Puur economisch gezien kost gravel natuurlijk een hoop geld en tijd. Hoe het met de aanleg is weet ik niet, maar de onderhoudskosten zijn bij een smash/hard/frenchcourt vele malen lager. Bovendien kan je op die ondergronden ook in de winter en in minder weer nog redelijk spelen, iets wat op gravel niet gaat.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:12 schreef Chriz2k het volgende:
Het droevige is dat het percentage gravelbanen in Nederland dit jaar voor het eerst onder de 50% ligt: 48,39%, terwijl dit vorig jaar nog op 50,3% lag. Kunstgras vindt men momenteel op 31,92% van alle banen.
Dat is het probleem inderdaad, maar je zou zeggen dat er op elke club wel (gepensioneerde) liefhebbers zijn die de banen willen onderhouden. Je kunt trouwens ook een verwarmingssysteem aanleggen waardoor de banen het hele jaar bespeelbaar zijn, ik denk dat veel clubs dat niet eens weten. Die kosten haal je er op de lange termijn makkelijk uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Puur economisch gezien kost gravel natuurlijk een hoop geld en tijd. Hoe het met de aanleg is weet ik niet, maar de onderhoudskosten zijn bij een smash/hard/frenchcourt vele malen lager. Bovendien kan je op die ondergronden ook in de winter en in minder weer nog redelijk spelen, iets wat op gravel niet gaat.
Ik ben het wel met je eens dat het droevig is, want niets speelt zo lekker als gravel
Is er al een schema bekend ofzo? Of is dat wat te enthousiastquote:Op zondag 24 januari 2010 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
Dames/Heren
ARE YOU READY
76 dagen before eerste competitiedag
En pas 1x getennist sinds eind September
Nee, maar de indelingen zijn bij ons wel bekend (dat is altijd een hele happening)quote:Op zondag 24 januari 2010 22:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is er al een schema bekend ofzo? Of is dat wat te enthousiast
Lijkt me zo kut he... ingedeelt worden bij mensen die je niet kent/moet.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, maar de indelingen zijn bij ons wel bekend (dat is altijd een hele happening)
Ik vind het altijd juist superleuk om in wisselende teams te worden geplaatst. Zolang de basis een beetje blijft bestaan. Nieuwe mensen een beetje inwijden in een team etc, super gezellig. Ook leuk voor de nieuwe mensen om zo een beetje gemixed te worden met de oude leden.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lijkt me zo kut he... ingedeelt worden bij mensen die je niet kent/moet.
Gelukkig speel ik bij een relatief kleine vereniging en kunnen mensen zich per team opgeven. Kan iedereen lekker tennissen met wie hij/zij dat wil.
Ben jij ICT'er?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist ff in de hal getennist.
Boh wat heb ik ineens meer kracht in de server tov vorig jaar. Komt door fitness
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:11 schreef de_boswachter het volgende:
Hahahahahahaha
Nee. Analfabeet zo te zien wel
Gravel is goedkoper in de aanleg dan kunstgras (of smashcourt). Daarnaast is groot onderhoud bij kunstgras ook duurder.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Puur economisch gezien kost gravel natuurlijk een hoop geld en tijd. Hoe het met de aanleg is weet ik niet, maar de onderhoudskosten zijn bij een smash/hard/frenchcourt vele malen lager. Bovendien kan je op die ondergronden ook in de winter en in minder weer nog redelijk spelen, iets wat op gravel niet gaat.
Ik ben het wel met je eens dat het droevig is, want niets speelt zo lekker als gravel
klinkt zo bekend van de afgelopen 2 ,3 jaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:51 schreef Komakie het volgende:
En elk jaar neem ik me weer voor om te gaan hardlopen aan het begin van het seizoen om de beentjes en het uithoudingsvermogen wat te trainen, maar er komt echt geen fuck van terecht
Dat wordt voor mij vrij makkelijk omdat ik elk jaar gewoon probeer te consoliderenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:52 schreef TheArt het volgende:
Misschien leuk om aan het begin een statistiekje te maken met je huidige rating en de doelen waar je dit seizoen qua rating op uit wilt komen, zodat we aan het einde van het jaar kunnen zien hoe hard gefaald we allemaal hebben (of juist niet).
Leuk idee. Moet wel even iemand een OP in elkaar knutselen (Wiki) die ook aangepast kan worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:52 schreef TheArt het volgende:
Misschien leuk om aan het begin een statistiekje te maken met je huidige rating en de doelen waar je dit seizoen qua rating op uit wilt komen, zodat we aan het einde van het jaar kunnen zien hoe hard gefaald we allemaal hebben (of juist niet).
Kweenie hoor maar gravel is ook overal roodquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:00 schreef Fukjoeman het volgende:
Ik haat echt die 2e baansoortDie kleuren combo is ook overal het zelfde. Ik hou sowieso niet van (kunst)gras, speelt veel te zwaar.
Liefst gewoon gravel ja, vooral in de zomer als het lekker droog is
Ja ik ken dat complex zekerquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien een hele erge noobvraag:
Aangezien ik dit jaar 4e klasse onderafdeling speel en allemaal van die kneuzen tegenover me krijg die alleen maar hoge ballen en lobjes gaan spelen..... hoe kun je hiermee omgaan?
Ik heb daar zo'n bloedhekel aan he, spelen tegen tegenstanders die alles op zeker slaan.
Ik ben dan te snel geneigd om te gaan rammen met als gevolg dat ik van dit soort figuren verlies. Ja echt waar. Aan de ene kant krijg ik het voor elkaar om een schitterende pot te spelen tegen een 6-je en dan nipt te winnen/verliezen, om vervolgens klopt te krijgen van een 8 die totaal geen snelheid in zijn spel legt en mij de fouten laat maken... puur omdat ik me niet kan beheersen en woedend wordt.
Iemand nog meer met dit complex ?
Ook veel ervaring mee gehad, en ook veel wedstrijden tegen verloren. Maar ben ook altijd van mening geweest, dat als je er niet door heen KUNT slaan, je het ook niet verdient te winnen. Je hebt meer in de hand tegen zo'n knakker als dat je je realiseert. Hij serveert niet met een lob, (zo wel, afsmashen) zo niet, dan zijn zwakke kant opzoeken, of diep en recht op de man spelen. Een lob is moeilijker te slaan wanneer je je van de bal moet wegbewegen. Of sla eens een korte bal, lok die man naar het net, en passeer hem, of sla zelf een lob.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien een hele erge noobvraag:
Aangezien ik dit jaar 4e klasse onderafdeling speel en allemaal van die kneuzen tegenover me krijg die alleen maar hoge ballen en lobjes gaan spelen..... hoe kun je hiermee omgaan?
Ik heb daar zo'n bloedhekel aan he, spelen tegen tegenstanders die alles op zeker slaan.
Ik ben dan te snel geneigd om te gaan rammen met als gevolg dat ik van dit soort figuren verlies. Ja echt waar. Aan de ene kant krijg ik het voor elkaar om een schitterende pot te spelen tegen een 6-je en dan nipt te winnen/verliezen, om vervolgens klopt te krijgen van een 8 die totaal geen snelheid in zijn spel legt en mij de fouten laat maken... puur omdat ik me niet kan beheersen en woedend wordt.
Iemand nog meer met dit complex ?
Vooral het opzoeken van de zwakke kant van zo'n persoon vergeten veel mensen. Het blijft toch de basis van het tennis: proberen de zwakke kanten van je tegenstander uit te buiten. Ik had het vorig jaar in de competitie ook. Was net weer begonnen, speelde in een competitie ver onder mijn niveau en moest singelen tegen iemand van 7. Ik stelde me ook in op een kutwedstrijd met allemaal rally's en van die trage kutpunten, ook al moet ik daar normaal doorheen kunnen slaan. Maar de beste man had een hele slechte backhand. Dus alles, maar dan ook alles sloeg ik met een marge van een cm. of 10 a 20 binnen de lijnen, diep op zijn backhand. Resultaat: hele wedstrijd maar 3 punten verloren, waarvan nog eens 2 eigen dubbele fouten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:03 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Ook veel ervaring mee gehad, en ook veel wedstrijden tegen verloren. Maar ben ook altijd van mening geweest, dat als je er niet door heen KUNT slaan, je het ook niet verdient te winnen. Je hebt meer in de hand tegen zo'n knakker als dat je je realiseert. Hij serveert niet met een lob, (zo wel, afsmashen) zo niet, dan zijn zwakke kant opzoeken, of diep en recht op de man spelen. Een lob is moeilijker te slaan wanneer je je van de bal moet wegbewegen. Of sla eens een korte bal, lok die man naar het net, en passeer hem, of sla zelf een lob.
Werk aan je vastheid, zoek een maatje, en ga eens proberen 100 keer die bal te crossen achter elkaar. Eerst een kwartiertje forehand, dan een kwartiertje backhand. Niet proberen het punt te maken, maar gewoon lengte in je slagen houden, en zo vaak mogelijk over slaan.Daarna de ene alles langs de lijn slaan, en de ander alles cross slaan. Zorg dat je basis stabiel is, en dat je daar in geval van nood op terug kan vallen. En dus dat je alle groundstrokes beheerst, forehand cross en langs de lijn, en backhand cross en langs de lijn. Leer je service plaatsen en varieren. Denk om je voetenwerk, zorg dat je ten alle tijden goed voor de bal staat. Tennis is heel veel bewegen en voetenwerk.
Enne last but not least, laat je niet gek maken, probeer je te beheersen, en laat de tegenstander nooit merken dat je gek word van zijn spelletje. Dan staat hij elke game al met 15-0 voor.
nog 62 dagen tot de 1ste speeldagquote:Op maandag 15 februari 2010 21:18 schreef de_boswachter het volgende:
Nog 54 dagen tot de 1ste speeldag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |