ja ik moet zeggen, ik begrijp haar ergens wel, wat zij vertelde ook dat je je kindje die stoffen niet wilt onthouden enzo. Maar ik vond het gewoon zo sneu voor haar. Ik had echt het idee van jemig, als het zoveel moeite kost, doe jezelf dan een plezier en bouw gewoon af. Maarja, ik kan me het dillemma ook wel weer voorstellen. Moeilijk is het toch.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:12 schreef mefke79 het volgende:
Huup, wat jij zegt over dat nichtje, dat is precies zoals ik het voeden na een weekje bekeek. Ik vond het echt helemaal niets en tel daar dan nog wat lichamelijke ongemakken bij op en dan bereik je op een gegeven moment echt de grens. Maar toch he, als hier ooit een tweede komt dan zal ik toch weer gaan proberen om bv te geven al is het maar een maand en al is het met gekromde tenen, gewoon omdat je je kindje toch een goede start wilt geven. Dus ik begrijp haar helemaal...
Nee, ik heb nooit kv in huis gehaald.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:57 schreef miss_sly het volgende:
Hebben jullie trouwens allemaal standaard kv in huis, voor het geval dat?
Als ze geen dorst heeft, zetten we het gewoon weer terug in de koelkast. Ze drinkt het ook koud. Wij doen er altijd iets van 100 tot 120 ml in, omdat ze toch nooit meer drinkt dan dat.quote:GWS, als je het rechtstreeks uit de koelkast geeft, kun je dan hetzelfde flesje vaker aanbieden en ook langer dan een uur nadat je dat voor het eerst hebt gedaan?
Hier ook een bv-verslaafde baby, maar ik geef toe dat ik ook zelf bv-verslaafd ben.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou, diep respect voor 4 jaar voeden maar ik kan me daar zelf niet zo in vinden. Ik denk dat ik ga afbouwen als ze 1 is, en dan hopelijk voor ze 2 is t voor elkaar te hebben(verslaafde BV baby)
oh ik wilde jou nog bedanken!quote:Op donderdag 3 december 2009 16:22 schreef cattie het volgende:
Wij hebben alleen de Avent fles gebruikt huup, dus hier helaas geen advies.
Persoonlijk vind ik stoppen na een maand zonde, want bij mij was het zo dat de eerste maand het bikkelen was en daarna werd het alleen maar makkelijker. Een maand geven zou voor mij voelen als wel het zuur en niet het zoet. Maar dat zal wel voor iedereen anders zijn.
Ik was bang dat als ik mijn andere borst na 15 min aanbied, hij misschien alleen de voormelk uit borst 1 heeft gehad en vervolgens dan ook alleen de voormelk uit borst 2 drinkt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:
Je borst is nooit helemaal leeg, zodra je kindje drinkt wordt er alweer melk aangemaakt. Dus je zal altijd nog wel een druppel eruit kunnen halen.
Je kan hem na de eerste keer drinken aan de ene kant daarna je andere borst aanbieden. Bij de volgende voeding begin je dan weer bij de laatste borst die je hebt gegeven.
Maar er zijn genoeg kindjes die aan 1 borst genoeg hebben. En het kan ook zijn dat hij tsraks opeens 2 borsten leegdrinkt.... Dat is gewoon per kindje verschillend.
Maar je verhaal klinkt gewoon goed hoor!
Lotte doet het prima met flesje, speen en tepelhoedje Trix. Ze heeft de eerste week zelfs alleen maar flesjes gehad en daarna pas de borst. Dat zegt natuurlijk niks over Stef, maar het KAN dus goed gaan.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:54 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ok.. Ik moet namelijk even goed kijken hoe en wat, ik moet morgen op controle in het ziekenhuis voor mijn hechtingen en ik weet niet of het zomaar lukt om daar de voeding omheen te plannen. Stef mag nog niet naar buiten tot hij weer aan zijn geboortegewicht zit, dus meenemen is geen optie
Wat fijn dat ik je zo heb kunnen helpen!quote:Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik wilde jou nog bedanken!![]()
ik had van jou van die zakjes hypo-allergene kunstvoeding gekregen toen ooit op een ruilbeursdinges. Ik had ze bewaard zo van, je weet maar nooit en we hebben ze toen inderdaad nodig gehad toen Amélie teveel uraat in haar luiers had. Wat was ik blij dat we die zakjes toen in huis hadden zeg![]()
En over dat afbouwen zoals jij het zegt, dat klinkt inderdaad wel zoals ik het voor ogen heb. Dat de borstvoeding uiteindelijk langzaamaan vervangen gaat worden door de normale maaltijden.
Ik zit er eigenlijk aan te denken om na 1 jaar gewoon koemelk te geven als drinken. Zeg maar om dus eventueel pap mee te maken en bij het ontbijt enzo, als ze geen bv meer krijgt. Zolang ze nv krijgt krijgt ze zeker geen koemelk. Maar het hele poedermelk gebeuren staat me een beetje tegen![]()
met alle respect voor kunstvoeding verder, dat is het niet; het gaat me meer over de "peutermelk" en dat soort dingen. Ik heb het idee dat dat vooral commerciëel is en weinig toevoegt (behalve toegevoegde vitamines)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |