkt me niet dat deze burenruzie, want meer is het niet, gaat over koffiekopjes. Ik ben zelf een groot voorstander van zuipfestijnen, maar dat is wel iets waarvan buren last kunnen hebben.quote:En is dit toevallig dezelfde regel als blijkbaar jouw opvatting dat een café synoniem staat voor een zuipfestijn?
Ja, je bent als moslim zijnde gewoon de lul, gewoon slachtoffer van gemene atheďsten die niet willen buigen voor jouw religie, ze begrijpen niet dat moslims nog krampachtig in de middeleeuwen willen leven. Niet begrijpen dat alles maar moet wijken voor hun religie want dat is heilig, verheven boven de onreinen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zoals users hier op Moslims zeiken?
Het valt ook niet mee, economisch en cultureel wegzakken omdat je maar krampachtig moet blijven hangen in opvattingen uit het jaar 600, terwijl je lijdzaam moet toezien hoe de rest van de wereld zich wel ontwikkelt...quote:Op zondag 1 november 2009 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Echt waar, ik heb oprecht medelijden met moslims in islamitische landen maar niet in de westerse wereld.
Plato en Socrates zijn wel een stukje ouder hoor.quote:Op zondag 1 november 2009 17:13 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Het valt ook niet mee, economisch en cultureel wegzakken omdat je maar krampachtig moet blijven hangen in opvattingen uit het jaar 600, terwijl je lijdzaam moet toezien hoe de rest van de wereld zich wel ontwikkelt...
Matteus moet zijn kop houden. Neemt hij aanstoot? Post hij maar een topic verder. Opzouten te mekkeren.quote:Op zondag 1 november 2009 17:24 schreef Matteüs het volgende:
Die moslims moet hun kop houden. Nemen ze aanstoot? Lopen ze maar een moskeetje verder.
Opzouten te mekkeren.
Het begon anders met een artikel over moslims die weer eens ergens problemen mee hadden. Straks willen ze nog een heel gebied om de moskee bij het moskeeterrein betrekken om er voor te zorgen dat er geen "onreine" bedrijven in de buurt komen. Gelukkig zijn de Amerikanen wel op hun hoede voor islamisering als gevolg van 9/11.quote:Op zondag 1 november 2009 17:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Matteus moet zijn kop houden. Neemt hij aanstoot? Post hij maar een topic verder. Opzouten te mekkeren.
Neem jij aanstoot aan mijn post? Je weet wat je te doen staatquote:Op zondag 1 november 2009 17:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Matteus moet zijn kop houden. Neemt hij aanstoot? Post hij maar een topic verder. Opzouten te mekkeren.
Hetzelfde.quote:Op zondag 1 november 2009 17:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Neem jij aanstoot aan mijn post? Je weet wat je te doen staat
Straks nemen moslims de wereld over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 1 november 2009 17:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het begon anders met een artikel over moslims die weer eens ergens problemen mee hadden. Straks willen ze nog een heel gebied om de moskee bij het moskeeterrein betrekken om er voor te zorgen dat er geen "onreine" bedrijven in de buurt komen. Gelukkig zijn de Amerikanen wel op hun hoede voor islamisering als gevolg van 9/11.
quote:Op zondag 1 november 2009 17:21 schreef Santello het volgende:
De moskee heeft daar niks te zoeken om het te verbieden.
Ik snap niet waarom ze altijd net dat stukje tev er gaan, je hebt een moskee, mensen komen langs, dat is toch prima genoeg?
Ik houd jou een spiegel voor, of verkeer je soms in de veronderstelling dat Wilders-fanboys het alleenrecht op kritiek hebben?quote:Op zondag 1 november 2009 17:32 schreef Matteüs het volgende:
[..]
![]()
Verzin zelfs eens wat joh... Dit is niks.
Zijn moslims geen mensen? Wat is precies je punt in je post?quote:Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee alleen Moslims mogen passeren..
In mekka is het toch ook zo, niet moslims mogen ook niet passeren. Of is dat ineens anders?quote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef Santello het volgende:
[..]
Zijn moslims geen mensen? Wat is precies je punt in je post?
Je moet toch ergens tegenaan schoppen, al is het maar je hond.quote:Op zondag 1 november 2009 18:18 schreef Ringo het volgende:
Gewoon een ouderwets burenconflict. Heisatopic.
Komt van een altar shirt 'youth against christ'quote:Op zondag 1 november 2009 14:39 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waar slaat dat nu weer op.
[ afbeelding ]
Zeker ook nazi?
Maar er wordt wel weer het geloof bij gehaald.quote:Op zondag 1 november 2009 18:18 schreef Ringo het volgende:
Gewoon een ouderwets burenconflict. Heisatopic.
Geldt dat niet voor de meeste users?quote:Op zondag 1 november 2009 16:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is gewoon deel van de hypocrisie die moslims overal ter wereld niet vreemd is.
Ze zijn helemaal voor respect en tolerantie, maar dan alleen als het van de ander richting henzelf komt.
Er zit verschil tussen 'je storen aan' en 'nauwelijks verhuld dreigen met geweld als je je religieuze onzin niet kan doordrukken'.quote:Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef MaGNeT het volgende:
"Christenen storen zich aan koopzondag" zou net zo goed de titel kunnen zijn...
En schop! -- ho stond die deur al open.quote:Op zondag 1 november 2009 18:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar er wordt wel weer het geloof bij gehaald.
Dit toont weer aan dat het geloof verantwoordelijk is voor heel problemen en doden.
En als deze twee nou in het westen als onaantastbare en onbekritiseerbare godheden zouden worden vereerd, het in de westerse wereld taboe was geweest om wat voor kritiek dan ook te hebben op hun geschriften of zelfs maar anders te denken, omdat alles van waarde al in hun geschriften staat, kortom: als het denken sinds die tijd had stilgestaan... had je een punt gehad.quote:Op zondag 1 november 2009 17:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Plato en Socrates zijn wel een stukje ouder hoor.
Ik vond hier een passend artikel bij dat naar mijn mening aantoont . dat waar de islam zich nestelt er gegarandeerd problemen van komen.quote:Op zondag 1 november 2009 18:47 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen 'je storen aan' en 'nauwelijks verhuld dreigen met geweld als je je religieuze onzin niet kan doordrukken'.
quote:INGEZONDEN - 24 MEI 2009
Zonder islam leefden er 3000 mensen meer in New York. Zonder islam werd er geen toneelstuk afgelast. Zonder islam ook geen islamitische jurkendragers die over vrede zeuren. Zonder islam kon elke foto- of schilderijententoonstelling doorgaan. Zonder islam konden we tekenen wat we wilden. Zonder islam zouden onze ambassades in den vreemde geen bewaking nodig hebben. Zonder islam kregen onze kinderen een spaarvarkentje van de bank. Zonder islam ook geen aangepaste Barbie-poppen.
Zonder islam zouden onze zwaarbevochten vrijheden niet continu misbruikt worden. Zonder islam zou er ook geen gezeur over de sharia zijn. Zonder islam ook geen verstoring van lampion-optochten. Zonder islam ook geen gewelddadige overvallen op juweliers en andere kleine ondernemers. Zonder islam werden onze vrouwen niet voor hoer uitgescholden. Zonder islam zouden vrouwen en meisjes zonder angst voor moslimspuug en stenen over straat kunnen. Zonder islam ook geen debatten over inlevering van onze feestdagen. Zonder islam zou de criminaliteit ook stukken minder zijn. Zonder islam zouden winkeliers en supermarkten niet meer zo vaak de politie hoeven te bellen. Zonder islam zou er lang niet zoveel geld aan uitkeringen besteed worden. Zonder islam zouden we ook geen gezeur over integratie hebben. Zonder islam ook geen vernieling van kransen bij oorlogsmonumenten. Zonder islam ook geen gezeur over wie onze echte bevrijders waren.
Zonder islam zou Israël geen Palestijnse raketten te incasseren krijgen. Zonder islam zou er geen taliban bestaan. Zonder islam was Ahmadinejad wellicht een totaal ander mens. Zonder islam ook geen ophanging van kinderen. Zonder islam ook geen vervolging van homo’s, andersdenkenden, joden, christenen, afvalligen. Zonder islam hadden we ook geen Osama Bin Laden gehad.
Zonder islam zou Rotterdam verschoond gebleven zijn van een taqiyya-bruggenbouwer die steniging van vrouwen goedkeurt. Zonder islam was er ook geen politiek van de islamitische baarmoeder geweest. Zonder islam hoeven joden ook niet aan het gas. Zonder islam is het sowieso veiliger op straat. Zonder islam had R.T.Erdogan van Turkije ook niet zo’n grote smoel gehad. Zonder islam was de Navo geloofwaardiger geweest. Zonder islam hadden we ook geen islamitische infiltranten in de 2e Kamer en de diverse gemeenteraden gehad. Zonder islam hadden we nu waarschijnlijk een betere minister en staatssecretaris van justitie gehad.
Zonder islam had Armenië minstens 1 miljoen inwoners meer gehad. Zonder islam was niet alleen Ayaan Hirsi Ali niet besneden. Zonder islam kan de helft van onze gevangenissen worden gesloten, hoewel dat mčt de islam tegenwoordig ook schijnt te kunnen. Zonder islam zou Geert Wilders vrij rondlopen. Zonder islam was deelraadvoorzitter F.Elatik ook nooit begonnen over een doorgeschoten vrijheid van meningsuiting. Zonder islam was deelraadvoorzitter A.Marcouch ook nooit begonnen over koranonderwijs op openbare scholen. Zonder islam was die transseksueel nooit weggepest. Zonder islam had de benoeming van de nieuwe secretaris-generaal van de Navo geen problemen opgeleverd. Zonder islam zaten Onze Jongens beslist niet in Afghanistan. Zonder islam geen 13240 bloedige aanslagen sedert 9/11. Zonder islam was Theo van Gogh nog in leven. Zonder islam zou Geert Wilders nu fractievoorzitter van de VVD geweest zijn inplaats van Mark Rutte. Zonder islam was de waarheid nooit gedegradeerd tot racisme. Zonder islam sowieso geen apartheid. Zonder islam was Geert Wilders probleemloos het Verenigd Koninkrijk binnengekomen. Zonder islam verkeerde Gregorius Nekschot nu niet in onzekerheid.
Zonder islam was het Amsterdamse gemeenteraadslid Rena Netjes zo goed als zeker de zoveelste onbeduidende cda-MUTS geweest.
Zonder islam was de webmaster van HoeiBoei niet op het politiebureau ontboden. Zonder islam was de webmaster van geweta niet gearresteerd. Zonder islam was er nooit een Interdepartementale Werkgroep Cartoonproblematiek(IWC) geweest. Zonder islam was een legerimam ondenkbaar geweest. Zonder islam ook geen islamitisch tuig dat onze vrouwen steeds vaker verkracht. Zonder islam zouden de uitzendingen van opsporing verzocht een stuk korter zijn.
Zonder islam konden onze parlementariërs overal naartoe reizen. Zonder islam ook geen uitgebreide identificatieplicht. Zonder islam ook geen preventief fouilleren naar willekeur. Zonder islam hadden we ook geen laffe regering gehad. Zonder islam zou onze vrijheid van meningsuiting geen probleem zijn. Zonder islam ook geen aparte zwembaden en boerkini’s. Zonder islam ook geen gezeur over vrouwelijke artsen. Zonder islam ook geen gezeur over handen schudden.
Zonder islam ook geen NMO en NIO. Zonder islam ook geen subsidievretende moslimclubs en moskeestichtingen. Zonder islam ook geen overloze debatten met moslims en hun taqiyya-smoesjes: dat mag niet van allah. Zonder islam was het Nederlandse electoraat niet opgezadeld met kretologie van moslimvriendjes W.Bos & M.Hamer dat de islam bij Nederland hoort. Zonder islam ook geen gezeur over groepsbelediging en haatzaaien. De koran zaait haat, de koran beledigt, niet degenen die anderen op die praktijken attenderen. Zonder islam hoefde dit niet geschreven te worden. Beste lezer: vult u zelf maar aan, keus genoeg. Zonder islam was er ook geen Nieuwe NSB geweest. Zonder islam was er vast wel weer wat anders geweest…
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8487
Mwoah... ik vind 'm een beetje kort door de bocht.quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Ik vond hier een passend artikel bij dat naar mijn mening aantoont . dat waar de islam zich nestelt er gegarandeerd problemen van komen.![]()
Zonder islam…
[..]
Knorretje is lief!quote:Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef Vampier het volgende:
Knorretje loves mosilims... maar moslims haten hemarme Knorretje!!!
Met dat verschil dat de politie geen aanleiding geeft tot ongeregeldheden.. En de hooligans ook niets tegen de restaurants an sich hebben.quote:Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Klopt. Het is daarmee dan ook geen bedreiging. Eerder een vriendelijke waarschuwing voor de daden van anderen. Zoals de politie vriendelijk restaurants zouden waarschuwen dat er hooligans aan zouden kunnen komen. Dat is dan ook nog steeds geen bedreiging van die hooligans gericht naar dat restaurant.
quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Ik vond hier een passend artikel bij dat naar mijn mening aantoont . dat waar de islam zich nestelt er gegarandeerd problemen van komen.![]()
Zonder islam…
[..]
Ik heb je onzin tekst niet gelezen maar dit stukje zegt al genoeg denk ik.quote:Zonder islam had Armenië minstens 1 miljoen inwoners meer gehad. Zonder islam was niet alleen Ayaan Hirsi Ali niet besneden.
wat een kutbiggetje, moslims moeten 'm afslachten, en jij moet 'm opeten!quote:Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef Vampier het volgende:
[ afbeelding ]
Knorretje loves mosilims... maar moslims haten hemarme Knorretje!!!
Hun zin? Wordt het restaurant uit het bericht in de OP gedwongen gesloten? Werd de gay-bruiloft verstoord?quote:Op zondag 1 november 2009 07:24 schreef oooYEAH het volgende:
Ongelovelijk wer.
Lijkt holland wel.
omg .. wat een hoop onzin, vooroordelen en klinkklare leugens ..quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Zonder islam…
[..]
Is die auteur pas begonnen aan een cursusje retorica? Tering wat een beroerd stukje.quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
Zonder islam…
[..]
Tikje tendentieus, vind je ook niet. Kijk naar de huidige politiek in Nederland, zonder het christendom zou iedereen toch ook een heel stuk beter af zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
Maar dat is wat mij betreft dus de makke - hebben we ons net sinds een decennium of wat aan het verstikkende juk van onzinnig sprookje A ontworsteld, komen de aanhangers van onzinnig sprookje B zich melden.quote:Op zondag 1 november 2009 20:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tikje tendentieus, vind je ook niet. Kijk naar de huidige politiek in Nederland, zonder het christendom zou iedereen toch ook een heel stuk beter af zijn.
Heb je het laatste zinnetje goed tot je laten doordringen?quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Zonder islam…
[..]
Zonder Islam geen files?quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Zonder islam…
[..]
Kan je niet lezen ofzo? Je post hiervoor had al niks te maken met mijn post. Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op zondag 1 november 2009 18:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In mekka is het toch ook zo, niet moslims mogen ook niet passeren. Of is dat ineens anders?
Zonder Islam was dit topic er niet...quote:
Dan had men wel iets anders gevonden om op te zeiken.quote:Op zondag 1 november 2009 21:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zonder Islam was dit topic er niet...
er is altijd nog voetbalquote:Op zondag 1 november 2009 21:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dan had men wel iets anders gevonden om op te zeiken.
Zonder TS ook niet.quote:Op zondag 1 november 2009 21:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zonder Islam was dit topic er niet...
Ah ja das ook weer zo..quote:
Zonder islam zou Geert Wilders vrij rondlopen.quote:
Had Pim nog geleefdquote:Op zondag 1 november 2009 21:51 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Zonder islam zou Geert Wilders vrij rondlopen.
Ik zit ook te kijken tussen door, het wordt regelmatig herhaald.quote:Op zondag 1 november 2009 21:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Had Pim nog geleefd
Had Theo nog geleefd
..overigens gaat Het Gesprek daar vandaag over.
Nu Katjain gesprek met Theo van Gogh.
Net was Wilders daar ookquote:Op zondag 1 november 2009 21:58 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Ik zit ook te kijken tussen door, het wordt regelmatig herhaald.
Volkert luisterde altijd graag naar kinderen voor kinderen.quote:Op zondag 1 november 2009 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deze zou ik graag verklaard zien.
Daar heb je gelijk in, die directe link is er niet.quote:Op zondag 1 november 2009 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deze zou ik graag verklaard zien.
Als milieugroeperingen er niet waren had je een grotere kans om Pim nog levend te zien, vreemd genoeg.quote:Op zondag 1 november 2009 22:05 schreef qonmann het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, die directe link is er niet.
Ben je eigenlijk ook kritisch over de moorden die door atheďsten, democraten, humanisten etc zijn gepleegd waarna je zegt: 'Zonder X had X nog geleefd', of gaat dat alleen op voor de Islam?quote:Op zondag 1 november 2009 22:05 schreef qonmann het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 november 2009 22:05 schreef qonmann het volgende:
[..]
van wie ben jij nou weer een kloonquote:
Nee, maar je kan het ook wat anders zien..ik keek naar "Het Gesprek".quote:Op zondag 1 november 2009 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk ook kritisch over de moorden die door atheďsten, democraten, humanisten etc zijn gepleegd waarna je zegt: 'Zonder X had X nog geleefd', of gaat dat alleen op voor de Islam?
Ok, maar als wij, - jij en ik - samen besluiten stil te staan bij de dood van Kennedy of Lincoln, ga je dan ook een collectief gemeengoed er op afrekenen en zeggen : 'Zonder X zou X niet vermoord zijn / leefde hij nog'?quote:Op zondag 1 november 2009 22:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee, maar je kan het ook wat anders zien..ik keek naar "Het Gesprek".
En daar wordt de hele avond al stil gestaan bij "vijf jaar na Theo van Gogh"..vandaar
Geen hond die daar naar kijktquote:Op zondag 1 november 2009 22:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee, maar je kan het ook wat anders zien..ik keek naar "Het Gesprek".
Ik wel, net Katja gezienquote:
Nee.quote:Op zondag 1 november 2009 22:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok, maar als wij, - jij en ik - samen besluiten stil te staan bij de dood van Kennedy of Lincoln, ga je dan ook een collectief gemeengoed er op afrekenen en zeggen : 'Zonder X zou X niet vermoord zijn / leefde hij nog'?
Waarom bij de islam wel dan, ook in de islam is het - net zoals bij elk collectief gemeengoed - de minderheid die het verpest voor de meerderheid, waarom komt de rest er wel mee weg, maar 'de' islam niet?quote:
Nee natuurlijk niet, het is inhoudelijk te zwaar voor je hersentjes.quote:
Misschien omdat er altijd relatief veel mensen zijn die de daad toch nog proberen goed te praten of althans niet af te keuren ?quote:Op zondag 1 november 2009 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom bij de islam wel dan, ook in de islam is het - net zoals bij elk collectief gemeengoed - de minderheid die het verpest voor de meerderheid, waarom komt de rest er wel mee weg, maar 'de' islam niet?
Is dit werkelijk KoosVogels?quote:Op zondag 1 november 2009 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een huilie OP. Het is hartstikke fijn voor die moslims dat ze daar aanstoot aan nemen, maar daar moet je als westerse burger toch gewoon schijt aan hebben. In plaats van gezamenlijk lopen huilen, moet je gewoon de vinger opsteken naar die zeik-moslims. Je laat je immers toch niet piepelen.
Volgens mij is ie dronken. Ieder weldenkend mens weet dat die moslims je vinger eraf bijten.quote:
Voordat die moslim ook maar in de buurt komt ligt ie al met 3 gapende gaten in 't hoofd in de goot, na mijn sublieme flying ninja kick met m'n glock schietend en draaiend (krachtig doch een kunstwerk).quote:Op zondag 1 november 2009 22:57 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Volgens mij is ie dronken. Ieder weldenkend mens weet dat die moslims je vinger eraf bijten.
Bonsai!!quote:
quote:Op zondag 1 november 2009 22:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voordat die moslim ook maar in de buurt komt ligt ie al met 3 gapende gaten in 't hoofd in de goot, na mijn sublieme flying ninja kick met m'n glock schietend en draaiend (krachtig doch een kunstwerk).
[..]
Bonsai!!
Oké, heldere standpunt. Zal ik dan beginnen met deze link?quote:Op zondag 1 november 2009 22:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Misschien omdat er altijd relatief veel mensen zijn die de daad toch nog proberen goed te praten of althans niet af te keuren ?
Het goedpraten hebben we toch ook regelmatig gezien wanneer Israël huizen plat bombarderen, simpelweg omdat ze een bondgenoot zijn van het westen en een democratie ( common ground met het Westen ). Of toen een vrouw een Marokkaanse dief had (per ongeluk) had doodgereden toen ze hem achterna wou gaan. Bij zulke voorbeelden wordt er zelden een daad gekoppeld aan achtergrond van een persoon. Wanneer Israëliërs overmatig veel burger doden veroorzaken wordt dit bijvoorbeeld niet gekoppeld aan het judaďsme, wanneer de zoveelste pedofiele geestelijke wordt opgepakt wordt dit zelden gekoppeld aan het christendom, of wanneer een Amerika weer een land binnenvalt in de naam van democratie en wanneer er nav de invasie 100.000den mensen sterven wordt ook vrijwel nooit op de democratie geschoven. Wanneer het wel op de democratie wordt afgeschoven duiken er ineens democraten op die zeggen dat het niets met democratie te maken heeft, wanneer het op het judaďsme wordt geschreven wat Israël doet, duiden er allemaal joden op die zeggen dat het er niets mee te maken heeft. En zo ook met de islam, het is volgens de geschriften heel makkelijk te tonen dat zelfmoord, eerwraak of bloedwraak niet is toegestaan in de islam, zelfs vrijheid van meningsuiting is opgenomen in de Koran, als je dat constateert heb me mi geen begrip voor de dader, maar kom je op voor wat je gelooft.quote:Hetzelfde geldt een beetje voor andere zaken ...altijd zijn er mensen die het goed gaan praten of wijten aan de omstandigheden.
Bij andere groeperingen kom ik dat veel minder tegen.
Als een katholiek zijn dochter vermoordt gaat niemand hem verdedigen hier op dit forum. Als het een zeg Islamiet is, is er altijd wel iemand die vol begrip voor de dader is, had die dochter zich maar naar zijn regels moeten voegen. De schuld wordt zo snel bij de ander gelegd.
Zoiets.
Het is mijquote:
Op z'n minst een paar stenen of fysiek geweld. Hier in Nederland gingen ze mensen bedreigen en in elkaar slaan die hun hondje uitlieten, dus ik denk wel dat ze tot "iets" in staat zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is mijMaar wat denken jullie, dat die moslims het restaurant suicide bomben als je schijt hebt aan hun wensen?
quote:Bovendien, omdat ik tegen Wilders ben betekent dat natuurlijk niet dat ik alles wat allochtonen doen maar prima vind. Je wilt niet weten hoe dierbaar alcohol mij is.
Ongetwijfeld, maar de moskeegangers die ik ken zijn doorgaans nogal rustige types. Niet echt figuren die de autochtone Nederlander total loss slaan. Maar goed, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen. Verder kan ik alleen maar lachen als bevolkingsgroepen met dergelijke verzoekjes op de proppen komen. Dan denk ik idd: hoepel maar op als je je er zo aan stoort.quote:Op zondag 1 november 2009 23:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Op z'n minst een paar stenen of fysiek geweld. Hier in Nederland gingen ze mensen bedreigen en in elkaar slaan die hun hondje uitlieten, dus ik denk wel dat ze tot "iets" in staat zijn.
quote:Op zondag 1 november 2009 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de moskeegangers die ik ken zijn doorgaans nogal rustige types. Niet echt figuren die de autochtone Nederlander total loss slaan. Maar goed, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen. Verder kan ik alleen maar lachen als bevolkingsgroepen met dergelijke verzoekjes op de proppen komen. Dan denk ik idd: hoepel maar op als je je er zo aan stoort.
quote:Op zondag 1 november 2009 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oké, heldere standpunt. Zal ik dan beginnen met deze link?
[..]
Het goedpraten hebben we toch ook regelmatig gezien wanneer Israël huizen plat bombarderen, simpelweg omdat ze een bondgenoot zijn van het westen en een democratie ( common ground met het Westen ). Of toen een vrouw een Marokkaanse dief had (per ongeluk) had doodgereden toen ze hem achterna wou gaan. Bij zulke voorbeelden wordt er zelden een daad gekoppeld aan achtergrond van een persoon. Wanneer Israëliërs overmatig veel burger doden veroorzaken wordt dit bijvoorbeeld niet gekoppeld aan het judaďsme, wanneer de zoveelste pedofiele geestelijke wordt opgepakt wordt dit zelden gekoppeld aan het christendom, of wanneer een Amerika weer een land binnenvalt in de naam van democratie en wanneer er nav de invasie 100.000den mensen sterven wordt ook vrijwel nooit op de democratie geschoven. Wanneer het wel op de democratie wordt afgeschoven duiken er ineens democraten op die zeggen dat het niets met democratie te maken heeft, wanneer het op het judaďsme wordt geschreven wat Israël doet, duiden er allemaal joden op die zeggen dat het er niets mee te maken heeft. En zo ook met de islam, het is volgens de geschriften heel makkelijk te tonen dat zelfmoord, eerwraak of bloedwraak niet is toegestaan in de islam, zelfs vrijheid van meningsuiting is opgenomen in de Koran, als je dat constateert heb me mi geen begrip voor de dader, maar kom je op voor wat je gelooft.
Dat wordt wel gekoppeld maar er is niemand die hun daden gaat verdedigen of omstandigheden gaat aanvoeren.quote:wanneer de zoveelste pedofiele geestelijke wordt opgepakt wordt dit zelden gekoppeld aan het christendom,
De moskee was er eerstquote:Op zondag 1 november 2009 23:30 schreef Gia het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van "We bouwen ergens een moskee en gaan dan klagen over de buurt"
Lijkt me ook het meest logische maar geen politicus die zich eraan durft te branden, enerzijds bang om gelijk in het racisme hoekje geduwd te worden door vriend en vijand (zoals Pim Fortuyn en Geert Wilders) en anderzijds mag die gelijk levenslang bewaken aanvragen voor zichzelf en de kinderen (zie Pim Fortuyn en Theo van Gogh), wat niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2009 09:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan verplaats je de Moskee toch, ipv dreigementen te uiten? Waarom is er nog geen aangifte gedaan?
De Moskee zou gesommeerd moeten worden te verhuizen als diens aanwezigheid elementen aantrekt die leiden tot ongeregeldheden.
Dat zijn sprookjesquote:Op zondag 1 november 2009 10:15 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou? Islam was toch vrede hebben ze mij altijd verteld?
Dus? Dan hebben ze nog steeds geen woord te zeggen over zaken die zich in de buurt vestigen.quote:
Gelukkig houdt iedereen ook die redenatie aan als een moskee zich ergens vestigt.quote:Op maandag 2 november 2009 04:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dus? Dan hebben ze nog steeds geen woord te zeggen over zaken die zich in de buurt vestigen.
Oh, en welk terrein hebben Moslims dan van Israël veroverd? Of was het precies andersom?quote:Op maandag 2 november 2009 04:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lijkt me ook het meest logische maar geen politicus die zich eraan durft te branden, enerzijds bang om gelijk in het racisme hoekje geduwd te worden door vriend en vijand (zoals Pim Fortuyn en Geert Wilders) en anderzijds mag die gelijk levenslang bewaken aanvragen voor zichzelf en de kinderen (zie Pim Fortuyn en Theo van Gogh), wat niet gaat gebeuren.
Dit maakt het ook zo verdomd lastig om de uitwassen van de Islam aan te pakken. Eenmaal terrein veroverd (fysiek zoals land, zie Israel, of figuurlijk zoals verblijfsrechten) krijg je daarna altijd gezeur.
De indianen waren er het eerst en die hielden wel van wat vuurwater.quote:
Schiphol was ook eerder dan de klagende bewoners omheen, Schiphol moet inbinden. Of de vuurwerkopslag was ook eerder dan de huizen er omheen. De vergunning is toch ook afgegeven en ik neem aan dat ook in de VS een vergunningstelsel is.quote:
Schiphol was niet vanaf het begin al zo groot.quote:Op maandag 2 november 2009 08:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Schiphol was ook eerder dan de klagende bewoners omheen, Schiphol moet inbinden.
quote:Of de vuurwerkopslag was ook eerder dan de huizen er omheen. De vergunning is toch ook afgegeven en ik neem aan dat ook in de VS een vergunningstelsel is.
En dan nog...quote:
Tja, als die moskee nu haar armenzorg en hulp aan autistische kinderen gaat opdoeken is het ineens wel een 'puur' godshuis en moet die bar verdwijnenquote:Op maandag 2 november 2009 08:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dan nog...
Gebeurt het in de moskee? Doe er wat aan!
Gebeurt het erbuiten? Live with it!
(Tenzij natuurlijk in de vergunning verlening of ergens anders rechtsgeldig (Bestemmingsplan) vermeld staat dat er inderdaad binnen zoveel meter geen bar gevestigd zou mogen worden. Dan hebben ze een punt. Anders niet!)
Tja, 'tis wat krom natuurlijk. Maar als dit zo in de wet staat hebben ze geen poot om op te staan... En 'We kunnen niet garanderen dat er geen stenen door je ruit komen!' lijkt me ook geen redelijke conflict aanpak.quote:Op maandag 2 november 2009 09:36 schreef moussie het volgende:
Tja, als die moskee nu haar armenzorg en hulp aan autistische kinderen gaat opdoeken is het ineens wel een 'puur' godshuis en moet die bar verdwijnen
Best wel absurd die wet, als je er een gaarkeuken bij hebt voor de armen ben je ineens geen godshuis meer of zo?quote:Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tja, 'tis wat krom natuurlijk. Maar als dit zo in de wet staat hebben ze geen poot om op te staan...
Waarbij het natuurlijk idioot is om dat maar meteen op te pakken als 'bedreiging' en daarvan aangifte te doen. Je zou het ook kunnen zien als een vriendelijk bedoelde waarschuwing, 'we hebben van die jeugdige heethoofden en die zouden eventueel ...'. Want als ze niets zeggen en er gaat een steen door het ruit is het weer 'had je ons niet kunnen waarschuwen?' Damned if you do and damned if you don't, het is gewoon nooit goed.quote:En 'We kunnen niet garanderen dat er geen stenen door je ruit komen!' lijkt me ook geen redelijke conflict aanpak.
Verder gebeurt het buiten de Moskee, dus leef ermee! Zou ik zeggen...
Kennelijk. Ik ben geen beleidsmaker!quote:Op maandag 2 november 2009 10:13 schreef moussie het volgende:
Best wel absurd die wet, als je er een gaarkeuken bij hebt voor de armen ben je ineens geen godshuis meer of zo?
Ik vind het überhaupt kwalijk en zelfs absurd dat we in een wereld leven waarin er (kennelijk) gewaarschuwd moet worden voor dit soort idioterie!quote:Waarbij het natuurlijk idioot is om dat maar meteen op te pakken als 'bedreiging' en daarvan aangifte te doen. Je zou het ook kunnen zien als een vriendelijk bedoelde waarschuwing, 'we hebben van die jeugdige heethoofden en die zouden eventueel ...'. Want als ze niets zeggen en er gaat een steen door het ruit is het weer 'had je ons niet kunnen waarschuwen?' Damned if you do and damned if you don't, het is gewoon nooit goed.
Dat is er niet, het is een vierkante doos beton op een voor de rest braak liggend terrein, lijkt meer op een garage dan op een moskee ..quote:Op maandag 2 november 2009 10:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Kennelijk. Ik ben geen beleidsmaker!Maar dat soort regeltjes zijn er overal. Als ze dat soort ongein willen omzeilen moeten ze in pand ernaast een gaarkeuken beginnen/ een advocaat uit laten zoeken hoe dit op een andere manier ingericht kan worden. Dat is een redelijk normale gang van zaken tegenwoordig.
Is het ooit anders geweest dan?quote:Ik vind het überhaupt kwalijk en zelfs absurd dat we in een wereld leven waarin er (kennelijk) gewaarschuwd moet worden voor dit soort idioterie!
Hoe precies, in hoeverre en wanneer heb jij gezien dat wat de IRA in Ierland en Londen doen wordt gekoppeld aan wat de christenen in de VS doen, Australië for that matter. Zelden wordt de KKK aan het christendom en christenen gekoppeld zoals Al-Qaida aan de moslims en de islam wordt gekoppeld, op geen enkel vergelijkbaar wijze of formaat. De extremistische moslims zullen Al-Qaida inderdaad goedpraten, net zoals extremistische christenen IRA zullen goedpraten of racistische christenen de KKK, maar dat is de groep die je dan toch ook niet wilt bereiken, het gaat toch om de gematigde meerderheid waar we bij alle groepen ons vertrouwen op leggen?quote:Op zondag 1 november 2009 23:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
[..]
Dat wordt wel gekoppeld maar er is niemand die hun daden gaat verdedigen of omstandigheden gaat aanvoeren.
En er zijn steeds minder katholieken (in Nederland dan) ..de interesse is niet zo groot meer
Het zelfde gaat op voor Afghanistan, Irak, Iran, Chili, Venezuela etc toch?quote:..en Israel is wat verder weg.
Een tal van redenen, de islam, mislukte reformaties, economische problemen, dictatuur, gebrek aan sociaal opvang, intern & extern conflicten, experimenteren & flirten met verschillende systemen.quote:Maar wat denk jij wat de oorzaak is ?
Ooit in een binnenstad geweest Moussie? Je hebt hier ik weet niet hoeveel kroegjes en dergelijke vlak bij kerken.quote:Op maandag 2 november 2009 10:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is er niet, het is een vierkante doos beton op een voor de rest braak liggend terrein, lijkt meer op een garage dan op een moskee ..
Maar ja, dat betekent dus dat een kerk met een inwonende priester/koster eigenlijk ook geen kerk is en dat je er een kroeg voor de deur mag zetten![]()
[..]
Wat W_T zegt... De Kerk heeft nooit problemen gemaakt van kroegen in de buurt. Daarom vind je nu tal van kroegen die Kerkbrinck heten en op het Kerkplein gevestigd zijn. Nu vind ik het niet terecht dat Kerk en Moskee hier vergeleken worden. Ik kan me voorstellen dat de kerk er ook moeite mee zou hebben als er een bordeel naast gezet zou worden (om maar eens iets te noemen.). Maart ook daarvan zou ik zeggen, als het niet in strijdt is met de wet, jammer dan!quote:Op maandag 2 november 2009 10:37 schreef moussie het volgende:
Dat is er niet, het is een vierkante doos beton op een voor de rest braak liggend terrein, lijkt meer op een garage dan op een moskee ..
Maar ja, dat betekent dus dat een kerk met een inwonende priester/koster eigenlijk ook geen kerk is en dat je er een kroeg voor de deur mag zetten![]()
Zal het ooit anders worden als we zo denken!?!quote:Is het ooit anders geweest dan?
Ik heb ook nog nooit gehoord dat kroegen bij een kerk niet gewenst waren... Lijkt me juist alleen maar praktisch..quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ooit in een binnenstad geweest Moussie? Je hebt hier ik weet niet hoeveel kroegjes en dergelijke vlak bij kerken.Enschede om maar een te noemen is letterlijk in het midden van een plein, waar er alleen maar kroegjes zijn.
Hier in de parochie zaten vroeger twee café's recht tegenover de ingang van de kerk. Nooit een probleem geweest. Integendeel. 's Zondags na de mis was het gezellig druk in die kroegjes.quote:Op maandag 2 november 2009 10:37 schreef moussie het volgende:
Wat denk je van de Dom in Utrecht. Staat op een plein met allemaal restaurantjes en kroegjes.quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ooit in een binnenstad geweest Moussie? Je hebt hier ik weet niet hoeveel kroegjes en dergelijke vlak bij kerken.Enschede om maar een te noemen is letterlijk in het midden van een plein, waar er alleen maar kroegjes zijn.
O.a. inderdaad, eigenlijk als ik eerlijk moet zijn kan ik me zo geen kerk inbeelden die niet in de omgeving is van minstens één vorm van horeca.quote:Op maandag 2 november 2009 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat denk je van de Dom in Utrecht. Staat op een plein met allemaal restaurantjes en kroegjes.
Zegt iemand dat dan?quote:Op maandag 2 november 2009 11:12 schreef Triggershot het volgende:
Welk moskee heeft problemen gemaakt met een kroeg in het koninkrijk der Nederlanden dan?
Onze pastoor houdt wel van een lekker glaasje trappist.quote:Op maandag 2 november 2009 14:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
O.a. inderdaad, eigenlijk als ik eerlijk moet zijn kan ik me zo geen kerk inbeelden die niet in de omgeving is van minstens één vorm van horeca.
De Oude Markt... beregezelligquote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ge zijt er bekend?quote:
Subliem met een gladaarsig koorknaapjequote:Op maandag 2 november 2009 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Onze pastoor houdt wel van een lekker glaasje trappist.
En ik maar denken dat we het over Amerika hebben, het land waar de christelijke extremisten naar toe zijn vertrokken omdat hun puriteinse versie van het geloof hier niet zo op prijs werd gesteld ..quote:Op maandag 2 november 2009 10:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
ja! het is een grof schandaal dat de 'christelijke extremisten' een kroeg in de buurt van een moskee durven hebben!quote:Op maandag 2 november 2009 19:18 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we het over Amerika hebben, het land waar de christelijke extremisten naar toe zijn vertrokken omdat hun puriteinse versie van het geloof hier niet zo op prijs werd gesteld ..
Och, die hadden we vroeger één in de kelder van de kerk. Barretje erin, pasjessysteem en elke zaterdagavond, na de mis, discoooooo!!! Abraxas ruled, those days.quote:Op maandag 2 november 2009 18:29 schreef F-M-L het volgende:
[..]
of de 7e hemel, een kerk die werd omgebouwd tot disco
(dat vonden sommige mensen niet leuk)
In de States dus op minstens 61 meter afstandquote:Op maandag 2 november 2009 14:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
O.a. inderdaad, eigenlijk als ik eerlijk moet zijn kan ik me zo geen kerk inbeelden die niet in de omgeving is van minstens één vorm van horeca.
Amish Moussie?quote:Op maandag 2 november 2009 19:18 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we het over Amerika hebben, het land waar de christelijke extremisten naar toe zijn vertrokken omdat hun puriteinse versie van het geloof hier niet zo op prijs werd gesteld ..
Het is een grof schandaal dat moslims zich durven beroepen op een door christelijke bestuurders ingestelde wet bedoel je ?quote:Op maandag 2 november 2009 19:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja! het is een grof schandaal dat de 'christelijke extremisten' een kroeg in de buurt van een moskee durven hebben!
dus wat voor kerken geldt, geldt ook voor moskees? overigens wordt deze wet in elke staat nageleefd?quote:Op maandag 2 november 2009 19:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is een grof schandaal dat moslims zich durven beroepen op een door christelijke bestuurders ingestelde wet bedoel je ?
Waar komt die wet van die 200 ft dan vandaan?quote:Op maandag 2 november 2009 19:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Amish Moussie?
Ik zou New York nou niet bepaald een christelijke extremistisch bastion noemen, maar ik zal wel totaal wereldvreemd zijn i.t.t. jou.
amerika zit vol gekke wetten. je kunt het zo gek niet bedenken of een staat heeft wel iets tres bizars. wordt het nageleefd? nee.quote:Op maandag 2 november 2009 19:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar komt die wet van die 200 ft dan vandaan?
Je mag ook indianen te paard in je tuin neerschieten.quote:Op maandag 2 november 2009 19:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar komt die wet van die 200 ft dan vandaan?
Kun jij een linkje geven dat deze opmerking staaft?quote:Op maandag 2 november 2009 19:22 schreef moussie het volgende:
[..]
In de States dus op minstens 61 meter afstand
http://www.washblade.com/2006/4-7/news/localnews/juggles.cfmquote:Coudriet said the law, while prohibiting bars from opening within 400 feet from a school, does not include any restriction on its distance from a church.
Uiteraard geld dat ook voor moskeeën .. een godshuis is een godshuis.quote:Op maandag 2 november 2009 19:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus wat voor kerken geldt, geldt ook voor moskees? overigens wordt deze wet in elke staat nageleefd?
Staat in de OP .. en uit die 2 berichten naast elkaar concludeer ik dat het een PV isquote:Op maandag 2 november 2009 19:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun jij een linkje geven dat deze opmerking staaft?
Namelijk:
[..]
http://www.washblade.com/2006/4-7/news/localnews/juggles.cfm
Nou, die OP klopt niet helemaal, of iemand is niet zo goed in vertalen, kan ook.quote:Op maandag 2 november 2009 19:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Staat in de OP .. en uit die 2 berichten naast elkaar concludeer ik dat het een PV is
Daarbij heeft het RESTAURANT de ramen afgeplakt en niet de moskee. Het restaurant wacht nog op gordijnen, om de gelovigen niet in verleiding te brengen.quote:"The law is clear that in order for that to apply it has to be an exclusively dedicated house of worship, and at their space they have both residences and a restaurant, so basically, because of those uses the law allowed there to be a bar within 200 feet. Everyone was aware of that when the liquor license was granted."
quote:Friedman notified police of the threat, but just to show he's not a hard-hearted man, that it's not all dollars and cents, he agreed to put a curtain over the windows so devout Muslims wouldn't be corrupted by the sight of infidel inebriation. But the curtain hasn't arrived yet, so over the weekend he actually taped paper over the windows to hide a gay wedding
Dan heb je in Brabant dus wel een groot marktplein nodig, want daar staat de kroeg tegenover de kerk.quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je even googelt op de naam van de moskee dan zie je dat het geen restaurant is maar een gaarkeuken voor de armen, en de residence is opvang voor autistische kinderen .. maar dat stond al eerder in dit topic.quote:Op maandag 2 november 2009 19:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, die OP klopt niet helemaal, of iemand is niet zo goed in vertalen, kan ook.
http://gothamist.com/2009(...)move_bar_laughed.php
Hier staat duidelijk dat in de moskee zowel woningen als een restaurant gevestigd zijn, waardoor deze city-law niet van toepassing is.
Tja, of ze dat uit beleefdheid hebben gedaan of omdat de vergunning nogal twijfelachtig is nog maar de vraag. Het gaat namelijk eigenlijk niet om regulaire bewoning of exploitatie maar om kerkelijk werk voor de gemeenschap, maar zo werd het wel ingeschaald bij het verlenen van de vergunning.quote:Daarbij heeft het RESTAURANT de ramen afgeplakt en niet de moskee. Het restaurant wacht nog op gordijnen, om de gelovigen niet in verleiding te brengen.
Pff gelukkig, het ligt weer aan de media.quote:Op zondag 1 november 2009 10:26 schreef Disana het volgende:
Jep.quote:Op maandag 2 november 2009 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pff gelukkig, het ligt weer aan de media.Ik dacht al...het zal toch niet aan de islam liggen. Want islam is heel tolerant naar andersdenkenden toch.
Ik vind dit onderhand wel typisch voor FOK! Een OP die maar een deel van de informatie geeft waar iedereen dan overheen gaat vallen. En dan blijkt later de ellende nogal mee te vallen.quote:Op maandag 2 november 2009 20:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je even googelt op de naam van de moskee dan zie je dat het geen restaurant is maar een gaarkeuken voor de armen, en de residence is opvang voor autistische kinderen .. maar dat stond al eerder in dit topic.
Hoe dan ook is de afstand in New York blijkbaar 200 ft en in Washington DC 400 ft, of te wel, het zijn lokale verordeningen
[..]
Tja, of ze dat uit beleefdheid hebben gedaan of omdat de vergunning nogal twijfelachtig is nog maar de vraag. Het gaat namelijk eigenlijk niet om regulaire bewoning of exploitatie maar om kerkelijk werk voor de gemeenschap, maar zo werd het wel ingeschaald bij het verlenen van de vergunning.
En tja, eigenlijk hoeft de moskee alleen maar te stoppen met het armenwerk en de kinderen en dan is het wel 'puur godshuis', en wat dan? Bye bye, liquor-license, en of je tent dan nog loopt, lekker eten zonder wijntje, is nog maar afwachten .. Dus dat dichtplakken van de ramen is zeker ook eigen belang, nou niet doen alsof dat gebeurt uit pure beleefdheid taz van de moslims
Jazeker! In de koran staat als gedragsregel voor de gelovige, dat hij ongelovigen op de islam en de koran moet wijzen. En als ze niet willen luisteren, moet hij zeggen: "Wacht!. Wij wachten met U!" Ofwel in goed Nederlands: "Wie het laatst lacht, lacht het best! We zien vanzelf wel wie er gelijk krijgt."quote:Op maandag 2 november 2009 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Pff gelukkig, het ligt weer aan de media.Ik dacht al...het zal toch niet aan de islam liggen. Want islam is heel tolerant naar andersdenkenden toch.
Tolerant ? Dat zijn Jehova streken. De koran is de wet niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jazeker! In de koran staat als gedragsregel voor de gelovige, dat hij ongelovigen op de islam en de koran moet wijzen. En als ze niet willen luisteren, moet hij zeggen: "Wacht!. Wij wachten met U!" Ofwel in goed Nederlands: "Wie het laatst lacht, lacht het best! We zien vanzelf wel wie er gelijk krijgt."
Dat is toch wel tolerant, of niet dan?
Oh nee? De koran is het woord van Allah zelf. In naam van Allah, de barmhartige, de goedertierene.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:52 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Tolerant ? Dat zijn Jehova streken. De koran is de wet niet.
Nee hoor, want de drankvergunning is afgegeven op het moment dat het 'zus' is.quote:Op maandag 2 november 2009 20:21 schreef moussie het volgende:
En tja, eigenlijk hoeft de moskee alleen maar te stoppen met het armenwerk en de kinderen en dan is het wel 'puur godshuis', en wat dan? Bye bye, liquor-license
Wie is Allah?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh nee? De koran is het woord van Allah zelf. In naam van Allah, de barmhartige, de goedertierene.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh nee? De koran is het woord van Allah zelf. In naam van Allah, de barmhartige, de goedertierene.
quote:* 2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
* 4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
* 4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
* 4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast
* 4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
* 4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
* 5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
* 8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
* 8.13 Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.
* 8.17 Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. (Het gevaarlijke karakter van deze tekst werd gedemonstreerd door de ouders van de moordenaar die Rene Steegman dood sloeg. Hoewel analfabeet wisten zij wel deze tekst aan te halen.)
* 8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen. (Bij 10 % van de bevolking begint het gevecht ook hier)
* 9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
* 9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
* 9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
* 9.111 Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Thora en het Evangelie en de Koran. (Dat staat in geen enkel evangelie)
* 48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.
* 48.18 Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning.
* 48.19 En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs
* 48.20 Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.
* 8.1 Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: "De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper.
Van islamitische zijde wordt (in strijd met voorgaande teksten) gesteld dat de koran juist het doden van mensen verbiedt. Daartoe wordt altijd slechts een deel van de volgende strofe aangehaald.
* 5.32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.
Tuurlijk, selectief lezen is wel vaker lonend.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:14 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
![]()
Strijd tegen ongelovigen, joden en christenen
Kleine selectie waaruit dan toch die tolerantie vanuit de islam wordt weergegeven:
[..]
Dit is een beetje een andere discussie, maar nieuwkomers kunnen wel degelijk een bestaand bedrijf de das omdoen. In Nederland kan een burger, die een nieuw huis vlak naast een boerderij bouwt, die boerderij de das om gaan doen. Imbeciel, maar toch.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, want de drankvergunning is afgegeven op het moment dat het 'zus' is.
Als het dan verandert naar 'zo', was die drankvergunning er eerder.
En dan geldt dat je niet zomaar een moskee kunt beginnen naast een kroeg en dan eisen dat de drankvergunning wordt ingetrokken.
Helaas, pindakaas, dat gaan ze niet winnen.
Zo beter :quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tuurlijk, selectief lezen is wel vaker lonend.
Eén voorbeeld bewijst natuurlijk geen algemene regel!quote:Op dinsdag 3 november 2009 03:38 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Zo beter :
Islam is een LEER waarbinnen godsdienst een controlerende rol speelt. Turkije heeft ons laten zien - drie staatsgrepen - dat moskee en staat alleen te scheiden zijn door gewelddadige onderdrukking.
Het godshuis was er al die tijd al, dat is nooit weg geweest, dat ontgaat je even?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, want de drankvergunning is afgegeven op het moment dat het 'zus' is.
Als het dan verandert naar 'zo', was die drankvergunning er eerder.
En dan geldt dat je niet zomaar een moskee kunt beginnen naast een kroeg en dan eisen dat de drankvergunning wordt ingetrokken.
Helaas, pindakaas, dat gaan ze niet winnen.
Mwah, hier werd het opgelegd door de Fransen, en daar waren ook tig revoluties her en der voor nodig, dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 03:38 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Zo beter :
Islam is een LEER waarbinnen godsdienst een controlerende rol speelt. Turkije heeft ons laten zien - drie staatsgrepen - dat moskee en staat alleen te scheiden zijn door gewelddadige onderdrukking.
De drankvergunning is afgegeven op grond van de feiten zoals die er op dat moment liggen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Het godshuis was er al die tijd al, dat is nooit weg geweest, dat ontgaat je even?
Er zijn alleen meer faciliteiten, een gaarkeuken voor de armen, omschreven als restaurant, en een slaapkamer voor de autistische kinderen, omschreven als bewoning ..
Over hoe moreel verwerpelijk ik het vind om humanitair werk neer te zetten als 'restaurant' en 'bewoning' om je alcoholvergunning binnen te halen zal ik het dan maar niet hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |