1) Auto opkrikken en bij de krikpunten ondersteunen met assteunen.
2) Wielen er af
3) Stangen die de stabilisatorstang met de draagarmen verbinden aan de onderkant los maken
4) Fuseekogels losmaken
5) Remleidingen losmaken daar waar de metalen remleidingen over gaan in de flexibele, rubber remleidingen
6) Aan de linker kant ook het andere uiteinde van de remleiding losmaken
7) Onder de auto kruipen en daar aan de achterkant van je subframe de metalen leidingen los halen vna het subframe
8) Drukveiligheid (links-achter het subframe) loshalen (is maar 1 boutje, leidingen kunenn blijven zitten)
9) Klemmetje van de stang die vanaf je selecteur (in het interieur) naar de hoogteregelaar loopt loshalen
10) Hoogteregelaar zelf loshalen
11a) Stuurhuis loshalen
11b) Zet je stuuhuis met een spanband of stevig stuk touw vast zodat het niet naar beneden zakt als je het subframe verwijdert. Let op: tussen je stuurhuis en je subframe zitten 2 dikke ringen (1 per kant).
12) Octopus (die rubber leidingen waardoor de LHM terug loopt naar het voorraadvat) loshalen van het subframe (is 2 platen die tot een haak gebogen zijn met er in een gaatje waar het stukje draadeind waarmee het vast zit doorheen steekt en her en der wat tiewraps). Pas wel op dat je voorzichtig bent want die octopus kan gaar zijn en lek raken
13a) Leiding die vanaf je drukregelaar onder de motor/versnellingsbak door loopt naar achteren (herkenbaar aan de spiraalvormige krullen) los halen van het subframe
13b) Maak de onderste motorsteun los en verwijder deze (dat zijn 2 bouten, 1 horizontale, 1 verticale)
14) De stabilisatorstang loopt door een aluminium blok heen. Haal het achterste boutje (M8/dop 13) los.
15) Maak de stabilisatorstang met tiewraps vast aan de steunties die de remleidingen ondersteunen op het punt waar de metalen remleiding over gaat in de flexibele, rubber remleiding
16) Ondersteun je subframe
17) Draai de voorste bouten die door je subframe en het aluminium blok van je stabilisatorstang heen gaan los (zit vlak bij de eerder genoemde M8/dop13 boutjes)
18) Trek de vloerbedekking bij de voetenbak aan zowel de bestuurderszijde als de bijrijderszijde los
19) Draai de achterste bouten van het subframe los (laat iemand de bout tegenhouden terwijl jij in het interieur de moeren los draait, dat kan met een lange dop 19, een (lange) dop 18 vind je niet zo snel). Kijk hierbij uit dat er onder de moer 2 dikke ringen horen, de onderste duidelijk groter dan de bovenste. Raak die niet kwijt, om ze terug te halen moet je, naar het schijnt, je halve BX open knippen. Hetzelfde geldt voor de dop (koop een lange dop 18 als het lukt en anders een lange dop 19, als je de dop half op het verlengstuk zet kan de dop ook kwijt raken)
20) ontroleer of alles los is
21) Laat het subframe zakken. Hierbij moet je een stangetje van de hoogteregeling uit een soort pootje wat rechtop op je subframe staat halen en je moet het subframe naar voren trekken zodra dat kan om de stang van de selecteur uit een gaatje te trekken.
Nu ligt je subframe met draagarmen en al op de grond. Dan is het ook makkelijker om de draagarmen te vervangen.
Terugmontage is in omgekeerde volgorde.
Bij het terugmonteren moet je letten op het volgende:
- In de aluminium blokjes van de stabilisatorstang zitten aan de onderkant een soort buisjes. Daar gaat de dikke bout (dus niet die M8) waarmee je het spul vast zet doorheen. Zorg er voor dat het buisje precies in het daarvoor bedoelde gat zit.
- Ik vond het handig om bij het terug zetten van het nieuwe subframe het subframe eerst linksvoor aan de bout te hangen (subframe aan de linkerkant omhoog duwen, bout er in steken, paar slagen vast draaien), vervolgens de stang van de selecteur door het gaatje te rijgen en dan het subframe rechtsvoor aan de bout te hangen. Pas dan de achterkant een beetje vast zetten.
- Zet niet alle bouten van het subframe direct vast, de bouten aan de achterkant passen akelig precies dus moet je geheid wat wrikken en schuiven. Waarschijnlijk passen die bouten zo precies om er voor te zorgen dat het subframe netjes recht onder de auto zit.
- Kijk uit dat je geen leidingen beschadigt (zowel de metalen drukleidingen als de rubber retourleidingen) en dat leidingen nergens tegenaan kunnen schuren (bijvoorbeeld als je stuurt!). Dan kan je er een gat in schuren en zijn ze lek (duh! 

 ).
Ohja, ik typ dit zo even uit mijn hoofd. Ik kan dus wat (belangrijke) dingen vergeten zijn. Daarbij is dit geschreven voor een BX diesel zonder turbo en/of stuurbekrachtiging. Bij andere BX-en kan het net even anders in elkaar zitten. Houd dus je koppie er bij. Deze adviezen/aanwijzingen/aandachtspunten zijn op eigen risico !