abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74603851
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:25 schreef huuphuup het volgende:
ik maak me niet zo'n zorgen eigk. Het is meer mn lief die zich zorgen maakt
bedankt voor je antwoord iig!

Spruw hoop ik van niet, haar mondje en tong zijn schoon verder en ik heb zelf geen last. Nouja, we kijken het nog even aan en ik parkeer mezelf nu lekker op de bank met haar rechtop tegen me aan
het is natuurlijk ook wel het seizoen voor een buikgriep
  woensdag 11 november 2009 @ 21:39:55 #102
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74618385
Bedankt voor het meedenken allemaal, zeker Owlet met zo'n uitgebreide post.

Thomas groeit redelijk hard, alhoewel er een kleine afvlakking te zien is.

Zoals ik al zei vind ik het spugen an sich geen probleem, maar hij heeft er overduidelijk last van. Ook als het omhoog komt zonder spugen trouwens. Op een 'slechte' dag zoals bijv. gisteren slaapt hij dan overdag bijna niks omdat hij telkens huilend wakker wordt.

Ik heb het 'minder voeden' vandaag maar opgepakt als 'niet blijven aanbieden als hij loslaat' en dat gaat eigenlijk wonderwel goed. Ik mag natuurlijk niet te vroeg juichen, maar hij slaapt in ieder geval weer overdag. Natuurlijk kun je er pas echt wat van zeggen als het een paar dagen achter elkaar goed blijft gaan, maar toch.
Omdat ik nog steeds gekolfde melk indik kan ik wel de hoeveelheid in de gaten houden, hij drinkt nu tussen de 120 en 150 cc per voeding. Ik kolf 150 cc telkens en meestal blijft er een klein beetje over, 1 keer is het op gegaan. Daarna is hij gewoon een tevreden kindje, dus dan zal hij wel voldoende krijgen toch? (voorheen dronk hij meestal tussen de 160 en 200 cc per voeding)

Allergie komt wel veel voor in de familie, dus daar maken we ons wel wat zorgen over. Krampen en onrustig is hij wel bij tijd en wijle, uitslag heb ik nog nergens gezien. Maar wat ik dan zo frappant vind is dat hij tot nu toe om 8 uur zijn flesje kreeg en daarna nog de borst er achter aan bij het slapen gaan. Dan zit hij toch behoorlijk vol, maar hij spuugt eigenlijk nooit 's nachts. Dat kan ik niet echt rijmen met allergie, eerder met het maagklepje. Hij ligt in een schuin bedje en ligt natuurlijk lekker stil dus kan er weinig uit klotsen.

Nouja we wachten nog een paar dagen af hoe het nu gaat. Mijn man is vrij komende vrijdag, maar als het in de dagplanning enigszins uitkomt wil ik toch wel weer even richting consultatiebureau om te wegen.

Huup, Thomas is ook een zelden-poepert. De laatste tijd eens in de vijf a zes dagen. Toevallig was het daarstraks weer eens raak, zo lekker tot halverwege zijn rug. Maar dertig billendoekjes en een badje later merk je er niks meer van
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74626334
Als hij niet genoeg zou hebben dan zou je verwachten dat hij niet tevreden zou zijn denk ik... wie weet werkt dit inderdaad wel...
Fake it till you make it...
  donderdag 12 november 2009 @ 10:26:28 #104
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74627120
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar misschien is blokvoeden ook een idee? Je kunt misschien last hebben van hyperlactatie, en dan is blokvoeden een goede optie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74647927
hehehe Ca.ra 30 billendoekjes ik kan nie wachten
ik vind het trouwens ook moeilijk hoor, om in te schatten als mn meiske heeft losgelaten of ik dan wel of niet opnieuw moet aanleggen. Over het algemeen hapt en drinkt ze wel namelijk, maar ik heb ook wel eens niet opnieuw aangelegd (vraag me niet waarom overigens ) en toen kwam ze even zo goed om de 4 a 5 uur.

Prulleke en ik zijn in bad geweest. En als je dan honger krijgt, dan drink je toch gewoon even wat?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74648516
Huup. Wat een mooie foto.
Doet Dewi ook altijd tijdens onze baddersessie.
pi_74649029
ik vind het zo heerlijk knus, samen in het warme water en de straalkachel staat aan in de badkamer dus t is er sowieso lekker warm.
Even een rustmomentje met zn tweetjes
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 12 november 2009 @ 22:19:15 #108
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74650526
Ach Huup wat een mooie foto! Dat zijn echt momentjes om te koesteren he.

GWS, ik had al gedacht om te gaan blokvoeden, de lege borst aanbieden als Thomas niet tevreden zou zijn met zijn 150 cc. Maar het is nog niet nodig geweest. Vandaag is 1 keer het 150 cc flesje op gegaan, de andere keren heeft hij steeds een bodempje laten staan.
Vanmiddag heeft hij gewoon 'live' gedronken. Mijn oude buurvrouwen (uit de straat waar ik ben opgegroeid) waren op kraamvisite en we zijn gaan winkelen. Ook een lekker broodje gegeten in de stad en daar Thomas ook fijn gevoed. Met de doek er omheen geslagen gaat dat prima. En mijn eens-zo-kritische moeder loopt overal het doekdragen te promoten

Hij heeft vrijwel de hele dag rechtop gezeten, ofwel op schoot of in de doek. Ik weet niet of het daar van komt, maar er is in ieder geval maar weinig gespuugd! 1 keer vanochtend een klein beetje na het voeden, 1 keertje onderweg in de doek, en 1 keer zojuist bij het naar bedje brengen. Niet slecht toch?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74650785
Ca.ra, dat klinkt als een goede dag voor Thomas, en gezellig ook!

Huup
.... met gevoel voor drama....
pi_74652075
Wat lief huup.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74667961
Fijn C.ara dat de maatregelen effect blijken te hebben en dat zelf het live voeden zo goed ging.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 22:15:46 #112
5428 crew  miss_sly
pi_74680928
Hoe zit het met een papfles in de avond?
Ik hoor en lees daar veel over; is dat iets dat alle babietjes krijgen, ook bv-kindjes en vanaf welke leeftijd is dat dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:21:46 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_74681138
Miss_sly, ik vind dat bijvoeding, dus pas vanaf 6 maanden. En het hoeft niet hoor. Je kunt van moedermelk pap maken door het met Biobim te mengen. Ik heb het nooit gedaan, ik vind het teveel werk en het heeft m.i. niet echt meerwaarde. En pap van kunstvoeding vind ik ook niet nodig. Het idee zou geloof ik zijn dat kinderen dan langer gaan doorslapen. Dat hoeft alleen niet zo te zijn. Daarnaast, maar dat is mijn bescheiden mening, zul je als je kunstvoedingpap geeft "kunstmatig" de tijd tussen de voedingen vergroten, wat misschien gevolgen zal hebben voor je productie. Nachtvoedingen zijn namelijk erg goed voor je productie.
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 22:25:27 #114
5428 crew  miss_sly
pi_74681267
Ik wist niet of het 'moet' of niet, maar ik ben een behooriljke voorraad aan het opbouwen, dus ik dacht ineens aan die pap en dacht dat het daar dan eventueel handig voor was.
Maar als het niet hoeft, dan hoeft het niet. Doorslapen hoeft ze van mij sowieso niet, tenminste, ik vind het niet nodig om haar daar en handje bij te helpen met pap. En het klinkt idd best logisch dat dat bijvoeding is, dus dan ook pas vanaf 6 maanden.
Nou, dan zien we tegen die tijd nog maar eens. En dan maar eens bedenken wat ik met de voorraad doe.
pi_74681317
Pap is bijvoeding.

Advies is tot 6 maanden geen bijvoeding. Maar er zijn zat moeders die met 4 maanden beginnen met pap of fruit. Maar het is gewoon niet nodig. Alles wat een kindje nodig heeft zit in de borstvoeding.

In de vriezer ermee Miss, en dan kun je er over een maand of 4 toch pannekoeken van maken?
Daar gaan we weer
pi_74682362
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:27 schreef bikinistringding het volgende:

In de vriezer ermee Miss, en dan kun je er over een maand of 4 toch pannekoeken van maken?
Dat zou ik nu echt niet doen, vies goedje als het uit de vriezer komt.
Bij mij gaat de overschot gewoon de wasbak in hoor.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:59:48 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_74682507
Overschot is heel handig voor later, als je opeens minder kolft (had ik bij Ive), of als je meer dan negen maanden voedt (dan is de productie meestal stabieler) en minder wilt kolven op je werk en Senna toch bv mee wilt geven naar de oppas.
pi_74682628
Kleurdoos zei dat je het in het badje kon gooien, voor een lekker zacht huidje. A la Cleopatra.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 23:23:39 #119
5428 crew  miss_sly
pi_74683532
ow ja, van vanavond ga ik morgen in het badje gooien!
geen zin om te steriliseren enzo, dus maar een keertje snel kolven en de melk niet bewaren. hoef ik het iig niet weg te gooien!

en verder kijk ik wel hoeveel voorraad ons vriezertje aankan.
pi_74684001
even een rare vraag misschien, maar bv verandert toch met de tijd van samenstelling? Je kan het echter wel vrij lang in de vriezer bewaren. Dan is melk die ik nu kolf, toch aangepast op het 2-maanden-babytje dat ik nu heb, in plaats van het bijvoorbeeld 5 maanden babytje dat het tegen die tijd drinkt... is het dan wel voedzaam genoeg voor dr of zal ze er dan meer van drinken ofzo?
Lotte!
Noah!
pi_74705723
Linda precies jouw vraag had ik een keertje bij Borstvoeding Natuurlijk gevraagd. Ik heb toen de informatie gekregen, dat je niet meer melk hoeft te geven en ook niet bang hoeft te zijn, dat je kind niet de goede melk krijgt als je bv uit de vriezer geeft 1 of 2 maanden nadat het gekolfd is. Hoe dat komt weet ik niet zeker. Misschien omdat die verder nog genoeg krijgt door Live voedingen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 13:55:06 #122
5428 crew  miss_sly
pi_74715023
Ik heb buikgriep
Hoeveel kwaad kan het voor mijn produktie als ik een dag of 2 amper eet en drink? krijgt Senna dan voldoende welk en ook nog van goede kwaliteit?
pi_74717966
Beterschap miss_sly . Geen idee wat het voor je productie doet...
pi_74718867
Hallo, ik lurk al lange tijd mee hier en sinds 3 weekjes ben ik mama van een geweldige meid Ik wil jullie graag om raad vragen, want ik weet het even niet meer. Het is nogal een lang verhaal, sorry daarvoor.

Haar geboortegewicht was 2425 gr. en dat met 41 weken, oftewel te klein. Waarom is onduidelijk.
Het was een lange bevalling en uiteindelijk is ze met behulp van de vacuumpomp ter wereld gekomen.
Ondanks haar lage gewicht deed ze 't vanaf het begin al erg goed.
In het ziekenhuis heeft ze bijvoeding gekregen zodat ze niet zou afvallen (is ook niet gebeurd). Ik ben toen gelijk begonnen ook met borstvoeding. Ook dit ging goed en mn productie kwam erg snel op gang. Zo goed dat ik al vanaf dag 3 geen bijvoeding meer hoefde te geven omdat ik zelfs veelste veel aanmaakte en enorme last kreeg van stuwing.

Er zijn een paar problemen:
1. Ze drinkt heel erg gulzig, zuigt als een gek, waardoor ze erg veel lucht mee krijgt wat weer resulteert in heel veel krampjes.
2. Na de voeding blijft de frustratie en de zuigbehoefte, het is 'voeding, verschonen, frustratie + onstilbare zuigbehoefte maar geen honger, huilen en krampen, uitgeput net voor de volgende voeding in slaap vallen.
3. Mijn linkerborst heeft ze vanaf het begin niet willen pakken, mn tepel is te klein en door de zeer heftige toeschietreflex heeft ze niet door dat er een tepel in haar mond zit. Na overleg met VK raadde de kraamverzorgster me aan een tepelhoedje te gebruiken, dus sindsdien gebruik ik die.
4. Hele erge TSR Mn meisje verslikt zich continu, kan niet meer fatsoenlijk aanleggen vanwege het melk wat uit haar mondje komt gelopen, en ga zomaar door. Oftewel dit resulteert in constante frustratie aan haar kant waardoor het aanleggen helemaal niet meer gaat..

Oftewel, veel plezier heb ik nog niet gehad met borstvoedingen, ik zie er steeds meer en meer tegenop.
Vorige week hebben we een lactatiekundige ingeschakeld. Zij raadde me aan af te kolven in het begin en tussentijds te laten boeren. DIt heb ik een klein weekje geprobeerd maar heeft geen resultaat gehad. Door het tussentijds boeren raakte ze alleen maar meer van slag.
Gisteren was ik het helemaal beu en ben ik begonnen met elke voeding af te kolven en haar elke voeding 100cc te geven (dit werd aangeraden op het CB, ze weegt nu 2900 gram). Sindsdien, nu meer dan een dag later, heb ik een totaal andere baby. Heel tevreden, de helft minder zuigbehoefte (vooral 's avonds nog), valt rustig in slaap, kijkt lekker veel rond, minder gespannen. Wel nog steeds krampes maar minder heftig en korter. Ze drinkt nog steeds heel erg gulzig. Met een Avent-fles speen1 heeft ze de voeding binnen 5 minuten op, ik stop regelmatig tussendoor voor boertjes en dan zuigt ze even op mn vinger (totdat ze door heeft dat daar geen melk uitkomt ). Probeer zo de voeding te rekken tot 20 minuten.

Tepel/speen verwarring is niet echt een issue (besproken met lactatiekundige). Vanaf dag 1 kreeg ze in het ziekenhuis bijvoeding met een speentje (niet echt netjes omdat ongevraagd te doen..) en volgens de lactatiekundige heeft ze daar ook geen moeite mee, maar heeft ze gewoon 1 lijn nodig, dus of alleen borst of alleen tepelhoedje of alleen fles.

Voor mij voelt het momenteel even als een bevrijding en ben blij eindelijk een rustig en tevreden baby te zien. Wil dit even een weekje aankijken om te zien hoe het gaat en even rust in te bouwen voor mezelf. Maar hoe daarna verder?? Blijven kolven? Of toch weer BV proberen (zie ik heel erg tegenop).
Ook zit ik nog met het flesje wat te snel leeg gaat, zijn er andere spenen waar ze minder uitkan zuigen waardoor de voeding langer duurt?
En geef ik haar de juiste hoeveelheid voeding nu? Ze spuugt nu af en toe een klein beetje terug, niet veel. Maar ik las de formule voor flesvoeding, en als ik die berekening doe kom ik op 65cc uit, dat is toch wel erg weinig?

Nou erg lang verhaal, maar ben benieuwd naar jullie raad. Ik ben inmiddels een beetje radeloos. Ik wil gewoon een ukkie die op een prettige manier haar voeding kan krijgen en daarvan kan genieten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_74719628
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:10 schreef wickie het volgende:
Hallo, ik lurk al lange tijd mee hier en sinds 3 weekjes ben ik mama van een geweldige meid Ik wil jullie graag om raad vragen, want ik weet het even niet meer. Het is nogal een lang verhaal, sorry daarvoor.

Haar geboortegewicht was 2425 gr. en dat met 41 weken, oftewel te klein. Waarom is onduidelijk.
Het was een lange bevalling en uiteindelijk is ze met behulp van de vacuumpomp ter wereld gekomen.
Ondanks haar lage gewicht deed ze 't vanaf het begin al erg goed.
In het ziekenhuis heeft ze bijvoeding gekregen zodat ze niet zou afvallen (is ook niet gebeurd). Ik ben toen gelijk begonnen ook met borstvoeding. Ook dit ging goed en mn productie kwam erg snel op gang. Zo goed dat ik al vanaf dag 3 geen bijvoeding meer hoefde te geven omdat ik zelfs veelste veel aanmaakte en enorme last kreeg van stuwing.

Er zijn een paar problemen:
1. Ze drinkt heel erg gulzig, zuigt als een gek, waardoor ze erg veel lucht mee krijgt wat weer resulteert in heel veel krampjes.
2. Na de voeding blijft de frustratie en de zuigbehoefte, het is 'voeding, verschonen, frustratie + onstilbare zuigbehoefte maar geen honger, huilen en krampen, uitgeput net voor de volgende voeding in slaap vallen.
3. Mijn linkerborst heeft ze vanaf het begin niet willen pakken, mn tepel is te klein en door de zeer heftige toeschietreflex heeft ze niet door dat er een tepel in haar mond zit. Na overleg met VK raadde de kraamverzorgster me aan een tepelhoedje te gebruiken, dus sindsdien gebruik ik die.
4. Hele erge TSR Mn meisje verslikt zich continu, kan niet meer fatsoenlijk aanleggen vanwege het melk wat uit haar mondje komt gelopen, en ga zomaar door. Oftewel dit resulteert in constante frustratie aan haar kant waardoor het aanleggen helemaal niet meer gaat..

Oftewel, veel plezier heb ik nog niet gehad met borstvoedingen, ik zie er steeds meer en meer tegenop.
Vorige week hebben we een lactatiekundige ingeschakeld. Zij raadde me aan af te kolven in het begin en tussentijds te laten boeren. DIt heb ik een klein weekje geprobeerd maar heeft geen resultaat gehad. Door het tussentijds boeren raakte ze alleen maar meer van slag.
Gisteren was ik het helemaal beu en ben ik begonnen met elke voeding af te kolven en haar elke voeding 100cc te geven (dit werd aangeraden op het CB, ze weegt nu 2900 gram). Sindsdien, nu meer dan een dag later, heb ik een totaal andere baby. Heel tevreden, de helft minder zuigbehoefte (vooral 's avonds nog), valt rustig in slaap, kijkt lekker veel rond, minder gespannen. Wel nog steeds krampes maar minder heftig en korter. Ze drinkt nog steeds heel erg gulzig. Met een Avent-fles speen1 heeft ze de voeding binnen 5 minuten op, ik stop regelmatig tussendoor voor boertjes en dan zuigt ze even op mn vinger (totdat ze door heeft dat daar geen melk uitkomt ). Probeer zo de voeding te rekken tot 20 minuten.

Tepel/speen verwarring is niet echt een issue (besproken met lactatiekundige). Vanaf dag 1 kreeg ze in het ziekenhuis bijvoeding met een speentje (niet echt netjes omdat ongevraagd te doen..) en volgens de lactatiekundige heeft ze daar ook geen moeite mee, maar heeft ze gewoon 1 lijn nodig, dus of alleen borst of alleen tepelhoedje of alleen fles.

Voor mij voelt het momenteel even als een bevrijding en ben blij eindelijk een rustig en tevreden baby te zien. Wil dit even een weekje aankijken om te zien hoe het gaat en even rust in te bouwen voor mezelf. Maar hoe daarna verder?? Blijven kolven? Of toch weer BV proberen (zie ik heel erg tegenop).
Ook zit ik nog met het flesje wat te snel leeg gaat, zijn er andere spenen waar ze minder uitkan zuigen waardoor de voeding langer duurt?
En geef ik haar de juiste hoeveelheid voeding nu? Ze spuugt nu af en toe een klein beetje terug, niet veel. Maar ik las de formule voor flesvoeding, en als ik die berekening doe kom ik op 65cc uit, dat is toch wel erg weinig?

Nou erg lang verhaal, maar ben benieuwd naar jullie raad. Ik ben inmiddels een beetje radeloos. Ik wil gewoon een ukkie die op een prettige manier haar voeding kan krijgen en daarvan kan genieten.
Ik ben niet echt de super professioneel op borstvoedingsgebied maar met twee dingen kan ik je misschien helpen. Volgens mij is de formule voor de berekening van de hoeveelheid voeding een ongevere berekening omdat je met puur borstvoeding niet kan overvoeden is het geen probleem lijkt me om 100 cc te geven als dat bijna helemaal opgaat en ze daarna tevreden is prima. Ik zou wat dat betreft vooral kijken naar haar behoeftes (hoeveel kan zij op) en lijkt zij daarna tevreden. Wat betreft de spenen weet ik het niet zeker. Misschien is de opening van de speen S van Medela kleiner dan die van de Avent 1 speen. Je kan het zonder problemen proberen. Het kost je wel wat geld om een flesje en een pakket spenen, komen dacht ik per 2 stuks te kopen. Maar dat lijkt me wel de moeite waard.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 15 november 2009 @ 17:51:12 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74720070
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb buikgriep
Hoeveel kwaad kan het voor mijn produktie als ik een dag of 2 amper eet en drink? krijgt Senna dan voldoende welk en ook nog van goede kwaliteit?
ik weet alleen dat toen ik koorts had, mn productie achteruit holde, maar dat kwam meer omdat ik zlef al het vochtnodig had, en er dus minder ovewrbleef voor de bv. de kwaliteit lijkt me niet te veranderen.

beterschap iig!

wickie, ik zou zeggen, bel een lactatiekundige, die kan je het beste helpen. en gefeli met de geboorte vanje dochter!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74722589
Wickie, wat een verhaal al. Moeilijk ook om er wat over te zeggen, aangezien je met tepelhoedje bent gaan voeden (wat niet slecht hoeft te zijn, maar wel gevaar in kan zitten en dan heb ik het met name over je melkproductie op lange termijn), je ziet er nu heel erg tegenop om weer live te gaan voeden, enz. Ik denk dat je beter een laktatiekundige voor een thuisconsult kan laten komen. Iemand die met je meekijkt en een goed en duidelijk plan met je kan opstellen.

Het is een rotstart die je hebt ( en het lijkt ook erg op mijn start, ik heb wat afgejankt die eerste 2 weken), maar als je nu professionele hulp inschakeld, dat er nog niets verloren is.

Veel succes!!
Daar gaan we weer
pi_74723927
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter wickie.

Miss ik dacht altijd dat voor de borstvoeding drinken belangrijker was dan eten. Maar ook voor jezelf is het erg belangrijk om goed te drinken met een griep en als je niet wilt eten. Misschien wat licht te verteren dingen zoals water, thee en boullion? Beterschap!

Ssspente is het eigenlijk gelukt met de Medela kolfzakken?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74728984
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:51 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter wickie.

Miss ik dacht altijd dat voor de borstvoeding drinken belangrijker was dan eten. Maar ook voor jezelf is het erg belangrijk om goed te drinken met een griep en als je niet wilt eten. Misschien wat licht te verteren dingen zoals water, thee en boullion? Beterschap!

Ssspente is het eigenlijk gelukt met de Medela kolfzakken?
Nog niet geprobeerd. N. kwam nl diezelfde dag met die Aventbekertjes thuis. Overgieten moet sowieso wel lukken, ik weet alleen nog niet of ik 'm ook aan de kolf kan hangen.

Ik heb me toch een zere tepel ineens! Jeumig! Na de laatste voeding begon ie opeens onwijs te steken. Er is verder niets aan te zien of zo. [Edit:] hij lijkt trouwens toch wel wat roder. Ik hoop zo dat het geen spruw is.

En ik denk dat er morgen wel een regeldagje aan zit te komen. Van één borst per voeding is Lente vrij plotseling over gegaan op anderhalve borst en sinds vandaag zit ze op twee borsten die ze echt tot op de laatste druppel leegdrinkt.

Nu maar hopen dat ze m'n tepel niet verder sloopt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 15-11-2009 21:59:55 ]
pi_74732665
Beterschap Ssserpente. Ik hoop voor je dat het geen spruw is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74742656
Thanks!

Het is al over. Of iig een stuk minder! Volgens mij was de boosdoener zo'n montgomeryachtig kliertje tussen tepel en hof. Ik heb de zere borst maar even met rust gelaten vannacht. Als gevolg daarvan natuurlijk genadeloos door m'n zoogcompressen heengelekt, maar het heeft geholpen!
pi_74745623
Even een vraag voor de die hards! Ik zit nu toch een beetje met mijn handen in het haar.
Mini sproetje drinkt nu al een paar dagen maar 3 minuten aan de borst, soms lukt het me om na een boertje er nog een minuutje bij te pakken. Daarna de luier verschonen en dan deed ik altijd de andere borst, die wil ze soms helemaal niet meer soms nog 2 minuten. In het begin drinkt ze wel heel heftig, bij elke teug moet ze ook slikken. Vaak is het bij de tweede borst echt brullen, dan raakt ze helemaal overstuur.
We zijn nu begonnen met het flesje te oefenen en dan drinkt ze in twee etappes bijna 100 ml weg, zonder problemen en gehuil. Ook laat ze dan veel meer tijd tussen de voedingen.

Kortom de volgende vragen. 3/4 minuten drinken lijkt me toch wel echt te weinig voor een 5 weken oude baby.
Hoe kan ik haar langer laten drinken? Boeren, luier verwisselen, wrijven over haar ruggetje, of het muisje van haar handje masseren probeer ik allemaal al.
Zouden jullie het bij 1 borst houden?
Is het anders verstandig om een keer 1 dag de hele tijd een flesje met gekolfde melk te geven? Zodat ze leert wat meer te drinken?

Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_74747288
Ik zou haar sowieso nog even aan één borst houden, Sproet. Anders is de tsr er net af en dan kan ze weer opnieuw beginnen bij de volgende borst.

Verder weet ik het ook niet. Lente viel de eerste paar weekjes vooral in slaap tijdens het voeden. Wakker houden was ook erg lastig. OP kietelen onder d'r handjes en voetjes reageerde ze nauwelijks en verschonen was geen optie omdat ze dan alles weer uitspuugde.

Nu drinkt ze gelukkig wel lekker door. Schrale troost misschien.
pi_74772134
ik heb een blauwe borst , slaapvoeden is nog zo geweldig niet

ik dacht vannacht halfslapend dat ik een borstontsteking had en liet r blijkbaar doorzuigen
echt een hele dikke blauwpaarse vlek

<-- x veel
pi_74774028
Sproet, drinkt sproetje nog steeds 3 minuten? Plast ze wel goed? is ze allert en vrolijk?

Over het flesje, het is logisch dat ze 100 ml rusti weg drinkt, drinken uit een fles gaat veel makkelijker dan uit de borst.
Ik zou het bij één borst houden, met boerpauze tussendoor en als ze in slaap valt ook luier verschonen. Als je na zo kort drinken wisselt van borst krijgt ze alleen de dorststillende melk binnen en niet veel van de vettere melk. Door na de pauze dezelfde borst aan te bieden krijgt ze meer van die vette melk binnen.
Bel iig even met een vrijwilligster van LLL of VBN, de nummers staan in de OP.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74775506
Dankje Ssserpente en Jelief!! Gister is zeker een regeldag geweest, ze kwam gisteravond elk uur en overdag was ze erg huilerig. Vanacht weer rustig en zowaar dronk ze bijna 10 minuten uit 1 borst en toen nog 4/5 uit de andere. Vanochtend was het weer korter maar ze was ook erg moe. Ik ga even afwachten hoe het straks is en anders bel ik inderdaad even met de LLL of VBN.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_74778551
En misschien is het wijs om eventjes te stoppen met het flesje tot ze weer helemaal naar wens drinkt. Da's beter voor je productie en voor haar drinktechniek.

Als het dan weer helemaal goed gaat kan je het flesje oefenen weer oppikken
pi_74779455
Ik ben aan het afbouwen, zat nog op 3 voedingen inclusief de nachtvoeding, maar vannacht/vanmorgen kwam ze (gelukkig) zo "laat" dat ik dat maar als ochtendvoeding heb geteld en dus maar 2 voedingen geef. Ik heb het idee dat het terugloopt, op zich niet erg. Maar van mij mogen die 2 voedingen nog wel even overblijven.
Gisteravond had ze gedronken en toen leek ze toch ontevreden, dus ik denk dat we er nog een klein beetje kv achteraan gaan geven vanavond... En als ik die 2 laatste voedingen ook zou willen afbouwen, is dat dan gewoon een kwestie van er 1 overslaan en zien hoe het gaat?
En met de laatste eraf dan ook neem ik aan?

Tot nu toe is het me erg meegevallen qua harde plekken enzo... en dus ook de indruk dat het toch wel terugloopt nu. Als het op is, dan is het op. Als die 2 voedingen nog even blijven is het ook ok.
pi_74785203
Ik heb even een vraagje over het voeden. Voor ons zoontje van 9 maanden geef ik nu nog 4 voedingen/ gekolfde melk (2 keer op de dagen dat ik werk). De laatste dagen was ik vrij en heb ik echter alle voedingen zelf gegeven. Ik ben wel van 4 keer kolven teruggegaan naar 2 keer kolven of voeden tussen 9 en 21 uur. Nou viel me op, dat hij twee of drie keer na de laatste voeding wakker werd (zo'n 1,5 uur daarna) en erg dorst had. Wij hebben hem ander vocht gegeven. Ik vraag me af of de melk nu erg hard terug is gelopen gezien ik het kolven heb afgebouwd en het daardoor komt? Zou het ook gewoon door een verkoudheid kunnen komen (ademen door de mond in plaats van neus) en of door last van een poeperd, die hem dwars zat? Ik ga proberen hem vandaag tijdens het avondeten meer te laten drinken (dat was de laatste dagen minder dan normaal). Misschien lag het daar aan. Ik weet niet of er iets gaat veranderen nu dat hij op het kdv is geweest vandaag. Misschien dat die daar meer binnenkrijgt vanwege steeds dezelfde hoeveelheid en zo? Ik ga vanavond nog even afwachten. Anders moet ik kijken wat ik ermee doe.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74787093
Nijna, bij mij ging het heel hard toen ik eenmaal op die twee voedingen zat. We hebben hier ook nog een tijdje wat kv gegeven na de avondvoeding, maar dat werd op een gegeven moment zoveel kv dat het bijna niet meer de moeite waar was. De laatste avonden was het zelfs zo dat 1 borst al niets meer gaf. Stuwing heb ik dan ook niet gehad in die borst. De andere nog wel een beetje, maar dat was na het stoppen ook met 1 dag weg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74849395
Zucht.

Ik kom net terug van de huisarts. We hebben al drie weken last van spruw, de eerste week hebben we Nystatine Labaz gebruikt en omdat dat niet werkte daarna Daktarin, maar niets helpt. In de eerste instantie wilde hij Niels ook niets geven tegen de spruw, dat vond hij niet nodig.
Mijn borsten doen zo'n pijn dat ik niet fatsoenlijk op mijn zij kan liggen, mijn tepels doen vooral pijn wanneer ik het koud heb. Gisteravond heb ik zelfs met de huisartsenpost gebeld omdat het erger wordt in plaats van minder (oververmoeid, beetje domme actie )
Maar de huisarts vind dat het geen spruw is, maar dat het komt doordat Niels hard zuigt. We hebben echt alle symptomen van spruw, ik heb het zelfs in mijn eigen mond ook, maar goed... Hij reageerde ook heel lauwtjes, dat er geen andere middelen zijn en dat ik dit de hele borstvoedingsperiode zal houden, en hoelang ik nog van plan was borstvoeding te geven.

Gelukkig heb ik nu eindelijk Gentiaan Violet binnen gekregen, hopelijk werkt dat wel.

Eigenlijk zou het ideaal zijn wanneer lactatiekundigen/ verloskundigen recepten uit zouden mogen schrijven, of eigenlijk dat huisartsen beter onderwezen worden over borstvoeding en problemen die op kunnen treden. Er schijnen nog tabletten te zijn die je in kunt nemen tegen spruw als niets werkt.
Ik heb met deze huisarts ook al gehad dat hij geen Curanal voor wilde schrijven omdat hij het niet kende, gelukkig heb ik het toen via een andere weg wel gekregen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 19-11-2009 13:59:53 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 19 november 2009 @ 14:01:20 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74849740
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb even een vraagje over het voeden. Voor ons zoontje van 9 maanden geef ik nu nog 4 voedingen/ gekolfde melk (2 keer op de dagen dat ik werk). De laatste dagen was ik vrij en heb ik echter alle voedingen zelf gegeven. Ik ben wel van 4 keer kolven teruggegaan naar 2 keer kolven of voeden tussen 9 en 21 uur. Nou viel me op, dat hij twee of drie keer na de laatste voeding wakker werd (zo'n 1,5 uur daarna) en erg dorst had. Wij hebben hem ander vocht gegeven. Ik vraag me af of de melk nu erg hard terug is gelopen gezien ik het kolven heb afgebouwd en het daardoor komt? Zou het ook gewoon door een verkoudheid kunnen komen (ademen door de mond in plaats van neus) en of door last van een poeperd, die hem dwars zat? Ik ga proberen hem vandaag tijdens het avondeten meer te laten drinken (dat was de laatste dagen minder dan normaal). Misschien lag het daar aan. Ik weet niet of er iets gaat veranderen nu dat hij op het kdv is geweest vandaag. Misschien dat die daar meer binnenkrijgt vanwege steeds dezelfde hoeveelheid en zo? Ik ga vanavond nog even afwachten. Anders moet ik kijken wat ik ermee doe.
Heel flauw, maar wat zou je ermee willen doen?
je kan hem natuurlijk s avonds ook een keertje extra aanleggen. die ene keer heeft echt niet zo'n mega-invloed op je productie, zeker niet na 9 mnd...

twinkly, wat erg "je houdt de hele tijd last, trouwens, hoe lang wil je nog bv geven?" ik zat echt ff zo " "
hopelijk werkt het gentiaan violet wel!
  donderdag 19 november 2009 @ 14:02:33 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_74849791
Twinkly, wat een kutzooi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74849919
twinkly aan zo'n huisarts heb je ook niks dan. Ik hoop dat de gentiaan zijn werk doet!
pi_74849958
Twinkly, ik hoop dat jullie er gauw af zijn met die gentiaan violet, stomme huisarts zeg, wat een k*topmerking!
  donderdag 19 november 2009 @ 15:43:16 #146
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74853154
Nou ja, zeg! Lekker meedenkende huisarts...
Mijn zusje heeft ook heel lang last van spruw gehad. Haar huisarts vertelde haar alcohol op de tepels te doen (na het voeden, uiteraard). Waarschijnlijk niet erg goed voor de tepels (die kunnen ervan uitdrogen volgens mij), maar de spruw is er wel van weggegaan.
Gentiaan violet had ze trouwens niet uitgeprobeerd, ondanks dat ik haar dat aangeraden had. Moest je daarbij niet ook een zalfje voor op de tepels gebruiken?
Ik vind het trouwens fantastisch dat je niet opgeeft, Twinkly! Hopelijk kun je over een tijdje probleemloos voeden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_74853428
Ik hoop zo dat de gentiaan violet wel gaat werken! Wat een gedoe, en wat een vervelende huisarts!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 november 2009 @ 18:14:22 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_74858096
Hier ook spruw trouwens. Morgen na 3 uur kan ik voor ons beiden spul ophalen bij de apotheek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74858533
Jeetje, Twinkly, wat een nare man. En wat is spruw toch k**te.
Wij hebben er ook heel lang last van gehad meer dan 5-6 weken wel.
Eerst 3 weken Nystatine, wat niet erg goed werkte, daarna de Gentiaan Violet. Dat werkte vrij snel maar toen kwam het na een week weer terug.
Uiteindelijk heb ik de GV gecombineerd met Dkatrin en nu zijn we er al een behoorlijke tijd vanaf.
Dus houd moed!
En echt waar, ik heb ook zo moeten vechten voor bv maar nu het loopt en goed gaat is het dubbel en dwars de moeite waard!
pi_74864727
Twinkly wat een nare opmerking van de arts. Dat mannen niet goed kunnen begrijpen hoe het is om borstvoeding te geven is een iets. Maar je kan gewoon respecteren, dat iemand dat graag wil, meeleven en je best proberen te doen voor diegene.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74865038
Twinkly wat stom zeg van de arts! waarom zou je niets voorschrijven als jullie allebei duidelijk de klachten hebben? zit je in een praktijk, dus kun je ook bij een andere ha terecht zeg maar? misschien de moeite van t proberen waard.

Hier heb ik een regeldag geloof ik het viel me de afgelopen paar dagen al op dat Amélie meer dan gewoon wilde drinken, zo om de 3 uur ongeveer; maar vandaag is het om de anderhalf à 2 uur zo'n beetje. Het is helemaal niet erg verder maar ik hoop stiekem toch wel dat ze er vanacht een paar uur langer tussen laat zitten, ik ben ziekjes en ik ben echt kapot kan de slaap goed gebruiken
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74865399
Ze is rond de 3 maandjes toch huup? Zou goed kunnen. Veel succes vannacht!!
Daar gaan we weer
pi_74865677
ja a.s. woensdag 3 maanden, klopt
wat gaat het hard!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74865913
Wauw, dan doet ze het volgens het boekje!
Daar gaan we weer
pi_74868192
Ik wil jullie nog even bedanken voor de adviezen van de week, het was ook fijn ff mn verhaal op te schrijven.

Ik liep al bij een lactatiekundige. Ook met CB het probleem besproken en besloten gewoon door te gaan met het kolven en het even op zn beloop te laten gaan.

Maar kink in de kabel. Vandaag moest ik hals over kop naar het ziekenhuis en heb ik dus een trombosebeen....
Nu mag ik vanwege de medicatie geen borstvoeding meer geven... Ik kolf nog steeds af maar moet alles weggooien, dat is best raar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_74868709
wickie wat voor medicatie heb je nu?
Want heel veel medicatie kan wel samen met borstvoeding, artsen zeggen al snel dat het niet kan.
http://www.borstvoeding.c(...)edicijnlijst-nl.html
alle coumarine derivaten = anti-stollingsmedicatie kunnen bij borstvoeding (muv Ticlopidin) volgens deze goede lijst.
ik weet niet wat jij precies hebt, maar ik zou het zeker nazoeken!!!
pi_74938072
Hoe warmen jullie moedermelk op? Ik weet dat 'au bain marie' de beste methode is, maar gebruiken jullie heet water uit de kraan of zetten jullie koud water op in een pannetje? Hoe lang verwarm je de melk dan? Houd je de fles in het water of net erboven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74938131
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef wickie het volgende:
Maar kink in de kabel. Vandaag moest ik hals over kop naar het ziekenhuis en heb ik dus een trombosebeen....
Nu mag ik vanwege de medicatie geen borstvoeding meer geven... Ik kolf nog steeds af maar moet alles weggooien, dat is best raar.
Ik spuit in het kraambed 6 weken lang fraxiparine en er is niemand die me heeft verteld dat dat niet mag in combinatie met borstvoeding.
pi_74938186
Flesje in het warme water, een paar keer "schudden". Hoeft er niet lang in, minuutje of 2. Even een drupje op je pols of de melk niet te warm is.
Als ik tegenwoordig melk verwarm hou ik het een minuutje onder de hete kraan, dat is hier voldoende.
Daar gaan we weer
pi_74938438
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:17 schreef bikinistringding het volgende:
Flesje in het warme water, een paar keer "schudden". Hoeft er niet lang in, minuutje of 2. Even een drupje op je pols of de melk niet te warm is.
Als ik tegenwoordig melk verwarm hou ik het een minuutje onder de hete kraan, dat is hier voldoende.
Dus in het eerste geval ook rechtstreeks uit de kraan? Ik weet niet goed hoe warm 30-35 graden is (dat is het advies van borstvoeding.com).

We hebben vooralsnog veel te heet water gebruikt en de fles daarna af laten koelen. Dat zal wel niet goed zijn?
  maandag 23 november 2009 @ 15:27:00 #161
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74938445
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik spuit in het kraambed 6 weken lang fraxiparine en er is niemand die me heeft verteld dat dat niet mag in combinatie met borstvoeding.
Volgens deze site gaat borstvoeding en dat medicijn gewoon samen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74938527
Claudia, dan kun je het flesje er inderdaad beter wat eerder uithalen. Het is een kwestie van handig in worden.
Daar gaan we weer
pi_74938566
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens deze site gaat borstvoeding en dat medicijn gewoon samen?
Precies! En dat geldt bijvoorbeeld ook voor acenocoumarol (antistolling in tabletvorm). Ik kan me dus niet voorstellen dat er geen alternatief is voor wicki waar ze wél borstvoeding mee mag geven. Misschien even aan een arts voorleggen?
  maandag 23 november 2009 @ 16:36:42 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74940825
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus in het eerste geval ook rechtstreeks uit de kraan? Ik weet niet goed hoe warm 30-35 graden is (dat is het advies van borstvoeding.com).

We hebben vooralsnog veel te heet water gebruikt en de fles daarna af laten koelen. Dat zal wel niet goed zijn?
het is te warm als je een drupje op de binnenkant van je pols doet, en het dan heet voelt.
je moet eigenlijk niet ech voelen dat je er iets op doet, dan zit je in de goede temperatuur-range.
pi_74941944
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je de moedermelk te warm laat worden, gaan beschermende stoffen en vitamines verloren.
pi_75011691
Twinkly erg frustrerend zo'n arts.

Hier is de huisarts ook weer heerlijk tegendraads aan het doen. Finn heeft sinds een paar weken wat lichte luieruitslag, dit kon ik redelijk tot helemaal wegkrijgen met zinkzalf, maar sinds deze week is het echt steeds meer aan het worden. Maandag heb ik een anti schimmelcreme meegekregen wat binnen 1 a 2 dagen al verbetering zou moeten geven.
Nu is er dus helemaal geen verbetering te zien en het voeden is ook weer wat pijnlijker dan normaal. Maar nu wil de huisarts er gewoon weer niet aan dat als er bij Finn in de mond niks te zien is, dat het spruw is. Ik word daar zo moe van.
Volgens mij zitten we gewoon weer met spruw en gaat de uitslag daarom niet weg, morgen weer een afspraak dus ik ben benieuwd wat ze dan weer zegt.
pi_75012627
FTA zo reageerde mijn huisarts ook. Het lijkt me dat ze toch best wel vaak moeders op het spreekuur krijgen met spruw, het komt zo vaak voor, maar toch weten ze er veel te weinig van af.

De Gentiaan Violet werkt Niels heeft nog wel een blaasje op zijn verhemelte maar ik wee tniet zeker of dat gewoon bij hem hoort of dat het nog steeds spruw is. Maar de blaasjes op zijn lippen en de pijn in mijn borsten is zeker verminderd!
Maar ik heb wel kloofjes Niels is zo ongeduldig met aanhappen dat zorgvuldig aanhappen vooral rechts niet zo goed lukt.
Hij heeft trouwens iets mafs, als hij ongeduldig is dat de melk niet toeschiet of juist boos omdat de melk te snel toeschiet dan zegt hij "ieuwe ieuwe ieuwe ieuwe" tijdens het zuigen Doen jullie kindjes dat ook?
Vannacht was hij zo boos dat hij twee keer de borst weigerde, ik weet alleen niet of er teveel of te weinig melk kwam volgens hem.
Ik ga hiervoor en voor het lange voeden vandaag een lactatiekundige bellen, hopelijk heeft zij nog tips. Het voeden duurt een uur inclusief verschonen en een aantal keren boeren, hij komt dan weer tussen een tot twee-en-een-half uur na het einde van de voeding, dus twee tot drie-en-een-half zit er officieel tussen en dat zeg ik ook maar tegen het CB want die willen dat hij er nog langer tussen laat.
Gistermiddag moesten we de griepprik halen en toen ik ging heeft mijn hem een flesje gegeven met afgekolfde melk. Alleen wilde hij pas drinken toen ik er weer was Heel schattig. Wij hebben trouwens gewoon koude melk gegeven en dat vond hij best
Hij ligt nu lekker op mijn borst te snurken
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75012718
Twinkly, goed dat je gaat bellen.
pi_75013002
Twinkly, geeft het cb ook aan waarom er langer tuseen de voedingen zou moeten zItten? Hij is nog maar zo'n klein purrekie! Zolang jij het geen probleem vind is het toch ook geen probleem? Dat hij wat minder lang over een voeding gaat doen is op zich wel handig, dan hou je wat meer tijd over om nog eens wat anders te doen. Eigenlijk hè, eigenlijk, gaat hij vanzelf effectiever drinken en dus ook korter.
Maar toch is het goed dat je contact op neemt met een lk! en fijn dat de gentiaan goed werkt, zegt het voort!
pi_75013070
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:36 schreef Jelief het volgende:
Twinkly, geeft het cb ook aan waarom er langer tuseen de voedingen zou moeten zItten?
Omdat hij zwaarder is dan 4 kilo zal wel een flesvoedingsregeltje zijn ofzo.
pi_75013087
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Hmmz, raar advies idd..
pi_75013800
Goed dat je gaat bellen Twinkly! En super dat de gentiaan violet goed werkt!

Ik zit nog op 2 voedingen borstvoeding en hoewel die van een uur of 19.00u niet meer helemaal voldoende is voor mevrouw (we bieden erna nog een klein flesje kv aan) is de voeding vroeg in de ochtend wel voldoende . Hoeven wij 's nachts niet naar beneden om een flesje te brouwen (scheelt koude voeten) en krijgt ze toch nog wat bv. En ik voel me ook gewoon weer een stuk beter! Het scheelt dat ze beter slaapt en dat ik op tijd naar bed kan omdat lief voor hij naar bed gaat nog een flesje geeft.
pi_75014282
Fijn dat het zo werkt Nijna!
pi_75016907
Heerlijk Nijna dat je hebt gevonden hoe het goed is voor jullie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75017583
Twinkly, wat fijn dat de GV werkt! Wonderspul is het!
En dat blaasje kan een talgkliertje zijn, dat zei mijn kraam tenminste.
Hopelijk blijft het nu gewoon weg. Leuk he dat paarse mondje.
Wat een advies weer, hopelijk kan de LK jullie verder helpen.

Nijna, fijn dat je een weg hebt gevonden die goed voor jullie voelt!
pi_75021366
Owjee, zou ik te vroeg gejuigd hebben? De blaasjes op zijn verhemelte zijn ontzettend toegenomen. Op zich lijken het wel op talgklierbultjes en die heeft hij ook in zijn gezicht. Ik ben iig nu ook weer Daktarin in zijn mondje aan het smeren.

Hihi, hij lijkt op een Gothic met die paarse lippenstift, alleen nog zwarte nagellak en kohl potlood en hij is helemaal klaar!
pi_75021534
Nijna, dat klinkt fijn

Twinkly, echt om te janken dat de "professionals" waar je op zou moeten kunnen vertrouwen (huisarts en CB) met zulke slechte adviezen en opmerkingen komen
En hoera voor de GV!

Troel, FTA en anderen met spruw: succes ermee!
Heb het zelf wonder boven wonder nooit gehad, ook niet met Devin vroeger. En aangezien ik op andere plekken best gevoelig ben voor schimmels mag dat een wonder heten

Ik ben nu al 2x wezen werken en het kolven is een drama
Het kost me veel moeite en de opbrengst is erg, erg mager. Heb net Syntocinon neusspray gehaald om iig wat sneller een tsr te krijgen.
En weet je wat nog het ergste is?
Dan zit ik daar met die kolf heeeeel erg mijn best te doen en de hele tijd heb ik dan een stemmetje in mijn hoofd dat roept dat het toch te gek voor woorden is dat ik zulke rare fratsen moet uithalen om mijn baby te kunnen voeden. Mijn baby hoort immers bij MIJ te zijn, live te kunnen drinken wanneer en hoeveel hij wil en niet stomme flesjes te krijgen die ik met veel pijn en moeite moet vullen
Geestelijke blokkade misschien??? Zou me niks verbazen, maar ik probeer het echt en op zo'n moment WIL ik het, moet het immers want anders heeft hij geen melk asl ik er niet ben en wat dan???

Blegh, ik haat het
pi_75021793
Kersjes, weet je stress en ongemak remt echt enorm.

Stom is dat he? Jij maakt je druk omdat je weinig kloft, en je weet dat je je moet onspannen, maar gedwongen ontspannen lukt niet...

Maar zolang je kleine genoeg heeft aan wat je kolft, en 's avonds bij jou kan inhalen....
pi_75022036
quote:

[..]

Ivan ook, maar er is niemand die mij verteld heeft dat hij langer tussen de voedingen moet laten zitten (al ben ik nog niet bij het CB geweest). Bij Ivan kost een voeding ongeveer 45 minuten inclusief verschonen - hij neemt z'n tijd voor het drinken - en tussen de voedingen zit 'officieel' ongeveer 3-4 uur. 's Nachts is dat een enkele keer 5 uur, maar soms wil hij ook 1,5-2 uur later alweer drinken.
  donderdag 26 november 2009 @ 15:25:49 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75022052
Twinkly, wat fijn dat het weer de goede kant op lijkt te gaan (hoop ik)!

En Kersjes, wat balen dat het kolven niet zo goed gaat. Heb je een aantal foto's van Toby? Dat kan ook heel erg helpen. Ik heb zelf niet vaak gekolfd, maar de keren dat ik dat deed (als Marlien op bed lag), scheelde het heel erg als ik foto's van haar bekeek (op de computer). Na een paar foto's merkte ik dat het flesje veel verder gevuld was dan ik had verwacht.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_75022180
of iets van een shirtje met zijn geurtje..
pi_75022285
Ticootje, hij komt niks te kort nog. Maar voor de hoeveelheden van wat ik kolf en wat hij drinkt verhuis ik zo even naar het andere topic.

En ja, gedwongen ontspannen... neuhh, dat lukt niet zo hoewel ik graag zou willen dat het kon!
Zo af en toe even die knop omzetten en verstand op nul, dan zou het kolven zeker beter gaan
Maar ja, ik ben geen robot
pi_75022391
Grijs, ik heb het geprobeerd met foto's. Toen begon ik te huilen en was mijn jasje na afloop niet alleen nat van de gemorst melk (grrrrr, dat kloterige geklooi met die stomme klotekolf ) maar ook van de tranen

edit: Sorry voor mijn melodramatische geratel, zit een beetje in de knoop geloof ik

[ Bericht 18% gewijzigd door Kersjes op 26-11-2009 15:58:36 ]
pi_75024420
Hoe zit het eigenlijk met regeldagen als je kindje maar uit één borst drinkt? Lente heeft nl nog nooit een regeldag gehad en drinkt altijd maar één borst leeg. Ik bied wel altijd de tweede aan, maar het is maar heel af en toe dat ze daar nog een slokje uit neemt.
pi_75025652
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:35 schreef Ssserpente het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met regeldagen als je kindje maar uit één borst drinkt? Lente heeft nl nog nooit een regeldag gehad en drinkt altijd maar één borst leeg. Ik bied wel altijd de tweede aan, maar het is maar heel af en toe dat ze daar nog een slokje uit neemt.
Als je op verzoek blijft aanbieden en je geeft haar altijd de kans om een tweede borst te drinken dan gaat het regelen vanzelf.
Je hoeft ook helemaal niets te merken van regelen hoor, mijn dochter hebben ook eigenlijk nooit heel duidelijk merkbaar geregeld.
  donderdag 26 november 2009 @ 17:33:07 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_75026477
Bij flesvoeding moet er inderdaad 3 tot 4 uur tussen de voedingen zitten volgens de verpakkingen. Jochem krijgt overdag gewoon elke 2 uur de borst, ik zou doof worden als ik daar vier uur tussen zou willen laten

De afgelopen dagen wilde hij constant bij me zijn, regeldagen gok ik Ik hoop tenminste maar dat het dat is, ik ben nog helemaal niet toe aan afbouwen, ondanks dat ik wel merk dat het me ontzettend veel energie kost (maar nou is Bert ook nog steeds ziek, dat kost denk ik meer energie )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75026875
quote:

[..]

Mijn kinderen waren bij geboorte al meer dan 4 kilo, onzin idd
pi_75034086
Ben inmiddels alweer wat gekalmeerd hoor

En nog een in de categorie "onzin":

Mijn moeder vertelde dat een bevriende dietiste zei dat uit een of ander nieuw onderzoek gebleken is dat je na 6 maanden net zo goed kv kan geven. De gezondheidswaarde van borstvoeding zou na die periode niet beter zijn dan die van kv.
Kan er niks over vinden online maar ze zou het artikel maandag meenemen. Klinkt mij iig als pure larie in de oren

En Jelief, ik kwam jullie tegen op bv.com. Leuk!
pi_75034164
Ik vraag me af wie dat onderzoek betaald heeft
Daar gaan we weer
pi_75034593
Ìnderdaad
pi_75034692
Wat een onzin waar is kuntvoeding nou op gebaseerd
pi_75034931
Geïnspireerd!!
Daar gaan we weer
pi_75034982
BLondT
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:10:06 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75050803
kuntvoeding! nou nog de k vervangen door een c en dan kunnen we echt lachen

Kersjes, heb je iets van een iPod, en dan lekker muziek luisteren? dan hoor je die kolf ook niet, en wellicht dat de gedachtes dan wel loskomen.

balen iig!

(ik durf het bijna niet te vragen, als je niet genoeg zou kolven, zou je dan fv geven als je er niet bent?)

troel, waarom wil je afbouwen? blijf je niet op gewicht, of kelderen je mineralen weer tot bodemwaardes? of is er een andere reden?
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:16:08 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_75051036
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:10 schreef DaviniaHR het volgende:
kuntvoeding! nou nog de k vervangen door een c en dan kunnen we echt lachen

Kersjes, heb je iets van een iPod, en dan lekker muziek luisteren? dan hoor je die kolf ook niet, en wellicht dat de gedachtes dan wel loskomen.

balen iig!

(ik durf het bijna niet te vragen, als je niet genoeg zou kolven, zou je dan fv geven als je er niet bent?)

troel, waarom wil je afbouwen? blijf je niet op gewicht, of kelderen je mineralen weer tot bodemwaardes? of is er een andere reden?
Ik val teveel af en loop echt al de hele dag te eten (gisteren aten we lasagne. Ruben at nauwelijks omdat hij niet lekker was, Bert ook eigenlijk niet veel en de rest van de 3 a 4 persoons schotel ging er bij mij in, om vervolgens nog een serie toastjes, een sinaasappel, een banaan en wat taaitaai te pakken. Rond 3 uur vannacht had ik echt gewoon weer trek).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75052790
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:22 schreef Kersjes het volgende:
Ben inmiddels alweer wat gekalmeerd hoor

En nog een in de categorie "onzin":

Mijn moeder vertelde dat een bevriende dietiste zei dat uit een of ander nieuw onderzoek gebleken is dat je na 6 maanden net zo goed kv kan geven. De gezondheidswaarde van borstvoeding zou na die periode niet beter zijn dan die van kv.
Kan er niks over vinden online maar ze zou het artikel maandag meenemen. Klinkt mij iig als pure larie in de oren

En Jelief, ik kwam jullie tegen op bv.com. Leuk!
Dat soort onderzoeken zijn zo weinigzeggend imho. Want puur voedingstechnisch (als in: kan je er mee op een enigzins gezonden manier in leven blijven) is kunstvoeding natuurlijk net zo goed als borstvoeding.

Maar ook na zes maanden bevat borstvoeding nog een berg antistoffen waar je u tegen zegt, om maar een boom in het bos te noemen. En dan heb je het ook niet over de andere, wat meer psychologische en emotionele voordelen voor moeder en kind.
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 14:25:10 #198
5428 crew  miss_sly
pi_75055520
Hier loopt het op zich nog steeds wel goed. Het lijkt deze week wat teruggelopen, omdat Senna doordat ze ziek was, veel minder dronk, maar heb het idee dat dat alweer aan het verbeteren is nu ze weer beter drinkt.

Het vervelende is alleen dat ze nu ineens niet meer uit de fles wil drinken. En het ging zo goed met die Tommie Tippee, ze dronk gemakkelijk 140 cc. En nu weigert ze. Dat deed ze eerder deze week ook al, maar toen weet ik het aan haar ziek zijn. Echter, ze is nu echt een stuk beter, drinkt bij mij weer echt goed, stevig, langer en nu mailt schaap dat ze de fles niet drinkt.

Iemand nog goede tips? Ik vond het eerst niet zo erg als ze overdag niet zoveel dronk, dat kon ze goed inhalen als ik thuiskwam. Ze is echter door dat ziek zijn behoorlijk wat spekkies kwijt (ze voelt echt als een heel frele meisje ineens) dus van 8-17 uur niets drinken vind ik eigenlijk niet zo'n fijn idee.
pi_75056858
Speentje warm maken, andere houding, via een cupje?
Daar gaan we weer
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 15:47:40 #200
5428 crew  miss_sly
pi_75058625
Hoe maak je dat speentje het beste warm? in warm water?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')