Ik doe er niet zo veel aan, behalve olie en koelvloeistof bijvullen en af en toe wassen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:11 schreef 2cv het volgende:
Zo, OP aangepast.
Knox, waarom heb jij geen topic over jouw BX ? Het zijn en blijven tenslotte rijdende projecten.
Ja, in de schuur zekerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn Visa blijft toch een grotere babe magnet hoor
Ik zou hem inbouwen op je motorkap, da's pas stoerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef 2cv het volgende:
Ik weet het oude lijstje niet meerDaarbij ben ik een aantal zaken vergeten. En vergeten dingen zijn schijnbaar minder belangrijk
Maar wat ik mij nu herinner is het volgende:
- Reservewielrek vervangen
- Reservewielrekhaak vervangen
- Sierstrips aanbrengen/recht hangen
Ben je bereid naar Leeuwarden te gaan ?quote:Op donderdag 26 november 2009 07:49 schreef Erasmo het volgende:
Nu opzoek naar die monteur om daar mijn eend te laten keuren, als ie zelfs een bx in één keer doorlaat....
Dankjequote:
Heb je al een datum ?quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:46 schreef Erasmo het volgende:
M'n nieuwe wordt met APK afgeleverd dus het duurt nog even voor ze weer mag.
Ik zal mijn BX eens bovenop je hoofd parkerenquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:35 schreef mighty_myte het volgende:
fuck die rotte BX van je, die wijven zijn lekker!
meer pics van die chica's, 2CV!
Hopelijk tussen kerst en de jaarwisseling.quote:
Heb je geen Haynes van de BX? Als ik het zo snel google zit er een pakking tussen...quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vandaag met het kreng bezig geweest. Slangetjes er uit, draadjes aan de kant, koppelingsspul aan de kant (hefboom er even uit geschroefd), startmotor er af, olievulpijp gedemonteerd, alles schoon gemaakt, olievulpijp goed terug gezet (waarschijnlijk zat die er niet ver genoeg op), slangetjes weer aangesloten op de olievulpijp, startmotor terug gezet, koppelingsspul terug, slangetjes terug en klaar. Even naar en wasbox gereden om de vette troep van het blok af te spuiten en gelijk de rest van het ding maar even schoon te blazen (de limonadesirooptroep van een jaar terug is er nu ook af), en een klein rondje rijden (pa was chauffeur). Thuis even gekeken of er nu nog oliesporen te vinden zijn en ... helaas. Dat tyfusding lekt dus nog steeds olie. Heeft iemand enig idee of er iets van een ringetje tussen de olievulpijp en het blok hoort ? Want dat zit er nu niet. Ik was/ben namelijk in de veronderstelling dat het gewoon 'koud' op elkaar zit. Als er geen ringetje tussen hoort dan denk ik dat ik het met kit vast ga zetten. Want dit is niks.
Jij en alle PTA-lezers.quote:Op zondag 13 december 2009 20:20 schreef 2cv het volgende:
Ik begin nu echt een beetje moe te worden van die rot-BX.
Een complete Lada 111 kopen voor 1 ruitje vind ik ook weer wat overdreven.quote:
Je hoeft dit topic niet te openen hoor.quote:
Ondanks alle gebreken blijft dat ding maar rijden. Restecpa!quote:
Tectyl en olie jongen, gaan die roestbakken van een BX tenminste niet zo snel stukquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:06 schreef Turquaz52 het volgende:
Bahhh wat is de onderkant van je auto vies![]()
![]()
Damn, hoe kun je daarmee leven..??!!
Om maar even te nerden: BX-en staan juist bekend om hun bestandheid tegen roest.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:05 schreef oshiro het volgende:
Bah 2CV, dat soort dingen schiet weer niet op...
Tectyl en olie jongen, gaan die roestbakken van een BX tenminste niet zo snel stuk
Beter gezegd: bijna elke auto uit die tijd is bagger. De ene nog erger dan de ander.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Om maar even te nerden: BX-en staan juist bekend om hun bestandheid tegen roest.
Kom daar maar eens om bij een Duitse auto uit dezelfde tijd.
-kleine update over mijn verwarming: kraantje staat nu open, dus verwarming doet het weer. Wel altijd op vol vermogen, dus ik rijd nu rond in een Franse sauna.-
Boeiend. Moet je echt niet weg gaan zitten halen, roest die bende NOG harder.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat is meerendeels olie als je die 2x2cm tectiel niet mee rekent..
M'n oude Renault lekte ook, elke keer was het weer vol schaam wegrijden omdat er een zwarte vlek onder die auto vandaan kwam...quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:55 schreef Garbageman het volgende:
Krukaskeerring heb ik ook gehad met mijn BX. Het is wél het behoud van je auto qua roestpreventieAlleen onhandig dat je steeds een stuk karton onder de auto moet leggen als je ergens parkeert. Bij mij was die aan de zijde van de versnellingsbak lek, gelijk de koppeling vervangen, en kijk ook eens naar je aandrijfas keerringen.
Helaas moet ik je mededelen dat Criezel 2 helaas van dat soort overbodige electronische meuk is voorzienquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:44 schreef Garbageman het volgende:
Héé 2Cv, had je al centrale deurvergrendeling?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:01 schreef 2cv het volgende:
Subframe omgeruild voor een ander en gemonteerd. Alleen nog 'even' alle leidingen en stangen van de hoogteregelaar aansluiten + afstellen, stuurhuis er op, alle moeren en bouten op het juiste moment vast draaien en de wielen er op.
lekke octopus is gerepareerd met een stukje remleiding. Er stroomt niet veel LHM door en ook niet onder grote druk, dus er is een kansje dat mijn reparatie geslaagd is.
Ach ja, die brander was 't 'm inderdaad. Ach, 't scheelt je nu in ieder geval het apart vervangen van de fusee's, kan ook een teringklusje zijn. Als mijn fusee's ook moeten worden vervangen, haal ik wel gewoon nieuwe draagarmenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:34 schreef 2cv het volgende:
Door hoge temperaturen kan de structuur van staal veranderen waardoor het andere (ongewenste!) eigenschappen heeft. Met draagarmen neem ik geen risico's, die gaan dan weg.
Bij een BX kan je het breekijzer tussen de stuurarm (stevig ding) en de draagarm zetten, dan zet je nog meer kracht.
Gelijk heb je.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:34 schreef 2cv het volgende:
Door hoge temperaturen kan de structuur van staal veranderen waardoor het andere (ongewenste!) eigenschappen heeft. Met draagarmen neem ik geen risico's, die gaan dan weg.
Bij een BX kan je het breekijzer tussen de stuurarm (stevig ding) en de draagarm zetten, dan zet je nog meer kracht.
Is niet na te gaan aangezien ik vorig jaar nogal in de lappenmand zat. Los daarvan WIL ik het niet eens wetenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:26 schreef mighty_myte het volgende:
Hoeveel procent van de tijd kun je daadwerkelijk rijden? En hoeveel procent van de tijd staat hij stil voor reparaties?
Ik heb een omgebouwde poulytrekker te leen gekregenquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:47 schreef oshiro het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Overigens, als je vaak die kogels niet uit de fusees krijgt, investeer eens in zo'n kogeltrekker. Onwijs simpel ding, en het scheelt zoveel werk
http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_NL/Groep_N/GroepN_01.pdf De onderste 4.
Midlock is goed (specifiek) gereedschap en niet eens zo duur
Ik weet niet precies welke ik zou aanraden. Die 2515 kost iets van 25 euro, denk dat die wel zou moeten passen. Het is natuurlijk geen Renault Master qua formaatquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is niet na te gaan aangezien ik vorig jaar nogal in de lappenmand zat. Los daarvan WIL ik het niet eens wetenLos daarvan: hoeveel uur rijd jij in je auto per week ? Dat valt vaak best mee, ik gok dat ik zelf zo'n 8 uur per week rijd als ik werk heb (en dan neem ik het nog ruim) en als er dan een paar grote reparaties doet komt de verhouding wel vrij dicht op 1:1 te liggen.
[..]
Ik heb een omgebouwde poulytrekker te leen gekregenMaar gereedschap is leuk om te hebben dus het is zeker een optie. Alleen hoe duur is 'niet zo duur' ongeveer ? En welke zou jij aanraden ?
Hmmm, dat is een verhouding waar ik geen genoegen mee zou nemen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is niet na te gaan aangezien ik vorig jaar nogal in de lappenmand zat. Los daarvan WIL ik het niet eens wetenLos daarvan: hoeveel uur rijd jij in je auto per week ? Dat valt vaak best mee, ik gok dat ik zelf zo'n 8 uur per week rijd als ik werk heb (en dan neem ik het nog ruim) en als er dan een paar grote reparaties doet komt de verhouding wel vrij dicht op 1:1 te liggen.
[..]
Bij m'n Renault zit elke fuseekogel ook met een plaatje met 3 bouten vast in de draagarmen. Dus als ik de fusees los wil hebben dan haal ik ze er met kogel en al vanaf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:28 schreef 2cv het volgende:
Ik zie nu pas dat dat stuurkogeltrekkers zijn en geen fuseekogeltrekkers. Maar theoretisch (!) zou de fuseekogel ook niet zo gruwelijk vast moeten zitten.
Dat betwijfel ik. Want dat kost veel meer dan de paar 100(0)¤ die ik er nu in steek.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:42 schreef oshiro het volgende:
Snelheidsmeter.... dikke kans dat het je kabel is, was bij ons ook
Je hebt er geen geluk mee! Je kan hem bijna voor al die moeite die hij nu kost compleet laten strippen, stralen, spuiten en technisch helemaal laten reviseren
Is dit een verkapte Alexxxx-je-kunt-hier-wel-aan-je-Niva-klussen post?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:23 schreef 2cv het volgende:
Ik heb 2 flinke oprijbokken gekocht waar je zonder nerveus te worden ook best wel een dikke 4x4 op kan parkeren.
Nee maar wel in een zeepkist..?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:24 schreef 2cv het volgende:
Je denkt toch niet dat ik mooi VDO spul in een barrel als een BX ga zetten ?
Psst, stiekum heeft Turkie dat spul helemaal niet/wil hij het toch zelf gebruiken en vind ie dit een mooie smoes om onder de deal uit te komenquote:
Oehquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:07 schreef 2cv het volgende:
![]()
Affijn, morgen maar eens kijken of ik Xenon-koplampen in mijn dubbele koplampen kan proppen. Klik hier voor de foto's.
Nee want als het niet past ofzo dan was het lakken zo zinloosquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:12 schreef Erasmo het volgende:
Beter dat je eerst kijkt of je er wat witte lak over kan proppen
echt niet, 35 euro de stukquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:57 schreef oshiro het volgende:
[..]
Psst, stiekum heeft Turkie dat spul helemaal niet/wil hij het toch zelf gebruiken en vind ie dit een mooie smoes om onder de deal uit te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |