abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:53:55 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74114130
Vorige topic was vol, dus hier maar een verse. Zometeen de OP even wat verbeteren. Done.

Op 25 oktober kwam ik wat mooie dames tegen die graag met Criezel 2 wouden poseren:





De plannen met mijn BX vanaf nu:

- Brandstofpomp beter af laten stellen. Deze staat te laat waardoor de motor te weinig vermogen levert (topsnelheid ligt op 142km/u volgens de TomTom)
- Portier links-voor eindelijk eens goed afstellen (portier hangt scheef na dat ik een plaat staal van 3mm dik in de deurstijl heb gelast ter vervanging van het weggerotte plaatwerk)
- Deurstijlen links en rechts voor inspuiten met anti-roest meuk
- Wellicht een dubbele koelventilator plaatsen (dat zou officieel moeten als er een trekhaak onder zit)
- Interieur vervangen
- Speakers vervangen
- (electrische) ruiten repareren (1 ruit lijkt eerst niet naar beneden te gaan om even later naar beneden te donderen, andere ruit trekt scheef, laatste 2 ruiten lijken nog wel OK te zijn)

Die laatste 3 is 1 reparatie.

[ Bericht 88% gewijzigd door 2cv op 27-10-2009 16:10:42 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74114169
Dan meld ik me alvast als mede BX rijder.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:03:16 #3
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_74114439
Goeie TT
Tevens TVP.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:11:32 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74114728
Zo, OP aangepast.

Knox, waarom heb jij geen topic over jouw BX ? Het zijn en blijven tenslotte rijdende projecten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74118973
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:11 schreef 2cv het volgende:
Zo, OP aangepast.

Knox, waarom heb jij geen topic over jouw BX ? Het zijn en blijven tenslotte rijdende projecten.
Ik doe er niet zo veel aan, behalve olie en koelvloeistof bijvullen en af en toe wassen.
Ben zelf niet zo handig en rijd ook niet zo veel meer (15.000 km per jaar maximaal).
-edit- Oja, dit voorjaar zijn nog wel de draagarmen vervangen (dank voor de tip nog). Maar om nou foto's van mijn BX bij de garage te gaan posten... .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_74119061
gewoon doen,ik denk dat ik ook maar eens wat ga posten van mijn gezinsbommenwerper..zal denk ik ook wel op een project uitdraaien.
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:16:57 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74119149
Wat Charged zegt.

Charged, jij hebt ook een BX ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74119308
Nee,ik heb gisteren eens een Volvo gekocht..al speelde een Citroen ook wel een beetje in m'n gedachten...afijn,ik moest snel een andere grote auto hebben doordat de eigen wagen behoorlijke electrische problemen heeft maar het bevalt me eigenlijk wel.
pi_74119335
Waar zijn de babes?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_74119390
bovenste foto,het midden
pi_74119692
Mijn Visa blijft toch een grotere babe magnet hoor
pi_74119796
Visa rules..de 11 re met satelliet dashboard knoppen!!
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:16:56 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74122287
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn Visa blijft toch een grotere babe magnet hoor
Ja, in de schuur zeker
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:54:11 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74129956
TVP.

Waar zijn die foto's trouwens genomen? Ik spot flink wat Halfords op de achtergrond
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:05:03 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74130455
Aan de overkant van het water van Hoek van Holland. Ik zag de bootjes van de Stenaline liggen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:09:36 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74130650
Je lijstje begint trouwens aardig in te korten
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:19:47 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74131131
Ik weet het oude lijstje niet meer Daarbij ben ik een aantal zaken vergeten. En vergeten dingen zijn schijnbaar minder belangrijk

Maar wat ik mij nu herinner is het volgende:
- Reservewielrek vervangen
- Reservewielrekhaak vervangen
- Sierstrips aanbrengen/recht hangen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74240503
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:02:55 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74246591
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef 2cv het volgende:
Ik weet het oude lijstje niet meer Daarbij ben ik een aantal zaken vergeten. En vergeten dingen zijn schijnbaar minder belangrijk

Maar wat ik mij nu herinner is het volgende:
- Reservewielrek vervangen
- Reservewielrekhaak vervangen
- Sierstrips aanbrengen/recht hangen
Ik zou hem inbouwen op je motorkap, da's pas stoer
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:29:12 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74257509
Motorkap moet ook vervangen worden ja ...

Maar mijn reservewielbeugel is wat roestig en de haak helamaal (schroefdraad vastgeroest) dus daarom moet dat vervangen worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 20:06:04 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74998923
Eigenlijk heb ik nog geen reet gedaan aan het ding. Ik heb alleen de brandstofpomp beter af laten stellen door een bedrijf wat brandstofpompen reviseert (dat is echt specialistenwerk waarvan ik zelf niet eens overweeg om er iets aan te doen) en ik heb het ding vandaag naar Emiel gebracht voor een APK. Daarbij is het 8e wereldwonder geschied: het ding kwam er in 1 keer doorheen ! Helaas lekt Criezel wel heel erg olie, dus morgen ga ik de vermoedelijke oorzaak aanpakken, namelijk de olievulpijp. Die is hoogstwaarschijnlijk niet goed gemonteerd (en ja, daar ben ik de oorzaak van) waardoor die lekt. Om er beter bij te kunnen moet ik de startmotor er even af prutsen. Iets meer werk, maar dat is niet erg. Andere punten zoals hier boven genoemd moet ik ook nog aanpakken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 26 november 2009 @ 01:35:52 #22
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75009377
Gefeliciteerd met je APK
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 02:04:17 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75009588
Danku.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 26 november 2009 @ 07:49:59 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75010326
Nu opzoek naar die monteur om daar mijn eend te laten keuren, als ie zelfs een bx in één keer doorlaat....
pi_75017159
Gefeliciteerd met je APK
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 19:48:07 #26
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75030689
Vandaag niet gesleuteld. Flinke koppijn. Bah.
quote:
Op donderdag 26 november 2009 07:49 schreef Erasmo het volgende:
Nu opzoek naar die monteur om daar mijn eend te laten keuren, als ie zelfs een bx in één keer doorlaat....
Ben je bereid naar Leeuwarden te gaan ?
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Gefeliciteerd met je APK
Dankje
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 27 november 2009 @ 01:46:40 #27
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75042945
M'n nieuwe wordt met APK afgeleverd dus het duurt nog even voor ze weer mag.
pi_75060537
fuck die rotte BX van je, die wijven zijn lekker!
meer pics van die chica's, 2CV!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 18:30:28 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75063737
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:46 schreef Erasmo het volgende:
M'n nieuwe wordt met APK afgeleverd dus het duurt nog even voor ze weer mag.
Heb je al een datum ?
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:35 schreef mighty_myte het volgende:
fuck die rotte BX van je, die wijven zijn lekker!
meer pics van die chica's, 2CV!
Ik zal mijn BX eens bovenop je hoofd parkeren
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 18:31:20 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75063752
Vandaag met het kreng bezig geweest. Slangetjes er uit, draadjes aan de kant, koppelingsspul aan de kant (hefboom er even uit geschroefd), startmotor er af, olievulpijp gedemonteerd, alles schoon gemaakt, olievulpijp goed terug gezet (waarschijnlijk zat die er niet ver genoeg op), slangetjes weer aangesloten op de olievulpijp, startmotor terug gezet, koppelingsspul terug, slangetjes terug en klaar. Even naar en wasbox gereden om de vette troep van het blok af te spuiten en gelijk de rest van het ding maar even schoon te blazen (de limonadesirooptroep van een jaar terug is er nu ook af), en een klein rondje rijden (pa was chauffeur). Thuis even gekeken of er nu nog oliesporen te vinden zijn en ... helaas. Dat tyfusding lekt dus nog steeds olie. Heeft iemand enig idee of er iets van een ringetje tussen de olievulpijp en het blok hoort ? Want dat zit er nu niet. Ik was/ben namelijk in de veronderstelling dat het gewoon 'koud' op elkaar zit. Als er geen ringetje tussen hoort dan denk ik dat ik het met kit vast ga zetten. Want dit is niks.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 28 november 2009 @ 01:37:15 #31
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75076924
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:30 schreef 2cv het volgende:

[..]

Heb je al een datum ?
[..]
Hopelijk tussen kerst en de jaarwisseling.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:31 schreef 2cv het volgende:
Vandaag met het kreng bezig geweest. Slangetjes er uit, draadjes aan de kant, koppelingsspul aan de kant (hefboom er even uit geschroefd), startmotor er af, olievulpijp gedemonteerd, alles schoon gemaakt, olievulpijp goed terug gezet (waarschijnlijk zat die er niet ver genoeg op), slangetjes weer aangesloten op de olievulpijp, startmotor terug gezet, koppelingsspul terug, slangetjes terug en klaar. Even naar en wasbox gereden om de vette troep van het blok af te spuiten en gelijk de rest van het ding maar even schoon te blazen (de limonadesirooptroep van een jaar terug is er nu ook af), en een klein rondje rijden (pa was chauffeur). Thuis even gekeken of er nu nog oliesporen te vinden zijn en ... helaas. Dat tyfusding lekt dus nog steeds olie. Heeft iemand enig idee of er iets van een ringetje tussen de olievulpijp en het blok hoort ? Want dat zit er nu niet. Ik was/ben namelijk in de veronderstelling dat het gewoon 'koud' op elkaar zit. Als er geen ringetje tussen hoort dan denk ik dat ik het met kit vast ga zetten. Want dit is niks.
Heb je geen Haynes van de BX? Als ik het zo snel google zit er een pakking tussen...
  † In Memoriam † zaterdag 28 november 2009 @ 21:34:07 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75095781
Waar heb je dat gegoogeld dan ? Ik kon het niet vinden.

Maar ik heb het opgelost. Ik heb een rubber ring geregeld en die er tussen gedaan. natuurlijk moest alles wel weer los, maar het LIJKT nu lekvrij te zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 29 november 2009 @ 02:01:40 #33
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75102050
''bx olievulpijp pakking'' volgens mij...
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 21:23:19 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75123822
Ik heb gezocht mear niets gevonden. En dat vind ik best wel een boel balen want het spul lekt nog steeds ! Ik ga morgen een orgineel ringetje bestellen. Wat het kost zal mij aan mijn aars oxideren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2009 @ 19:53:00 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75294538
Aangezien het ruit rechts-achter niet meer open en dicht gaat zoals het ooit bedoeld is wil ik daar iets aan doen. het ruit gaat wel open en dicht, maar het trekt scheef:





Ik heb die ruit er nog niet uit getrokken maar wel de ruit uit een deur van oude Criezel:



Dat bruine ding links onder die ruit is een roestig stuk geleiderail wat van de rest van de ruit af geroest is. Het ruit op de foto is -voor zover ik weet- in orde. Daar zit dus ook de geleiderail aan die er bij het orginele ruit af geroest is.

Het kostte mij nogal wat moeite om die ruit uit de donor deur (die ooit in Oude Criezel zat) te demonteren. Ik moest het mechaniek loshalen maar ook alle geleiding van het ruit. Zie hier het ontbreken van alle geleiding in de donordeur:





Ik vrees alleen dat als ik de orginele ruit in de deur in Criezel 2 er uit haal, ik de donor ruit er nooit meer goed in krijg. Op het moment dat ik de donor ruit er in pruts kan ik de geleidedingen nooit meer op hun plek krijgen. Daarbij komt ook nog eens dat het me vrij veel moeite kostte om de donorruit uit de donordeur te krijgen, ondanks dat het geleidespul er al uit gesloopt was. Dus zelfs als ik het geleidespul eerst uit de deur haal krijg ik de ruit er waarschijnlijk niet in. Dus hoe pak ik dat aan ? Mijn Olving helpt me niet verder ...

Samengevat: hoe hoor je dat ruit uit die deur te halen en terug te plaatsen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75295255
Deur open slijpen, shit plaatsen en weer dichtlassen?
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2009 @ 20:33:15 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75296098
Omdat ik een pacemaker heb mag ik niet lassen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 6 december 2009 @ 06:50:25 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75331458
Da's klote zeg, dan maar even wachten tot je Siem weer ziet.
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 18:24:35 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75343532
Hoeft niet Met een hamer, een blok hout en een vader heb ik het U-profiel van het ruit af getikt en op het orginele ruit gezet.. Tevens de ruit weer in de deur geprutst. Volgens mij gaat dat nu zoals het hoort. Of in elk geval goed genoeg Tevens wat owatrol in de deur gedaan (tegen roest) en de bekleding weer gemonteerd. Wel andere bekleding dan er in zat, dat heb ik namelijk +/- een jaar terug gekocht. Is inclusief bank en stoelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 20:20:22 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75589179
Ik begin nu echt een beetje moe te worden van die rot-BX. Het deurpaneel wil maar niet goed op de deur. De armleuning (of hoe je dat ding ook maar noemt) trekt bij het aandraaien van de schroeven steeds omhoog waardoor alles net niet goed op zijn plek zit en er aan de bovenkant een soort haakje los schiet. Op die manier veert er een stuk plastic naar binnen en lijkt het nogal slordig.

Laatst heb ik de aluminium lijst onder het ruit rechts-voor opnieuw vast gekit. Vandaag ruit omlaag maar dat ging niet goed. Ruit scheef, de wieltjes waren uit de aluminium rails gelopen omdat die te ver naar voren zat. Shit ! Vervolgens snij/sloop/sla/trek ik die lijst weer van het ruit af en klem ik de lijst er maar op met het rubber wat daar voor bedoeld is. Ruit omlaag, ruit omhoog, ruit omlaag ... Nee, niet omlaag. Nu was de ruit uit de aluminium rails gegleden. *ZUCHT* Morgen het ruit maar weer eens brandschoon en vetvrij maken, ducktape op de onderkant plakken zodat er meer wrijving is tussen het rubber en de ruit zelf en dan de rommel maar weer eens monteren.

Overigens heb ik rechts nu een scheidingsfilter en een tweeter gemonteerd en in de deurpanelen zitten de speakers. Het scheidingsfilter heb ik met een elastiek vast gezet op de buis/koker waar de lucht naar het ventilatiroostertje rechts doorheen gaat. Daarvoor heb ik het ventilatierooster rechts + het randje er omheen uit het dashboard getrokken, elastiek er omheen gefrommeld en dat verder geschoven. Ik kwam nog een steuntje tegen die de luchtkoker ondersteunt maar daar kon ik langs/omheen door die koker naar binnen te duwen.

Tussen het scheidingsfilter en de luchtkoker zitten 2 blokjes hout zodat het scheidingsfilter hopelijk niet te warm wordt. Tevens staat het elastiek zo strakker. Het elastiek os overigens geen elastiek maar een stukje binnenband van een auto.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75602113
Ik heb een Lada 111 te koop?
  maandag 14 december 2009 @ 08:25:02 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_75603498
Denk dat je daarmee minder problemen hebt dan met de BX
pi_75604602
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:20 schreef 2cv het volgende:
Ik begin nu echt een beetje moe te worden van die rot-BX.
Jij en alle PTA-lezers.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  † In Memoriam † maandag 14 december 2009 @ 10:02:32 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75604904
quote:
Op maandag 14 december 2009 03:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb een Lada 111 te koop?
Een complete Lada 111 kopen voor 1 ruitje vind ik ook weer wat overdreven.
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:47 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Jij en alle PTA-lezers.
Je hoeft dit topic niet te openen hoor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 22:38:37 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75991569
Criezel is weer klaar. Wat is er gebeurd ? Wel, het volgende:

- Ruiten rechts gerepareerd. Die gaan weer omhoog en omlaag zoals het hoort. Links waren ze in orde.
- 3 deurpanelen vervangen voor deurpanelen die ik een jaar terug al van Knäckor gekocht heb. De rest van het interieur moet er nog in ...
- Composetje wat ik van McDean gekocht heb gemonteerd.
- Losse LHM leiding provisorisch vast gezet zodat die aanzienlijk minder trilt. Een meer definitieve oplossing komt later in de vorm van het orginele steuntje/klemmetje wat van Oude Criezel af komt. Maar dat moet dan eerst even gelast worden ...

Daarbij heb ik een brioef gekregen van de verzekering waarin staat dat ik gewoon mag autorijden en verzekerd ben, dus morgen gaat deze jongen naar het Glazen Huis in Groningen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 23:14:41 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75993543
Ohja, ik heb ook de dagteller gerepareerd (kan weer op 0) en wat kapotte lampjes vervangen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75994344
Ha, mooi, voortgang!
Heb je nog tips aangaande een kapoete verwarming in mijn rode monster?
De knop draait wel rond, ik voel weerstand, maar op een gegeven moment, bij doorduwen, hoor je een soort plastieken *knap* en gebeurt er weinig. Binnen wordt het dus ook niet meer warm. En om nu de hele tijd met een thermische onderbroek te rijden is ook weer zo wat...
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † donderdag 24 december 2009 @ 00:00:53 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75995949
Kraan van je kachelradiator is stuk. Kachelradiator vervangen is de kortste klap. MISSCHIEN heb ik nog een 2e hands voor je liggen. Mocht ik dat ding nog hebben liggen dan mag je hem hebben en ik wil zelfs wel aanwijzen waar het ding zit. Is redelijk makkelijk te vervangen, maar ik ga het niet voor je doen

Overigens heb ik ook wat kapotte lampjes vervangen en de dagteller gerepareerd (die kan weer op 0 gezet worden nu).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 19:03:01 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76332881
Criezel 2 lekt olie. Een beetje lekken mag wel, maar dit wordt te gek. De olielekkage zit bij de olievulpijp. De olievulpijp zelf is in orde, maar hij lekt bij de aansluiting op het blok. De olievulpijp zelf schuift OM een metalen buisje heen wat op het motorblok vast zit. Om dat metalen buisje zit een rubber ring en die moet voorkomen dat het spul gaat lekken. Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd te repareren.

Overigens lekt het sinds er een andere olievulpijp op zit: de vorige is gescheurd bij een reparatie. Het is dus niet spontaan gaan lekken.

Even diep nagedacht: bij de niet-orginele ringetjes ging de olievulpijp minder makkelijk over het buisje in het blok dan bij het orginele ringetje. Maar die niet-orginele ringetjes vervormden/verschoven bij de montage ook. Mijn idee: stukje PVC pijp waar je normaal gesproken electiciteitskabels doorheen doet in een muur om dat buisje zetten en vervolgens een (dikker) rubber ringetje om het buisje heen. Dat stukje PVC pijp moet dan voorkomen dat dat rubber ringetje verder omlaag schuift en in model blijft. Dan kan ik er ook een ander (dikker) ringetje omheen doen wat wel goed afsluit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:09:16 #50
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76333158
Goed idee, beetje beun maar dat werkt vaak het best.

Maar wat moet je toch met dat ding, hij blijft je pesten met allerlei gebreken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')