abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75058950
ja even onder de warme kraan....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75059020
He, wat vervelend Miss Sly, dat kun je er nu inderdaad niet bij hebben, eten moet ze! Spekkies erbij!

De fles is echt een ramp bij ons, ook omdat het me niet lukt om hem te laten wennen als ik gewoon thuis ben.
Nou vroeg ik me af of ik al kon gaan proberen moedermelk te geven met een beker of een rietjesbeker. Om die hele fles er dus gewoon uit te gooien. Hij wordt 7 dec een half jaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is dan het handigst, een gewone beker of een rietjes of tuit beker?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75059024
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:09 schreef owlet het volgende:

[..]

Als je op verzoek blijft aanbieden en je geeft haar altijd de kans om een tweede borst te drinken dan gaat het regelen vanzelf.
Je hoeft ook helemaal niets te merken van regelen hoor, mijn dochter hebben ook eigenlijk nooit heel duidelijk merkbaar geregeld.
Heb er idd nog niets van gemerkt. Voed volledig op verzoek en blijf altijd de tweede borst aanbieden.

Ik kan me wel voorstellen dat er regeldagen gaan komen als ze straks wel de tweede borst leegdrinkt en daarna nog honger heeft. We zullen zien.

Thanks iig!
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 16:07:54 #204
5428 crew  miss_sly
pi_75059452
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:56 schreef oeke het volgende:
He, wat vervelend Miss Sly, dat kun je er nu inderdaad niet bij hebben, eten moet ze! Spekkies erbij!

De fles is echt een ramp bij ons, ook omdat het me niet lukt om hem te laten wennen als ik gewoon thuis ben.
Nou vroeg ik me af of ik al kon gaan proberen moedermelk te geven met een beker of een rietjesbeker. Om die hele fles er dus gewoon uit te gooien. Hij wordt 7 dec een half jaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is dan het handigst, een gewone beker of een rietjes of tuit beker?
toevallig ivm weigerende Senna aan het lezen geslagen en zie hier:
http://www.borstvoeding.c(...)tenshuis-werken.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75059802
Dankjewel!
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:17:00 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_75059814
quote:

Ik zou dan haast meteen voor de gewone beker gaan, scheelt meteen weer bij het afleren van tuit of rietjesbeker naar gewone beker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:14:51 #207
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75075524
Miss, misschien een speen nummer 2 proberen? (ervan uitgaand dat je nog werkr met de 'originele' speen)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:33:53 #208
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_75075905
Wij zijn hier na de fles overgestapt op een rietjesbeker, tuitbeker hebben we geprobeerd maar die begrijpt hij niet, daar kan hij alleen uit drinken als hij op zijn rug ligt. Ondertussen is hij al ruim anderhalf en snapt nog steeds niet hoe een tuitbeker werkt, uit een gewone beker lukt nu wel maar dat is nog steeds een grote knoeibende.
pi_75078990
Tuitbeker werkte hier ook niet, rietjesbeker (of gewoon een beker met een rietje) lukte veel eerder.
Fake it till you make it...
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:08:07 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75096719
Mijn oudste dochter wilde ook niet uit flesjes drinken, noch uit tuitbekers. Uit gewone bekers dronk zij het best. Ook Marlien drinkt tegenwoordig uit een gewone beker (maar zij is dan ook al anderhalf jaar). Wat ik het handigst vind, is een doorzichtige beker (of een stevig glas), zodat je gemakkelijker mee kan kijken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_75097433
Oh, dat is een fijne tip Grijs! Dankjewel!
En op die knoeibende zal ik me maar voorbereiden.

Een verre kennis van mij is Chinese en ze heeft een kindje een maand jonger dan Ko. Ik kwam haar laatst tegen en we kwamen aan de praat over onze kindjes.
En over bv.
Nou zegt zij dat ze te weinig melk heeft en dat ze daarom elke dag 3 soepen moet eten. Waarvan 1 gemaakt met varkenspoten.
Alles naar Chinees recept waarschijnlijk.
En veel donker bier drinkt ze erbij.
Ze spreekt helaas weinig Nederlands, dus ik kon er niet heel diep op ingaan, maar ik vond het wel interessant. Vooral omdat zij op haar beurt weer verbaasd was dat ik niets extras doe om de bv op peil te houden.
Grappig hoe verschillend culturen met borstvoeding en kinderen krijgen omgaan.

Haar zoontje heet trouwens Zing Zang
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:52:00 #212
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75097979
Ik heb het idee dat mijn productie er onder lijdt als ik niet genoeg drink. En ik ben al niet zo'n goede drinker normaal dus nu is het helemaal hard werken. Herkennen jullie dat?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_75098490
Cara, ik heb niet perse het gevoel dat de productie eronder lijdt, wel dat ik meer ging drinken en als ik te weinig drink, ik sneller hoofdpijn heb.
Ik zette een tijd een glas water bij mijn bed, dan dronk ik 's nachts bij het voeden nog wat extra. Nu gaat het al wat meer vanzelf.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:13:20 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75098669
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef Ca.ra het volgende:
Ik heb het idee dat mijn productie er onder lijdt als ik niet genoeg drink. En ik ben al niet zo'n goede drinker normaal dus nu is het helemaal hard werken. Herkennen jullie dat?
ja, want bv is ook een vloeistof. die moet er eerst bij jou in, voordat het er via de bv weer uitkan

maar idd een flesje water of iets anders te drinken erbij als je voedt? wellicht gaat het dan meer vanzelf
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75100197
Je moet echt wel héél, héél weinig (zeg maar gerust niets) drinken wil je productie er onder lijden.

BV wordt gemaakt van bloed en als je weinig drinkt krijg je hooguit zelf dorst, je krijgt niet ineens minder bloed-minder melk. Voor dat je productie verminderd ben je zelf al lang naar geworden van uitdrogingsverschijnselen.

Voor je eigen gezondheid is het dus wel verstandig om voldoende te drinken. Voldoende, niet per definitie heel veel méér als je "dorstgevoel" dat niet aangeeft.

Het is echt een bakerpraatje dat je heel veel moet drinken als je BV geeft
  zondag 29 november 2009 @ 00:09:51 #216
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75100249
Flesje water heb ik in het begin wel geprobeerd bij de nachtvoedingen, maar daar werd ik misselijk van (ja ik ben raar...)
Ik heb van mezelf bijna nooit een dorstprikkel, als ik niet oplet kan het zijn dat het kopje koffie na het avondeten het eerste is wat ik drink op een dag. Nu gaat het wel hoor, met goed plannen en over de dag verdelen maar dat vind ik wel hard werken soms!

*edit*
Owlet jouw post had ik nog gemist (langzaam typen op de telefoon)
De dorst is een beetje een probleem bij mij dus, wanr die heb ik bijna nooit. En ik drink niet extreem veel nu hoor. 'vroeger' was mijn minimum 1,5 liter per dag met een streven van 2, maar dat haalde ik meestal niet. Tegenwoordig houd ik de 2 aan als minimum en als ik goed oplet gaat dat ook.

Omdat ik nog steeds alle voedingen kolf zie ik redelijk goed wat mijn productie doet en als ik een dagje niet oplet kolf ik daarna vaak minder.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ca.ra op 29-11-2009 00:21:41 ]
pi_75136654
Bedankt voor de link Ticootje! Ik denk dat ik dat maar eens ga bestellen.
  maandag 30 november 2009 @ 11:32:59 #218
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75137637
Hier heb ik het zelf wel een keer gehad dat toen ik mijn productie een beetje minnetjes (ik kolfde toen voltijd) vond ik meer ging drinken. De kolfbeurt daarna had ik spontaan een heleboel meer melk. Misschien toeval dan?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75139190
Hoe gaat het nu Miss_Sly?

De lactatiekundige is vrijdag langs geweest en de conclusie was dat we eigenlijk alles goed doen. Maar hij gedroeg zich dan ook voorbeeldig juist toen zij er was . De meeste keren erna waren weer een gevecht; steeds wanneer hij een beetje zijn buik vol heeft wil hij niet meer aanhappen terwijl hij wel zoekt, hij overstrekt zich en gaat huilen. Maar zuigen alleen vindt hij 9 van de 10 keer ook niet genoeg, hij heeft duidelijk nog wel honger, wanneer ik hem in een andere houding aanleg, wat soms werkt, dan drinkt hij verder. En wanneer ik hem echt niet meer aangelegd krijg dan wil hij na een half uur weer drinken.

Hebben jullie ook zo'n last van je borsten in bed? Ik kan alleen maar op mijn rug of half op mijn rug/zij liggen en wanneer mijn per ongeluk tegen een tepel aankomt doet het hartstikke pijn. Het is niet meer de stekende spruw pijn (alhoewel we daar nog steeds last van hebben...) maar meer een algehele pijn.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 30 november 2009 @ 12:24:48 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_75139257
Zijn er hier trouwens ook meiden die gebruik hebben gemaakt van het moedermelknetwerk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75159500
quote:

Wij zijn volgens mij met een maand of 7 of zo begonnen met wat extra water/ thee/ vocht te geven uit een tuitbeker. Bij ons ging dat heel goed want het was een antilektuitbeker en daar komt alleen iets uit als je zuigt, lijkt dus op de fles. Daarnaast had ik een soort gevonden, die geschikt is voor kinderen vanaf 6 maanden. Dat vindt hij nog steeds de fijnste tuitbeker, van MAM NIK.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75160047
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:57 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Heb er idd nog niets van gemerkt. Voed volledig op verzoek en blijf altijd de tweede borst aanbieden.

Ik kan me wel voorstellen dat er regeldagen gaan komen als ze straks wel de tweede borst leegdrinkt en daarna nog honger heeft. We zullen zien.

Thanks iig!
dat ja
ik heb er ook weinig tot niets van gemerkt de eerste paar keer dat er regeldagen zouden moeten zijn. Maar de laatste keer met drie maanden zeg maar heb ik er wel echt duidelijk wat van gemerkt dat ze echt meer wilde drinken, meer als in, vaker. En nu bied ik haar iedere keer de tweede borst aan die ze ook volledig leegdrinkt. Dus ze drinkt wel weer op de vroegere tijdstippen maar ze drinkt nu wel bijna het dubbele (voor mijn gevoel althans) als voorheen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75165323
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:24 schreef Troel het volgende:
Zijn er hier trouwens ook meiden die gebruik hebben gemaakt van het moedermelknetwerk?
Nee maar als het nodig zou zijn zou ik het doen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:06:05 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75167650
Au Twinkly, ik ken het. Hier geen zere borsten meer, mijn hyperlactatie-dagen zijn dan ook voorbij

Ik wilde even vertellen dat het kolven nu de ene keer best redelijk gaat, ondanks het uitblijven van de tsr, maar de keer erop kan het weer ruk zijn. Vandaag was ik werken (net als gister) en heeft Toby het tussen 8:00 en 18:15 uur noodgewdongen moeten doen op slechts 235 ml. melk. Ging wel goed, hij was niet huilerig hoewel manlief wel het idee had dat hij nog wat meer zou lusten toen het flesje leeg was. Gelukkig nam hij toen genoegen met een speentje.
En toen ik thuiskwam heeft hij bijna 20 minuten non-stop liggen drinken
.... met gevoel voor drama....
pi_75171701
hmm wat vervelend Kers. Heb je van die neusspray? Ik overweeg om die ook te gaan halen want ik heb bij kolven dus ook geen tsr over het algemeen. En nu mag ik gelukkig niet klagen over mn opbrengst met kolven maar toch zou ik het liever in 1 keer kolven mét tsr hebben dan dat ik 2 keer ofzo aan de slag moet.

Ik heb hier nu 180 cc staan in een flesje voor vandaag, het plan is om Amélie straks om kwart voor 9 uit haar bedje te halen (laatste voeding was om 11 uur gisteravond mind you ) en haar dan aan te kleden en te voeden enzo. We hebben een flesje van 150 cc staan waar ze uit drinkt, dat tommee tippee geval, dus mn lief zal haar waarschijnlijk rond 1 uur die 150 cc geven. Als ze meer wil kan hij die 30 cc er direct achteraan geven, als ze neit hoeft dan bewaard hij die 30 tot ze weer komt, als zoethoudertje zeg maar. Ik ga om 9.15 de deur uit en hoop om 4 uur uiterlijk weer thuis te zijn. Ik hoop echt dat dit genoeg is voor haar, de afgelopen keren was het wel voldoende maar toen weigerde ze wel de fles de eerste paar keer aanbieden.
Ik vind het echt moeilijk om in te schatten hoeveel ze nou nodig heeft per voeding zeg. Ik denk dat ik volgende keer maar 2 flesjes van 150 afkolf ofzo, misschien is dat beter.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')