abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75017583
Twinkly, wat fijn dat de GV werkt! Wonderspul is het!
En dat blaasje kan een talgkliertje zijn, dat zei mijn kraam tenminste.
Hopelijk blijft het nu gewoon weg. Leuk he dat paarse mondje.
Wat een advies weer, hopelijk kan de LK jullie verder helpen.

Nijna, fijn dat je een weg hebt gevonden die goed voor jullie voelt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75021366
Owjee, zou ik te vroeg gejuigd hebben? De blaasjes op zijn verhemelte zijn ontzettend toegenomen. Op zich lijken het wel op talgklierbultjes en die heeft hij ook in zijn gezicht. Ik ben iig nu ook weer Daktarin in zijn mondje aan het smeren.

Hihi, hij lijkt op een Gothic met die paarse lippenstift, alleen nog zwarte nagellak en kohl potlood en hij is helemaal klaar!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75021534
Nijna, dat klinkt fijn

Twinkly, echt om te janken dat de "professionals" waar je op zou moeten kunnen vertrouwen (huisarts en CB) met zulke slechte adviezen en opmerkingen komen
En hoera voor de GV!

Troel, FTA en anderen met spruw: succes ermee!
Heb het zelf wonder boven wonder nooit gehad, ook niet met Devin vroeger. En aangezien ik op andere plekken best gevoelig ben voor schimmels mag dat een wonder heten

Ik ben nu al 2x wezen werken en het kolven is een drama
Het kost me veel moeite en de opbrengst is erg, erg mager. Heb net Syntocinon neusspray gehaald om iig wat sneller een tsr te krijgen.
En weet je wat nog het ergste is?
Dan zit ik daar met die kolf heeeeel erg mijn best te doen en de hele tijd heb ik dan een stemmetje in mijn hoofd dat roept dat het toch te gek voor woorden is dat ik zulke rare fratsen moet uithalen om mijn baby te kunnen voeden. Mijn baby hoort immers bij MIJ te zijn, live te kunnen drinken wanneer en hoeveel hij wil en niet stomme flesjes te krijgen die ik met veel pijn en moeite moet vullen
Geestelijke blokkade misschien??? Zou me niks verbazen, maar ik probeer het echt en op zo'n moment WIL ik het, moet het immers want anders heeft hij geen melk asl ik er niet ben en wat dan???

Blegh, ik haat het
.... met gevoel voor drama....
pi_75021793
Kersjes, weet je stress en ongemak remt echt enorm.

Stom is dat he? Jij maakt je druk omdat je weinig kloft, en je weet dat je je moet onspannen, maar gedwongen ontspannen lukt niet...

Maar zolang je kleine genoeg heeft aan wat je kolft, en 's avonds bij jou kan inhalen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75022036
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Omdat hij zwaarder is dan 4 kilo zal wel een flesvoedingsregeltje zijn ofzo.
Ivan ook, maar er is niemand die mij verteld heeft dat hij langer tussen de voedingen moet laten zitten (al ben ik nog niet bij het CB geweest). Bij Ivan kost een voeding ongeveer 45 minuten inclusief verschonen - hij neemt z'n tijd voor het drinken - en tussen de voedingen zit 'officieel' ongeveer 3-4 uur. 's Nachts is dat een enkele keer 5 uur, maar soms wil hij ook 1,5-2 uur later alweer drinken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:25:49 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75022052
Twinkly, wat fijn dat het weer de goede kant op lijkt te gaan (hoop ik)!

En Kersjes, wat balen dat het kolven niet zo goed gaat. Heb je een aantal foto's van Toby? Dat kan ook heel erg helpen. Ik heb zelf niet vaak gekolfd, maar de keren dat ik dat deed (als Marlien op bed lag), scheelde het heel erg als ik foto's van haar bekeek (op de computer). Na een paar foto's merkte ik dat het flesje veel verder gevuld was dan ik had verwacht.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_75022180
of iets van een shirtje met zijn geurtje..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75022285
Ticootje, hij komt niks te kort nog. Maar voor de hoeveelheden van wat ik kolf en wat hij drinkt verhuis ik zo even naar het andere topic.

En ja, gedwongen ontspannen... neuhh, dat lukt niet zo hoewel ik graag zou willen dat het kon!
Zo af en toe even die knop omzetten en verstand op nul, dan zou het kolven zeker beter gaan
Maar ja, ik ben geen robot
pi_75022391
Grijs, ik heb het geprobeerd met foto's. Toen begon ik te huilen en was mijn jasje na afloop niet alleen nat van de gemorst melk (grrrrr, dat kloterige geklooi met die stomme klotekolf ) maar ook van de tranen

edit: Sorry voor mijn melodramatische geratel, zit een beetje in de knoop geloof ik

[ Bericht 18% gewijzigd door Kersjes op 26-11-2009 15:58:36 ]
pi_75024420
Hoe zit het eigenlijk met regeldagen als je kindje maar uit één borst drinkt? Lente heeft nl nog nooit een regeldag gehad en drinkt altijd maar één borst leeg. Ik bied wel altijd de tweede aan, maar het is maar heel af en toe dat ze daar nog een slokje uit neemt.
pi_75025652
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef Ssserpente het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met regeldagen als je kindje maar uit één borst drinkt? Lente heeft nl nog nooit een regeldag gehad en drinkt altijd maar één borst leeg. Ik bied wel altijd de tweede aan, maar het is maar heel af en toe dat ze daar nog een slokje uit neemt.
Als je op verzoek blijft aanbieden en je geeft haar altijd de kans om een tweede borst te drinken dan gaat het regelen vanzelf.
Je hoeft ook helemaal niets te merken van regelen hoor, mijn dochter hebben ook eigenlijk nooit heel duidelijk merkbaar geregeld.
  donderdag 26 november 2009 @ 17:33:07 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_75026477
Bij flesvoeding moet er inderdaad 3 tot 4 uur tussen de voedingen zitten volgens de verpakkingen. Jochem krijgt overdag gewoon elke 2 uur de borst, ik zou doof worden als ik daar vier uur tussen zou willen laten

De afgelopen dagen wilde hij constant bij me zijn, regeldagen gok ik Ik hoop tenminste maar dat het dat is, ik ben nog helemaal niet toe aan afbouwen, ondanks dat ik wel merk dat het me ontzettend veel energie kost (maar nou is Bert ook nog steeds ziek, dat kost denk ik meer energie )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75026875
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Omdat hij zwaarder is dan 4 kilo zal wel een flesvoedingsregeltje zijn ofzo.
Mijn kinderen waren bij geboorte al meer dan 4 kilo, onzin idd
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75034086
Ben inmiddels alweer wat gekalmeerd hoor

En nog een in de categorie "onzin":

Mijn moeder vertelde dat een bevriende dietiste zei dat uit een of ander nieuw onderzoek gebleken is dat je na 6 maanden net zo goed kv kan geven. De gezondheidswaarde van borstvoeding zou na die periode niet beter zijn dan die van kv.
Kan er niks over vinden online maar ze zou het artikel maandag meenemen. Klinkt mij iig als pure larie in de oren

En Jelief, ik kwam jullie tegen op bv.com. Leuk!
pi_75034164
Ik vraag me af wie dat onderzoek betaald heeft
Daar gaan we weer
pi_75034593
Ìnderdaad
pi_75034692
Wat een onzin waar is kuntvoeding nou op gebaseerd
pi_75034931
Geïnspireerd!!
Daar gaan we weer
pi_75034982
BLondT
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:10:06 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75050803
kuntvoeding! nou nog de k vervangen door een c en dan kunnen we echt lachen

Kersjes, heb je iets van een iPod, en dan lekker muziek luisteren? dan hoor je die kolf ook niet, en wellicht dat de gedachtes dan wel loskomen.

balen iig!

(ik durf het bijna niet te vragen, als je niet genoeg zou kolven, zou je dan fv geven als je er niet bent?)

troel, waarom wil je afbouwen? blijf je niet op gewicht, of kelderen je mineralen weer tot bodemwaardes? of is er een andere reden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:16:08 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_75051036
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:10 schreef DaviniaHR het volgende:
kuntvoeding! nou nog de k vervangen door een c en dan kunnen we echt lachen

Kersjes, heb je iets van een iPod, en dan lekker muziek luisteren? dan hoor je die kolf ook niet, en wellicht dat de gedachtes dan wel loskomen.

balen iig!

(ik durf het bijna niet te vragen, als je niet genoeg zou kolven, zou je dan fv geven als je er niet bent?)

troel, waarom wil je afbouwen? blijf je niet op gewicht, of kelderen je mineralen weer tot bodemwaardes? of is er een andere reden?
Ik val teveel af en loop echt al de hele dag te eten (gisteren aten we lasagne. Ruben at nauwelijks omdat hij niet lekker was, Bert ook eigenlijk niet veel en de rest van de 3 a 4 persoons schotel ging er bij mij in, om vervolgens nog een serie toastjes, een sinaasappel, een banaan en wat taaitaai te pakken. Rond 3 uur vannacht had ik echt gewoon weer trek).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75052790
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:22 schreef Kersjes het volgende:
Ben inmiddels alweer wat gekalmeerd hoor

En nog een in de categorie "onzin":

Mijn moeder vertelde dat een bevriende dietiste zei dat uit een of ander nieuw onderzoek gebleken is dat je na 6 maanden net zo goed kv kan geven. De gezondheidswaarde van borstvoeding zou na die periode niet beter zijn dan die van kv.
Kan er niks over vinden online maar ze zou het artikel maandag meenemen. Klinkt mij iig als pure larie in de oren

En Jelief, ik kwam jullie tegen op bv.com. Leuk!
Dat soort onderzoeken zijn zo weinigzeggend imho. Want puur voedingstechnisch (als in: kan je er mee op een enigzins gezonden manier in leven blijven) is kunstvoeding natuurlijk net zo goed als borstvoeding.

Maar ook na zes maanden bevat borstvoeding nog een berg antistoffen waar je u tegen zegt, om maar een boom in het bos te noemen. En dan heb je het ook niet over de andere, wat meer psychologische en emotionele voordelen voor moeder en kind.
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 14:25:10 #198
5428 crew  miss_sly
pi_75055520
Hier loopt het op zich nog steeds wel goed. Het lijkt deze week wat teruggelopen, omdat Senna doordat ze ziek was, veel minder dronk, maar heb het idee dat dat alweer aan het verbeteren is nu ze weer beter drinkt.

Het vervelende is alleen dat ze nu ineens niet meer uit de fles wil drinken. En het ging zo goed met die Tommie Tippee, ze dronk gemakkelijk 140 cc. En nu weigert ze. Dat deed ze eerder deze week ook al, maar toen weet ik het aan haar ziek zijn. Echter, ze is nu echt een stuk beter, drinkt bij mij weer echt goed, stevig, langer en nu mailt schaap dat ze de fles niet drinkt.

Iemand nog goede tips? Ik vond het eerst niet zo erg als ze overdag niet zoveel dronk, dat kon ze goed inhalen als ik thuiskwam. Ze is echter door dat ziek zijn behoorlijk wat spekkies kwijt (ze voelt echt als een heel frele meisje ineens) dus van 8-17 uur niets drinken vind ik eigenlijk niet zo'n fijn idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75056858
Speentje warm maken, andere houding, via een cupje?
Daar gaan we weer
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 15:47:40 #200
5428 crew  miss_sly
pi_75058625
Hoe maak je dat speentje het beste warm? in warm water?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')