Obviusquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:48 schreef Norrage het volgende:
Haha ik zat zo te kijken, dat zou vast onze CK kunnen zijnEn toen had ik de combinatie Lucas/Luckass al snel gemaakt
Niet dat ik je ken, maar ik ben Melchior die ook aan de Obvius CK meedoet
oh je moet tegen de gast mixen waar ik van verloren hebquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:50 schreef luckass het volgende:
[..]
Obvius.
Je staat ze netjes weg te tikken zie ik.
De Uithof Openquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:17 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik verloor gisteren helaas mijn eerste partij op de Uithof open. Ik moest ook tegen een kerel die wel 6.0 stond maar afgelopen jaar in ranking gedaald was door veel pech in 3 setters, hij speelde 4e klasse heren op zondag daarin altijd 2e single. Ik stond ook echt goed te tennissen, al een paar weken gaat het lekker, maar dan loot je dus zo'n kerel die duidelijk niet in de 6 thuis hoort, maar op basis van een kutjaar daarin mee kan doen. Altijd jammer zoiets.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:56 schreef de_boswachter het volgende:
LOVE IS IN THE AIR HIER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FIE WIEW !
![]()
![]()
![]()
Ik volg hem ook nietquote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:56 schreef de_boswachter het volgende:
LOVE IS IN THE AIR HIER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FIE WIEW !
![]()
![]()
![]()
Ja die banen zijn ook verschrikkelijk, onderhoud wordt gewoon echt niet gedaan daar. Maarja, ik speel er de hele winter op, dus ik ben het onderhand wel gewend. Totdat de gravelbanen weer open gaan, dan weet ik weer wat ik de hele winter gemist heb... gravelquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Uithof Open
Verschrikkelijk om op die banen te moeten spelen. Of zijn ze inmiddels vervangen? Ik heb daar een paar jaar geleden competitie gespeeld op een paar helemaal afgeragde kunstgras banen. Duidelijk voorbeeld van dat verenigingen kunstgras nemen voor minder onderhoud en er dan gelijk maar helemaal niets meer aan doen.
Ik snap niet waarom zo iemand in de 6 gaat spelen. Dan is de kans dat je weer wat hoger komt ook een stuk kleiner. Toen ik 6 werd door net zo'n soort situatie ben ik alleen maar 5 en 4 toernooien gaan spelen. Toen was ik zo weer 5. Vorig seizoen was ik zomaar bijna weer 4
Toch grappig dat als je weinig wedstrijden speelt 1 of 2 wedstrijden er voor kunnen zorgen of je van speelsterkte veranderd of niet
Hij wil denk ik tennisbonnen hebben om nieuwe trainingsballen te kopen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:13 schreef Bak_Beest het volgende:
[..].
[..]
Ja die banen zijn ook verschrikkelijk, onderhoud wordt gewoon echt niet gedaan daar. Maarja, ik speel er de hele winter op, dus ik ben het onderhand wel gewend. Totdat de gravelbanen weer open gaan, dan weet ik weer wat ik de hele winter gemist heb... gravel![]()
.
Die gast had zich trouwens ook voor de 5 ingeschreven maar was daar uitgeloot. Prima, hij mag in de kwartfinale tegen de nummer 1 geplaatst, die een actuele ranking van 4.5 heeft, een jeugdspeler (15/16 ofzo geloof ik) die al 2 toernooitjes dit jaar goed afsloot blijkbaar. Maar dat gaat dan ook weer meedoen in de 6
, ik snap het echt niet.
Echt he :p Ik vind het altijd wel handig als ik iets win. Kan ik daar mooi een paar ballen van kopen en kan ik weer een seizoen vooruit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Komakie het volgende:
Alleen voor het prijzengeld gaan. Alsof het ooit nog wat met je wordt als je op je 15de nog in de 6 speelt
Sommigen denken (vaak nog aangespoord door de ouders ook) dat het echt nog kan. 3 keer per week trainen bij een tennisschool en in het weekend toernooitje onderling spelen. Dan ook nog eens toernooien. Hoe erg is dat
hihi, nou maandag ging wel goed. Gister ging mijn oud-teamgenoot + commissiegenoot alleen maar dubbele fouten slaan, dus dat lag niet aan mij. Maar nu waarschijnlijk tegen de #1. Moest vorig jaar ook tegen hem in de halve finale maar toen moest ik een walkover gevenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:50 schreef luckass het volgende:
[..]
Obvius.
Je staat ze netjes weg te tikken zie ik.
Inderdaad erg slecht onderhouden banen. Heb zelf zondagmorgen gespeeld in de HE7. Dacht dat ik weer redelijk hersteld was van een langlopende blessure (mei vorig jaar zweepslag gehad), Maar kreeg toch weer last halverwege de 3e set. Durfde geen sprint meer aan te zetten en kreeg later ook nog kramp in mijn tenen. Gelukkig wel de partij uit kunnen spelen met winst. Toen zou ik dus de dag erna (maandag) de volgende partij moeten spelen, maar had na de enkel van zondag ook nog moeten dubbelen in de wintercompetitie, dus was redelijk gesloopt. Gelukkig is die verplaatst naar vanavond, jammer is alleen dat ik ervoor nog een dubbel moet spelen. Dus waarschijnlijk ga ik de enkel een walkover geven of in het gunstigste geval een opgave doenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:13 schreef Bak_Beest het volgende:
Ja die banen zijn ook verschrikkelijk, onderhoud wordt gewoon echt niet gedaan daar. Maarja, ik speel er de hele winter op, dus ik ben het onderhand wel gewend. Totdat de gravelbanen weer open gaan, dan weet ik weer wat ik de hele winter gemist heb... gravel![]()
.
Die gast had zich trouwens ook voor de 5 ingeschreven maar was daar uitgeloot. Prima, hij mag in de kwartfinale tegen de nummer 1 geplaatst, die een actuele ranking van 4.5 heeft, een jeugdspeler (15/16 ofzo geloof ik) die al 2 toernooitjes dit jaar goed afsloot blijkbaar. Maar dat gaat dan ook weer meedoen in de 6
, ik snap het echt niet.
Veel drinken en wat rekken vooraf ( ook erna nog even! )quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Inderdaad erg slecht onderhouden banen. Heb zelf zondagmorgen gespeeld in de HE7. Dacht dat ik weer redelijk hersteld was van een langlopende blessure (mei vorig jaar zweepslag gehad), Maar kreeg toch weer last halverwege de 3e set. Durfde geen sprint meer aan te zetten en kreeg later ook nog kramp in mijn tenen. Gelukkig wel de partij uit kunnen spelen met winst. Toen zou ik dus de dag erna (maandag) de volgende partij moeten spelen, maar had na de enkel van zondag ook nog moeten dubbelen in de wintercompetitie, dus was redelijk gesloopt. Gelukkig is die verplaatst naar vanavond, jammer is alleen dat ik ervoor nog een dubbel moet spelen. Dus waarschijnlijk ga ik de enkel een walkover geven of in het gunstigste geval een opgave doen(Of gewoon heel snel winnen als mijn "alles of niets/korte punten"-tactiek gaat lopen
Heeft er iemand nog tips om te voorkomen dat je kramp in je kuiten krijgt? Daar is die zweepslag namelijk ook door gekomen.
Wat ik zelf al heb ondernomen is een podoloog bezoeken en een fysiotherapeut. Resultaat was steunzooltjes en oefeningen om mijn (blijkbaar vrij korte) kuitspieren te rekken en te trainen. Ook heb ik van die gel hakjes in mijn schoenen, waardoor je je kuitspier niet zo ver hoeft te strekken.
Dat doe ik al, mag helaas niet baten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
Veel drinken en wat rekken vooraf ( ook erna nog even! )
Er is geen officiele datum voor, wel is het zo dat de meeste clubs met gravelbanen daar in de winter niet op spelen ivm vorst etc. En die banen moeten voor het begin van het seizoen weer onderhoud hebben (meestal een stukje van de toplaag eraf halen en vernieuwen). Dat gebeurt pas als de vorst uit de grond is, maar wel voor de start van de competitie (begin april). Het komt er dus op neer dat het gravelseizoen vlak voor de competitie start bij de meeste clubs.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:41 schreef senswal het volgende:
Is er een officiele datum dat de buitenbanen (gravel) open mogen/gaan?
Ik ging laatst in een opwelling naar de banen, zo van mij houden ze toch niet tegen.
Kom je daar aan, grote container gravel, met de netten erlangs en de lijnen opgerold
Bij de meeste clubs is het altijd het laatste weekend van maart.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:46 schreef Komakie het volgende:
In principe is er altijd de seizoensopening die meestal in het eerste weekend van april of het laatste weekend van maart valt.
Volgens mij luistert het niet zo heel nauw, maar volgens mij zijn er wel enige richtlijnen aan verbonden.
Dat sowiesoquote:
Ik heb hier in de zomer ook last van, ondanks dat ik erg veel drink voor een wedstrijd. Vooral op warme dagen kan de kramp in mijn onderarm of teen schieten en daardoor heb ik afgelopen jaar al een paar keer een bijna gewonnen pot toch nog verlorenquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Heeft er iemand nog tips om te voorkomen dat je kramp in je kuiten krijgt? Daar is die zweepslag namelijk ook door gekomen.
Wat ik zelf al heb ondernomen is een podoloog bezoeken en een fysiotherapeut. Resultaat was steunzooltjes en oefeningen om mijn (blijkbaar vrij korte) kuitspieren te rekken en te trainen. Ook heb ik van die gel hakjes in mijn schoenen, waardoor je je kuitspier niet zo ver hoeft te strekken.
Om te beginnen al een goede warming-up uiteraard.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef kleinelievewolff het volgende:
Dat ís mijn warming-upquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Om te beginnen al een goede warming-up uiteraard.
Als ik zie hoeveel mensen de baan opgaan en dan zonder ook maar enige rek en strek vol gaan meppen..... ongelofelijk. En meestal zijn dat ook nog eens de personen die een "leuke opmerking" maken als je zelf staat te rekken&strekken.
Bij fitness is dat ook. Van die gastjes die koud, zonder enige beweging al met 2 halters van 12 KG elk gaan lopen duwen. Echt. Die gun ik een peesafscheuring.
Moet je het eens voor de grap met de eerste de beste fysio over hebben, denk dat hij je wel kan overtuigen om te rekken en strekken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat ís mijn warming-up
Ik doe het eigenlijk ook nooit, rekken en/of strekken. Al zal ik dat vooral de eerste keer wel moeten bekopen met een flinke pot spierpijn in de avond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |