abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75185744
is ook lastig huups....Heeft ze t uiteindelijk volgehouden?

Ik vind zelf een handig handvat altjid wel:
aantal kilo's x 150cc / aantal voedingen

dus bijv 6,1 x 150 / 5 = 183 cc per voeding. BV kindjes zijn nou eenmaal gewend om verschillende hoeveelheden te drinken over de dag, maar dit werkt dan (voor ons althans) als een fijn gemiddelde en meestal doet ze t daar prima op!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75226319
Lastig inderdaad huup! Hoe is het gegaan?

Vannacht was het zo lief, Lotte werd wakker, last van krampjes/windjes geloof ik en mevrouw was wakker. Even meegenomen naar onze slaapkamer, slokje water geprobeerd maar flesje werd de kamer doorgegooid. Niet dus. Vervolgens trekt ze het dekbed over haar heen (zat op schoot), trekt mijn shirt omhoog, gaat liggen en kijkt me aan zo van, krijg ik nog wat Ik vond het zo lief, toen heeft ze maar wat mogen drinken (normaal alleen 's ochtends nog) en ging ze gelukkig weer lekker slapen daarna.
pi_75227285
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:02 schreef mrien het volgende:
Lastig inderdaad huup! Hoe is het gegaan?

Vannacht was het zo lief, Lotte werd wakker, last van krampjes/windjes geloof ik en mevrouw was wakker. Even meegenomen naar onze slaapkamer, slokje water geprobeerd maar flesje werd de kamer doorgegooid. Niet dus. Vervolgens trekt ze het dekbed over haar heen (zat op schoot), trekt mijn shirt omhoog, gaat liggen en kijkt me aan zo van, krijg ik nog wat Ik vond het zo lief, toen heeft ze maar wat mogen drinken (normaal alleen 's ochtends nog) en ging ze gelukkig weer lekker slapen daarna.
Dat is inderdaad heel lief Mrien. Dan kun je toch geen nee zeggen.

Ik heb een pijnlijke plek op mijn borst. het lijkt een soort pukkel te zijn. Ben aan het twijfelen of ik er beter iets op kan smeren, bijvoorbeeld bepanthen of beter helemaal niets doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75227325
Een beetje moedermelk opsmeren kan altijd natuurlijk
Ik zou even aan kijken of het weer verdwijnt, smeren kan altijd nog
pi_75236463
Een pukkel in je borst of op je borst??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75242452
Hoi allemaal

Thomas is nu 2,5 week en de borstvoeding gaat prima. Misschien een domme vraag hoor, maar ik lees altijd dat ze een borst volledig leeg moeten drinken. Maar hoe weet je of je borst volledig leeg is?? Thomas drinkt ongeveer 20-25 min per borst in 2x (voeden-verschonen-voeden). Na die tijd laat hij niet uit zichzelf los, maar loopt ie nog te 'tutten'. Maar als ik hem vervolgens los haal en ik knijp in mijn tepel, komt er nog steeds melk uit. Maar ik heb het idee dat hij er zelf bijna niks meer uitkrijgt. Is het dan verstandig om toch nog mijn andere borst aan te bieden? Ik heb het wel eens geprobeerd, soms drinkt hij nog uit de tweede borst, soms is ie KO en slaapt ie meteen.
pi_75243018
Je borst is nooit helemaal leeg, zodra je kindje drinkt wordt er alweer melk aangemaakt. Dus je zal altijd nog wel een druppel eruit kunnen halen.

Je kan hem na de eerste keer drinken aan de ene kant daarna je andere borst aanbieden. Bij de volgende voeding begin je dan weer bij de laatste borst die je hebt gegeven.

Maar er zijn genoeg kindjes die aan 1 borst genoeg hebben. En het kan ook zijn dat hij tsraks opeens 2 borsten leegdrinkt.... Dat is gewoon per kindje verschillend.

Maar je verhaal klinkt gewoon goed hoor!
pi_75246577
whoe ik voed al bijna een jaar
ik vraag me alleen af hoe ik in hemelsnaam moet afbouwen straks
pi_75246922
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:
Maar je verhaal klinkt gewoon goed hoor!
Inderdaad, het klinkt alsof je het zelf prima doorhebt. Ivan laat ook niet altijd uit zichzelf los maar gaat 'tutten' zoals je dat noemt. Ik probeer hem dan te activeren, en soms drinkt hij even weer goed door en soms ook niet. Als richtlijn hebben ze me in het ziekenhuis 20 minuten gegeven (dan is een borst 'leeg'), maar ze hebben er ook bij gezegd dat dat niet per se zo hoeft te zijn.

Ik bied Ivan altijd een tweede ronde aan. In het begin maakte hij daar niet zoveel gebruik van, maar ik merk dat hij dat ergens in de tweede week wel is gaan doen. Het komt nog steeds wel eens voor dat ik hem wegleg en dan merk dat hij toch nog behoefte heeft om te drinken. Hij is gewoon een beetje een luilak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:38:53 #235
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75247122
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Waarom zou je afbouwen? Ga gewoon lekker voor een Fok!-record. Dat staat momenteel op 4 jaar, geloof ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75247204
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:22 schreef Kleurdoos het volgende:

hihi ik heb mn lief laatst bijna een dreun verkocht. "na zes maanden gaan WE de bv afbouwen! "

Hoezo gaan WE? ik voed toch of nie? ik kijk wel waar het eindigt. Zolang het goed gaat en lekker loopt zie ik geen reden om met stipt zes maanden te stoppen.

Oh overigens, zo sneu. Ik ben erg voor dat iedereen gewoon zn eigen keuze maakt enzo wat voeding betreft. We waren bij lief's nichtje op kraamvisite en die zei dat ze nu al de dagen aftelt tot januari want dan gaat ze afbouwen en over op FV. Ze vertelde dat ze het vré-se-lijk vindt die BV, dat vond ze ook al bij haar eerste kindje en dat ze echt met gekromde tenen zit te voeden. Waarom doe je het dan in hemelsnaam?
Nouja omdat ze haar kindjes de goede stoffen van de BV niet wilde ontzeggen enzo. Heel nobel vond ik hoor. Maar echt, als je het zo verschrikkelijk vindt pfff, het is toch geen doodszonde om FV te gaan geven? Nouja goed, haar kindjes hebben allebei dus een maand BV gehad. Beter iets dan niets zo redeneerde zij. Is ook wel zo maar het was toch best sneu om te zien dat zij er zo'n moeite mee had.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75248009
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef Poppedein het volgende:
is ook lastig huups....Heeft ze t uiteindelijk volgehouden?

Ik vind zelf een handig handvat altjid wel:
aantal kilo's x 150cc / aantal voedingen

dus bijv 6,1 x 150 / 5 = 183 cc per voeding. BV kindjes zijn nou eenmaal gewend om verschillende hoeveelheden te drinken over de dag, maar dit werkt dan (voor ons althans) als een fijn gemiddelde en meestal doet ze t daar prima op!
heuh? ik zou zweren dat ik hier al op gereageerd had

nouja, we hebben het net aan gered. Ik had dus een fles van 180 cc klaargezet maar dat zit in een medela fles. We hebben nog nooit uit wat anders gevoed dan een tommee tippee fles en dat gaat prima dus dat wilden we zo houden maarrr... de fles die ik heb is maar 150 cc. dus ik had tegen mn lief gezegd dat ie dan maar 150 moest doen en die 30 cc moest bewaren als zoethoudertje zeg maar, mocht ze eerder dan gepland ineens weer honger krijgen.
Nouja goed rond 1 uur had ze dus honger dus mn lief had een fles gemaakt en dat ging prima. Maar rond 3 uur was ze weer erg aan het jengelen enzo en had ze duidelijk honger. Gelukkig was ik om half vier thuis dus ik heb gewoon live gevoed daarna, dat ging op zich best. Mevrouw had wat in te halen

kijk ik in de koelkast, zit er gewoon nog 90 cc in de fles
"ja ik wilde wat achter de hand hebben voor het geval jij later thuis zou zijn dan verwacht"
Ik snap zijn redenatie wel, maar ik krijg er bij hem nog niet helemaal in dat hij haar nu maar een halve voeding heeft gegeven eigenlijk. En dat ze dan heus wel even tevreden is maar dat het eigk wel de bedoeling is dat ze die hele 180 cc of minstens 150 cc drinkt. Gewoon ten eerste omdat ze anders heel flink moet inhalen 's avonds; ten tweede, dingen met groeien enzo en ten derde omdat ik niet voor jan knurft kolf ofzo... ik ga natuurlijk niet iedere dag dat ik merk zomaar 90 cc door de gootsteen spoelen!

Nouja goed, ik had op mn werk weer 150 cc gekolfd, die staat nu in de koelkast te wachten tot morgen, dan heb ik een etentje van mn werk. Ik leg Amélie nog wel aan voordat ik wegga en ik verwacht niet dat het heel laat wordt, dus met die 150 moet hij het wel redden. Maar ik moet hem wel echt op het hart gaan drukken dat hij die hele 150 cc in 1 keer aanbiedt en niet een klein beetje ofzo.

Dus nouja eindstand, nu twijfel ik of ik een grotere tommee tippee fles moet kopen of dat ik gewoon uit die medela flessen moet gaan voeden. Ik geloof dat Chan wel goede ervaring heeft met die medela toch?

Bedankt voor die regel trouwens, idd wel een goeie om in het achterhoofd te houden, dan is 180 cc dus een goede hoeveelheid om in 1 keer aan te bieden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75248169
Kleurdoos! Al bijna een jaar!

Huup, dat is inderdaad het andere uiterste. Lijkt me heftig zo tegen je zin je kindje te voeden.
Waarom heeft ze er zo'n moeite mee? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Gister een familiefeestje van mijn lief en ik kreeg toch wel veel vragen of ik hem al aan de fles aan het wennen was. Ik begreep het niet zo goed, maar ze bedoelden dus kv. 1 fles kv ipv een gewone voeding.
Ik reageer dan altijd vrij laconiek, het werkt, dus waarom zou ik er al mee stoppen? Het verveelt mij en Ko nog niet dus ik zie geen noodzaak.
Meestal krijg je dan zoiets als, ja daar heb je gelijk in, terug.

1 broer van mijn vriend riep gelijk, nee je moet zolang je kan doorvoeden!
Waarop een andere broer riep, nee meteen overstappen op kv, want bv is k*t!
Bleek dat zijn vriendin niet kon kolven en dat als hij met het kind was, hij om de dire uur naar het werk van zijn vriendin kon zodat ze het kon voeden.

Huup, dat doet mijn vriend dus niet. Die gooit alles in het flesje, en als Ko nog geen honger heeft, of wat vaker gebeurt, het flesje niet wil, dan gooit hij dat na een uur weg en maakt vervolgens een flesje kv.
Dus hier zei ik wel, probeer eerst een beetje en als het lukt biedt dan de rest aan.
Maar goed....
Ik merk trouwens ook dat ik zo op gevoel voed, dat mijn vriend dat logischerwijs nog niet helemaal in de vingers heeft. Het is ook moeilijk uit te leggen wat de duidelijke signalen zijn dat Ko dorst heeft.
Dus dan geeft hij het flesje als hij moe is of een vieze luier heeft.

[ Bericht 22% gewijzigd door oeke op 03-12-2009 15:16:05 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75248492
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:09 schreef oeke het volgende:
Kleurdoos! Al bijna een jaar!

Huup, dat is inderdaad het andere uiterste. Lijkt me heftig zo tegen je zin je kindje te voeden.
Waarom heeft ze er zo'n moeite mee? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Gister een familiefeestje van mijn lief en ik kreeg toch wel veel vragen of ik hem al aan de fles aan het wennen was. Ik begreep het niet zo goed, maar ze bedoelden dus kv. 1 fles kv ipv een gewone voeding.
Ik reageer dan altijd vrij laconiek, het werkt, dus waarom zou ik er al mee stoppen? Het verveelt mij en Ko nog niet dus ik zie geen noodzaak.
Meestal krijg je dan zoiets als, ja daar heb je gelijk in, terug.

1 broer van mijn vriend riep gelijk, nee je moet zolang je kan doorvoeden!
Waarop een andere broer riep, nee meteen overstappen op kv, want bv is k*t!
Bleek dat zijn vriendin niet kon kolven en dat als hij met het kind was, hij om de dire uur naar het werk van zijn vriendin kon zodat ze het kon voeden.
bwahaha
nouja mijn schoonmoeder vindt het bijvoorbeeld een wonder dat ik al "zo lang" voedt. En die peilt toch wel zo af en toe wanneer we gaan afbouwen. Niet omdat ze anti-bv is ofzo maar bij haar liep de borstvoeding totaal niet. Zo erg niet dat mn lief (oudste kindje) alleen maar afviel en ze toen overgestapt is op kunstvoeding na 2 weken ofzo. Bij zn broertje zijn ze maar gelijk met kv begonnen.
Ze kan het zich geloof ik niet zo goed voorstellen dat het ook prima kan lopen. En ergens kan ik me dat ook wel weer voorstellen (als je me nog volgt ) net als ik die ene broer van je vriend ook wel kan begrijpen haha.

Gelukkig zijn mn lief en ik het wel over een hoop dingen qua voeding eens enzo. Denk aan rapley en bijvoeden niet voor de 6 maanden. Maar mn lief heeft geloof ik het idee dat afbouwen van bv een paar maanden duurt. En dat als je met 6 mnd gaat afbouwen dat je dan pas stopt met 10 mnd ofzo.

En ik heb geen idee waarom ze er zo'n moeite mee heeft. Ik kreeg ook een beetje het idee dat het haar misschien wat opgedrongen is door de omgeving. Dat gelijk met kv beginnen als not done werd afgedaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75248595
Tja, mijn man had ook niet verwacht dat ik "zo lang" zou voeden. Hij heeft het 1x gevraagd en toen heb ik duidelijk gezegd dat dat niet aan hem is om te beslissen.
pi_75248710
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:18 schreef huuphuup het volgende:
Maar mn lief heeft geloof ik het idee dat afbouwen van bv een paar maanden duurt. En dat als je met 6 mnd gaat afbouwen dat je dan pas stopt met 10 mnd ofzo.
Als je het gezondst wilt afbouwen dan laat je een voeding per week vallen. Kindjes van een maand of zes zitten meestal nog wel op zeker zes voedingen dus een anderhalve maand ben je er wel mee bezig

En ach, die schoonmoeders.... Ik ben gelukkig gezegend met een heel fijn exemplaar maar als ik sommige verhalen hoor... Zielig hoor, er zit vaak zo veel oud zeer over zo'n gevoelig onderwerp.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:29:05 #242
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75248897
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:09 schreef oeke het volgende:

[knip]

Huup, dat doet mijn vriend dus niet. Die gooit alles in het flesje, en als Ko nog geen honger heeft, of wat vaker gebeurt, het flesje niet wil, dan gooit hij dat na een uur weg en maakt vervolgens een flesje kv.
Dus hier zei ik wel, probeer eerst een beetje en als het lukt biedt dan de rest aan.
Maar goed....
Ik merk trouwens ook dat ik zo op gevoel voed, dat mijn vriend dat logischerwijs nog niet helemaal in de vingers heeft. Het is ook moeilijk uit te leggen wat de duidelijke signalen zijn dat Ko dorst heeft.
Dus dan geeft hij het flesje als hij moe is of een vieze luier heeft.
Dat zou mijn man dus echt niet durven, de bv weggooien na een uur en dan kv aanbieden. Ik zou echt woest worden, dus hij past wel op... Maar wij warmen hier de melk nooit op, dus het hoeft dan niet weggegooid te worden na een uur.

* GreatWhiteSilence piept: Ik geef ook al bijna een jaar
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75248953
m'n schoonmoeder is al helemaal tegen bv, heeft er ook echt niks mee, en dat hoor je daar dan ook regelmatig vallen.
en dan moet je haar nu eens horen nu ze weet dat ik aan het afbouwen ben, het kan haar allemaal niet snel genoeg gaan.

Terwijl ik ergens nog steek stiekem hoop dat ik nog wel een tijdje zelf voed, het doet me ook best wel "pijn"dat het niet zo ging zoals ik voor ogen had.
en als ik dan merk dat het wel wat uitmaakt, maar niet dat ene wonder verricht vraag ik me steeds meer af waarom bouw ik af
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75249046
bar Waarom "moet" je afbouwen als ik vragen mag? Is dat om de reflux? Heb je behoefte aan wat sites of namen over de combi reflux-BV?
pi_75249052
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:23 schreef owlet het volgende:

[..]

Als je het gezondst wilt afbouwen dan laat je een voeding per week vallen. Kindjes van een maand of zes zitten meestal nog wel op zeker zes voedingen dus een anderhalve maand ben je er wel mee bezig

En ach, die schoonmoeders.... Ik ben gelukkig gezegend met een heel fijn exemplaar maar als ik sommige verhalen hoor... Zielig hoor, er zit vaak zo veel oud zeer over zo'n gevoelig onderwerp.
maar das dan nog steeds geen 4 maanden afbouwen toch
wij zitten hier trouwens gemiddeld op 5 à 6 voedingen per dag maar.

Ik bedoelde het niet negatief hoor over mn schoonmoeder! Ze doet echt heel erg haar best om het voor mij zo aangenaam mogelijk te maken qua voeden enzo. Maar ik merk wel dat ze eigenlijk gewoon niet zo goed weet hoe of wat mbt borstvoeding. En ik merk inderdaad ook bij haar dat er toch wel erg veel oud zeer zit. Heel erg veel
toen we bij lief's oma waren en lief's tante tegen mij zei van ja, gewoon mee doorgaan hoor dat voeden als het nog lekker gaat, is erg gezond voor je kindje. Toen snauwde zei van "ja, maar soms kan het gewoon niet anders hè, soms wil het gewoon niet " haha dat kwam echt uit het niets, tante bedoelde daar helemaal neits negatiefs mee naar KV ofzo, meer om mij een hart onder de riem te steken. Nouja, oud zeer dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75249180
GWS, wat goed!

Ach, mijn lief is daar heel dubbel in, aan de ene kant zegt hij dat hij het liefst wil vermijden dat Ko koemelk drinkt (daar reageert hij zelf slecht op) aan de andere kant doet hij hier weer makkelijk over.
Gelukkig voel ik me ook gesteund door hem en zijn we het erg eens op voedingsgebied.

Huup, ik kan me dat ook voorstellen van mijn zwager hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75249247
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:33 schreef owlet het volgende:
bar Waarom "moet" je afbouwen als ik vragen mag? Is dat om de reflux? Heb je behoefte aan wat sites of namen over de combi reflux-BV?
de combi heel veel huilen en spugen, en hele dagen nonstop voeden.
heb het nog geprobeerd hoor afkolven, jpbm flesjes ed maar het werkte gewoon weg niet hier.

en bij fv lijkt roy rustiger...

je mag gerust meer info sturen hoor graag zelfs, want ik blijf het jammer vinden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75249988
Ik ze zelf altijd dat ik het wel prima vond als ik de 6 maanden ging halen, maar dat ik het dan wel mooi vond. Nu denk ik dat ik gewoon wel zie hoe het gaat met bijvoeden enzo en niet overstap op kv als het met bv nog steeds prima gaat. Dus gewoon maar zien hoe lang het gaat duren

Hebben jullie trouwens allemaal standaard kv in huis, voor het geval dat?

GWS, als je het rechtstreeks uit de koelkast geeft, kun je dan hetzelfde flesje vaker aanbieden en ook langer dan een uur ndat je dat voor het eerst hebt gedaan?

Bar, jammer dat he niet loopt zoals je zou willen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75250305
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Waarom zou je afbouwen? Ga gewoon lekker voor een Fok!-record. Dat staat momenteel op 4 jaar, geloof ik...
Nou, diep respect voor 4 jaar voeden maar ik kan me daar zelf niet zo in vinden. Ik denk dat ik ga afbouwen als ze 1 is, en dan hopelijk voor ze 2 is t voor elkaar te hebben (verslaafde BV baby)
pi_75250513
Huup, wat jij zegt over dat nichtje, dat is precies zoals ik het voeden na een weekje bekeek. Ik vond het echt helemaal niets en tel daar dan nog wat lichamelijke ongemakken bij op en dan bereik je op een gegeven moment echt de grens. Maar toch he, als hier ooit een tweede komt dan zal ik toch weer gaan proberen om bv te geven al is het maar een maand en al is het met gekromde tenen, gewoon omdat je je kindje toch een goede start wilt geven. Dus ik begrijp haar helemaal...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')