En de reactie van Cattie:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:29 schreef huuphuup het volgende:
fijn dat het goed gaat Mefke!
Thnx voor de signaaltips, ik ga er op letten maar voorlopig doet ze het goed zo ook
Nooooh dit is toch belachelijk?
[ afbeelding ]
is dat nou allemaal vet wat er bovenop drijft? Geen wonder dat mn dame aan een kleine 10 minuutjes ongeveer genoeg heeft met drinken.![]()
dit is van 1 borst die leeggekolfd was gistermiddag.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef cattie het volgende:
Ik weet niet of het vet is, maar dat splitsen gebeurd hier ook zo. Ziet er goed uit.![]()
quote:Op zondag 1 november 2009 08:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Hehe, huup, volgens mij gaat jouw dochter evenveel spekjes krijgen als de mijne...
Ik had laatst een flesje van 150ml staan, en daar haalde ik een laagje vet van 15 ml af. 10% vet dus.quote:Op zondag 1 november 2009 09:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik hou dr wel van, spekkies![]()
GWS ah ok 3 lagen dan dus. Ik vond het al zo bizar veel vethad dit nog niet eerder gezien zo. Maar het verklaard voor mij wel waarom de dame het zo lang vol houdt op 1 voeding. Als het inderdaad zo goed vet is dan vind ik het niet raar dat ze er voor zeker een uur of 5 voldoende aan heeft.
mn fysio moet niet kletsen met dr dat er niet meer dan 3 uur tussen twee voedingen mogen zittenstick to your job!
Dat dus jaquote:Op zondag 1 november 2009 11:11 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg een tsr van jullie gepraat over tsr's![]()
[ afbeelding ]
Niels zegt eh eh eh eh eh eh als hij de borst zoekt en WEEEEEEEEEEH als het aanhappen niet snel genoeg gaat.
Ik krijg het van koude, mijn broertje die beldequote:Op zondag 1 november 2009 11:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus ja
Mijn tsr is trouwens gaar. Ik krijg op de meest rare momenten een tsr, ook als ik niet eens aan Jochem denk
Ik gaf mijn oudste dochter altijd 1 borst per keer (en wanneer ze binnen de 3 uur kwam, kreeg ze de laatste borst waar ze het laatst uit gedronken had) en heb haar zo 14 maanden gevoed.quote:Op zondag 1 november 2009 11:48 schreef Twinkly het volgende:
Wij hebben hier last van overproductie (..)
Weten jullie of ik nu door moet blijven gaan met blokvoeden of dat ik op een bepaald moment weer over moet gaan op wisselvoeden?
(..)
Dat is ook iets dat ik had gevonden op internet, maar het lijkt me in dit geval niet. Ze drinkt heel goed, drinkt ook lang uit een borst en ik doe aan blokvoeden als ze te kort op elkaar komt.quote:Op maandag 2 november 2009 00:21 schreef Grijs het volgende:
Volgens mij kan het laatste te maken hebben met het vaker aanleggen. Tenminste, als je telkens wisselt van borst. Ze kan dan meer voormelk binnenkrijgen. Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad, ze krijgt dan voldoende vocht binnen, alleen de voedzaamheid is dan minder en ze kan er krampjes van krijgen.
Ik ben geen bv-expert, ik kan er dus naast zitten.
Ja, dat van die ontsteking dacht ik ook al.quote:Op maandag 2 november 2009 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Twinkly, nee koorts en spruw horen niet samen. Misschien verward ze het met een ontsteking ofzo...
Voor de kleine zal je waarschijnlijk een orale zalf krijgen.. Voor jezelf kun je gewoon een schimmeldodende creme halen. Micanazol heet het volgens mij.
Ohh, ok nu snap ik het! Ik dacht dat wisselvoeden het geven van een toetje aan de andere borst was. Ik had van iemand op een ander forum de waarschuwing gekregen niet te lang te blokvoeden omdat het de productie weer te veel kan verlagen en dit de kritische periode is maar zo snel gaat dat dus niet.quote:Op maandag 2 november 2009 13:12 schreef owlet het volgende:
Twinkly, het lijkt me sterk dat je zo snel zou wisselen van dikke overproductie naar onderproductie. Als Niels vaak wil drinken hoeft dat echt niet te komen van een te lage productie.Zeker niet als je "gewoon" nog in de periode zit dat stuwing normaal is...
Als je nog steeds het idee hebt dat je borsten gestuwd zijn zou ik door gaan met blokvoeden. Mocht hij na één borst nog een toetje aan de andere kant willen kan dat prima, maar dan beschouw je dat als toetje. De volgende keer geef je dan nog steeds de borst die in dat blok aan de beurt is.
Zelfs al zou je geen overproductie hebben dan loop je met deze manier van voeden echt niet het risico dat hij te weinig binnen krijgt, MITS je maar aan legt als hij wil. En dat kan best vaak zijn, zo in de eerste periode![]()
En als je het idee hebt dat hij steeds maar weer de tweede borst er achter aan wil, dan kan je over gaan op één borst (A) geven, de tweede er achter aan (B) en dan bij de volgende voeding wisselen (dus eerst B en dan A).
Wisselvoeden wil zeggen dat je per voeding wat vaker van borst wisselt. Dat stimuleert je productie en het kan helpen om een kindje wakker te houden. Ik denk dat je dat meer als (nood)maatregel moet zien voor als je een kindje hebt dat echt te weinig drinkt.
Ah, zo leer je weer eens watquote:Op maandag 2 november 2009 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook iets dat ik had gevonden op internet, maar het lijkt me in dit geval niet. Ze drinkt heel goed, drinkt ook lang uit een borst en ik doe aan blokvoeden als ze te kort op elkaar komt.
Ik had ook ergens gevonden dat het kan wijzen op een verkoudheid van het kind zelf of gezinslid. En dat past, want schaap is pas verkouden geweest en dat is ze nu zelf ook.
Oh hihi dat doe ik ookquote:Op maandag 2 november 2009 14:12 schreef Grijs het volgende:
Ik had trouwens in het begin vaak last van mijn nek, omdat ik bijna met mijn neus boven mijn kind hing tijdens het drinken...
O en dat snel achter elkaar voor een voeding komen kan ook aan de spruw liggen, he? 't Kan zijn dat hij doordat hij last van zijn mondje heeft, wat minder lang of goed drinkt en dan vaker wat wil drinken.
De bedoeling is ook dat ik naar een keer per dag ga als ik weer begin te werken. Wellicht dat ik op sommige dagen 2 keer kan kolven als ik een tweede keer na werktijd (bijv. thuis) kolf. Ik wilde het alleen niet te snel afbouwen zodat het niet te hard achteruit gaat.quote:Op maandag 2 november 2009 19:40 schreef mrien het volgende:
Ik zou eigenlijk gewoon proberen om maar 2x te kolven en niet nog 3x!
En als dat goed gaat eventueel naar 1x per dag gaan
ze is nog steeds verkouden en snotterig, maar oogt over het algemeen wel alert en vrolijk, met soms even een hangerige periode ertussen.quote:Op maandag 2 november 2009 13:19 schreef miss_sly het volgende:
hoe lang/vaak mag een kindje groenige poep hebben?
8 dagen, 6 weken, 3 maandenquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:31 schreef Troel het volgende:
Wanneer zijn ook alweer ongeveer de regeldagen bij volledige borstvoeding?
quote:
Beterschap voor Senna miss-sly. Het kan er denk ik niet aan liggen, dat ze te weinig drinkt lijkt mij. Het gaat vast weer over als zij weer beter is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:46 schreef miss_sly het volgende:
Bedankt!
We kijken het nog maar even aan dan. Het ziet er zo anders en raar uit, die groene luiers, dus kon niet helpen dat ik toch een beetje bezorgd werd. Even afwachten dus tot de verkoudheid minder wordt of weg is, en dan moet het ook weer mooi mosterdgeel worden als voorheen.
Had ik het toch bijna goed!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:03 schreef mrien het volgende:
Ik dacht 10 dagen, 6 weken en 3/4 maanden Troel
(Volgens de boeken en folders hier in ieder geval)
ik pm je even ok.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef cattie het volgende:
Ben jij al volleerd? Hoe vind je het?
Ik smeer nu miconazolnitraat creme van het huismerk van Kruitvat, hetzelfde wat ik ook op mijn tepels gebruik. Maar er bestaat dus ook miconazol creme met zink erbij in? Dat klinkt wel fijner voor kapotte billetjes.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:57 schreef bikinistringding het volgende:
Twinkly, voor die luieruitslag, heb je dat ook tegen je huisarts gezegd? Ga anders even langs een apotheek voor billencreme met zink en micanazol. Ik heb erg getobt met luieruitslag, toen het uiteindelijk toch een schimmel bleek. Aangezien je last hebt van spruw, denk ik dat dit nu ook op de billetjes zit.
kolven voor of meteen na een voeding heeft minimaal effect op de productie.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:06 schreef mrien het volgende:
Toch zou ik ook weer oppassen met kolven voor de voeding gezien Twinklys overproductie
Balen Twinkly
Hopelijk ben je snel van de spruw af. Voor de tsr helaas geen tips
Die ga ik testenquote:Op donderdag 5 november 2009 20:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, misschien nog een tip wat betreft de boertjes: leg Niels rechtop over de schouder terwijl je staat en ga op je tenen staan en laat je dan op de grond 'klappen' met de hielen. Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar dat werkte bij Annicka altijd goed.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:08 schreef owlet het volgende:
twinkly, het ziet er uit als een goed schema.
Weet je wat ik zelf zou doen, in deze situatie? Ik zou niet te veel wisselen tussen stimuleren en niet stimuleren.
Ik denk uit je posts te proeven dat je soms een beetje bang ben voor een te lage productie. Dat is volkomen begrijpelijk maar zo te zien is het niet nodig. En het maakt je denk ik onnodig moe en onzeker.
Zo te zien komt Niels keurig uit zichzelf, jullie doen het dus hartstikke goed. Daar mag je best wat vertrouwen in hebben![]()
Ligt Niels bij jullie op de kamer? Misschien kan je hem na de eerste nachtvoeding een tijdje (of de hele nacht) naast je laten liggen. Dan heb je de kans dat hij niet perse hoeft te drinken omdat hij jouw directe aanraking al voldoende vindt. En anders kan je hem makkelijker aanleggen, hoef je zelf niet helemaal wakker te worden en slaap je makkelijker in.
Heb je het gevoel dat je voldoende steun op BVgebied hebt in je omgeving? Voel je je prettig bij de steun die je krijg van je lief en je moeder?
Zou een lactatiekundige kunnen helpen?
En die spruw is het gewoon kut. Die komt even lekker door een toch al niet geheel probleemloze situatie walsen. Sterkte meid
Oh, ok! Ik wist niet dat er bepaalde regels warenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef owlet het volgende:
Twinkly, ik ga je even een PM sturen. Ik voel me er toch niet prettig bij om uitgebreid dit soort adviezen te geven op een openbaar forum i.c.m. de regels rondom mijn vrijwilligerswerk voor LLL
ja die krampjes truuk is al een paar keer toegepast, windjes genoeg maar geen poepluier. En dat fietsen met de heupjes zeg maar doe ik eigk altijd als ze buikpijn heeft, ze lijkt het wel prettig te vinden maar poepen ho maarquote:Op woensdag 11 november 2009 13:23 schreef oeke het volgende:
Ko had hier ook de afgelopen dagen niet gepoept, maar gister had ik het gevoel dat hij er wel last van had, toen heb ik hem tegen mijn borst gehouden, gezichtje naar voren en knietjes naar de buik brengen. Zeg maar het krampjes-trucje.
Ik heb hem daarna neergelegd en dan mijn handen onder zijn knietjes, die buigen en dan zachtjes draaien met de heupjes eigenlijk. Zo heb ik het een beetje geprobeerd los te masseren.
Daarna had hij me toch een volle luier! En heel opgelucht!![]()
Ik doe liever niet met de thermometer, ik krijg daar niet zo'n lekker gevoel bij. Maar dat is persoonlijk, hoor.![]()
Wat lief van Mikael, MeNicole.![]()
Yppy, wauw!Ik heb dus al 1 zo'n bakje in de vriezer staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |