Das een religieuze wet, niet de wet van het land.quote:Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.
De reactie van de andere partij:quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo'n heel vreemde regel.
quote:To which Andrew Zobler, the hotel’s developer, responded: “The law is clear that in order for that to apply it has to be an exclusively dedicated house of worship, and at their space they have both residences and a restaurant, so basically, because of those uses the law allowed there to be a bar within 200 feet. Everyone was aware of that when the liquor license was granted.” He added: “Out of neighborliness and respect we’ve voluntarily acquiesced to covering the window with a curtain.”
Afgezien van het feit dat iedereen wel van die regeltjes kan bedenken. Zo wil ik in dat binnen een straal van 100 km rond mijn huis ieder religieus gebouw wordt afgebroken.quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo'n heel vreemde regel.
quote:Op zondag 1 november 2009 10:30 schreef Ringo het volgende:
Help! New York gaat worden overgenomen door de moslims! O noes ook daar al!
Maar gelukkig hebben we Wilders! Die zal de wereld redden!
Dus burgers van NY, bid alvast maar om Zijn hulp. Eerst de Randstad en de rest van NL van 't gespuis bevrijden en dan komt Hij ook bij jullie langs!
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat Sinterklaas bestaat.quote:Op zondag 1 november 2009 10:15 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou? Islam was toch vrede hebben ze mij altijd verteld?
Het lijkt me dat de moslims te laat zijn met hun bezwaar, zie mijn quote boven.quote:Op zondag 1 november 2009 11:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik acht de Amerikanen wel in staat hier een stokje voor te steken i.t.t. het zwakke Nederland. Ik hoop dat de stenen waar diechaatbaarden het over hebben door hun eigen ramen vliegen, Islamfascistische randdebielen.
Een conflictje en een interpretatiekwestie in de ruimtelijke ordeningssfeer dus, met horeca als onderwerp. Er was laatst ook iets de plaatselijke katholieke kerk en de dorpsdisco in St. Michelsgestel meen ik. Zou dat nieuws over de tsunami van kerstening New York ook bereikt hebben?quote:
Whatever it takes to say noquote:Op zondag 1 november 2009 11:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de moslims te laat zijn met hun bezwaar, zie mijn quote boven.
Juridisch gaat het niet lukken denk ik
Als iemand daar op een forumpje een topicje over heeft geopend wel dus.quote:Op zondag 1 november 2009 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een conflictje en een interpretatiekwestie in de ruimtelijke ordeningssfeer dus, met horeca als onderwerp. Er was laatst ook iets de plaatselijke katholieke kerk en de dorpsdisco in St. Michelsgestel meen ik. Zou dat nieuws over de tsunami van kerstening New York ook bereikt hebben?
Wanneer het Westen aanstoot geeft aan iets wat niet in je buurt gebeurt dreigen ze of plegen ze een invasie.quote:Op zondag 1 november 2009 11:56 schreef Re het volgende:
wat is er trouwens mis om ergens aanstoot aan te geven van iets dat in je buurt gebeurd?
Dit natuurlijk apart van eventuele bedreigingen die daaruit voort zouden vloeien.
Het gaat helemaal nergens over. Hoe achterlijk religies ook zijn, religieuzen willen nou eenmaal zo min mogelijk gestoord worden in hun geloofsbelijdenis op daartoe speciaal ingerichte plekken. Anderen willen weer heel andere dingen doen, en waar die twee elkaar in de weg zitten heb je regels nodig. En waar regels nodig zijn heb je wel eens een conflict over die regels.quote:Op zondag 1 november 2009 11:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Als iemand daar op een forumpje een topicje over heeft geopend wel dus.
Laten we wel zijn meer dan een topicje op Fok is dit ook niet ..
eens ...overigens komt ook de hotelier voor zijn recht op.quote:Op zondag 1 november 2009 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat helemaal nergens over. Hoe achterlijk religies ook zijn, religieuzen willen nou eenmaal zo min mogelijk gestoord worden in hun geloofsbelijdenis op daartoe speciaal ingerichte plekken. Anderen willen weer heel andere dingen doen, en waar die twee elkaar in de weg zitten heb je regels nodig. En waar regels nodig zijn heb je wel eens een conflict over die regels.
Dat gaat nergens over, en heeft al heel weinig met religie van doen, en niks specifiek met de islam. Dat religies hun normen willen opdringen aan anderen is een gegeven, een ernstig gegeven, en iets waar genoeg voorbeelden van zijn en waar alarmerende ontwikkelingen in zijn aan te wijzen. Maar dit is juist iets heel anders, dit gaat om religieuzen die opkomen voor hun recht, of ze dat nou concreet hebben of niet, om hun geloof ongestoord te belijden.
Sja. Dan gaan ze hun geloofje maar met de gordijntjes dicht belijden.quote:Op zondag 1 november 2009 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dit is juist iets heel anders, dit gaat om religieuzen die opkomen voor hun recht, of ze dat nou concreet hebben of niet, om hun geloof ongestoord te belijden.
Het is toch 'geen bericht, goed bericht?'quote:Op zondag 1 november 2009 10:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je bent onbekend met het Nederlandse spreekwoord: Goed nieuws is geen nieuws?
Past hier beter dan geen nieuws is goed nieuws
Dat hangt een beetje van de situatie af, mi.quote:Op zondag 1 november 2009 11:56 schreef Re het volgende:
wat is er trouwens mis om ergens aanstoot aan te geven van iets dat in je buurt gebeurd?
Dit natuurlijk apart van eventuele bedreigingen die daaruit voort zouden vloeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |