Ik doe er niet zo veel aan, behalve olie en koelvloeistof bijvullen en af en toe wassen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:11 schreef 2cv het volgende:
Zo, OP aangepast.
Knox, waarom heb jij geen topic over jouw BX ? Het zijn en blijven tenslotte rijdende projecten.
Ja, in de schuur zekerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn Visa blijft toch een grotere babe magnet hoor
Ik zou hem inbouwen op je motorkap, da's pas stoerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef 2cv het volgende:
Ik weet het oude lijstje niet meerDaarbij ben ik een aantal zaken vergeten. En vergeten dingen zijn schijnbaar minder belangrijk
Maar wat ik mij nu herinner is het volgende:
- Reservewielrek vervangen
- Reservewielrekhaak vervangen
- Sierstrips aanbrengen/recht hangen
Ben je bereid naar Leeuwarden te gaan ?quote:Op donderdag 26 november 2009 07:49 schreef Erasmo het volgende:
Nu opzoek naar die monteur om daar mijn eend te laten keuren, als ie zelfs een bx in één keer doorlaat....
Dankjequote:
Heb je al een datum ?quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:46 schreef Erasmo het volgende:
M'n nieuwe wordt met APK afgeleverd dus het duurt nog even voor ze weer mag.
Ik zal mijn BX eens bovenop je hoofd parkerenquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:35 schreef mighty_myte het volgende:
fuck die rotte BX van je, die wijven zijn lekker!
meer pics van die chica's, 2CV!
Hopelijk tussen kerst en de jaarwisseling.quote:
Heb je geen Haynes van de BX? Als ik het zo snel google zit er een pakking tussen...quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vandaag met het kreng bezig geweest. Slangetjes er uit, draadjes aan de kant, koppelingsspul aan de kant (hefboom er even uit geschroefd), startmotor er af, olievulpijp gedemonteerd, alles schoon gemaakt, olievulpijp goed terug gezet (waarschijnlijk zat die er niet ver genoeg op), slangetjes weer aangesloten op de olievulpijp, startmotor terug gezet, koppelingsspul terug, slangetjes terug en klaar. Even naar en wasbox gereden om de vette troep van het blok af te spuiten en gelijk de rest van het ding maar even schoon te blazen (de limonadesirooptroep van een jaar terug is er nu ook af), en een klein rondje rijden (pa was chauffeur). Thuis even gekeken of er nu nog oliesporen te vinden zijn en ... helaas. Dat tyfusding lekt dus nog steeds olie. Heeft iemand enig idee of er iets van een ringetje tussen de olievulpijp en het blok hoort ? Want dat zit er nu niet. Ik was/ben namelijk in de veronderstelling dat het gewoon 'koud' op elkaar zit. Als er geen ringetje tussen hoort dan denk ik dat ik het met kit vast ga zetten. Want dit is niks.
Jij en alle PTA-lezers.quote:Op zondag 13 december 2009 20:20 schreef 2cv het volgende:
Ik begin nu echt een beetje moe te worden van die rot-BX.
Een complete Lada 111 kopen voor 1 ruitje vind ik ook weer wat overdreven.quote:
Je hoeft dit topic niet te openen hoor.quote:
Ondanks alle gebreken blijft dat ding maar rijden. Restecpa!quote:
Tectyl en olie jongen, gaan die roestbakken van een BX tenminste niet zo snel stukquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:06 schreef Turquaz52 het volgende:
Bahhh wat is de onderkant van je auto vies![]()
![]()
Damn, hoe kun je daarmee leven..??!!
Om maar even te nerden: BX-en staan juist bekend om hun bestandheid tegen roest.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:05 schreef oshiro het volgende:
Bah 2CV, dat soort dingen schiet weer niet op...
Tectyl en olie jongen, gaan die roestbakken van een BX tenminste niet zo snel stuk
Beter gezegd: bijna elke auto uit die tijd is bagger. De ene nog erger dan de ander.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Om maar even te nerden: BX-en staan juist bekend om hun bestandheid tegen roest.
Kom daar maar eens om bij een Duitse auto uit dezelfde tijd.
-kleine update over mijn verwarming: kraantje staat nu open, dus verwarming doet het weer. Wel altijd op vol vermogen, dus ik rijd nu rond in een Franse sauna.-
Boeiend. Moet je echt niet weg gaan zitten halen, roest die bende NOG harder.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat is meerendeels olie als je die 2x2cm tectiel niet mee rekent..
M'n oude Renault lekte ook, elke keer was het weer vol schaam wegrijden omdat er een zwarte vlek onder die auto vandaan kwam...quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:55 schreef Garbageman het volgende:
Krukaskeerring heb ik ook gehad met mijn BX. Het is wél het behoud van je auto qua roestpreventieAlleen onhandig dat je steeds een stuk karton onder de auto moet leggen als je ergens parkeert. Bij mij was die aan de zijde van de versnellingsbak lek, gelijk de koppeling vervangen, en kijk ook eens naar je aandrijfas keerringen.
Helaas moet ik je mededelen dat Criezel 2 helaas van dat soort overbodige electronische meuk is voorzienquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:44 schreef Garbageman het volgende:
Héé 2Cv, had je al centrale deurvergrendeling?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:01 schreef 2cv het volgende:
Subframe omgeruild voor een ander en gemonteerd. Alleen nog 'even' alle leidingen en stangen van de hoogteregelaar aansluiten + afstellen, stuurhuis er op, alle moeren en bouten op het juiste moment vast draaien en de wielen er op.
lekke octopus is gerepareerd met een stukje remleiding. Er stroomt niet veel LHM door en ook niet onder grote druk, dus er is een kansje dat mijn reparatie geslaagd is.
Ach ja, die brander was 't 'm inderdaad. Ach, 't scheelt je nu in ieder geval het apart vervangen van de fusee's, kan ook een teringklusje zijn. Als mijn fusee's ook moeten worden vervangen, haal ik wel gewoon nieuwe draagarmenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:34 schreef 2cv het volgende:
Door hoge temperaturen kan de structuur van staal veranderen waardoor het andere (ongewenste!) eigenschappen heeft. Met draagarmen neem ik geen risico's, die gaan dan weg.
Bij een BX kan je het breekijzer tussen de stuurarm (stevig ding) en de draagarm zetten, dan zet je nog meer kracht.
Gelijk heb je.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:34 schreef 2cv het volgende:
Door hoge temperaturen kan de structuur van staal veranderen waardoor het andere (ongewenste!) eigenschappen heeft. Met draagarmen neem ik geen risico's, die gaan dan weg.
Bij een BX kan je het breekijzer tussen de stuurarm (stevig ding) en de draagarm zetten, dan zet je nog meer kracht.
Is niet na te gaan aangezien ik vorig jaar nogal in de lappenmand zat. Los daarvan WIL ik het niet eens wetenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:26 schreef mighty_myte het volgende:
Hoeveel procent van de tijd kun je daadwerkelijk rijden? En hoeveel procent van de tijd staat hij stil voor reparaties?
Ik heb een omgebouwde poulytrekker te leen gekregenquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:47 schreef oshiro het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Overigens, als je vaak die kogels niet uit de fusees krijgt, investeer eens in zo'n kogeltrekker. Onwijs simpel ding, en het scheelt zoveel werk
http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_NL/Groep_N/GroepN_01.pdf De onderste 4.
Midlock is goed (specifiek) gereedschap en niet eens zo duur
Ik weet niet precies welke ik zou aanraden. Die 2515 kost iets van 25 euro, denk dat die wel zou moeten passen. Het is natuurlijk geen Renault Master qua formaatquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is niet na te gaan aangezien ik vorig jaar nogal in de lappenmand zat. Los daarvan WIL ik het niet eens wetenLos daarvan: hoeveel uur rijd jij in je auto per week ? Dat valt vaak best mee, ik gok dat ik zelf zo'n 8 uur per week rijd als ik werk heb (en dan neem ik het nog ruim) en als er dan een paar grote reparaties doet komt de verhouding wel vrij dicht op 1:1 te liggen.
[..]
Ik heb een omgebouwde poulytrekker te leen gekregenMaar gereedschap is leuk om te hebben dus het is zeker een optie. Alleen hoe duur is 'niet zo duur' ongeveer ? En welke zou jij aanraden ?
Hmmm, dat is een verhouding waar ik geen genoegen mee zou nemen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is niet na te gaan aangezien ik vorig jaar nogal in de lappenmand zat. Los daarvan WIL ik het niet eens wetenLos daarvan: hoeveel uur rijd jij in je auto per week ? Dat valt vaak best mee, ik gok dat ik zelf zo'n 8 uur per week rijd als ik werk heb (en dan neem ik het nog ruim) en als er dan een paar grote reparaties doet komt de verhouding wel vrij dicht op 1:1 te liggen.
[..]
Bij m'n Renault zit elke fuseekogel ook met een plaatje met 3 bouten vast in de draagarmen. Dus als ik de fusees los wil hebben dan haal ik ze er met kogel en al vanaf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:28 schreef 2cv het volgende:
Ik zie nu pas dat dat stuurkogeltrekkers zijn en geen fuseekogeltrekkers. Maar theoretisch (!) zou de fuseekogel ook niet zo gruwelijk vast moeten zitten.
Dat betwijfel ik. Want dat kost veel meer dan de paar 100(0)¤ die ik er nu in steek.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:42 schreef oshiro het volgende:
Snelheidsmeter.... dikke kans dat het je kabel is, was bij ons ook
Je hebt er geen geluk mee! Je kan hem bijna voor al die moeite die hij nu kost compleet laten strippen, stralen, spuiten en technisch helemaal laten reviseren
Is dit een verkapte Alexxxx-je-kunt-hier-wel-aan-je-Niva-klussen post?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:23 schreef 2cv het volgende:
Ik heb 2 flinke oprijbokken gekocht waar je zonder nerveus te worden ook best wel een dikke 4x4 op kan parkeren.
Nee maar wel in een zeepkist..?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:24 schreef 2cv het volgende:
Je denkt toch niet dat ik mooi VDO spul in een barrel als een BX ga zetten ?
Psst, stiekum heeft Turkie dat spul helemaal niet/wil hij het toch zelf gebruiken en vind ie dit een mooie smoes om onder de deal uit te komenquote:
Oehquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:07 schreef 2cv het volgende:
![]()
Affijn, morgen maar eens kijken of ik Xenon-koplampen in mijn dubbele koplampen kan proppen. Klik hier voor de foto's.
Nee want als het niet past ofzo dan was het lakken zo zinloosquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:12 schreef Erasmo het volgende:
Beter dat je eerst kijkt of je er wat witte lak over kan proppen
echt niet, 35 euro de stukquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:57 schreef oshiro het volgende:
[..]
Psst, stiekum heeft Turkie dat spul helemaal niet/wil hij het toch zelf gebruiken en vind ie dit een mooie smoes om onder de deal uit te komen
Of een Berlingoquote:Op zondag 7 februari 2010 15:42 schreef Erasmo het volgende:
Is anders een Xsara of Xantia niet wat voor jou?
De lampen die ik nu heb zijn van een BMW. Er moet alleen nog 'even' Xenon in.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Is zo een aftermarket BMW unit met Angeleyes niet om te bouwen naar BX-Moirette inbouw?
Ziet er uit als een tuinhuisje, rijdt als een tuinhuisje. Het is praktisch, maar verderquote:
Toen ik nog koerier was hadden we ze ook en ik vond ze best prima rijden. En met een 2.0 HDI blok zijn het best snelle tuinhuisjes.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ziet er uit als een tuinhuisje, rijdt als een tuinhuisje. Het is praktisch, maar verder
tuurlijk wel.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:53 schreef 2cv het volgende:
En voor meerdere dempers heb ik geen ruimte onder Criezel
Onder een BX heb je weinig ruimte hoor. Of je moet vrij kritieke delen weg slijpenquote:
lijkt me sterk.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef oshiro het volgende:
[..]
Onder een BX heb je weinig ruimte hoor. Of je moet vrij kritieke delen weg slijpen.
Je bent ervan op de hoogte dat de BX zo een sjiek hendig veersysteem heeft en dat-ie dus soms, als je een tijd niet rijdt, zo ongeveer met de bodemplaat op de straat ligt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:10 schreef Turquaz52 het volgende:
lijkt me sterk.
Yes.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat de BX zo een sjiek hendig veersysteem heeft en dat-ie dus soms, als je een tijd niet rijdt, zo ongeveer met de bodemplaat op de straat ligt?
Je gokt maar wat, maar ik vergeef het je.quote:
Godallemachtig manquote:
Dat jullie serieus op hem ingaan, iedereen in PTA weet toch dat hij zelfs de sterkste auto's kapot krijgt.quote:
Tsja, ik ben gewoon hoopvol dat er nog een beetje verstand in geslagen kan worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat jullie serieus op hem ingaan, iedereen in PTA weet toch dat hij zelfs de sterkste auto's kapot krijgt.
Ik weet nog van onze BX dat het ook zo zat, en daar was idd 0 ruimtequote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:02 schreef 2cv het volgende:
Turq, als ik weer eens onder Criezel lig zal ik eens kijken, maar ik ben er voor 99% zeker van dat het niet past. Er gaat van de motor een lange rechte pijp onder het midden van de auto naar achter. Die pijp maakt wat bochten en komt zo uit op een demper (1e demper) die dwars onder de auto hangt, voor het reservewiel. Uit die demper komt weer en pijp en die gaat naar de 2e demper welke in de lengterichting (nouja, ongeveer in de lengterichting) onder de auto hangt, naast het reservewiel. Na die demper komt nog een stukje pijp en that's it.
In het stuk van de motor naar d e eerste demper is geen ruimte voor extra dempers (tenzij het dempers worden van een brommer ofzo, maar ik denk dat ik dan ietsje teveel tegendruk ga hebben) en in de buurt waar de orginele dempers zitten is ook niet veel ruimte meer, tenzij ik een totaal ander, custom made uitlaat systeem er onder hang met zowel links als rechts naast het reservewiel een demper hang.
Dan laat je je uitlaat gewoon langs je dorpels lopen en hang je de demper aan de achterste wielkast.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:37 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik weet nog van onze BX dat het ook zo zat, en daar was idd 0 ruimte. Die bak hangt ook al zo laag bij de grond.
Op zich een heel goed puntquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:22 schreef RealZeus het volgende:
Misschien een hele rare vraag, maar waarom hang je er niet gewoon dempers van een diesel onder?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat jullie serieus op hem ingaan, iedereen in PTA weet toch dat hij zelfs de sterkste auto's kapot krijgt.
Heb je het nou over die babes?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:04 schreef 2cv het volgende:
Zou kunnen hoor. De pijpdiameter is in elk geval anders
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
3x over de kop, zware lantaarnpaal vermorzeld en verbogen, auto heeft deukje op dak, deukje links achter, bumper achter hangt los, voorfront kapot, radiator lek, zijschermen gedeukt en auto starte direct maar zat vast.
Ik heb het geprobeerd, maar nee. Niet kapot.
Nee, over de stukken aan elkaar gelaste uitlaat die onder mijn barrel hangen.quote:
Ben ik ook, heb maar 1 schrammetje en de dames die in me auto zaten waarvan 1 zonder gordel om (tevens model) had niks en de andere had wel gordel en had ook niks.quote:
Trek niet zo'n snelle conclusies, de deur stond gewoon open..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:14 schreef 2cv het volgende:
Deuk in dak + deur die niet meer sluit = auto stuk. De hele auto is verwrongen.
Volgens mij is dit gewoon een gevalletje total loss en hoe krijg je het ook gewoon weer voor elkaar?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ben ik ook, heb maar 1 schrammetje en de dames die in me auto zaten waarvan 1 zonder gordel om (tevens model) had niks en de andere had wel gordel en had ook niks.
Mijn golfje heeft alleen koppijn:
[ afbeelding ]
Deukje ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
3x over de kop, zware lantaarnpaal vermorzeld en verbogen, auto heeft deukje op dak, deukje links achter, bumper achter hangt los, voorfront kapot, radiator lek, zijschermen gedeukt en auto starte direct maar zat vast.
Ik heb het geprobeerd, maar nee. Niet kapot.
nee man, was een hele vieze bocht waar al meerdere auto's (Zelfs vrachtwagens) over de kop zijn gegaan..quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:01 schreef Koepert het volgende:
Mijn god TurQ hoe de fok krijg je dat voor elkaar![]()
Leer rijden man... Stoer doen voor die chickies en dan falen?
Gewoon te hard dus.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nee man, was een hele vieze bocht waar al meerdere auto's (Zelfs vrachtwagens) over de kop zijn gegaan..
Ging net van de snelweg af en remde op de motor maar ik kreeg onderstuur, vervolgens haalde ik alles uit de kast zoals remmen, loslaten en koppeling in trappen maar toen gleed me kont uit, ree er mee een heuveltje op en sloeg 3x over de kop en nam een lantaarnpaal mee
Donor ? Waarom ? Ik heb er een gereviseerde brandstofpomp met dito verstuivers op zitten en nieuwe Xantia remmerij. Morgen naar de sloop om een bak sensoren en andere leuke goodies van een GTI af te halen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef Turquaz52 het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)-5-drs-62365011.html
niks voor jou 2CV?![]()
Als donor auto?
Jij zag het gebeuren zeg je?quote:
Weet ik veel ik dacht ik doe eens aardig., voor die prijs had ik iig geen e36 laten liggen ongeacht motor..quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Donor ? Waarom ? Ik heb er een gereviseerde brandstofpomp met dito verstuivers op zitten en nieuwe Xantia remmerij. Morgen naar de sloop om een bak sensoren en andere leuke goodies van een GTI af te halen.
En die gedeukte golf wil ik wel eens op een uitlijnbank zien.
Nee, maar als je weet dat het een kutbocht is doe je juist wat voorzichtiger tenzij jij niet rijdt maar je testosteron. En die laatste wilde natuurlijk even laten zien aan de meisjes hoe hard zo'n oud golfje nog wilde hoeken. Want hoe hard dook je die bocht in?quote:
Ik bedoel het ook niet onaardig. Maar ik heb even de centen niet om het ding op zo'n bank te laten zetten. Helaas.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Weet ik veel ik dacht ik doe eens aardig., voor die prijs had ik iig geen e36 laten liggen ongeacht motor..
En die gedeukte golf mag je best wel op een uitlijnbank zien, als jij alle kosten betaald why not?![]()
Ik wist NIET dat het een kutbocht was, ik hoorde LATERNA PAS dat het een bocht was waar meerderen over de kop zijn gevlogen..quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, maar als je weet dat het een kutbocht is doe je juist wat voorzichtiger tenzij jij niet rijdt maar je testosteron. En die laatste wilde natuurlijk even laten zien aan de meisjes hoe hard zo'n oud golfje nog wilde hoeken. Want hoe hard dook je die bocht in?
Maw te hard door een onbekende bocht... ja... dat is dom..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik wist NIET dat het een kutbocht was, ik hoorde LATERNA PAS dat het een bocht was waar meerderen over de kop zijn gevlogen..![]()
Mijn snelheid was max 70-80.
zucht..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:21 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maw te hard door een onbekende bocht... ja... dat is dom..
Was het zo'n half klaverblad, dat je een hele lange bocht naar rechts maakt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik wist NIET dat het een kutbocht was, ik hoorde LATERNA PAS dat het een bocht was waar meerderen over de kop zijn gevlogen..![]()
Mijn snelheid was max 70-80.
vooral hoeveel tijd....quote:Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef mighty_myte het volgende:
Hoe veel euro heb je al in dat ding geïnvesteerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:05 schreef 2cv het volgende:
Ik wist die boom anders precies zo te raken dat ik geen nieuwe/2e handse onderdelen nodig had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hahahaha, helemaal goed!![]()
LHM-olie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:59 schreef Turquaz52 het volgende:
wat voor spul zit er in de leidingen na die 2 groene ballen (ADALS?)
Hadekaquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:54 schreef Garbageman het volgende:
Als je es in Groningen komt moet je hier eens langs gaan. Ze zijn niet duur, en ze zullen je bix met draaiende motor uitlijnen. En je zal het niet eens hoeven uitleggen
Aan de muur met de kantine hangt een mooie poster met een BX 16V velg
Nee gewoon speciale olie. BX-en hebben geen remvloeistof, en ook geen vacuum-rembekrachtiger overigensquote:
Heb het helemaal over me heen gekregenquote:
Mooi systeem.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:30 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb het helemaal over me heen gekregen![]()
Bah wat stinkt dat ding en wat zit daar voor druk op man, zelfs als de auto een jaar stil heeft gestaan op een ander auto..![]()
Mad 4x4 skillz in de hoogste stand jeweets.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mooi systeem.
Waarom heeft die BX stilgestaan óp een andere auto, trouwens?
Sloop..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mooi systeem.
Waarom heeft die BX stilgestaan óp een andere auto, trouwens?
Ja, staat afhankelijk van de bol een barretje of 20-30 op hequote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sloop..
Moest voor een Xantia 1 leiding demonteren voor een ander Xantia.. Dus beide nippels losgemaakt maar die klote ding ging er niet uitDus ik hard aan trekken ineens pssssssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttttttt en ik lag onder, maar uit shock reactie gelijk achteruitgegaan dus miste wel een groot deel van dat "sap" maar dannog.. [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sloop..
Moest voor een Xantia 1 leiding demonteren voor een ander Xantia.. Dus beide nippels losgemaakt maar die klote ding ging er niet uitDus ik hard aan trekken ineens pssssssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttttttt en ik lag onder, maar uit shock reactie gelijk achteruitgegaan dus miste wel een groot deel van dat "sap" maar dannog.. [ afbeelding ]
Verdubbel dat maar. En dan zit je nog krap.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:59 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ja, staat afhankelijk van de bol een barretje of 20-30 op he
Ze zuigen de reservoirs (carter, remvloeistofpotje, versnellingsbak, etc.) leeg. In het gedeelte van het systeem wat het echte werk doet zit dan nog LHM. Dus in de bollen, in de leidingen en in nog wat andere hydraulische componenten. En die druk blijft er (in theorie) gewoon op staan. In de praktijk lekt de druk meestal wel weg. Maar Turquaz had pech een erg goede Xantia tegen te komen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]Ze horen tegenwoordig toch alle vloeistoffen af te tappen?
Of was het zo'n ouderwetse flikker-alles-maar-op-een-bult sloop?
Je kunt je bollen laten afvullen op 20 tot 30 bar als je van die gereviseerde dingen neemtquote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Verdubbel dat maar. En dan zit je nog krap.
Jij snapt hetquote:
Daarom is het soms best verstandig eerst iets te vragen voor je het losschoeft. Je had serieus gewond kunenn raken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik wist niet eens dat daar druk op zat..
Ik dacht echt dat er iets van 70 bar in die bollen zat hoor. Maar ik laat ook niet dagelijks mijn bollen vullen. Als ik dat wel weer ga doen vraag ik het wel even na.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:03 schreef oshiro het volgende:
[..]
Je kunt je bollen laten afvullen op 20 tot 30 bar als je van die gereviseerde dingen neemt. Dus de retourdruk is bij niet draaiende motor en een hangende wagen (desbetreffende wiel niet op de grond) over het algemeen gelijk aan de boldruk.
Desalniettemin wil je OOK dit niet tegen je aankrijgen. Sowieso raar spul dat lhm.
Even iets anders, maar ook over LHM... 2CV, heb jij wel eens van die blauwe LHM gehoord? Die verkopen ze ook bij Renard geloof ik... Dat schijnt beter te rijden maar er zijn nogal wat discussies over hoe het zich gedraagt in de kou, dat schijnt de viscositeit nogal te beïnvloeden.
hoogste standquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:45 schreef FransDeens het volgende:
2cv: Lig je daar nou gewoon zomaar onder de auto in de hoogste stand, zonder assteunen?
ruil hem inquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:
BX: ramp op wielen. Niet doen.
Als ie laag staat ga ik met de trekhaak over de grond als ik een drempel pakquote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hoogste stand![]()
EN ja die dingen gaan ontiegelijk laag als een Lowrider en MOnstertruck hoog![]()
![]()
Vette uitvinding van Citroen dat wel
Jep.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:45 schreef FransDeens het volgende:
2cv: Lig je daar nou gewoon zomaar onder de auto in de hoogste stand, zonder assteunen?
Geen mens wil het ding hebben.quote:
ik bied 20quote:Op maandag 17 mei 2010 10:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k bied je 1 euro als je hem dan overgiet met benzine en de fik er in steekt
nee... want ik heb al een 205quote:Op maandag 17 mei 2010 23:10 schreef 2cv het volgende:
Oftewel: jullie willen dat ding ook niet hebben. Zie je wel.
denk dat die mannetjes met zo`'nquote:Op maandag 17 mei 2010 23:15 schreef 2cv het volgende:
Nergens voor nodig. Ik heb wel zo'n ding en kan toch niet rijden.
daarom toch maar dat roze pasje halen hequote:Op maandag 17 mei 2010 23:22 schreef 2cv het volgende:
Geloof me, jij kan heel wat rondrijden voordat die mannetjes er achter komen dat jij geen roze pasje hebt. Maar als ze er achter komen ben je nogal het bokje, zeker als ze er achter komen omdat je net schade gereden hebt.
neequote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:14 schreef 2cv het volgende:
Zit er een turbo op ?
staat volgens mij een 205 of een 306 op mp te koop voor 250..quote:
Waarom zou ik?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
staat volgens mij een 205 of een 306 op mp te koop voor 250..
Zou de blok omwisselen.. heb je genoeg reserve onderdelen over..![]()
Ik had één uit 1990 en die had er ook geen last van. Het was alleen meer dat de kleur naar oranje begon te neigen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
en ach voor 450,- mag je ook niet klagen..paar kleine dingetjes die niet goed waren
-
-
+ hij is nog niet Roze gekleurd!( wagen is ooit een keer herspoten vermoeden we )
brandstofpomp en leiding moeten nog..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:19 schreef 2cv het volgende:
Dat heb je allemaal al gefixt ?
doet deze ook.. en dat is een 97erquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik had één uit 1990 en die had er ook geen last van. Het was alleen meer dat de kleur naar oranje begon te neigen.
Onderste lijkt op watertemp (nr 4). Moet ergens in het thermostaathuis gedraaid worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 04:25 schreef 2cv het volgende:
Da's wel handig ja
- Oliedruk
- Koelvloeistoftemperatuur
En verder weet ik het nietOlietemperatuurmeter zit al gemonteerd.
Ik VERMOED ddat sensor 1 een oliedrukmeter is, sensor 2 een temperatuurmeter, sensor 3 een oliedrukschakelaar en sensor 3 ook een temperatuursensor.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:04 schreef oshiro het volgende:
[..]
Onderste lijkt op watertemp (nr 4). Moet ergens in het thermostaathuis gedraaid worden.
2 is ook een tempsensor, maar die lijkt me erg groot. Maar m'n bus heeft ook 2 tempsensors, dikke kans dat er 1 voor een meter/lampje in het dash is (de kleine) en 1 voor de injectiecomputer is (de grote). Dan heb jij aan die ene niks. Of het is een olietempsensor, maar dan doe je er ook niks mee.
1 en 3 zijn allebei druksensors. Dan zal er wel eentje voor oliedruk zijn, maar welke weet ik niet. Er zit ter hoogte van elke kruktap zo'n beetje een olieplug in het blok. Een van die pluggen moet eruit en dan draai je zo'n sensor erin.
Welke is dat en waar staat die ?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
gelukkig is er voor deze BX nog hoop..
* Ou-Tannu weet er 1 die is echt tja.. een statisch object aan het worden...
dr groeit zelfs al mos op
Ik vermoed hetzelfde. En dan denk ik dat nummer 2 een temperatuurmeter is voor de injectiecomputer van de GTi, en 4 een temperatuurmeter/schakelaar is voor het dashboard. Als je de handel aansluit kun je dat met een föhn prima testenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik VERMOED ddat sensor 1 een oliedrukmeter is, sensor 2 een temperatuurmeter, sensor 3 een oliedrukschakelaar en sensor 3 ook een temperatuursensor.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |