abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75250772
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:12 schreef mefke79 het volgende:
Huup, wat jij zegt over dat nichtje, dat is precies zoals ik het voeden na een weekje bekeek. Ik vond het echt helemaal niets en tel daar dan nog wat lichamelijke ongemakken bij op en dan bereik je op een gegeven moment echt de grens. Maar toch he, als hier ooit een tweede komt dan zal ik toch weer gaan proberen om bv te geven al is het maar een maand en al is het met gekromde tenen, gewoon omdat je je kindje toch een goede start wilt geven. Dus ik begrijp haar helemaal...
ja ik moet zeggen, ik begrijp haar ergens wel, wat zij vertelde ook dat je je kindje die stoffen niet wilt onthouden enzo. Maar ik vond het gewoon zo sneu voor haar. Ik had echt het idee van jemig, als het zoveel moeite kost, doe jezelf dan een plezier en bouw gewoon af. Maarja, ik kan me het dillemma ook wel weer voorstellen. Moeilijk is het toch.

En over mn lief, ik denk dat het inderdaad een combinatie is van dat soort dingen zoals jij zegt Oeks, hij herkent de signalen wat minder goed. Ik vind het echt niet erg als hij wat weggooit enzo, maar hij moest haar een hele voeding geven, ze had al zo'n 4 of 5 uur niets gegeten en ik had dus eigk verwacht dat hij gewoon 150 zou aanbieden en het restje bewaren ipv "maar" 90 cc aanbieden. Ik vond het echt zonde om die andere 90 weg te gooien

Maar eh, experts, en ervaringsdeskundigen, wat heeft de voorkeur, fles van tommee tippee of medela?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 december 2009 @ 16:19:50 #252
108648 cattie
lieve moeder
pi_75250809
Hier dus ook al bijna een jaar bv. En we gaan vrolijk door. Ik ben ook niet van plan om het 4 jaar vol te houden, maar ik laat het zijn beloop. Als Fee 1 is wil ik het zo gaan regelen dat ik niet meer op mijn werk hoef te kolven. Ik wil die voeding liever niet door kv vervangen, maar gewoon laten vervallen. En langzaam vervallen de voedingen verder toch wel. De ochtendvoeding zal plaats gaan maken voor het ontbijt, de late middag voeding voor het avondeten enz. Mijn ervaring met Ive is dat dat zichzelf vaak wel wijst.

Wij hebben geen kv in huis. Ik heb wel een voorraadje bv in de vriezer. Mijn man is heel voorizchtig met mijn melk, hij weet namelijk dat ik erg boos en verdrietig wordt als er melk verspild wordt. Ik vind het prima als Fee een extra voeding nodig heeft of als er iets gebeurd waardoor de voorraad aangebroken moet worden, maar ik heb er hard voor moeten kolven, ik wil niet dat er dan lakoniek mee omgegaan wordt.
pi_75250871
Kleurdoos en GWS, wow al bijna een jaar! (edit: en Cattie!!)

Jammer Bar, maar echt knap hoor dat je van alles hebt uitgeprobeerd! Dat kost ook echt veel energie

Hier zitten we nu bijna op 8 maanden bv, en de keus doorgaan of afbouwen wordt me heel makkelijk gemaakt, meneer blieft niets anders
Ik kolf niet meer genoeg op mijn werk, dus krijgt hij ook kv als ik er niet ben. Daarvan laat hij standaard de helft staan. En laatst was ik zo moe, dat ik vroeg of lief even een flesje pap wilde geven 's avonds. Mees zag de fles aankomen, en keek echt naar mij met een blik van 'wat doe je me aan!' Dat kon ik natuurlijk niet weerstaan, dus hoppa aan de borst dan maar
En ach, het wordt ook nog steeds gemakkelijker lijkt wel. De productie is ook behoorlijk stabiel, dus een keer een voeding of kolven overslaan is dan geen probleem meer.

Hier verder eigenlijk vooral positieve reacties van familie, een paar vriendinnen daarentegen die weten nu al zeker dat ze niets moeten hebben van dat hele borstvoedingsgedoe, en vinden me volgens mij nogal een aan-huis-gekluisterde-moeke op dit moment. Nou ja, jammer dan, ik geniet gewoon echt nog even lekker van deze tijd
  donderdag 3 december 2009 @ 16:22:03 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_75250885
Wij hebben alleen de Avent fles gebruikt huup, dus hier helaas geen advies.

Persoonlijk vind ik stoppen na een maand zonde, want bij mij was het zo dat de eerste maand het bikkelen was en daarna werd het alleen maar makkelijker. Een maand geven zou voor mij voelen als wel het zuur en niet het zoet. Maar dat zal wel voor iedereen anders zijn.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:33:33 #255
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75251228
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:57 schreef miss_sly het volgende:

Hebben jullie trouwens allemaal standaard kv in huis, voor het geval dat?
Nee, ik heb nooit kv in huis gehaald.
quote:
GWS, als je het rechtstreeks uit de koelkast geeft, kun je dan hetzelfde flesje vaker aanbieden en ook langer dan een uur nadat je dat voor het eerst hebt gedaan?
Als ze geen dorst heeft, zetten we het gewoon weer terug in de koelkast. Ze drinkt het ook koud. Wij doen er altijd iets van 100 tot 120 ml in, omdat ze toch nooit meer drinkt dan dat.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:06 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nou, diep respect voor 4 jaar voeden maar ik kan me daar zelf niet zo in vinden. Ik denk dat ik ga afbouwen als ze 1 is, en dan hopelijk voor ze 2 is t voor elkaar te hebben (verslaafde BV baby)
Hier ook een bv-verslaafde baby, maar ik geef toe dat ik ook zelf bv-verslaafd ben. Ik heb geen idee waar het eindigt, maar ik denk dat ik me daarin zal leiden door wat Annicka wil.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75251319
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:22 schreef cattie het volgende:
Wij hebben alleen de Avent fles gebruikt huup, dus hier helaas geen advies.

Persoonlijk vind ik stoppen na een maand zonde, want bij mij was het zo dat de eerste maand het bikkelen was en daarna werd het alleen maar makkelijker. Een maand geven zou voor mij voelen als wel het zuur en niet het zoet. Maar dat zal wel voor iedereen anders zijn.
oh ik wilde jou nog bedanken!
ik had van jou van die zakjes hypo-allergene kunstvoeding gekregen toen ooit op een ruilbeursdinges. Ik had ze bewaard zo van, je weet maar nooit en we hebben ze toen inderdaad nodig gehad toen Amélie teveel uraat in haar luiers had. Wat was ik blij dat we die zakjes toen in huis hadden zeg

En over dat afbouwen zoals jij het zegt, dat klinkt inderdaad wel zoals ik het voor ogen heb. Dat de borstvoeding uiteindelijk langzaamaan vervangen gaat worden door de normale maaltijden.
Ik zit er eigenlijk aan te denken om na 1 jaar gewoon koemelk te geven als drinken. Zeg maar om dus eventueel pap mee te maken en bij het ontbijt enzo, als ze geen bv meer krijgt. Zolang ze nv krijgt krijgt ze zeker geen koemelk. Maar het hele poedermelk gebeuren staat me een beetje tegen
met alle respect voor kunstvoeding verder, dat is het niet; het gaat me meer over de "peutermelk" en dat soort dingen. Ik heb het idee dat dat vooral commerciëel is en weinig toevoegt (behalve toegevoegde vitamines)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75251353
ik vind bv ook ideaal hoor maar voor mijn lichaam is het gewoonweg niet goed meer, daarom maak ik het jaar vol en bouw dan rustig af. Als mijn lichaam er beter op zou reageren dan zou ik ook door zijn gegaan (tot max 2 jaar)
pi_75252218
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:
Je borst is nooit helemaal leeg, zodra je kindje drinkt wordt er alweer melk aangemaakt. Dus je zal altijd nog wel een druppel eruit kunnen halen.

Je kan hem na de eerste keer drinken aan de ene kant daarna je andere borst aanbieden. Bij de volgende voeding begin je dan weer bij de laatste borst die je hebt gegeven.

Maar er zijn genoeg kindjes die aan 1 borst genoeg hebben. En het kan ook zijn dat hij tsraks opeens 2 borsten leegdrinkt.... Dat is gewoon per kindje verschillend.

Maar je verhaal klinkt gewoon goed hoor!
Ik was bang dat als ik mijn andere borst na 15 min aanbied, hij misschien alleen de voormelk uit borst 1 heeft gehad en vervolgens dan ook alleen de voormelk uit borst 2 drinkt.

Ik vind het lastig te bepalen of borst 1leeg is na 15 min, of dat thomas gewoon moe is van het zuigen...
pi_75252852
Hoe voelt je borst na 15 minuten drinken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:31:41 #260
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75253075
Ow, heej, ik wilde hier ook net gaan vragen hoe je nu weet dat je borst leeg is.. Gisteren had ik voor het eerst dat Stef de borst telkens losliet, weer aanhapte en weer losliet na een paar 'slokken' en er vervolgens geen melk meer in mijn tepelhoedje zat als hij losliet (normaal dus wel altijd). Ik voed overigens met een tepelhoedje i.v.m. vlakke tepels.

Nog een vraagje: weet iemand hoe dat zit met gekolfde melk met de fles geven als je tepelhoedjes gebruikt? Normaal zeggen ze dat het de eerste zoveel tijd niet handig is een fles te geven als je BV geeft, maar is dat ook als je een hoedje gebruikt?

Uhm, en hoi, ook! Ik bennieuw hier
3!
  donderdag 3 december 2009 @ 17:52:56 #261
12913 GreatWhiteSilence
pi_75253755
Ik had van mijn lactatiekundige begrepen dat het risico van tepel/speen verwarring kleiner is als je met tepelhoedjes voedt, maar ik heb het zelf nooit aangedurfd. Ik heb in het begin ook met tepelhoedjes gevoed vanwege vlakke tepels, nu gebruiken wij ze niet meer.

Vervelend Kleurdoos. Ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat een lichaam de bv misschien niet aankan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 3 december 2009 @ 17:54:32 #262
95408 Incantrix
pi_75253805
Ah, ok.. Ik moet namelijk even goed kijken hoe en wat, ik moet morgen op controle in het ziekenhuis voor mijn hechtingen en ik weet niet of het zomaar lukt om daar de voeding omheen te plannen. Stef mag nog niet naar buiten tot hij weer aan zijn geboortegewicht zit, dus meenemen is geen optie
3!
  donderdag 3 december 2009 @ 18:00:34 #263
12913 GreatWhiteSilence
pi_75254028
Bij de apotheek een spuitje halen(zo eentje met monojet412) erop en dan dit doen:
Vingervoeden. Vinger naast het spuitje, beiden in de mond van de baby, en dan laten zuigen zoals ze dat normaal doet. Dus eerst een paar keer snel en daarna de melk in de mond spuiten terwijl ze wat minder snel zuigt.
Je kunt vast ook wel info vinden op borstvoeding.com.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:03:21 #264
95408 Incantrix
pi_75254126
Oow! Ik vroeg me al af wat vingervoeden was! Hum, misschien nog even langs de avondapotheek dus, dan kan lief morgen aan de slag.. Er ligt toch nog zo'n 250 cc. in de vriezer Dan vraag ik me alleen af hoeveel we dan moeten geven aan een baby van anderhalve week oud.. Nouja, ik ga even op die site kijken, dank je wel!
3!
pi_75254288
heeeey weer een excuus om em te crossposten

je woont in mijn buurt toch? Als je lief nou niet slaagt bij de avondapotheek mag hij dat blauwe spuitdnigetje ook hier wel ophalen hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75254317
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:54 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ok.. Ik moet namelijk even goed kijken hoe en wat, ik moet morgen op controle in het ziekenhuis voor mijn hechtingen en ik weet niet of het zomaar lukt om daar de voeding omheen te plannen. Stef mag nog niet naar buiten tot hij weer aan zijn geboortegewicht zit, dus meenemen is geen optie
Lotte doet het prima met flesje, speen en tepelhoedje Trix. Ze heeft de eerste week zelfs alleen maar flesjes gehad en daarna pas de borst. Dat zegt natuurlijk niks over Stef, maar het KAN dus goed gaan.
Lotte!
Noah!
  donderdag 3 december 2009 @ 19:42:44 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_75257437
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh ik wilde jou nog bedanken!
ik had van jou van die zakjes hypo-allergene kunstvoeding gekregen toen ooit op een ruilbeursdinges. Ik had ze bewaard zo van, je weet maar nooit en we hebben ze toen inderdaad nodig gehad toen Amélie teveel uraat in haar luiers had. Wat was ik blij dat we die zakjes toen in huis hadden zeg

En over dat afbouwen zoals jij het zegt, dat klinkt inderdaad wel zoals ik het voor ogen heb. Dat de borstvoeding uiteindelijk langzaamaan vervangen gaat worden door de normale maaltijden.
Ik zit er eigenlijk aan te denken om na 1 jaar gewoon koemelk te geven als drinken. Zeg maar om dus eventueel pap mee te maken en bij het ontbijt enzo, als ze geen bv meer krijgt. Zolang ze nv krijgt krijgt ze zeker geen koemelk. Maar het hele poedermelk gebeuren staat me een beetje tegen
met alle respect voor kunstvoeding verder, dat is het niet; het gaat me meer over de "peutermelk" en dat soort dingen. Ik heb het idee dat dat vooral commerciëel is en weinig toevoegt (behalve toegevoegde vitamines)
Wat fijn dat ik je zo heb kunnen helpen!
En die poedermelkweerstand heb ik ook. Vooral ook omdat Ive het wel heeft gehad toen hij een maand of 8 was en ik geen vriendjes kon worden met het poeder en de lepeltjes. Overal plakte dat poeder aan.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:55:13 #268
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75257851
Ik ben even niet bijgelezen, dus sorry voor de voorgaande dames. Maar ik heb sterk het gevoel dat mijn productie achteruit aan het hollen is. Paniek!
Ik heb overdag 3x gekolfd (net zo vaak als Thomas drinkt) en ik krijg er gewoon bijna niks uit.
Half 4 voor de laatste keer gekolfd, daarna om half 8 weer gaan kolven en ik krijg er maar 100 cc uit beide borsten. Normaliter krijg ik na ca. 3 uur wel 150-180 cc dus het gaat niet goed.

Ik ga even op borstvoeding.com kijken en vooral veel kolven maar vanavond (en Thomas aanleggen als hij straks wakker is) maar mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik ze graag.

Ik wil zo graag een jaartje volmaken voor Thomas.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_75258379
Heveel je kolft zegt niet zoveel over je productie Ca.ra. Soms heb je er gewoon van die dagen tussen zitten dat je minder opbrengst hebt. Als Thomas niet meer tevreden is met aan de borst drinken en om meer blijft vragen dan heb je we een goede indicatie dat hij er niet voldoende aan heeft.
Las ik nou ook dat jij ziek bent trouwens? Als je ziek bent wil de TSR ook nog wel eens vertraagd komen. Hoop voor je dat het snel beter gaat!

Huup, het jurkje
On zeh laptop
  donderdag 3 december 2009 @ 20:13:06 #270
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75258497
Ik kolf alleen maar, omdat Thomas zijn voeding ingedikt krijgt ivm spugen. Zonder JBPM hebben we geprobeerd maar dan moet hij zo veel spugen en huilen. Dit is nu de derde dag dat het minder is, en dus niet alleen minder maar ook duidelijk dalend (vandaag alweer minder dan gisteren gekolfd).

Weten jullie wat beter is voor de productie, aanleggen of kolven? Ik neem aan aanleggen he...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:15:05 #271
108648 cattie
lieve moeder
pi_75258582
edit, sorry je kolft alleen maar. Met fulltime kolven heb ik geen ervaring. Aanleggen is het beste voor je productie. Het enige wat ik verder kan bedenken is goed eten en drinken en je zo goed mogelijk ontspannen als je kolft. En vaker kolven.
pi_75258648
Excuus, dat wist ik niet. Aanleggen is wel beter voor de productie ja, maar als dat geen optie is dan houdt het een beetje op.
Je zou kunnen proberen om vaker te kolven, Als je nu elke 3 uur kolft, dat dan een uurtje eerder te doen. Net als wanneer je kindje regeldagen heeft. Als het goed is zou je dan met een dag of 3 wel resultaat moeten zien.
On zeh laptop
  donderdag 3 december 2009 @ 20:17:55 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_75258703
Als je moeite hebt om een tsr te krijgen, zou je een syntocinonspray bij de huisarts kunnen halen.
pi_75260424
Ik wou even spuitelven voor Ca.ra maar ik zie dat de Taartsjesfeee al gezegd had wat ik wilde zeggen: probeer een paar regeldagen in te stellen voor het kolven, zo krik je de productie waarschijnlijk weer een beetje op. Vervelend dat Thomas zo moet spugen en vooral dat hij er zo'n last van heeft. Lieuwe spuugde z'n eerste half jaar ook een heel veel maar had gelukkig geen pijn.

Ik voed ook al bijna een jaar, iets minder dan de rest maar 10 maanden. Ik ben fan
Vanuit de omgeving krijg ik eigenlijk geen reacties, behalve dan van mijn moeder die helemaal fan is van het flesje moedermelk wat ik meegeef als ze oppast. Daar wordt Lieuwe namelijk zo lekker rustig van voordat hij gaat slapen En dan heeft ze het tegen mij over 'jouw melk', dat klinkt echt lief. Mijn moeder heeft zelf een vergelijkbare bv-geschiedenis als huups schoonmoeder en ze had ook niet verwacht dat het zou lukken bij mij daardoor maar ze is nu helemaal om.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:11:10 #275
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75260769
Tot voor kort legde ik Thomas nog twee keer per dag aan. Een keer ca een half uurtje na zijn laatste fles, voor het slapen gaan. Dan liet ik hem aan de borst in slaap vallen. En dan de eerste voeding in de ochtend, omdat ik daarna nog altijd in bed bleef liggen. Dan spuugde hij meestal wel wat, maar dan had ik gewoon een hydrofiel onder zijn hoofdje.

Nu ik weer werk is die ochtendvoeding komen te vervallen en vervangen door een kolfbeurt. Misschien dat dat me net over het randje in een negatieve spiraal heeft gekukeld...

Cattie, bedankt dat je me aan de syntocinonspray hebt herinnerd, daar ga ik morgen meteen voor naar de huisarts bellen.

Ik heb Thomas inmiddels twee keer aan iedere borst gehad, hopelijk stimuleert dat wat. En ik ga vannacht maar een paar keer kolven denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')