En de reactie van Cattie:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:29 schreef huuphuup het volgende:
fijn dat het goed gaat Mefke!
Thnx voor de signaaltips, ik ga er op letten maar voorlopig doet ze het goed zo ook
Nooooh dit is toch belachelijk?
[ afbeelding ]
is dat nou allemaal vet wat er bovenop drijft? Geen wonder dat mn dame aan een kleine 10 minuutjes ongeveer genoeg heeft met drinken.![]()
dit is van 1 borst die leeggekolfd was gistermiddag.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef cattie het volgende:
Ik weet niet of het vet is, maar dat splitsen gebeurd hier ook zo. Ziet er goed uit.![]()
quote:Op zondag 1 november 2009 08:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Hehe, huup, volgens mij gaat jouw dochter evenveel spekjes krijgen als de mijne...
Ik had laatst een flesje van 150ml staan, en daar haalde ik een laagje vet van 15 ml af. 10% vet dus.quote:Op zondag 1 november 2009 09:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik hou dr wel van, spekkies![]()
GWS ah ok 3 lagen dan dus. Ik vond het al zo bizar veel vethad dit nog niet eerder gezien zo. Maar het verklaard voor mij wel waarom de dame het zo lang vol houdt op 1 voeding. Als het inderdaad zo goed vet is dan vind ik het niet raar dat ze er voor zeker een uur of 5 voldoende aan heeft.
mn fysio moet niet kletsen met dr dat er niet meer dan 3 uur tussen twee voedingen mogen zittenstick to your job!
Dat dus jaquote:Op zondag 1 november 2009 11:11 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg een tsr van jullie gepraat over tsr's![]()
[ afbeelding ]
Niels zegt eh eh eh eh eh eh als hij de borst zoekt en WEEEEEEEEEEH als het aanhappen niet snel genoeg gaat.
Ik krijg het van koude, mijn broertje die beldequote:Op zondag 1 november 2009 11:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus ja
Mijn tsr is trouwens gaar. Ik krijg op de meest rare momenten een tsr, ook als ik niet eens aan Jochem denk
Ik gaf mijn oudste dochter altijd 1 borst per keer (en wanneer ze binnen de 3 uur kwam, kreeg ze de laatste borst waar ze het laatst uit gedronken had) en heb haar zo 14 maanden gevoed.quote:Op zondag 1 november 2009 11:48 schreef Twinkly het volgende:
Wij hebben hier last van overproductie (..)
Weten jullie of ik nu door moet blijven gaan met blokvoeden of dat ik op een bepaald moment weer over moet gaan op wisselvoeden?
(..)
Dat is ook iets dat ik had gevonden op internet, maar het lijkt me in dit geval niet. Ze drinkt heel goed, drinkt ook lang uit een borst en ik doe aan blokvoeden als ze te kort op elkaar komt.quote:Op maandag 2 november 2009 00:21 schreef Grijs het volgende:
Volgens mij kan het laatste te maken hebben met het vaker aanleggen. Tenminste, als je telkens wisselt van borst. Ze kan dan meer voormelk binnenkrijgen. Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad, ze krijgt dan voldoende vocht binnen, alleen de voedzaamheid is dan minder en ze kan er krampjes van krijgen.
Ik ben geen bv-expert, ik kan er dus naast zitten.
Ja, dat van die ontsteking dacht ik ook al.quote:Op maandag 2 november 2009 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Twinkly, nee koorts en spruw horen niet samen. Misschien verward ze het met een ontsteking ofzo...
Voor de kleine zal je waarschijnlijk een orale zalf krijgen.. Voor jezelf kun je gewoon een schimmeldodende creme halen. Micanazol heet het volgens mij.
Ohh, ok nu snap ik het! Ik dacht dat wisselvoeden het geven van een toetje aan de andere borst was. Ik had van iemand op een ander forum de waarschuwing gekregen niet te lang te blokvoeden omdat het de productie weer te veel kan verlagen en dit de kritische periode is maar zo snel gaat dat dus niet.quote:Op maandag 2 november 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
Twinkly, het lijkt me sterk dat je zo snel zou wisselen van dikke overproductie naar onderproductie. Als Niels vaak wil drinken hoeft dat echt niet te komen van een te lage productie.Zeker niet als je "gewoon" nog in de periode zit dat stuwing normaal is...
Als je nog steeds het idee hebt dat je borsten gestuwd zijn zou ik door gaan met blokvoeden. Mocht hij na één borst nog een toetje aan de andere kant willen kan dat prima, maar dan beschouw je dat als toetje. De volgende keer geef je dan nog steeds de borst die in dat blok aan de beurt is.
Zelfs al zou je geen overproductie hebben dan loop je met deze manier van voeden echt niet het risico dat hij te weinig binnen krijgt, MITS je maar aan legt als hij wil. En dat kan best vaak zijn, zo in de eerste periode![]()
En als je het idee hebt dat hij steeds maar weer de tweede borst er achter aan wil, dan kan je over gaan op één borst (A) geven, de tweede er achter aan (B) en dan bij de volgende voeding wisselen (dus eerst B en dan A).
Wisselvoeden wil zeggen dat je per voeding wat vaker van borst wisselt. Dat stimuleert je productie en het kan helpen om een kindje wakker te houden. Ik denk dat je dat meer als (nood)maatregel moet zien voor als je een kindje hebt dat echt te weinig drinkt.
Ah, zo leer je weer eens watquote:Op maandag 2 november 2009 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook iets dat ik had gevonden op internet, maar het lijkt me in dit geval niet. Ze drinkt heel goed, drinkt ook lang uit een borst en ik doe aan blokvoeden als ze te kort op elkaar komt.
Ik had ook ergens gevonden dat het kan wijzen op een verkoudheid van het kind zelf of gezinslid. En dat past, want schaap is pas verkouden geweest en dat is ze nu zelf ook.
Oh hihi dat doe ik ookquote:Op maandag 2 november 2009 14:12 schreef Grijs het volgende:
Ik had trouwens in het begin vaak last van mijn nek, omdat ik bijna met mijn neus boven mijn kind hing tijdens het drinken...
O en dat snel achter elkaar voor een voeding komen kan ook aan de spruw liggen, he? 't Kan zijn dat hij doordat hij last van zijn mondje heeft, wat minder lang of goed drinkt en dan vaker wat wil drinken.
De bedoeling is ook dat ik naar een keer per dag ga als ik weer begin te werken. Wellicht dat ik op sommige dagen 2 keer kan kolven als ik een tweede keer na werktijd (bijv. thuis) kolf. Ik wilde het alleen niet te snel afbouwen zodat het niet te hard achteruit gaat.quote:Op maandag 2 november 2009 19:40 schreef mrien het volgende:
Ik zou eigenlijk gewoon proberen om maar 2x te kolven en niet nog 3x!
En als dat goed gaat eventueel naar 1x per dag gaan
ze is nog steeds verkouden en snotterig, maar oogt over het algemeen wel alert en vrolijk, met soms even een hangerige periode ertussen.quote:Op maandag 2 november 2009 13:19 schreef miss_sly het volgende:
hoe lang/vaak mag een kindje groenige poep hebben?
8 dagen, 6 weken, 3 maandenquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:31 schreef Troel het volgende:
Wanneer zijn ook alweer ongeveer de regeldagen bij volledige borstvoeding?
quote:
Beterschap voor Senna miss-sly. Het kan er denk ik niet aan liggen, dat ze te weinig drinkt lijkt mij. Het gaat vast weer over als zij weer beter is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:46 schreef miss_sly het volgende:
Bedankt!
We kijken het nog maar even aan dan. Het ziet er zo anders en raar uit, die groene luiers, dus kon niet helpen dat ik toch een beetje bezorgd werd. Even afwachten dus tot de verkoudheid minder wordt of weg is, en dan moet het ook weer mooi mosterdgeel worden als voorheen.
Had ik het toch bijna goed!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:03 schreef mrien het volgende:
Ik dacht 10 dagen, 6 weken en 3/4 maanden Troel
(Volgens de boeken en folders hier in ieder geval)
ik pm je even ok.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef cattie het volgende:
Ben jij al volleerd? Hoe vind je het?
Ik smeer nu miconazolnitraat creme van het huismerk van Kruitvat, hetzelfde wat ik ook op mijn tepels gebruik. Maar er bestaat dus ook miconazol creme met zink erbij in? Dat klinkt wel fijner voor kapotte billetjes.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:57 schreef bikinistringding het volgende:
Twinkly, voor die luieruitslag, heb je dat ook tegen je huisarts gezegd? Ga anders even langs een apotheek voor billencreme met zink en micanazol. Ik heb erg getobt met luieruitslag, toen het uiteindelijk toch een schimmel bleek. Aangezien je last hebt van spruw, denk ik dat dit nu ook op de billetjes zit.
kolven voor of meteen na een voeding heeft minimaal effect op de productie.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:06 schreef mrien het volgende:
Toch zou ik ook weer oppassen met kolven voor de voeding gezien Twinklys overproductie
Balen Twinkly
Hopelijk ben je snel van de spruw af. Voor de tsr helaas geen tips
Die ga ik testenquote:Op donderdag 5 november 2009 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, misschien nog een tip wat betreft de boertjes: leg Niels rechtop over de schouder terwijl je staat en ga op je tenen staan en laat je dan op de grond 'klappen' met de hielen. Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar dat werkte bij Annicka altijd goed.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:08 schreef owlet het volgende:
twinkly, het ziet er uit als een goed schema.
Weet je wat ik zelf zou doen, in deze situatie? Ik zou niet te veel wisselen tussen stimuleren en niet stimuleren.
Ik denk uit je posts te proeven dat je soms een beetje bang ben voor een te lage productie. Dat is volkomen begrijpelijk maar zo te zien is het niet nodig. En het maakt je denk ik onnodig moe en onzeker.
Zo te zien komt Niels keurig uit zichzelf, jullie doen het dus hartstikke goed. Daar mag je best wat vertrouwen in hebben![]()
Ligt Niels bij jullie op de kamer? Misschien kan je hem na de eerste nachtvoeding een tijdje (of de hele nacht) naast je laten liggen. Dan heb je de kans dat hij niet perse hoeft te drinken omdat hij jouw directe aanraking al voldoende vindt. En anders kan je hem makkelijker aanleggen, hoef je zelf niet helemaal wakker te worden en slaap je makkelijker in.
Heb je het gevoel dat je voldoende steun op BVgebied hebt in je omgeving? Voel je je prettig bij de steun die je krijg van je lief en je moeder?
Zou een lactatiekundige kunnen helpen?
En die spruw is het gewoon kut. Die komt even lekker door een toch al niet geheel probleemloze situatie walsen. Sterkte meid
Oh, ok! Ik wist niet dat er bepaalde regels warenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef owlet het volgende:
Twinkly, ik ga je even een PM sturen. Ik voel me er toch niet prettig bij om uitgebreid dit soort adviezen te geven op een openbaar forum i.c.m. de regels rondom mijn vrijwilligerswerk voor LLL
ja die krampjes truuk is al een paar keer toegepast, windjes genoeg maar geen poepluier. En dat fietsen met de heupjes zeg maar doe ik eigk altijd als ze buikpijn heeft, ze lijkt het wel prettig te vinden maar poepen ho maarquote:Op woensdag 11 november 2009 13:23 schreef oeke het volgende:
Ko had hier ook de afgelopen dagen niet gepoept, maar gister had ik het gevoel dat hij er wel last van had, toen heb ik hem tegen mijn borst gehouden, gezichtje naar voren en knietjes naar de buik brengen. Zeg maar het krampjes-trucje.
Ik heb hem daarna neergelegd en dan mijn handen onder zijn knietjes, die buigen en dan zachtjes draaien met de heupjes eigenlijk. Zo heb ik het een beetje geprobeerd los te masseren.
Daarna had hij me toch een volle luier! En heel opgelucht!![]()
Ik doe liever niet met de thermometer, ik krijg daar niet zo'n lekker gevoel bij. Maar dat is persoonlijk, hoor.![]()
Wat lief van Mikael, MeNicole.![]()
Yppy, wauw!Ik heb dus al 1 zo'n bakje in de vriezer staan.
het is natuurlijk ook wel het seizoen voor een buikgriepquote:Op woensdag 11 november 2009 13:25 schreef huuphuup het volgende:
ik maak me niet zo'n zorgen eigk. Het is meer mn lief die zich zorgen maakt![]()
bedankt voor je antwoord iig!
Spruw hoop ik van niet, haar mondje en tong zijn schoon verder en ik heb zelf geen last. Nouja, we kijken het nog even aan en ik parkeer mezelf nu lekker op de bank met haar rechtop tegen me aan
Dat zou ik nu echt niet doen, vies goedje als het uit de vriezer komt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:27 schreef bikinistringding het volgende:
In de vriezer ermee Miss, en dan kun je er over een maand of 4 toch pannekoeken van maken?
Ik ben niet echt de super professioneel op borstvoedingsgebied maar met twee dingen kan ik je misschien helpen. Volgens mij is de formule voor de berekening van de hoeveelheid voeding een ongevere berekening omdat je met puur borstvoeding niet kan overvoeden is het geen probleem lijkt me om 100 cc te geven als dat bijna helemaal opgaat en ze daarna tevreden is prima. Ik zou wat dat betreft vooral kijken naar haar behoeftes (hoeveel kan zij op) en lijkt zij daarna tevreden. Wat betreft de spenen weet ik het niet zeker. Misschien is de opening van de speen S van Medela kleiner dan die van de Avent 1 speen. Je kan het zonder problemen proberen. Het kost je wel wat geld om een flesje en een pakket spenen, komen dacht ik per 2 stuks te kopen. Maar dat lijkt me wel de moeite waard.quote:Op zondag 15 november 2009 17:10 schreef wickie het volgende:
Hallo, ik lurk al lange tijd mee hier en sinds 3 weekjes ben ik mama van een geweldige meidIk wil jullie graag om raad vragen, want ik weet het even niet meer. Het is nogal een lang verhaal, sorry daarvoor.
Haar geboortegewicht was 2425 gr. en dat met 41 weken, oftewel te klein. Waarom is onduidelijk.
Het was een lange bevalling en uiteindelijk is ze met behulp van de vacuumpomp ter wereld gekomen.
Ondanks haar lage gewicht deed ze 't vanaf het begin al erg goed.
In het ziekenhuis heeft ze bijvoeding gekregen zodat ze niet zou afvallen (is ook niet gebeurd). Ik ben toen gelijk begonnen ook met borstvoeding. Ook dit ging goed en mn productie kwam erg snel op gang. Zo goed dat ik al vanaf dag 3 geen bijvoeding meer hoefde te geven omdat ik zelfs veelste veel aanmaakte en enorme last kreeg van stuwing.
Er zijn een paar problemen:
1. Ze drinkt heel erg gulzig, zuigt als een gek, waardoor ze erg veel lucht mee krijgt wat weer resulteert in heel veel krampjes.
2. Na de voeding blijft de frustratie en de zuigbehoefte, het is 'voeding, verschonen, frustratie + onstilbare zuigbehoefte maar geen honger, huilen en krampen, uitgeput net voor de volgende voeding in slaap vallen.
3. Mijn linkerborst heeft ze vanaf het begin niet willen pakken, mn tepel is te klein en door de zeer heftige toeschietreflex heeft ze niet door dat er een tepel in haar mond zit. Na overleg met VK raadde de kraamverzorgster me aan een tepelhoedje te gebruiken, dus sindsdien gebruik ik die.
4. Hele erge TSR Mn meisje verslikt zich continu, kan niet meer fatsoenlijk aanleggen vanwege het melk wat uit haar mondje komt gelopen, en ga zomaar door. Oftewel dit resulteert in constante frustratie aan haar kant waardoor het aanleggen helemaal niet meer gaat..
Oftewel, veel plezier heb ik nog niet gehad met borstvoedingen, ik zie er steeds meer en meer tegenop.
Vorige week hebben we een lactatiekundige ingeschakeld. Zij raadde me aan af te kolven in het begin en tussentijds te laten boeren. DIt heb ik een klein weekje geprobeerd maar heeft geen resultaat gehad. Door het tussentijds boeren raakte ze alleen maar meer van slag.
Gisteren was ik het helemaal beu en ben ik begonnen met elke voeding af te kolven en haar elke voeding 100cc te geven (dit werd aangeraden op het CB, ze weegt nu 2900 gram). Sindsdien, nu meer dan een dag later, heb ik een totaal andere baby. Heel tevreden, de helft minder zuigbehoefte (vooral 's avonds nog), valt rustig in slaap, kijkt lekker veel rond, minder gespannen. Wel nog steeds krampes maar minder heftig en korter. Ze drinkt nog steeds heel erg gulzig. Met een Avent-fles speen1 heeft ze de voeding binnen 5 minuten op, ik stop regelmatig tussendoor voor boertjes en dan zuigt ze even op mn vinger (totdat ze door heeft dat daar geen melk uitkomt). Probeer zo de voeding te rekken tot 20 minuten.
Tepel/speen verwarring is niet echt een issue (besproken met lactatiekundige). Vanaf dag 1 kreeg ze in het ziekenhuis bijvoeding met een speentje (niet echt netjes omdat ongevraagd te doen..) en volgens de lactatiekundige heeft ze daar ook geen moeite mee, maar heeft ze gewoon 1 lijn nodig, dus of alleen borst of alleen tepelhoedje of alleen fles.
Voor mij voelt het momenteel even als een bevrijding en ben blij eindelijk een rustig en tevreden baby te zien. Wil dit even een weekje aankijken om te zien hoe het gaat en even rust in te bouwen voor mezelf. Maar hoe daarna verder?? Blijven kolven? Of toch weer BV proberen (zie ik heel erg tegenop).
Ook zit ik nog met het flesje wat te snel leeg gaat, zijn er andere spenen waar ze minder uitkan zuigen waardoor de voeding langer duurt?
En geef ik haar de juiste hoeveelheid voeding nu? Ze spuugt nu af en toe een klein beetje terug, niet veel. Maar ik las de formule voor flesvoeding, en als ik die berekening doe kom ik op 65cc uit, dat is toch wel erg weinig?
Nou erg lang verhaal, maar ben benieuwd naar jullie raad. Ik ben inmiddels een beetje radeloos. Ik wil gewoon een ukkie die op een prettige manier haar voeding kan krijgen en daarvan kan genieten.
ik weet alleen dat toen ik koorts had, mn productie achteruit holde, maar dat kwam meer omdat ik zlef al het vochtnodig had, en er dus minder ovewrbleef voor de bv. de kwaliteit lijkt me niet te veranderen.quote:Op zondag 15 november 2009 13:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb buikgriep
Hoeveel kwaad kan het voor mijn produktie als ik een dag of 2 amper eet en drink? krijgt Senna dan voldoende welk en ook nog van goede kwaliteit?
Nog niet geprobeerd.quote:Op zondag 15 november 2009 19:51 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter wickie.
Miss ik dacht altijd dat voor de borstvoeding drinken belangrijker was dan eten. Maar ook voor jezelf is het erg belangrijk om goed te drinken met een griep en als je niet wilt eten. Misschien wat licht te verteren dingen zoals water, thee en boullion? Beterschap!
Ssspente is het eigenlijk gelukt met de Medela kolfzakken?
Heel flauw, maar wat zou je ermee willen doen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb even een vraagje over het voeden. Voor ons zoontje van 9 maanden geef ik nu nog 4 voedingen/ gekolfde melk (2 keer op de dagen dat ik werk). De laatste dagen was ik vrij en heb ik echter alle voedingen zelf gegeven. Ik ben wel van 4 keer kolven teruggegaan naar 2 keer kolven of voeden tussen 9 en 21 uur. Nou viel me op, dat hij twee of drie keer na de laatste voeding wakker werd (zo'n 1,5 uur daarna) en erg dorst had. Wij hebben hem ander vocht gegeven. Ik vraag me af of de melk nu erg hard terug is gelopen gezien ik het kolven heb afgebouwd en het daardoor komt? Zou het ook gewoon door een verkoudheid kunnen komen (ademen door de mond in plaats van neus) en of door last van een poeperd, die hem dwars zat? Ik ga proberen hem vandaag tijdens het avondeten meer te laten drinken (dat was de laatste dagen minder dan normaal). Misschien lag het daar aan. Ik weet niet of er iets gaat veranderen nu dat hij op het kdv is geweest vandaag. Misschien dat die daar meer binnenkrijgt vanwege steeds dezelfde hoeveelheid en zo? Ik ga vanavond nog even afwachten. Anders moet ik kijken wat ik ermee doe.
Ik spuit in het kraambed 6 weken lang fraxiparine en er is niemand die me heeft verteld dat dat niet mag in combinatie met borstvoeding.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef wickie het volgende:
Maar kink in de kabel. Vandaag moest ik hals over kop naar het ziekenhuis en heb ik dus een trombosebeen....
Nu mag ik vanwege de medicatie geen borstvoeding meer geven... Ik kolf nog steeds af maar moet alles weggooien, dat is best raar.
Dus in het eerste geval ook rechtstreeks uit de kraan? Ik weet niet goed hoe warm 30-35 graden is (dat is het advies van borstvoeding.com).quote:Op maandag 23 november 2009 15:17 schreef bikinistringding het volgende:
Flesje in het warme water, een paar keer "schudden". Hoeft er niet lang in, minuutje of 2. Even een drupje op je pols of de melk niet te warm is.
Als ik tegenwoordig melk verwarm hou ik het een minuutje onder de hete kraan, dat is hier voldoende.
Volgens deze site gaat borstvoeding en dat medicijn gewoon samen?quote:Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik spuit in het kraambed 6 weken lang fraxiparine en er is niemand die me heeft verteld dat dat niet mag in combinatie met borstvoeding.
Precies! En dat geldt bijvoorbeeld ook voor acenocoumarol (antistolling in tabletvorm). Ik kan me dus niet voorstellen dat er geen alternatief is voor wicki waar ze wél borstvoeding mee mag geven. Misschien even aan een arts voorleggen?quote:Op maandag 23 november 2009 15:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens deze site gaat borstvoeding en dat medicijn gewoon samen?
het is te warm als je een drupje op de binnenkant van je pols doet, en het dan heet voelt.quote:Op maandag 23 november 2009 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus in het eerste geval ook rechtstreeks uit de kraan? Ik weet niet goed hoe warm 30-35 graden is (dat is het advies van borstvoeding.com).
We hebben vooralsnog veel te heet water gebruikt en de fles daarna af laten koelen. Dat zal wel niet goed zijn?
Als je de moedermelk te warm laat worden, gaan beschermende stoffen en vitamines verloren.quote:Op maandag 23 november 2009 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus in het eerste geval ook rechtstreeks uit de kraan? Ik weet niet goed hoe warm 30-35 graden is (dat is het advies van borstvoeding.com).
We hebben vooralsnog veel te heet water gebruikt en de fles daarna af laten koelen. Dat zal wel niet goed zijn?
Omdat hij zwaarder is dan 4 kiloquote:Op donderdag 26 november 2009 10:36 schreef Jelief het volgende:
Twinkly, geeft het cb ook aan waarom er langer tuseen de voedingen zou moeten zItten?
Hmmz, raar advies idd..quote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Omdat hij zwaarder is dan 4 kilozal wel een flesvoedingsregeltje zijn ofzo.
Ivan ook, maar er is niemand die mij verteld heeft dat hij langer tussen de voedingen moet laten zitten (al ben ik nog niet bij het CB geweest). Bij Ivan kost een voeding ongeveer 45 minuten inclusief verschonen - hij neemt z'n tijd voor het drinken - en tussen de voedingen zit 'officieel' ongeveer 3-4 uur. 's Nachts is dat een enkele keer 5 uur, maar soms wil hij ook 1,5-2 uur later alweer drinken.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Als je op verzoek blijft aanbieden en je geeft haar altijd de kans om een tweede borst te drinken dan gaat het regelen vanzelf.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef Ssserpente het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met regeldagen als je kindje maar uit één borst drinkt? Lente heeft nl nog nooit een regeldag gehad en drinkt altijd maar één borst leeg. Ik bied wel altijd de tweede aan, maar het is maar heel af en toe dat ze daar nog een slokje uit neemt.
Mijn kinderen waren bij geboorte al meer dan 4 kilo, onzin iddquote:Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik val teveel af en loop echt al de hele dag te eten (gisteren aten we lasagne. Ruben at nauwelijks omdat hij niet lekker was, Bert ook eigenlijk niet veel en de rest van de 3 a 4 persoons schotel ging er bij mij in, om vervolgens nog een serie toastjes, een sinaasappel, een banaan en wat taaitaai te pakken. Rond 3 uur vannacht had ik echt gewoon weer trek).quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:10 schreef DaviniaHR het volgende:
kuntvoeding!nou nog de k vervangen door een c en dan kunnen we echt lachen
Kersjes, heb je iets van een iPod, en dan lekker muziek luisteren? dan hoor je die kolf ook niet, en wellicht dat de gedachtes dan wel loskomen.
balen iig!
(ik durf het bijna niet te vragen, als je niet genoeg zou kolven, zou je dan fv geven als je er niet bent?)
troel, waarom wil je afbouwen? blijf je niet op gewicht, of kelderen je mineralen weer tot bodemwaardes? of is er een andere reden?
Dat soort onderzoeken zijn zo weinigzeggend imho. Want puur voedingstechnisch (als in: kan je er mee op een enigzins gezonden manier in leven blijven) is kunstvoeding natuurlijk net zo goed als borstvoeding.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:22 schreef Kersjes het volgende:
Ben inmiddels alweer wat gekalmeerd hoor![]()
En nog een in de categorie "onzin":
Mijn moeder vertelde dat een bevriende dietiste zei dat uit een of ander nieuw onderzoek gebleken is dat je na 6 maanden net zo goed kv kan geven. De gezondheidswaarde van borstvoeding zou na die periode niet beter zijn dan die van kv.
Kan er niks over vinden online maar ze zou het artikel maandag meenemen. Klinkt mij iig als pure larie in de oren![]()
En Jelief, ik kwam jullie tegen op bv.com. Leuk!
Heb er idd nog niets van gemerkt. Voed volledig op verzoek en blijf altijd de tweede borst aanbieden.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Als je op verzoek blijft aanbieden en je geeft haar altijd de kans om een tweede borst te drinken dan gaat het regelen vanzelf.
Je hoeft ook helemaal niets te merken van regelen hoor, mijn dochter hebben ook eigenlijk nooit heel duidelijk merkbaar geregeld.
toevallig ivm weigerende Senna aan het lezen geslagen en zie hier:quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:56 schreef oeke het volgende:
He, wat vervelend Miss Sly, dat kun je er nu inderdaad niet bij hebben, eten moet ze! Spekkies erbij!![]()
De fles is echt een ramp bij ons, ook omdat het me niet lukt om hem te laten wennen als ik gewoon thuis ben.![]()
Nou vroeg ik me af of ik al kon gaan proberen moedermelk te geven met een beker of een rietjesbeker. Om die hele fles er dus gewoon uit te gooien. Hij wordt 7 dec een half jaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is dan het handigst, een gewone beker of een rietjes of tuit beker?
Ik zou dan haast meteen voor de gewone beker gaan, scheelt meteen weer bij het afleren van tuit of rietjesbeker naar gewone beker.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:56 schreef oeke het volgende:
He, wat vervelend Miss Sly, dat kun je er nu inderdaad niet bij hebben, eten moet ze! Spekkies erbij!![]()
De fles is echt een ramp bij ons, ook omdat het me niet lukt om hem te laten wennen als ik gewoon thuis ben.![]()
Nou vroeg ik me af of ik al kon gaan proberen moedermelk te geven met een beker of een rietjesbeker. Om die hele fles er dus gewoon uit te gooien. Hij wordt 7 dec een half jaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is dan het handigst, een gewone beker of een rietjes of tuit beker?
ja, want bv is ook een vloeistof. die moet er eerst bij jou in, voordat het er via de bv weer uitkanquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef Ca.ra het volgende:
Ik heb het idee dat mijn productie er onder lijdt als ik niet genoeg drink. En ik ben al niet zo'n goede drinker normaal dus nu is het helemaal hard werken. Herkennen jullie dat?
Wij zijn volgens mij met een maand of 7 of zo begonnen met wat extra water/ thee/ vocht te geven uit een tuitbeker. Bij ons ging dat heel goed want het was een antilektuitbeker en daar komt alleen iets uit als je zuigt, lijkt dus op de fles. Daarnaast had ik een soort gevonden, die geschikt is voor kinderen vanaf 6 maanden. Dat vindt hij nog steeds de fijnste tuitbeker, van MAM NIK.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:56 schreef oeke het volgende:
dat jaquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:57 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Heb er idd nog niets van gemerkt. Voed volledig op verzoek en blijf altijd de tweede borst aanbieden.
Ik kan me wel voorstellen dat er regeldagen gaan komen als ze straks wel de tweede borst leegdrinkt en daarna nog honger heeft. We zullen zien.
Thanks iig!
Nee maar als het nodig zou zijn zou ik het doen.quote:Op maandag 30 november 2009 12:24 schreef Troel het volgende:
Zijn er hier trouwens ook meiden die gebruik hebben gemaakt van het moedermelknetwerk?
Dat is inderdaad heel lief Mrien. Dan kun je toch geen nee zeggen.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:02 schreef mrien het volgende:
Lastig inderdaad huup! Hoe is het gegaan?
Vannacht was het zo lief, Lotte werd wakker, last van krampjes/windjes geloof ik en mevrouw was wakker. Even meegenomen naar onze slaapkamer, slokje water geprobeerd maar flesje werd de kamer doorgegooid. Niet dus. Vervolgens trekt ze het dekbed over haar heen (zat op schoot), trekt mijn shirt omhoog, gaat liggen en kijkt me aan zo van, krijg ik nog watIk vond het zo lief, toen heeft ze maar wat mogen drinken (normaal alleen 's ochtends nog) en ging ze gelukkig weer lekker slapen daarna.
Inderdaad, het klinkt alsof je het zelf prima doorhebt. Ivan laat ook niet altijd uit zichzelf los maar gaat 'tutten' zoals je dat noemt. Ik probeer hem dan te activeren, en soms drinkt hij even weer goed door en soms ook niet. Als richtlijn hebben ze me in het ziekenhuis 20 minuten gegeven (dan is een borst 'leeg'), maar ze hebben er ook bij gezegd dat dat niet per se zo hoeft te zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:
Maar je verhaal klinkt gewoon goed hoor!
Waarom zou je afbouwen? Ga gewoon lekker voor een Fok!-record.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:22 schreef Kleurdoos het volgende:
whoe ik voed al bijna een jaar
ik vraag me alleen af hoe ik in hemelsnaam moet afbouwen straks
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:22 schreef Kleurdoos het volgende:
whoe ik voed al bijna een jaar
ik vraag me alleen af hoe ik in hemelsnaam moet afbouwen straks
heuh? ik zou zweren dat ik hier al op gereageerd hadquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef Poppedein het volgende:
is ook lastig huups....Heeft ze t uiteindelijk volgehouden?
Ik vind zelf een handig handvat altjid wel:
aantal kilo's x 150cc / aantal voedingen
dus bijv 6,1 x 150 / 5 = 183 cc per voeding. BV kindjes zijn nou eenmaal gewend om verschillende hoeveelheden te drinken over de dag, maar dit werkt dan (voor ons althans) als een fijn gemiddelde en meestal doet ze t daar prima op!
bwahahaquote:Op donderdag 3 december 2009 15:09 schreef oeke het volgende:
Kleurdoos! Al bijna een jaar!![]()
Huup, dat is inderdaad het andere uiterste. Lijkt me heftig zo tegen je zin je kindje te voeden.
Waarom heeft ze er zo'n moeite mee? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Gister een familiefeestje van mijn lief en ik kreeg toch wel veel vragen of ik hem al aan de fles aan het wennen was. Ik begreep het niet zo goed, maar ze bedoelden dus kv. 1 fles kv ipv een gewone voeding.
Ik reageer dan altijd vrij laconiek, het werkt, dus waarom zou ik er al mee stoppen? Het verveelt mij en Ko nog niet dus ik zie geen noodzaak.
Meestal krijg je dan zoiets als, ja daar heb je gelijk in, terug.![]()
1 broer van mijn vriend riep gelijk, nee je moet zolang je kan doorvoeden!
Waarop een andere broer riep, nee meteen overstappen op kv, want bv is k*t!![]()
Bleek dat zijn vriendin niet kon kolven en dat als hij met het kind was, hij om de dire uur naar het werk van zijn vriendin kon zodat ze het kon voeden.
Als je het gezondst wilt afbouwen dan laat je een voeding per week vallen. Kindjes van een maand of zes zitten meestal nog wel op zeker zes voedingen dus een anderhalve maand ben je er wel mee bezigquote:Op donderdag 3 december 2009 15:18 schreef huuphuup het volgende:
Maar mn lief heeft geloof ik het idee dat afbouwen van bv een paar maanden duurt. En dat als je met 6 mnd gaat afbouwen dat je dan pas stopt met 10 mnd ofzo.
Dat zou mijn man dus echt niet durven, de bv weggooien na een uur en dan kv aanbieden. Ik zou echt woest worden, dus hij past wel op...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:09 schreef oeke het volgende:
[knip]
Huup, dat doet mijn vriend dus niet. Die gooit alles in het flesje, en als Ko nog geen honger heeft, of wat vaker gebeurt, het flesje niet wil, dan gooit hij dat na een uur weg en maakt vervolgens een flesje kv.![]()
Dus hier zei ik wel, probeer eerst een beetje en als het lukt biedt dan de rest aan.
Maar goed....
Ik merk trouwens ook dat ik zo op gevoel voed, dat mijn vriend dat logischerwijs nog niet helemaal in de vingers heeft. Het is ook moeilijk uit te leggen wat de duidelijke signalen zijn dat Ko dorst heeft.
Dus dan geeft hij het flesje als hij moe is of een vieze luier heeft.![]()
maar das dan nog steeds geen 4 maanden afbouwen tochquote:Op donderdag 3 december 2009 15:23 schreef owlet het volgende:
[..]
Als je het gezondst wilt afbouwen dan laat je een voeding per week vallen. Kindjes van een maand of zes zitten meestal nog wel op zeker zes voedingen dus een anderhalve maand ben je er wel mee bezig![]()
En ach, die schoonmoeders.... Ik ben gelukkig gezegend met een heel fijn exemplaar maar als ik sommige verhalen hoor... Zielig hoor, er zit vaak zo veel oud zeer over zo'n gevoelig onderwerp.
de combi heel veel huilen en spugen, en hele dagen nonstop voeden.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:33 schreef owlet het volgende:
barWaarom "moet" je afbouwen als ik vragen mag? Is dat om de reflux? Heb je behoefte aan wat sites of namen over de combi reflux-BV?
Nou, diep respect voor 4 jaar voeden maar ik kan me daar zelf niet zo in vinden. Ik denk dat ik ga afbouwen als ze 1 is, en dan hopelijk voor ze 2 is t voor elkaar te hebbenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Waarom zou je afbouwen? Ga gewoon lekker voor een Fok!-record.Dat staat momenteel op 4 jaar, geloof ik...
ja ik moet zeggen, ik begrijp haar ergens wel, wat zij vertelde ook dat je je kindje die stoffen niet wilt onthouden enzo. Maar ik vond het gewoon zo sneu voor haar. Ik had echt het idee van jemig, als het zoveel moeite kost, doe jezelf dan een plezier en bouw gewoon af. Maarja, ik kan me het dillemma ook wel weer voorstellen. Moeilijk is het toch.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:12 schreef mefke79 het volgende:
Huup, wat jij zegt over dat nichtje, dat is precies zoals ik het voeden na een weekje bekeek. Ik vond het echt helemaal niets en tel daar dan nog wat lichamelijke ongemakken bij op en dan bereik je op een gegeven moment echt de grens. Maar toch he, als hier ooit een tweede komt dan zal ik toch weer gaan proberen om bv te geven al is het maar een maand en al is het met gekromde tenen, gewoon omdat je je kindje toch een goede start wilt geven. Dus ik begrijp haar helemaal...
Nee, ik heb nooit kv in huis gehaald.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:57 schreef miss_sly het volgende:
Hebben jullie trouwens allemaal standaard kv in huis, voor het geval dat?
Als ze geen dorst heeft, zetten we het gewoon weer terug in de koelkast. Ze drinkt het ook koud. Wij doen er altijd iets van 100 tot 120 ml in, omdat ze toch nooit meer drinkt dan dat.quote:GWS, als je het rechtstreeks uit de koelkast geeft, kun je dan hetzelfde flesje vaker aanbieden en ook langer dan een uur nadat je dat voor het eerst hebt gedaan?
Hier ook een bv-verslaafde baby, maar ik geef toe dat ik ook zelf bv-verslaafd ben.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou, diep respect voor 4 jaar voeden maar ik kan me daar zelf niet zo in vinden. Ik denk dat ik ga afbouwen als ze 1 is, en dan hopelijk voor ze 2 is t voor elkaar te hebben(verslaafde BV baby)
oh ik wilde jou nog bedanken!quote:Op donderdag 3 december 2009 16:22 schreef cattie het volgende:
Wij hebben alleen de Avent fles gebruikt huup, dus hier helaas geen advies.
Persoonlijk vind ik stoppen na een maand zonde, want bij mij was het zo dat de eerste maand het bikkelen was en daarna werd het alleen maar makkelijker. Een maand geven zou voor mij voelen als wel het zuur en niet het zoet. Maar dat zal wel voor iedereen anders zijn.
Ik was bang dat als ik mijn andere borst na 15 min aanbied, hij misschien alleen de voormelk uit borst 1 heeft gehad en vervolgens dan ook alleen de voormelk uit borst 2 drinkt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:
Je borst is nooit helemaal leeg, zodra je kindje drinkt wordt er alweer melk aangemaakt. Dus je zal altijd nog wel een druppel eruit kunnen halen.
Je kan hem na de eerste keer drinken aan de ene kant daarna je andere borst aanbieden. Bij de volgende voeding begin je dan weer bij de laatste borst die je hebt gegeven.
Maar er zijn genoeg kindjes die aan 1 borst genoeg hebben. En het kan ook zijn dat hij tsraks opeens 2 borsten leegdrinkt.... Dat is gewoon per kindje verschillend.
Maar je verhaal klinkt gewoon goed hoor!
Lotte doet het prima met flesje, speen en tepelhoedje Trix. Ze heeft de eerste week zelfs alleen maar flesjes gehad en daarna pas de borst. Dat zegt natuurlijk niks over Stef, maar het KAN dus goed gaan.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:54 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ok.. Ik moet namelijk even goed kijken hoe en wat, ik moet morgen op controle in het ziekenhuis voor mijn hechtingen en ik weet niet of het zomaar lukt om daar de voeding omheen te plannen. Stef mag nog niet naar buiten tot hij weer aan zijn geboortegewicht zit, dus meenemen is geen optie
Wat fijn dat ik je zo heb kunnen helpen!quote:Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik wilde jou nog bedanken!![]()
ik had van jou van die zakjes hypo-allergene kunstvoeding gekregen toen ooit op een ruilbeursdinges. Ik had ze bewaard zo van, je weet maar nooit en we hebben ze toen inderdaad nodig gehad toen Amélie teveel uraat in haar luiers had. Wat was ik blij dat we die zakjes toen in huis hadden zeg![]()
En over dat afbouwen zoals jij het zegt, dat klinkt inderdaad wel zoals ik het voor ogen heb. Dat de borstvoeding uiteindelijk langzaamaan vervangen gaat worden door de normale maaltijden.
Ik zit er eigenlijk aan te denken om na 1 jaar gewoon koemelk te geven als drinken. Zeg maar om dus eventueel pap mee te maken en bij het ontbijt enzo, als ze geen bv meer krijgt. Zolang ze nv krijgt krijgt ze zeker geen koemelk. Maar het hele poedermelk gebeuren staat me een beetje tegen![]()
met alle respect voor kunstvoeding verder, dat is het niet; het gaat me meer over de "peutermelk" en dat soort dingen. Ik heb het idee dat dat vooral commerciëel is en weinig toevoegt (behalve toegevoegde vitamines)
Wij gaven haar gewoon net zoveel tot ze niet meer moest. Dan ging gewoon het mondje dicht en deed ze hem niet meer open. KLAAR.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:03 schreef Incantrix het volgende:
Oow! Ik vroeg me al af wat vingervoeden was! Hum, misschien nog even langs de avondapotheek dus, dan kan lief morgen aan de slag.. Er ligt toch nog zo'n 250 cc. in de vriezerDan vraag ik me alleen af hoeveel we dan moeten geven aan een baby van anderhalve week oud.. Nouja, ik ga even op die site kijken, dank je wel!
ik zou proberen op je vrije dagen en de vrije tijd, Thomas meer aan te gaan leggen.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:13 schreef Ca.ra het volgende:
Ik kolf alleen maar, omdat Thomas zijn voeding ingedikt krijgt ivm spugen. Zonder JBPM hebben we geprobeerd maar dan moet hij zo veel spugen en huilen. Dit is nu de derde dag dat het minder is, en dus niet alleen minder maar ook duidelijk dalend (vandaag alweer minder dan gisteren gekolfd).
Weten jullie wat beter is voor de productie, aanleggen of kolven? Ik neem aan aanleggen he...
nee spruw kan ook als luieruitslag voorkomen of onder de oksels (of in andere plooien). Spruw is een schimmelinfectie (candidiasis) en wat ik zie lijkt heel erg op de plaatjes die ik tegenkom. Het is echt vuurrood en er zitten niet echt bobbels op, in ieder geval zeker geen schilfers nog.quote:Op zondag 6 december 2009 22:56 schreef oeke het volgende:
Kan dat dan? Nooit van gehoord eerlijk gezegd. Shit zeg. Ik zou er bapanthen opdoen. Talkpoeder lijkt me zo droog. En even naar de dokter ermee. Is het schilferig? of bobbelig? Of alleen rood?
Hm, ik dacht dat spruw alleen in de mond of op de tepel kon zitten.
ja dat dacht ik eerst ook, smet ofzo noemde mn moeder het? maar er zit geen wit prut bij en ik heb haar wel goed afgedroogd, ze is gister ook niet onder de douche geweest ofzo en toen zat er nog niets. Vanmorgen bij het omkleden ook niet.quote:Op zondag 6 december 2009 23:03 schreef cattie het volgende:
Is dat spruw? Fee heeft dat regelmatig, ik smeer er dan bepanthen op en de volgende dag is het weg. Volgens mij is het meer een ontstekingsreactie. Niet goed afgedroogd, spuug dat in nekplooitje is gelopen, enz.
ik rook niets. Maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er niet echt bewust aan geroken heb.quote:Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef cattie het volgende:
Even een goor detail: als het een ontstekingsplekje is, heeft het ook een ontstekingsgeur. Hele kenmerkende geur.
Het kan heel goed een regeldag geweest zijn gister, geef daar ook maar gewoon aan toe. Kleine baby's kunnen trouwens sowieso op de raarste momenten om voeding komen, vergeet dat urenschema! Er zijn er die al direct heel veel regelmaat hebben maar er zijn er ook die dat nooit krijgen.quote:Op maandag 7 december 2009 09:22 schreef Incantrix het volgende:
En Stef blijkt vandaag alle 50 gram die hij gisteren bij was gekomen weer kwijt te zijnIk kan wel huilen gewoon, waarom nou? Er zijn 3 dingen waardoor dit volhens ons kan komen en we vragen ons echt af wat wijsheid is:
- gisteren had hij, denken wij, een regeldag, hij is de hele dag aan het huilen geweest en kwam telkens op de raarste momenten om voeding, maar dronk slecht door.
- De VK zei gisteren dat ik beter niet 1 borst kan geven want die is na ca 20 min. leeg. Ik kon beter 10 minuten aan de ene borst, dan losmaken en aan de andere borst aanleggen. Sinds haar bezoek probeer ik dit, maar aan die 2e borst drinkt hij bijna niet.. Nu (ben nu aan het voeden) heb ik hem eerst borst 1 uit laten drinken tot hij ging miesmuizeren (duurde idd een minuut of 20) en heb hem nu aan borst 2. Drinkt nu even aardig door..
- Volgens de VK kunnen we hem het beste zelf laten komen om eten (waren wij ook achter, hij drinkt dan veel beter door als wanneer we hem strak voeden op de tijden die de kraamzorg aan heeft geraden en dat had dus effect, de afgelopen paar dagen ging hij als een trein. Alleen met de nachtvoedingen hielden we ons nog aan de tijden van de kraamzorg, maar dat vond ze ook niet nodig, hij mag volgens haar 6 uur doorslapen (al geloofde ze niet dat hij dat zou doen, maar dan kent ze Stef nog niet, die sliep vrijwel meteen al door). Hebben we vannacht dus ook gedaan, maar vraag me nu af of dat wel goed was..
Pff, het is wat.. En zij verwachtte nog wel dat hij morgen of overmorgenop zijn geboortegewicht zou zitten
poep jij iedere dag op hetzelfde moment?quote:Op maandag 7 december 2009 10:04 schreef Incantrix het volgende:
Davinia, daar heb je gelijk inWat ons nu alleen dus verbaasde is dat hij géén poepbroek had voor het wegen, terwijl hij normaal bijna altijd wel een flinke broek heeft in de ochtend. Vandaar dat ik ook echt even
ben van zijn gewicht..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |