abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78801160
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:09 schreef de_boswachter het volgende:
Oh. Ik ben de slechtste tennisser van de bij de bond aangesloten Fokkers zo blijkt
Nee hoor,
Het kan nog lager:

Enkel rating 8,9999
Dubbel rating 8,703

Nog nooit een Single voor het DSS gespeeld.
Bij de Dubbels speel ik altijd tegen mensen die tegen mij hun seizoenpiek hebben.
grr

Dit voorjaar maar eens beter.
Ik ben er klaar voor.
Ik heb de hele winter gemiddeld 4x per week binnen op tapijt gespeeld.

Alleen moeten we uit elke keer op kunstgras. Bah!
pi_78825761
Het was de bedoeling om 4e klasse heren te gaan spelen op zondag. Dat stond vast, maar door bezettingsproblemen speel ik dit jaar opnieuw 4e klasse gemengd. Vorig jaar vanaf speeldag 3 daar ingevallen wegens blessures, nu dus het hele jaar. Vorig jaar zijn we kansloos gedegradeerd, en won ik zelf geen enkele pot tegen de 3-tjes en 4-tjes aangezien ik net pas weer begonnen was met tennissen. Maar doordat het 3e kampioen werd en promoveerde naar de 4e klasse, nu weer een kans in de 4e klasse. Nu dus de opdracht om minstens één wedstrijd te winnen

Spelen 4x thuis en 3x uit. Dat wel gelukkig.
pi_78826315
LOL.

Blijkt dat we hier Red Court krijgen per direct. Twee gravelbanen blijven nog liggen gelukkig.
Dag gravel

Is gelukkig wel de beste vervanger voor Gravel.
U MAD?
pi_78827190
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:46 schreef de_boswachter het volgende:
LOL.

Blijkt dat we hier Red Court krijgen per direct. Twee gravelbanen blijven nog liggen gelukkig.
Dag gravel

Nog voor de competitie dus? Wat is dat voor vage beslissing
pi_78832452
hoooi ik ben nieuw hier, ratings:
Enkel rating 5,2456
Dubbel rating 5,1441
en ik ga gemengd dubbel 5de klasse spelen, onze club heeft 10 mooie gravelbanen dus de titel trok me wel aan .
pi_78841950
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nog voor de competitie dus? Wat is dat voor vage beslissing
Gemeenteraadsverkiezingen. Dus het potje met geld zal wel op gemoeten hebben
U MAD?
  zondag 7 maart 2010 @ 15:52:18 #157
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_78849476
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:46 schreef de_boswachter het volgende:
LOL.

Dag gravel

Hebben hier ook Red Court liggen. Ben er persoonlijk geen fan van, omdat je echt dikke stront potten krijgt
pi_78852628
Hoezo?
U MAD?
  zondag 7 maart 2010 @ 18:28:37 #159
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_78854608
Veels te traag spel, ballen die niet hoog stuiteren. Een graadje erger dan Gravel moet ik zeggen. ( Kan ook aan de club liggen, omdat hier extreem veel zand of hoe je het ook mag noemen ligt. )
pi_78858330
Trage banen
U MAD?
  zondag 7 maart 2010 @ 21:02:01 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78861818
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Gemeenteraadsverkiezingen. Dus het potje met geld zal wel op gemoeten hebben
Mja of ze hebben bedacht dat het goedkoper is
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_78865143
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja of ze hebben bedacht dat het goedkoper is
Tuurlijk zal dat op lange termijn meegespeeld hebben.
U MAD?
pi_79049011
Maandagavond mijn eerste officiële wedstrijd in het nieuwe seizoen, enkel in de heren 6 op het ku(ns)tgras van de studententennisvereniging van Utrecht (waar ik zelf ook speel). Heb er zin in, ben goed in vorm de laatste weken, dus ik hoop een paar rondes mee te kunnen pakken .
pi_79050295
Heeft Utrecht een studententennis?

Oeh, ik mag maandag eerste wedstrijd clubkampioenschappen, heftig! Want moet meteen tegen een vervelende outsider en dat terwijl ik toch zelf kansen zou kunnen maken
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:40:10 #165
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79050652
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:30 schreef Norrage het volgende:
Heeft Utrecht een studententennis?
De uithof
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_79050803
Ik bedoelde vooral: worden ze erkend als studententennis?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:44:19 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79050813
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Tuurlijk zal dat op lange termijn meegespeeld hebben.
Mja. Wat over het algemeen gewoon betekent dat ze het onderhoud laten versloffen. Zoveel goedkoper dan gravel is het niet. Alleen het groot onderhoud (wat veel duurder is dan bij gravel) doen de meeste clubs niet, of veel te weinig. Dan is het nogal logisch dat het goedkoper is ja.
Het wordt zo weinig gedaan dat er volgens mij veel clubs zijn die het niet eens weten.

Het klein onderhoud is wel veel minder en je hoeft geen persoon in dienst te hebben die alles onderhoud. Of in ieder geval niet op full-time basis. Bij een drukke gravel vereniging is de groundsman (mits hij zijn werk goed doet) per dag een half uur per baan bezig om te onderhouden. Als hij zijn werk goed doet tenminste.
Dat betekent wel dat bij een vereniging met 10 banen de groundsman 5 uur bezig is met de banen alleen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:45:36 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79050849
Ik heb eens even naar de andere verenigingen gekegen. Als ik de indelingen op de sites kon vinden natuurlijk.

Er zit 1 vereniging tussen met 2 6jes en verder alleen maar 7tjes
De rest zijn het alleen maar 3tjes 4tjes en wat 5jes.

Of ze moeten heel goed zijn zonder dat ze de speelsterkte er voor hebben, maar wat doe je die 7tjes aan

Je zal sowieso maar van zo'n gast verliezen. Dan kun je je rating wel vergeten. Zo hard gewerkt om hem in ieder geval in het positieve gedeelte van de 5 te krijgen (4.8), verlies je 1 partij, daar gaat je rating (uitgerekend sta ik dan gelijk op 5.1. Gaat best hard dan
pi_79053224
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Maandagavond mijn eerste officiële wedstrijd in het nieuwe seizoen, enkel in de heren 6 op het ku(ns)tgras van de studententennisvereniging van Utrecht (waar ik zelf ook speel). Heb er zin in, ben goed in vorm de laatste weken, dus ik hoop een paar rondes mee te kunnen pakken .
Ik mag zondagochtend om 9 uur Benieuwd hoe het gaat, eerste wedstrijd in de HE7 na een vervelende blessure vorig jaar.
pi_79053467
Ik heb ook maar eens even onze eerste tegenstander in de 4e klasse bekeken.

Is te doen
U MAD?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:45:49 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79053554
Stond ik vorige week super relaxt te ballen met de training. Een 4tje heel makkelijk aan de kant gezet.
Zegt de trainer tegen me dat ik op een goed niveau 3 stond te tennissen. Ok het ging ook wel erg lekker. Een beetje zoals ik 5 jaar geleden tenniste.

Deze week echt geen bal geraakt en tegen dat zelfde 4tje met 5-1 verloren op de training. Ik ben weer constant als altijd.
Ook een mogelijkheid. Heel Constant zijn in het niet constant zijn
pi_79060585
Beste mensen, ik heb echt in geen jaren (lees 10 jaar) meer bij een vereniging getennisd en alleen maar een beetje laf tegen een balletje geslagen.
Nu vroeg ik mij af hoe het niveau in de verschillende klassen is; neem bv een 7e klasse, kan je daarin mee als je er zolang uit geweest bent of word ik dan nog vernederd op de baan?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:32:40 #173
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_79061056
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:23 schreef Repeat het volgende:
Beste mensen, ik heb echt in geen jaren (lees 10 jaar) meer bij een vereniging getennisd en alleen maar een beetje laf tegen een balletje geslagen.
Nu vroeg ik mij af hoe het niveau in de verschillende klassen is; neem bv een 7e klasse, kan je daarin mee als je er zolang uit geweest bent of word ik dan nog vernederd op de baan?
7e klasse is volgens mij het laagste toch? Daar moesten wij in beginen in elk geval
Met een beetje oefenen en een beetje mazzel met je tegenstanders, moet je daar toch wel in kunnen meedraaien als (her)beginner.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:43:35 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79061513
Als het goed is, is 7de klasse zondag gemengd het laagste. Dus daar moet je wel in mee kunnen komen als je een beetje kunt tennissen.
pi_79061677
Ja het is ook het laagste. Maar waar spelen dan de mensen die echt niet kunnen tennissen? Of spelen die gewoon niet?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:13:03 #176
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_79062934
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:44 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb ook maar eens even onze eerste tegenstander in de 4e klasse bekeken.

Is te doen
Hoe kan je specifiek je tegenstanders bekijken? Das me niet helemaal duidelijk.

Gevonden laat maar!
Edit:
Zucht toch niet :p

[ Bericht 2% gewijzigd door Drassss op 12-03-2010 15:18:33 ]
pi_79063856
beetje zoeken op de vereniging van de tegenstander en hun competitieindelingen is hoe ik het meestal doe
pi_79082911
Zojuist me de nieuwe zwarte Babolat schoenen gekocht
Waren sinds vandaag binnen, vette dingetjes
U MAD?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 01:02:13 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79085998
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:47 schreef Repeat het volgende:
Ja het is ook het laagste. Maar waar spelen dan de mensen die echt niet kunnen tennissen? Of spelen die gewoon niet?
Niet op de zondag.
Op mijn oude vereniging was het altijd zo dat ze op vrijdag speelden. Dat was echt puur voor het sociale gebeuren.

Ik weet nog wel dat ze een keer een setje gespeeld hadden en dat ze naar binnen liepen want ze wilden tussendoor even wat drinken. Bestellen ze gewoon een drankje en gaan ze aan een tafeltje zitten. Terwijl het 20:00 was ofzo en er nog 2 wedstrijden achteraan gespeeld moesten worden
pi_79170572
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:44 schreef Norrage het volgende:
Ik bedoelde vooral: worden ze erkend als studententennis?
Jazeker! Het probleem is alleen dat de banen niet van de tennisvereniging zijn maar van een andere instantie. Dus je hoeft niet lid te zijn van TC de Uithof om vrij te tennissen, maar dan kan je ook geen competitie spelen, want dat gaat weer wel vanuit de vereniging. En als je daar lid van wilt worden moet je student zijn... oftewel, het is een studententennisvereniging .
pi_79173522
Zijn Nike Court Mo III beetje goed voor iemand die vrijwel elke dag speelt?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:32:29 #182
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_79200955
7 potten gespeeld, 7 verloren hij gaat lekkerrrrrrr
pi_79201074
Mijn eerste "officiele" (niet voor rating tellende) wedstrijd gewonnen in de stromende regen en storm. Maar het ging wonder boven wonder best goed!
pi_79201270
Nog 25 dagen before kick-off
U MAD?
pi_79202980
Wat voor een grip hebben jullie? Gebruiken jullie altijd overgrips, of van tijd tot tijd een nieuwe basisgrip? Ik twijfel nu een beetje wat ik zal doen. Ik heb jaren gespeeld met overgrips, maar omdat ik vrij snel last heb van zweethanden moest ik ze altijd vrij snel verwisselen voor een nieuwe. Ik moet echt overgrips hebben die het vocht goed opnemen en die gewoon een beetje lang goed blijven, maar ik heb ze nog niet echt gevonden. Afgelopen jaar had ik dus voor het eerst maar eens de overgrip eraf gehaald en mijn basisgrip vervangen voor een echt goede nieuwe, Pacific Supreme Grip, en dat voelt wel een stuk beter aan met bezweette handen. Alleen het probleem is een klein beetje dat dan de gripmaat iets te klein is, terwijl ie met een overgrip precies de goede maat heeft. Wie geeft mij raad , is er een overgrip die echt goed vocht absorbeerd? Ervaringen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:44:45 #186
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_79203396
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Bak_Beest het volgende:
Wat voor een grip hebben jullie? Gebruiken jullie altijd overgrips, of van tijd tot tijd een nieuwe basisgrip? Ik twijfel nu een beetje wat ik zal doen. Ik heb jaren gespeeld met overgrips, maar omdat ik vrij snel last heb van zweethanden moest ik ze altijd vrij snel verwisselen voor een nieuwe. Ik moet echt overgrips hebben die het vocht goed opnemen en die gewoon een beetje lang goed blijven, maar ik heb ze nog niet echt gevonden. Afgelopen jaar had ik dus voor het eerst maar eens de overgrip eraf gehaald en mijn basisgrip vervangen voor een echt goede nieuwe, Pacific Supreme Grip, en dat voelt wel een stuk beter aan met bezweette handen. Alleen het probleem is een klein beetje dat dan de gripmaat iets te klein is, terwijl ie met een overgrip precies de goede maat heeft. Wie geeft mij raad , is er een overgrip die echt goed vocht absorbeerd? Ervaringen?
bij mijn racket hadden ze de grip vergroot, en dan pas de grip zelf er op gezet (de overgrip komt dus zeg maar onder de normale grip)
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_79203534
quote:
Tsja dat is erg persoonlijk. Ik speel altijd met overgrips. Ik heb altijd zo'n plastic bakje waar 60 witte overgrips van Pro's Pro in zitten. Ik vind het altijd erg lekker spelen en vervang ze zo om de twee weken. Maar ik heb ook niet erg last van zweethanden.

Kijk anders even op www.powertennis.nl. Daar hebben ze best wat overgrips en je kan die man altijd mailen als je wat te vragen hebt. Mail hem eens met de vraag welke overgrip hij aan kan raden als je last hebt van zweethanden.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:42 schreef de_boswachter het volgende:
Nog 25 dagen before kick-off
Duurt nog veel te lang. Ook pas over anderhalve week naar buiten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:06:05 #188
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79204234
quote:
Ik gebruik altijd basisgrips. Ik heb het nut van overgrips nooit in gezien. Basisgrips nemen sowieso veel beter vocht op aangezien ze ook dikker zijn.
Daarnaast heb ik geen zin om elke 2 weken me overgripje te vervangen terwijl ik met een basisgrip makkelijk 2 maanden speel. En zoveel duurder zijn ze ook weer niet.
Basisgrips hebben sowieso meestal een beetje lijm waardoor ze beter blijven zitten. Overgrips gaan bij mij soms een beetje glijden. Maar dat kan ook aan mijn gripjes-leg-skills liggen

Ik heb van de week toevallig net een doos met 24 grips besteld
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:07:13 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79204279
Het duurt bij ons ook nog een paar weken. Echt balen want dan kun je net zo goed opnieuw beginnen met je training. Eerst dinsdag natuurlijk nog een training en dan nog ergens in die week proberen te spelen. Meer tijd heb ik echt niet.
Misschien er maar voor zorgen dat ik alleen hoef te dubbelen zondag
pi_79205289
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef Komakie het volgende:
Het duurt bij ons ook nog een paar weken. Echt balen want dan kun je net zo goed opnieuw beginnen met je training. Eerst dinsdag natuurlijk nog een training en dan nog ergens in die week proberen te spelen. Meer tijd heb ik echt niet.
Misschien er maar voor zorgen dat ik alleen hoef te dubbelen zondag
Ik moet de eerste zondag direct drie partijen spelen omdat we maar met twee heren zijn Dus ik moet wel wat meer gaan spelen daarvoor.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:41 #191
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_79205493
quote:
Ik heb nu een Babolat Comfort Woofer Grip gekocht. Absorption is er goed moet ik zeggen.

Ik hockeyde vroeger altijd en daar gebruiken ze van die gele gripjes die goed tegen water kunnen ( waterveld etc ). Misschien is dat een oplossing? Krengen gaan alleen een paar maanden mee en dan is het wel op.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:57:44 #192
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_79208610
Buitentrainingen beginnen hier volgende week of vlak daarna ...

Overgang van tapijt-binnen naar hardcourt-buiten is gelukkig wat beter te maken dan de overgang die velen van jullie maken naar een veel tragere baan

Zin aan, competitie duurt nog veuls te lang
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:59:28 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79208674
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Buitentrainingen beginnen hier volgende week of vlak daarna ...

Overgang van tapijt-binnen naar hardcourt-buiten is gelukkig wat beter te maken dan de overgang die velen van jullie maken naar een veel tragere baan

Zin aan, competitie duurt nog veuls te lang
Naar een langzamere baan maakt het alleen maar makkelijker. Ineens is het voetwerk dan lekker wat makkelijker met dat glijden
Gelukkig train ik de hele winter ook op gravel dus de overgang is er zo goed als niet voor mij
pi_79245925
Gravelbanen met een ballon erover zeker?
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:06:07 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79246376
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:54 schreef Bak_Beest het volgende:
Gravelbanen met een ballon erover zeker?
Jep.

Ik moet zeggen dat het niet alles is, zeker niet de banen zoals ze er in die hal uit zien, maar het is beter dan niets en altijd nog beter dan in de winter buiten op kunstgras of Smash Court spelen.
Een tapijt baan zou ik ook geen problemen mee hebben, maar ik vind dit toch het fijnst
pi_79247412
En Hatseflats, eerste pot gewonnen dit seizoen! Loop nu 1 op 8
pi_79285876
Ik verloor gisteren helaas mijn eerste partij op de Uithof open. Ik moest ook tegen een kerel die wel 6.0 stond maar afgelopen jaar in ranking gedaald was door veel pech in 3 setters, hij speelde 4e klasse heren op zondag daarin altijd 2e single. Ik stond ook echt goed te tennissen, al een paar weken gaat het lekker, maar dan loot je dus zo'n kerel die duidelijk niet in de 6 thuis hoort, maar op basis van een kutjaar daarin mee kan doen. Altijd jammer zoiets.
pi_79286195
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:36 schreef Norrage het volgende:
Mijn eerste "officiele" (niet voor rating tellende) wedstrijd gewonnen in de stromende regen en storm. Maar het ging wonder boven wonder best goed!
Ondanks een lichte pijn in mijn arm ontstaan door de omstandigheden van maandag, gister mijn 2e pot gewonnen. Hoefde er niet veel voor te doen want mijn tegenstander (waar ik vaak samen mee speel) faalde aanzienlijk. Bezweken onder de druk van tegen een goede vriend 'moeten' winnen denk ik
pi_79288299
CK gehad deze week, eerste wedstrijd in een slopende driesetter gewonnen, laatste set pas goed gespeeld. Kwartfinale de dag erna tegen een trainingspartner, eerste set in de tiebreak verloren ondanks goed spel, tweede set kwam de vermoeidheid van de driesetter er aardig in.
Al met al wel redelijk tevreden over de eerste wedstrijdjes na 2 jaar .
pi_79289057
Haha ik zat zo te kijken, dat zou vast onze CK kunnen zijn En toen had ik de combinatie Lucas/Luckass al snel gemaakt Niet dat ik je ken, maar ik ben Melchior die ook aan de Obvius CK meedoet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')