Puur economisch gezien kost gravel natuurlijk een hoop geld en tijd. Hoe het met de aanleg is weet ik niet, maar de onderhoudskosten zijn bij een smash/hard/frenchcourt vele malen lager. Bovendien kan je op die ondergronden ook in de winter en in minder weer nog redelijk spelen, iets wat op gravel niet gaat.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:12 schreef Chriz2k het volgende:
Het droevige is dat het percentage gravelbanen in Nederland dit jaar voor het eerst onder de 50% ligt: 48,39%, terwijl dit vorig jaar nog op 50,3% lag. Kunstgras vindt men momenteel op 31,92% van alle banen.
Dat is het probleem inderdaad, maar je zou zeggen dat er op elke club wel (gepensioneerde) liefhebbers zijn die de banen willen onderhouden. Je kunt trouwens ook een verwarmingssysteem aanleggen waardoor de banen het hele jaar bespeelbaar zijn, ik denk dat veel clubs dat niet eens weten. Die kosten haal je er op de lange termijn makkelijk uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Puur economisch gezien kost gravel natuurlijk een hoop geld en tijd. Hoe het met de aanleg is weet ik niet, maar de onderhoudskosten zijn bij een smash/hard/frenchcourt vele malen lager. Bovendien kan je op die ondergronden ook in de winter en in minder weer nog redelijk spelen, iets wat op gravel niet gaat.
Ik ben het wel met je eens dat het droevig is, want niets speelt zo lekker als gravel
Is er al een schema bekend ofzo? Of is dat wat te enthousiastquote:Op zondag 24 januari 2010 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
Dames/Heren
ARE YOU READY
76 dagen before eerste competitiedag
En pas 1x getennist sinds eind September
Nee, maar de indelingen zijn bij ons wel bekend (dat is altijd een hele happening)quote:Op zondag 24 januari 2010 22:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is er al een schema bekend ofzo? Of is dat wat te enthousiast
Lijkt me zo kut he... ingedeelt worden bij mensen die je niet kent/moet.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, maar de indelingen zijn bij ons wel bekend (dat is altijd een hele happening)
Ik vind het altijd juist superleuk om in wisselende teams te worden geplaatst. Zolang de basis een beetje blijft bestaan. Nieuwe mensen een beetje inwijden in een team etc, super gezellig. Ook leuk voor de nieuwe mensen om zo een beetje gemixed te worden met de oude leden.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lijkt me zo kut he... ingedeelt worden bij mensen die je niet kent/moet.
Gelukkig speel ik bij een relatief kleine vereniging en kunnen mensen zich per team opgeven. Kan iedereen lekker tennissen met wie hij/zij dat wil.
Ben jij ICT'er?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist ff in de hal getennist.
Boh wat heb ik ineens meer kracht in de server tov vorig jaar. Komt door fitness
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:11 schreef de_boswachter het volgende:
Hahahahahahaha
Nee. Analfabeet zo te zien wel
Gravel is goedkoper in de aanleg dan kunstgras (of smashcourt). Daarnaast is groot onderhoud bij kunstgras ook duurder.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Puur economisch gezien kost gravel natuurlijk een hoop geld en tijd. Hoe het met de aanleg is weet ik niet, maar de onderhoudskosten zijn bij een smash/hard/frenchcourt vele malen lager. Bovendien kan je op die ondergronden ook in de winter en in minder weer nog redelijk spelen, iets wat op gravel niet gaat.
Ik ben het wel met je eens dat het droevig is, want niets speelt zo lekker als gravel
klinkt zo bekend van de afgelopen 2 ,3 jaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:51 schreef Komakie het volgende:
En elk jaar neem ik me weer voor om te gaan hardlopen aan het begin van het seizoen om de beentjes en het uithoudingsvermogen wat te trainen, maar er komt echt geen fuck van terecht
Dat wordt voor mij vrij makkelijk omdat ik elk jaar gewoon probeer te consoliderenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:52 schreef TheArt het volgende:
Misschien leuk om aan het begin een statistiekje te maken met je huidige rating en de doelen waar je dit seizoen qua rating op uit wilt komen, zodat we aan het einde van het jaar kunnen zien hoe hard gefaald we allemaal hebben (of juist niet).
Leuk idee. Moet wel even iemand een OP in elkaar knutselen (Wiki) die ook aangepast kan worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:52 schreef TheArt het volgende:
Misschien leuk om aan het begin een statistiekje te maken met je huidige rating en de doelen waar je dit seizoen qua rating op uit wilt komen, zodat we aan het einde van het jaar kunnen zien hoe hard gefaald we allemaal hebben (of juist niet).
Kweenie hoor maar gravel is ook overal roodquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:00 schreef Fukjoeman het volgende:
Ik haat echt die 2e baansoortDie kleuren combo is ook overal het zelfde. Ik hou sowieso niet van (kunst)gras, speelt veel te zwaar.
Liefst gewoon gravel ja, vooral in de zomer als het lekker droog is
Ja ik ken dat complex zekerquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien een hele erge noobvraag:
Aangezien ik dit jaar 4e klasse onderafdeling speel en allemaal van die kneuzen tegenover me krijg die alleen maar hoge ballen en lobjes gaan spelen..... hoe kun je hiermee omgaan?
Ik heb daar zo'n bloedhekel aan he, spelen tegen tegenstanders die alles op zeker slaan.
Ik ben dan te snel geneigd om te gaan rammen met als gevolg dat ik van dit soort figuren verlies. Ja echt waar. Aan de ene kant krijg ik het voor elkaar om een schitterende pot te spelen tegen een 6-je en dan nipt te winnen/verliezen, om vervolgens klopt te krijgen van een 8 die totaal geen snelheid in zijn spel legt en mij de fouten laat maken... puur omdat ik me niet kan beheersen en woedend wordt.
Iemand nog meer met dit complex ?
Ook veel ervaring mee gehad, en ook veel wedstrijden tegen verloren. Maar ben ook altijd van mening geweest, dat als je er niet door heen KUNT slaan, je het ook niet verdient te winnen. Je hebt meer in de hand tegen zo'n knakker als dat je je realiseert. Hij serveert niet met een lob, (zo wel, afsmashen) zo niet, dan zijn zwakke kant opzoeken, of diep en recht op de man spelen. Een lob is moeilijker te slaan wanneer je je van de bal moet wegbewegen. Of sla eens een korte bal, lok die man naar het net, en passeer hem, of sla zelf een lob.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien een hele erge noobvraag:
Aangezien ik dit jaar 4e klasse onderafdeling speel en allemaal van die kneuzen tegenover me krijg die alleen maar hoge ballen en lobjes gaan spelen..... hoe kun je hiermee omgaan?
Ik heb daar zo'n bloedhekel aan he, spelen tegen tegenstanders die alles op zeker slaan.
Ik ben dan te snel geneigd om te gaan rammen met als gevolg dat ik van dit soort figuren verlies. Ja echt waar. Aan de ene kant krijg ik het voor elkaar om een schitterende pot te spelen tegen een 6-je en dan nipt te winnen/verliezen, om vervolgens klopt te krijgen van een 8 die totaal geen snelheid in zijn spel legt en mij de fouten laat maken... puur omdat ik me niet kan beheersen en woedend wordt.
Iemand nog meer met dit complex ?
Vooral het opzoeken van de zwakke kant van zo'n persoon vergeten veel mensen. Het blijft toch de basis van het tennis: proberen de zwakke kanten van je tegenstander uit te buiten. Ik had het vorig jaar in de competitie ook. Was net weer begonnen, speelde in een competitie ver onder mijn niveau en moest singelen tegen iemand van 7. Ik stelde me ook in op een kutwedstrijd met allemaal rally's en van die trage kutpunten, ook al moet ik daar normaal doorheen kunnen slaan. Maar de beste man had een hele slechte backhand. Dus alles, maar dan ook alles sloeg ik met een marge van een cm. of 10 a 20 binnen de lijnen, diep op zijn backhand. Resultaat: hele wedstrijd maar 3 punten verloren, waarvan nog eens 2 eigen dubbele fouten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:03 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ook veel ervaring mee gehad, en ook veel wedstrijden tegen verloren. Maar ben ook altijd van mening geweest, dat als je er niet door heen KUNT slaan, je het ook niet verdient te winnen. Je hebt meer in de hand tegen zo'n knakker als dat je je realiseert. Hij serveert niet met een lob, (zo wel, afsmashen) zo niet, dan zijn zwakke kant opzoeken, of diep en recht op de man spelen. Een lob is moeilijker te slaan wanneer je je van de bal moet wegbewegen. Of sla eens een korte bal, lok die man naar het net, en passeer hem, of sla zelf een lob.
Werk aan je vastheid, zoek een maatje, en ga eens proberen 100 keer die bal te crossen achter elkaar. Eerst een kwartiertje forehand, dan een kwartiertje backhand. Niet proberen het punt te maken, maar gewoon lengte in je slagen houden, en zo vaak mogelijk over slaan.Daarna de ene alles langs de lijn slaan, en de ander alles cross slaan. Zorg dat je basis stabiel is, en dat je daar in geval van nood op terug kan vallen. En dus dat je alle groundstrokes beheerst, forehand cross en langs de lijn, en backhand cross en langs de lijn. Leer je service plaatsen en varieren. Denk om je voetenwerk, zorg dat je ten alle tijden goed voor de bal staat. Tennis is heel veel bewegen en voetenwerk.
Enne last but not least, laat je niet gek maken, probeer je te beheersen, en laat de tegenstander nooit merken dat je gek word van zijn spelletje. Dan staat hij elke game al met 15-0 voor.
nog 62 dagen tot de 1ste speeldagquote:Op maandag 15 februari 2010 21:18 schreef de_boswachter het volgende:
Nog 54 dagen tot de 1ste speeldag
Huh? Begint landelijk pas de 18e?!quote:Op maandag 15 februari 2010 23:09 schreef Forgive het volgende:
[..]
nog 62 dagen tot de 1ste speeldag
Nee begint 11 april.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Huh? Begint landelijk pas de 18e?!
Landelijk:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:30 schreef de_boswachter het volgende:
Regio hier begint 10 april hoor.
In de hal neem ik aan ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:25 schreef erkel het volgende:
Van de week eerste toernooi van het jaar. Alleen een dubbel vanwege werk en dure inschrijfprijzen.
verkapte tvp
Jep, in de hal op tapijt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:53 schreef dekouwe het volgende:
[..]
In de hal neem ik aan ?
speel zelf over een klein maandje 1e toernooitje op kunstgras![]()
ben zoals je merkt zelf een gravel speler
Jep vol spanning!quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:54 schreef de_boswachter het volgende:
Maandag staan de competitieschema's op knltb.nl !
En mijn eerste wedstrijd is verzet door het weer vandaagquote:Op zondag 28 februari 2010 22:29 schreef de_boswachter het volgende:
Nog 1 nachtje slapen en we weten waar we naartoe mogen!
Jazeker ik speel al toernooien. Vorige week eerste gehad en deze week de 2e... Helaas teveel wind dus hebben hem maar verzet naar vrijdagquote:Op zondag 28 februari 2010 23:02 schreef de_boswachter het volgende:
Heb jij al wedstrijden? Wtf?
Reed gisteren even langs ons park maar dat zag er nog uit ala een trieste bende.
ik zou graag willen ruilenquote:Op maandag 1 maart 2010 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
3x thuis, 4x uit... en op de laatste speeldag uit![]()
![]()
Gelukkig de verste tegenstander thuis.
Daar gaat het bij mij niet om. Met je team zelf is het ten eerste al gezellig genoeg en ten tweede is het veel cooler om uit te spelen, echt een teamuitje. Laatste competitiedag is wel anders hoor, maar daar doelde ik ook niet perse opquote:Op maandag 1 maart 2010 10:23 schreef de_boswachter het volgende:
Dan moet jij wel een kutclub hebben als je niet graag thuis speelt
3e klasse wat?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:24 schreef Drassss het volgende:
4x thuis 3x uit. Prachtig. Iemand enig idee hoe hoog de 3e klasse zaterdagmiddag is ( Brabant ) Ja oke het verschilt per district dat begrijp maar een kleine indicatie mogelijk?
Hmm das dan toevalquote:Op maandag 1 maart 2010 11:34 schreef de_boswachter het volgende:
Daar heb ik vorig jaar gespeeld, regio zuid.
Vooral veel 6'en en 7's, met hier en daar een uitschieter naar de 5.
Eigenlijk 5 jaar in die klasse getennist, afgelopen jaar gedegradeerd helaas... Nu in de kneuzenklasse, alwaar we het alsnog lastig gaan krijgen denk ik
Hahaha, grapjequote:Op maandag 1 maart 2010 10:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat een onzin, het programma van District Leiden is nog niet bekendMijn competitie in elk geval nog niet.
Speel je niet tegen Limburgers? Of zit je niet ergens aan de Limburgse grens.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:36 schreef Drassss het volgende:
Hmm das dan toevalOke Ik ben zelf een 7,0 dus dan heb ik iig een kansje. Nu nog kijken of de rest van het team ook potten kan breken hehe. Dit is voor mij ook de eerste keer dus totaal geen idee hoe het gaat verlopen. Ik ben allang blij als ik om 9u savonds lam als een konijn terug naar huis kan fietsen
Dan is het een geslaagde zaterdag geweest.
Nee regio Eindhoven. Dus wij gaan geen Limburgers tegen komenquote:Op maandag 1 maart 2010 11:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Speel je niet tegen Limburgers? Of zit je niet ergens aan de Limburgse grens.
Ik nl. wel eens tegen Budel en Maarheeze en dat soort teams moeten spelen.
Zelf moet ik uit 3x op kunstgras en thuis ballen op Dikke stront Red Courtquote:Op maandag 1 maart 2010 11:49 schreef Komakie het volgende:
3 keer uit en 4 keer thuis. Dat is altijd positief. Daarnaast alleen maar ploegen in de buurt. Dat is ook wel eens fijn
Maar 1 keer op een vreemde ondergrond. Dat is ook nog eens Smashcourt wat ook weer een stuk minder erg is dan ku(ns)gras. Niet 100% relaxt, maar er is mee te leven.
Precies hetzelfde hier. Zelfs tegen twee clubs waar ik nog nooit van heb gehoord; jezelf Qravel noemen terwijl je op hardcourt speeltquote:Op maandag 1 maart 2010 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
![]()
Wel of Niet ?!?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee regio Eindhoven. Dus wij gaan Limburgers tegen komen
Herkenbaar. Hier precies hetzelfde, alleen mag ik hopen dat we in de kneuzendivisie wel 3e/4e kunnen eindigen.... na zoveel jaren ervaring en bijna promotie 2e klasse. Vooral de vrouwen zijn lekker ongemotiveerdquote:Op maandag 1 maart 2010 12:00 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier. Zelfs tegen twee clubs waar ik nog nooit van heb gehoord; jezelf Qravel noemen terwijl je op hardcourt speelt.
Verwachte eindklassering: 8e. Mijn hele team heeft amper getraind deze winter, de beste speler doet niet mee, we zijn met z'n vieren en ik ben ook nog eens alles behalve conditioneel top terwijl ik drie wedstrijden moet spelen
.
Ons hele eerste team is weggevallen, dus wij spelen nu derde klasse landelijk terwijl we vorig jaar 4e in de vierde klasse werdenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier precies hetzelfde, alleen mag ik hopen dat we in de kneuzendivisie wel 3e/4e kunnen eindigen.... na zoveel jaren ervaring en bijna promotie 2e klasse. Vooral de vrouwen zijn lekker ongemotiveerd
Ik verlang eigenlijk na 6 jaar wel weer eens naar een herenteam
Ooh Qravel, de Leidse studentenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:00 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier. Zelfs tegen twee clubs waar ik nog nooit van heb gehoord; jezelf Qravel noemen terwijl je op hardcourt speelt.
Verwachte eindklassering: 8e. Mijn hele team heeft amper getraind deze winter, de beste speler doet niet mee, we zijn met z'n vieren en ik ben ook nog eens alles behalve conditioneel top terwijl ik drie wedstrijden moet spelen
.
Hehe tegen een duitser ballen, veel ellendiger kan je zondag nie beginnen denkquote:Op maandag 1 maart 2010 12:22 schreef de_boswachter het volgende:
Studententeams![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ooit 1x in Maastricht op een zondag tegen Stennis gespeeld..... pffff.
Stond ik in de onderafdeling op zondag tegen een Duitser te ballen om 10:00 'smorgens die de KNLTB als 8 had ingedeelt, maar die een speelsterkte in Duitsland van ongeveer 3/4 had
Kotsend op de baan tegen de Tommy Haas van Maastricht. Gelukkig klaar in 25 minuten met 6-0 6-0
Helaas uit, ik kan sowieso al niet uit de voeten op hardcourt, dus dan zal het nu wel helemaal kut wordenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ooh Qravel, de Leidse studentenHopen dat je thuis tegen ze mag..dat park...er zitten allemaal bobbels op hun hardcourtbanen
dat is niet alleen het geval tegen studententeams hoor...hierdoor afgeven op studententeamsquote:Op maandag 1 maart 2010 12:22 schreef de_boswachter het volgende:
Studententeams![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ooit 1x in Maastricht op een zondag tegen Stennis gespeeld..... pffff.
Stond ik in de onderafdeling op zondag tegen een Duitser te ballen om 10:00 'smorgens die de KNLTB als 8 had ingedeelt, maar die een speelsterkte in Duitsland van ongeveer 3/4 had
Kotsend op de baan tegen de Tommy Haas van Maastricht. Gelukkig klaar in 25 minuten met 6-0 6-0
De echte chickies lijken altijd in de lagere teams te zittenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien valt er nog wat te neuken onder de douche Chriz?
Ja, het is op de laatste speeldag zodat we ons goed kunnen volgieten om de degradatie te vierenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:37 schreef Norrage het volgende:
b'vo studenten! Supermooi toch. Dat is tenminste goed borrelen
Je geeft me hoopquote:Op maandag 1 maart 2010 12:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
De echte chickies lijken altijd in de lagere teams te zitten.
Nee... was ook niet echt de reden dat ik niet echt iets heb met studententeams.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
dat is niet alleen het geval tegen studententeams hoor...hierdoor afgeven op studententeamswij moesten 2 jaar terug ook tegen een gast spelen die 9/9 stond. En het seizoen afsloot als 2.5/3.3
Ik speel nog lager dan jouquote:
Ruilen?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik speel nog lager dan jou![]()
![]()
![]()
Helaas weet ik al 1 team waar een 60'er vrouw in speelt die vorig jaar een hartaanval kreeg op de baan![]()
![]()
Ik vind het soms best leuk om uit te spelen, maar als ik weet dat er een kunstgras wedstrijd aan zit te komen heb ik er eigenlijk al geen zin meer in.Tenminste, dan zou ik liever thuis spelen.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:32 schreef Norrage het volgende:
Waarom vind iedereen uitspelen toch zo erg? Ik zou het liefst 7x uit spelen! Leuk teamuitje, andere clubs zien, lekker reizen. Lekker dan stappen of uit eten waar je dan hebt gespeeld..etc.etc. veel leuker dan suf thuis spelen waar je je eigen team niet eens ziet omdat je ook naar andere teams wilt kijken en zo.
Ik vind thuis relaxter, omdat wij thuis altijd half 10 beginnen. Dan zijn we 's middags op tijd klaar om lekker een biertje te doen. Het baanmanagement is thuis best geregeld, want 's ochtends krijgen we voor de singels 2 banen zodat ik als 4e singel niet hoef te wachten tot 14 uur eer ik eindelijk mag tennissen. En mijn team is juist super gezellig dus dat is het probleem nietquote:Op maandag 1 maart 2010 18:32 schreef Norrage het volgende:
Waarom vind iedereen uitspelen toch zo erg? Ik zou het liefst 7x uit spelen! Leuk teamuitje, andere clubs zien, lekker reizen. Lekker dan stappen of uit eten waar je dan hebt gespeeld..etc.etc. veel leuker dan suf thuis spelen waar je je eigen team niet eens ziet omdat je ook naar andere teams wilt kijken en zo.
quote:Enkel rating 6,9538
Dubbel rating 7,5755
Oja, dat is wel een leuk idee.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien leuk als iedereen hier zijn BEGINRATING post van 2010 en dat dit in de OP verwerkt wordt?
Ik trap wel af
Rating de_boswachter
[..]
quote:Enkel Rating 6,0564
Dubbel Rating 5,7411
Dat is een paar pagina's terug ook al gepostquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien leuk als iedereen hier zijn BEGINRATING post van 2010 en dat dit in de OP verwerkt wordt?
Ik trap wel af
Rating de_boswachter
[..]
Zoals ik toen al zei, een kleine verbetering tov vorig jaarquote:Rating enkel 4,8508
Rating dubbel 4,3116
Beter dan ik dacht eigenlijk, ik dacht dat ik met enkel nog in de 7,x stondquote:Enkel rating: 6,9505
Dubbel rating: 5,9862
Ik kan de OP niet meer aanpassen, dus ik vraag het wel aan een lieftallig modje zodra de meesten hebben gepost.quote:Enkel rating 3,925
Dubbel rating 4,2993
Enkelrating is toch het doel naar 4,5 en dubbelrating naar minstens 5,0. Afgelopen seizoen amper gedubbeld, dus vandaar die magere ranking.quote:Enkel rating 5,1275
Dubbel rating 6,3316
Waarom kun je die niet aanpassen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:17 schreef Chriz2k het volgende:
Rating Chriz2k
[..]
Ik kan de OP niet meer aanpassen, dus ik vraag het wel aan een lieftallig modje zodra de meesten hebben gepost.
Thuis op het eigen park spelen vind ik toch het mooist. Eigen banen, eigen ballen, thuispubliek, het voelt gewoon net iets beter. En daarbij hebben wij een erg mooi park. En vorig jaar was het vaak zo dat we pas klaar waren na 8'en 's avonds met spelen, ook uit, dan drink je nog wat na de tijd en dan is het al snel 22 uur. Dan is er verder geen tijd meer om iets te eten samen.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:32 schreef Norrage het volgende:
Vanavond weer een potje in een toernooi. Jammer dat het dan vriest maargoed... kan niet alles hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:06 schreef TheArt het volgende:
Zo'n lekkere zonnige dag als vandaag, dan wil je gewoon buiten spelen. Maar helaas, dat wordt morgen gewoon weer in de hal trainen.
Ik heb net getennist, maar lekker nog in de halquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:06 schreef TheArt het volgende:
Zo'n lekkere zonnige dag als vandaag, dan wil je gewoon buiten spelen. Maar helaas, dat wordt morgen gewoon weer in de hal trainen.
Zijn dat echt KNLTB toernooien?!?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vanavond weer een potje in een toernooi. Jammer dat het dan vriest maargoed... kan niet alles hebben.
Dat zeggen ze nou tegen mij nooitquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:49 schreef Komakie het volgende:
Vanavond weer ff getraind (binnen)
Ging wel lekker moet ik zeggen. De trainer zei dat ik op een goed 3 niveau aan het spelen was
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat zeggen ze nou tegen mij nooit
Ja, studenten-tennisvereniging dus in de vakantie komt er helemaal niemand opdagenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:32 schreef de_boswachter het volgende:
Nu al clubkampioenschappen
WTF
Gekkenhuis!
Tegen mij normaal gesproken ook niet. maar het ging wel erg lekker. Ik heb een 4tje echt heel erg geveegdquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat zeggen ze nou tegen mij nooit
Jep hier in brabant zuid heb je al verschillende toernooien. Gister uiteraard keihard verloren, maar het waren 2 5,0s dus daar zal ik nooit potten tegen brekenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zijn dat echt KNLTB toernooien?!?
Hier in Zuid is het aanbod echt 0
Gek toernooi dan dat ze 2 5's tegen een 7 laten ballen. Tenzij je medespeler ook 5 was en je je zelf voor deze categorie hebt ingeschreven.quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep hier in brabant zuid heb je al verschillende toernooien. Gister uiteraard keihard verloren, maar het waren 2 5,0s dus daar zal ik nooit potten tegen breken
Wij ook volgende week! 3 categorieen! Hopelijk wordt het beetje goed weerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:32 schreef de_boswachter het volgende:
Nu al clubkampioenschappen
WTF
Gekkenhuis!
Eigen schuldquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gek toernooi dan dat ze 2 5's tegen een 7 laten ballen. Tenzij je medespeler ook 5 was en je je zelf voor deze categorie hebt ingeschreven.
Wilde je tegen een 4 spelen dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eigen schuldKonden niet hoger inschrijven en wilde toch een balletje slaan deze week. Kan je alleen maar van leren zeggen ze dan
same here, al is "ver" met 20 min. nogal relatief :-)quote:Op maandag 1 maart 2010 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
![]()
verschil tussen niveau uit het oosten en westen is zeker grootquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:49 schreef dekouwe het volgende:
Weet iemand of de verschillende tussen de Districten nou groot of niet ?
ook qua rating een 3-tje uit het oosten evengoed is als een 3-tje uit het zuiden etc. of maakt dat niks uit ?
Nee hoor,quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:09 schreef de_boswachter het volgende:
Oh. Ik ben de slechtste tennisser van de bij de bond aangesloten Fokkers zo blijkt![]()
Nog voor de competitie dus? Wat is dat voor vage beslissingquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:46 schreef de_boswachter het volgende:
LOL.
Blijkt dat we hier Red Court krijgen per direct. Twee gravelbanen blijven nog liggen gelukkig.
Dag gravel
Is gelukkig wel de beste vervanger voor Gravel.
Gemeenteraadsverkiezingen. Dus het potje met geld zal wel op gemoeten hebbenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nog voor de competitie dus? Wat is dat voor vage beslissing
Hebben hier ook Red Court liggen. Ben er persoonlijk geen fan van, omdat je echt dikke stront potten krijgtquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:46 schreef de_boswachter het volgende:
LOL.
Blijkt dat we hier Red Court krijgen per direct. Twee gravelbanen blijven nog liggen gelukkig.
Dag gravel
Is gelukkig wel de beste vervanger voor Gravel.
Mja of ze hebben bedacht dat het goedkoper isquote:Op zondag 7 maart 2010 11:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gemeenteraadsverkiezingen. Dus het potje met geld zal wel op gemoeten hebben
Tuurlijk zal dat op lange termijn meegespeeld hebben.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja of ze hebben bedacht dat het goedkoper is
De uithofquote:
Mja. Wat over het algemeen gewoon betekent dat ze het onderhoud laten versloffen. Zoveel goedkoper dan gravel is het niet. Alleen het groot onderhoud (wat veel duurder is dan bij gravel) doen de meeste clubs niet, of veel te weinig. Dan is het nogal logisch dat het goedkoper is ja.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tuurlijk zal dat op lange termijn meegespeeld hebben.
Ik mag zondagochtend om 9 uurquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Maandagavond mijn eerste officiële wedstrijd in het nieuwe seizoen, enkel in de heren 6 op het ku(ns)tgras van de studententennisvereniging van Utrecht (waar ik zelf ook speel). Heb er zin in, ben goed in vorm de laatste weken, dus ik hoop een paar rondes mee te kunnen pakken.
7e klasse is volgens mij het laagste toch? Daar moesten wij in beginen in elk gevalquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:23 schreef Repeat het volgende:
Beste mensen, ik heb echt in geen jaren (lees 10 jaar) meer bij een vereniging getennisd en alleen maar een beetje laf tegen een balletje geslagen.
Nu vroeg ik mij af hoe het niveau in de verschillende klassen is; neem bv een 7e klasse, kan je daarin mee als je er zolang uit geweest bent of word ik dan nog vernederd op de baan?
Hoe kan je specifiek je tegenstanders bekijken? Das me niet helemaal duidelijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:44 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb ook maar eens even onze eerste tegenstander in de 4e klasse bekeken.
Is te doen
Niet op de zondag.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:47 schreef Repeat het volgende:
Ja het is ook het laagste. Maar waar spelen dan de mensen die echt niet kunnen tennissen? Of spelen die gewoon niet?
Jazeker! Het probleem is alleen dat de banen niet van de tennisvereniging zijn maar van een andere instantie. Dus je hoeft niet lid te zijn van TC de Uithof om vrij te tennissen, maar dan kan je ook geen competitie spelen, want dat gaat weer wel vanuit de vereniging. En als je daar lid van wilt worden moet je student zijn... oftewel, het is een studententennisverenigingquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:44 schreef Norrage het volgende:
Ik bedoelde vooral: worden ze erkend als studententennis?
bij mijn racket hadden ze de grip vergroot, en dan pas de grip zelf er op gezet (de overgrip komt dus zeg maar onder de normale grip)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Bak_Beest het volgende:
Wat voor een grip hebben jullie? Gebruiken jullie altijd overgrips, of van tijd tot tijd een nieuwe basisgrip? Ik twijfel nu een beetje wat ik zal doen. Ik heb jaren gespeeld met overgrips, maar omdat ik vrij snel last heb van zweethanden moest ik ze altijd vrij snel verwisselen voor een nieuwe. Ik moet echt overgrips hebben die het vocht goed opnemen en die gewoon een beetje lang goed blijven, maar ik heb ze nog niet echt gevonden. Afgelopen jaar had ik dus voor het eerst maar eens de overgrip eraf gehaald en mijn basisgrip vervangen voor een echt goede nieuwe, Pacific Supreme Grip, en dat voelt wel een stuk beter aan met bezweette handen. Alleen het probleem is een klein beetje dat dan de gripmaat iets te klein is, terwijl ie met een overgrip precies de goede maat heeft. Wie geeft mij raad, is er een overgrip die echt goed vocht absorbeerd? Ervaringen?
Tsja dat is erg persoonlijk. Ik speel altijd met overgrips. Ik heb altijd zo'n plastic bakje waar 60 witte overgrips van Pro's Pro in zitten. Ik vind het altijd erg lekker spelen en vervang ze zo om de twee weken. Maar ik heb ook niet erg last van zweethanden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Bak_Beest het volgende:
Wat voor een grip hebben jullie? Gebruiken jullie altijd overgrips, of van tijd tot tijd een nieuwe basisgrip? Ik twijfel nu een beetje wat ik zal doen. Ik heb jaren gespeeld met overgrips, maar omdat ik vrij snel last heb van zweethanden moest ik ze altijd vrij snel verwisselen voor een nieuwe. Ik moet echt overgrips hebben die het vocht goed opnemen en die gewoon een beetje lang goed blijven, maar ik heb ze nog niet echt gevonden. Afgelopen jaar had ik dus voor het eerst maar eens de overgrip eraf gehaald en mijn basisgrip vervangen voor een echt goede nieuwe, Pacific Supreme Grip, en dat voelt wel een stuk beter aan met bezweette handen. Alleen het probleem is een klein beetje dat dan de gripmaat iets te klein is, terwijl ie met een overgrip precies de goede maat heeft. Wie geeft mij raad, is er een overgrip die echt goed vocht absorbeerd? Ervaringen?
Duurt nog veel te lang. Ook pas over anderhalve week naar buitenquote:
Ik gebruik altijd basisgrips. Ik heb het nut van overgrips nooit in gezien. Basisgrips nemen sowieso veel beter vocht op aangezien ze ook dikker zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik moet de eerste zondag direct drie partijen spelen omdat we maar met twee heren zijnquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef Komakie het volgende:
Het duurt bij ons ook nog een paar weken. Echt balen want dan kun je net zo goed opnieuw beginnen met je training. Eerst dinsdag natuurlijk nog een training en dan nog ergens in die week proberen te spelen. Meer tijd heb ik echt niet.
Misschien er maar voor zorgen dat ik alleen hoef te dubbelen zondag
Ik heb nu een Babolat Comfort Woofer Grip gekocht. Absorption is er goed moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Bak_Beest het volgende:
Naar een langzamere baan maakt het alleen maar makkelijker. Ineens is het voetwerk dan lekker wat makkelijker met dat glijdenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Buitentrainingen beginnen hier volgende week of vlak daarna ...
Overgang van tapijt-binnen naar hardcourt-buiten is gelukkig wat beter te maken dan de overgang die velen van jullie maken naar een veel tragere baan
Zin aan, competitie duurt nog veuls te lang
Jep.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:54 schreef Bak_Beest het volgende:
Gravelbanen met een ballon erover zeker?
Ondanks een lichte pijn in mijn arm ontstaan door de omstandigheden van maandag, gister mijn 2e pot gewonnen. Hoefde er niet veel voor te doen want mijn tegenstander (waar ik vaak samen mee speel) faalde aanzienlijk. Bezweken onder de druk van tegen een goede vriend 'moeten' winnen denk ikquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:36 schreef Norrage het volgende:
Mijn eerste "officiele" (niet voor rating tellende) wedstrijd gewonnen in de stromende regen en storm. Maar het ging wonder boven wonder best goed!
Obviusquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:48 schreef Norrage het volgende:
Haha ik zat zo te kijken, dat zou vast onze CK kunnen zijnEn toen had ik de combinatie Lucas/Luckass al snel gemaakt
Niet dat ik je ken, maar ik ben Melchior die ook aan de Obvius CK meedoet
oh je moet tegen de gast mixen waar ik van verloren hebquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:50 schreef luckass het volgende:
[..]
Obvius.
Je staat ze netjes weg te tikken zie ik.
De Uithof Openquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:17 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik verloor gisteren helaas mijn eerste partij op de Uithof open. Ik moest ook tegen een kerel die wel 6.0 stond maar afgelopen jaar in ranking gedaald was door veel pech in 3 setters, hij speelde 4e klasse heren op zondag daarin altijd 2e single. Ik stond ook echt goed te tennissen, al een paar weken gaat het lekker, maar dan loot je dus zo'n kerel die duidelijk niet in de 6 thuis hoort, maar op basis van een kutjaar daarin mee kan doen. Altijd jammer zoiets.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:56 schreef de_boswachter het volgende:
LOVE IS IN THE AIR HIER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FIE WIEW !
![]()
![]()
![]()
Ik volg hem ook nietquote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:56 schreef de_boswachter het volgende:
LOVE IS IN THE AIR HIER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FIE WIEW !
![]()
![]()
![]()
Ja die banen zijn ook verschrikkelijk, onderhoud wordt gewoon echt niet gedaan daar. Maarja, ik speel er de hele winter op, dus ik ben het onderhand wel gewend. Totdat de gravelbanen weer open gaan, dan weet ik weer wat ik de hele winter gemist heb... gravelquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Uithof Open
Verschrikkelijk om op die banen te moeten spelen. Of zijn ze inmiddels vervangen? Ik heb daar een paar jaar geleden competitie gespeeld op een paar helemaal afgeragde kunstgras banen. Duidelijk voorbeeld van dat verenigingen kunstgras nemen voor minder onderhoud en er dan gelijk maar helemaal niets meer aan doen.
Ik snap niet waarom zo iemand in de 6 gaat spelen. Dan is de kans dat je weer wat hoger komt ook een stuk kleiner. Toen ik 6 werd door net zo'n soort situatie ben ik alleen maar 5 en 4 toernooien gaan spelen. Toen was ik zo weer 5. Vorig seizoen was ik zomaar bijna weer 4
Toch grappig dat als je weinig wedstrijden speelt 1 of 2 wedstrijden er voor kunnen zorgen of je van speelsterkte veranderd of niet
Hij wil denk ik tennisbonnen hebben om nieuwe trainingsballen te kopen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:13 schreef Bak_Beest het volgende:
[..].
[..]
Ja die banen zijn ook verschrikkelijk, onderhoud wordt gewoon echt niet gedaan daar. Maarja, ik speel er de hele winter op, dus ik ben het onderhand wel gewend. Totdat de gravelbanen weer open gaan, dan weet ik weer wat ik de hele winter gemist heb... gravel![]()
.
Die gast had zich trouwens ook voor de 5 ingeschreven maar was daar uitgeloot. Prima, hij mag in de kwartfinale tegen de nummer 1 geplaatst, die een actuele ranking van 4.5 heeft, een jeugdspeler (15/16 ofzo geloof ik) die al 2 toernooitjes dit jaar goed afsloot blijkbaar. Maar dat gaat dan ook weer meedoen in de 6
, ik snap het echt niet.
Echt he :p Ik vind het altijd wel handig als ik iets win. Kan ik daar mooi een paar ballen van kopen en kan ik weer een seizoen vooruit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Komakie het volgende:
Alleen voor het prijzengeld gaan. Alsof het ooit nog wat met je wordt als je op je 15de nog in de 6 speelt
Sommigen denken (vaak nog aangespoord door de ouders ook) dat het echt nog kan. 3 keer per week trainen bij een tennisschool en in het weekend toernooitje onderling spelen. Dan ook nog eens toernooien. Hoe erg is dat
hihi, nou maandag ging wel goed. Gister ging mijn oud-teamgenoot + commissiegenoot alleen maar dubbele fouten slaan, dus dat lag niet aan mij. Maar nu waarschijnlijk tegen de #1. Moest vorig jaar ook tegen hem in de halve finale maar toen moest ik een walkover gevenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:50 schreef luckass het volgende:
[..]
Obvius.
Inderdaad erg slecht onderhouden banen. Heb zelf zondagmorgen gespeeld in de HE7. Dacht dat ik weer redelijk hersteld was van een langlopende blessure (mei vorig jaar zweepslag gehad), Maar kreeg toch weer last halverwege de 3e set. Durfde geen sprint meer aan te zetten en kreeg later ook nog kramp in mijn tenen. Gelukkig wel de partij uit kunnen spelen met winst. Toen zou ik dus de dag erna (maandag) de volgende partij moeten spelen, maar had na de enkel van zondag ook nog moeten dubbelen in de wintercompetitie, dus was redelijk gesloopt. Gelukkig is die verplaatst naar vanavond, jammer is alleen dat ik ervoor nog een dubbel moet spelen. Dus waarschijnlijk ga ik de enkel een walkover geven of in het gunstigste geval een opgave doenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:13 schreef Bak_Beest het volgende:
Ja die banen zijn ook verschrikkelijk, onderhoud wordt gewoon echt niet gedaan daar. Maarja, ik speel er de hele winter op, dus ik ben het onderhand wel gewend. Totdat de gravelbanen weer open gaan, dan weet ik weer wat ik de hele winter gemist heb... gravel![]()
.
Die gast had zich trouwens ook voor de 5 ingeschreven maar was daar uitgeloot. Prima, hij mag in de kwartfinale tegen de nummer 1 geplaatst, die een actuele ranking van 4.5 heeft, een jeugdspeler (15/16 ofzo geloof ik) die al 2 toernooitjes dit jaar goed afsloot blijkbaar. Maar dat gaat dan ook weer meedoen in de 6
, ik snap het echt niet.
Veel drinken en wat rekken vooraf ( ook erna nog even! )quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Inderdaad erg slecht onderhouden banen. Heb zelf zondagmorgen gespeeld in de HE7. Dacht dat ik weer redelijk hersteld was van een langlopende blessure (mei vorig jaar zweepslag gehad), Maar kreeg toch weer last halverwege de 3e set. Durfde geen sprint meer aan te zetten en kreeg later ook nog kramp in mijn tenen. Gelukkig wel de partij uit kunnen spelen met winst. Toen zou ik dus de dag erna (maandag) de volgende partij moeten spelen, maar had na de enkel van zondag ook nog moeten dubbelen in de wintercompetitie, dus was redelijk gesloopt. Gelukkig is die verplaatst naar vanavond, jammer is alleen dat ik ervoor nog een dubbel moet spelen. Dus waarschijnlijk ga ik de enkel een walkover geven of in het gunstigste geval een opgave doen(Of gewoon heel snel winnen als mijn "alles of niets/korte punten"-tactiek gaat lopen
Heeft er iemand nog tips om te voorkomen dat je kramp in je kuiten krijgt? Daar is die zweepslag namelijk ook door gekomen.
Wat ik zelf al heb ondernomen is een podoloog bezoeken en een fysiotherapeut. Resultaat was steunzooltjes en oefeningen om mijn (blijkbaar vrij korte) kuitspieren te rekken en te trainen. Ook heb ik van die gel hakjes in mijn schoenen, waardoor je je kuitspier niet zo ver hoeft te strekken.
Dat doe ik al, mag helaas niet baten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
Veel drinken en wat rekken vooraf ( ook erna nog even! )
Er is geen officiele datum voor, wel is het zo dat de meeste clubs met gravelbanen daar in de winter niet op spelen ivm vorst etc. En die banen moeten voor het begin van het seizoen weer onderhoud hebben (meestal een stukje van de toplaag eraf halen en vernieuwen). Dat gebeurt pas als de vorst uit de grond is, maar wel voor de start van de competitie (begin april). Het komt er dus op neer dat het gravelseizoen vlak voor de competitie start bij de meeste clubs.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:41 schreef senswal het volgende:
Is er een officiele datum dat de buitenbanen (gravel) open mogen/gaan?
Ik ging laatst in een opwelling naar de banen, zo van mij houden ze toch niet tegen.
Kom je daar aan, grote container gravel, met de netten erlangs en de lijnen opgerold
Bij de meeste clubs is het altijd het laatste weekend van maart.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:46 schreef Komakie het volgende:
In principe is er altijd de seizoensopening die meestal in het eerste weekend van april of het laatste weekend van maart valt.
Volgens mij luistert het niet zo heel nauw, maar volgens mij zijn er wel enige richtlijnen aan verbonden.
Dat sowiesoquote:
Ik heb hier in de zomer ook last van, ondanks dat ik erg veel drink voor een wedstrijd. Vooral op warme dagen kan de kramp in mijn onderarm of teen schieten en daardoor heb ik afgelopen jaar al een paar keer een bijna gewonnen pot toch nog verlorenquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Heeft er iemand nog tips om te voorkomen dat je kramp in je kuiten krijgt? Daar is die zweepslag namelijk ook door gekomen.
Wat ik zelf al heb ondernomen is een podoloog bezoeken en een fysiotherapeut. Resultaat was steunzooltjes en oefeningen om mijn (blijkbaar vrij korte) kuitspieren te rekken en te trainen. Ook heb ik van die gel hakjes in mijn schoenen, waardoor je je kuitspier niet zo ver hoeft te strekken.
Om te beginnen al een goede warming-up uiteraard.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef kleinelievewolff het volgende:
Dat ís mijn warming-upquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Om te beginnen al een goede warming-up uiteraard.
Als ik zie hoeveel mensen de baan opgaan en dan zonder ook maar enige rek en strek vol gaan meppen..... ongelofelijk. En meestal zijn dat ook nog eens de personen die een "leuke opmerking" maken als je zelf staat te rekken&strekken.
Bij fitness is dat ook. Van die gastjes die koud, zonder enige beweging al met 2 halters van 12 KG elk gaan lopen duwen. Echt. Die gun ik een peesafscheuring.
Moet je het eens voor de grap met de eerste de beste fysio over hebben, denk dat hij je wel kan overtuigen om te rekken en strekken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat ís mijn warming-up
Ik doe het eigenlijk ook nooit, rekken en/of strekken. Al zal ik dat vooral de eerste keer wel moeten bekopen met een flinke pot spierpijn in de avond.
Ik weet ook wel dat het slecht, maar ik doe er nooit zo aan eigenlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moet je het eens voor de grap met de eerste de beste fysio over hebben, denk dat hij je wel kan overtuigen om te rekken en strekken.
Het is niet handig inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Om te beginnen al een goede warming-up uiteraard.
Als ik zie hoeveel mensen de baan opgaan en dan zonder ook maar enige rek en strek vol gaan meppen..... ongelofelijk. En meestal zijn dat ook nog eens de personen die een "leuke opmerking" maken als je zelf staat te rekken&strekken.
Bij fitness is dat ook. Van die gastjes die koud, zonder enige beweging al met 2 halters van 12 KG elk gaan lopen duwen. Echt. Die gun ik een peesafscheuring.
Zorgen dat je bij een vereniging speelt met veel bebossing?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:16 schreef Salamando het volgende:
van mij mag het regenen, hagelen, sneeuwen. Zolang het maar niet waait, helaas doet dat het altijd in dit land
Ja zo is mijn warming up meestal ook. Rek altijd wel een beetje, vooral mijn arm want die is altijd stijf ofzoquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is niet handig inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik ook niet erg veel disipline heb bij het doen van een goede warming-up. Meestal als het niet zo warm is doe ik het nog wel, maar bij echte warmte toch wat minder.
Ik ben altijd wel zo dat ik tijdens het inspelen altijd heel rustig alles opbouw. Heel rustig blijven slaan. Eigenlijk puur op techniek de bal over het net krijgen. Daarmee door gaan tot aan het volleren. Volleys ook heel rustig, maar wel strak slaan. Daarna heel rustig beginnen met smashen. Op den duur steeds iets harder, maar nooit helemaal vol.
Dan nog er voor zorgen dat je even tijd hebt om nog van achteruit te spelen en daarbij iets meer vaart gebruiken. Niet voluit, maar wel redelijk vaart.
Daarna met serveren heel rustig vanuit stilstand. Je hebt elke keer 3 ballen dus elke keer na 3 ballen iets harder. Het is altijd leuk om zo te beginnen en dan te zien wat de tegenstander doet als je steeds iets meer actie in je service legt.
Welke club speel je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zorgen dat je bij een vereniging speelt met veel bebossing?
Bij ons waait het bijna nooit. We zitten ook midden in een natuurgebied met veel bos
zo groot is de keus in de buurt helaas niet (Tilburg)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zorgen dat je bij een vereniging speelt met veel bebossing?
Bij ons waait het bijna nooit. We zitten ook midden in een natuurgebied met veel bos
Klopt, regio Eindhoven heb je er ook vrij weinig waar je lekker beschut kan ballen. Kent iemand de club Eeckenrode? ( Waalre ). Das een mooi clubje in de bossen met Smashcourt banenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:14 schreef Salamando het volgende:
[..]
zo groot is de keus in de buurt helaas niet (Tilburg)
Was dan maar blij dat je niet aan de zee zit. Dan waait het helemaalquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:14 schreef Salamando het volgende:
[..]
zo groot is de keus in de buurt helaas niet (Tilburg)
dat doe ik sowieso welquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Was dan maar blij dat je niet aan de zee zit. Dan waait het helemaal
altijd het positieve overal van in zien he
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vereniging moest spelen die midden in een weiland lagquote:
Haha vertel mij wat, hier hebben ze sinds 2/3 jaar een nieuwe banen & locatie tussen de weilanden dus.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vereniging moest spelen die midden in een weiland lag
Stond zo veel wind dat ik aan het net stond, een lob over me heen kreeg waarvan ik dacht dat hij dik uit zou gaan. Uiteindelijk viel hij 3m voor de baseline in () Stuitert door zo over me heen. Ik kan hem nog net redelijk goed smashen, maar door de wind gaat hij zo hard dat ik de bal zo over het hek sla (ok misschien toch niet helemaal goed geraakt
)
klinkt als een scene uit een slechte lachfilmquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vereniging moest spelen die midden in een weiland lag
Stond zo veel wind dat ik aan het net stond, een lob over me heen kreeg waarvan ik dacht dat hij dik uit zou gaan. Uiteindelijk viel hij 3m voor de baseline in () Stuitert door zo over me heen. Ik kan hem nog net redelijk goed smashen, maar door de wind gaat hij zo hard dat ik de bal zo over het hek sla (ok misschien toch niet helemaal goed geraakt
)
Hmm, klinkt als die ene tennis-filmquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:56 schreef Salamando het volgende:
[..]
klinkt als een scene uit een slechte lachfilm
Langzamere swing, meer spin?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:28 schreef Outlined het volgende:
Heb een technisch probleem, ik sla de forehand met kracht in mijn arm. Nou gaat die bal vaak prima over het net en heb ik geen blessures maar uiteraard moet je met een soepele losse arm die bal slaan. Dat lukt me echter niet. Hoe kan ik met minder kracht slaan?
Je zult toch een beetje kracht nodig hebben om een bal over het net te krijgen...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:28 schreef Outlined het volgende:
Heb een technisch probleem, ik sla de forehand met kracht in mijn arm. Nou gaat die bal vaak prima over het net en heb ik geen blessures maar uiteraard moet je met een soepele losse arm die bal slaan. Dat lukt me echter niet. Hoe kan ik met minder kracht slaan?
Succes morgen!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:14 schreef Norrage het volgende:
3 finales morgen, holy crap...en ik ben nu al dood... maar wel![]()
Dat heeft elk team toch? Wij gaan ook voor het kampioenschap 2 wedstrijddagen voor het eind zodat we zaterdagavond kunnen zuipenquote:Op zondag 21 maart 2010 10:44 schreef Komakie het volgende:
Gisteren een teambuildingsavondje gehad met de jongens uit mijn team. Het is weer zo dat als het aan onze monden ligt dat we dit jaar van de 4de klasse naar de 1ste promoveren
Ik sta nog op 100%quote:Op zondag 21 maart 2010 11:04 schreef Drassss het volgende:
3 van de 11 wedstrijden dit seizoen gewonnen.. Langzaam gaat dat gemiddelde naar de 50%
Ja, heb wat potten in de 5/6 gebald ( ben zelf een 7,0 ) dus dan krijg je vanzelf keiharde tikkenquote:
En nog steeds. HE en HD gewonnen. De GD kon niet doorgaan gister, die doen we maar ergens deze week. Maarquote:
Het is bij veel clubs krap aan hoor. Die lange winter heeft er aardig ingehakt in de banen en de groundsman op bijna elke club kon pas laat beginnen met de banen. Op onze club gaat het nipt worden of ze het komende weekend bij het openingstoernooi klaar zijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Bij ons zijn de buitenbanen nog lang niet klaar. Was zaterdag even langs geweest, maar ze verwachten pas met Pasen (1 week voor de competitie
).
Ik heb dagen dat ik als een 4tje serveer en ik heb dagen dat ik als een zeventje sta te klooienquote:Op maandag 22 maart 2010 13:09 schreef Salamando het volgende:
mijn forehand gaat kut de laatste tijd![]()
Bij ons liggen inmiddels op 2 banen lijnen, en is er nieuw gravel gestrooid. Kortom moet nog veel gebeuren.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is bij veel clubs krap aan hoor. Die lange winter heeft er aardig ingehakt in de banen en de groundsman op bijna elke club kon pas laat beginnen met de banen. Op onze club gaat het nipt worden of ze het komende weekend bij het openingstoernooi klaar zijn.
Ach dat heb ik ookquote:Op maandag 22 maart 2010 13:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik heb dagen dat ik als een 4tje serveer en ik heb dagen dat ik als een zeventje sta te klooien
Niet goed voor een zesje
Zeg doe eens niet zo denigrerendquote:Op maandag 22 maart 2010 13:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik heb dagen dat ik als een 4tje serveer en ik heb dagen dat ik als een zeventje sta te klooien
Komt erg bekend voor jaquote:Op maandag 22 maart 2010 14:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach dat heb ik ook
Paar weken geleden stond ik zo goed te serveren dat ik het een 2 speler moeilijk maakte, een week later kon ik hem er nog niet eens overheen duwen
Meegaan is daarom nog altijd wat anders dan winnenquote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Norrage het volgende:
vind dat jullie wel een beetje erg overdreven zeggen "ik kan mee met een 2tje en een 3tje" en zo...ik denk dat in de praktijk nog zal tegenvallen
Och in een wedstrijd zal ik er tegen dat 2'tje met 1 en 1 afgaan ofzo en tegen dat 3'tje met 3 en 3 ofzo, maar daarom kan je nog wel zeggen dat je qua tempo met die gasten mee kanquote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Norrage het volgende:
vind dat jullie wel een beetje erg overdreven zeggen "ik kan mee met een 2tje en een 3tje" en zo...ik denk dat in de praktijk nog zal tegenvallen
Ach een mentaliteit is het niet echt, want als je zo goed bent als die gasten, ben je zelf wel 2 of 3quote:Op maandag 22 maart 2010 15:04 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een beetje schijt aan die mentaliteit, vandaar mijn reactie. Ik begrijp wat jullie zeggenMaar er zijn veel mensen (ik ken er wel wat) die denken dat ze o zo goed zijn, maar ja, iedereen speelt relaxter als ze tegen iemand spelen die veel beter is.
Ik persoonlijk vind de rating niet altijd zoveel zeggen,quote:Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef Norrage het volgende:
Wie was het?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:33 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind de rating niet altijd zoveel zeggen,
ik moest laatst tegen een 9,0. Je zou zeggen kat in de bak,
totdat je erachter komt dat ze 's winters 7 uur per week traint, 's zomers 12 en bij Jong Oranje zit...
En ja, als je daar dan ook nog van verliest in de tie-break gaat je rating er al helemaal aan.
Sodeju, wat spelen jullie allemaal op voor een clubs? Onder toezicht van de groundsmen.....quote:Op maandag 22 maart 2010 16:17 schreef dekouwe het volgende:
de club waar ik bij speel word overdag al getennist (gravel) onder toezicht van de groundsmen dit is echter maar tot 17:00 want dan vertrekt hij naar huis, en hij zegt ook continue voorzichtig lopen het is nog erg zacht. Heb zelf helaas door drukte met studie nog niet kunnen spelenmaar as weekend is het openings toernooi. Vanaf as Maandag mogen we ook weer 's avonds spelen. Dus ik sta over 8 dagen 's avonds te spelen.
Of je nu als 5je mee kunt met een 3 of als 7 met een 5. Relatief natuurlijk hetzelfde. Allebei 2 speelsterktesquote:Op maandag 22 maart 2010 15:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik zeg altijd al vol trots dat ik redelijk mee kan tegen een vijfje
Hmm het eerste wat ik me dan zou afvragen is, hoe kan die 9 zijnquote:Op maandag 22 maart 2010 21:33 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind de rating niet altijd zoveel zeggen,
ik moest laatst tegen een 9,0. Je zou zeggen kat in de bak,
totdat je erachter komt dat ze 's winters 7 uur per week traint, 's zomers 12 en bij Jong Oranje zit...
En ja, als je daar dan ook nog van verliest in de tie-break gaat je rating er al helemaal aan.
Voor het eerst een pasje met rating ? M.a.w. 12 jaar oud ofzoquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:23 schreef Komakie het volgende:
Hmm het eerste wat ik me dan zou afvragen is, hoe kan die 9 zijn
Tsja kan ik er over zeggen hij is fulltime in dienst van de tennisclub dus niet een exploitant of een andere 3e partijquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sodeju, wat spelen jullie allemaal op voor een clubs? Onder toezicht van de groundsmen.....
Hier bij onze vereniging zijn de groundsmen gewoon vrijwilligers van de club.
Hebben jullie ook een externe beheerder van de kantine? Zal wel een grote club zijn danquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:49 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Tsja kan ik er over zeggen hij is fulltime in dienst van de tennisclub dus niet een exploitant of een andere 3e partij
Je kan je laten 'schorsen', uitschrijven en daarna weer inschrijven dus. Jongen bij mij uit het team is nog steeds iets in de categorie van 3/3 (in Heren 5e klasse zondagquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm het eerste wat ik me dan zou afvragen is, hoe kan die 9 zijn
Nee de leden moeten 2x per jaar een zogenoemde bardienst draaien. Het is een middelgrote club naar mijn idee, 9 banen met 780 Senioren leden en een kleine 200 Junioren leden dacht ik. De 1e 2 maanden, tijdens de competitie is het alleen heel erg druk. Maar zelfs dan kan je zeker meerdere keren tennissen in de week.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hebben jullie ook een externe beheerder van de kantine? Zal wel een grote club zijn dan
Ik zit op een club met 250 leden. Wel zo relaxed
Wij hadden en hebben nog steeds een externe beheerder. Die oude was relaxt en werkte daar al een dikke tien jaar, maar de club besloot opeens dat er iets anders moest komen. Na de verbouwing van het clubhuis moest het een brasserie wordenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:39 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Nee de leden moeten 2x per jaar een zogenoemde bardienst draaien. Het is een middelgrote club naar mijn idee, 9 banen met 780 Senioren leden en een kleine 200 Junioren leden dacht ik. De 1e 2 maanden, tijdens de competitie is het alleen heel erg druk. Maar zelfs dan kan je zeker meerdere keren tennissen in de week.
Moest even terugdenken aan deze postquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:50 schreef luckass het volgende:
[..]
Obvius.
Wat heb ik een hekel aan dat soort clubs zegquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wij hadden en hebben nog steeds een externe beheerder. Die oude was relaxt en werkte daar al een dikke tien jaar, maar de club besloot opeens dat er iets anders moest komen. Na de verbouwing van het clubhuis moest het een brasserie wordenDat is het dus sinds een maand ofzo.
Slaat inderdaad nergens op en bijna iedereen was het er ook mee oneens. Maja bestuur hè, die zien ergens geld in.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat heb ik een hekel aan dat soort clubs zeg![]()
![]()
Een brasserie in een tennisclub.... wtf. Lijkt godverdomme Zonnedael wel.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Moest even terugdenken aan deze postgisteravond nog de resterende finale gespeeld, en gewonnen. Dus 3 titels, 1 set verloren. Ik kan spreken van een geslaagde week
![]()
Hopelijk gaat het met de comp ook zo. Vorig jaar iig wel. Aan een gebrek aan zelfvertrouwen zal het niet liggen
Nou er is bij ons in de gemeente nog een tennisclub en die heeft in de jaren 90 wel besloten om het park te laten exploiteren en daar speelt nu ook geen kip meer. Was op gegeven moment dusdanig dat je met de comp zelf geen gebak meer mocht mee nemen want dat moest daar besteld worden of als de kinderen een partijtje moesten spelen woensdagmiddag comp zelfs ook de bezoekende partijen geen broodje meer aan kids mee mochten geven etc. wat een rampquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slaat inderdaad nergens op en bijna iedereen was het er ook mee oneens. Maja bestuur hè, die zien ergens geld in.
Boswachter, er is hoop!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:30 schreef TheVulture het volgende:
Mijn ranking heeft een flinke optater gekregen van 8,46 naar 8,79 vanwege twee nederlagen vorige week die me een 8.9 en een 10 opleverden
Nee ze was 15 of 16. Maar ze tenniste net een jaar en had volgens mij alleen nog maar competitie gespeeld. Ik vroeg dus met grote verbazing hoe ze dan bij Jong Oranje kon spelen. Maar volgens haar zagen ze iets in haar ofzo?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Voor het eerst een pasje met rating ? M.a.w. 12 jaar oud ofzo
Anders kan het ook bijna niet.
Bij ons hebben we een externe beheerder inderdaad. 9 banen en 1000 leden ongeveer (inc jeugdleden). Als je 9 gravelbanen hebt is het niet te doen voor een paar vrijwilligers. Daarnaast hebben gravelbanen veel behandeling nodig, maar moet het ook iemand zijn met verstand van het zooitje.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hebben jullie ook een externe beheerder van de kantine? Zal wel een grote club zijn dan
Ik zit op een club met 250 leden. Wel zo relaxed
Gelukkig is dat bij ons niet zo slecht. Die mensen zijn altijd erg aardig en je kunt best bij ze maken. Ok ze zijn er niet blij mee als je in het clubhuis je eigen brood gaat zitten eten, maar als je dat buiten op het gras doet, hebben ze er geen probleem mee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:54 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Nou er is bij ons in de gemeente nog een tennisclub en die heeft in de jaren 90 wel besloten om het park te laten exploiteren en daar speelt nu ook geen kip meer. Was op gegeven moment dusdanig dat je met de comp zelf geen gebak meer mocht mee nemen want dat moest daar besteld worden of als de kinderen een partijtje moesten spelen woensdagmiddag comp zelfs ook de bezoekende partijen geen broodje meer aan kids mee mochten geven etc. wat een ramp
daar heeft ons bestuur wel van opgestoken. voorbeeldje van hoe het niet moet
Hmm volgens mij zuigt ze dat voor ee gedeelte uit haar duim. Bij jong oranje zit je alleen als je kans hebt om internationaal te gaan spelen. Als je dan 15 bent en nog niet lang tennist, kan ik me niet voorstellen dat ze je daar in zetten. Aangezien de meeste van die meiden dan al internationale toernooien spelen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:54 schreef senswal het volgende:
[..]
Nee ze was 15 of 16. Maar ze tenniste net een jaar en had volgens mij alleen nog maar competitie gespeeld. Ik vroeg dus met grote verbazing hoe ze dan bij Jong Oranje kon spelen. Maar volgens haar zagen ze iets in haar ofzo?
Ik vond haar nou niet echt denderend spelen, ze was niet super slecht ofzo maar niet dat je zegt van daar zit een talent in.
Kan ook niet. Als je in Jong Oranje zit ben je echt geen 9, dan ben je als 15-jarige nu al 3 of 4.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm volgens mij zuigt ze dat voor ee gedeelte uit haar duim. Bij jong oranje zit je alleen als je kans hebt om internationaal te gaan spelen. Als je dan 15 bent en nog niet lang tennist, kan ik me niet voorstellen dat ze je daar in zetten. Aangezien de meeste van die meiden dan al internationale toernooien spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |